autor |
treść |
wypowiedzi: 65
wątków: 3 |
Graczom z duzym PD coraz trudniej jest zdobywać PD.
16.08.2007 (Cz) 10.19 (6605 dni temu)
Zauważyłem że czołówka ma dużo PD zdobytego w El Paso i nawet nie opłaca im sie grac w innych miastach bo za średni wynik można i tak dostać PD na minusie!!! To trochę zniechęca :/ |
|
   
wypowiedzi: 100
wątków: 7
|
PD
16.08.2007 (Cz) 15.49 (6604 dni temu)
coś w tym jest
ja sam mając 2 miejsce byłem jedynym który stracił punkty
wystarczy wejść na mój profil i zobaczyć grę "denver_9"
tak to rzeczywiście nie opłaca mi sie grać przeciwko osoba z niskim PD, bo mogło by się okazać że zajmując 1 miejsce i tak mogę stracić |
|
 
wypowiedzi: 2960
wątków: 471
|
-
16.08.2007 (Cz) 16.36 (6604 dni temu)
narzekacie... jasne, że graczom z dużym PD trudno jest zarabiać PD grając z nowicjuszami. ale gdy gra pięciu z PD=500 to dostają średnio 10 razy więcej PD niż jak gra pięciu z PD=0. Tak więc graczom z wyższym PD łatwiej jest zdobywać PD. Choć i tak przecież wszystko zależy od PD przeciwników i od wyników. Może chcieliście napisać, że trudno jest zdobywać PD, bo trudno jest wygrywać z dobrymi graczami? |
|
 
wypowiedzi: 588
wątków: 61
|
:)
16.08.2007 (Cz) 18.48 (6604 dni temu)
Wbrew pozorom trudniej się wygrywa ze słabymi graczami, niż z silnymi, ponieważ słabi gracze nie dbają np. o wzrost ceny krów czy zboża, a dobrzy gracze są już świadomi, że w przypadku wyprzedaży miasto szybko zepsuje rynek wszystkim. Słyszałam (widziałam) wypowiedzi kilku graczy, którzy powiedzieli, że wolą nie grać, aby nie tracić PD. A prawda jest taka, że się nie wybiera przeciwko komu się gra.
Przepraszam za błędy i literówki, ale jestem na wakacjach i trochę brak mi warunków do pisania. |
|

wypowiedzi: 24
wątków: 1
|
no to nowe miasto z minimum PD 300, 400, 500?
16.08.2007 (Cz) 19.07 (6604 dni temu)
Ja widze takie rozwiązanie, albo zrobić kilka miast z minimum PD powyżej 300 lub też wprowadzić dodatkową opcję w istniejących miastach czyli tak jak się wybiera np. cel gry, to tak można byłoby wybrać minimum PD. Żeby nie blokowało to gier to postawić to niejako "obok" dotychczasowego zapisywania się. Taki ukłon w stronę elit Aha i trochę z innej beczki, choć podobna sytuacja - taki wybór jak wyżej wspomniałem należy wprowadzić koniecznie! w El Paso jeśli chodzi o kowbojów. |
|
wypowiedzi: 65
wątków: 3
|
eee
16.08.2007 (Cz) 20.44 (6604 dni temu)
ale kurcze coraz więcej ludzi zaczyna tracić PD . Rana byłem 15 a teraz jestem 13 i mam takie samo PD.Czy to normalna rywalizacja ?? Lepiej nie grać tylko wybierać sobie niektóre gry w El Paso . |
|

wypowiedzi: 59
wątków: 17
|
spadek PD zaniegranie
16.08.2007 (Cz) 21.31 (6604 dni temu)
Zaraz szeryf wprowadzi spadajace PD zaniegranie w 6 rozgrywkach na raz.. ale to prawca co mowicie na temat niegrania. Coraz trudniej jest rozpoczac jakas gre, bo wszyscy sie czaja.. zaraz pozdobywam drugie miejsce i skoncza sie marzenia o kolejnej gwiazdce, coraz mniej celow widze do osiagniecia i nie dlatego ze jest ich malo  ale staja sie coraz bardziej zamglone, oddalone.. niedostepne.. Zostaja mi gry druzynowe, chociaz tu sa problemy z zebraniem ekipy wszystkich druzyn. Przyklad dzis na turnieju, jedna druzyna niewystartowala - nie zebrala druzyny.. A szkoda, bo gry druzynowe zaczynaja mi sie podobac. Szeryfie  zrob cos by zachecic nas do wspolnej gry |
|
 
