autor |
treść |
  
wypowiedzi: 52
wątków: 6 |
Algorytm liczenia zmiany PD
05.12.2008 (Pt) 17.01 (6127 dni temu)
Moim skromnym zdaniem stary algorytm był dobry. Nowy doprowadzi do inflacji PD za aktywność, a do tej pory PD dosyć dobrze odzwierciedlało siłę gry. |
|

wypowiedzi: 79
wątków: 7
|
Drobna korekta naliczania PD
08.12.2008 (Pn) 20.00 (6124 dni temu)
Witam. Mam sugestię aby w grach każdego rodzaju (czy to puchar czy gry normalne), naliczane PD zależało od PD graczy w momencie zapisywania się. Teraz to wyglada tak, że jak ja zapisze sie do paru gier normalnych np 10, a w miedzyczasie przegram sromotnie inna gre, lub dostane manto w pucharze, skutkiem będzie obniżenie mojego PD, a więc od innej podstawy będe mial naliczane PD w tych 10 grach. Sugeruje aby zmienic tą podstawe naliczania PD. Naliczanie PD na podstawie aktualnego PD, moim zdaniem nie jest sprawiedliwe. Powinno się je obliczac na podstawie stanu PD gracza z momentu zapisania sie do gry (momentu startu rozgrywki). Coś podobnego zostalo zrobione w pucharach w fazie grupowej, co moim zdaniem sprawdza sie i nie ma kombinowania z tym ktora gre najpierw zakonczyc aby wiecej zyskac. Co o tym sądzicie? |
|
   
wypowiedzi: 85
wątków: 23
|
..
08.12.2008 (Pn) 20.17 (6124 dni temu)
Dobry pomysł popieram. Tylko że moment zapisywania się jest przeważnie różny od rozpoczęcia rozgrywki więc trzeba by przyjąć od czego liczymy. |
|

wypowiedzi: 79
wątków: 7
|
uściślenie
08.12.2008 (Pn) 20.24 (6124 dni temu)
Czas rozpoczęcia rozgrywki to wg mnie moment w którym ostatni gracz dopisał się do gry i w tym czasie ona ruszyła. I w tym momencie cos robi skan stanów PD graczy i to jest podstawą do liczenia zmian PD za daną rozgrywkę. |
|
 
wypowiedzi: 2960
wątków: 471
|
czemu?
08.12.2008 (Pn) 21.53 (6124 dni temu)
nie widzę uzasadnienia.
jesli PD ci spadło, to łatwiej ci potem zdobyć więcej. wątpię by ktoś kombinował w ten sposób, że 'skonczę najpierw grę B, bo tu stracę PD, to potem przeliczę grę A, gdzie zarobię więcej PD, bo będzie niższa baza.'. różnice byłyby bardzo małe, a takie kombinowanie chyba w ogóle nieskuteczne. przede wszystkim liczy się wynik w grze. po drugie - średnie PD graczy. po trzecie PD danego gracza, ale to czy ma 2% wyższe czy niższe nie ma specjalnego znaczenia. |
|

wypowiedzi: 79
wątków: 7
|
.
08.12.2008 (Pn) 22.51 (6124 dni temu)
W większości sytuacji nie ma znaczenia, jednak czasami zdarza się że ktoś wygra 12 gier w czasie kiedy wystartowal z inna. Jego PD mogło pójść do góry znacznie, podobna sytuacja z wygranym czy przegranym pucharem (tutaj różnice mogą być bardzo duże). Mi nie chodzi o to czy ktoś może więcej stracić czy zyskać podałem tylko taki przykład. Wg mnie gracze powinni mieć jasność tego jakie skutki może przyniesc konkretna rozgrywka, stała podstawa to zagwarantuje. Pewność czegoś jest sprawą pierwszorzędną we wszystkich aspektach. Zgadzam się z tym że większość gier będzie naliczana w bardzo podobny sposób nawet po zmianie (skutki), ale system powinien uwzględniać wyjątkowe sytuacje. Ja teraz rozgrywam okolo 8 gier, w większosci jestem w czołówce, ale jednoczesnie wiem ze strace 200pd z pucharu który lada moment sie skonczy (20% mojego pd), a więc wyniki jakie ja oraz moi przeciwnicy osiagną zależą od tego czy wczesniej zostanie przeliczony puchar czy nie. Argument odnośnie tego czy gramy na pd czy na zwyciestwa - zgadzam sie ze gra sie dla zwyciestw. Jednak idąc tym tropem po co stworzyłeś arkusz, który pomaga graczom obliczać zmiany PD, wystarczyło podać algorytm. I tak teraz nie można z niego korzystać bo nikt nie wiem z jakim PD zaczynali wszyscy gracze.
PS. Dlaczego teraz obniza sie dorobek pd za to ze "skraca" się grę opcją gotowy do przeliczenia. Przecież gra jest taka sama i tyle samo wysiłku trzeba włożyć. |
|
   
