autor |
treść |
wypowiedzi: 48
wątków: 11 |
Reforma od 4 sezonu?
28.06.2009 (Nd) 16.03 (5625 dni temu)
Witam
mam taką propozycję, by od 4 sezonu:
1) wprowadzić stałą liczbę graczy awansujących i spadających z ligi 2) Skrócić sezon do 6 tygodni (ewentualnie ze skróceniem sezonu poczekać do września, jak będzie już po wakacjach) 3) Nie dawać punktów graczom, którzy przegrają w ElPaso (w przypadku remisu dawać po 0,5 punkta) 4) Przyznawać punkty za 3 miejsce w grach, gdzie jest więcej niż 6 graczy 5) Przyznanie punktów za "średnie PD we wszystkich grach" warunkować nie 10 rozegranymi grami, tylko co najmniej 2 rozegranymi grami w każdym mieście |
|
wypowiedzi: 70
wątków: 3
|
Pkt 2
28.06.2009 (Nd) 17.16 (5625 dni temu)
Jak dla mnie okres trwania ligi jest w sam raz. Nie ma sensu go skracać, bo nie każdy ma czas na rozegranie swoich gier ligowych w ciągu 6 tygodni, a może to doprowadzić do sytuacji w której do następnej ligi będą przechodzić Ci co maja więcej czasu na grę zamiast tych którzy grają lepiej, ale nie maja dość czasu by rozegrać wszystkie gry w ciągu 6 tyg. |
|
wypowiedzi: 270
wątków: 6
|
pkt. 2
29.06.2009 (Pn) 07.54 (5624 dni temu)
Też jestem za tym by tego nie skracać. |
|
wypowiedzi: 48
wątków: 11
|
pkt 2
29.06.2009 (Pn) 19.03 (5624 dni temu)
Widzę, że niektórym nie odpowiada punkt 2. W takim razie może 8 tygodni, a może pozostawić 2 miesiące.
Ale co do pozostałych punktów nie widzę głosów sprzeciwu, zatem może warto o nich pomyśleć? |
|
wypowiedzi: 150
wątków: 5
|
pkt 2
29.06.2009 (Pn) 19.22 (5624 dni temu)
Myśle, że lepsze 2 miesiące; 8 tygodni to prawie to samo, a niepotrzebne zamieszanie by to wprowadziło. |
|
wypowiedzi: 40
wątków: 5
|
to może i ja ...
03.07.2009 (Pt) 09.05 (5620 dni temu)
dorzucę swoją propozycję? Może zamiast skracać ligę, dodać więcej rozgrywek? W końcu w normalnych ligach gra każdy z każdym. Nie mówię, że tu też ma być, ale zwiększając ilość gier, można by zbliżyć się do rzeczywistych lig. Druga kwestia jest taka, że mam wątpliwość co do punktów za średnie PD. To, że ktoś mnie wyprzedzi i spadnę parę miejsc niżej, jest dobre. Ale to, że może mi się zmienić na korzyść lub niekorzyść liczba punktów jakie zdobyłem, i to po rozegraniu wszystkich meczy, jest już dla mnie dziwne. Wolałbym, żebym miał jednak stałą liczbę zdobytych punktów. Owszem, wprowadza to jakieś urozmaicenie, ale nie wiem czy niepotrzebnie nie komplikuje systemu naliczania punktów. Głosuje za bardziej przejrzystym i stałym |
|
wypowiedzi: 1027
wątków: 83
|
03.07.2009 (Pt) 09.35 (5620 dni temu)
Czas trwania ligi jest dla mnie jak najbardziej ok, inny byłby za krótki.
Tak samo liczba gier też jest odpowiednia.
