gry online

 tematów: 33      wątków: 2617      wypowiedzi: 27.803
autor: fraza:
jeśli chcesz brać udział w dyskusji zaloguj się: użytkownik: hasło:
Podsumowanie aktywności na forum w ciągu ostatnich 24 godzin

Forum >> Biznes Liga >> System losowań

system automatycznej korekty błędów

autor treść
wypowiedzi: 530
wątków: 46
System losowań
21.07.2009 (Wt) 23.06 (5392 dni temu)
Czytając epopeję na temat problemów z rozpoczynaniem gier i proponowanych zmian, pomyślałem sobie, że może skromnie zaproponuje żeby nie skupiać się na reformowaniu standardów które się nie sprawdzają, ale może wyjść trochę poza ramy i poszukać też czegoś prostego czym można by było istniejący system zastąpić. I oto na co wpadłem:

Nowe pojęcia:
- 'sloty' - ilość gier jakie drużyna deklaruje, że może/chce/jest w stanie jednocześnie rozgrywać - lider może zmieniać w dowolnym momencie trwania sezonu,
- 'punkty karne' - wyrażone w % od wyniku generalnego drużyny w sezonie

Wyglądałoby to tak:
W każdym momencie trwania sezonu, każda drużyna posiada ustaloną wewnętrznie (przez lidera) liczbę 'slotów'. Kolejne miasta system wybierałby losowo, 'zadawał', i również losowo przydzielał do nich drużyny. W ten sposób, w zależności od puli 'wolnych slotów' drużyn rozpoczynać się może nawet kilka gier w tym samym mieście jednocześnie. Z kolei przydzielone drużyny mają 48h na skompletowanie składu - drużyna która nie wybierze delegacji otrzymuje -2 punkty karne, z kolei drużyny, które były gotowe otrzymają te 2 punkty do podziału - jako dodatek na +. Gra nie rozpoczęta jest kasowana a sloty wracają do puli i system losuje kolejne gry - pamiętając, że żadna drużyna nie gra więcej niż 3 razy w mieście.

Zalety:
- miasta się nie 'blokują' z powodu oczekujących gier
- losowe przydziały - nie będzie, że 'ten powiedział, że ci tam czekają to idziemy/nie idziemy'
- sprawne rozpoczynanie gier i karanie malkontentów
- brak możliwości omijania miasta

Nic nie stoi na przeszkodzie żeby drużyna rozegrała mniej gier niż komplet (6x3) jeśli nie chce/nie może - regulując sobie ustawieniem 'slotów'.

Do tego parametry miast także dałbym losowe, żeby nie grać pod szablon, ani żeby nie było, że drużyna ustawia pod siebie, a potem blokada na 2 tygodnie bo nikt nie chce dołączyć do gry na eksport czy coś podobnego.

Nie jest to do końca przemyślane - właściwie to właśnie zjadłem obiad i tak sobie piszę z głowy trochę na bieżąco wymyślając, ale czuję przebłysk 'geniuszu prostoty'
Jak widzicie dziury w pomyśle to strzelajcie. Albo uczyni go to mocniejszym albo zabije - zobaczymy
Drużyna Epikura
wypowiedzi: 695
wątków: 124

Po co tyle kombinować
21.07.2009 (Wt) 23.18 (5392 dni temu)
KG odpali generator liczb losowych i poprzydziela gry. Wylosuje drużyny, miasto, graczy, cel gry i po sprawie. Bez żadnych slotow, limitow itp. Nie grasz, nie przeliczasz, to tracisz.
wypowiedzi: 530
wątków: 46
...
21.07.2009 (Wt) 23.40 (5392 dni temu)
to może jeszcze wylosuje wyniki

W zasadzie to nie wiem na ile poważnie piszesz karlos, więc trudno mi odpowiedzieć...
Ale zakładając, że powiedzmy w 75% poważnie - to sloty są po to żeby ci się nie zaczęło 18 gier na raz, albo 10 kiedy pół załogi jest na urlopie... i cała filozofia, cała kombinacja.

Ustawisz 4 - zacznie się 4, są chętni na więcej - zmienisz na 6 wskoczą następne 2 gry itd...

