gry online

 tematów: 33      wątków: 2624      wypowiedzi: 27.813
autor: fraza:
jeśli chcesz brać udział w dyskusji zaloguj się: użytkownik: hasło:
Podsumowanie aktywności na forum w ciągu ostatnich 24 godzin

Forum >> mechanizm gry >> Kilka drobiazgów - zastrzeżonka co do opisu gry.

system automatycznej korekty błędów

autor treść
wypowiedzi: 14
wątków: 1
Kilka drobiazgów - zastrzeżonka co do opisu gry.
06.02.2008 (Śr) 23.37 (6430 dni temu)
Witam!

Nie będę walić prosto z mostu bo to nie jest w moim stylu. Więc zacząłem czytać opis gry, druknąłem sobie go i zacząłem moją nową lekturę. Przeczytałem go dwa razy i robiłem sobie notatki. Poniżej przedstawię pytanie dotyczące gry:

1.Co było by gdyby wartości popytu i podaży na rynku były takie same po dwóch cenach, która cena miałaby najwyższy obrót ?

2. Skąd się biorą redukcje sprzedaży ( nie chodzi mi o ich działalność)

3. W takim jednym fragmencie znalazłem słowa: "wartość stopy redukcji" spytałem pana Google i panią Wikipedię i mi na to nie odpowiedzieli.

4. Jeśli mieszkańcy posiadają nieparzystą liczbę działek to ta ostatnia idzie pod uprawy czy pod pastwisko ?

5. Skoro owce dają dwa razy mniej wełny niż krowy to czy wynik się zaokrągla w dól/górę czy pozostaje z ułamkiem ?

6. Od czego zależy min. zależy oferowana ilość zboża przez mieszkańców miasteczka ?

7. "Koszty ogólne prowadzenia farmy, to koszty utrzymania ciebie oraz twojej rodziny (wyżywienie, służący, rozrywki). Wynoszą one rocznie $50 plus określony procent wartości twojego majątku."
Jaki to procent ?

8. Jest jakiś sposób na przewidywanie cen ?

9. Jak obliczyć naturalny przyrost imigracji ?

Ok to będzie na tyle, przepraszam za pewnie głupie pytania początkującego ale próbuję opracować system na farmersów.

Pozdrawiam !
wypowiedzi: 1027
wątków: 83

To co ja wiem i tyle ile wiem:
06.02.2008 (Śr) 23.58 (6430 dni temu)
1. Ta ktora jest najblizsza cenie ustalonej w poprzedniej turze. Gdy ceny sa rownie odlegle to nie wiem co sie dzieje, ale przychodzi mi do glowy jeden przypadek gdy to sie moze stac: w przypadku ziemi np. gdy ziemie sa wystawione 4-1-2-2-4. Nie wiem co sie wtedy dzieje

2. Z wyzszej podazy niz wynosi popyt. Np. mieszkancy chcieli kupic 3000 zboza a gracze zaoferowali 3500.

3. Ja tez Ci nie odpowiem

4. Uprawy.

5. Nie wiem.

6. po cenach -20% -10% i 0% od ilosci zebranych przez nich plonow. Do cen +10% i +20% dolicza sie jeszcze czesc zboza z miasteczkowego spichlerza.

7. to zalezy od miasta - w zakladce finanse w grze masz napisane to w znaku zapytania

8. tak 9. nie wiem
wybacz tak zdawkowe odpowiedzi, ale troche juz pozna pora dla mnie

w kazdym razie na sporo pytan, rowniez na te ktore zadales odpowie ci plik excela algorytmy.xlc
http://farmersi.pl/algorytmy.xls
no i tez jak klikniesz (przeliczenie) to mozna dostac naglego oswiecenia czytajac co tam jest powypisywane

PS
ten avatarek to twoj, czy teraz takie kazdy dostaje?

PS2
no jak na razie to calkiem sprawnie Ci idzie opracowanie tego systemu
wypowiedzi: 14
wątków: 1
Huh yhm no więc yyy
07.02.2008 (Cz) 00.17 (6430 dni temu)
Twoje odpowiedzi są tak pokręcone, że postawię tutaj listę pytań, które zostały niewyjaśnione:

1.,2.(nie do końca...),3.,5.,6.(nie do końca),9.,

Ok noto dzięki za odpowiedź na pytania lecz mam nadzieję, że jeszcze ktoś mi na to odpowie.