wypowiedzi: 255
wątków: 14
|
.
09.12.2008 (Wt) 22.02 (6123 dni temu)
Serio ktos odpala arkusz, zeby zobaczyc ile PD zarobi w grze? Paranoik jakis chyba... Ja popieram szeryfa, bo oczekujesz powaznej interwencji w zasady w imie nie wiadomo czego o znaczeniu pomijalnie malym. |
|

wypowiedzi: 79
wątków: 7
|
.
10.12.2008 (Śr) 13.02 (6122 dni temu)
To byla tylko sugestia. Jeżeli nie ma zgody to nie, w szczególności jeżeli mocno trzeba by zmieniac ustawienia. |
|
 
wypowiedzi: 11
wątków: 1
|
Algorytm
12.12.2008 (Pt) 14.28 (6120 dni temu)
Znaczenie zmany byłoby faktycznie tak małe, że szkoda ingerencji. Poza tym jeszcze nigdy nie zdażyło mi sie kalkulować zmianę własnego PD, aby cos wiecej uszczknąć. Gra sie dla przyjemności, a PD wynagradzają twoja dobrą grę |
|
  
wypowiedzi: 260
wątków: 6
|
Hmm...
03.02.2009 (Wt) 02.02 (6067 dni temu)
Każdy ma tu trochę racji... Przede wszystkim należy mieć na względzie, że wartość PD ma wpływ nie tylko na algorytmy PD ale i na masę tego wszystkiego, co graczom przysługuje bądź nie przysługuje w oparciu o wartość PD - bonusy, dostęp do miast, a takrze parametry startowe rozgrywek (ilość działek itp.). W mojej ocenie nie da się tego zmienić - trzeb by było napisać oddzielny podprogram, który zajmowałby się tylko i wyłącznie przeliczaniem PD... i to w czasie rzeczywistym  To byłaby katstrofa - na skutek samych wypadkowych grę szlag by trafił... Rozwiązanie jednak istnieje - jedno - grać tylko w jedną gę na raz  I po problemie... PS. To co mnie jednak nurtuje, to informacja, która się tu pojawiła, a która mówi, że algorytm PD jest zależny od opcji "gotowy do przeliczenia". O co w tym chodzi?! |
|
  
wypowiedzi: 430
wątków: 7
|
to tak
03.02.2009 (Wt) 11.34 (6067 dni temu)
np gra ma trwać 10 dni (10 tur) a zakończyła się po 7 dniach i 12h czyli gra została zakończona po 75% czasu na nią przewidzianą czyli gra została przyśpieszona o 25% przez to zmiany PD zostaną pomniejszone o 12.5% (25%/2) czyli zamiast dostać np. 100PD dostanie się 87.5PD i tak samo z ujemnymi czyli zamiast dostać -50PD dostanie się -43,75PD |
|
  
