gry online

 tematów: 33      wątków: 2617      wypowiedzi: 27.803
autor: fraza:
jeśli chcesz brać udział w dyskusji zaloguj się: użytkownik: hasło:
Podsumowanie aktywności na forum w ciągu ostatnich 24 godzin

Forum >> Dziennik Pokładowy >> dodatkowe informacje w arkuszu gry


poprzedni
system automatycznej korekty błędów

autor treść
wypowiedzi: 2960
wątków: 471

dodatkowe informacje w arkuszu gry
15.08.2010 (Nd) 22.29 (4995 dni temu)
dodałem możliwość aktywowania za 5 cegiełek (http://farmersi.pl/profil.php?z=8&idm=9) widoku dodatkowych informacji o przeciwnikach w arkuszu gry.

jak to wygląda w praktyce, możecie zobaczyć na tym screenie: http://farmersi.pl/zdjecia/ScreenShot002.jpg

dodatkowe informacje o przeciwnikach to:
- o inwestycjach: np. kursy agronomii i weterynarii, łapówka dla bankiera, stajnia, pług, spichlerz
- w jakie inwestycje gracz inwestował w ostatniej turze
- o zaciągniętych kredytach i kiedy są spłacane
- o zbożu magazynowanym w spichlerzu (w grach, których celem nie jest gromadzenie zboża).

generalnie te wszystkie informacje można wyciągnąć z przeliczeń, jeśli ktoś bardzo się postara. tak więc nie jest to zdradzanie sekretów przeciwnika, tylko spore ułatwienie i oszczędzacz czasu i energii.


piszcie jakie jeszcze informacje byłyby dla was przydatne (lub czego zazwyczaj szukacie w 'przeliczeniach').
  
oceny:   
wypowiedzi: 229
wątków: 3
26.08.2010 (Cz) 21.22 (4984 dni temu)
W sumie to chodziło mi o możliwość wyłączenia na wybraną przez siebie ilość dni (czyli wielokrotności 24h), no ale widzę, że to rodzi wątpliwości, więc jednak to odpada.
wypowiedzi: 2960
wątków: 471

info o przeciwnikach
30.08.2010 (Pn) 12.18 (4981 dni temu)
poprawiłem w 10 minut od zgłoszenia przez adrianu, dlatego skasowalem jego post jako nieaktualny.
a na stronie glownej posty są buforowane przez kilka minut.
  
wypowiedzi: 2960
wątków: 471

dodatkowe informacje cd.
16.09.2010 (Cz) 22.10 (4963 dni temu)
dla graczy z aktywnymi informacjami szpiegowskimi dodałem zestawienie na wszystkich 3 rynkach ofert mieszkańców na przyszły rok - tak wiec teraz nie trzeba już tego liczyć na kalkulatorze.
  
oceny:   
wypowiedzi: 2960
wątków: 471

informacje szpiegowskie dla wszystkich!
13.10.2013 (Nd) 20.01 (3841 dni temu)
abonament jest już gratis, to teraz czas na "informacje szpiegowskie" - są teraz aktywne dla wszystkich i nie ma juz mozliwosci aktywowania tego za cegiełki.
mysle, ze to pomoże w grze, zwłaszcza początkującym graczom.
a cegiełki... znowu będą służyć głównie do budowy posiadłości
  
oceny:      
wypowiedzi: 19
wątków: 0
Informacje szpiegowskie
14.10.2013 (Pn) 13.57 (3840 dni temu)
Nie wiem Szeryfie czy akurat udostępnienie za darmo tej opcji było najlepszym pomysłem. Możliwość kupna za cegiełki mobilizowała graczy do ich zdobywania, a teraz okazuje się że cegły straciły na wartości, przynajmniej dla tych którzy już wybudowali farmy. Dawanie wszystkiego za darmo spowoduję że gra straci na atrakcyjności, bo po co się wysilać jak i tak wszystko będzie za free????
oceny:   
wypowiedzi: 172
wątków: 2
Racja
14.10.2013 (Pn) 14.30 (3840 dni temu)
W tej kwestii popieram i zgadzam się z Opikiem
oceny:   
wypowiedzi: 86
wątków: 3
opik ma rację!
14.10.2013 (Pn) 16.48 (3840 dni temu)
Też się zgadzam z opikiem!! Informacje szpiegowskie powinny byc dalej za cegiełki. Można ew. zmniejszyc ich wymaganą ilośc.
Cegły powinny byc formą waluty uniwersalnej i powinno się je chciec zdobywac! Chciec dalej grac w Pueblo, czy bonusowo wysyłac maile do znajomych.
Za to jestem za całkowitym zlikwidowaniem tych posiadłości. Na grzyba one?? Czy "farmersi" to jakaś (za przeproszeniem) "farmerama", czy "wiejskie życie"??? Czy posiadłości w ogóle są jakąś atrakcją, czy pomocą w grze? I oczywiście powinno się ich stan (nawet jak zostaną, bo może ktoś chciec się w to bawic) bezwzględnie usunąc z wymogów na rangi.
A może ktoś rzuci pomysłem, może coś całkiem nowego by można za cegły zdobywac?
oceny:   
Zielone Wzgórze
wypowiedzi: 133
wątków: 5