Inne propozycje są dla mnie ok. |
|
wypowiedzi: 33
wątków: 0
|
Liga
03.07.2009 (Pt) 09.58 (5620 dni temu)
czas 2 miesiące, reszta jest oki. Moze zrobic lige EL PAso. Zasady jak w lidze piłki nożnej, ilosc graczy po 15 na lige, przeliczenia co 24 h. Kazdy automatycznie zapisywany, oczywiescie gra kazdy z kazdym, mecz i rewanz. W sumie liga trwa miesiac
pozdro |
|
wypowiedzi: 1027
wątków: 83
|
Ha!
03.07.2009 (Pt) 11.50 (5620 dni temu)
Liga El Paso to moim zdaniem świetny pomysł! |
|
wypowiedzi: 326
wątków: 3
|
no tak pomysł pomysłem
03.07.2009 (Pt) 14.10 (5620 dni temu)
ale nie sądzę żeby Szeryf na to poszedł. Pewnie powie że mamy już puchar |
|
wypowiedzi: 48
wątków: 11
|
porzygałbyś się elPaso
10.07.2009 (Pt) 14.39 (5613 dni temu)
po rozegraniu 5 kolejek Ja np po dojściu w Pucharze do finału miałem elPaso dość na 2 miesiące... Natomiast co do "każdy z każdym" - idealnie byłoby, gdyby w grach z niedużą ilością graczy (czyli np do 5 graczy), zastosować blokadę, że gracz A nie może zagrać 2 razy z graczem B w jednym mieście w jednym sezonie. A w grach z większą ilością graczy, że gracz A nie może zagrać 3 razy z graczem B w jednym mieście w jednym sezonie. Ciekaw jestem, co na to wszystko szeryf, może jest na urlopie? |
|
wypowiedzi: 2960
wątków: 471
|
liga, el paso etc. vs plan prac.
10.07.2009 (Pt) 15.11 (5613 dni temu)
generalnie nie widzę potrzeby wprowadzania opisanych przez pagodzika zmian. wydaje mi sie, ze obecnie jest całkiem fajnie z tymi ligami. jak widać po liczbie rozegranych gier dlugość sezonu jest bardzo dobra. co do punktacji to już się wypowiadałem, więc nie bede powtarzał. wprowadzanie czegoś między pucharem a ligą uważam za mało sensowne. nic nowego to nie wniesie. chcemy do gry wprowadzać prawdziwe nowości, a nie komplikować i udziwniać. aktualnie w planie prac, z grubszych rzeczy mamy: - ulepszenie scenariusza 'Na zachód!' - zreformowanie systemu z bonusami. - poprawa systemu rekordów miast - będą rekordy wybranego roku (domyślnie bieżącego). - 'twój szczęśliwy dzień' - gry fabularne, w których będzie się działo znacznie więcej nic obecnie. zmienne cele drugorzędne, dodatkowe zdarzenia losowe i nielosowe. i coś jak 'zagrywanie kart specjalnych'. gra będzie trochę bardziej losowa, nieco jak BANG. bedą też 'gry na dominację' - nieograniczone czasowo, w których będzie można wykupić farmę rywala. - mini wersja we flashu. - bank - a wcześniej prawdopodobnie redesign serwisu chcielibyśmy też zorganizować we wrześniu turniej ekonomiczny dla szkół. wprowadzić ligi wojewódzkie. ale to jeszcze mgliste plany... |
|
wypowiedzi: 52
wątków: 6
|
spadek frekwencji
17.08.2009 (Pn) 17.18 (5575 dni temu)
Zauważyłem w 4 sezonie duży spadek frekwencji we wszystkich ligach. Proponuję zrobić jakąś sondę i znaleźć przyczynę. Czy to tylko kwestia wakacji, czy także zmęczenia materiału lub jeszcze czegoś tam. Może kilka prostych zmian frekwencję by poprawiło (np. wydłużenie sezonu do 3 miesięcy, czy dodanie nie tylko w 1 lidze miast, w których nie można zagrać normalnie). Może ktoś ma jeszcze inne pomysły... |
|
wypowiedzi: 78
wątków: 5
|
wieje nudą
17.08.2009 (Pn) 17.27 (5575 dni temu)
w lidze wszystkie ustawienia są takie same gra juz sie schematyczne , wieje nudą a gdyby choć w 1 i superlidze wprowadzić ustawienia losowe ? |
|
wypowiedzi: 281
wątków: 18
|
Hakuna matata!
