gry online

 tematów: 33      wątków: 2617      wypowiedzi: 27.803
autor: fraza:
jeśli chcesz brać udział w dyskusji zaloguj się: użytkownik: hasło:
Podsumowanie aktywności na forum w ciągu ostatnich 24 godzin

Forum >> koncepcje i dalszy rozwój >> bonusy - czyli jak zmienić?

system automatycznej korekty błędów

autor treść
wypowiedzi: 2960
wątków: 471

bonusy - czyli jak zmienić?
13.06.2009 (So) 20.47 (5454 dni temu)
temat bonusów co jakiś czas wraca na forum.
pewne rzeczy rozwijamy 'organicznie' - dobudowujemy jakąś gałązkę, potem kolejną, a po jakimś czasie, gdy urosną, okazuje się, ze ten układ gałęzi, który miał sens rok temu, obecnie jest nieoptymalny. i trzebaby drzewko trochę przyciąć, wyrównać.

tak własnie jest z bonusami.

ja widzę dwie możliwości przebudowy. ciekaw jestem, która opcja wam bardziej pasuje. lub może coś innego wymyślicie?

wersja 1.
zachowujemy wybór bonusów tak jak jest, a jedynie w miastach, gdzie niektóre bonusy nie mogą być wykorzystane, to one nie działają (tzn nie jest odejmowana jedna działka) - przykładowo w San Francisco 'agent handlu zbożem' i 'Billy the Kid', byłby nieaktywny, bo nie ma ani eksportu ani kowbojów. wyeliminowałoby dylematy związane z tym, czy posiadanie bonusu nie będzie utrudniać zamiast ułatwiać.

wersja 2.
kasujemy wybór bonusów - tzn nie byłoby bonusów przypisanych na stałe do gracza ani ich wyboru po przekroczeniu progów PD (jednak gwiazdki zachowujemy). jednocześnie kasujemy podział na normalne gry i wyzwania - wszystkie gry byłyby jak wyzwania i zakładający grę określałby czy bonusy są dostępne i w jakiej ilości (z odgórnym limitem, np. na poziomie 1832 max 1 bonus, w 1848 - max 4 bonusy, a w 1869 wszystkie).


co wy na to?
  
wypowiedzi: 29
wątków: 4
mam pytanie
13.06.2009 (So) 20.57 (5454 dni temu)
a mianowicie jak w drugiej wersji byłyby zdobywane cegiełki, bo obecnie w wyzwaniach nie można ich zdobyć?
wypowiedzi: 17
wątków: 0
bonusy
13.06.2009 (So) 21.59 (5454 dni temu)
jestem za opcją numer dwa! tylko żeby tyczyło się to również miast drużynowych... i żeby była kolumna w tabelce "rozpocznij nową grę" tak jak to jest z kowbojami - tak lub nie
wypowiedzi: 85
wątków: 23
.
13.06.2009 (So) 22.30 (5454 dni temu)
Opcja 2 + 1 ale z małym ale. Aby wybór bonusów był uzależniony od bonusów już posiadanych czyli żeby system wyboru bonusów po przekroczeniu PD pozostał.

Np. jak jest do wyboru 9 a ja mam tylko 3 to tylko mogę wybrać te 3 które mam, lub jak gra na 1 bonus to mogę wybrać 1 ale z tych 3 posiadanych już.
Niech pozostanie motywacja zdobywania bonusów i w tym układzie nie przeszkadzały by grać i nie był by potrzebny bonus podwójna tożsamość.

A druga sprawa to zniósł bym "maksymalną ilość PD:" jak ktoś z 20 tyś PD chce grać z graczem który ma 100 i stracić to jego sprawa. Może tylko system liczenia PD by trzeba było zmienić tak aby ograniczyć straty PD podobnie jak jest ograniczenie w zdobywaniu PD na plus
wypowiedzi: 173
wątków: 12
Sam kiedyś
13.06.2009 (So) 22.53 (5453 dni temu)
proponowałem dokładnie opcję nr 1 więc domyślcie się za którą jestem
wypowiedzi: 588
wątków: 61