Następne kroki
14.10.2013 (Pn) 20.49 (3839 dni temu)
Podwyżka VATu na materiały budowlane (maksymalna farma już nie 96 cegieł a 110)
Nacjonalizacja oszczędności ( każdy gracz odda połowę swoich cegieł)
Nacjonalizacja OFE (za drugą połowę cegieł każdy dostanie 1 cegłę na miesiąc po osiągnięciu wieku emerytalnego)
No i inflacja (odebranie 1 cegły co miesiąc tytułem spadku ich wartości)
Wtedy będziemy mieli grę prawdziwie oddającą realia ekonomiczne zwłaszcza naszego kraju
oceny:   
wypowiedzi: 2960
wątków: 471

posiadłość, motywacja
14.10.2013 (Pn) 23.45 (3839 dni temu)
muszę zaoponować.

ad Lorena - posiadłość jest ważna dla graczy. jest wizualizacją ich postępu w grze.

wg ankiety, którą gracze już od paru lat wypełniają po kilku rozegranych grach, na pytanie "Co dla ciebie najbardziej liczy się w Farmersach?" takie są odpowiedzi:
1139 walory edukacyjne gry
2069 przyjemność z rywalizacji
176 miejsce w rankingach
532 rozbudowa posiadłości
2991 wszystko po trochu

jak widać rozbudować posiadłości ma znaczenie.

odnosnie motywacji - twierdzicie, ze gracze chcą zdobywać cegiełki, by kupować informacje szpiegowskie.
przeciętnie w miesiącu gracze wydają na to 200-250 cegieł. a na budowę posiadłości 400-1000!

mogę więc nieśmiało stwierdzić, że wasze jednostkowe obserwacje nie pokrywają się z szerszym obrazem, który widzę w danych.

zupełnie nie rozumiem, co komu może posiadłość przeszkadzać. przecież nie ma obowiązku jej rozbudowy.
ja mieszkam w skromnej chatce za drewnianym płotkiem

motywacją do gry powinien być awans w rankingu i zdobywanie wyższej rangi.
rozbudowane informacje w arkuszu gry powodują, że gra staje się przyjemniejsza i bardziej zrozumiała. mamy poczucie większej kontroli nad tym co się dzieje i mozemy podejmować trafniejsze decyzje.
  
oceny:   
wypowiedzi: 75
wątków: 3
motywacje
15.10.2013 (Wt) 08.37 (3839 dni temu)
Szeryfie, piszesz o sondzie, weź tylko pod uwagę, że sondę "którą gracze już od paru lat wypełniają po kilku rozegranych grach" może warto by powtórzyć wśród farmerów z nieco większym stażem.
Przecież z biegiem czasu priorytety się zmieniają a jak brzmi stare porzekadło " tylko krowa nie zmienia poglądów"
Brakuje mi odpowiedzi typu :
- chcę miło spędzić nieco wolnego czasu
- chcę spotkać i pogadać z przyjaciółmi
a nawet odpowiedzi typu: siła przyzwyczajenia

A cegły ?
Na co komu pieniądze jak mamy wszystko za darmo, wraca socjalizm ?

A tak na poważnie to od dłuższego czasu zastanawiam się jak zmobilizować graczy do spotkań drużynowych, zwłaszcza nowych graczy.
Tak jak już kiedyś dyskutowaliśmy: gra w drużynie powinna być PRZYWILEJEM na który trzeba by w jakiś sposób zasłużyć, może tu właśnie jest miejsce na zużycie cegieł ?
Może to wielu uzna za nieco kontrowersyjny pomysł ale czy wstęp i gra w drużynie nie powinna być płatna cegłami ?
Pamiętajcie, że niewielu szanuje to co ma za darmo ...

