gry online

 tematów: 33      wątków: 2617      wypowiedzi: 27.803
autor: fraza:
jeśli chcesz brać udział w dyskusji zaloguj się: użytkownik: hasło:
Podsumowanie aktywności na forum w ciągu ostatnich 24 godzin

Forum >> mechanizm gry >> Kowboje

system automatycznej korekty błędów

autor treść
wypowiedzi: 176
wątków: 8
Kowboje
22.03.2010 (Pn) 17.28 (5230 dni temu)
Witam, kiedys już o tym pisałem ale odzewu nie było.
Może by tak dodać możliwość ataku kowbojami na 2 i wiecej graczy??
Jest to bardzo przydatne w grach gdzie jedna osoba ma kowboi a cała reszta nie.
Np kopalnia złota. Mam tam wszystkich kowboi, wystarczy żeby 3 graczy obłupić z eksportu, a moge wybrać tylko 1. I jest loteria, bo raz eksportują raz nie. A skoro mam możliwość 3 ataków na 100% skuteczności to wtedy bym mógł skutecznie zablokować eksport pozostałych graczy. A tak to wydaje 13tys na kowboi + 8tys na nieruchomości i moja skuteczność ataków jest 50% a może być i niższa. A przypomne nikt inny nie ma kowboi.

Moim zdaniem należy premiować wydatki na kowboi.
wypowiedzi: 1027
wątków: 83

22.03.2010 (Pn) 17.42 (5230 dni temu)
No to mogłoby być ciekawe
Na próbę to to ja bym z chęcią to nawet wprowadził tylko do 2-3 miast, jak ktoś się waha czy to dobry pomysł.
wypowiedzi: 229
wątków: 3
Za
22.03.2010 (Pn) 17.52 (5230 dni temu)
Mnie też wkurza, że gdy mam sporą (rzadko, bo rzadko ale czasami) przewagę w kowbojach to nie mogę zaatakować więcej niż jedną osobę, dobrze gdy są chociaż bizony, ale ich nie ma w każdym mieście z kowbojami.
wypowiedzi: 176
wątków: 8
Miasta
22.03.2010 (Pn) 18.45 (5230 dni temu)
Na pewno w gre wchodziłyby:
-kopalnia złota (całe WW)
-santa fe
-atlanta
-denver
-no i wszystkie miasta z dużą liczbą kowboi takie jak FT czy Winnipeg
wypowiedzi: 715
wątków: 56
Heh...
22.03.2010 (Pn) 23.04 (5230 dni temu)
To mało Wam krzyku i płaczu pokonanych... ?

To ja postawię się po drugiej stronie i tez coś napiszę...

- "Po przyśnięciu w pierwszych przeliczeniach obudziłem się z ręką w nocniku w fatalnej sytuacji finansowej..., mam jeszcze trochę majątku, ale nic z nim nie mogę zrobić, mogę patrzyć tylko jak mi go wyprzedaje, a ja chciałbym zamiast umierania i patrzenia jak moja farma upada przez kilka lat, zakończyć swój żywot w spektakularny sposób w jeden rok, ale przyłożyć mocno temu, który prowadzi.

Moim zdaniem należy dać możliwość opuszczenia farmy i samotnej walki podjazdowej z tym co prowadzi."

- "No to mogłoby być ciekawe
Na próbę to to ja bym z chęcią to nawet wprowadził tylko do 2-3 miast, jak ktoś się waha czy to dobry pomysł."

- "Mnie też wkurza, że gdy przysnę na początku gry (rzadko, bo rzadko ale czasami) i mam sporą stratę i nie mam wpływu na kształtowanie cen na rynkach to nie mogę dołożyć prowadzącemu, tylko muszę patrzyć jak mnie wyprzedaje przez lata, dobrze gdy jest chociaż tak dużo kowboi, że nie najmują wszystkich to mogę wykonać ten jeden atak kamikaze przed śmiercią."