wypowiedzi: 260
wątków: 6
|
Hmm...
03.02.2009 (Wt) 22.06 (6067 dni temu)
Hmm... hmm...
Panie Knot... Panie Szeryfie...
A czy to przypadkiem nie jest nieuczciwe...?
Dlaczego? Przede wszystkim, to należy wziąć tu pod uwagę czas, który jest nieubłagalnym zasobem nieodnawialnym. Dodatkowo – w tym przypadku - zważywszy, iż okres czasu uzależniony jest od abonamentu, wyczerpalnym. Za ten wyczerpalny, nieodnawialny i nieubłagany czas płaci każdy z nas; w związku z czym oczywistym jest, że każdy chce go wykorzystać maksymalnie - maksymalnie wykorzystując wydane środki.
Drugim elementem jest również czas; tyle, że, tym razem nie liczymy go w sekundach, a w turach. Gry są turowe, a nie czasowe - co jest bardzo istotne.
W całokształcie mechaniki klasycznego sylogizmu długość gry, to ilość tur, a nie czas - i nie ma prawa być inaczej.
Dlaczego...? Ponieważ naruszamy pewne zasady logicznego rozumowania, które mówią, że nie można stosować jednocześnie dwóch jednostek rozliczeniowych - jeżeli płacimy za minutę rozmowy, to nie możemy być rozliczani wedle impulsów... i odwrotnie - chyba, że istnieje ich wzajemny przelicznik. Niestety, ale – w tym przypadku - nie możemy przeliczyć tur na sekundy.
Co jeszcze... Prędkość gry, to - w przypadku takiej gry, jak ta - nic innego, jak prędkość myślenia... Zatem, im większa prędkość, tym większa trudność... A skoro większa trudność, to dlaczego mniejszy profit, który jest - a przynajmniej, jak widać, powinien być – przede wszystkim, efektem trudności danej rozgrywki.
Reasumując: Czas – tzw. rzeczywisty – nie ma racji bytu w algorytmach PD.
Co jeszcze? Może tak: W zasadzie jedynym (chyba prócz cegiełek) profitem, stricte fizycznym, każdego gracza, jest wartość PD – reszta to tylko analogie. Prócz rozrywki i subiektywnych korzyści nieempirycznych, każdy gracz gra o PD właśnie. Czy w związku z tym możemy sobie pozwolić na wniosek, że skoro płaci za grę, to płaci za efekty, do których zmierza? W myśl logiki, jak najbardziej tak. Czy kolejnym słusznym wnioskiem było by stwierdzenie, że skoro płaci – nie zapominajmy, że abonament dotyczy czasu, a nie ilości gier – za granie, to chce osiągać maksymalne korzyści; maksymalnie wykorzystując wydane środki? W mojej ocenie... To w końcu „Gra dla niebojących się myśleć!”
Dlaczego zatem uzależnia się wartość PD, możliwą do osiągnięcia w jednym przedziale czasowym, jakim jest abonament, od czasu niewykorzystanego? (zabezpieczeniem dla ewentualnego wykorzystania takiego czasu jest limit jednoczesnych gier). Co z argumentem szybciej=trudniej; zatem więcej PD...?
Zgodziłbym się, że jest to uczciwe, gdyby wynik, w postaci PD, 20 gier dwunastogodzinnych, przy wszystkich takich samych parametrach i z takimi samymi wynikami końcowymi (nie PD) był równy wynikowi, w postaci PD, 10 gier dwudziesto-cztero godzinnych, przy wszystkich takich samych parametrach i z takimi samymi wynikami końcowymi; rozegranych w takim samym czasie, dawał takie same PD. Czy tak jest? Policzcie – to wy jesteście specami odalgorytmów.
Ja odpowiedź znam... Zastanawia mnie tylko skąd na dzikim zachodzie spece od marketingu i socjotechniki?
Ponadto – zakładając, że się mylę – powiedzcie mi dlaczego Wasza strona znajduje się na serwerze, za który roczny abonament kosztuje x, a który pracuje z prędkością 2y; a nie na serwerze, za który roczny abonament kosztuje 2x, a który pracuje z prędkością y?!
A jeżeli ktoś uważa, że moje argumenty nie mają racji bytu – jednocześnie uważając własne za zasadne i uczciwe – to niech odda sprawę do jurysdykcji publicznej.
PS. A propos PD – dlaczego w tej rozgrywce: http://farmersi.pl/user.php?id_gra=214615; ujęło mi PD?
PS2. Wiem, że to wszystko wygląda jak zmasowany atak, z jednoczesnym podniesieniem zarzutu totalnej nieuczciwości. Zapewniam jednak, że tak nie jest... Wkrótce wyjaśnię... |
|
 