Może ta 'losowość' trochę strasznie brzmi, ale spójrzcie w ten sposób:
- losowanie miasta - poważne drużyny i tak starają się rozegrać wszystkie miasta
- losowanie drużyn - i tak obecnie z założenia nie wiemy z kim nam wypadnie grać

I tyle - graczy już drużyna sama sobie wybierze. Poza tym, że powinny się gry dużo szybciej rozpoczynać, cała nowość polega na tym, że system naciska na granie i że nie można będzie unikać konkretnego miasta.
wypowiedzi: 159
wątków: 25
Ja poważnie piszę
21.07.2009 (Wt) 23.54 (5392 dni temu)
Najprostszy mechanizm jest najlepszy.

Startujemy jak na lotniskowcu, jak żużlowcy w Lesznie (widziałeś w niedzielę jak dokopali Australii ??).

Jedna kolejka gier rozlosowana, to robimy nastepną.
Jest 45 dni - to mianownik. W liczniku wiesz co i w wyniku otrzymujemy co ile dni ma być start kolejnej tury.
wypowiedzi: 159
wątków: 25
A dlaczego sloty NIE ?
21.07.2009 (Wt) 23.57 (5392 dni temu)
Bo wstępując do takiej rozgrywki jak BL to trzeba grać, a nie kibicować.
wypowiedzi: 530
wątków: 46
...
22.07.2009 (Śr) 00.01 (5392 dni temu)
a tam lotniskowce i żużlowce...
miałem na myśli jak Mortal Kombat! - wiesz... gdzie cię rzucą z kim cię rzucą trzeba się lać i tyle!
wypowiedzi: 260
wątków: 6
MI się pomysł dux'a podoba...
22.07.2009 (Śr) 00.20 (5392 dni temu)
Wzasadzie rozwiązuje istniejące problemy (z zapisami)... Do tego jest w miarę elastyczny (dla drużyn)... Eliminuje wszelkich "yyy"

Ciekawy też jest system kar i nagród No i fajny klimat tyupu "realtime"

Bravo dux
wypowiedzi: 270
wątków: 6
System najprostrzy jest najlepszy
22.07.2009 (Śr) 07.10 (5392 dni temu)
... i w razie padnięcia serwisu nie nie będzie się dziwnych rzeczy, a tak to nie wiadomo ...


Proponuję prościej i banalniej skoro to każdemu tak przeszkadza z wyczekiwaniem na rywali. W BL i wszelkich przyszłych Olimpiadach wprowadźmy tylko 1 grę oczekującą, kto pierwszy ten lepszy, a czas zapisów 24/h. W końcu to w kwestii lidera i jego drużyny by rozgrywkę szybko zacząć i skończyć.

-----------
Pozdrawiam.
wypowiedzi: 2960
wątków: 471

rozpoczynanie gier.
22.07.2009 (Śr) 09.13 (5392 dni temu)
może znowu powiedzie, że szeryf to konserwatysta... ale nich będzie.

zamiast rewolucji wolę ewolucję.
przypomnę jak jest obecnie:
- drużyny mają 48h na skompletowanie składu. inaczej są automatycznie wypisywane.
- w danym mieście może być tylko jedna gra oczekująca - wiec ludzie nie 'rozchodzą' się po większej liczbie gier.

problem jest tylko taki, że drużyny za wolno kompletują składy. częściowo z winy liderów - nie informują oni graczy, ani nie poganiają, zapisują nie patrząc czy są chętni i nie wyrzucają za składu zawodników nieaktywnych, uzupełniając aktywnymi (w niektórych drużynach są gracze którzy rozegrali np. tylko jedną grę oraz gracze którzy rozegrali kilkanaście)

od przyszłego sezonu wprowadziłbym trzy zmiany:
- za każde nieskompletowanie składu kurs akcji firmy szedł by w dół o jednego dolara. już teraz widać, że są 'hamowacze', jak np. Citibank (obecnie blokują 2 gry, a 'szybkość zapisu' mają 37% (14/38) - tak więc mieliby kurs akcji niższy o 24$). a inne firmy mają kompletują skład w 100% przypadków.
wprowadzenie takich 'kar' powinno mocno dyscyplinować liderów
- zwiększyłbym liczebność zespołów do 7 osób. bo przy 6 rzeczywiście czasem może być problem ze znalezieniem 4 do gry.
- na stronie głownej dodamy link do gier w BL, do których może dołączyć gracz. tak jak to jest obecnie z normalnymi drużynówkami.

