gry online

 tematów: 33      wątków: 2617      wypowiedzi: 27.803
autor: fraza:
jeśli chcesz brać udział w dyskusji zaloguj się: użytkownik: hasło:
Podsumowanie aktywności na forum w ciągu ostatnich 24 godzin

Forum >> koncepcje i dalszy rozwój >> Rozruszanie mniej aktywnych miast drużynowych

system automatycznej korekty błędów

autor treść
wypowiedzi: 150
wątków: 5
Rozruszanie mniej aktywnych miast drużynowych
02.03.2016 (Śr) 09.27 (2970 dni temu)
Niedawno wróciłem do gry, mam nadzieję, że już na stałe, i chętnie pogram w parę drużynówek. Różnych drużynówek. Jak wiecie jest nas mniej, niż jeszcze 2 lata temu, ale wciąż można sporo pograć. Niestety różnorodność gier drużynowych zawęziła się o połowę. Aktualnie nie ma problemu z rozegraniem gry w:
-Richmond;
-Chihuahua;
-Phoenix;
-Detroit;
-San Miguel

Co z resztą? (statystyki na podstawie ostatnich pięciu gier, nie uwzględnia nieudanych założeń gier od ostatnio zakończonej rozgrywki)

Wilcze Echa:
-5-ta gra wstecz: 20-03-2015 r. - 11 miesięcy temu
-ilość udanych założeń gier: 55% (5/9) (gry mają numery 737, 739, 740, 744, 745)

St Louis:
-5-ta gra wstecz: 03-05-2015 r. - 10 miesięcy temu
-ilość udanych założeń gier: 29% (5/17)

Virginia City:
-5-ta gra wstecz: 15-03-2014 r. - 23 miesiące temu
-ilość udanych założeń gier: 55% (5/9)

Deadwood:
-5-ta gra wstecz: 17-01-2015 r. - 12 miesięcy temu ale:
-ostatnia gra : 13-03-2015 r. - 10 miesięcy temu
-ilość udanych założeń gier: 100% (5/5)!

Little Rock:
-5-ta gra wstecz: 15-10-2015 r. - 4 miesiące temu
-ilość udanych założeń gier: 45% (5/11)

Jakie są powody nieudanych założeń w tych grach?
-Łatwiej zdobyć duży minus, niż coś ugrać, a także nie zakładam, bo i tak ludzie się nie dołączą: Deadwood, Virginia City, a także Wilcze Echa
-potrzeba 3 graczy do grania, więc zapisy się nie udają: Little Rock, St Louis.

Jak temu zapobiec?
Moje pomysły:
-wydłużyć czas na zapisy. Tak średnio go popieram, o ile jeszcze wydłużenie czasu zapisu graczy w drużynie do 3 dni może mieć jakiś sens (jeżeli w ogóle jest dobra wola zapisania się do gry, a nie tylko blokowania jej i ma kto w drużynie grać, tylko weekend/coś innego i się nie zdąży zapisać) to wydłużenie czasu utrzymywania rozgrywki dłużej niż powiedzmy 10 dni może powodować "martwe gry" - zapisałem się 3 tygodnie temu, bo miałem czas, ale teraz jestem na delegacji i nie mam jak zagrać;
- założenie tematu na umawianie się na drużynówki - moim zdaniem świetny pomysł, ale potrzeba dobrej woli samych graczy. A że potrafimy się zmobilizować, pokazuje Deadwood, gdzie udało się uruchomić co najmniej 5 gier pod rząd w okresie dwóch miesięcy po czym przez kolejne 10 miesięcy nie udało się rozegrać żadnej gry;
- wrzucić na luz - znakomity pomysł. Bo wiem, że niektórzy nie lubią Deadwood, czy Virginii, bo szczególnie w tych miastach minus goni minus. Ale nie należy się nich bać Przecież gramy dla własnej przyjemności, dla tej drobnej rywalizacji. Ranking drużynowy, czy też indywidualny dość mocno się rozstrzelił, jedynie, w czym mogą te minusy przeszkadzać, to w walce wewnątrzdrużynowej o srebrny order i ewentualnie w jakichś indywidualnych celach.