A tak na serio to:
- chcecie spłaszczyć rozgrywki... Ja mam prostsze rozwiązanie: w sytuacji o jakiej mówicie: gdy jeden ma przewagę bardzo dużą to dać jemu przycisk: "zniszcz wszystkich", do tego to się sprowadza. A tak Ci malutcy mogą walczyć: mogą dawać ryzykowne eksporty bez obrony i mieć szansę, że się uda i urwą chociaż trochę PD jeszcze .
- multi-ataki o jakich mówicie są możliwe: w grach drużynowych w tym w pierwszym i drugim etapie WW, więc po co jest wymienione "całe WW" jako miejsce gdzie trzeba to wprowadzić to też nie wiem...
wypowiedzi: 255
wątków: 14
23.03.2010 (Wt) 00.43 (5230 dni temu)
Tak, tak, a po kowbojach na konwoje bedziemy pozniej puszczac recyklery.

Powtorze swoje zdanie na ten temat, ze kowboje wypaczaja dla mnie sens gry ekonomicznej i postuluje o wycofanie ich z gier normalnych (do fabularnych rozgrywek pasuja jak ulal), albo przynajmniej o niezmuszanie ludzi do grania nimi, jak to ma miejsce w lidze.
Osobiscie zamierzam bojkotowac rozzgrywki ligowe, dopoki nie bede mial mozliwosci grania bez kowbojow (tak, mam swiadomosc, ze nie musze wybierac gier z kowbojami, ale jakies szanse tez bym chcial miec w tabeli).
wypowiedzi: 504
wątków: 13

23.03.2010 (Wt) 07.50 (5229 dni temu)
Dziwi mnie trochę teza, że wprowadzenie kilku ataków w jednej turze miałoby prowadzić do spłaszczenia gry i pognębienia maluczkich. Nie widzę różnicy między tym, czy w grze indywidualnej jeden gracz wykańcza pozostałych kowbojami po kolei, czy za jednym razem. Jak ktoś kowboi nie zatrudnił to niech się potem martwi. Jak ktoś wysyła eksport nie patrząc na koszty, albo robi zlecenie nie biorąc pod uwagę, że może kupić za dużo to też może zbankrutować. Może jeszcze w takich przypadkach damy wielgachne znaki ostrzegające, że to się może źle skończyć?

Wprowadzenie wielu ataków w jednej turze zmieni niewiele, ale uatrakcyjni rozrywkę. Nie mówiąc już o tym, że obecna sytuacja nie jest ani realistyczna, ani nie ma uzasadnienia z punktu widzenia gry (nie można atakować więcej niż jednego na raz, ponieważ ...?). Wydaje mi się, że dwa poprzednie głosy są raczej przeciw kowbojom w ogóle niż przeciw takiemu rozwiązaniu. Sin z uporem maniaka gra rolę Katona i w sumie trochę się z nim zgadzam odnośnie ligi, ale poza tym przecież nikt nie każe grać z kowbojami. Wprowadzenie wielu ataków dla takich osób jak on i tak nic nie zmieni. Natomiast Zylo propaguje jakieś cwaniactwo - nie będę zatrudniał kowboi jak inni i może się jakoś prześliznę i niech nikt nie próbuje zwiększyć szans ataków na mnie. Tak, zdecydowanie takie podejście doskonale rozwija myślenie strategiczne i ekonomiczne.

P.S. Co do listy miast to mnie się wydaje, że jest za szeroka. W Winnipeg kowboi i tak jest za mało, by przeprowadzać skutecznie kilka ataków na raz. Podobnie z Kopalnią Złota bym się nie zgodził, tu nie ma równego dostępu do kowbojów, bo jest on zależny od posiadania nieruchomości. Dlatego wprowadzenie wielu ataków wręcz zmuszałoby do zakupu nieruchomości w 1 turze, czyli zanegowałoby sens rozwiązania z nieruchomościami.
wypowiedzi: 176
wątków: 8
:)
23.03.2010 (Wt) 08.16 (5229 dni temu)
Zylo:
No nie powiesz mi że jak ktoś prześpi i ma 1 ziemie to cos może zrobić temu z 60. Gowno moze zrobic, a nie przeszkadzac prowadzacemu. To samo jest tutaj z kowbojami. Jak mam takie dysproporcje w ziemi, majatku itp to ksztaltuje rynek globalnie a w kowbojach nie moge. Dodatkowo tak jak Bzik napisał, jest to logiczne wyjscie, bo dlaczego moge atakowac tylko 1 osobę??