myślę, ze te usprawnienia powinny pomóc.
na większą rewolucję raczej nie ma czasu - bo nowy sezon rozpoczynamy już za tydzień.
  
wypowiedzi: 270
wątków: 6
Wyjście
22.07.2009 (Śr) 09.28 (5392 dni temu)
pośrednie też jest dobre i mi odpowiada. Brawo Szeryfie!
wypowiedzi: 530
wątków: 46
...
22.07.2009 (Śr) 11.32 (5391 dni temu)
1. Wg mnie problem zupełnie nie leży w liczby graczy drużyn - 18 gier zespołowych na 6 osób na 2 miesiące to nie jest znowu wielkie wyzwanie. Z kolei zwiększenie liczby członków w zespole spowoduje siłą rzeczy zmniejszenie liczby zespołów, a myślę im więcej zespołów tym więcej zabawy.

2. Czy będzie 1 czy 2 gry oczekujące w mieście problem 'wąskiego gardła' nadal pozostaje. Jak widać z przykładu Citibank po prostu przestał się liczyć ze wskaźnikiem szybkości zapisu i tyle - co im zrobisz? Równie dobrze firma może się wewnętrznie załamać czy z innych względów przestać przejmować karami - oczekiwanie na rozpoczęcie zajmie dni, nawoływania o interwencję do szeryfa zajmą dni, zbadanie sprawy zajmie dni - a miasto utknie.

3. Biorąc pod uwagę, że w kolejnych edycjach startować będzie (jak bym sobie szczerze życzył) więcej i więcej drużyn to i tak wprowadzenie jakiejś formy startu równoległego jest koniecznością - nie można od lidera oczekiwać że będzie się logował co godzinę, żeby sprawdzić czy może jakaś gra ruszyła i nie da się czasem zapisać swoich. A to już sam przerabiałem - przez kilka dni nie szło żadnej gry założyć czy się dopisać.

No spróbujmy drogą ewolucji, bo faktycznie czasu na większe zmiany nie ma, ale szczerze mówiąc, nie spodziewam się istotnej poprawy bo ewolucja jest trochę jak osioł - jak nie walniesz kijem to do przodu nie pójdzie.
wypowiedzi: 33
wątków: 0
liga
22.07.2009 (Śr) 14.13 (5391 dni temu)
-lider zapisuje
-brak limitu zapisujących się druzyn
-np. gra dla 3 druzyn, wiec pierwsze 3 skompletowane druzyny grają
- nastepne 3 ktore skompletują to grają
- przeliczenia co 24 h, cel gry losowy
proste

Ja gra bo lubię...i nie lubię by karana za to co lubię

Pozdro
wypowiedzi: 260
wątków: 6
A ja nie lubię...
22.07.2009 (Śr) 14.20 (5391 dni temu)
Jak ktoś nie daje mi robić tego, co lubię... Czyli blokuje gry... I to powinno być karane; i to surowo!

Dla mnie nie skompletowanie składu w terminie powinno być traktowane jak walkower!
wypowiedzi: 504
wątków: 13

22.07.2009 (Śr) 14.33 (5391 dni temu)
Ale Ikusia ma w sumie rację. Po co kompletować skład podwójnie? Niech drużyny kompletują składy do poszczególnych miast, a drużyny do miast niech system dobiera automatycznie z drużyn, które zgłaszają pełny skład. Przecież wtedy sytuacja blokowania gier w ogóle nie będzie miała miejsca.
wypowiedzi: 260
wątków: 6
W sumie, to fakt...
22.07.2009 (Śr) 14.45 (5391 dni temu)
Tyle, że nadal pozostaje problem "równouprawnienia" Czyli wyrównania szans wszystkich firm...