A wy jakie macie pomysły? Liczę na odpowiedź szczególnie liderów drużyn i graczy zaangażowanych w drużynówki, a także szeryfa, który ma największe doświadczenie z nas wszystkich, ale każdy głos z dobrymi pomysłami mile widziany.
oceny:   
wypowiedzi: 30
wątków: 0
Do drużynówek potrzebna jest drużyna
02.03.2016 (Śr) 10.59 (2970 dni temu)
Bardzo się przywiązałam do mojej drużyny, ale trzeba sprawdzić też, czy problem nie istnieje właśnie w temacie samych drużyn. Np w mojej (miejscy farmerzy) zostało może 2-3 aktywnych graczy, więc może należałoby zrobić jakieś przetasowania, fuzje i kompletacje.
oceny:   
Klub Farmera
wypowiedzi: 23
wątków: 2

moje przemyślenia
02.03.2016 (Śr) 12.03 (2970 dni temu)
Ostatnio trochę pograłem drużynówek. Grają te same osoby z małymi wyjątkami.
Zauważalny cel wśród drużyn (ostatnio szczególnie ZW i WS) to zdobyć tytuł drużyny miesiąca.
Chciałem omijać Richmond'y szerokim łukiem, ale niestety, by zdobyć tytuł DM musiałem pograć i tam - z tego względu, że wszyscy tam "trzepią" zwycięstwa na potęgę.
Szybka gra, stosunkowo łatwa, ale co najważniejsze to schematyczna, przewidywalna w sam raz na pójście łatwiejszą i szybszą drogą.
A więc? Moja propozycja to umówienie się na omijanie Richmondów (zaraz oberwę od zwolenników tego miasta). Można też poprosić szeryfa, by na jakiś czas zawiesić te miasto. Wtedy zwiększy się grywalność pozostałych miast (przynajmniej w teorii).

Pomysł ylone dobry, jest tylko jeden problem. Na jakich zasadach to zrobić zachowując przy tym swoją przynależność drużynową?
ZPG
wypowiedzi: 11
wątków: 2

moje trzy grosze
02.03.2016 (Śr) 17.17 (2969 dni temu)
Dołożę swoja cegiełkę

Może zrezygnować z Biznes Ligi i zasady przełożyć na normalne rozgrywki drużynowe (Biznes Liga i tak szwankuje, rzadko jest komplet drużyn, rozgrywki dwu-miesięczne kończą się na początku 2-ego miesiąca, no i drużyna potrzebuje aż 6 osób):
1. W rozgrywkach DM (drużyna miesiąca) liczyć zdobyte PD a nie zwycięstwa;
2. Szeryf decyduje, które miasta w danym miesiącu są dostępne do gry;
3. Ograniczyć ilość rozgrywek dla poszczególnych miast (jedna drużyna może rozegrać max np. 4)
Jednym słowem Biznes Liga dostępna dla wszystkich drużyn.

A zamiast BL - Super Puchar dla trzech najlepszych drużyn miesiąca, gdzie wszystkie trzy zespoły grają razem ze sobą np. każda drużyna wybiera jedno lub dwa miasta: cel i parametry
oceny:   
Wiejski Punk
wypowiedzi: 4
wątków: 0

markusza pomysł
02.03.2016 (Śr) 19.27 (2969 dni temu)
Powiem że to by mógłby być nawet dobry pomysł. Pomyśleć by trzeba bardziej nad "rekrutacją" nowych graczy, jak można założyć z sukcesem grę jak nie ma kto grać.

Ale pomysł markusza może wypalić.
  
Klub Farmera
wypowiedzi: 579
wątków: 13

zmiany
02.03.2016 (Śr) 21.01 (2969 dni temu)
Moje 3 grosze
Wprowadzenie limitu byłoby ograniczeniem dla bardziej aktywnych drużyn.
Jeśli już = to limit powinien być ruchomy - jak drużyna rozegra gry w ramach limitu we wszystkich miastach niechby miała nowy wyższy limit...
oceny:   
wypowiedzi: 715
wątków: 56
Drużynówka drużynówce nierówna
02.03.2016 (Śr) 22.14 (2969 dni temu)
Można wprowadzić w liczeniu rankingu drużyny miesiąca inną punktację niż 1 punkt za zwycięstwo, można np dać:
- liczba drużyn x liczba przeliczeń (będzie miało swoje wady, ale być może lepiej będzie wyceniać rzeczywisty koszt odniesionego zwycięstwa)
- można też ręcznie wycenić wartość zwycięstwa w danym mieście (być może jako wartość odwrotnie proporcjonalną do ilości gier rozgrywanych w tym mieście) i dawać tyle punktów za zwycięstwo...
Zielone Wzgórze
wypowiedzi: 133
wątków: 5

