gry online

 tematów: 33      wątków: 2617      wypowiedzi: 27.803
autor: fraza:
jeśli chcesz brać udział w dyskusji zaloguj się: użytkownik: hasło:
Podsumowanie aktywności na forum w ciągu ostatnich 24 godzin

Forum >> Dziennik Pokładowy >> przycisk 'min'

system automatycznej korekty błędów

autor treść
wypowiedzi: 2960
wątków: 471

przycisk 'min'
12.01.2010 (Wt) 00.08 (5300 dni temu)
wprowadziliśmy przycisk zerujący oferty na rynkach. na pewno bedzie mniej przydatny niz przycisk 'max', ale i tak nie raz powinien wam się przydać


dodaliśmy też ostrzeżenie jeśli w grze z kowbojami zaznaczony macie eksport a nie przydzieliliście do obrony eksportu żadnego kowboja - czasem zdarzają się takie przeoczenia i szkoda cierpieć przez chwilę nieuwagi.
  
wypowiedzi: 1027
wątków: 83

Nieeeee!
12.01.2010 (Wt) 00.17 (5300 dni temu)
dodaliśmy też ostrzeżenie jeśli w grze z kowbojami zaznaczony macie eksport a nie przydzieliliście do obrony eksportu żadnego kowboja - czasem zdarzają się takie przeoczenia i szkoda cierpieć przez chwilę nieuwagi.

Protestuję! Nie wolno na siłę ludzi uszczęśliwiać!
Na tym polega gra z kowbojami, że ktoś zapomni, ktoś zaatakuje i ktoś wygra. Tak to po co w ogóle grać z kowbojami? Za nieuwagę trzeba płacić.
Pomyślmy o tych co będą cierpieli bo nie zgarną tego zboża czy krówek...

Tak samo nie podoba mi się komunikat: czy na pewno chcesz zostawić zboże w spichlerzu? A co to komputer obchodzi co ja chcę zrobić? Jak zapomnę sprzedać, to może następnym razem będę pamiętał, ale ok, to jeszcze rozumiem, nie przeszkadza mi. Ale komunikat z tymi kowbojami to baaaardzo zły pomysł. Zabija klimat gry z kowbojami. Gram z kowbojami - jestem świadomy ryzyka. Nie chcę go podejmować - nie gram z kowbojami.
wypowiedzi: 29
wątków: 2
ZŁY POMYSŁ
12.01.2010 (Wt) 01.10 (5300 dni temu)
Zgadzam się z adrianu. Przez wprowadzenie tego ostrzeżenia gra z kowbojami traci sens, po co atakować kogoś kto eksportuje zboże czy krowy jak na pewno ma przydzielonych kowbojów do eksportu bo komputer mu o tym przypomniał? Atakując konwój eksportowy każdy liczy na to że przeciwnik właśnie zapomniał przydzielić eskorty. Szeryfie wprowadzenie tego ostrzeżenia nie jest dobrym pomysłem!!!!!!!
wypowiedzi: 309
wątków: 12

12.01.2010 (Wt) 07.10 (5299 dni temu)
Co do ostrzezen kowbojowych/zbozowych/itp (jesli sie jakies jeszcze pojawia) to jak najbardziej popieram przedmowcow, te komunikaty rozleniwiaja i pozwalaja zapomniec o waznej czesci podejmowanych decyzji (bo "przeciez jak zapomne to mi wyskoczy" )

Odnosnie przycisku min, to czasami by sie faktycznie przydal (bo nie zawsze sie chce wpisywac 0 wszedzie), ale np. u mnie na Chrome nie dziala.
wypowiedzi: 229
wątków: 3
12.01.2010 (Wt) 09.02 (5299 dni temu)
Na FF ten przycisk też nie działa. Mogę go sobie klikać i nic.
Co do komunikatu o kowbojach to też na nie.
wypowiedzi: 229
wątków: 3
Aha
12.01.2010 (Wt) 09.20 (5299 dni temu)
Dodam, że komunikat o nieprzydzieleniu kowbojów wyskakuje ... gdy się nic nie eksportuje...
wypowiedzi: 159
wątków: 25
Protestuję przeciwko protestom protestujących
12.01.2010 (Wt) 10.40 (5299 dni temu)
Ostrzeżenia, to przydatny gadżet w grze. Nie powinien być jednak nadużywany. W drodze społecznych konsultacji z Szeryfem można ustalić poziom PD, od którego przypomnienia nie będą wyskakiwały.
wypowiedzi: 229
wątków: 3
12.01.2010 (Wt) 11.06 (5299 dni temu)
Może faktycznie takie powiadomienia byłyby dobre dla początkujących graczy i mogłyby wyskakiwać graczom np. do 1000PD (powinno się już do tego czasu rozegrać trochę gier z kowbojami, żeby zdążyć zapamiętać), choć z drugiej strony ktoś mógłby się do nich przyzwyczaić i nie zwracać na to uwagi.
wypowiedzi: 1027
wątków: 83