Co z zadaniami dnia ? Dawniej 15-20 minut po północy już były rozwiązane i cegły rozdane, jak to wygląda obecnie to każdy chyba widzi
oceny:   
wypowiedzi: 86
wątków: 3
sonda
15.10.2013 (Wt) 10.16 (3839 dni temu)
Szeryfie drogi, nadal jednak uważam, że posiadłośc nie powinna rzutowac na rangę. W porządku, niech zostaje i kto chce niech sobie buduje, ale co z tymi których to nie bawi?
Proponuję sondę:

Czy stan posiadłości gracza powinien miec wpływ na jego "rangę" ?
Odpowiedzi np.:
1) Oczywiście, że tak! a budowanie posiadłości jest fascynujące
2) Tak, ale może tylko do wymogów na ucznia i czeladnika
3) Raczej nie
4) Zdecydowanie nie, "co ma piernik do wiatraka?"
5) Zlikwidowac te infantylne posiadłości!
6) A ja lubię rybki, może budujmy akwaria?
oceny:   
wypowiedzi: 150
wątków: 5
Cegły
15.10.2013 (Wt) 10.38 (3839 dni temu)
Gra w drużynie za cegły? Myślę, że to zdecydowanie zły pomysł. Gdyby było 3 razy więcej graczy i limitowana ilość graczy w drużynie, wtedy cegły za grę w drużynie można rozważyć, jednak w tej chwili mamy niedobór graczy drużynowych i taki ruch mógłby tylko pogorszyć sytuację.

Aby zwiększyć zapotrzebowanie na cegły może wymyślimy nowe sposoby używania tego środka płatniczego?

Aktualnie możemy wybrać:
-zwiększony limit jednoczesnych gier do 20 przez 20 dni - koszt: 5 cegiełek
-reset bonusów - koszt: 5 cegiełek
-tygodniowy abonament - koszt: 5 cegiełek
-miesięczny abonament - koszt: 15 cegiełek
-nieograniczony dostęp do zadań przez 10 dni - koszt: 3 cegiełki


Moja propozycja (przykładowe koszty i możliwości):
-dostęp do jednej gry w Pueblo - koszt: 2 cegiełki
-dostęp do scenariusza "Na zachód" - koszt: 3 cegiełki
-możliwość zakładania 4 gier jednocześnie przez miesiąc - 8 cegiełek
-możliwość podglądnięcia rywali w jednym sezonie ligowym i/lub przez miesiąc w innych miejscach - koszt: 20 cegiełek
-zwiększenie swojego zakładu w pucharze o 30% - koszt: 10 cegiełek

Oczywiście niektóre rzeczy można stopniować. Np. koszt zwiększenia zakładu w pucharze można stopniować w zależności od: fazy gry (przed rozpoczęciem gry, po rozegraniu kilku gier w grupie, przed półfinałem), procentu zwiększania zakładu, PD gracza/zakładu. Można także wprowadzić możliwość zwiększenia zakładu przeciwnikowi w półfinale/finale, oczywiście za odpowiednio wyższą opłatą i wyrażeniem zgody przez przeciwnika, tak, by móc ugrać trochę więcej PD.

Także zwiększenie limitu jednoczesnych gier można stopniować. Np.:
12 gier przez 25 dni - koszt: 7 cegiełek
15 gier przez 23 dni - koszt: 10 cegiełek
20 gier przez 20 dni - koszt: 15 cegiełek
30 gier przez 15 dni - koszt: 25 cegiełek
40 gier przez 10 dni - koszt: 40 cegiełek

Co prawda mój ostatni pomysł nie podoba mi się, bo osobiście wciąż używam cegieł do uruchamiania miesięcznego abonamentu i zwiększaniu limitu gier jednoczesnych, ale myślę, że także zwiększyłby zużycie cegieł i walkę o nie.

A co do posiadłości - tak naprawdę interesowała mnie ona przez pierwsze 3 miesiące, potem była używana już tylko do odświeżenia gier, w których mogę zdobywać cegły.
wypowiedzi: 17
wątków: 1
Przeznaczenie posiadłości i cegiełek
15.10.2013 (Wt) 14.27 (3839 dni temu)
Skoro jak piszesz Szeryfie, posiadłości odzwierciedlają postęp w grze, może niech ich rozwój stopniowo odblokowuje content gry? Ciężko mi jednak sobie wyobrazić jak to miałoby działać w praktyce żeby nie cofnąć wielu zaawansowanych graczy do 1832 roku.