wypowiedzi: 2960
wątków: 471
|
:)
03.02.2009 (Wt) 23.08 (6067 dni temu)
co za wywód.
przyznam, że trochę się pogubiłem. najpierw piszesz, że czas nie powinien wpływać na wartość PD, a potem przyznajesz, że uczciwe by było, by wynik 20 gier z przeliczeniami co 12h dawał taki rezultat jak 10 gier z przeliczeniami co 24h. Czyli dwa razy krótsze gry miałyby dawać 2 razy mniejszą zmianę PD. czy to nie przeczy pierwszemu? czy coś mi uciekło?
W rzeczywistości przy 2 razy szybszej grze wynik jest zmniejszany o 25%, a nie o 50%. jest to pewien kompromis, mający na uwadze to, by gracze rozgrywający szybkie gry nie wyprzedzili wszystkich w PD o kilka długości. Tak więc w szybkich grach zmiany PD są ok 50% mniejsze niż przy przeliczeniach 24h. I tak najwazniejszy jest wynik.
czego przykładem jest gra, o którą pytasz - osiągnąłeś w niej wynik o 95% niższy od zwycięzcy. dlatego mimo drugiego miejsca zmiana PD była ujemna. |
|
  
wypowiedzi: 260
wątków: 6
|
Coś uciekło ;)
03.02.2009 (Wt) 23.15 (6067 dni temu)
A dokłaniej to, że owa uczciwość wynika z równości... A jedynie brak wpływu czasu rzeczywistego taką równość gwarantuje... Poza tym - o ile mnie oczy nie mylą - popełniasz popełnia Pan Szeryfie pewien błąd logiczny... |
|
  
wypowiedzi: 430
wątków: 7
|
hmm
04.02.2009 (Śr) 09.41 (6066 dni temu)
według ciebie powinno być tak  zakładamy że wyniki wszystkich dajmy na to 4 graczy są zawsze takie same. Miasto np Winnipeg 10 tur) to 1 gra 24h otrzymałeś 100PD 1 gra 12h otrzymałeś 50PD 1 gra szybka (10tur po 5 minut przeliczenie bez przyśpieszania trwa 1h) otrzymałeś 0,41(6)PD wniosek twoja logika jest do kitu każdy gracz spędził mniej więcej tyle samo czasu przy grze dalej według twojej logiki to 1 gra 24h otrzymałeś 100PD to 2 gry 12h otrzymałeś łącznie 100PD to 240 gier szybkich otrzymałeś łącznie 100PD teraz sobie pomyśl że gracz przez 24h/dobę przez 10 dni i zarabiasz 100 PD i teraz pomyśl sobie pomyśl co byś zrobił z tym kolesiem przez którego wprowadzono tą poprawkę?? a teraz pokaże jak jest(zakładamy że wyniki wszystkich dajmy na to 4 graczy są zawsze takie same. Miasto np Winnipeg 10 tur) (dajmy na to że na przeliczenie potrzeba 5 minut) to 1 gra 24h otrzymałeś 100PD (1h w ciągu 10 dni) to 2 gry 12h otrzymałeś łącznie 150PD (2h w ciągu 10 dni) to 240 gier szybkich (10tur po 5 minut przeliczenie bez przyśpieszania trwa 1h)otrzymałeś łącznie 12000PD (10dni non stop) |
|
 
wypowiedzi: 229
wątków: 3
|
Y
04.02.2009 (Śr) 09.55 (6066 dni temu)
Knot chyba źle zrozumiałeś. To nie chodzi o to, żeby było: "Miasto np Winnipeg 10 tur) to 1 gra 24h otrzymałeś 100PD 1 gra 12h otrzymałeś 50PD 1 gra szybka (10tur po 5 minut przeliczenie bez przyśpieszania trwa 1h) otrzymałeś 0,41(6)PD" lecz: 1 gra 24h otrzymasz 100PD 1 gra 12h otrzymasz 100PD 1 gra szybka (10tur po 5 minut przeliczenie bez przyśpieszania trwa 1h) otrzymasz 100PD.
Ja uważam, że ten kompromis, mający na uwadze to, by gracze rozgrywający szybkie gry nie wyprzedzili wszystkich w PD o kilka długości, jest dobry, ale dlaczego przyspieszenie gry normalnej zmniejsza wynik. Dla mnie logicznym byłoby gdyby za gry "szybkie" był taki algorytm zmniejszający zyskane PD, by maratończycy nie natrzaskali zbyt dużo PD, ale tak jak jest to ktoś kto prowadzi w zwykłej 12/24h grze może specjalnie przedłużać grę, żeby zyskać więcej PD. To nie o to chodzi. Gry zwykłe 12/24h powinny być naliczane bez względu na to ile dni/godzin faktycznie były rozgrywane, a gry szybkie 5/10 min były naliczane tak jak jest to robione obecnie. |
|
  