"wybacz tak zdawkowe odpowiedzi, ale troche juz pozna pora dla mnie"
Nie szkodzi.

"w kazdym razie na sporo pytan, rowniez na te ktore zadales odpowie ci plik excela algorytmy.xlc
http://farmersi.pl/algorytmy.xls
"
A to ci dopiero ja robię podobne do tego tylko, że moje ma ładniejszą grafikę ^^

"PS
ten avatarek to twoj, czy teraz takie kazdy dostaje?
"
Ten awatarek zgapiłem od kogoś w tej grze

"PS2
no jak na razie to calkiem sprawnie Ci idzie opracowanie tego systemu
"
Heh a skąd to możesz wiedzieć jak tego nie widziałeś ?

Pozdrawiam !
wypowiedzi: 1027
wątków: 83

:)
07.02.2008 (Cz) 00.26 (6430 dni temu)
Nawet nie przypuszczalem ze to co napisalem jest pokrecone hehe, no ale moze jak sie wyspie, a do tego czasu nikt nic sensowniejszego nie napisze to napisze to w bardziej przystepny sposob.

"PS2
no jak na razie to calkiem sprawnie Ci idzie opracowanie tego systemu"
Heh a skąd to możesz wiedzieć jak tego nie widziałeś ?


Bo jak na 7 gier 6 wygrales, to wnioskuje ze rozpracowales ten system zdecydowanie lepiej niz gracze z ktorymi grales, wiec chyba calkiem dobrze idzie Ci rozpracowywanie go.

Calkiem fajny ten avatarek.
wypowiedzi: 14
wątków: 1
Re: :)
07.02.2008 (Cz) 00.39 (6430 dni temu)
"PS2
no jak na razie to calkiem sprawnie Ci idzie opracowanie tego systemu
"
""Heh a skąd to możesz wiedzieć jak tego nie widziałeś ?"

"""Bo jak na 7 gier 6 wygrales, to wnioskuje ze rozpracowales ten system zdecydowanie lepiej niz gracze z ktorymi grales, wiec chyba calkiem dobrze idzie Ci rozpracowywanie go."

Dzięki za dobre słówko ale narazie jestem dopiero w połowie tej roboty, planuję zrobić taki myk, że kiedy wypełni się zaledwie parę pól i określi cel gry oraz miasto program sam określi co trzeba podjąć ale to narazie plany przyszłościowe... Póki co trafili mi się słabi przeciwnicy a prostota tego miasta jest strasznie wielka w porównaniu do Los Angeles.

"Calkiem fajny ten avatarek."

Wiem, że fajny dlatego go wybrałem


Pozdrawiam !
wypowiedzi: 187
wątków: 4

07.02.2008 (Cz) 08.47 (6430 dni temu)
Przykro mi to stwierdzić, ale w bardziej zaawansowanych miastach taki system raczej nie wypali. Dlaczego?

Otóż miasta roku 1832 są faktycznie schematyczne. Gra się według jednego, dwu schematów i można wygrać.

Bardziej zaawansowane miasta dodają tylu zmiennych, że Twój program musiałby być bardzo, bardzo rozbudowany, by ze sporym prawdopodobieństwem określić jak należy grać. Największą zaś niewiadomą są inteligentni przeciwnicy, którzy mogą np. zagle zaniżyć cene zboża, ziemi, mogą wpływać na ceny krów, mięsa, wreszcie mogą jednocześnie kupić te same co Ty inwestycje (bar, sklep, itp) lub przebić cię w licytacji. W grach z kowbojami sprawa jest jeszcze ciekawsza, bo dochodzą włąśnie ataki na pola, uprowadzanie krów, atakowanie konwojów eksportowych.

Najlepszym sposobem jest poznać dane miasto i spróbować nauczyć się w nim grać, czyli nauczyć odpowiednio reagować na zmiany na rynku i ewentualnie wykorzystywać w dogodnych momentach silne strony danego miasta, ale to nie ma już nic wspólnego z odgórnie założoną, szczegółową strategią (systemem) gry.
  
wypowiedzi: 2960
wątków: 471

:)
07.02.2008 (Cz) 10.01 (6429 dni temu)
tak szybko dostałeś odpowiedzi, że już niewiele sensownego mogę dodać

