gry online

 tematów: 33      wątków: 2561      wypowiedzi: 27.564
autor: fraza:
jeśli chcesz brać udział w dyskusji zaloguj się: użytkownik: hasło:
Podsumowanie aktywności na forum w ciągu ostatnich 24 godzin

Forum >> Dziennik Pokładowy >> dodatkowe informacje w arkuszu gry


system automatycznej korekty błędów

autor treść
wypowiedzi: 2952
wątków: 471

dodatkowe informacje w arkuszu gry
15.08.2010 (Nd) 22.29 (3111 dni temu)
dodałem możliwość aktywowania za 5 cegiełek (http://farmersi.pl/profil.php?z=8&idm=9) widoku dodatkowych informacji o przeciwnikach w arkuszu gry.

jak to wygląda w praktyce, możecie zobaczyć na tym screenie: http://farmersi.pl/zdjecia/ScreenShot002.jpg

dodatkowe informacje o przeciwnikach to:
- o inwestycjach: np. kursy agronomii i weterynarii, łapówka dla bankiera, stajnia, pług, spichlerz
- w jakie inwestycje gracz inwestował w ostatniej turze
- o zaciągniętych kredytach i kiedy są spłacane
- o zbożu magazynowanym w spichlerzu (w grach, których celem nie jest gromadzenie zboża).

generalnie te wszystkie informacje można wyciągnąć z przeliczeń, jeśli ktoś bardzo się postara. tak więc nie jest to zdradzanie sekretów przeciwnika, tylko spore ułatwienie i oszczędzacz czasu i energii.


piszcie jakie jeszcze informacje byłyby dla was przydatne (lub czego zazwyczaj szukacie w 'przeliczeniach').
  
oceny:   
wypowiedzi: 1027
wątków: 83

15.08.2010 (Nd) 22.39 (3111 dni temu)
Ja w przeliczeniu sprawdzam kto po jakiej cenie miał zaznaczoną sprzedaż zboża.

Byłaby to cenna informacja, jeśli byłaby dostępna od razu, nie musiałbym jej żmudnie sprawdzać.

Mogę za to nawet 10 cegiełek zapłacić
Drużyna Epikura
wypowiedzi: 236
wątków: 5

i
15.08.2010 (Nd) 22.41 (3111 dni temu)
@adrianu ta informacje można często odczytac z rynku zboza, który jest w głównym arkuszu, oczywiście jak gra nie jest na wiele graczy, bo wtedy to trzeba już tam zaglądnąc ;P
wypowiedzi: 1027
wątków: 83

15.08.2010 (Nd) 22.45 (3111 dni temu)
Można, można, ale łatwiej jest z przeliczenia, bo tak musisz odejmować to co miasteczko sprzedało, a w przeliczeniu masz osobno graczy, osobno miasteczko

No i poza tym, niech ktoś sprzedaje ze spichlerzem i już masz przerypane to dobrze policzyć z samej gry

W przeliczeniu też sprawdzam ile kto miał pastwisk/pól/tytoniu.


Ale generalnie to mi to wsio radno czy będzie to widać czy nie, jak tego nie widać, to się zyskuje drobną przewagę nad tymi, którzy do przeliczenia nie zaglądają
Kuźnia Talentów
wypowiedzi: 76
wątków: 3

...
15.08.2010 (Nd) 22.47 (3111 dni temu)
j/w + często liczę ile zboża, krów, ziemi sprzedadzą mieszkańcy po jakiej cenie w następnym
wypowiedzi: 1027
wątków: 83

PS
15.08.2010 (Nd) 22.49 (3111 dni temu)
Dodam, że czasami jest jednak niemożliwe ustalić kto na pewno po jakiej cenie sprzedawał, więc jednak nie wiem czy to powinno być...
Drużyna Epikura
wypowiedzi: 236
wątków: 5

no
15.08.2010 (Nd) 22.53 (3111 dni temu)
co za duzo to nie zdrowo, a wystarczająco dużo już widać
wypowiedzi: 530
wątków: 46
...
15.08.2010 (Nd) 22.58 (3111 dni temu)
z pewną taką nieśmiałością do tego podchodzę...