wypowiedzi: 430
wątków: 7
|
oj to może ja zacytuje sinfulnat
04.02.2009 (Śr) 10.23 (6066 dni temu)
z tematu przełomowa innowacja "Moim absolutnym faworytem jest wprowadzenie powiadomien na gadu. Niby nic, niby mala wygoda, ale zwroccie uwage, jak przyspieszylo to rozgrywanie gier. To glownie dzieki temu wynalazkowi mozna rozegrac np. 15-rundowe FT w ciagu 2h, bez ryzyka, ze cos wypadnie i nie bede mogl dokonczyc, jak w przypadku gier szybkich."
to tera mi powiedz co to za uczciwość by była jakby za to 15-rundowe FT w ciagu 2h dostać 100PD ,a jak byś grał szybkie FT przeliczenie co 10-minut trwające 155minut(2h i 35minut) bez przyśpieszania to byś dostał 50PD??
to ludzie by zaczęli się umawiać na szybkie gry normalne i byłoby to zjawisko wyprzedzania o kilka długości |
|
 
wypowiedzi: 229
wątków: 3
|
04.02.2009 (Śr) 10.29 (6066 dni temu)
Mnie przekonałeś. Też sobie o tym pomyślałem po tym jak już napisałem wcześniejszy wywód. Mi nie przeszkadza obecny sposób liczenia i zawsze staram się zaznaczać gotowość, no chyba, że nie mogę, ale mogą zdarzyć się osoby specjalnie wydłużający grę, żeby więcej zyskać lub mniej stracić, choć to chyba nie jest zjawisko powszechne. |
|
  
wypowiedzi: 504
wątków: 13
|
To też pułapka
04.02.2009 (Śr) 10.39 (6066 dni temu)
Naliczanie PD z gier 12h i 24h też musi być uzależnione od czasu realnego gry. Dlaczego? Bo możliwe jest rozegranie gry 24h w godzinę. Już dobre kilka razy grałem w ten sposób. Świetnie by się grało w El Paso wszystkich. Nadają się do tego idealnie. Po co tracić ileś tam PD zakładając szybką grę? Nie lepiej założyć 24h i pyknąć w godzinkę? We dwie osoby to żaden problem. Z bardziej normalnych miast to Winnipeg i FT się nadają, lub Orlando na niewielką liczbę osób. A że ktoś może przedłużać to żaden argument. Przedłużanie nie opłaca się, bo czas o który przedłużasz, tracisz i nie grasz wtedy kolejnych gier (zakładając, że grasz na pełen limit). I tak jeśli z przedłużaniem rozegram w miesiącu np. 10 gier to bez przedłużania mógłbym np. 13. PD uzyskane z 3 kolejnych gier równoważy stratę spowodowaną przyśpieszeniem. |
|
  
wypowiedzi: 430
wątków: 7
|
teraz sobie pomyśl
04.02.2009 (Śr) 10.42 (6066 dni temu)
jakie ma to znaczenie średnio gra i tak trwa mnie więcej o 10% mniej czasu niż powinna czyli otrzymujemy o 5% mniej PD niż powinniśmy, weźmy średni przyrost PD gracza na grę i dodajmy te 5% to tylko przy 15 graczach on wyniesie około 1 PD na grę więc jak ktoś wykorzystuje limit gier to mu się nie opłaca przedłużać gry specjalnie bo w ciągu 10 gier teoretycznie był by w stanie rozegrać 11 z 95%PD jakim powinno być przy pełnym czasie czyli 11x0.95=10.45 gry czyli tym szybciej rozegramy więcej gier tym więcej zyskamy |
|
  