17.08.2009 (Pn) 18.56 (5575 dni temu)
Zdecydowanie zgadzam się z neurą Parametry losowe to jest to, przynajmniej zdolni, niedoświadczeni gracze mają szansę ograć starych wyjadaczy, którzy rzeczywiście mają ograne schematy. A co do pagodzika - 1) Zdecydowanie nie. Procentowy system jest raczej bardziej sprawiedliwy, bo skutecznie odsiewa lepszych od normalnych i gorszych. Wprowadzając stałą liczbę jedni mieliby łatwiej, gdyby do danego sezonu ligi dopisało się mniej osób od tych, którzy trafili akurat na liczniejszą ekipę. 2) Również nie. Uzasadnienia szukajcie w wypowiedzi tamari 3) Tak 4) Również tak. Chociażby symboliczne - w końcu 3 miejsce to też podium. 5) Rozumiem, że tu chodzi o to, żeby każdego sprawdzić w każdym mieście, utrudniając tym samym życie starym wyjadaczom w poszczególnych miastach (np. mi w Denver ). Jeśli tak, to zgoda |
|
wypowiedzi: 255
wątków: 14
|
17.08.2009 (Pn) 19.59 (5575 dni temu)
Pelne poparcie dla parametrow losowych, przynajmniej znikna wrozki-madrale, ktorzy po pierwszym przeliczeniu juz prorokuja, kto zajmie ktore miejsce. |
|
wypowiedzi: 530
wątków: 46
|
...
17.08.2009 (Pn) 20.22 (5575 dni temu)
tak jest - mój głos na parametry losowe również wtedy dopiero można się wykazać superskillem dzięki możliwości ustawienia parametrów losowych nawet do Ciułały się przekonałem PS Czekam z niecierpliwością na nowe scenariusze fabularne! Może potrzebny ktoś 'pozytywnie zakręcony' do dodania opisów przyrody i takich tam innych? |
|
wypowiedzi: 2960
wątków: 471
|
parametry losowe
17.08.2009 (Pn) 22.46 (5575 dni temu)
parametry losowe są fajne, ale... ryzykowne. mogą się zdarzyć ustawienia, w których wszyscy bankrutują już w pierwszej turze - mam na myśli głownie miasta Oklahoma City i San Diego. generalnie pomysł mi się podoba i możemy go wprowadzić od przyszłego sezonu. przy czym oba te miasta trzeba by trochę przeprojektować. |
|
wypowiedzi: 1027
wątków: 83
|
18.08.2009 (Wt) 10.16 (5574 dni temu)
Wystarczy przeprojektować parametry losowe dla tych miast, tak żeby mieć pewność, że nikt nie zbankrutuje. Parametry losowe nie wybiją wróżek, bo i tak czasami po pierwszym przeliczeniu będzie można czasami wskazać kto już prawie wygrał |
|
wypowiedzi: 52
wątków: 6
|
???