z jednej strony owszem - oszczędza czas itd

ale z drugiej strony to właśnie zainwestowanie tych paru minut na sprawdzenie co w trawie piszczy to jest ten kontrwywiad, który daje przewagę uważnym i doceniającym wagę zdobywanych informacji - a tutaj tak wszystko na srebrnej tacy...

no nie wiem... nie wiem...
wypowiedzi: 1027
wątków: 83

Hehe ;)
15.08.2010 (Nd) 23.04 (3111 dni temu)
Właśnie doczytałem do końca:

"dodatkowe informacje w arkuszu gry przez 20 dni >> koszt: 5 cegiełek"

No cóż, teraz to nabiera innego światła
wypowiedzi: 530
wątków: 46
...
15.08.2010 (Nd) 23.09 (3111 dni temu)
to ja wprowadzam ustawę, że Prezydent powinien to mieć na czas trwania kadencji, czyli w moim przypadku dożywotnio!
wypowiedzi: 42
wątków: 0
Zły pomysł
15.08.2010 (Nd) 23.39 (3111 dni temu)
A ja jestem przeciwny... za duzo informacji podawanych "na tacy" psuje atmosferę gry i za mocno uprzywilejowuje zawodników mających kasę, a jak pamiętam jest to gra darmowa
wypowiedzi: 1027
wątków: 83

16.08.2010 (Pn) 00.02 (3111 dni temu)
A moim zdaniem to właśnie dobry pomysł i w takim kierunku gra powinna obecnie iść. Nie ma tam żadnych informacji, których sam nie wyczytasz z gry. To tylko kwestia oszczędności czasu.


W ogóle to bym zlikwidował możliwość kupowania bezpośrednio abonamentu, a zostawił tylko możliwość kupowania cegiełek - czyli takiej waluty w grze. Zakupione cegiełki dopiero można by wymienić na abonament i inne ciekawe udogodnienia.


Jest to gra darmowa, ale musi na siebie zarabiać.
Proste.
wypowiedzi: 51
wątków: 13

Zły pomysł
16.08.2010 (Pn) 09.15 (3111 dni temu)
Popieram, to zły pomysł. Przecież każdy ma mieć równe szanse. W ten sposób to będą mieć lepsze wyniki tylko ci, którzy zapłacili za to. Może postawić to jako bonus za 2 diamentowe i 1 żółtą gwiazdkę?
wypowiedzi: 64
wątków: 2
!!
16.08.2010 (Pn) 09.57 (3111 dni temu)
mi obojetnie ale dux ty nie jestes prezydentem i nie bedziesz a jesli tak to pozalujesz
wypowiedzi: 504
wątków: 13

To dobry pomysł
16.08.2010 (Pn) 10.31 (3111 dni temu)
Argument, że za takie informacje trzeba płacić jest nietrafiony, bo można to dostać za cegiełki a te choć można kupić można też wygrać. Po drugie nie są to informacje niedostępne w inny sposób.

Odnośnie danych jakie powinny być zawarte to myślę, że są wystarczające - pokazane są głównie takie rzeczy, które co prawda można znaleźć w przeliczeniach, ale często trzeba było przeszukać kilka przeliczeń, żeby je znaleźć. Moim zdaniem dokładanie kolejnych elementów będzie niepotrzebnie zaśmiecać (już rubryczka "inwestycje w poprzedniej turze" wydaje mi się zbędna, bo takie informacje nie są dla mnie istotne w grze, za to może to być mylące, bo łatwo pomylić to z listą zakupionych inwestycji).
wypowiedzi: 51
wątków: 13