wypowiedzi: 2960
wątków: 471
|
:)
16.08.2007 (Cz) 22.07 (6604 dni temu)
mam wrażenie, że czasami niektórzy lubią sobie ponarzekać. i jakiekolwiek rozwiązanie by się nie zastosowało, to zawsze będzie opozycja. jak w polskiej polityce czy wy gracie tylko dla PD? czy może dla przyjemności grania? lub chęci rywalizacji? jak robiliśmy ankietę "Co dla ciebie najbardziej liczy się w Farmersach?" to tylko 4,1% graczy odpowiedziało, że "miejsce w rankingach". znacznie więcej uznało za ważniejsze "przyjemnosc z rywalizacji" czy "rozbudowa posiadłości". Samo PD jest tylko miernikiem doświadczenia gracza. nie powinno być celem samym w sobie. co do algorytmu PD - nie powinno być tak, że dobre wyniki są nagradzane, a złe... pomijane. i tak wzrosty PD są znacznie większe niż spadki. (a czy to nie Ty hovard, proponowałeś pół roku temu, by spadki PD były zdecydowanie większe?) A nawet jeśli komuś spadnie, to przecież nie powinien rozpaczać, tylko się odegrać. Nawet najlepszym zdarza się bankructwo, ale statystycznie gracze o wysokim PD zdobywają lepsze miejsca i... więcej PD niż gracze słabsi. W wielu korporacjach przy przyjmowaniu do pracy, robi się testy psychologiczne. Jednym z ważniejszych zagadnień jest czy osoba ma większy strach przed porażką, czy chęć osiągnięcia sukcesu. Zwykle każdemu działaniu towarzyszą obie emocje, ale statystycznie to ci odnoszą sukces, którzy mają silniejszą chęć osiągnięcia sukcesu, niż strach, że się nie uda... a jak to u was z tym?... jak ktoś się boi, ze straci PD, to... niech sobie założy nowe konto z 0 PD - to nie będzie tracił oshibby - teoretycznie masz rację. ale w praktyce... aktualnie miasto o najwyższym progu 150PD to jest Buffalo. Miasto dla elity, ciekawie skonfigurowane i niewielka szansa na bankructwo. Ale było tam dotychczas zaledwie 8 rozgrywek... grałeś tam może? Oczywiście możemy otworzyć 5 nowych miast w 1869 i dać wysokie progi.... tylko, że czas zapisu do rozgrywki będzie dłuższy. a w czym to pomoże? ja mam wrażenie, ze niektórym graczom PD za szybko wzrosło... albo za łatwo je zdobyli w El Paso. I boją sie stracić je w prawdziwej walce z równymi sobie przeciwnikami... jak zachęcić? wkrótce będzie nowy konkurs  ale trochę inny niż dotychczasowy. będzie nowe miasto 1869, bez kowbojów. będzie nowa inwestycja - 'wizyta u szamana' ale najbliższą 'małą rewolucją' będą drugorzędne cele i drobne elementy rpg  ) |
|
wypowiedzi: 65
wątków: 3
|
...
16.08.2007 (Cz) 22.39 (6604 dni temu)
Nie chodzi o to by narzekać ale żeby mówić o tym co nas nie pokoi itp. A chciałem tylko zwrócić uwagę na to . Bo jeżeli ktoś lubi El Paso to niech gra i zarabia PD A co do testów psychologicznych to każdy sie liczy z tym co może zyskać a i z tym co może stracić i jeżeli te drugie jest większe to są spore obawy . Czekamy na "mała rewolucje" Pzdro |
|