Sin:
Też nie lubie gier z kowobjami, ale jeżeli już są i jest ich wielu, to taka możliwość powinna być. W pełni popieram postulat że w lidze nie powinno być kowboi.

Bzik:
Właśnie w kopalni złota to jest potrzebne, gdyż posiadanie kowobi uzaleznione jest od posiadania malo zyskownych inwestycji i sporego zadluzenia. Dlatego więc akurat tutaj w pierwszej kolejnosci wprowadziłbym ten postulat. Co do reszty można się kłócić ale nie w KZ
wypowiedzi: 715
wątków: 56
@Bzik
23.03.2010 (Wt) 09.25 (5229 dni temu)
@Bzik
Dziwi mnie trochę teza, że wprowadzenie kilku ataków w jednej turze miałoby prowadzić do spłaszczenia gry i pognębienia maluczkich. Nie widzę różnicy między tym, czy w grze indywidualnej jeden gracz wykańcza pozostałych kowbojami po kolei, czy za jednym razem. - a mnie dziwi, że Ciebie to dziwi, więc wyjaśnię co rozumiem przez spłaszczenie gry:
Obecnie: w sytuacjach dużej przewagi nie wiem czy zdążę zbankrutować wszystkich przeciwników
Po zmianie: w sytuacjach dużej przewagi wiem, że najprawdopodobniej zdążę zbankrutować wszystkich przeciwników
I to miałem na myśli mówiąc o spłaszczeniu gry, parafrazując Twoje słowa to: widzę różnicę między tym, czy w grze indywidualnej jeden gracz wykańcza pozostałych kowbojami po kolei, czy za jednym razem

@Bzik
Wprowadzenie wielu ataków w jednej turze zmieni niewiele, ale uatrakcyjni rozrywkę. Nie mówiąc już o tym, że obecna sytuacja nie jest ani realistyczna, ani nie ma uzasadnienia z punktu widzenia gry (nie można atakować więcej niż jednego na raz, ponieważ ...?). -->
Wprowadzenie możliwości ataków kamikaze kończonych bankrutem zmieni niewiele, ale uatrakcyjni rozrywkę. Nie mówiąc już o tym, że obecna sytuacja nie jest ani realistyczna, ani nie ma uzasadnienia z punktu widzenia gry (nie można kogoś pociągnąć na dno razem z sobą, ponieważ ...?).
Widzisz podobieństwo ? Bo jak dla mnie z logicznego punktu widzenia to jest dokładnie taka sama argumentacja .

@Bzik
Wydaje mi się, że dwa poprzednie głosy są raczej przeciw kowbojom w ogóle niż przeciw takiemu rozwiązaniu. -> źle Ci się wydaje , Sin otwarcie powiedział, że jest przeciwko kowbojom (i bardzo dobrze, każdy może mieć swoje zdanie ), ja powiedziałem (wydawało mi się, że bardzo wyraźnie), że moim zdaniem takie rozwiązanie spłyci rozgrywki gdyż jest równoważne z przyciskiem "zniszcz wszystkich" w pewnych sytuacjach...

@Bzik
Natomiast Zylo propaguje jakieś cwaniactwo - nie będę zatrudniał kowboi jak inni i może się jakoś prześliznę i niech nikt nie próbuje zwiększyć szans ataków na mnie. Tak, zdecydowanie takie podejście doskonale rozwija myślenie strategiczne i ekonomiczne. - ?!?, z niedowierzaniem to czytam
Natomiast Szeryf propaguje jakieś cwaniactwo - nie będę hodował owiec jak inni i może się jakoś prześliznę tylko na uprawach i niech nikt nie próbuje zwiększyć szans hodowców. Tak, zdecydowanie takie podejście doskonale rozwija myślenie strategiczne i ekonomiczne.