Można też wprowadzić możliwość zmiany nicku za ich odpowiednią ilość.

Co do wymagań na rangi od zawsze irytowało mnie wymaganie dotyczące wartości posiadłości. Ranga ma odzwierciedlać doświadczenie i umiejętności a cegiełki raczej nie są tego wyrazem.
oceny:   
wypowiedzi: 19
wątków: 0
Re emionzend
15.10.2013 (Wt) 14.53 (3839 dni temu)
Założenia gry są takie że częścią składową rangi jest też wartość posiadłości. I czy zgadzamy się z tym czy nie musimy to zaakceptować, bo jak wspomniał Szeryf, zbyt duża ingerencja w już działającą grę może spowodować niepotrzebne komplikacje. A rozbudowa posiadłości nie jest chyba aż tak wielkim wyzwaniem.
A jak wspomniał Szeryf zawsze można mieszkać w skromnej chatce za drewnianym płotkiem.
wypowiedzi: 17
wątków: 1
@Opik
15.10.2013 (Wt) 16.28 (3839 dni temu)
Nie rozumiem. Właśnie prowadzimy debatę. Czemu twierdzisz, że musimy coś akceptować skoro Szeryf zawsze daje do zrozumienia, że ceni sobie opinię graczy? Bez wyrażania sprzeciwu ciężko zmienić coś na lepsze.
wypowiedzi: 19
wątków: 0
Re emionzend
15.10.2013 (Wt) 20.26 (3839 dni temu)
Też nie zgadzam się z wszystkimi posunięciami Szeryfa, ale takie radyklane zmiany prowadzą do "przewrócenia gry do góry nogami" a jak słusznie zauważył Szeryf są pewne stałe zależności (np. posiadłość do rangi) i zmiana musiałaby pociągnąć tworzenie nowych skryptów - słowem napisanie części gry po nowemu, a podejrzewam że Szeryf nie za bardzo ma chęci by znowu bawić się w programistę.
A co do darmowego szpiega to wciąż jestem na nie, posiadłość mogę zrozumiec.
Pozdrawiam
wypowiedzi: 60
wątków: 0
re
15.10.2013 (Wt) 21.48 (3838 dni temu)
drużynówki za cegły? To je zabije. Cegły są walutą farmersów i chyba nikt nie szasta nimi na prawo i lewo, prędzej każdą z nich ogląda z każdej strony
Co do posiadłości: jakoś nikt nie zwrócił uwagi na jej wartość zabezpieczającą: wyburzenie powoduje zwrot cegieł i odblokowuje listę gier w których można te cegiełki zdobyć. Z jednej strony umożliwia to na przykład powrót graczy po przerwie, z drugiej zwiększa ilość rozgrywanych gier.
Myślę, że trochę zaszkodziła podwyżka abonamentu wyrażonego w cegłach(z 10 do 15) Część graczy nie była w stanie już opłacić abonamentu cegłami i wypadła z gry, a oni zapewniali płynność zapisu do gier. W tej chwili chyba nie ma zbyt wielu graczy opłacających abonament w ten sposób.
A póki co poczekałbym na efekty promocji darmowego abonamentu
oceny:   
wypowiedzi: 176
wątków: 8
Moje zdanie
15.10.2013 (Wt) 22.01 (3838 dni temu)
A ja tam popieram działania Szeryfa w pełnej okazałości.
Nie grywam zbyt wielu gier, raczej skupiam się na lidze, a w przerwie pogram pare indywidualnych i może ze 2 drużynowe.
Abonament zawsze opłacałem z kasy, a cegiełki wydawałem właśnie na szpiega i limit gier (potrzebne do gry w lidze), jako że nie mam za dużo czasu, dzięki szpiegowi mogę tę ligę rozgrywać (mógłbym wszytko liczyć ręcznie, ale z braku czasu i wygody chciałbym tego uniknąć. Dodatkowo początkujący gracze bez szpiega z Sentim czy Janosikiem raczej szans nie mają, a tak szpieg mocno podnosi ich szanse).
Jednak przez to że muszę te cegły wydawać na limit i szpiega zawsze burze posiadłość żeby się jakoś podratować, przez co z rangą nie mogę dojść nawet do przedostatniego poziomu (do arcy wciąż muszę to kiepskie zadanie Adrianu rozwiązać ).
oceny:   
wypowiedzi: 117
wątków: 2
wujsam
15.10.2013 (Wt) 22.09 (3838 dni temu)
wypowiedzi: 117
wątków: 2
..
15.10.2013 (Wt) 22.12 (3838 dni temu)
Ukajali w pełni popieram
wypowiedzi: 3
wątków: 1
Re:
16.10.2013 (Śr) 13.24 (3838 dni temu)
Odnośnie cegieł i drużynówek to popieram głosy poprzedników, którzy uważają, że to zły pomysł - moim zdaniem liczba gier mogłaby drastycznie spaść, ale nie mam na to dowodów bo jeszcze nie znam przelicznika liczba gier za liczbę cegieł