Nie.
12.01.2010 (Wt) 11.14 (5299 dni temu)
Ktoś się przyzwyczai, że mu te ostrzeżenie wyskakuje, przekroczy 1000PD (czy ile tam się ustali) a potem będzie miał pretensje, że mu pewnego razu nie wyskoczyło.
wypowiedzi: 220
wątków: 12
12.01.2010 (Wt) 14.46 (5299 dni temu)
a nie przesadzacie trochę? To jest ostrzeżenie, że ktoś nie przydzielił kowbojów do eksportu a nie, że ich w ogóle nie zatrudnił.
Większość ataków robi się na graczy, którzy mają zatrudnionych za mało kowbojów. A takie szczęśliwe trafy wypaczają tylko ekonomiczny charakter gry.
Moim zdaniem więc te ostrzeżenie przyda się początkującym i tym, którzy z braku czasu to przeoczą. Dla doświadczonych graczy na trzeźwo podejmujących decyzje to nic nie zmienia.

A przycisk 'min' zamienił bym na '0'.
wypowiedzi: 270
wątków: 6
Gadżet dla nowicjuszy
12.01.2010 (Wt) 14.59 (5299 dni temu)
Zgadzam się z przedmówcami, przypomnienie takie powinny obowiązywać graczy, którzy mają max 1000PD, powyżej PD nie powinno być powiadomienia, bo wypacza to grę. Rozgrywka i wygrane polegają na błędach innych, kto ich popełni najmniej ten wygrywa, a tak powstanie w pełni rozgrywka półautomatyczna. Jestem temu przeciwny.
wypowiedzi: 1027
wątków: 83

12.01.2010 (Wt) 15.16 (5299 dni temu)
Oprócz tego co Andrzejek słusznie napisał, to dodam jeszcze, że ekonomiczny charakter mają gry bez kowboi, natomiast z kowbojami to bym bardziej do hazardu porównał Przecież nikt nikogo nie zmusza aby grać z kowbojami. Takie szczęśliwe trafy podnoszą adrenalinę i fun z gry. Dla mnie właśnie w farmersach brakuje większej ilości takich możliwości szczęśliwych trafów.
wypowiedzi: 2960
wątków: 471

gra ekonomiczna vs szczęśliwe trafy
12.01.2010 (Wt) 16.24 (5299 dni temu)
no to mnie zaskoczyliście!
bo ja mam zupełnie inne zdanie - wg mnie w grze ekonomicznej, takiej jak Farmersi, to powinno się wygrywać dzięki lepszej strategii, a nie dzięki błędom przeciwnika, a w szczególności dzięki ich przeoczeniom.
A przeoczenia zdarzają się wszystkim - nawet najbardziej doświadczonym. Sam miałem sporo takich przypadków - np. w zadaniach z bandytami eksportowałem zapominając o obronie i... trzeba było zadanie powtarzać. bez sensu strata czasu.
a gorzej gdy przez to traci się punkty - wtedy może to mocno irytować i zniechęcać do gry.

widzę tu głosy diamentowych graczy - te ułatwienia są jednak głównie dla osób mniej zaawansowanych. czy boicie się, że nie będziecie już tak łatwo ogrywać nowicjuszy?

zgodnie z tym co piszecie, to należałoby wszystkie ostrzeżenia skasować. a czy nie ratowały one wam niejednokrotnie tyłka w grze?

"szczęśliwe trafy podnoszą adrenalinę i fun z gry" - to może wprowadźmy rzut kostką i ten kto dostanie 6, temu majątek będzie się podwajał?