Na tym polega ta gra, jest wiele rynków i nikt nie ma obowiązku inwestować na wszystkich naraz, może skupić się na części (najbardziej obiecujących jego zdaniem) i w nie tylko inwestować..., a odpuszczanie innych rynków można nazwać cwaniactwem, można nazwać kalkulacją ryzyka, jak kto woli...
Gra jest bardzo ciekawa bo te rynki są zręcznie powiązane zależnościami i są dosyć dobrze wyważone, postulat dodania multi-ataków w grach indywidualnych chwieje tą równowagą i zmniejsza różnorodność, bo w grach drużynowych jest już to możliwe.
wypowiedzi: 281
wątków: 18
O.
23.03.2010 (Wt) 10.15 (5229 dni temu)
Od jakiegoś czasu udzielam się w grze trochę mniej, ale pozwolę sobie tu wejść i zasiać trochę fermentu
Mianowicie:

zylo
Na tym polega ta gra, jest wiele rynków i nikt nie ma obowiązku inwestować na wszystkich naraz, może skupić się na części (najbardziej obiecujących jego zdaniem) i w nie tylko inwestować..., a odpuszczanie innych rynków można nazwać cwaniactwem, można nazwać kalkulacją ryzyka, jak kto woli...
Gra jest bardzo ciekawa bo te rynki są zręcznie powiązane zależnościami i są dosyć dobrze wyważone, postulat dodania multi-ataków w grach indywidualnych chwieje tą równowagą i zmniejsza różnorodność, bo w grach drużynowych jest już to możliwe.


Spójrz od drugiej strony na swoją wypowiedź. Próbując zanegować koncepcję taką argumentacją niechcący sam ją podpierasz . "może skupić się tylko na części" - wujsam to zrobił, zainwestował w kowbojów. I teraz nie może ich wykorzystać do maksimum, bo mechanizm gry nakłada na niego pewne nieracjonalne ograniczenia. A ktoś przespał przeliczenie i obudził się z ręką w nocniku? No cóż, ma ręce do mycia i grę do przegrania... Nikt tutaj nie będzie się rozczulał.

Może to zabrzmi niepoważnie, że wypowiadam się - tak samo jak sinfulant - z pozycji osoby, która jest przeciwna stosowaniu kowboi w grze. Ale już nie raz myślałem nad pomysłem, który tutaj przedstawił wuj i wydaje mi się, że takie rozwiązanie nie zaszkodzi, a otworzy to nowe perspektywy przy inwestowaniu w kowboi, co sprawi że wreszcie będą oni mieli ręce i nogi (czyli, że będą czymś więcej niż czynnikiem ryzyka spowalniającym rozgrywkę).

Ja osobiście uważam, że jeśli ktoś w rywalizacji jest w stanie przejąć większość "rynku kowbojów" i ich utrzymać, to znaczy że naprawdę ma łeb na karku i miło by było jego zdolności docenić, chociażby pozwalając mu w wielkim stylu pobić rekord
wypowiedzi: 715
wątków: 56
@Toczek
23.03.2010 (Wt) 10.39 (5229 dni temu)
(..)i są dosyć dobrze wyważone, postulat dodania multi-ataków w grach indywidualnych chwieje tą równowagą(..)
Spójrz od drugiej strony na swoją wypowiedź. Próbując zanegować koncepcję taką argumentacją niechcący sam ją podpierasz .(..)
Napisałem bardzo wyraźnie, że moim zdaniem wzmocnienie rynku kowboi chwieje równowagą..., jeśli Ty widzisz tutaj coś odwrotnego to nic na to nie poradzę ...

że takie rozwiązanie nie zaszkodzi, a otworzy to nowe perspektywy przy inwestowaniu w kowboi --> te możliwości już są w grach drużynowych, to nie będzie nic nowego, bo to już jest, a zawęzi trochę gry indywidualne, bo w większości sytuacji nic nie zmienia, a w sytuacji dużej przewagi daje możliwość łatwiejszego dobicia pozostałych...