wypowiedzi: 59
wątków: 17
|
piekna wypowiedz szeryfa,,
16.08.2007 (Cz) 23.33 (6604 dni temu)
..brakowalo mi takiego podniesienia na duchu  juz prawie odzylem po wczorajszym bankructwie.. moze wytrzymam do nastepnego  Swoja droga, czy w tzw. prostych miastach grajac z poczatkujacymi, mozna za pierwsze miejsce stracic PD? |
|
 
wypowiedzi: 588
wątków: 61
|
Cegiełki
16.08.2007 (Cz) 23.45 (6604 dni temu)
Owszem, rywalizacja jest ważniejsza niż ranking. Jednak jeśli zaczynam ryzykować 40-50 PD w jednej grze, to gdy tylko zdobędę brakujące cegiełki zacznę grać tylko w miasteczkach które są dla mnie "łatwe" ale to chyba nie trudno przewidzieć, ze większość zrobi to samo? Zresztą może to i lepiej, jak spadnę poniżej 300 PD będzie mi łatwiej uzupełnic San Francisco które mi jakoś umknęło |
|
 
wypowiedzi: 2960
wątków: 471
|
-
17.08.2007 (Pt) 09.08 (6604 dni temu)
Hovard - algorytm liczenia PD jest dostępny - możesz sobie zrobić symulacje. Poza tym dobrze wiesz, że PD nie są dawane za zajęte miejsce, ale za osiągnięty wynik. Nie ma znaczenia, czy zajmiesz drugie miejsce czy ostatnie - ważna jest relacja twojego wyniku do przeciętnego wyniku osiągniętego w rozgrywce.
Izyda - mając 380PD ryzykujesz stratę ok 25PD w przypadku bankructwa, a nie 40-50 jak piszesz. Grając z dobrymi graczami zarówno spadki jak i wzrosty PD są wyższe. Choć względne zmiany PD raczej są podobne jak na niskim poziomie. O ile pamiętam, w wywiadzie prezentowałaś inne stanowisko, uzasadniając przeniesienie swojej farmy do Minneapolis.... |
|
 
wypowiedzi: 588
wątków: 61
|
Inne stanowisko
17.08.2007 (Pt) 09.46 (6604 dni temu)
Trochę tak, o tyle, ze lubię wyzwania, i nadal pod tym względem utrzymuję to co powiedziałam. Zresztą łatwo zauważyć, że nadal gram w Mineapolis. 250? To nawet lepiej, szybciej spadnie i nie będę miała już problemu  Jak tylko przeliczone zostanie Sant Fe i Mineapolis gdzie właśnie zbankrutowałam  Nie liczyłam ile można stracić, jedynie zauważyłam ile straciłam ostanio na bankructwie. |
|
wypowiedzi: 9
wątków: 1
|
dobre!
17.08.2007 (Pt) 14.41 (6603 dni temu)
Dobre jest to, ze jak spadnie mi PD, to potem wygrywajac czy zajmujac drugie miejsce, znow zaczne dostawac dodanie PD Problemem jest to, ze trudno jest mi wybrac oponentow, skoro do miast zapisuje sie jeden z pierwszych, a pozostali dopiero sie przylacza.. tylko ostatni ma wybor czy chce grac z dana ekipa czy nie. Limit PD na miastach moze bylby rozwiazaniem, grali by tylko trzysetkowi, albo tylko powyzej PD 500.. itd.. |
|

wypowiedzi: 24
wątków: 1
|
o
17.08.2007 (Pt) 16.10 (6603 dni temu)
Szeryfie to, że w Buffalo (nie gralem tam jeszcze) jest PD 150, a tak mało gier tam jest rozegrane, nie przeszkadza w niczym, by dać taką opcje (jak wspominałem wyżej) w innych miastach. Akurat Buffalo nie pasuje większości - z tego co widać, ale to nie argument, by "blokować" elite w innych miastach. Narazie to tak jak mówisz elita ma jedno miasto... |
|
 
