gry online

 tematów: 33      wątków: 2617      wypowiedzi: 27.803
autor: fraza:
jeśli chcesz brać udział w dyskusji zaloguj się: użytkownik: hasło:
Podsumowanie aktywności na forum w ciągu ostatnich 24 godzin

Forum >> Biznes Liga >> Liczenie zmian PDD.

system automatycznej korekty błędów

autor treść
wypowiedzi: 1027
wątków: 83

Liczenie zmian PDD.
26.07.2009 (Nd) 01.13 (5382 dni temu)
Jakoś tak mało tego PD przybywa, choć jak się nad tym głębiej zastanowić, to nie jest to żadna wada, bo chyba nie trzeba z Biznes Ligi robić zwykłych gier drużynowych.

Dlatego też nie napiszę, że postuluję za zmianą PD odniesienia ze 100 na 500

Ale co innego mnie zastanowiło:
w algorytmie liczenia zmiany PD jest taki to niemiły współczynnik:
"korekta 3 - maksymalna zmiana (nie może być wyższa niż iloczyn liczby graczy i 'pkty wyjściowe na gracza')"

Czemu jest wprowadzona ta maksymalna zmiana, czemu ona ma służyć? Czy można ją znieść?
wypowiedzi: 2960
wątków: 471

PDD
26.07.2009 (Nd) 11.19 (5382 dni temu)
korekta 3 jest stosowana tylko w skrajnych przypadkach - zwykle gdy wszyscy gracze/zespoły bankrutują, a tylko jeden czy dwa przetrwają.
wg normalnego systemu zwyciezca dostałby np. 500PD. a dzięki tej korekcie np. 'tylko' 300PD. (posymuluj sobie w pliku xls )


co do zmiany liczenia PDD w Biznes Lidze - od nowego sezonu zwiększymy możliwość spadku PDD w przypadku porażki. obecnie drużyna mogła tracić 1% PDD, a bedzie 5% PDD. była już o tym dyskusja na forum i myślę, że to dobre rozwiązanie.
  
wypowiedzi: 1027
wątków: 83

26.07.2009 (Nd) 11.39 (5382 dni temu)
No tak, ale w Biznes Lidze, gdy poziom odniesienia PD jest stały i niski to czy nie można tej blokady znieść?
Nie wpłynie ona znacząco na wyniki, ale zawsze wolę wiedzieć, że dostanę tyle PD ile uda mi się ugrać, a nie, że jest górna granica i dalej nie ma się co starać.

Na przykład w tej grze:
http://farmersi.pl/user.php?id_gra=287396&id=6&id_sz=1&gracz=27060
powinniśmy dostać 27,83 PD, a blokada jest na 25,54. Myślę, że 2,29 różnicy wielkiej dla spójności systemu nie robi, a satysfakcja większa. W innych drużynach też kilka takich gier było.
wypowiedzi: 1027
wątków: 83

A, i jeszcze:
26.07.2009 (Nd) 11.47 (5382 dni temu)
Bo nie rozumiem: "obecnie drużyna mogła tracić 1% PDD, a będzie 5% PDD"

Ale poziom odniesienia PD wynosi 100. Więc to będzie 5% z tych 100, czy z rzeczywistego PD drużyny?

No ja też myślę, że to dobre rozwiązanie
wypowiedzi: 2960
wątków: 471

liczenie PDD
26.07.2009 (Nd) 12.13 (5382 dni temu)
korekta 3 właśnie jest po to, by jednym dużym zwycięstwem nie zarobić więcej niż pięcioma małymi.
bo 'duże zwycięstwo' często jest wynikiem szczęścia albo błędów przeciwników.


co do tych 5% - będzie to liczone od 100PD. chodzi o to, by zespoły które zaczną grać intensywnie dopiero w drugiej połowie sezonu nie miały łatwiej niż ci co zaczną od początku.
czyli w przypadku zerowego wyniku przy 4 zespołach, straci on 11,38 PDD, a nie 7,38 PDD jak obecnie.
  
wypowiedzi: 1027
wątków: 83

26.07.2009 (Nd) 12.22 (5382 dni temu)
To ja jeszcze nie rozumiem tych 1% i 5%
Bo na przykład w grze do której linka podałem, drużyna straciła więcej niż 1%. Jak to jest liczone?
wypowiedzi: 2960
wątków: 471

5%
26.07.2009 (Nd) 12.49 (5382 dni temu)
to takie małe czary-mary które możesz zaobserwować np. w komórce B11 arkusza xls. dodatkowa 'kara' za wynik poniżej oczekiwań. normalnie to jest 1% PD gracza lub drużyny.
chodzi o to, że gracz doświadczony powinien za kiepski tracić więcej PD niż gracz niedoświadczony.
  
wypowiedzi: 1027
wątków: 83

26.07.2009 (Nd) 13.09 (5382 dni temu)
A, tak, już widzę.

Choć nie zgadza mi się w takim razie podstawienie wyników z gry do której linka podałem z arkuszem.

O ile wynik 1 drużyny jest ok, to na przykład 2 drużyna powinna mieć zmianę 1,79 PD, a ma 2,12 PD

Przyspieszenie gry przyjąłem za 0% a długość gry na 10 tur.
wypowiedzi: 2960
wątków: 471

wszystko się zgadza.
26.07.2009 (Nd) 14.21 (5382 dni temu)
długość gry była 14 tur a nie 10.
w ligach nie ma znaczenia szybkość rozgrywania - czyli to, czy gra była przyspieszana, bo wszyscy byli gotowi.
ale liczba tur ma znaczenie.

oto wyliczenia z 'symulatora':

drużyna a b c d
pkty doświadczenia (początkowe) 100 100 100 100
wsp. trudności dla drużyny 1,45 1,45 1,45 1,45
pkty wyjściowe na drużynę 6,38
wynik (majątek/eksport/zboże/ziemia)* 98 26 25 7
oczekiwany wynik 39,00 39,00 39,00 39,00
odchylenie ponad 0 251% 67% 64% 18%
premia za pierwsze miejsce 2,13 - - -
zmiana dośw. 27,83 1,79 1,44 -4,91
korekta 1 27,83 1,79 1,44 -4,91
korekta 2 32,93 2,12 1,71 -5,81
korekta 3 25,54 2,12 1,71 -5,81
  



Forum >> Biznes Liga >> Liczenie zmian PDD.