Podsumowanie:
1. Nic nowego to nie będzie, bo to już jest w grach drużynowych.
2. W sytuacjach dużej przewagi spłyca rozgrywkę, bo daje dodatkowe narzędzia monopoliście...
wypowiedzi: 504
wątków: 13

@ Zylo
23.03.2010 (Wt) 10.45 (5229 dni temu)
Dwie rzeczy:

1. Odnośnie wielości rynków - a co ma piernik do wiatraka? Piszę o ograniczeniu jednego "rynku", bo kowboi de facto rynkiem nazwać nie można, gdyż nie są inwestycją nie zarabiają i nie są alternatywą dla pozostałych rynków. Twoja parafraza zupełnie przekręca moją wypowiedź i w żaden sposób do niej nie przystaje, choćby dlatego, że odnosi się do relacji między rynkami, a nie wewnątrz jednego.

Ograniczenia w jednych rynkach są, w innych nie, ale zawsze podyktowane jest to warunkami gry tak by grało się jak najlepiej. Tutaj to ograniczenie wydaje mi się nieuzasadnione, zwyczajnie nie widzę argumentu, dla którego obecny układ miałby pozostać.

2. Z tymi atakami kamikadze to jakaś demagogia. A teraz to niby nie można robić ataków kamikaze? Oczywiście, że można tyle tylko, że na jedną osobę. Jednak jest to równie idiotyczne co taki sam atak na kilka osób. Więcej, atak na jedną osobę jest silniejszy i likwiduje być może najlepiej grającego promując pozostałych bezzasadnie. Atak na wiele osób byłby słabszy, szkody byłyby mniejsze i bardziej równomierne. Przykład: mamy 3 graczy, którzy mają odpowiednio 0, 5, 50 kowboi. Ostatni ma dokonać ataku samobójczego. Teraz jeśli może zaatakować jednego to bez względu który to będzie ten zbankrutuje, nie ważne czy grał dobrze czy źle. Jeśli dokona równoczesnego ataku na dwóch to ataki te będą słabsze o połowę i ten który ma 5 kowboi przetrwa. Moim zdaniem ten drugi przetrwa zasadnie, bo ubezpieczył się choć w niewielkim stopniu i to zasługuje na premię.
wypowiedzi: 1027
wątków: 83

Srutututu
23.03.2010 (Wt) 11.31 (5229 dni temu)
Ekonomia, balans, bla bla bla bla bla itd.

Ja chcę jedno rzeźnickie miasto z kowbojami na dużą ilość graczy, gdzie będzie można dokonywać multi-ataków.

I żadne argumenty przeciw nie mają tu zastosowania, bo jak się komuś nie podoba to grać nie będzie musiał, zostaną mu przecież wszystkie pozostałe miasta.

I mam gdzieś ekonomię i inne zależności w tym mieście, chcę mieć fun z zabawy kowbojami. Skoro farmersi dają taką możliwość, to czemu jej nie wykorzystać?
wypowiedzi: 270
wątków: 6
Adrianu
23.03.2010 (Wt) 11.46 (5229 dni temu)
ma rację - popieram. Ale dodatkowo do multi-ataków wprowadziłbym, że chcę danego gracza wykończyć i jeśli tak się prowadziłem w grze, że stać mnie na wielu kowboi, to chciałbym mieć też możliwość atakowania danego gracza na różne sposoby, w jednym czasie. Przykładowo jakimś cudem dorobiłem się 100 kowboi, to chcę je wysłać na gracza X, na jego eksport krów i zboża oraz na jego pola czy ukraść mu krowy/owce, czyli mógłbym 100 podzielić na 4 grupy aby niezależnie zrealizowali swój cel. Jeśli ktoś ma głowę, to dorobi się dużo kowboi, a jeśli ma ich wiele, to powinien mieć szansę by nimi atakować tak jak sam chce - proste.
Drużyna Epikura
wypowiedzi: 695
wątków: 124

Adrianu - Dzikie futra - strach się bać.
23.03.2010 (Wt) 12.22 (5229 dni temu)
Tfu, miało być oczywiście Dzika furia
wypowiedzi: 1027
wątków: 83

O!
23.03.2010 (Wt) 12.39 (5229 dni temu)
To co Andrzejek przedstawił to byłoby super!