wypowiedzi: 588
wątków: 61
|
Buffalo
17.08.2007 (Pt) 18.02 (6603 dni temu)
Buffalo jest dosyć ciekawym, ale w miarę prostym miastem. Zaliczyłam cegiełkę i nadal próbuję przejść zaległe miasta, później może wrócę do innych. Nie wiem co kieruje innymi, że w nim nie grają, wcale nie koniecznie musi być to spowodowane wysokim limitem PD, mogą być inne powody.
Natomiast chyba nie rozumiem o co chodzi z "blokowaniem" "elity"? Można grać we wszystkich miastach, a bonusy i utrudnienia wynikajace z dużego PD sprawiają, że czasem trzeba wybrać inną strategię.
Wolałabym, tracić zdecydowanie mniej, tym bardziej przy grach w trudniejszych miastach - Dallas , Mineapolis, San Francisco, gdzie ilość bankructw jest największa. Jednak wysoki limit PD przedłuża czas zapisu, który i tak jest zdecydowanie zbyt długi, oczekiwanie 3-4 dni na rozpoczęcie gry to strasznie długo. Podobnie próba dobrania składu do gry przedłużyłaby ten czas.
A może by uzależnić liczenie PD nie tylko od osiągnięć graczy, ale również od stopnia trudności miasteczka? W Dallas czy Buffalo nie da się (?) , w każdym razie trudno zbankrutować, więc tam za to powinno być odjęte sporo inaczej jest z pewnymi innymi miastami. |
|

wypowiedzi: 24
wątków: 1
|
odp
17.08.2007 (Pt) 18.13 (6603 dni temu)
"blokowanie" (zwał jak zwał) - czyli zerknij na początek wątku |
|
 
wypowiedzi: 2960
wątków: 471
|
Seattle zaprasza!
17.08.2007 (Pt) 19.46 (6603 dni temu)
specjalnie dla Was - rozpoczyna się kolonizacja w Seattle. miasto z limitem PD=200, bez kowbojów, na 4 graczy. trochę zdarzeń losowych, sporo inwestycji.
Izyda - co do Minneapolis, myślę, że po wprowadzeniu upraw tytoniu, ilość bankructw jest tam znacznie mniejsza. |
|

wypowiedzi: 59
wątków: 17
|
link
17.08.2007 (Pt) 19.49 (6603 dni temu)
Link na mapce '69 nieaktywny, shakowalem jednak i juz sie zapisalem  Zapraszam pozostalych. Szeryfie, poprawisz link? |
|

wypowiedzi: 24
wątków: 1
|
me 2
17.08.2007 (Pt) 19.55 (6603 dni temu)
no to poki link nie działa... to i ja się zapisałem |
|
 
