gry online

 tematów: 33      wątków: 2617      wypowiedzi: 27.803
autor: fraza:
jeśli chcesz brać udział w dyskusji zaloguj się: użytkownik: hasło:
Podsumowanie aktywności na forum w ciągu ostatnich 24 godzin

Forum >> Dziennik Pokładowy >> zdarzenia nielosowe: podwyżka stóp procentowych

system automatycznej korekty błędów

autor treść
wypowiedzi: 2960
wątków: 471

zdarzenia nielosowe: podwyżka stóp procentowych
01.06.2010 (Wt) 21.46 (5071 dni temu)
wprowadziłem do gry pierwsze zdarzenie nielosowe - podwyżka stóp procentowych.
pojawia się ona tylko w określonych miastach (Buffalo, Sacramento, Deadwood, Orlando i Farmersi Town) i tylko jeśli zostaną spełnione określone kryteria: cena zboża oraz cena mięsa musi być o ponad 100% wyższa niż w przeliczeniu 'zerowym' przy rozpoczęciu gry.

czyli od graczy zależy, czy takie zdarzenie się pojawi czy nie, i w którym przeliczeniu.

nie jest to więc traktowane jako zdarzenie losowe, które można włączyć lub wyłączyć przy zakładaniu rozgrywki - bo zdarzenia losowe, jeśli mają być, to na pewno będą. tylko losowy jest termin wystąpienia.

to zdarzenie nielosowe można porównać do importu krów lub zboża - pojawia się, gdy spełnione są określone warunki.
jeśli stopy procentowe już raz wzrosną (zwykle do poziomu w granicach 40-60%, w zależności od miasta), to już zostają na tym poziomie do końca gry (podobnie jak podwyżka podatków).

dla ułatwienia na górze arkusza gry dodałem pozycję 'stopy procentowe', by było widać jakie odsetki płaci się od długu (poza tym miałem podejrzenia, że nowicjusze mogą nie wiedzieć, gdzie tą informację znaleźć (jest w popupie na dole)).


w planie mam jeszcze inne zdarzenia nielosowe. np.:
- prohibicja - dochód baru i browaru niższy o połowę
- gorączka złota - następuje wysoka imigracja, pojawia się możliwość inwestowania w hotel, pocztę i dodatkowy sklep
- cena zboża wzrosła zbyt wysoko - wybuchają zamieszki. mieszkańcy rozkradają 50% zapasów zboża graczy. warunkiem będzie, że cena lokalna jest o 50% wyższa od eksportowej (wtedy niemal na pewno przyczyną jest gra na pełny spichlerz).
- cena krów zbyt wysoko wzrosła - pojawiają się złodzieje - ukradli każdemu 15% stada
- cena mleka spadła do poziomu 30% ceny wyjściowej - w mieście powstaje fabryka serów i popyt na mleko zostaje zwiększony rocznie o 20000 galonów.

itd

wiem, że na początku może niektórym to się nie podobać, że tak nagle zmieniają się warunki gry.
ale taka też jest rzeczywistość. decyzje banków o podwyżce stóp wchodzą w życie chyba od razu, a nie po 'vacatio legis'
import krów czasami też może niemiło zaskoczyć

podwyżka stóp procentowych będzie działać tylko od nowych gier. więc w dotychczasowych nie musicie się tym przejmować

postaram się dać jeszcze jakiś 'popup' w arkuszu gry z informacją o możliwości wystąpienia takiego zdarzenia.
  
wypowiedzi: 302
wątków: 15
nice
01.06.2010 (Wt) 23.30 (5071 dni temu)
Bardzo fajna zmiana. Z przyszłym szczególnie intrygujące są gorączka złota i prohibicja..
wypowiedzi: 147
wątków: 4
no no no
02.06.2010 (Śr) 08.04 (5071 dni temu)
widzę, że gra się rozwija, będzie się robić coraz ciekawiej,
mam nadzieję, że owe elementy nielosowe niejako wymuszą pewne modyfikacje taktyk wśród starych wyjadaczy
wypowiedzi: 326
wątków: 3
I zawsze jakaś nowość :D
02.06.2010 (Śr) 10.05 (5070 dni temu)
Co do taktyk to będzie ciężej pobić niektóre rekordy ale no trudno, będzie motywacja

Co do tej podwyżki stóp procentowych to nie wiem co to ma dać, jeżeli ktoś zagra na pełny spichlerz i zarobi sporo kasy, a pozostali gracze dostaną odsetkami po tyłkach.