zwiększanie przez limitowanie ?
02.03.2016 (Śr) 22.36 (2969 dni temu)
Mniejsza ilość graczy ma wpływ na start wielu rozgrywek: puchary, WW. Nie ominęło to też gier drużynowych i BL. Jednak wg mnie jakiekolwiek limitowanie może przynieść odwrotny skutek. Widać to było najlepiej po WW.
Gry dla graczy początkujących startowały bardzo długo.
Jeżeli gry nie ruszają przy swobodnym dostępie, to przy zmniejszonej aktywności i limitach, tym bardziej nie będą startować, zarówno indywidualne jak i drużynowe.
DM zdobywa się grając dużo krótkich gier, głównie Richmond i Chihuahua, podobnie jak FM głównie zwyciężając w Memphis, taka jest specyfika tych rankingów. Jak dla mnie do pozostawienia w obecnym kształcie.
Gry w pozostałych miastach startują na skutek znudzenia się schematami. Być może funkcją motywującą byłoby zwiększenie punktów zdobywanych w "trudniejszych" miastach.
Biznes Liga się kończy. Może rozgrywki "Super Puchar" dla 4 najlepszych drużyn z kolejnego miesiąca będą najlepszym rozwiązaniem. Każda drużyna wybiera miasto do rozgrywek, a potem 3 rundy na cele ustalane przez zakładających gry. Bez ustalania składu reprezentacji z zapisami tylko członków drużyny.
Tyle na dzisiaj. Poczekam na inne wpisy i polemikę, może jakaś twórcza myśl jeszcze się rozwinie.
wypowiedzi: 3
wątków: 0
północ vs. południe
02.03.2016 (Śr) 23.24 (2969 dni temu)
Może nie w 100% w temacie ale śledzę delikatnie wątek na głównej i od dłuższego czasu zastanawiam się (grałem z 7 lat temu i z 5, pod kilkoma nick'ami, bez szału, dla przyjemności, indywidualnie i drużynowo) nad jedną sprawą. Dlaczego jest tak mało aktywnych graczy, dlaczego tak mało ludzi chce grać w tą grę?
Czy naprawdę myślenie tak zniechęca? A cała reszta myślących ma swoja robotę i brak im czasu na grę?
Trochę szkoda bo gierka jest naprawdę niszowa, nieskomercjalizowana, wręcz będąca takim typowo farmerskim, powoli tętniącym życiem, w świętym spokoju od reklam, spamerów, hejterów, nolife'ów i noob'ów. Szeryf i stała ekipa ładnie o to dbają. To się ceni, z drugiej strony czasem fajnie byłoby widzieć w tym więcej życia.
I myślę, że większa ilość aktywnych rozwiązałaby problem tego wolnego młyna, podkręciłaby tempo także drużynówek.
Tylko w zasadzie pisząc o tętniącym spokojnym farmerskim życiu, spodobało mi się to, nie bardzo chciałbym widzieć tutaj zmiany kosztem jakości, a to może być ciężko pogodzić.

Dla zwolenników zachowania tej niszy proponuję utworzyć tylko dwie drużyny, Północ i Południe, bez względu na poglądy polityczne i historie, taka koncepcja mogłaby się wpisać w tło historyczne, a cała reszta to ma być dobra zabawa. Nastąpiłaby super kumulacja wszystkich szczęśliwych farmerów kochających drużynówki. Dopiero przybyłoby "rywalizatorów" o medale miesiąca w drużynach. A nic tak nie nakręca tępa i nie podnosi poziomu jak rozgrzewająca konkurencja.
oceny:   
Zielone Wzgórze
wypowiedzi: 133
wątków: 5

krótka odpowiedź
02.03.2016 (Śr) 23.33 (2969 dni temu)
Farmersi źle funkcjonują na smartfonie.
Północ południe fajny pomysł ale trzeba dopuścić 3 drużynę dekadencję albo anarchię
wypowiedzi: 150
wątków: 5
Odpowiedzi
03.03.2016 (Cz) 00.34 (2969 dni temu)
@ylone: wiadomo, że chodzi o aktywnych graczy, których nie ma za dużo, dlatego trzeba wykorzystać potencjał tych, które są. Przetasowania, fuzje? Tak, ale pod warunkiem, że stare drużyny nie zostaną usunięte, tylko przeczekają "zamrożone" w oczekiwaniu lepszych czasów. Szkoda tracić takiego kawałka historii przez usuwanie drużyn.