:)
14.06.2009 (Nd) 00.08 (5453 dni temu)
Mnie się podoba pomysł mariusza. Żeby jednak zdobyte doświadczenie dawało lekką przewagę, mianowicie więcej bonusów do wyboru.
Dla mnie, jako jednego z graczy z bardzo duża ilością bonusów wyzwania sa wielkim wybawieniem. Nareszce nie jest tak, że jestem poszkodowana ze względu na bonusy. Oczywiście sa miasta gdzie duża ilość bonusów nie przeszkadza, ale... w wielu miastach musiałam z nich w ogóle rezygnować, a przed uzyskaniem podwójnej tożsamości, musiałam po prostu rezygnowac z miast, gdzie bonusy przeszkadzają.
wypowiedzi: 85
wątków: 23
.
14.06.2009 (Nd) 00.38 (5453 dni temu)
Dzięki Izyda.
O czymś takim myślę od dawna ale Szeryf nigdy na coś takiego się nie chciał zgodzić może teraz się uda
wypowiedzi: 326
wątków: 3
:D
14.06.2009 (Nd) 08.28 (5453 dni temu)
no to chyba przegłosowane, wszyscy wolą drugą wersję
wypowiedzi: 2960
wątków: 471

-
14.06.2009 (Nd) 09.38 (5453 dni temu)
nie całkiem krzepa - brak jednomyślnosci tu widze.

mariusza - nie "Szeryf nigdy na coś takiego się nie chciał zgodzić" - zawsze widziałem taką potrzebę tylko były rzeczy o wyższym priorytecie
ale nadszedł czas na zmiany i tutaj.

twój pomysł na bonusy mi się podoba. czyli połączenie wersji 1 i 2.
pytanie kkslech jest zasadne - cegiełki były tylko w normalnych grach, bo w wyzwaniach mozna było sztucznie obniżyć trudność gry (np wydłużając ją lub wyłączając zdarzenia losowe)
mysle jednak, że najlepszym rozwiązaniem będzie po prostu wprowadzenie cegiełek do wyzwań.
  
wypowiedzi: 85
wątków: 23
OK
14.06.2009 (Nd) 10.24 (5453 dni temu)
Cieszę się że mój pomysł się spodobał.

Ale z tego co pamiętam to oprócz priorytetów byleś przeciwny wprowadzeniu wyboru bonusów także z innych względów, i dlatego wprowadziliście wyzwania.
"(tak! w końcu to co chcieliście! wybieramy bonusy jak w zadaniach. oczywiście każdy bonus to 1 działka mniej)"

PS. Czy jest możliwość przeszukiwania forum wypowiedzi konkretnego gracza ?, bo coś takiego mi brakuje.
wypowiedzi: 40
wątków: 4

1 wersja
14.06.2009 (Nd) 12.32 (5453 dni temu)
A ja, choć mam mało bonusów, sprzeciwię się większości- jestem ZDECYDOWANIE za pierwszą wersją!
wypowiedzi: 8
wątków: 1
kolejny bonus
14.06.2009 (Nd) 12.51 (5453 dni temu)
No ja by bym za wprowadzeniem kolejnego bonusa (przy odpowiedniej liczbie PD i np przy już posiadanej podwójnej tożsamości). Ten bonus by dał możliwość wyboru bonusów (z już posiadanych) do konkretnej gry, myślę że by to trochę urozmaiciło poszczególne rozgrywki.
wypowiedzi: 229
wątków: 3
2
14.06.2009 (Nd) 13.09 (5453 dni temu)
Ja jestem za drugim rozwiązaniem, przy wyborze z posiadanych bonusów.
wypowiedzi: 281
wątków: 18
Łapka w górę
14.06.2009 (Nd) 14.02 (5453 dni temu)
Ja też jestem za rozwiązaniem zaproponowanym przez mariusza

Aczkolwiek wyzwania można na razie zostawić ze względu na grę o określoną stawkę PD Najwyżej później zawsze można je wykasować, gdyby okazało się że stały się bezużyteczne i nie będzie na nie chętnych
wypowiedzi: 115
wątków: 4
...
14.06.2009 (Nd) 14.11 (5453 dni temu)
moja łapka tez dla pomysłu mariusza. Podoba mi sie tez pomysł skasowania podziału na gry normalne i wyzwania.
wypowiedzi: 90
wątków: 5
14.06.2009 (Nd) 14.14 (5453 dni temu)
to i ja się podpiszę pod pomysłem Mariusza, ale wyzwania mogłyby zostać.
Albo dać nowy bonus, pozwalający wybierać pomiędzy posiadanymi
wypowiedzi: 229
wątków: 3
14.06.2009 (Nd) 14.49 (5453 dni temu)
Gry normalne a wyzwania. Nie jestem pewien czy skasowanie tego podziału jest najlepszym rozwiązaniem. Co prawda w wersji 2 były by one do siebie bardzo podobne, ale jest zasadnicza różnica między nimi - w wyzwaniach można ustalać minimalne progi PD.
wypowiedzi: 326
wątków: 3
:)
14.06.2009 (Nd) 14.58 (5453 dni temu)
Co do gier z cegłami, pustakami i innymi takimi:
Może damy możliwość ustawienia parametrów przez gracza na gry bez cegieł lub po prostu zaznaczamy przycisk gry 'na cegły' i tu mamy już ustawione parametry w których można dostać cegły.
wypowiedzi: 28
wątków: 0
.
14.06.2009 (Nd) 20.56 (5453 dni temu)
a jakby tak np. ktoś z kompletem bonusów miał możliwośc wyłączenia niektórych z nich na pewnien okres. przykładowo czas ten byłby 21 dni. określałby jakie bonusy chce mieć i zatwierdzał to gdzieś (do stworzenia) w profilu gracza. i przez 21 dni miałby te wybrane. Do upływu tego czasu zmiana nie byłby możliwa (by nie było tak łatwo). po upływie tego czasu mółby znów ustawić inne lub pozostać przy obecnym ustawieniu. To samo tyczyć się może tych co nie mają kompletu bonusów więc zarządzać by mogli tylko tymi co by mieli.
wypowiedzi: 29
wątków: 4
mi się podoba
15.06.2009 (Pn) 09.26 (5452 dni temu)
pomysł gracza mariusza
ciekawa jest również propozycja gracza tinuviel z bonusem pozwalającym wybierać bonusy spomiędzy już posiadanych
wypowiedzi: 1027
wątków: 83