18.08.2009 (Wt) 10.23 (5574 dni temu)
Co Ci przeszkadza Sinfulant, że ktoś sobie wróży? To przecież tylko dodatkowa zabawa... Parametry losowe są rewelacyjne, jestem zdecydowanie za! Może by też ustawić losowość (w pewnym zakresie) parametrów definiujących przychody z nieruchomości - oczywiście na całą daną grę pozostawałyby takie same. To dodatkowo utrudniałoby schematyczne podejście do miast. |
|
wypowiedzi: 1027
wątków: 83
|
A tak w ogóle
18.08.2009 (Wt) 10.42 (5574 dni temu)
to nie wiem co chcecie od schematów grania. Jak 4 osoby zaczną tym samym schematem, to jest duża szansa że wygra piąta osoba, która schematem nie zagrała. Poza tym i tak trzeba wyjść zazwyczaj poza jakiś schemat żeby wygrać, jeśli by wszyscy tak samo grali. |
|
wypowiedzi: 504
wątków: 13
|
Nie wiem czy to pomoże
18.08.2009 (Wt) 10.55 (5574 dni temu)
Ok. mogą być parametry losowe, ale niech przynajmniej będzie to tylko superliga. Owszem jest wtedy ciekawiej, ale trudniej. Jak wprowadzić takie parametry w niższych ligach to efekt może być dokładnie odwrotny, czyli zniechęcenie mniej doświadczonych graczy zbyt dużą trudnością. Z tym, że wtedy superliga tak naprawdę się od tego nie powiększy, bo jej liczebność zależy najbardziej od zapisów do niższych lig, ergo - efekt będzie żaden. Wprowadzenie losowych parametrów to nie jest sposób na zwiększenie motywacji do gry w lidze. |
|
wypowiedzi: 187
wątków: 4
|
18.08.2009 (Wt) 11.35 (5574 dni temu)
Według mnie parametry losowe są atrakcyjne dla każdego gracza. Dla początkujacego dlatego, że ma większe szanse na wygraną z bardziej doświadczonym; dla doświadczonego dlatego, że jest mniej nudy. A dla wszystkich, bo jest bardziej ambitnie, bardziej liczy się myślenie niż wkuwanie schematów. Więc moim zdaniem losowe mogłyby być już od 3. ligi. Czwartą zostawiłbym w spokoju, gdyż jest tam duża rotacja, większość graczy jest tam tylko jeden sezon (i wtedy sens losowości parametrów jest znikomy), a jesli ktoś nie jest w stanie awansować po jednym sezonie, to przy stałych parametrach jest mu łatwiej awansować w kolejnych (najczesciej gra bowiem z nowymi graczami). To takie ubezpieczenie przeciw frustracji i utknięciu w 4. lidze |
|
wypowiedzi: 715
wątków: 56
|
...
18.08.2009 (Wt) 11.40 (5574 dni temu)
A może by tak przeprowadzić sondaż tylko wśród graczy lig z pytaniem: "Czy chciałbyś wprowadzenia parametrów losowych w tej lidze co jesteś?" "to nie wiem co chcecie od schematów grania. Jak 4 osoby zaczną tym samym schematem, to jest duża szansa że wygra piąta osoba, która schematem nie zagrała." - dobrze, jeśli chodzi o masówki w stylu Oklahoma, San Diego, Minneapolis czy Atlanta to trzeba w pewnym momencie zagrać nieschematycznie, ale mamy też takie: ep69 - super optymalizujemy decyzje z pierwszych 3 tur i rozglądamy się co dalej :/ FT - tutaj trzeba reagować na decyzje przeciwników, ale podchodzi to pod schemat - "oni zagrali tak, to ja muszę w ten sposób odpowiedzieć" Można zrobić podział miast na losowe/nielosowe, tak aby dla zwolenników schematów też coś zostało Ja jestem oczywiście za losowymi co widać po tym w jakich pucharach gram |
|
wypowiedzi: 255
wątków: 14
|
Uderz w stol... :P
18.08.2009 (Wt) 11.45 (5574 dni temu)
Dla mnie kolego to nie jest dodatkowa zabawa, tylko zarozumialstwo |
|
wypowiedzi: 504
wątków: 13
|
Wyrównanie szans?!?