wypowiedzi: 430
wątków: 7
|
w gronie
04.02.2009 (Śr) 10.48 (6066 dni temu)
doświadczonych graczy gry są bardziej przyśpieszanie w dniu 11.01.2009 z bzikiem i krzychurem rozegraliśmy Orlando na 13 tur w 1,5h gra była grą tygodnia więc wielu ją widziało.
jak bzik napisał el paso na 2 osoby grać przez kilkanaście dni czy po prostu pyknąć 2 razy po godzince na 1 wychodzi więc opłaca się przyśpieszać gry |
|
   
wypowiedzi: 255
wątków: 14
|
04.02.2009 (Śr) 18.26 (6066 dni temu)
Ja nie widze sensu przedluzania gry. Po co mam 12-turowa gre ciagnac 12 dni, skoro moge rozegrac 3-4 takie w tym samym czasie i zyskac wiecej PD, niz ze sztucznego przedluzania? |
|
  
wypowiedzi: 260
wątków: 6
|
Panie Ministrze...
04.02.2009 (Śr) 20.24 (6066 dni temu)
Jest Pan na dobrym tropie - jak do tej pory najlepszym - ale w meritum popełnia Pan ten sam błąd logiczny, co Wszyscy... Mając na względzie zadania, które Pan tworzy, liczę, że znajdzie Pan ukryte dno mojej wypowiedzi... |
|
  
wypowiedzi: 430
wątków: 7
|
Minister a kto to??
05.02.2009 (Cz) 08.59 (6065 dni temu)
a tak w ogóle to może szkryfniesz jaśniej z łaski swojej bo jeszcze raz ni się nie chce szukać w tym lekka dziwnym tekście, który miejscami lekko przeczy sam sobie więc oświeć nas jeśli łaska nasze ciemne umysły, gdyż nie widzimy twojego geniuszu. |
|
  
wypowiedzi: 260
wątków: 6
|
hmm...
05.02.2009 (Cz) 22.37 (6065 dni temu)
Jak to Ktoś kiedyś napisał: "...hmm jak by to ująć po prostu jeszcze nie osiągnąłeś odpowiedniego poziomu irytacji żeby doznać oświecenia". |
|
  
wypowiedzi: 430
wątków: 7
|
cytuje moje słowa :P
06.02.2009 (Pt) 09.03 (6064 dni temu)
tylko że tego "..." w cytacie nie powinno być bo to był cały komentarz choć na końcu tego komentarza było jeszcze "  " |
|
  
wypowiedzi: 260
wątków: 6
|
Paradoks
24.02.2009 (Wt) 23.09 (6046 dni temu)
Więc widzę, że nadal nic nowego... Może zatem wyjaśnię: Paradoks... Mój paradoks wynika z Waszego paradoksu  Aby się lepiej zrozumieć, poproszę Was o definicję owych "maratończyków"; tak zamist dygresji, na której Szanowny Pan Minister poprzestał... |
|
  
wypowiedzi: 430
wątków: 7
|
toś ty mało kumaty jesteś
25.02.2009 (Śr) 09.03 (6045 dni temu)
"maratończyk" to osoba grająca dużo gier szybkich (w miesiącu około setki gier szybkich i normalnych) mianem "super maratończyka" można określić walenty 332 gry (licząc tylko gry w lutym) |
|

wypowiedzi: 86
wątków: 20
|
'tylcia'
25.02.2009 (Śr) 17.20 (6045 dni temu)
Filozof się znalazł... |
|
  
wypowiedzi: 260
wątków: 6
|
Anomalie logiczne w wykonaniu Ministra :)
25.02.2009 (Śr) 22.43 (6045 dni temu)
No to się nazywa anomalia logiczna  Pierwsze widzę maratończyka, który gra szybko na krótkich dystansach Mo ale mniejsza z tym - po mału zbliżamy się do sedna sprawy... Wyobraż teraz sobi, że owa anomalia nie dotyczy tylko samej nazwy, ale i mechanizmu... Potrzebny przykład, czy poradz Pan sobie - Pani Ministrze..? Bez paradoksu; rzecz jasna |
|
  