Chyba każdy się zgodzi, że obecny system prowadzi do wyników, które w znacznej mierze są efektem szczęścia, wynikłego z różnego poziomu gry poszczególnych firm i ich konfrontacji na polu walki... Efektem tego jest również owe "kryjakowanie"; czyli czekanie słabych firm, aż silne się już wytłuką - efektuje to ilością rozegranych gier przez poszczególne firmy...

Dlatego uważam, że system gry "każdy z każdym" byłby najsensowniejszy; a walkower to element takiego systemu - zawsze można się poddać

Pozatym firma, to firma - żądzą się tu inne prawa... A przynajmniej powinny obowiązywać, jeśli Szeryf tworząc ligę chciał stworzyć firmowy charakter rozgrywek...

W firmach są restrykcje, konkurencja, pracownicy... Niesubordynacja, niewywiązywanie się ze zobowiązań etc. Inaczej stworzymy po prostu kolejną olimpiadę

Ja nawet dodał bym system "rzucania wyzwań" - ciekawy sposób w którym jedna firma rzuca wyzwanie drugiej; i ta druga ma 48h na stanięcie na polu walki... jak nie stanie, to walkower

Z tej koncepcji rozgrywek firmowych można stworzyć naprawdę coś dobrego i niekonwencjonalnego... Do tej pory niewiele to się różni od olimpiady

JA uważam, że ostatecznie (w ciągu roku) system firm byłby w stanie wyprzeć system drużyn... Firmy mogą się przecież rozwijać i powstawać nowe, któe notabene czekają na obsadę Notowania i kursy akcji, to lepsze niż obecne PD drużyn... Nie ilość zwycięstw i PD, a kursy akcji decydują o pozycji danej firmy; tak teraz, jak i np na koniec roku... Zero parametrów miast do ustawiania - wszystko losowo (realizm zapobigający szablonowości i schematom)...
wypowiedzi: 33
wątków: 0
kary
22.07.2009 (Śr) 15.01 (5391 dni temu)
Tylcia
jezeli chodzi o kary, restrykcje..(jak komus płacisz to wymagasz)...

poza tym wystarczy jak masz bardzo wysokie PD...to ...karanie graczy punktami jest juz wystarczająco wysokie

pozdro
wypowiedzi: 504
wątków: 13

22.07.2009 (Śr) 15.32 (5391 dni temu)
Nie rozumiem po co kary i za co? Jeśli dobór drużyn do rozgrywki byłby automatyczny to nie było by blokowania i kary nie miały by racji bytu.

Równe szanse przy systemie z automatycznym doborem były by realne. Jedynie ostatnie możliwe gry w każdym mieście mogły by się nie odbyć, ale tylko dlatego, że np. zostały tylko 2 drużyny które mogą grać w mieście na 3 drużyny. Ale tego problemu nie da się rozwiązać!

Owszem można dobierać drużyny tak, żeby uniknąć takich wypadków. Tylko, że nawet jak będzie ostatnia rozgrywka i będą 3 drużyny to nie możesz nikogo zmusić do grania. A karać firmę za nie podjęcie gry do której w ogóle się nie zgłosiła byłoby zupełnie nie na miejscu.
wypowiedzi: 260
wątków: 6
ikusiab...
22.07.2009 (Śr) 15.34 (5391 dni temu)
Nie chodzi o karanie graczy, a o karanie firm; i nie punktami (PD), a stratą wartości akcji (chyba, że istnieje analogia)...

Co do karania graczy...

Tu ciekawy pomysł:

Może niech będzie tak, że PD z tytuły wygranych gier, jest przydzialane firmie Dalej to prezes firmy rozdysponowuje ową pulę PD pomiędzy swoich pracowników (graczy)... Analogicznie można owe PD odjąć (oczywiście, że najpierw pracownik (musi je mieć)...

System ten winien ograniczać się tylko do PD uzyskiwanych w firmie; które to PD są (powiedzmy w 75%) dopisywane do konta gracza na koniec każdego sezonu (powiedzmy kwartału)...