18.08.2009 (Wt) 11.58 (5574 dni temu)
No niestety z tym to się zgodzić nie mogę. Od kiedy to utrudnianie gry ułatwia początkującym zwycięstwo? Dla graczy z czołówki parametry losowe nie są utrudnieniem, bo oni i tak potrafią grać nieschematycznie. Natomiast dla początkujących i średnio zaawansowanych, którzy jeszcze nie potrafią czytać gry, schematy są potrzebne. Owszem między tymi ostatnimi dystans może się zmniejszyć, ale to będzie równanie w dół, a nie ciągnięcie do góry. Dla mnie naturalnym jest, że najpierw trzeba poznać miasto by dobrze w nim grać (bez względu na to czy parametry będą losowe czy nie), ale łatwiej się je poznaje przy stałych parametrach. Taka zagrywka to trochę jak dołożenie uniwersyteckich podręczników gimnazjalistom i dzieciakom z podstawówki. Wcześniej gimnazjaliści coś kumali z materiału, a podstawówka była w stanie się nauczyć. Po tej akcji wszyscy zbaranieją i nikt nic nie zrozumie. Faktycznie to wyrównuje szanse |
|
wypowiedzi: 715
wątków: 56
|
oj bziku, bziku :P
18.08.2009 (Wt) 13.28 (5574 dni temu)
Dla graczy z czołówki parametry losowe nie są utrudnieniem, bo oni i tak potrafią grać nieschematycznie. Twierdzenie, że sztywne parametry "chronią" słabszych graczy jest całkowitym nonsensem. http://farmersi.pl/puchar.php?idm=10&idpuh=199 w finale wylosowały się dosyć dziwne parametry, podszedłem do tego spokojnie i... istotnie słabszy ode mnie przeciwnik zagrał odważnie i zdobył puchar. (gratulacje !) Teraz zastanówmy się kiedy miałbym większe szanse na wygraną: z parametrami losowymi czy nie ? - bez parametrów losowych miałbym ze słabszym przeciwnikiem większe szanse bo nie byłoby miejsca na tak zdecydowane zagrania. Więc w tym wypadku parametry losowe (z tym przeciwnikiem) były dla mnie utrudnieniem Nawet mogę postawić tezę: Słabszy gracz grając z silniejszymi od siebie ma większe szanse na zwycięstwo gdy parametry są losowe ! Rozumiem, że mogą się niektórym nie podobać sytuacje, gdy mamy początkowo bardzo dziwne parametry i przykładowo jedna osoba zostaje z krowami, czy też tylko jedna osoba eksportuje te krowy, czy też tylko jedna osoba kupuje bar i tartak i w ten sposób zdobywa dużą przewagę już po pierwszym przeliczeniu, ale mówcie jasno o co Wam chodzi: "nie lubię losowości i tego, że ten kto dobrze wyczuje jedną decyzję wygrywa całą grę, pomimo tego, że potem to ja grałem lepiej" Mój pogląd: losowe parametry dają większą różnorodność gier i większą "rotację" wyników. (i trudniej być "mistrzem" danego miasta) Początkowe ligi: 4, (3) mogą mieć za zadanie wyłapywanie tych z pewnymi umiejętnościami analizy i planowania (i patrzenia w schematy i wyłapywania z nich pewnych elementów), natomiast superliga niech będzie miejscem gdzie każda gra będzie naprawdę inna, będzie lała się krew, będą płacze z wielkich porażek i szczęście z wielkich zwycięstw, gdzie dux będzie mógł wykazać się "superskillem" |
|
wypowiedzi: 1027
wątków: 83
|
18.08.2009 (Wt) 14.49 (5574 dni temu)
Jakiekolwiek by argumenty nie były, to proszę o rozwagę bo jest grupa osób która lubi grać na normalnych parametrach i taka która na losowych, a i pewnie spora taka, której to obojętne. Więc żeby nikt nie czuł się pokrzywdzony to jakoś trzeba to wypośrodkować, nie robiąc od razu całkowitej reformy, ale zachowując część miast na zwykłych parametrach. Może by tak zrobić, że np. 3 miasta miałyby parametry losowe i co sezon to byłyby 3 inne miasta? A tak w ogóle to dla mnie najciekawsze zwycięstwa są nie takie, gdzie ktoś odniesie je miażdżąc pozostałych, tylko takie gdzie na przykład wygra 1 krówką, 1 działką czy 50$. To dopiero są ciekawe gry, gdy ktoś wygra, bo uda mu się kupić jedną krówkę więcej, albo wcześniej ziryguje działki i uzyska minimalną przewagę. No ale różne gusta są. |
|
wypowiedzi: 530
wątków: 46
|
...