wypowiedzi: 430
wątków: 7
|
...
26.02.2009 (Cz) 08.05 (6044 dni temu)
maratończyk jest w pojęciu czasowym czyli ile się czasu poświęca na grę przecież walenty musiał minimum jakieś 300h poświęcić na grę w ciągu 25-26 dni a to już jest maraton. |
|
   
wypowiedzi: 255
wątków: 14
|
26.02.2009 (Cz) 15.18 (6044 dni temu)
Ja tam ich nazywam sportowcami. |
|
  
wypowiedzi: 260
wątków: 6
|
Hurtownia z rabatem
02.03.2009 (Pn) 02.10 (6040 dni temu)
Sądzę, że bardziej adekwatnym określeniem jest "hurtownik"; który notabene nawet rabat dostaje  Ale o tym później... Na dziś dwa przykłady "ministerskich anomalii": 1. Puchar 176 i - m.in. - gracz sentinel. 2. Pytanie: Jak odbywają się przeliczenia w scenariuszu "Na zachód"; w mieście Colfax? Pozdrawiam... |
|
   
wypowiedzi: 173
wątków: 12
|
W jakim sensie
02.03.2009 (Pn) 10.40 (6040 dni temu)
Jak się odbywają przeliczenia? |
|
  
wypowiedzi: 430
wątków: 7
|
sentinel
02.03.2009 (Pn) 16.59 (6040 dni temu)
o co ci chodzi ?? przecież zapisał cię jak miał 400 PD a potem nabił kilka punktów i miał więcej PD niż 400PD potrzebnych do zapisania się.
Colfax- pewnie chodzi ci o o start że 1 zaczynają z kupą kasy a inni nie. PS: poczytaj trochę forum to będziesz wiedział dlaczego. PS2: wrócił byś to tematu i wyjaśnił naszym ciemnym umysłom o co ci chodzi do kurzej kupy. |
|
  
wypowiedzi: 260
wątków: 6
|
Przytoczę krzychura
02.03.2009 (Pn) 18.34 (6040 dni temu)
Knot chyba źle zrozumiałeś. To nie chodzi o to, żeby było: "Miasto np Winnipeg 10 tur) to 1 gra 24h otrzymałeś 100PD 1 gra 12h otrzymałeś 50PD 1 gra szybka (10tur po 5 minut przeliczenie bez przyśpieszania trwa 1h) otrzymałeś 0,41(6)PD" lecz: 1 gra 24h otrzymasz 100PD 1 gra 12h otrzymasz 100PD 1 gra szybka (10tur po 5 minut przeliczenie bez przyśpieszania trwa 1h) otrzymasz 100PD.
"...Ja uważam, że ten kompromis, mający na uwadze to, by gracze rozgrywający szybkie gry nie wyprzedzili wszystkich w PD o kilka długości, jest dobry, ale dlaczego przyspieszenie gry normalnej zmniejsza wynik. Dla mnie logicznym byłoby gdyby za gry "szybkie" był taki algorytm zmniejszający zyskane PD, by maratończycy nie natrzaskali zbyt dużo PD, ale tak jak jest to ktoś kto prowadzi w zwykłej 12/24h grze może specjalnie przedłużać grę, żeby zyskać więcej PD. To nie o to chodzi. Gry zwykłe 12/24h powinny być naliczane bez względu na to ile dni/godzin faktycznie były rozgrywane, a gry szybkie 5/10 min były naliczane tak jak jest to robione obecnie.". |
|
 
wypowiedzi: 229
wątków: 3
|
02.03.2009 (Pn) 18.56 (6040 dni temu)
Przytoczyłeś i co z tego wynika? Przyznałem, że błędnym byłoby gdyby nie było tego ograniczenia, gdyż i tak większość gier w np. Winnipeg i FT kończy się w ciągu jednego dnia, czy nawet trwają tyle samo czasu co gry szybkie, więc w zasadzie różnica między mini często jest tylko pozorna. Oczywiście w innych grach trwa to dłużej, ale jest to związane z większą liczbą graczy, a przecież nie będziemy tworzyć osobnych algorytmów dla różnych miast. |
|