Przeciw
16.08.2010 (Pn) 13.05 (3111 dni temu)
Przecież nie można wiedzieć czy on ma magazyn albo czy kurs ma, gdyż np. sprzedaje zboże nie wszystko, tylko trochę.
wypowiedzi: 34
wątków: 9
wapn
16.08.2010 (Pn) 13.16 (3111 dni temu)
Mi to psuje całą rozgrywkę. Ruchy przeciwnika powinny być nijako niewiadome dla mnie ,co to za zabawa ,gdy wiem co zrobi przeciwnik i vice versa?
wypowiedzi: 1027
wątków: 83

Hę?
16.08.2010 (Pn) 13.23 (3111 dni temu)
A skąd niby wiesz co zrobi przeciwnik?? Zaglądasz do niego na konto?
Przecież te informacje tyczą się tury MINIONEJ.

Te informacje są i tak jawne.
Nie ma nic, czego nie można by wyczytać z przeliczenia.
Ale jak ktoś nie wie, gdzie to jest w przeliczeniu... To dla niego będzie ułatwienie
Za które i tak będzie musiał płacić.


No dobra, to teraz proszę o jakieś poważne argumenty przeciw.

Na razie tylko jeden się pojawił - że wszystko dostajemy jak na tacy, że nie trzeba nic kombinować.

Swoją drogą, to jest bardzo mocny argument.

Kontrargumentem na to, może być, że nie dostajemy takiego przywileju na stałe, tylko na 20 dni, i trzeba go będzie cały czas odnawiać.
Mi się to podoba.
wypowiedzi: 81
wątków: 1
;)
16.08.2010 (Pn) 13.41 (3111 dni temu)
adrianu racja, że większość tych wiadomości można odczytać z przeliczeń, ale mam inny argument przeciw (oprócz tego, że psuje mi to estetykę po najechaniu na gracza) - skopiowanie taktyki przy parametrach standardowych staje się banalnie proste, jak dla mnie zbyt proste
wcześniej można było dość łatwo dojść do tego, jak ktoś zagrał, ale wymagało to wysiłku (i to sporego, bo arkusz przeliczeń nie wygląda zbyt przyjaźnie), teraz to tylko zapamiętanie co i jak się zmieniało z poszczególnych turach (a przecież są miasta, w których można zawsze grać tak samo i wygrywać około 50% gier - jak np. Dallas )

z drugiej strony nie zamierzam z tego korzystać, dlatego jest mi to obojętne czy będzie taka możliwość jak się komuś podoba - może dobrze, że jest taka opcja
wypowiedzi: 2952
wątków: 471

sens ułatwień
16.08.2010 (Pn) 13.41 (3111 dni temu)
argument wg mnie słaby - moznaby tak samo argumentować, że wykresy są niepotrzebne, bo ułatwiają zrozumienie sytuacji. a tak by wygrywali tylko ci, co lepiej rozeznają się w cyferkach i mocniej spocą szare komórki (co z kolei mocno zawęża grono użytkowników gry)

wg mnie ułatwień powinno być możliwie dużo - by gracz jak najłatwiej mógł pojąć co się dzieje na rynku i co robią przeciwnicy. przecież w real-life można pójść na farmę sąsiada i zobaczyć czy ma pług i spichlerz.

sensem gry jest wg mnie planowanie przyszłości - tak by podjąć decyzje lepsze niż przeciwnicy, by ich przechytrzyć - a nie rozgryzanie przeszłości.
  
wypowiedzi: 302
wątków: 15
Po dłuższym zastanowieniu
16.08.2010 (Pn) 13.45 (3111 dni temu)
Po dłuższym zastanowieniu doszedłem do wniosku, że to dobry pomysł. Generalnie każdy ma dwie opcje:

1. Wykupić cegiełkami usługę i mieć wszystko na talerzu;
2. Nie aktywować usługi i znajdować te wszystkie informacje w przeliczeniu.