18.08.2009 (Wt) 15.01 (5574 dni temu)
zaraz zaraz... miałem na myśli, że 'ktoś' mógłby się wykazać superskillem - no ale nic nie poradzę jak superskill wam się od razu duxem kojarzy, zresztą cóż by dały moje skromne protesty... |
|
wypowiedzi: 504
wątków: 13
|
Jednak nie wyrówna:)
18.08.2009 (Wt) 16.00 (5574 dni temu)
Zylo mylisz pewne pojęcia. To że gracze mają równe szanse na starcie nie zależy od parametrów, bo nie ma bonusów itp. Tu szanse są równe i nie ma dyskusji. To że gracze doświadczeni mogą przegrać z mniej doświadczonymi też jest normalne i nikt tego nie kwestionuje. Mógłbym tu podać całą masę linków do gier, gdzie "lepsi" bo bardziej doświadczeni gracze przegrywają z mniej doświadczonymi w EP na parametrach standardowych. To i tak nie jest żaden argument. Dalej uważam, że utrudnieniem dla doświadczonych nie są losowe parametry, ale raczej rutyna Poza tym ja twierdzę jedynie, że łatwiej jest nauczyć się grać w danym mieście kiedy najpierw gra się na parametrach standardowych. W końcu takie kwestie jak długość gry, liczba graczy, koszty i chłonność eksportu itd. się nie zmieniają, a lepiej można ocenić wpływ tych czynników na grę, jeśli mogę wypróbować najpierw podobne ustawienia, a potem uczyć się modyfikacji, gdy znam już parametry niezmienne. Wprowadzenie zbyt wcześnie do ligi parametrów losowych może powodować, że nowi gracze, by mieć szansę konkurencji ze spadochroniarzami z wyższych lig będą musieli trenować poza ligą, co wymaga dodatkowego wysiłku i czasu. Moim zdaniem to raczej zniechęca. Lepiej jeśli można po jednej rozgrywce wprowadzić zmiany i dwie pozostałe zagrać już jak trzeba, wtedy widać rozwój i chętniej się gra. Mnie w każdym razie sprawa mało dotyczy, więc nie robię rabanu, tylko ostrzegam, by przemyśleć dobrze sprawę. |
|
wypowiedzi: 715
wątków: 56
|
:-)
18.08.2009 (Wt) 16.01 (5574 dni temu)
dux - wystarczy spojrzeć na Twoje zdjęcie i już wiadomo, że masz superskilla adrianu - a dlaczego akurat 3 miasta mają być losowe i to za każdym razem inne , jeśli to była propozycja odniesienia to ja mam inną - zostawić na stałych parametrach Oklahome i Sab Diego (i tak jest ciekawie i pojawia się groźba bankrutów w zerowym przeliczeniu w przypadku losowych) i jeszcze można z jedno miasto np Seattle bo zdaje się ma rzesze fanów, a resztę wrzucić na losowych i będzie zabawa - w przypadku dużej liczby miast na stałych parametrach pojawia się groźba wytworzenia się kasty stałych graczy, którzy tam wygrywać będą - to prawda dla nich gry będą bardzo ciekawe i będą mieć zabawę w szacowaniu jak przeciwnicy zachowają się w kolejnej grze, ale grupa zawodników na pograniczu lig będzie w bardzo trudnej sytuacji - nie będą znali różnych wariantów rozgrywek (jakich kasta rozegrała już trochę) i część miast będzie dla nich "stracona" i na koniec powtórzę swoją wcześniejszą propozycję: - A może by tak przeprowadzić sondaż tylko wśród graczy lig z pytaniem: "Czy chciałbyś wprowadzenia parametrów losowych w tej lidze co jesteś?", ponieważ składy niższych lig są bardzo zmienne to