Gorączka złota: a bez dodatkowego baru ?

Cena zboża zbyt wysoko wzrosła: a jeżeli gracze omówią się na +20 to okradanie spichlerza nic nie da, lepiej już spalić pola graczy

Cena krów zbyt wysoko wzrosła: i po tym zdarzeniu ta ilość skradzionych krów jest dodawana do ilości krów miasteczka czy jest sprzedawana w następnym przeliczeniu po każdej cenie?

Ale tak ogólnie to zrób te nowości jak najszybciej są dobre.
wypowiedzi: 2960
wątków: 471

fabryka serów
02.06.2010 (Śr) 15.13 (5070 dni temu)
dodałem fabryke serów.

a w opisie gry taki fragment:

Zdarzenia nielosowe
Zdarzenia nielosowe pojawiają się w określonych miastach, jeśli zostaną spełnione określone warunki. Tak więc sami gracze swoja grą decydują, czy dane zdarzenie się pojawi i kiedy.

Podwyżka stóp procentowych: jeśli cena zboża i mięsa będzie o ponad 100% wyższa on ceny z początku rozgrywki to bank centralny podnosi stopy procentowe - w wyniku tego zdarzenia odsetki od zadłużenia są znacząco wyższe. Podwyższone stopy procentowe obowiązują do końca rozgryki, a zdarzenie pojawia się w Buffalo, Sacramento, Deadwood, Orlando i Farmersi Town.)

Fabryka serów: jeśli cena mleka spadnie poniżej 65% ceny z początku rozgrywki, to w miasteczku zostaje zbudowana fabryka serów, powodując zwiększenie popytu na mleko o określoną kwotę. Zdarzenie to ma skutki do końca rozgryki i pojawia się w Seattle, Farmersi Town, Phoenix i Waszyngtonie.
  
wypowiedzi: 504
wątków: 13

02.06.2010 (Śr) 16.23 (5070 dni temu)
Co do opisów to jeszcze tylko pytanie gdzie można będzie zobaczyć o jakie wartości będzie dokonana zmiana? Wiem, że dotychczas takich informacji nie było (np. ile będzie osuszonych działek, o ile wzrosną podatki itd.), ale może warto to gdzieś umieścić? Chodzi głównie o to by ci gracze, którzy już zetknęli się z nowym zjawiskiem nie mieli przewagi nad tymi, którzy jeszcze nie mieli okazji doświadczyć nowych zdarzeń.
wypowiedzi: 2960
wątków: 471

opis zdarzeń
02.06.2010 (Śr) 17.27 (5070 dni temu)
te opisy z konkretnymi danymi są w arkuszu gry, na górze po lewej stronie (w przypadku gdy dane zdarzenie może się pojawić).
  
wypowiedzi: 2960
wątków: 471

prohibicja dodana.
02.06.2010 (Śr) 20.55 (5070 dni temu)
dodałem prohibicję. a w opisie gry odpowiedni fragment:

Prohibicja: jeśli dochód browaru przekroczy pewną określoną wartość, to władze miasta wprowadzają prohibicję, w wyniku której dochód browaru oraz wszystkich barów jest przez dwa lata dwukrotnie niższy. Zdarzenie to pojawia się w Winnipeg, Little Rock, Virginia City i Farmersi Town.


poprawiłem też podwyżkę stóp procentowych - efekt pojawia się dopiero w kolejnym przeliczeniu, a nie tak jak było na początku, że od razu z zaskoczenia.

w ostatnio rozegranej grze w Farmersi Town przetestowaliśmy wszystkie 3 zdarzenia http://farmersi.pl/user.php?id_gra=456330&id=6&id_sz=1&gracz=5
  
wypowiedzi: 1027
wątków: 83

02.06.2010 (Śr) 22.12 (5070 dni temu)
Jest ok, ale tylko mam prośbę, żeby nie wprowadzać tych zdarzeń do wszystkich miast, czyli tak jak jest teraz - tylko do niektórych je pakować.
wypowiedzi: 1027
wątków: 83