Bramka numer 2
15.06.2009 (Pn) 16.03 (5452 dni temu)
w wersji Mariusza.

A co do zniesienia limitu PD na miasta, to temat na osobną dyskusję.


Wyzwania się przydają jak na przykład chce się pograć w towarzystwie diamentowym.
wypowiedzi: 55
wątków: 16
...
15.06.2009 (Pn) 18.44 (5452 dni temu)
numer jeden.
wypowiedzi: 588
wątków: 61

:)
15.06.2009 (Pn) 19.21 (5452 dni temu)
Ciekawa tendencja. Im wyższe PD tym większe poparcie dla propozycji gracza mariusza. Osooby z najniższym PD wola natomiast pierwsza wersję.
Chyba po prostu bonusy i zwiazane z nimi problemy są zupełnie niewyobrażalne dla graczy z niskim PD. Ale ja też, przez pierwsze 4 bonusy nie mogłam się doczekać następnych. A potem tak potrzebnej w Santa Fe za czasów gdy panowali tam poly i arpa znajomości z Billym The Kidem.
wypowiedzi: 229
wątków: 3
Powód
15.06.2009 (Pn) 20.27 (5452 dni temu)
Opcja druga z poprawkami Mariusza wydaje mi się bardziej sprawiedliwa. Mając 5 czy 6 bonusów nie opłacało się nie brać reszty. Teraz gdyby bonusy, które w konkretnej grze byłyby nieaktywne mogły by sprawić, że posiadanie bonusów gracz giełdowy czy indiański szaman byłoby niekorzystne i wątpię, żeby gracze nie posiadający jeszcze tych bonusów je wybrali. To sprawia, że ta opcja jest korzystniejsza z punktu widzenia graczy początkujących lub z małą ilością bonusów.
Wariant drugi moim zdaniem nie faworyzuje nikogo, a powoduje, że graczom będzie zależało na posiadaniu jak największej liczby bonusów, żeby mieć większy ich wybór.
wypowiedzi: 715
wątków: 56
nowa koncepcja
20.06.2009 (So) 10.50 (5447 dni temu)
mam pomysł, który ma wiele zalet, ale będzie początkowo komplikacją i będzie wymagał sporo zmian:

1. zerowanie wszystkim bonusów obecnie wybranych

2. bonusów jest 19:
bankier w rodzinie + wybór
agent handlu zbożem + wybór
mistrzostwo w hodowli + wybór
przedsiębiorstwo budowlane + wybór
syn weterynarzem + wybór
przedsiębiorstwo transportowe + wybór
Billy the Kid + wybór
gracz giełdowy + wybór
indiański szaman + wybór
podwójna tożsamość

na czym to polega:
podam przykłady i każdy wywnioskuje :

mając bonusy:
bankier w rodzinie, agent handlu zbożem, mistrzostwo w hodowli
zawsze gra się z trzema bonusami i zaczynamy z 3 ziemi mniej

mając bonusy:
bankier w rodzinie, agent handlu zbożem, agent handlu zbożem wybór
zawsze gra się z bonusem bankier w rodzinie i ma się przed każdą grą do wyboru czy chcemy grać z agentem czy bez niego i zaczynamy z 1 lub 2 ziemi mniej

czyli osoba która dojdzie do 18 poziomu (w/g nowych progów punktowych ), będzie miała pełny wybór z jakimi bonusami gra

zalety:
- zdobywanie bonusów do pełnego się znacznie wydłuży - będzie ich 2 razy więcej
- ożywi się trochę

wady:
- bonusy zyskają większą moc niż obecnie - gracze z dużą ilością dobrze wybranych bonusów będą mieli istotną przewagę (lub jak kto woli - będą mogli grać we wszystkich miastach (ja mam zestaw bankier + budowlaniec) i zwykłe gry rozgrywam w niewielu miastach
- bałagan przy przechodzeniu na nowy system bonusów, potrzeba zmiany opisów, itp...