wypowiedzi: 26
wątków: 5
|
Moj wklad w ten watek
17.08.2007 (Pt) 22.18 (6603 dni temu)
Witam serdecznie! Widze, ze temat utrudniania gry graczom o duzym PD wciaz wraca na lamy forum i dobrze, gdyz uwazam ze akurat w tym zakresie nasza gra nie idzie w ta strone w ktora powinna. Zgadzam sie z wiekszoscia przedmowcow, iz zdobywanie wiekszej ilosci gwiazdek wplywa raczej na utrudnienie gry, a nie na jej ulatwienie. Wiem tez, ze coraz wiecej osob z czolowki juz konczy lub zamierza skonczyc przygode z Farmersami wlasnie z powodu wprowadzonego ostatnio systemu przeliczania PD przy slabszym wyniku - np. drugim miejscu  )) Moim zdaniem calkowicie bez sensu jest to, ze gracz konczacy rozgrywke na drugim miejscu dostaje ujemne punkty, bez wzgledu na to ile by PD nie mial. Zniecheca to calkowicie do gry. Uczciwe byloby takie rozwiaznie, ze pierwsze dwie-trzy osoby zawsze cos zarobia, a dalsze pozycje powinny juz byc punktowane ujemnie. Szeryf pisal o wynikach ankiety dot. celow gry itp. Dla mnie osobiscie statystyka PD nie jest tylko miernikiem doswiadczenia, lecz wlasnie stopnia myslenia gracza. Nie jest wcale tak jak pisze Szeryf, ze majac wieksze doswiadczenie jest latwiej grac. Wszystko zalezy od tego jak gra ulozy sie na poczatku i co zrobia przeciwnicy. Moim zdaniem nie mozna nauczyc sie jakiegos miasta. Kazda rozgrywka jest inna i to wlasnie jest fajne !!!! W tej sytuacji jednak nie mozna zakladac, ze gracz posiadajacy wieksze PD,ktory na starcie rozgrywki i tak jest juz karany mniejsza iloscia dzialek i kasy ma pzrewage nad graczem z mneijszym PD, bo ma doswiadczenie. Jesli nowy gracz pomysli i bedzie po prostu patrzyl na wskazniki i algorytmy rozjedzie tego z duzym PD bez zadnego problemu. Chcialbym tez poruszyc temat El Paso. Czesc z Was moze juz wie, ze jestem wielkim przeciwnikiem tego miasta, gdyz uwazam ze stwarza ono tylko mozliwosci do ustawienia gier i szybkiego awansu w klasyfikacji graczy, ktorzy na to nie zasluguja. Moim zdaniem sukces w grze z piecioma przeciwnikami powinien byc znacznie wyzej ceniony niz wygrana z jedna osoba. Faktycznie ostatnio dalo sie zauwazyc duze zainteresowanie tym miastem przez graczy z duzym PD, gdyz po prostu w razie przegranej najmniej tam sie traci. Nie ma sie co oszukiwac - dla wiekszosci graczy najwazniejszym miernikiem satysfakcji z gry w Farmersow jest miejsce w klasyfikacji generalnej i takie dolowanie tych co zaszli wysoko nie prowadzi do nieczego dobrego. "Elity" beda sie jeszcze bardziej alienowac, zamiast wprowadzenia mozliwosci nauki dla nowych graczy przy boku "elit". Nawet jesli nowy przegra w takiej grze to i tak zarobi duzo punktow, a dzieki takiej rozgrywce w kolejnej moze juz stanowic godnego przeciwnika. Kolejna sprawa. Zachecanie przez Szeryfa do zakldania nowego konta jest nie na miejscu. Nie po to placilem abonament, aby teraz z powodu wprowadzania ciaglych utrudnien zaczynac wszystko od nowa pod inna etykietka. Takie podejscie jest bez sensu. Nastepna sprawa. W pelni popieram wwprowadzenie, przy zalozeniu utrzymania nowego systemu przeliczania PD, miast z minimalnym PD na poziomie 300 PD. Znacznie wyrowna to szanse wszystkich uczestnikow rozgrywki i zapobiegnie "dziwnym" spadkom PD w przypadku zajecia innej pozycji niz pierwsza. Na koniec chcialbym przeprosic Szeryfa za moze nieco ostry ton wypowiedzi, ale wlasnie przeskoczylem piata gwiazdke i mam duze watpliwosci czy grac dalej, a jesli tak to w jakim miescie warto i w jakim towarzystwie. To nie chyba o to chodzilo w tej grze? Ma ona dawac radosc i przyjemnosc, a nie jeszcze denerwowac po ciezkim dniu pracy  )) PS. Gratulacje dla wszystkich, ktorzy doszli do tego miejsca  PS1. Rozgrywki druzynowe byly swietnym pomyslem - trzeba jednak jakos zachecic gracyz, aby chcieli przystepowac do druzyn lub tworzyc nowe. Mysle, ze w obliczu ostatnich zmian w grach indywidualnych gry zespolowe zapewnia chociaz troche radosci z gry !!! Pozdrawiam |
|
 
wypowiedzi: 2960
wątków: 471
|
OK
17.08.2007 (Pt) 22.43 (6603 dni temu)
to my jesteśmy dla Was, a nie Wy dla nas wprowadziłem od teraz takie zmiany: - zmiany PD w El Paso będą 2 razy mniejsze niż normalnie (czyli mnożone przez 0,5) - dodatkowy spadek PD zredukowałem o 40% - zamiast max. 5% PD w przypadku bankructwa to będzie 3% PD, a więc zdecydowanie mniejszy. Zadowoleni? |
|