Farmersi to symulacja biznesowa - tutaj kowboje to element ryzyka, a 'szczęśliwy traf' powinien polegać jedynie na tym, że zgadliśmy posunięcia przeciwnika, a nie na tym, że przeciwnik chciał zrobić coś, ale niechcący, przez przeoczenie zrobił coś innego.
  
wypowiedzi: 159
wątków: 25
Gra z kowbojami
12.01.2010 (Wt) 16.32 (5299 dni temu)
Nie zgadzam się, że gra z kowbojami to tylko hazard.
Zatrudnienie kowboi to także normalne działanie gospodarcze. Znam ich koszt, wiem co w zamian otrzymuję (ochrona), wiem co mogę zyskać dodatkowo (dobry atak, polowanie na bizony).
Jest to po prostu dodatkowa opcja w grze, która wymaga od nas dokładniejszego analizowania naszych decyzji.
wypowiedzi: 715
wątków: 56
...
12.01.2010 (Wt) 16.33 (5299 dni temu)
Zrób sondę

Jeśli zostawiać ostrzeżenie to dla wszystkich graczy a nie do jakiegoś progu - może to złe nawyki stworzyć i temat wróci jak bumerang jeszcze raz na forum .
wypowiedzi: 159
wątków: 25
@Szeryf
12.01.2010 (Wt) 16.41 (5299 dni temu)
Trochę upraszczasz pisząc
Farmersi to symulacja biznesowa - [...] powinien polegać jedynie na tym, że zgadliśmy posunięcia przeciwnika, a nie na tym, że przeciwnik chciał zrobić coś, ale niechcący, przez przeoczenie zrobił coś innego.

Błędy w biznesie popełnia każdy. W Farmersach jest podobnie.
Brak ochrony przy eksporcie jest błędem, tak samo jak błędem jest ubicie krów "przez przeoczenie".

Dyskusja nasza powinna iść tylko w kierunku, o których przeoczeniach chcemy ostrzegać i kogo (poziom PD).
wypowiedzi: 1
wątków: 0
0 max
12.01.2010 (Wt) 18.30 (5299 dni temu)
Też zauważyłem że na zbożach niekiedy na górze jest 0 a pod dopiero przycisk max chyba zamieniają się miejscami. (Firefox)

A co do tych wszystkich ułatwień to bądźmy szczerzy jest to robione pod nowych i niedoświadczonych graczy aby się za szybko nie zniechęcali do gry i nie odchodzili. Przecież to jest biznes czym więcej nowych z kasą na abonament tym lepiej dla wszystkich.
wypowiedzi: 1027
wątków: 83

szeryfie
12.01.2010 (Wt) 18.44 (5299 dni temu)
Spójrz na to głębiej. Po co w ogóle wprowadziłeś kowboi do gry?



wg mnie w grze ekonomicznej, takiej jak Farmersi, to powinno się wygrywać dzięki lepszej strategii, a nie dzięki błędom przeciwnika, a w szczególności dzięki ich przeoczeniom.
treneiro słusznie odpisał



A przeoczenia zdarzają się wszystkim - nawet najbardziej doświadczonym. Sam miałem sporo takich przypadków - np. w zadaniach z bandytami eksportowałem zapominając o obronie i... trzeba było zadanie powtarzać. bez sensu strata czasu.
a gorzej gdy przez to traci się punkty - wtedy może to mocno irytować i zniechęcać do gry.


w zadaniach nie grasz z żywymi ludźmi. To po prostu następnym razem będziesz pamiętał aby niczego nie przeoczyć.



widzę tu głosy diamentowych graczy - te ułatwienia są jednak głównie dla osób mniej zaawansowanych. czy boicie się, że nie będziecie już tak łatwo ogrywać nowicjuszy?

rzadko gram z nowicjuszami, a jak gram w gry ze sporą ilością graczy, to i tak atakuję przeważnie osoby doświadczone, które wiem, że same kogoś zaatakują - większa pewność że mój atak wejdzie na czysto. A co do nowicjuszy to niektórzy i w ogóle kowboi nie zatrudniają, więc nawet nie mieliby kogo do exportu przydzielić. Poza tym - albo ktoś jest nierozsądny i nie wie co to są gry z kowbojami. Wtedy szybko się przekona o co w tym chodzi. Albo komuś parę razy zabiorą transport, to się nauczy, że następnym razem trzeba przydzielić ochronę.


zgodnie z tym co piszecie, to należałoby wszystkie ostrzeżenia skasować. a czy nie ratowały one wam niejednokrotnie tyłka w grze?

No i to jest właśnie minus ostrzeżeń. Czy to komputer ma za mnie grać czy ja sam za siebie? Ja ponoszę odpowiedzialność za moje decyzje czy komputer? Nie chcę aby ostrzeżenia mnie ratowały, wolę aby inni bezwzględnie wykorzystali moją nieuwagę a ja żebym się przez to mógł czegoś nauczyć.



"szczęśliwe trafy podnoszą adrenalinę i fun z gry" - to może wprowadźmy rzut kostką i ten kto dostanie 6, temu majątek będzie się podwajał?

A karty akcji które chcesz wprowadzić to co to niby ma być? Też dla mnie element losowości. Ale dla mnie jest to ok, o to chodzi, to jest urozmaicenie gry. Są gry z kowbojami, są gry bez kowboi. Każdy ma wybór co lubi.