można potraktować ewentualne wyniki z rezerwą, bardzo mnie ciekawi ewentualny wynik głosowania w superlidze bzik - "Wprowadzenie zbyt wcześnie do ligi parametrów losowych może powodować, że nowi gracze, by mieć szansę konkurencji ze spadochroniarzami z wyższych lig będą musieli trenować poza ligą" - jasno się wypowiedziałem tylko o kwestii losowych parametrów w superlidze, tam nie ma spadochroniarzy (oprócz John'ego Black'a) i tam też nie ma nowych graczy co do rutyny versus losowość to powiem Ci tak: - jeśli chodzi o analityczne rutynowe myślenie, to regularnie korzystałem z tego grając kolejno w szachy, studiując, teraz pracując i nie sprawia mi to problemu, tylko to jest nudne na dłuższą metę, a tutaj lubię najbardziej gry w których trzeba polegać w pierwszych przeliczeniach na intuicji i oszacowaniu jak się zachowają inni, a nie na rutynowym wyliczeniu co do krówki i co do irygacji zleceń i wygraniu potem jedną krówką, czy też na korzystaniu z rutynowej pamięci, która podpowiada, że mimo obecnej pozornie niekorzystnej sytuacji należy wstrzymać się z eksportem krów |
|
wypowiedzi: 1027
wątków: 83
|
18.08.2009 (Wt) 16.42 (5574 dni temu)
To był przykład. Ja lubię sobie grywać na stałych parametrach, ciekawi mnie zawsze co tam kto nowego wymyślił i jakie ma nowe rozpoczęcia. Dlatego byłbym niezadowolony gdyby losowe parametry objęły wszystkie miasta. I tyle. Żadnej głębszej filozofii proszę się tu nie doszukiwać. To że ma się niby pojawić jakaś kasta graczy stale wygrywających to wierutna bzdura, bo co za problem aby inni zaczęli grać tak jak ci wygrywający? Żaden. A jak nie potrafią to się nie nadają do superligi. Jeśli sonda miałaby wyglądać tak jak napisałeś, to byłaby tendencyjna i niczemu się nie przysłużyła, nie mówiąc o miarodajnym wyniku. Bo ja na przykład bym chciał parametrów losowych, ale nie we wszystkich miastach. Więc trzeba do takiej sondy więcej pytań ułożyć, albo inaczej pytanie sformułować (np. czy byłbyś za możliwością wprowadzenia parametrów losowych w wybranych miastach? - jeśli miałoby to być jedno pytanie) |
|
wypowiedzi: 255
wątków: 14
|
18.08.2009 (Wt) 17.00 (5574 dni temu)
Opcja z losowymi w czesci miast i zmieniajaca sie ta czescia jest chyba najlepsza. POgodzi sie gusta wszystkich (powiedzmy) i dodatkowo kazdy sezon bedzie inny. |
|
wypowiedzi: 8
wątków: 11
|
19.08.2009 (Śr) 11.46 (5573 dni temu)
Jedna uwaga jak beda parametry losowe to wtedy takze zwyciezcy beda miec rozne wyniki PD wiec nalezaloby wtedy zrezygnowac ze sredniego PD lub wymyslec cos innego do porownania. |
|
wypowiedzi: 309
wątków: 12
|
19.08.2009 (Śr) 13.55 (5573 dni temu)
zmiana PD opiera sie na roznicy miedzy wynikiem koncowym poszczegolnych graczy i parametry poczatkowe nie maja zadnego wplywu na to, kto ile zdobedzie PD |
|
wypowiedzi: 255
wątków: 14
|
19.08.2009 (Śr) 14.29 (5573 dni temu)
Grzegorza ma, choc nie wprost, chyba racje. Same parametry lowose nie wplywaja na PD w grze, ale tworza warunki odpowiednie lub nie do powstania gier, gdzie raz bedzie plytko i mulowato i wszyscy skoncza z podobnym wynikiem, albo gier na krawedzi z kilkoma bankrutami i wyraznym liderem. |