wypowiedzi: 59
wątków: 17
|
dac palec...
17.08.2007 (Pt) 22.49 (6603 dni temu)
tylko bankruci traca mniej? A co z pozostalymi? dalej grajac z osobami z nizszym PD drugie miejsce (a moze i pierwsze) jest zagrozona strata PD? |
|
 
wypowiedzi: 2960
wątków: 471
|
-
17.08.2007 (Pt) 22.54 (6603 dni temu)
Hovard, ściągnij sobie w końcu 'algorytmy.xls' i zobacz jak działa ten algorytm na liczenie PD.
algorytm ustala, jak się ma twój wynik do 'oczekiwanego wyniku'. jeśli oczekiwany wynik ustawimy jako 100%, a bankrut jako 0%, to przy bankrucie tracisz 3% PD, a przy oczekiwanym wyniku (niezależnie czy to jest drugie czy piąte miejsce) nie tracisz nic. a pośrodku jest proporcjonalnie (czyli jeśli osiągniesz 90% oczekiwanego wyniku, to tracisz 10% x 3% PD czyli w twoim przypadku 1,3PD) |
|

wypowiedzi: 59
wątków: 17
|
:)
17.08.2007 (Pt) 23.07 (6603 dni temu)
Szeryfie nie wsciekaj sie. Na stronie nie ma nigdzie jawnie (poza excelem - ktory swoja droga promuje produkt platny  ) opisanego algorytmu - pomijajac forum Moze informacje z: http://farmersi.pl/forum_watektresc.php?id_watek=503&id_temat=1&od=1 uzupelniona o nowe zasady umiescisz w opisie gry? Nie jest latwo znalezc odpowiedzi na niektore pytania, wlasnie pytania.. pojawia sie ich kilka dla poczatkujacych, tryskam kolejnym pomyslem z wprowadzeniem FAQ  - aktualnym, bo gra zyje - i bardzo dobrze Dzieki Szeryfie za Seatte, to miasto mam nadzieje stanie sie mi blizsze |
|
 
wypowiedzi: 2960
wątków: 471
|
:)
17.08.2007 (Pt) 23.30 (6603 dni temu)
przecież nikt się nie wścieka. wyjaśnienie jak działa algorytm PD jest trochę skomplikowane. są ogólne opisy, że PD zależy od naszej relacji PD w stosunku do PD graczy i naszego wyniku w grze w stosunku do wyniku graczy. A dokładne relacje... są w xlsie i nie ma sensu ich opisywać w tekscie.
Co do Seattle - w nowych rozgrywkach będzie trochę więcej gotówki i dostępny kredyt spekulacyjny, bo zdaje się, że za małą siłę nabywczą graczy ustawiłem... Więc nie zniechęcajcie się w pierwszej rozgrywce. |
|
 
wypowiedzi: 588
wątków: 61
|
:)
17.08.2007 (Pt) 23.53 (6603 dni temu)
Jak dla mnie to zdecydowanie lepiej  Zmiana niby nie wielka, ale z drugiej strony zdecydowanie w dobrym kierunku  3% to już i tak wystarczający spadek |
|
 
wypowiedzi: 26
wątków: 5
|
Dziekuje ;-)
18.08.2007 (So) 07.15 (6603 dni temu)
Ciesze sie, ze zmiana idzie w dobra strone. Mysle, ze teraz demotywacja po bankrucie bedzie odpowiednio o 40 % nizsza  Pogramy i zobaczymy jak wyglada to w praktyce. W razie potrzeby bedziemy interweniowac na Forum  W koncu po to ono jest  )) Powodzenia |
|
wypowiedzi: 65
wątków: 3
|
...
18.08.2007 (So) 07.41 (6603 dni temu)
Ja też jestem trochę bardziej zadowolony Zmiany będą natychmiast obowiązywać czy od nowych rozgrywek ?? |
|
 
wypowiedzi: 2960
wątków: 471
|
:)
18.08.2007 (So) 10.09 (6603 dni temu)
zmiany od nowych przeliczeń. czyli już obowiązują. |
|