Oddaje to jeszcze bardziej charakter firmy... tworząc tym samym system kar i nagród; w tym systemy motywacyjne

No i oczywiście trzeba by zwiększyć zyski (PD) przyznawane w lidze; tak aby system miał sens... bo zdobycie przez firmę (dobże grającą) 200 PD w ciągu sezonu, to lipa, szczególknie jeśli trzeba go rozdysponować... No i co to za kara -10 PD

Myślę, że może to również pozytywnie wpłynąć na rozwój (popularyzację) biznes ligi

Pozdro...
wypowiedzi: 530
wątków: 46
pomysł ikusi jest bardzo fajny
22.07.2009 (Śr) 15.40 (5391 dni temu)
Dotychczas firmy zaklepywały przedziały w czekającym pociągu - jak kogoś w przedziale zabrakło to się czekało w nieskończoność.

Jeśli dobrze rozumiem w ikusiowym pomyśle:
Firmy kompletują składy do przedziałów na peronie i które 2-4 firmy pierwsze zadeklarują pełny stan do przedziałów - pociąg przyjeżdża, zabiera i odjazd!

Proste i dobre!
Nie trzeba się będzie bawić w system kar/nagród, dobór firm do gier pozostaje losowy

Co do systemu każdy z każdym... jak to zrobić mając 6 miast i np. 10 firm? W dodatku gry 2-4 drużynowe??
wypowiedzi: 260
wątków: 6
Każdy zkażdym...
22.07.2009 (Śr) 17.50 (5391 dni temu)
To każda firma, z każdą firmą...

czyli mając 6 miast i 10 firm... każda firma gra z każdą firmą po dwie gry w danym mieście... dwie gry w danym mieście, to 12 gier (ilość miast x ilość gier)... to x ilość oponentów (czyli 9 oponentów x 12 gier ) daje 108 gier dla każdej drużyny...

Jeśli przeliczenia są dobowe, to jeden sezon trwa ilość gier x ilość przeliczń x doba... Zakłądając, że średno to 10 tur, to mamy 1080 dób

Dalej doliczając kombinacje gier, w której gra więcej niż dwie firmy... (yyy)... Jeden sezon trwa jakieś 5 lat

Zatem zostają tylko gry z udziałm dwóch firm i to po jednej... I na koniec wielka tłuczka, w któej grająwszystkie firmy na raz w pełnym składzie (60 graczy)

Summa summarum: Metod możliwa tylko dla gier szybkich (można pomyśleć o lidze błyskawicznej)
wypowiedzi: 530
wątków: 46
...
30.07.2009 (Cz) 14.44 (5383 dni temu)
czyli jakie zmiany wchodzą oficjalnie w życie od przyszłego sezonu BL?
wypowiedzi: 2960
wątków: 471

zmiany
30.07.2009 (Cz) 15.25 (5383 dni temu)
na razie bedą takie zmiany, jak napisałem. wg mnie powinny poprawic sytuację.

jeśli tak się nie stanie to będziemy kombinować z czymś bardziej skomplikowanym.

tymczasem szykujemy zmiany i nowosci na innych frontach.
  
wypowiedzi: 2960
wątków: 471

zapisy w BL
18.08.2009 (Wt) 14.09 (5364 dni temu)
już prawie 3 tygodnie trwa drugi sezon w Biznes Lidze - dlatego chciałbym spytać o waszą opinię odnośnie zapisów?

czy sytuacja jest lepsza niż w poprzednim sezonie?
czy wymaga jeszcze poprawy?


wydaje mi się, że mimo mniejszej liczby zespołów, to zapisy idą w miarę sprawnie. czy się mylę?

jak widzę, niemal wszystkie drużyny zapisują się w terminie.
  
wypowiedzi: 530
wątków: 46
...
18.08.2009 (Wt) 14.57 (5364 dni temu)
Z punktu widzenia Beczki powiem tylko, że bardzo ciężko ocenić wpływ zmian - z powodu panującego ogromnego wakacyjnego bałaganu - zamiany, zastępstwa, nieobecności - muszę przyznać że parę gier tym razem oczekiwało dłużej niż powinno z naszej winy. Aż strach pomyśleć co by było jakby było w zespole nie 7 a 6 osób jak dawniej.



Forum >> Biznes Liga >> System losowań