gry online

 tematów: 33      wątków: 2624      wypowiedzi: 27.813
autor: fraza:
jeśli chcesz brać udział w dyskusji zaloguj się: użytkownik: hasło:
Podsumowanie aktywności na forum w ciągu ostatnich 24 godzin

Forum >> mechanizm gry >> Opis algorytmu do PD

system automatycznej korekty błędów

autor treść
Drużyna Epikura
wypowiedzi: 695
wątków: 126

Opis algorytmu do PD
07.08.2007 (Wt) 13.28 (6614 dni temu)
Szeryfie,

Prośba o opisanie głównych założeń algorytmu językiem literackim. Będzie to przydatne takim farmerom jak ja, którzy słabo znają Excela i z matematyką też są na bakier
Czyli:
- za co dostaje się PD +
- za co dostaje się PD -
- dlaczego gracz z niższym PD, z gorszym wynikiem w grze, dostaje więcej PD od gracza z wyższym PD i lepszym wynikiem
- jaki jest bonus za pierwsze miejsce
- jaki jest malus (to chyba nie jest dobre słowo, ale lepiej brzmi niż "bonus ujemny" czy "kara" za bankructwo.
wypowiedzi: 2960
wątków: 471

liczenie PD
07.08.2007 (Wt) 16.52 (6613 dni temu)
OK. no więc krok po kroku - oto jak działa liczenie PD:

1. dla każdego gracza liczony jest 'współczynnik trudności' - nazwijmy go W1. w uproszczeniu - im wyższe mam PD na początku rozgrywki (PD1) w stosunku do pozostałych przeciwników, tym wyższy dla mnie W1.

2. liczone są 'punkty wyjściowe na gracza' (W2) - czyli ile przeciętnie gracz powinien zarobić PD w danej rozgrywce. Im wyższe PD graczy, tym więcej PD można zarobić

3. dla każdego gracza liczony jest oczekiwany wynik. W skrócie - im gracz ma wyższy W1 tym wyższy wynik powinien osiągnąć. Przykładowo jeśli średni wynik w tej rozgrywce wyniósł 100 (niezależnie czy wartość majątku, czy ilość krów, czy ilość działek), a w danej rozgrywce ja mam W1 = 1,2 a ktoś inny ma W1=1,0 to algorytm oczekuje, że osiągnę wynik o 20% lepszy niż ta druga osoba (np. ja osiągnę wynik 114, a ta osoba 95) - wtedy osiągniemy tą samą zmianę PD.

4. dla każdego gracza liczone jest 'odchylenie wyniku ponad bankrut' (W3).
Jeśli gracz osiągnie wynik równy 0 (bankrut) (zależnie od celu: 0 majątku, 0 działek, 0 krów etc) to ma odchylenie równe 0%. Jeśli jego faktyczny wynik wyniesie tyle co 'oczekiwany wynik' to odchylenie wynosi 100% (czyli osiągnął plan).

5. dla każdego gracza liczona jest 'zmiana PD' - w uproszczeniu: jeśli gracz ma wynik 0, to dostaje -W2. Jeśli ma W3>0, to otrzymuje -W2 + 2 x W2 x W3. Czyli przy W3=100% otrzymuje po prostu W2 PD. Czyli jeśli każdy zrealizuje swój plan w 100%, to każdy otrzyma tą samą liczbę PD 'pkty wyjściowe na gracza'.

6. Dla zwycięzcy dodawana jest premia - wynosi ona W2 / 3. Jeśli kilku graczy zdobyło premię, to jest ona dzielona na równe części.

Dochodzą jeszcze te korekty, opisane w wątku http://farmersi.pl/forum_watektresc.php?id_watek=493&id_temat=3&od=1


Ogólne idee mechanizmu są takie:
- im ktoś jest lepszy (ma więcej PD) tym wyżej powinien mieć poprzeczkę
- dzięki temu nowicjusze nie powinni bać się grać z 'ekspertami', a 'eksperci' nie powinni zbyt łatwo zarabiać PD 'kosząc' nowicjuszy.
- ważne są wyniki względne (czyli jak wypadłeś w porównaniu z rywalami), a nie bezwzględne (można wszystkie wyniki pomnożyć przez 100, a zmiany PD będą takie same.
- algorytm jest identyczny, niezależnie od celu rozgrywki.
- jeśli gracz osiągnie wynik 0 (bankrut) to dostaje niemal taki sam wynik PD jakby osiągnął wynik 1 czy 2 (niemal bankrut). Bankrut nie jest więc 'premiowany'.
  
Drużyna Epikura
wypowiedzi: 695
wątków: 126

Dziękuję
07.08.2007 (Wt) 17.21 (6613 dni temu)
Mam tylko jedną wątpliwość.
Czy bonusy pozwalają odzyskać w czasie rozgrywki to co na początku tracimy (działki) ?
Zwłaszcza, że jak sam napisałeś:

> im ktoś jest lepszy (ma więcej PD) tym wyżej powinien
> mieć poprzeczkę
> dzięki temu nowicjusze nie powinni bać się grać z
> 'ekspertami', a 'eksperci' nie powinni zbyt łatwo
> zarabiać PD 'kosząc' nowicjuszy.

Czy bonusy są nam potrzebne ?
wypowiedzi: 2960
wątków: 471

bonusy
07.08.2007 (Wt) 20.04 (6613 dni temu)
Bonusy to urozmaicenie - razem z utrudnieniami powinny mieć dość neutralny wpływ. O ile pamiętam to w Farmersi Times #2 była analiza, czy bonusy pomagają czy utrudniają - polecam lekturę.
Na pewno w dłuższych grach ich wpływ jest większy niż utrudnień.
Trudno sprawdzić tak naprawdę ich efekt - gracze pięciogwiazdkowi nie grają z zerogwiazdkowymi. Choć wyjątkiem ostatnio było Denver - możesz zobaczyć rozgrywki tam zakończone i sprawdzić, kto wygrywał.
  
wypowiedzi: 2960
wątków: 471

zmiany
17.08.2007 (Pt) 23.26 (6603 dni temu)
w związku z propozycjami graczy, zostały wprowadzone następujące zmiany w algorytmie liczącym PD

- zmiany PD w El Paso będą 2 razy mniejsze niż normalnie (czyli mnożone przez 0,5)
- dodatkowy spadek PD zredukowałem o 40% - zamiast max. 5% PD w przypadku bankructwa to będzie 3% PD, a więc zdecydowanie mniejszy.
  
wypowiedzi: 100
wątków: 7

PD
18.08.2007 (So) 21.49 (6602 dni temu)
fajnie

będzie mniejsza obawa o straty

a najlepsza zabawa gdy nie trzeba myśleć ile można utracić



Forum >> mechanizm gry >> Opis algorytmu do PD