gry online

 tematów: 33      wątków: 2617      wypowiedzi: 27.801
autor: fraza:
jeśli chcesz brać udział w dyskusji zaloguj się: użytkownik: hasło:
Podsumowanie aktywności na forum w ciągu ostatnich 24 godzin

Forum >> inne gry >> CosmoPulse

system automatycznej korekty błędów

autor treść
wypowiedzi: 0
wątków: 1
CosmoPulse
27.05.2011 (Pt) 14.11 (4689 dni temu)
Chciałbym polecić szanownym farmerom posiadającym jeszcze nieco wolnego czasu dodatkową rozrywkę w zupełnie innym klimacie (z gatunku budowy kosmicznych imperiów) - grę CosmoPulse: http://www.cosmopulse.net.

Gra wymaga sporo cierpliwości i planowania podczas rozwoju imperium. Odpowiednia strategia kolonizacyjna (wzajemne położenie planet) umożliwia szybszy transport surowców i łatwiejszą organizację obrony. Każda z planet ma nieco inne rozłożenie surowców co powoduje, ze jedne bardziej nadają się na planety - kopalnie, inne pod budowę stoczni, laboratoriów czy akademii. Jej wadą (choć to jest chyba problem głownie dla bardzo młodych graczy) jest to ze początek jest dość wolny - podwaliny imperium trzeba zbudować, a to zajmuje sporo czasu (kolonizacja, szkolenie kadry, budowa infrastruktury badawczej). Gra nie stawia również na grafikę lecz dużo niezależnych dróg rozwoju. Z drugiej strony dzięki temu gra może być dobrą rozrywką dla nieco starszych miłośników tego typu gier, którzy oprócz świata wirtualnego maja również zobowiązania względem "reala"

Możliwości:
- dowolna ilość planet - ile zdołasz skolonizować i utrzymać (o populacje na planecie trzeba dbać)
- kadra wojskowa i cywilna - oficerowie, agenci, kupcy itp (szkolona w akademiach i akcjach bojowych)
- bardzo rozbudowane wieloturowe (często wielogodzinne lub nawet kilkudniowe) bitwy z możliwością dosyłania posiłków przez sojuszników uwzględniające różny zasięg uzbrojenia (zarówno okrętów jak i obrony planetarnej)
- rozwinięte drzewko badań które trzeba odkryć (efekty działania laboratoriów całego imperium się sumują)
- dyplomacja (różne rodzaje paktów miedzy sojuszowych)
- okupacje planet (rabunek surowców, technologii)
- zaawansowane szpiegowanie (informacje o stanie imperium przeciwnika, akcje sabotażowe, werbowanie agentów w kadrze przeciwnika oraz oczywiście kontrwywiad)
- zdarzenia losowe (zarówno pozytywne jak i negatywne)
- questy (dodatkowe i nieobowiązkowe zdarzenia które mogą popchnąć nasze imperium do przodu w rozwoju)
- giełda surowców
- NPC (piraci i regresjanie)
- różne rodzaje rankingów (imperialnych oraz sojuszowych) z możliwością obserwowania historii zmian

W ogólnych założeniach jest nieco podobna do OGame, Space Invasion czy X-wars ale podobieństwo dotyczy jedynie miejsca (kosmos) i ogólnego tematu gry (rozwój imperium). Akcja toczy się wolniej, nie trzeba zrywać się po nocach i pilnować konta i flot (floty mogą "parkować" w dowolnym miejscu przestrzeni, poza tym o ich wartości decyduje wyszkolona kadra dowódcza której nie tracimy nawet w przypadku przegranej bitwy), co np. po OGame jest naprawdę miłą odmianą.

Co jeszcze jest warte wspomnienia to fakt ze gra się wciąż rozwija np. w planach jest modułowa budowa okrętów. Zresztą na forum gry jest pełno propozycji które są uwzględniane przez autorów (choć nie należy się spodziewać ze będą wprowadzone wszystkie i od razu). Dobry kontakt z autorami gry tez jest oczywiście plusem.

P.S.
Mam nadzieję że nie łamię regulaminu zamieszczając tę reklamę.

pozdrawiam,
marti
wypowiedzi: 148
wątków: 18
Trudno nazwać to reklamą
27.05.2011 (Pt) 14.43 (4689 dni temu)
Gdyby to była reklama, to może zajrzałbym.

Przypominam o konkursach w Hadleyburg i San Miguel.



Forum >> inne gry >> CosmoPulse