Ze względu na wprowadzenie tej opcji gra wcale nie przestanie być "sprawiedliwa", bo są to informacje ogólnie dostępne. A jeśli znajdzie się parę osób, które kupi cegiełki, żeby uaktywnić tę opcję, to oznacza, że dla dobra rozwoju gry warto to wprowadzić

Dodałbym tylko, że może dobrze byłoby gdyby nowi gracze mieli to uaktywnione przez jakieś 7-20 dni. Niech się przyzwyczają, to potem będzie im tego brakowało
wypowiedzi: 205
wątków: 7
fajne
16.08.2010 (Pn) 18.16 (3110 dni temu)
dla mnie to świetny pomysł zwłaszcza dla osób,które z różnych względów nie wiedzą gdzie takich informacji szukać
wypowiedzi: 51
wątków: 13

Kredyt
16.08.2010 (Pn) 20.24 (3110 dni temu)
To jak można wiedzieć, czy przeciwnik włożył kredyt gdyż np. ma 7000$ i za tyle można kupić kuźnie, no to bierze tyle. Kredyt ma 1200$, a tyle kosztuje ziemia na +20%. Może wziąć kredyt i kupić 1 ziemię. Potem się okazuje, że mu się nie udało, a poszedł kurs +20%. W EP można wiedzieć, ale w pozostałych miastach, gdzie są min. 3 graczy, którzy mogą zmieścić w swoich decyzjach ziemię, to jak?
wypowiedzi: 81
wątków: 1
;)
16.08.2010 (Pn) 20.39 (3110 dni temu)
wyraźnie widać w przeliczeniu gry (na górze arkusza gry jest link do aktualnego przeliczenia)
wypowiedzi: 530
wątków: 46
szczeniak
16.08.2010 (Pn) 20.51 (3110 dni temu)
szczeniak - tak z ręką na sercu - ty zajrzałeś kiedyś do 'przeliczenia'?
wypowiedzi: 18
wątków: 1

16.08.2010 (Pn) 20.58 (3110 dni temu)
Ja mogę wszystkich zapewnić, że z nogą na ramieniu próbowałem zajrzeć do przeliczenia pierwszej swojej gry - ale nie poskutkowało. Za to posmarowanie czarnej kartki zieloną kredą i odprawienie rytuału przemienienia w zakładkę podsumowania dodaje +50% majątku prawie za każdym razem!
wypowiedzi: 228
wątków: 3
hmm
16.08.2010 (Pn) 22.09 (3110 dni temu)
poproszę rys, opis, inkantacje w/w rytuału przemienienia na priv. (kredę rypnę dzieciakom ze szkoły )
wypowiedzi: 18
wątków: 1

16.08.2010 (Pn) 22.41 (3110 dni temu)
Niestety, jest to tajemna wiedza zarezerwowana dla obecnych na następnym spotkaniu Farmersów (Wa-wa, 28 sierpnia).
Żeby ją posiąść musiałbyś splunąć przez prawy tylny łokieć przeszczepiony z oka zielonego kota rasy polny. Ewentualnie płacić comiesięczny haracz, ale o tym to już na PW faktycznie, nie będziemy się tak upubliczniać. W końcu nie wszyscy powinni wiedzieć, że jest abonament i "abonament".
wypowiedzi: 228
wątków: 3
oooo
16.08.2010 (Pn) 22.51 (3110 dni temu)
to ja nie wiedział był komu płacę....
natychmiast przelewam wspomnianą na pw kwotę na Twoje szwajcarskie konto snoopy.
wypowiedzi: 228
wątków: 3
szeryfie
16.08.2010 (Pn) 22.54 (3110 dni temu)
rozumiem, że nie ma jeszcze takich cegieł, żeby się dowiedzieć o przeciwniku jeszcze CIEKAWSZYCH rzeczy? (a zwłaszcza o przeciwniczkach )