PS. To jest tylko myśl jaka mi przyszła do głowy, nie zastanowiłem się jeszcze nad konsekwencjami wprowadzenia
wypowiedzi: 103
wątków: 4

Jeszcze inny pomysł...
20.06.2009 (So) 11.06 (5447 dni temu)
Od razu mówię, że gram krótko i nie mam takiego doświadczenia jak większość wypowiadającyh się tutaj graczy.
A teraz pomysł: "podwójną tożsamość" udostępniać od samego początku (od 100PD) i niech gracz sam decyduje czy ją wybiera jako pierwszy bonus a później kiedy korzysta a kiedy nie z bonusów.
Bo wydaje mi się, że same bonusy urozmaicają grę, tylko problemem jest ich nadmiar, bądź czekanie do 1100PD,żeby dostać "podwójną tożsamość" i wybrać wszelkie inne bonusy... (jeśli to jest możliwe bo jeszcze nie doszłam do tego poziomu).
wypowiedzi: 270
wątków: 6
jestem za
20.06.2009 (So) 11.15 (5447 dni temu)
Jestem za tym pomysłem. Dodać tylko informację o zmianie. A problem właściwie sam się naprawi przy nie wielkiej ingerencji w kodzie gry przez support gry.
wypowiedzi: 51
wątków: 13

Propozycja
22.06.2009 (Pn) 10.16 (5445 dni temu)
Ja bym proponował, żeby gracz jakie chce bonusy wybrał, a nie wszystkie jakie są możliwe.
wypowiedzi: 40
wątków: 5

-
23.07.2009 (Cz) 18.34 (5414 dni temu)
Moj pomysl bylby taki, zeby po pierwsze nie bylo kary za bonusy jaka jest teraz, ale bonusow mozna by bylo uzywac na zasadzie takiej, ze wybieramy jeden ktory bedzie aktywny w danym roku (lub zaden). Bo i tak wiadomo, ze bonusy daja łącznie więcej niż kara za ich posiadanie. A tak by bylo przejrzyscie.
I tu mozna to rozszerzac dalej np. na zasadzie "sily" bonusow, czyli ze gracz moze danego bonusu uzyc kilka razy w danej grze na zasadzie "hodowca krow poziom 3". Wiec bylo by pole do dalszego rozwoju. A w kwestii kary, jesli musi byc, mozna by bylo bonusy lekko zmodyfikowac tak, ze jak wybieramy bonus +5% zysku z miesa, to mamy np. -2% kosztu eksportu czy tez plonow zboza itp.

Gdyby sie komus chcialo glebiej grzebac w bonusach, to mozna by bylo zrobic np. tak, zeby oprocz cegielek w miastach mozna by bylo wygrywac sztabki zlota, za ktore w sklepie kupowalo by sie przedmioty, ktore dawaly by rozne bonusy ...

Moze te pomysly kogos natchną do dalszego rozwoju gry.
wypowiedzi: 200
wątków: 12
23.07.2009 (Cz) 19.18 (5414 dni temu)
Farmersi to nie ogame! Pomysł nie pasuje do klimatu gry. Zresztą, z tego co wiem, Szeryf pracuje już nad jakimś systemem bonusów, więc nie każmy mu go zmieniać, nie znając nowości.
wypowiedzi: 2960
wątków: 471

bonusy
23.07.2009 (Cz) 20.50 (5414 dni temu)
tak, koncepcję mamy już ustaloną i będziemy zmieniać tak jak to już jest napisane na forum.
ale to co zapodał zoolwik tez ma sens - moznaby tak zrobić np. w scenariuszu 'na zachod', ze startujemy nie mając bonusów, a potem sobie wybieramy bonus np w połowie gry, albo dopiero przechodząc do drugiego etapu. np. w trakcie całego 3-etapowego scenariusza mogłoby być 5 'przystanków' na wybór bonusów - każdy mógłby dobrać sobie wg aktualnych potrzeb.
  
wypowiedzi: 7
wątków: 3
Wybór
23.07.2009 (Cz) 21.46 (5414 dni temu)
dobrać sobie jak zaliczy jakieś średnio trudne zadanie albo jeszcze coś innego



Forum >> koncepcje i dalszy rozwój >> bonusy - czyli jak zmienić?