Poza tym spójrz na to inaczej. Bo według mnie źle na to patrzysz. Moją strategią jest wykorzystać błąd przeciwnika. Więc muszę czekać aż go popełni, albo go do tego sprowokować. Mogę uśpić jego czujność. Nie atakować go, nic nie robić z kowbojami, trzymać ich rozsądną ilość. Zaniżać cenę zboża na lokalu, ale nie atakować transportów. A tu nagle, w 7-8 przeliczeniu, gdy przeciwnik jest już uśpiony moją pasywną grą, atakuję jego export, bo liczę, że tak go zanudziłem, że już albo mu się nie chciało albo zapomniał przydzielić ochrony.
To nie jest strategia?
To co to jest w takim razie?
A tu głupi automat psuje moją strategię. Czy to nie idzie w kierunku aby automat podpowiadał jaki budynek mamy kupić, czy zboże wyeksportować czy sprzedać na lokalu i za ile powalczyć o zlecenie?
Chcemy wymagać od graczy kreatywności, czy schematów?


Farmersi to symulacja biznesowa - tutaj kowboje to element ryzyka, a 'szczęśliwy traf' powinien polegać na tym, że zgadliśmy posunięcia przeciwnika, do których również zaliczają się jego przeoczenia.
wypowiedzi: 74
wątków: 4
dobry pomysł
12.01.2010 (Wt) 19.04 (5299 dni temu)
A moim zdaniem dodanie ostrzeżeń to dobry pomysł.

Od razu odniosę się do zbliżonego aspektu gry. W Farmersach nie ma praktycznie losowości ze strony gry (oprócz zdarzeń losowych) - cały fun wynika z tego co robią przeciwnicy.

Całość przeliczenia jest oparta o funkcje matematyczne i jak się komuś chce to może prześledzić całe przeliczenie (myślę, że niewielu graczy korzysta z arkusza przeliczenie - a jak już korzysta to w niewielkim stopniu). Powiedzmy sobie szczerze, że nawet te w miarę proste algorytmy zebrane razem tworzą skomplikowany model.

Dodanie jak najwięcej syntetycznych informacji (tak jak niedawno o krańcowym przychodzi z działki, krowy, wszelkie symulatory a teraz ostrzeżeń) powoduje, że decyzje graczy są bardziej świadome. W konsekwencji gra stoi na wyższym poziomie bo gracze skupiają się na całościowej strategii rozgrywki a nie na tym, żeby przydzielić kowboi No i wygrana wynika z dobrej gry a nie z połączenie szczęścia jednego i błędu drugiego.

A co do hazardu to fajnym hazardem było Seattle z kowbojami. Tzn. sytuacja w której kowboi jest o wiele więcej niż na to stać graczy.
wypowiedzi: 2960
wątków: 471

błędy a pomyłki
12.01.2010 (Wt) 19.35 (5299 dni temu)
zgadzam się z tym co napisał janosik. będzie wyższy poziom gry

W swoich rozważaniach nie odróżniacie błędów od pomyłek.

zgadzam się z treneiro, że "Błędy w biznesie popełnia każdy. W Farmersach jest podobnie.". Błędy tak, ale pomyłki nie.

idąc doić krowy nie weźmiemy dojarki dla owiec. albo chcąc ugotować zupę najpierw ugotujemy wodę, a nie bedziemy wrzucać warzyw do pustego i gorącego garnka.

a nawiązując do przykładu adrianu - tak, zgadzam się - możesz uśpić przeciwnika i popełni on błąd, przydzielając do eksportu tylko 4 kowbojów, zakładając, że ty nie zatrudnisz dostępnych 80 i nie bedziesz go atakował, bo masz mało kowbojów i ich nie używasz.
ale to się znacząco różni od sytuacji, że zaznaczył odruchowo eksport, nie zauważył kowbojów i zapisał decyzje - takie coś to raczej nieświadoma pomyłka.

tak samo jak wpisanie 1000 krów w pole uboju zamiast w polu eksportu - co niektórym sie zdarzało.

formularze powinny chronić przed pomyłkami - tak jak w formularzu rejestacyjnym hasło podaje się dwukrotnie, a adres email też jest sprawdzany czy ma dobrą strukturę i system głupoty nie przepuści.

reausumując - błędy przeciwników trzeba wykorzystywać, na błedach się uczymy i system nie będzie podpowiadał jak błędów uniknąć. nie mamy takiego zamiaru. chcemy tylko pomóc graczom unikać pomyłek.
  
wypowiedzi: 1027
wątków: 83

12.01.2010 (Wt) 19.46 (5299 dni temu)
No cóż, mnie to nie przekonuje. Dalej jestem na nie.