AD1. zobacz zakładke cena w algorytmy.xls.
AD2. tak jak pisał adrianu.
AD3. redukcja zleceń to normalna praktyka na giełdzie papierów wartościowych. wydaje mi się, że jest to w miarę po polsku napisane.
Ad4 można to symulować w algorytmy.xls
AD5 ilość wyprodukowanego mleka/wełny/zboża nie jest zaokrąglana - by nikt nie tracił. tylko krowy występują jako liczby całkowite
AD6,9 algorytmy.xls
AD7 adrianu odpowiedział
AD8 a jak przewidzieć ruchy cen na giełdzie? obserwować rynek i przeciwników (czasem ktoś gromadzi w spichlerzu zboże by potem zwalić jego cenę). nigdy nie wiadomo na pewno - jest jakieś ryzyko, które trzeba brać pod uwagę.
  
wypowiedzi: 14
wątków: 1
Re: :)
07.02.2008 (Cz) 10.45 (6429 dni temu)
mande - tak też myślałem, że w późniejszym miastach będzie coś bardziej pokręconego, ale jak już napisałem to plany przyszłościowe.

szeryf - Dzięki za wyjaśnienie ale w algorytmach nie mogę znaleźć naturalnego przyrostu imigracji

P.S. szeryf fajny nick
wypowiedzi: 1027
wątków: 83

?
07.02.2008 (Cz) 14.49 (6429 dni temu)
A mnie nurtuje jeszcze jedna rzecz:

zalozmy sytuacje taka:
na sprzedaż jest ziemia w ilosci 1-1-2-2-3
jeden gracz wystawia 2 ziemie po najnizszej cenie, wiec podaz wyglada teraz: 3-1-2-2-3
inny gracz sklada oferte na 3 dzialki po kazdej cenie.

I co teraz? Po ktorej cenie kupi?

No i jeszcze jedno pytanie mi do glowy przyszlo:
w grach druzynowych, jak jedna osoba zbankrutuje to co sie dzieje z wynikiem druzyny?
W grze na eksport jest odpisywana kwota ktorą do tej pory ta osoba zdobyla?
Bo rozumiem ze w krowkach i ziemiach to nie ma to zadnych konsekwencji?
wypowiedzi: 2960
wątków: 471

imigracja
07.02.2008 (Cz) 15.09 (6429 dni temu)
matthias, dociekliwy jesteś.

nigdzie nie podajemy dokładnej wartosci 'imigracji naturalnej'. tylko na stronie miasta wyświetla się 'niska', 'średnia' lub 'wysoka':
-niska jeśli względna imigracja (imigrancja/populacja) jest 2.2%
  
wypowiedzi: 2960
wątków: 471

-
07.02.2008 (Cz) 15.18 (6429 dni temu)
adrianu
1 zależy od popytu - jeśli popyt dla każdej ceny bedzie wyższy, to cena wzrośnie o 20%. jeśli popyt bedzie 3,3,3,3,3 to wydaje mi sie, ze preferowana jest cena niższa. ale takie sytuacje nie zdarzają sie.
2. tak, wynik gracza-bankruta jest zerowany, ale druzyna walczy dalej.
  
wypowiedzi: 14
wątków: 1
Re: imigracja
07.02.2008 (Cz) 16.15 (6429 dni temu)
"nigdzie nie podajemy dokładnej wartosci 'imigracji naturalnej'."

Uh to szkoda, ale w algorytmach jest napisane 3 i do tego komentarz:

"w San Francisco naturalna imigracja zwiększa się co roku o 12%"

Myślałem, że we wszystkich miastach imigracja wynosi 3. Więc mój system troszkę zawiedzie i nie za bardzo obliczy mi to co bym chciał

Pozdrawiam !
wypowiedzi: 14
wątków: 1
oups...
07.02.2008 (Cz) 19.50 (6429 dni temu)
O kurka przepraszam, że źle postawiłem temat ^^ dopiero teraz się zorientowałem
wypowiedzi: 2960
wątków: 471

imigracja
07.02.2008 (Cz) 20.29 (6429 dni temu)
w san francisco wyjątkowo imigracja się zwiększa.

a nie podajemy tych wartości, bo rzeczywista imigracja jest zazwyczaj inna niż ta 'bazowa', wiec jak byśmy podali dokładne liczby to większość by się czepiała, czemu jest w rzeczywistości inaczej. bo mało kto na tyle głęboko czyta opisy, by zrozumieć jak działa ten element

jak bardzo chcesz, moge ci na maila wyslac liczby.
  
