gry online

 tematów: 33      wątków: 2617      wypowiedzi: 27.801
autor: fraza:
jeśli chcesz brać udział w dyskusji zaloguj się: użytkownik: hasło:
Podsumowanie aktywności na forum w ciągu ostatnich 24 godzin

Forum >> koncepcje i dalszy rozwój >> Ranking

system automatycznej korekty błędów

autor treść
wypowiedzi: 59
wątków: 17

Ranking
15.01.2007 (Pn) 21.23 (6282 dni temu)
Ranking.. praktycznie moze tylko rosnac.. chyba cze czlek nic nie robi w grze albo naprawde stara sie zbankrutowac
Stad tez pewnie problemy z wymysleniem konkursu, bo najlepsi dlugo beda najlepszymi.
Uwazam, ze warto przemyslec ponownie algorytm wyliczania rankingu. Mozna skorzystac z doswiadczenia innych serwisow gier (uwaga jednak na patenty - kiedys pracowalem w jednym takim serwisie i kilka algorytmow jest chronionych patentem, badz innymi zabezpieczeniami prawnym przed kopiowaniem).
Przedstawiam moje propozycje, ktore moglyby wejsc do algorytmu farmersow. Czesc podpatrzonych, czesc wymyslonych (moze gdzies sa juz jednak zastosowane):
* gracz niegrajacy ma raz na X dni obnizany ranking - zatem gdy loguje sie za miesiac, znowu zaczyna od poczatku - promowani sa aktywni gracze
* W danej grze suma punktow jest stala i jest niewiele wyzsza od zera (wyzsza, by byl przyrost punktow mimo czasowego obnizania rankingu graczy ktorzy nie graja), natomiast jest duzy rozrzut strat i zyskow w grze. Maksymalna strata to np. -20 punktow, maksymalny zysk to np. 20 punktow. A reszta posrodku w zaleznosci od wygranej. Ekstremum zalezne od trudnosci gry - wiecej mozesz zyskac, ale tez wiecej ryzykujesz
* mozna spokojnie zrezygnowac z promownia slabszych graczy, bo kazdy wtedy jest rowny

Po wprowadzeniu podobnego rankingu, mysle ze latwiej bedzie o konkursy. Mozna latwo ustawic przedzialy, graczy b.dobrych oraz tych slabszych. Konkursy moga byc przeznaczane dla danej grupy, albo dla wszystkich - chociaz spostrzagam zagrozenie, fraldu zanizania sobie rankingu by zmiescic sie w grupie by wygrac w jakims konkursie.. no coz.. kto ryzykuje ten nie je..

Ok, na razie tyle. A co Wy o tym myslicie?
wypowiedzi: 2960
wątków: 471

Niezle :)
15.01.2007 (Pn) 22.00 (6282 dni temu)
Podoba mi się pomysł z obniżaniem PD w miarę upływu czasu. mam nadzieje, ze nie opatentowałeś tego jeszcze?

wydaje mi się, że powinna to być zasada globalna, działająca na wszystkich graczy, a nie tylko nieaktywnych - bo niby jak ich odfiltrować?

moglibyśmy zrobić np. tak, że codziennie o północy każdemu graczowi odejmowane jest 0,5% jego PD. więc jeśli ktoś ma 100 PD, to po 30 dniach nieaktywności miałby 86,5.

co do większej liczby punktów ujemnych - nie wydaje mi się to dobrym pomysłem. osoby, u których strach przed porażką jest większy niż chęć zwycięstwa działałoby to zniechęcająco.
  
wypowiedzi: 59
wątków: 17

Spadajace punkty
15.01.2007 (Pn) 22.05 (6282 dni temu)
Ja nie patentowalem Widzialem chociazby we flyordie, czy onet/gazeta/costamjeszcze (wykonywane przez jedna firme - cronix) - bardzo czeste i dla mnie naturalne rozwiazanie

spadajace punkty nawet za granie.. To faktycznie jest trudne do wymyslenia dobrego algorytmu gdy maks dwa razy dziennie mozna 'grac'
wypowiedzi: 2960
wątków: 471

Spadające punkty - cd.
24.01.2007 (Śr) 00.04 (6274 dni temu)
Po przemyśleniu sprawy zdecydowaliśmy, że wprowadzimy od 25 stycznia lekkie obniżanie się PD wraz z upływem czasu. Codziennie ilość PD graczy będzie mnożona przez 0,995. Czyli po 30 dniach nieaktywności PD gracza spadnie o 13,5%.
Na razie nie będzie to miało zauważalnego wpływu na ranking graczy.
Chodzi głównie o zachęcenie do większej aktywności - gracze nieaktywni będą powoli obniżać się w rankingu, a PD zdobyte kiedyś będą powolutku traciły na wartości ("inflacja" PD).
  
wypowiedzi: 2960
wątków: 471

Sprostowanie
24.01.2007 (Śr) 08.07 (6273 dni temu)
Obniżanie PD będzie dotyczyć tylko nieaktywnych graczy - takich, którzy w ciągu ostatnich 7 dni nie zalogowali się.

I ustaliliśmy ostatecznie, że obniżka PD będzie wynosić 1% dziennie.
  
wypowiedzi: 1
wątków: 0
Pochwalam:)
24.01.2007 (Śr) 09.47 (6273 dni temu)
I dobrze ze tylko dla nieaktywnych bo tak to by promowalo krotsze gry (i tak sa promowane bo mozna wiecej razy zagrac w krotszym czasie) \a moze przy liczeniu ogolnego rankingu bylby jakis wspolczynnik zwiazany z dluzsza gra?
wypowiedzi: 59
wątków: 17

Nieaktywnosc a oczekiwanie na gre..
01.02.2007 (Cz) 08.48 (6265 dni temu)
Czy trzeba niegrac na dwoch grach by obnizal sie ranking, czy na jednej? Z wysokim rankingiem dostepne sa tylko dwa miasta.. slaby wybor.. Ja czekam na goraczce zlota.. i pewnie jeszcze poczekam jedna gre, bo wszyscy sie rzucili na wilington.. gdzie rozgrywa sie konkurs
wypowiedzi: 2960
wątków: 471

-
02.02.2007 (Pt) 01.20 (6265 dni temu)
Tak jak napisałem powyżej: "Obniżanie PD będzie dotyczyć tylko nieaktywnych graczy - takich, którzy w ciągu ostatnich 7 dni nie zalogowali się."

czy może ja nie rozumiem pytania?
  
wypowiedzi: 236
wątków: 5
?
02.09.2013 (Pn) 20.17 (3860 dni temu)
mam pytanko
czemu niektórzy mają zielony przyrost a niektórzy zwykły?
wypowiedzi: 150
wątków: 5
...
02.09.2013 (Pn) 22.02 (3860 dni temu)
Z moich obserwacji wynika, że zielony przyrost moją osoby, którym przybyło w ciągu 30 dni ponad 7.5% dotychczasowych punktów.



Forum >> koncepcje i dalszy rozwój >> Ranking