@ooshibby: osobiście zawieszenie miasta brzmi interesująco, ale nic nie da - wydaje mi się, że jego miejsce może zająć Detroit - gra trochę bardziej skomplikowana, ale na dwie drużyny po osoby, czyli można rozgrywać je szybko i sporo w walce o DM

@zylo: drużyna miesiąca to drużyna miesiąca, proste zasady, wszyscy wiedzą o co chodzi, ciągłość historii - uważam, że takie zmiany byłyby zbyt rewolucyjne. To tak, jakby w tenisie liczyć punkty w zależności od ilości uderzeń w wymianie.

@markusz: Zawieszenie BL i próba przełożenia to w jakiś sposób na zwykłe gry to ciekawy pomysł. Tymi złymi pomysłami jest liczenie PD do DM (tym bardziej nikt nie grałby w Deadwood, gdzie wartość oczekiwana PD jest ujemna), a także limitowanie gier


Więc co w zamian? BL premiowała drużyny wszechstronne - trzeba było w każdym mieście zagrać na dobrym poziomie, by móc coś osiągnąć. Ale jak to przełożyć na normalne gry? Wpadłem na pomysł na (puchar miesiąca / "tu wstaw jakąkolwiek inną nazwę" :
-dla każdej drużyny ilość zdobytych punktów w mieście = ilości wygranych/ilość rozegranych gier w danym mieście
-sumujemy zdobyte punkty w każdym z miast i na ich podstawie tworzymy ranking
-nagrody jak w BL - jest motywacja! Sprawa pucharu - żeby nie był za często, to do ustalenia, czy ranking rozliczany byłby w cyklu miesięcznym, czy dwumiesięcznym jak BL.

Czy to zadziała?
Być może będą zarzuty, że trzeba grać dużo i skutecznie jak w DM, że te same drużyny będą wygrywać obie klasyfikacje, ale sądzę, że tak nie będzie. Przy 12 miastach (aktualne 10 + być może z ograniczeniami czasowymi Fort Laramie i San Antonio) ciężko będzie kontrolować punkty w każdym mieście. Warto zauważyć, że 5 wygranych Richmondów na 25 rozegranych przez wszystkie drużyny w miesiącu daje tyle samo punktów co jedna wygrana wśród 5 Deadwoodów.

Moim zdaniem gra w mniej popularnych miastach trochę się nakręci. Będzie opłacało się grać, choćby po to, by przeciwnikom obniżyć wartość zwycięstwa. Przykładowo rzy dwóch grach w mieście zwycięstwo ma wartość 0,5 pkt, a przy trzech 0,5.

Jak to zadziała w rzeczywistości?
Zrobiłem taką szybką symulację stycznia i lutego. Poniżej cztery czołowe zespoły stycznia (luty był mniej ciekawy - wyraźne zwycięstwo KF)

Liczba zwycięstw:
1. Wilcze Stado - 21
2. Zielone Wzgórze - 16
3. Klub Farmera - 12
4. Drużyna Epikura - 8

Zdobyte punkty:
1. Zielone Wzgórze - 2,333
2. Klub Farmera - 1,561
3. Wilcze Stado - 0,907
4. Drużyna Epikura - 0,603


Analiza: Wzgórza wygrały dzięki zwycięstwu w jedynym z dwóch Wilczych Echów (0,5 pkt) i w obu San Miguelach (1 pkt). Odrzucając oba miasta (dodatkowo -0,5 pkt dla KF za drugie Wilcze) zostaną nam cztery miasta z minimum 6 grami (czyli ilość gier pożądana w przyszłości). Mimo sporej różnicy ilości zwycięstw, wygranymi naszego pucharu zostaje Klub Farmera


Trochę skomplikowanie mi to wyszło, ale mam nadzieję, że zrozumiecie, o co mi chodzi
wypowiedzi: 150
wątków: 5
poprawka
03.03.2016 (Cz) 01.37 (2969 dni temu)
Oczywiście przy dwóch grach w mieście zwycięstwo ma wartość 0,5 pkt, a przy trzech 0,33. Moja literówka, przepraszam
wypowiedzi: 2960
wątków: 471

re: Rozruszanie mniej aktywnych miast drużynowych
03.03.2016 (Cz) 22.34 (2968 dni temu)
temat wątku to 'Rozruszanie mniej aktywnych miast drużynowych'. propozycje to w duzej mierze przekierowanie aktywności z aktywnych miast do tych mniej aktywnych.