wypowiedzi: 14
wątków: 1
imigracja
07.02.2008 (Cz) 22.49 (6429 dni temu)
A to bardzo proszę
wypowiedzi: 118
wątków: 9
:P
07.02.2008 (Cz) 23.38 (6429 dni temu)
nie uda ci sie za 100lat napisac programu dzieki ktoremu wygrasz z myslacymi graczami;] wiec prezstan sie trudzic
Chcesz zeby ludzie jeszcze bardziej ogupeli? zeby juz programy za nas wszystko analizowaly/myslaly ?
prosze cie zostaw nam chociaz ta przyjemnosc;]

Farmersi w 48 i 69 to najbardziej wyrafinowane i nieprzewidywalne gry w ktore kiedykolwiek mogles zagrac;]
wypowiedzi: 14
wątków: 1
:P
07.02.2008 (Cz) 23.51 (6429 dni temu)
Dzięki za wsparcie Ale póki co to narazie analizuję wszystkie te współczynniki i w ogóle te takie tam inne rzeczy... Aha i nie mówcie na to program bo to najzwyczajniejszy exel to będzie coś w stylu algorytmów, ale go nie opublikuje
wypowiedzi: 530
wątków: 46
muuuu
08.02.2008 (Pt) 03.54 (6429 dni temu)
wow!

kolejny z wunderwaffe
wypowiedzi: 107
wątków: 9

Obliczenia
08.02.2008 (Pt) 15.43 (6428 dni temu)
Matthias: jak będziesz pisał ten program to dopisz sobie procedurę na płynność finansową (taką, która uzględnia wszystkie potencjalne koszty łącznie z odsetkami i zdolność kredytową). W sytuacji, gdy tracisz tę płynność to licytowane są Twoje dobra, a ta sytuacja jest niefajna.

Zwykle piszę sobie takiego Excela do każdej gry. Arkusz pozwala mi ocenić ile ziemi przeznaczyć na pastwiska w zalezności od ilości gruntów i krów/owiec. Parametry (płace i ceny) jednak wpisuje ręcznie (bo z pewnym przybliżeniem można je z roku na rok przewidzieć) - nie uzależniam wszystkiego tak na maxa.

Do niedawna miałem taki arkusz, który wskazywał jedynie maksymalizację zysku w najbliższej turze - to zwykle wystarczało. Ostatnio udoskonalam te excele właśnie o cashflow i potencjalny wzrost majątku. Jednak tak jak piszą Arpa i Dux: nawet najdoskonalszy excel nie wygra za Ciebie rozgrywki. Potrzeba podejmować własne decyzje, obserwować innych graczy i... ryzykować. To właśne czyni z Farmersów wspaniałą grę!

Radosław
  
wypowiedzi: 1027
wątków: 83

A jednak!!
17.03.2008 (Pn) 18.15 (6390 dni temu)
1.Co było by gdyby wartości popytu i podaży na rynku były takie same po dwóch cenach, która cena miałaby najwyższy obrót ?


A mnie nurtuje jeszcze jedna rzecz:

zalozmy sytuacje taka:
na sprzedaż jest ziemia w ilosci 1-1-2-2-3
jeden gracz wystawia 2 ziemie po najnizszej cenie, wiec podaz wyglada teraz: 3-1-2-2-3
inny gracz sklada oferte na 3 dzialki po kazdej cenie.

I co teraz? Po ktorej cenie kupi?


adrianu
1 zależy od popytu - jeśli popyt dla każdej ceny bedzie wyższy, to cena wzrośnie o 20%. jeśli popyt bedzie 3,3,3,3,3 to wydaje mi sie, ze preferowana jest cena niższa. ale takie sytuacje nie zdarzają sie.





zdarzaja sie takie sytuacje, zdarzaja
na razie dla szeryfa, bo sie jeszcze partia nie skonczyla to i linka nie mam jak wkleic
1869_Little Rock_21c
przy identycznej podazy, pelnym popycie, zostala wybrana cena +20% a nie -20%
dlaczego?
to jest sytuacja z obecnego przeliczenia
wypowiedzi: 178
wątków: 8
-
17.03.2008 (Pn) 22.05 (6390 dni temu)
no to jak widać preferowana jest cena wyższa, a nie niższa.



Forum >> mechanizm gry >> Kilka drobiazgów - zastrzeżonka co do opisu gry.