Bądźmy szczerzy - jak się pomysł nie sprawdzi to po prostu miasto się skasuje, czy wróci się do poprzednich ustawień. My tu sobie możemy miesiącami dywagować, a to trzeba w praktyce sprawdzić.
wypowiedzi: 270
wątków: 6
propozycja
23.03.2010 (Wt) 13.54 (5229 dni temu)
Zróbmy na takiej zasadzie turniej w Kansas, wyjdzie w praniu jak by to wyglądało .
wypowiedzi: 137
wątków: 3

ok
23.03.2010 (Wt) 22.08 (5229 dni temu)
Pomysł jest dobry.

W sumie można nawet w ten weakend spróbować taki Turniej w Kansas zrobić gdzie główną role odegrali by kowboje.

Karlos pisze "Dzika furia" hmmm.. można np. dodać taką opcje ataku która w momencie 100% skuteczności zahaczała by automatycznie o np drugi export, lub drugie pola tego samego gracza. Tylko tutaj żeby może też za dużego komfortu nie było w momencie nie 100% ataku kowboje po prostu uciekają od właściciela. albo nawet odwracają się przeciw niemu jeżeli skuteczność była mniejsza niż 50%.
wypowiedzi: 29
wątków: 4
stop
24.03.2010 (Śr) 17.49 (5228 dni temu)
hej to nie jest CS żeby strzelać do wszystkiego co się rusza. tutaj masz wygrać lepszą strategią a nie tym że zatrudnisz więcej rozbójników niż inni. to jest moje zdanie ale jak większość chce to niech będą gry z atakami na wielu graczy jednocześnie. tylko po co?
wypowiedzi: 270
wątków: 6
KKslech*stop*
24.03.2010 (Śr) 18.08 (5228 dni temu)
Każdy tu gra jak sam chce i każdy płacący abonament powinni mieć co chcą. Przecież nie musisz grać tam, gdzie byłoby "CS", też nie zgadzam się by wszystkie gry były sieczki, ale 1 można taką stworzyć w 1 mieście zupełnie coś innego, a można przetestować na Kansas.
wypowiedzi: 176
wątków: 8
Kowboje
24.03.2010 (Śr) 18.27 (5228 dni temu)
O czym Indianin pisze. Jeżeli piszesz o wygrywaniu lepsza strategia a nie kowbojami to co za roznica czy mozesz atakowac wszystko czy tylko 1 podmiot??? Wg Ciebie kowboje to losowość więc to rozwiazanie nic nie zmieni.
Ja bym wprowadzil to rozwiazanie wszedzie gdzie sa kowboje. Jak komuś sie to bedzie nie oplacac to przeciez nie bedzie atakowal. A jak przeciwnicy chca skapic w grach z kowbojami na kowbojach to przeciez sami sie prosza o atak. W takich grach trzeba miec kowboi zeby miec spokoj, a nie liczyc na farta ze mnie nie zaatakuje bo moze tylko 1 osobę.

W większości gier i tak można wybierać (zakładając grę) czy będzie z kowbojami czy nie, wiec kto nie bedzie chciał grac z kowbojami to po prostu bedzie wchodzil w wyzwania bez nich. A jak juz sie decydujemy na nich to dlaczego nie korzystac z nich w pelni
wypowiedzi: 5
wątków: 0
...
24.03.2010 (Śr) 19.46 (5228 dni temu)
A i tak najlepsze będzie rozwiązanie, które docelowo ma być wprowadzone(z tego co Szeryf pisał)- czyli zamiast zwykłych gier do których dołączamy mają zostać same wyzwania. A tam już mały problem by można było sobie wybrać czy się chce z "normalnymi"(czyt. dotychczasowymi) atakami kowbojów, czy nowymi.



Forum >> mechanizm gry >> Kowboje