Informacje dodatkowe, tak jak napisał szeryf, i tak są dostępne po analizie arkuszy z przeliczeniami. Są pomocne w grach ligowych czy rozgrywkach indywidualnych. Ale jeżeli ktoś podchodzi "zawodowo" do pucharów w EP to i tak pewnie ma w swoim arsenale arkusze kalkulacyjne na wypasie i inne zabawki do obsługi tego rodzaju zabawy Moim zdaniem czy będą czy nie, nic się nie stanie.
wypowiedzi: 205
wątków: 7
:)
16.10.2013 (Śr) 19.53 (3838 dni temu)
no to mam nadzieję,że będzie można bardziej rozbudować posiadłość
a cegły za gry w drużynówkach,hm nie podoba mi się to
wypowiedzi: 75
wątków: 3
cd
16.10.2013 (Śr) 20.06 (3838 dni temu)
Czułem że to będzie kontrowersyjny pomysł

Może jednak pociągnę ten wątek cegieł i drużyn.
Wiemy, że jest ciężko z grami, ciężko z graczami i cegły wpłacone za wejście do drużyny nie powinny być opłatą a raczej pewną formą inwestycji, za rozgrywane gry może by wprowadzić coś takiego jak wypłaty czy też premie.
Generalnie taki był mój zamysł, nie dajemy nic za darmo, chcesz zarobić to zainwestuj czyli klasyczna wędka zamiast rybki.

Inna kwestią jest jednak to - na co wydać te cegły skoro wszystko lub prawie wszystko będzie za darmo ...
wypowiedzi: 184
wątków: 4
@gry drużynowe
16.10.2013 (Śr) 21.19 (3837 dni temu)
Hmm w drużynówki za wiele nie pograłem, bo są dla mnie nudne ( tzn fajna jest walka na promile, ale drużynówki rozgrywane są za wolno ),ale faktycznie drużyna za cegły je zabije.

Co do posiadłości - ja swoją rozbudowałem,bo nie miałem co z nimi robić. Często kupowałem pod szpiega czy udało się uciułać z gier. Faktycznie abo + szpieg za friko to dla starej gwardii świętokradztwo,ale dla nowych znaczne ułatwienie - zwłaszcza,że bez abo nie można przeskoczyć 200 pd ( albo przynajmniej nie było można - ostatnio rzadko bywam na polu ) więc to się przyda dla nowych graczy.

Wydaje mi się jednak,że doszliśmy w farmersach do takiego momentu, w którym należałoby przedyskutować w jakim to ma iść kierunku. Bo miast nowych ani widu ani słychu, w niektórych coś się dzieje - prywatnych. Zmiana parametrów itp.

Rozumiem,że są tacy gracze,którzy nie obcykali każdego miasta ( np. ja ), ale te które obcykały straciły na atrakcyjności ( ostatnio atrakcyjność podniesiona dla CC,bo zmieniły się parametry ).

Z całym szacunkiem do starej gwardii, ale czasy się zmieniają, gier są miliony, a farma to trudna gra i darmowy szpieg ułatwi ją nowym graczom. Nawet nie wiem jak on działa - czy teraz jest od razu każdemu przydzielany czy trzeba go gdzieś uaktywnić, ale wpływa to na plus gry - teraz każdy widzi ile da mu wet,agro,pług itp.
oceny:   



Forum >> Dziennik Pokładowy >> dodatkowe informacje w arkuszu gry


poprzedni