gry online

 tematów: 33      wątków: 2617      wypowiedzi: 27.803
autor: fraza:
jeśli chcesz brać udział w dyskusji zaloguj się: użytkownik: hasło:
Podsumowanie aktywności na forum w ciągu ostatnich 24 godzin

Forum >> koncepcje i dalszy rozwój >> Bizony

system automatycznej korekty błędów

autor treść
wypowiedzi: 86
wątków: 20
Bizony
16.08.2008 (So) 11.57 (5814 dni temu)
Praca magisterska "o krzywdzeniu bizonów"
"W grze Farmersi to krowy są najważneijszym z i tak nielicznie występujących zwierząt. I chwała im za to, ale czy ogół farmersów nie zapomniał przypadkiem o jakże ważnych bizonach??? Moim zdaniem to jawna dyskryminacja!!! Ale cóż, krowy śa po to żeby dawać mleko, a bizony żeby dawać mięso. Takie są prawa natury i tego nie zmienimy. Wszyscy jednak zapominamy o jednym jakże ważnym przywileju, jaki posiadają krowy... A mianowicie mogą się rozmnażać! Dlaczego bizony nie mogą mieć tej przyjemności? Rok po roku stado bizonów jest wybijane, a przecież Bozia stworzył je tak samo jak krowy i powinny mieć te same prawa"
Proszę o odzew!!! Pozwólcie bizonom się rozmnażać
wypowiedzi: 4
wątków: 1
..
16.08.2008 (So) 12.11 (5814 dni temu)
Świetny pomysł popieram !
wypowiedzi: 2
wątków: 0
...
16.08.2008 (So) 12.27 (5814 dni temu)
http://pl.wikipedia.org/wiki/Bizon

Jak wynika z informacji na powyższej stronie.....bizon też potrafi.....rozmnażać się
Waży też więcej niż 150kg....ale pewnie czepiam się

Może jakaś petycja do Szeryfa, żeby nie dyskryminować bizonów?
wypowiedzi: 107
wątków: 9

Ciekawe
16.08.2008 (So) 13.01 (5814 dni temu)
Dokładnie ten sam problem rozważałem wczoraj. Wymyśliłem, że bizony, których stada nie rozmnażają się to taki "skrót myślowy". Po prostu podana jest ilość bizonów w okolicy. Młode oczywiście się rodzą, ale... to są dzikie zwierzęta i prawa natury działają tam o wiele wydatniej niż na naszej farmie (gdzie jesteśmy po kursach, działamy higienicznie itd.). Po prostu założenie z bizonami jest proste: w danym roku tyle samo bizonów rodzi się ile zdycha. Padają oczywiście w sposób naturalny albo wymuszony (poprzez działalność Indian, w wyniku ucieczek ze stada, no bo o naszych kowbojach nie wspomnę...)

Podejrzewam, że właśnie dlatego "liczebność stada bizonów" w przypadku braku naszej destruktywnej ingerencji nie zmienia się.

Radosław
  
wypowiedzi: 86
wątków: 20
;-)
16.08.2008 (So) 13.47 (5814 dni temu)
Bizony rodzą się, umierają i uciekają, więc może popatrzmy w drugą stronę - dlaczego krowy nie uciekają, ani nie umierają. Rozumiem że to jest również już wliczone. A co do bizonów rozumiem że istnieje takie coś jak selekcja naturalna i że w określonym miejscu ni może być więcej niż np. 400 bizonów, ale co jeżel połowa zostanie wycięta? Wtedy przecież mają one trawy i wody w nadmiarze - idealne warunki do rozmnażania. dzięki za wszystkie odp.
wypowiedzi: 255
wątków: 14
.
16.08.2008 (So) 13.50 (5814 dni temu)
Tez kiedys nad tym myslalem, ale rozwazcie taka sytuacje:

Zaczynamy gre ze stadem 500 sztuk, w pierwszej rundzie wszyscy rozdrapali kowbojow po rowno tak, ze kazdemu przypadlo po 5-7. Oczywiscie z polowania nici, bo mamy za malo kowbojow. Podczas przeliczenia stado sie rozmnaza i jezeli robia to tak radosnie, jak krowy, to mamy stado liczace okolo 630 bizonow, ktorego od tego momentu nie bedziemy juz w stanie upolowac.