ps. ile muszę zburzyć, żeby mieć taką "złotą cegłę????"
wypowiedzi: 229
wątków: 3
Do kiedy?
17.08.2010 (Wt) 19.27 (3109 dni temu)
A będzie gdzieś informacja jak długo jeszcze takie informacje będą dla nas widoczne?
W sumie pod informację dotyczącą szczęśliwego dnia można by to umieścić.
wypowiedzi: 2952
wątków: 471

wykorzystanie ziemi przez przeciwników
26.08.2010 (Cz) 19.49 (3100 dni temu)
krzychur - taka informacja jest, tam gdzie pisałeś

dodałem właśnie nowe informacje szpiegowskie - na co przeciwnicy przeznaczali ziemię. wg mnie bardzo cenne wskazówki. oczywiście te dane można wyliczyć z przeliczenia. ale po co marnować masę czasu, skoro serwer może to ładnie zaprezentować

zobaczcie nowy screen: http://farmersi.pl/zdjecia/szpieg.jpg.

chyba wkrótce podniosę liczbę cegieł za ten dodatek, bo fajny jest.
  
Drużyna Epikura
wypowiedzi: 236
wątków: 5

u
26.08.2010 (Cz) 19.59 (3100 dni temu)
takie ułatwienie nie może być tanie

fajny dodatek z przenaczeniem ziemi, chyba kupie póki tani
wypowiedzi: 205
wątków: 7
łoj
26.08.2010 (Cz) 20.27 (3100 dni temu)
łoj to fajne
wypowiedzi: 52
wątków: 2
No, no
26.08.2010 (Cz) 20.29 (3100 dni temu)
to już cała Agencja Pinkertona
Informacja o przeznaczeniu działek cenna, choć w grach z kowbojami, łatwo to wyciągnąć z symulatora

czy jest też informacja o wynajmie dla kawalerii - bo nie mam teraz jak sprawdzić ?

no i warto uaktualnić reklamowy jpg w pop-upie "cegiełki"
wypowiedzi: 229
wątków: 3
26.08.2010 (Cz) 20.30 (3100 dni temu)
A była by możliwość zawieszenia działania tych dodatkowych informacji na jakiś wybrany czas (czytaj nieobecność w grze przez kilka dni).
W sumie to samo tyczy się Szczęśliwego dnia.
wypowiedzi: 64
wątków: 2
nie
26.08.2010 (Cz) 20.40 (3100 dni temu)
nie to by zniszczylo bonusy gracze wlaczali by na chwile zeby zrobic przeliczenie i wylaczali zeby nie marnowal sie ich (bonosow) czas
wypowiedzi: 302
wątków: 15
Akurat
26.08.2010 (Cz) 20.46 (3100 dni temu)
przed tym można wprowadzić zabezpieczenie, wystarczy ustawić, żeby takiego urlopu (dla bonusów) nie można było wziąć częściej niż raz na miesiąc.
wypowiedzi: 64
wątków: 2
moze
26.08.2010 (Cz) 20.47 (3100 dni temu)
wedlug mnie i tak nie jest to najlepszy pomysl
Drużyna Epikura
wypowiedzi: 236
wątków: 5

urlop
26.08.2010 (Cz) 20.53 (3100 dni temu)
albo opcja URLOP, która by blokowała wszystko,
gracz bierze urlop i dni "przywilejów" nie spadają, ale również nie może grać w żadne gry, taka opcje by sie aktywowało w czasie wyjazdu nie mając żądnych rozpoczętych gier (i min. długosc urlopu wynosiła by np 3dni)
i np w profilu by pokazywała sie notka i urlopie gracza
wypowiedzi: 64
wątków: 2
mhm
26.08.2010 (Cz) 21.00 (3100 dni temu)
To dobre wyjscie dobre jest tez, zeby w zaleznosci od celu (gry) automat robil (nie najlepszy oczywiscie ) ruch za gracza tak jak to kiedys robil za mnie (podobno kiedys gralem 99 gier naraz )



Forum >> Dziennik Pokładowy >> dodatkowe informacje w arkuszu gry