moje uwagi:
- na 'rynku miast' panuje podaż i popyt warunkowana subiektywnie rozumianą atrakcyjnością tych miast. wprowadzanie sztucznych limitów, by przenieść popyt z jednego miasta na drugie, to dla mnie etatyzm i ingerencja w wolny rynek. niektórzy politycy to uwielbiają, ale ja nie. ręczne sterowanie rynkiem to zwykle 'gra' o sumie ujemnej.
- lepiej byłoby ogólnie podnieść popyt poprzez zaangażowanie większej liczby graczy. z tym Farmersi mają problem - w latach świetnosci mielismy ponad 100 nowych rejestracji dziennie. teraz poniżej 10. brakuje świeżego ruchu. zwracałem się kiedyś do różnych instytucji czy osób, mających misję promocji wiedzy ekonomicznej, ale nigdy nie zaowocowało to sensowną współpracą. bynajmniej nie z braku moich chęci. płacenie za pozyskiwanie ruchu, przy braku dochodów z gry, nie jest opłacalną strategią. ale może ktoś z was ma jakieś dojścia lub pomysły? być może dobry artykuł na wykopie czy jakimś popularnym serwisie dałby kilku tysięcy nowych graczy i wtedy wszystkie miasta drużynowe odpalałyby się bardzo szybko.
proponowałem kiedyś portalowi dlastudenta.pl (ponad milion odsłon miesięcznie!), że za darmo sprezentuję im Farmersów, byle tylko dali ruch - ale nie byli zainteresowani!
  
oceny:   
wypowiedzi: 4
wątków: 1
aktywnosc druzyn
04.03.2016 (Pt) 08.58 (2968 dni temu)
sluchajcie,

wrocilem po 3-letniej przerwie w styczniu i poprosilem szeryfa o mozliwosc reaktywowania Spółki Farmerów, grubo ponad 1 miesiac staralem sie o to, by miec tak jak teraz 5 aktywnych graczy

proponowalem rownie fuzje oraz mozliwosc gry w naszej druzynie graczom, ktorzy sa aktywni, ale trwaja ciagle w druzynach, ktore np. nie graly juz od kilku miesiecy; jesli dobrowolnie nie przeszli to myslicie, ze przymusowe transfery dadza lepszy efekt? jak ktos chce grac to zagra

niestety odzew jest niezwykle slaby

osobisce uwazam, ze wiekszy nacisk nalezaloby polozyc na przyciagniecie graczy do gry w ogole; przeciez nawet ligi induwidualne powoli padaja: superliga zawieszona, w pozostałych po gora kilkanascie graczy (za moich czasow bylo po 50 osob)

puchar sie zbiera prawie 2 miesiace... WW jest grane praktycznie tymi samymi osobami i ciezko zebrac wiece niz 1 gora 2 grane w tym samym czasie a potrzeba tylko 18 graczy....

kiedys uwielbialem Gettysburg gdzie gra sie polnoc-poludnie na 10 osob i nie bylo problemu ze skladem; bywaly washingtony regularne na 15 osob
oceny:   
wypowiedzi: 3
wątków: 0
rozruszanie gry = rozruszanie drużynówek
04.03.2016 (Pt) 11.21 (2968 dni temu)
W kwestii rozruszania gry, przydałaby się jakaś świeża, młoda, pełna ideałów krew, z żyłką dobrego menadżera

Jakiś kontakt, recenzja gry, nawet konstruktywne uwagi co można by zmienić, żeby się tym zainteresowali z ich punktu widzenia, ze strony organizatorów testów wiedzy ekonomicznej w telewizji polskiej? Ktoś tam uderzał szeryfie?
wypowiedzi: 2960
wątków: 471

...
04.03.2016 (Pt) 12.16 (2968 dni temu)
kiedyś rozmawiałem z Polskim Towarzystwem Ekonomicznym. oni organizowali olimpiadę ekonomiczną. ale poza wymianą linków do niczego nie doszło.


ciekawostka - na wersji angielskiej mamy automatyczny system by google tlumaczenia np. komentarzy w grach lub w zadaniach. jest to usługa płatna. kiedyś dostawałem z google faktury co miesiąc na kilkanaście centów. a dziś dostałem fakturę na 0.03 USD!
  
oceny:   



Forum >> koncepcje i dalszy rozwój >> Rozruszanie mniej aktywnych miast drużynowych