Chyba, ze wprowadzic cos jak ograniczona liczbe pastwisk, zeby bizony nie mogly sie mnozyc ponad 500 sztuk.
wypowiedzi: 86
wątków: 20
racja, ale..
16.08.2008 (So) 13.59 (5814 dni temu)
Jeżeli stado jest w komplecie, to nie ma warunków naturalnych do rozmnażania, ale jeżeli połowa jest wybita, to wtedyta warunki są i stado może się nadal rozmnażać
wypowiedzi: 19
wątków: 1
MUUUAH!
16.08.2008 (So) 20.44 (5814 dni temu)
moim skromnym zdaniem:
bisonki sie rozmnazają zawsze - nie powinno być zadnych ograniczen co do stałości stada. jesli brak im żarcia to sobie w sposób naturalny idą gdzieś gdzie jest żarcie (sie to nazywa chyba migracja). pozatym - człowiek podobno jest postacią rozumną wiec jush wystarczy 4 chłopa by owego 1 upolować - tj. myśląc i odłądczając go od reszty. ponadto bisonki są na wolności agresywne (szczególnie męskie sztuki) - wieć obowiązkowo np. przy skuteczności poniżej 30% ginąć by musiała min. połowa kowboysów. - dklaczego - bo biorąc pod uwagę ich niedoświadczenie i atak 1 raz i małą ilość byłoby to uzasadnione. a nie jak grałem wysyłaja 3-4x 8 kowbojów i wraca 8? a bo niby dlaczego? jacyś supermeni? a co do wagi krowa..... waga srednia ok. 550 - 600kg. bisonek - ponad 750 (sztuka żeńska) - o męskich nie ma co wspominać..
CYTAT: silufant - "Młode oczywiście się rodzą, ale... to są dzikie zwierzęta i prawa natury działają tam o wiele wydatniej niż na naszej farmie (gdzie jesteśmy po kursach, działamy higienicznie itd.). Po prostu założenie z bizonami jest proste: w danym roku tyle samo bizonów rodzi się ile zdycha. Padają oczywiście w sposób naturalny albo wymuszony (poprzez działalność Indian, w wyniku ucieczek ze stada, no bo o naszych kowbojach nie wspomnę...)
" - sry za krytykę ale BUJDA!! nie bede pisał czemu bo to by długo zajęło...
CYTAT: hetman - "Jeżeli stado jest w komplecie, to nie ma warunków naturalnych do rozmnażania, ale jeżeli połowa jest wybita, to wtedyta warunki są i stado może się nadal rozmnażać" - sry - BUJDA!! - nie ma nigdy ograniczeń w rozmnażaniu sie dzikich zwierząt - nawet w grze nie powinno być.
ja bym proponował inne grozwiązanie.... inwestycję odnawialną co roku (coś jak hotel / młyn ) ale co roku byłaby dostępna. chodzi mi o NAJEMNIKÓW - to znaczy że - płaciłoby sie im określoną kwotę (byłaby dowolna) - ale min. MUSIAŁABY być określona (tak jak w przypadku zakupu młyna... etc). i co turę by oni polowali nam - a efekt by był uzależniony od ilości zainwestowanej gotówki. wówczas byłby limit rozrodu bisonków zniesiony + do tego jakiś sensowny algorytm... więc ja to tak widzę - tak na początku..
A co do krów i owiec - za szybko sie rozmnażają w grze... ja jestem za zmianą szykości rozrodu bo za duża jest dysproporcja między hodowcą a rolnikiem.

HEH jakiś długi ten post wyszedł...
wypowiedzi: 54
wątków: 9
Model rozmnażania się bizonów
16.08.2008 (So) 22.23 (5814 dni temu)
Wystarczy zastosowac funkcję logistyczną. Tzn. przyrost zależałby tak od liczebności stada (im większe tym szybszy), jak i od "pojemności" środowiska (im więcej bizonów, tym wolniej się rozmnażają). Początkowa wielkość stada mogłaby być jednocześnie ograniczeniem górnym. Po polowaniu stado dążyłoby do odzyskania pierwotnej wartości.

