gry online

 tematów: 33      wątków: 2617      wypowiedzi: 27.803
autor: fraza:
jeśli chcesz brać udział w dyskusji zaloguj się: użytkownik: hasło:
Podsumowanie aktywności na forum w ciągu ostatnich 24 godzin

Forum >> koncepcje i dalszy rozwój >> Platforma mobilna.

system automatycznej korekty błędów

autor treść
wypowiedzi: 1
wątków: 1

Platforma mobilna.
24.02.2019 (Nd) 10.36 (1887 dni temu)
Witam Was serdecznie. Niby jestem nowy, jednak kiedyś dawno temu tu grałem, więc ośmielam się napisać z zapytaniem o aplikację do iOS/Android.

W samej grze teraz i ok 10 lat temu bardzo dużo się nie zmieniło - wg mnie to dobrze. Ale wydaje mi się (oceńcie sami), że na przestrzeni czasu używamy dużo więcej komórek/ew tabletów itp - a w wersji przeglądarkowej telefonowej gra się źle wg mnie.

Oczywiście można by zoptymalizować wersję na mobilne przeglądarki, ale:
-podejrzewam, że to nadal dużo pracy
-nadal będą ograniczenia przeglądarki internetowej
-byłoby trzeba gonić za ciągłymi update'ami przeglądarek (nie znam się, tak myślę)
-nie przysporzy to nowych użytkowników
+ pewnie zachęci część osób do częstszej gry (np mnie), ale podejrzewam, że dla tych co są jest to akurat ok nawet teraz.

Korzyści z platformy mobilnej:
+duże możliwości optymalizacji dla komórek i tabletów
+Google Market/AppStore z potencjalnymi użytkownikami - dodatkowo jest zakładka z grami niezależnych twórców, można tę grę promować jako edukacyjną, można implementować różne języki itp - takiej gry tam na pewno nie ma (inna rzecz, jaki popyt jest stoi pod znakiem zapytania)
+możliwość gry równie efektywnie zarówno na pc jak i komórce
...oczywiście...
- to na pewno dużo żmudnego kodowania.

Więc zastanawiałem się, czy ktoś kto profesjonalnie się tym zajmuje nie mógłby się tym zająć. Pamiętam gry takiego ok 50-latka teraz, ma na swoim koncie grę Slay - dość prosta, trzeba trochę pomyślęć, ale też adaptował ostatecznie swoje gry na platformy mobilne. Może zapytać się go, czy za jakieś wpływy z reklamy, czy coś by to zaadaptował? Może ktoś inny Wam przyjdzie do głowy?(w google wpiszcie Sean O'Connor Slay, adres windowsgames co uk - z kropkami oczywiście - jest tam jego email). Jest też trochę innych twórców niezależnych na pewno.

Może się mylę, ale myślę, że jakieś zapotrzebowanie na taką grę by było, co o tym sądzicie?

"Probably the most economically challenging game on AppStore. Learn how free markets work while competing against players from around the world. Forget about 'pay to win' games and do it with your brain!"

Nie wiem, czy to realne. Ale pomyślałem, że czasem takie spojrzenie świeżaka (starego świeżaka) może kogoś zainspirować - to piszę.
Wiejski Punk
wypowiedzi: 4
wątków: 0

...
24.02.2019 (Nd) 19.31 (1886 dni temu)
Ale bez reklam jest fajnie. nie wyskakuje Ci co chwila jakiś ekran z używanymi oponami di Stara, czy oryginalne plakietki ochroniarza.
  
Klub Farmera
wypowiedzi: 86
wątków: 8

odp
24.02.2019 (Nd) 20.54 (1886 dni temu)
Raczej widziałbym zmiany w kierunku dostosowania strony w kierunku mobilnym. Zamiast rozwijać kilka frontendów, to skupilibyśmy się na jednym, przemyślanym designie
  
Drużyna Epikura
wypowiedzi: 164
wątków: 6

mobile
26.02.2019 (Wt) 20.34 (1884 dni temu)
ja osobiście nie lubię grac mobilnie w gry ekonomiczne ale pewnie jestem w mniejszości.
Klub Farmera
wypowiedzi: 86
wątków: 8

odp
26.02.2019 (Wt) 21.02 (1884 dni temu)
Wersja mobilna nie zmieni zasadniczo grania 'na dużym ekranie'. W zasadzie może nam tylko pomóc, bo wyszukiwarki stawiają teraz na to, aby strony były dostosowane pod komórki. To czy ktoś skorzysta to już indywidualna sprawa
  
Drużyna Epikura
wypowiedzi: 164
wątków: 6

ok
26.02.2019 (Wt) 21.49 (1884 dni temu)
ok,
wypowiedzi: 1
wątków: 1

/
26.02.2019 (Wt) 22.07 (1884 dni temu)
Na pewno osoby które grają dużo obecnie są w pełni zadowolone (bo pewnie inaczej nie byłoby ich tutaj ;P ).