Orlando
04.06.2010 (Pt) 11.28 (5068 dni temu)
W Orlando nie widzę "?" informującego o podwyżce stóp.
wypowiedzi: 2960
wątków: 471

gorączka złota
04.06.2010 (Pt) 16.41 (5068 dni temu)
wprowadziłem nowe zdarzenie "gorączka złota" w 4 miastach.
jesli liczba ludności wzrośnie od początku gry o 20%, to pojawia się możliwość inwestycji w hotel i kopalnie złota, a liczba nowych imigrantów mocno się zwiększa w kolejnych latach (różna wartość, w zależności od miasta).

w zwiazku z tym w San Francisco dodalem hotel, zaś w Denver i Farmersi Town kopalnię złota.
  
wypowiedzi: 2960
wątków: 471

re: adrianu
04.06.2010 (Pt) 16.55 (5068 dni temu)
podwyzke stop procentowych wprowadzilem od gry nr 455722 w gore, by nie wprowadzać w trwających grach. ta wasza chyba dlugo się kompletowala. ma nizszy numer, dlatego tego zdarzenia tam nie bedzie.
  
wypowiedzi: 176
wątków: 8
?
04.06.2010 (Pt) 23.26 (5068 dni temu)
Czy te zmiany tyczą się też lig?
wypowiedzi: 1027
wątków: 83

??? stopy procentowe
04.06.2010 (Pt) 23.45 (5068 dni temu)
w wyniku tego zdarzenia odsetki od zadłużenia są znacząco wyższe


Co to znaczy "znacząco"??

W moim Orlando jest napisane, że wzrosną z 50% do... 55%.
wypowiedzi: 2960
wątków: 471

wyzsze stopy
05.06.2010 (So) 10.36 (5067 dni temu)
sluszna uwaga adrianu - dodalem ograniczenie by wyzsze stopy procentowe działały tylko w grach z odsetkami nie wyższymi niż 30%.

a odnosnie lig - tak, te zdarzenia powinny tam działać.
  
Drużyna Epikura
wypowiedzi: 695
wątków: 124

Orlando mogło zostać.
05.06.2010 (So) 11.08 (5067 dni temu)
Nawet te 55 z 50.
wypowiedzi: 1027
wątków: 83

05.06.2010 (So) 12.02 (5067 dni temu)
Ale to trochę dziwne - to te odsetki są zawsze ustalane na 55%?

Ja bym po prostu je podnosił o 100%
Czyli np. w Orlando z 50% do 100%. Tam gdzie jest 30%, to z 30% do 60% itd.

W wybranych miastach oczywiście.
wypowiedzi: 309
wątków: 12

05.06.2010 (So) 12.52 (5067 dni temu)
Adrianu o 100% to by bylo przesada (z 50 do 150 np), a to co miales na mysli to dwukrotnie podnoszone
chociaz chetnie bym zagral w takim KC z pulapka wlasnie typu podniesienie odsetek do np. 120-130% po przekroczeniu danej ceny krow/zboza/ilosci krow posiadanych przez graczy/itp
wypowiedzi: 1027
wątków: 83

05.06.2010 (So) 14.14 (5067 dni temu)
Procenty mi zawsze lepiej idą w postaci płynnej, ale czy owe dwukrotne podnoszenie to nie jest właśnie podnoszenie o 100%

100% z 50 to 50. Więc podnieść o dodatkowe 100% to 50+50

podnieść o 25% to 50*1,25=62,5
podnieść o 200% to 50*3=150 (inaczej: 50+50*200%=50+100=150)
wypowiedzi: 309
wątków: 12

05.06.2010 (So) 15.02 (5067 dni temu)
ja nie pisalem o podnoszeniu o 200%, tylko razy 200%
a podniesienie o 100% to ilosc% plus 100%, w tej kwestii mozesz mi zaufac, z matma nigdy nie mialem problemu
wypowiedzi: 1027
wątków: 83

:D
05.06.2010 (So) 15.11 (5067 dni temu)
Ala ja pisałem o podnoszeniu o X%
Drużyna Epikura
wypowiedzi: 695
wątków: 124

Proszę Was
05.06.2010 (So) 15.39 (5067 dni temu)
Oszczędźcie nam tej dyskusji.
Wystarczą te o podnoszeniu/obniżaniu stóp procentowych przez RPP i banki.
Nie ma nic gorszego (poza polityką, religią i seksem) do dyskusji niż procenty od procentów
wypowiedzi: 530
wątków: 46
moje pierwsze uwagi
05.06.2010 (So) 19.33 (5067 dni temu)
1. Rozumiem, że te nowe zdarzenia nielosowe poza stopami - występują za każdym razem kiedy spełnione zostaną warunki (jak import)?