Kilka urozmaiceń:
- im więcej pól uprawnych, tym mniejsza pojemność środowiska (czyli tym niższa maxymalna liczebność stada), powód chyba oczywisty,

- albo odwrotnie: im więcej bizonów, tym mniej dostępnych pól uprawnych,

- możliwość ochrony przyrody, tzn. atakowania cudzych wypraw myśliwskich, jeżeli z jakichś względów zależy nam na wzroście stada (nie chodzi o przejęcie mięsa/skór, tylko o powstrzymanie opsów przed polowaniem,

- agresywność Indian jako funkcja liczby bizonów (póki moga, polują na bizony, gdy ich zaczyna brakować, polują na blade twarze).
wypowiedzi: 19
wątków: 1
komentarz TRAD`A
17.08.2008 (Nd) 08.30 (5813 dni temu)
TRADE - nawiązując do twojej funkcji logistycznej to nie ma o czym tu muwić bo jest tak jak napisałeś. im większe stado tym przyrost szybszy. ponadto - im bizonów więcej a działek mniej to może więcej szkód dla graczy (sobie bizonki przyjdzą na nasze pola) i aby tego uniknąć może wporwadzić dodatkowe opcje dla kowboi - mianowicie ochronę pól przed bizonami - wówczas nie dość ze obronią pole to powinni zawsze uskubać kilka sztuk i powinno wpaść do nasze kasy kilka dolarów za skóry i mięsiwo? mi wydaje się to możliwe do zrealizowania.
a co do "ochrony przyrody"... eee.. moim zdanie marny pomysł i nie dający zysku - wiec po co to?
wypowiedzi: 85
wątków: 37
17.08.2008 (Nd) 08.50 (5813 dni temu)
Za dużo kombinujecie jest dobrze
wypowiedzi: 255
wątków: 14
.
17.08.2008 (Nd) 20.07 (5813 dni temu)
Jak voogel kogos cytujesz, to sprawdz, czy wlasciwe zrodlo
wypowiedzi: 19
wątków: 1
18.08.2008 (Pn) 19.26 (5812 dni temu)
Oj nie czepiaj się szczegółów...... nikt nie jest Bogiem, a przez to nikt nie jest doskonały. Grunt, że każdy czytając i tak wie o co i kogo chodzi.... pozatym opcji "cytuj" nie widać (albo jestem krótkowidzem).
wypowiedzi: 54
wątków: 9
/
18.08.2008 (Pn) 20.03 (5812 dni temu)
Po co ochrona przyrody? Chyba oczywiste. Odtwarzanie się stada bizonów daje dodatkową strategię: bizony jako stałe źródło dochodów. Stosujący ją gracz będzie bizony zabijał, ale dbając o właściwą dynamikę ich liczby.

Pojawia się potrzeba kontrstrategii. Narzuca się gra na wybicie stada do spodu, aby "myśliwy" został ze swoimi łowcami (BTW proponowałbym wprowadzenie drugiego rodzaju kowbojów, ktorzy lepiej dają sobie radę z bizonami, ale gorzej z "normalnymi" kowbojami). I po to byłaby ochrona, rodzja kontrkontrstrategii.

W końcu jeżeli chcę zarobić pieniądze na bydle lub zbożu, możesz mi to uniemożliwić. Czemu zarabianie na bizonach miałoby być objęte immunitetem? W tej chwili ogranicznikiem jest nieodwracalność - bizonów nigdy nie przybywa. Jeżeli to zmienić, trzeba czegoś nowego.

Albo inna historyjka: załóżmy, że aby zasiać zboże/założyć hodowlę trzeba zmniejszyć liczbę bizonów (bo inaczej stratują zboże albo, hmmmm, tego, zabawią się z krowami. W takim razie w interesie hodowców i rolników jest wybić je do nogi. Ale w interesie myśliwych i graczy stawiających na nieruchomości - wręcz przeciwnie. Dlaczego? Bo istnienie stad bizonów osłabia rolników i hodowców.
wypowiedzi: 124
wątków: 15

...
19.08.2008 (Wt) 12.45 (5811 dni temu)
czyli doszłaby dodatkowa możliwość. Przy tym lepiej byłoby, gdyby to co powiedział trad i inni byo tylko w niektórych miastah z bizonami.
wypowiedzi: 54
wątków: 9
'
19.08.2008 (Wt) 19.38 (5811 dni temu)
Jasne, chodzi o większe urozmaicenie, a nie o urawniłowkę.
wypowiedzi: 86
wątków: 20
pomysł 2.
27.08.2008 (Śr) 16.13 (5803 dni temu)
Pomysł trada jest dobry ale nie do końca dopracowany - ja bym proponował po prostu wprowadzić 'łowców'- takich kowbojów tylko do bizonów. Wtedy nie ma normalnych kowbojów, a wszelkie ataki skierowane są na bizony. Łowcy atakowaliby bizony z taką samą skutecznością jak kowboje



Forum >> koncepcje i dalszy rozwój >> Bizony