To z mojej strony:

Poprawiona wersja mobilna dla mnie byłaby wystarczająca. W obecnej mam problem z komunikatami, które odczytuje się poprzez najechanie myszką (wszystkie plusiki, żarówki, znaki zapytania, ale też majątek graczy, bonusy itp)

Osobna aplikacja pozwala na pozyskanie nowych graczy, ale nie wiem, czy jest to potrzebne obecnie. Tzn aplikacja jest tylko punktem dostępowym. Na pewno cały czas grać można by z normalnego komputera - od pewnego czasu obserwuje się trend, by gracze mogli grać w tą samą grę, w tym samym świecie z różnych urządzeń.

To tylko propozycja oczywiśćie.
Klub Farmera
wypowiedzi: 86
wątków: 8

odp
27.02.2019 (Śr) 07.52 (1884 dni temu)
Jasne, jak najbardziej rozumiem. Na pewno aplikacja dedykowana dla danego OSa jest wygodniejsza/szybsza etc. Aczkolwiek utrzymanie tych kilku wersji to bardzo duży nakład pracy, który niekoniecznie się zwróci
  
ZPG
wypowiedzi: 6
wątków: 0

plusiki
27.02.2019 (Śr) 14.30 (1883 dni temu)
Jeśli mowa o plusikach, żarówkach i ogólnie wykresach to jak w telefonie przytrzymasz dłużej paluszek na takim plusiku, aż wyskoczy okno systemowe, a następnie "klikniesz" paluszkiem obok tego okna to pokazuje się wykres ;P Przynajmniej na androidzie działa
oceny:   
wypowiedzi: 2
wątków: 0
postep
24.06.2019 (Pn) 22.10 (1766 dni temu)
jakieś postępy nad pracami nad wersją przyjazną smartfonom?
Wracam znów pewnie po roku, dokładnie do tej samej wersji gry. Nostalgia może i jest, ale problem polega na tym, że gra umiera, prawie już umarła.

Na głównej stronie jest wykres, który zatytułowałem "śmierć farmersów". Pomijam to, jak źle się ten wykres wyświetla, i jak archaicznie wygląda. Pomijam też to, nie można na forum podlinkować wygodnie obrazka.

Ostatnimi czasy, nie ma graczy, nie ma z kim grać, jest stara gwardia, i tyle (oczywiście, bez żadnej urazy do was). Jako dla wieloletniego gracza, osoby która odkąd zaczęła grać skończyła szkołę, studia, i ma parę lat dorobku na rynku pracy, jest to zwyczajnie smutne, że taki potencjał leży i zdycha.

https://ibb.co/f24Yf0T

Piszę na forum, ale kieruje swoje żale oczywiście głównie do szeryfa, bo to jego najbardziej chciałbym zmobilizować. Najgorsze co mogłoby się stać, to przejście gry w "niewłaściwe ręce", wtedy zaczęła by się komercja, reklamy, nowo-korpo-śmieciowy dizajn, itd. Można to zrobić tak, że gra zostanie "retro", ale będzie od nowa grywalna.

I oczywiście, gracze mogą mi odpisywać, że jest wszystko ok, jak się nie podoba to nie graj, itd. Ale niebojący się myśleć sami zobaczą, że odbywa się teraz 12 gier. Cała ta strona istnieje, by mogło odbywać się w tym momencie 12 gier.
wypowiedzi: 2960
wątków: 471

Farmersi
27.06.2019 (Cz) 01.24 (1764 dni temu)
coż... jak sam widzisz, Farmersi są w stanie letargu. nowi gracze nie przybywają, a starzy powoli się wykruszają. trwa to już od kilku dobrych lat.
i nie jest to tak, że jak damy jakieś fajerwerki na forum, czy dodamy aplikację mobilną, to nagle będzie to hulać. nie wydaje mi się.
należałoby zrobić sporą kampanię, by ściągnąć ruch. aby takie działanie było biznesowo uzasadnione, to zysk z użytkownika powinien być wyższy niż koszt jego akwizycji. w przypadku Farmersów to nie jest realne.
chętnie bym oddał grę w dobre ręce, za darmo, byle tylko ktoś to rozkręcił. ale nie znalazłem chętnego.

realia się takie:
- grę zacząłem tworzyć z 14 lat temu, bo sam chciałem grać w dobrą grę ekonomiczną, a nigdzie takiej nie mogłem znaleźć (są może teraz jakieś? ja ciągle nie znalazłem i wracam do farmersów...) - stara technologia powoduje, że pojawiają się problemy z kompatybilnością z nową infrastrukturą (flash wycofywany, coraz to nowe wersje php), nie mówiąc już o jakimś rodo.
- gra wymaga myślenia - więc grupa docelowa jest niewielka (ile osób teraz gra w szachy czy brydża w porównaniu z latami 90-tymi?)
- rynek masowej rozrywki zasypywany jest darmowymi propozycjami (seriale, fortnite, wersje demo róznych gier) - ciężko się przebić niskobudżetowym projektom, jak jest tak silna oferta wielkobudżetowych niemal darmowych rozrywek.