|
wypowiedzi: 2960
wątków: 471
|
parametry losowe
19.08.2009 (Śr) 22.09 (5573 dni temu)
sonda daje przewage zwolennikom parametrów losowych w ligach. więc je wprowadzimy od kolejnego (piątego) sezonu. mysle, ze zrobimy tak jak niektórzy sugerowali - więcej losowości w wyższych ligach. np.: -czwarta liga - 1 miasto -trzecia liga - 3 miasta -druga - 5 miast -super - wszystkie. przy czym oklahoma city i san diego byłoby trochę zmienione. z tego co zauważyłem jest tam duża losowość - czesto są olbrzymie zwycięstwa (po ponad 200PD) i duże wpadki, mocno rzutujące na średni wskaźnik PD. wydaje mi się, że tą losowość należałoby zmniejszyć. w Oklahoma City dodać bezrobotnych, by płace nie szalały, a w San Diego - może dodać trochę gotówki na starcie? by każdy miał szansę zapolować na bizony i kupić krówki - byłyby bardziej wyrównane gry. |
|
wypowiedzi: 52
wątków: 6
|
powoli Szeryfie
20.08.2009 (Cz) 11.58 (5572 dni temu)
Myślę, że w Oklahomie i San Diego wszystko się wypłaszczy, jak ludzie się do nich przyzwyczają. Oba miasta mają swój urok, a parametry losowe go jeszcze podniosą. Dodanie gotówki w SD nie zmniejszy losowości, a wręcz ją zwiększy, gdyż ważniejsze staną się licytacje nieruchomości w pierwszej turze. Aby wypłaszczyć to miasto i nieco ułatwić proponuję podnieść dochodowość baru, sklepu i fermy drobiu. Oklahomę warto ustabilizować zwiększając liczbę ludności, a nie bezrobotnych. Zwiększy to dochodowość i zmniejszy wahania płac, ale nie w takim stopniu jak dodanie bezrobotnych. Wahania płac stanowią o uroku tego miasta - rozumiem, ze przy parametrach losowych trzeba je zmniejszyć, ale wydaje mi się że lepiej zmniejszyć je trochę i trochę podnieść dochodowość. |
|
wypowiedzi: 159
wątków: 25
|
A ja uważam,
21.08.2009 (Pt) 09.04 (5571 dni temu)
że za wcześnie na te zmiany w lidze. Gdyby to była dyskusja o zmianach w normalnych grach, gdzie niektórzy grają już chyba 3 lata, to rozumiem. A w lidze jest dopiero trzeci sezon. Do tego skład każdej ligi zmienia się co sezon. Po co te eksperymenty? Znudziła się komuś ta gra? Mnie jeszcze nie. Pomimo tylu rozegranych gier. |
|
wypowiedzi: 2960
wątków: 471
|
ad treneiro
21.08.2009 (Pt) 09.23 (5571 dni temu)
aktualnie jest czwarty sezon moj drogi. niektórzy juz drugi sezon grają w superlidze, a ty dopiero do drugiej ligi doszedłeś. |
|
wypowiedzi: 159
wątków: 25
|
Ad Szeryf
21.08.2009 (Pt) 09.55 (5571 dni temu)
i to właśnie tylko potwierdza moje argumenty. Dlaczego w drugiej lidze: sam lepiej wiesz. A Ty w której grasz. Poza tym mam wrażenie, że do niektórych rzeczy trzeba Ciebie przekonywać miesiącami, a w sprawie Ligi na podstawie kilku postów robisz rewolucję. Bo jak inaczej nazwać wprowadzenie pełnej losowości w Super Lidze. A nie mogłeś zrobić ukłonu w stronę innych graczy. Tych, którzy chcą pograć też na stałe parametry. A wystarczyło na 3 rozgrywki w jednym mieście wprowadzić zasadę, że przynajmniej jedna pozostaje wg stałych parametrów. |
|