2. Gorączka złota - w moim FT hotel dostępny jest od razu, a sklepów jest i tak od początku 3 (J.Black - nigdy nie wyrażał chęci zakupu) także dla każdego. Może by ująć 1 sklep na początku i hotel - albo w FT skasować gorączkę?

3. Prohibicja - nie wiem czy nie za mocno kontruje browar, w końcu sensem zarabiania na browarze było zaangażowanie w grę jak najwięcej kowbojów, teraz angażowaniem kowbojów się drastycznie obcina dochody browaru, czyli... kupuję browar mając nadzieję na to że gracze zaangażują dużo kowbojów, ale jak zaangażują trochę za dużo to opłacalność browaru dramatycznie spada - hmmm... zobaczymy w praktyce ale to trochę to już w stylu 'Sztyrlitz wiediał, że centrala wie, że on wie...'
wypowiedzi: 530
wątków: 46
...
05.06.2010 (So) 21.46 (5067 dni temu)
wygląda mi na to że zdarzenie występuje tylko 1 w grze

mieliśmy prohibicję w FT - kilka kolejek dalej warunki spełnione ale prohibicji już nie ma - czy mam racje czy coś przeoczyłem?
wypowiedzi: 2960
wątków: 471

odpowiedzi
05.06.2010 (So) 22.34 (5067 dni temu)
dux:
1. tak
2. ustawiony był warunek, by zdarzenia te były tylko dla nowych gier. a ta twoja ma wczesniejszy numer, sprzed wprowadzenia zmiany. wiec gorączki zlota tam nie ma. nie wiem czy prohibicja bedzie - nie sprawdzalem juz tego.
3. troche masz rację. prohibicja jest jednak tylko na 2 lata. ale czy to nie ciekawiej, ze rywale mogą przeforsować prohibicję /zatrudniając kowbojów/, by komuś dochód z browaru popsuć?
z drugiej strony kowboje też kosztują i najpierw wlasciciel browara by sporo zarobil.

adrianu:
wysokość nowych stop procentowych jest różna w zalezności od miasta.
w orlando ustawiłem wtedy 55%, bo wiedzialem, ze ustawiając grę mozna ustawić miedzy 0 a 50%.
teraz nowe odsetki zmniejszylem do 50%, a zdarzenie pojawia się tylko jesli odsetki startowe są < =30%.
  
wypowiedzi: 49
wątków: 3
gry na zboże
19.06.2010 (So) 09.27 (5053 dni temu)
A jak gra jest na zboże, to też mogą pojawić się złodzieje? dość typowe w ostatnich turach gry na zboże jest gromadzenie zboża i najczęściej wiąże się to ze wzrostem ceny zboża. Czasem dość dużym i to nawet pomimo importu, bo ludzie kupuja do magazynu (zwłaszcza ci, co wcześniej hodowali krowy i mają spory majątek, ale mniej działek).

czy to nie jest aby zbyt duża ingerencja i to pod koniec gry? utrata połowy zboża pod koniec rozgrywki na zboże jest dość bolesna.
wypowiedzi: 2960
wątków: 471

złodzieje zboza
19.06.2010 (So) 09.49 (5053 dni temu)
zobaczymy w praktyce jak to się sprawdzi i jakie zmiany w strategii to wymusi.
mi sie wydaje, ze moze to być ciekawym urozmaiceniem. jesli wszyscy stracą tyle samo, to nic nie zmieni. ale jeden gracz moze zdecydować się na eksport widząc szansę na wywołanie złodzieji - po to by inni stracili więcej. tak więc moga być ciekawe zagrywki.
  
wypowiedzi: 66
wątków: 6
no
19.06.2010 (So) 10.30 (5053 dni temu)
no ale można to zrobić z grami w których są kowboje wiec mozna by dac kowbojów do obrony magazynu
wypowiedzi: 115
wątków: 4
Podwyżka stóp procentowych...
21.06.2010 (Pn) 11.13 (5051 dni temu)
W FT nie ma informacji o możliwości wystąpienia takiego zdarzenia!
Trzeba by to uzupełnić.



Forum >> Dziennik Pokładowy >> zdarzenia nielosowe: podwyżka stóp procentowych