odkąd przenieśliśmy się na nowy serwer w marcu pojawiają się problemy z utrzymywaniem sesji i nie tylko. ja sam nie mam ani umiejętności technicznych by to naprawić (nie jestem programistą), ani motywacji (mój biznes http://www.wallart.pl ma się bardzo dobrze i zabiera mi dużo uwagi). igor próbuje coś tam ulepszyć. mam nadzieję, że mu się uda.

dla mnie nie jest problemem opłacać serwer i domenę, ale realnie patrząc, to mam wybór by albo utrzymać status quo (niszowa gra dla paru świetnych ludzi), albo skasować Farmersów.

póki nie muszę, to farmersów nie skasuję, bo mam duży sentyment do tej gry i lubię sam pograć. możesz sobie narzekać do woli, ale raczej mnie to nie ruszy do jakiegoś działania. sorki.
kiedyś miałem wielkie nadzieje związane z farmersami, ale już mi przeszło.
  
wypowiedzi: 2
wątków: 0
bzdury
04.07.2019 (Cz) 23.51 (1756 dni temu)
Nie wiem skąd u twórcy takiej ciekawej gry ekonomicznej biorą się takie wielkoświatowe frazesy. No i ten letarg.

Farmersi nie przegrywają z żadną z wymienionych rzeczy, bo w ogóle z nimi nie konkurują. Gra nawet nie jest niszowa, jest kompletnie nieznana, tak jak 14 lat temu.

Dlaczego to miałoby zahulać jako aplikacja mobilna?

Rynek mobilny jest wielki ponad wyobrażenie szeregowego człowieka. Branżyści mówią, że na rynku aplikacji smartfonów jest wystarczająco miejsca dla każdego.
Aplikacja pojawia się w sklepie play i app store. Może się na nią natknąć każdy użytkownik w Polsce. Ktoś spróbuje, ktoś oceni, ktoś doda komentarz. Gra może nie stanie się natychmiast popularna, ale ma otwartą drogę do popularności. Dodajmy do tego walory edukacyjne, dowcipność samej gry, pochodzenie od niezależnego twórcy. Takie perełki znajdują drogę na szczyt.
Niech się zainteresuje promil, albo promil promila, może wystarczy. Mało nam? Dodajmy tłumaczenie na język angielski, tym sposobem, wysiłkiem kilku dni lub tygodni jednego człowieka gra się otwiera na kolejne 500mln użytkowników.

A nam przecież chodzi tylko o to, żeby chociaż grało te 200 - 300 osób. Niech 10% kupi jakieś premium, i już nakłady się zwracają. Jeśli popularność rośnie, szeryf podpina więcej serwerów a kasa dalej leci i gracze (ja) się cieszą.


edit. szeryfie bardzo bym chciał się móc odezwać w prywatnej wiadomości, ale gra mi zabrania bo mam za mało PD. Dałoby się jakoś to obejść?
wypowiedzi: 2960
wątków: 471

re: bzdury
05.07.2019 (Pt) 16.22 (1755 dni temu)
drogi sietrzym,
domyslam się, ze apki żadnej jeszcze nie wydałeś i tylko sobie tak radośnie teoretyzujesz.
tez tak myslalem, do pewnego czasu.
jedną apkę google kiedyś mi odrzuciło i z nimi nie da się polemizować. wrzucilem na appstore, ale ten promil promila mizernie wygląda. niestety 1 promil apek zgarnia 99% rynku.

wersja angielska farmersów była przez 10 lat. ostatnio ją zdjąłem, bo mało kto tam wchodził. umowę z azjatami na promowanie gry też miałem. interia hostowała farmersów z 10 lat. tylko w pierwszym roku jakoś się przyłożyli i ruch był niezły. gazetki farmerskie regularnie się ukazywały, tutoriale etc. ciągle to jest dostępne w 'czytelni' i w 'akademii' (linki na stronie glownej).

jak chcesz zrobić wersję mobilną farmersów to śmiało rób. są darmowe frameworki, miesiąc nauki i potem dwa miesiące pracy i dasz radę. będziemy ci wszyscy kibicować i możesz zgarniać 100% zysków z wersji mobilnej.


co do PW - kliknij na mój nick - pojawi ci się strona mojego profilu - tam jest adres mailowy. możesz też mnie wyszperać na FB.
  



Forum >> koncepcje i dalszy rozwój >> Platforma mobilna.