Ten komunikat zmienia tok myślenia graczy. Ktoś w ogóle nie pomyślał aby przydzielić kowboi do ochrony transportu, popełnił błąd, nie pomyłkę. Dostaje komunikat - naprawia swój błąd, którego inni nie mogą wykorzystać.


No ale swoją to dlaczego w ogóle wprowadziłeś kowboi do gry? Co Tobą wtedy kierowało?
wypowiedzi: 229
wątków: 3
Klimat gry
12.01.2010 (Wt) 19.51 (5299 dni temu)
Adrianu a jak wyobrażasz sobie Dziki Zachód bez kowbojów? Ale tak poza tym to podzielam Twoje zdanie.

A co do tych wszystkich ułatwień to bądźmy szczerzy jest to robione pod nowych i niedoświadczonych graczy aby się za szybko nie zniechęcali do gry i nie odchodzili. Przecież to jest biznes czym więcej nowych z kasą na abonament tym lepiej dla wszystkich.

Ale, jeśli dobrze pamiętam, to gry z kowbojami są dostępne od jakiegoś poziomy PD i chyba, żeby w nich grać trzeba mieć abonament.

Bo następne pytanie będzie o myszy
Nie no myszy były po to, by strategia pełnego spichlerza nie przynosiła aż takich dobrych efektów w porównani do hodowców. Chodziarz tam gdzie jest bawełna czy ryż można ją stosować bez większych ograniczeń - jednak jeśli znajdzie się osoba, która gra na pełen spichlerz w Orlando lub Charlotte to pełen szacun.
Drużyna Epikura
wypowiedzi: 695
wątków: 124

@Adrianu
12.01.2010 (Wt) 19.52 (5299 dni temu)
Nie idź tą drogą.
Bo następne pytanie będzie o myszy
wypowiedzi: 1027
wątków: 83

Hm?
12.01.2010 (Wt) 20.01 (5299 dni temu)
Ale że o co chodzi? No nie, znowu wszystko na mnie


No właśnie ja się pytam szeryfa po co on wprowadził kowboi do gry? Czy po to aby działali z zaskoczenia i rabowali, czy po to aby nas ktoś przed nimi ostrzegał? Bo może nasze wizje kowboi się różnią. A może szeryf miał dobrą wizję kowboi, tylko teraz błądzi?

Kowboje to rabunek i brak zasad, a nie jadę sobie przez prerię i nagle głos z nieba mi mówi - Nie idź tą drogą! Tu mogą być bandyci!
Drużyna Epikura
wypowiedzi: 695
wątków: 124

@Wiwaldi
12.01.2010 (Wt) 20.22 (5299 dni temu)
A skąd to wszystko wiesz?
wypowiedzi: 504
wątków: 13

ależ to doskonały pomysł!
12.01.2010 (Wt) 20.59 (5299 dni temu)
Adrian spójrz na to z drugiej strony. To wręcz zwiększa możliwości i jest większa frajda . Gdybym teraz grał z tobą i ty wiedziałbyś, że mam powiadomienia o eksporcie, a ja wiedziałbym, że to wiesz to nie zaatakował byś mi eksportu, bo będą marne efekty, a ja puszczałbym eksporty bez ochrony pomimo ostrzeżenia licząc, że mnie nie zaatakujesz właśnie dlatego, że wiesz o powiadomieniach. Proste i skuteczne

Powiadomienia zmieniają tylko to, że eliminują głupie błędy a znaczenie kowbojów jest bardziej defensywne niż ofensywne. Zyskuje strategia defensywna nad ofensywną. Ale czy to, że inna strategia jest bardziej opłacalna niweluje sens kowbojów? Zwyczajnie ludzie zaczną kalkulować opłacalność tego "ubezpieczenia" od "zdarzeń losowych" zamiast zatrudniać ile wlezie i atakować jak popadnie licząc na fuksa. Zresztą jak sam napisałeś ty nie liczysz na fuksa, ale atakujesz tych, co do których spodziewasz się, że się odsłonią np. wysyłając kowboi do ataku lub ochrony eksportu. Próbujesz odgadnąć posunięcie przeciwnika, a nie liczysz na jego niedopatrzenia.
wypowiedzi: 159
wątków: 25
@Bzik
12.01.2010 (Wt) 21.27 (5299 dni temu)
Ty chyba na Stirlitzu sie wychowałeś...
wypowiedzi: 159
wątków: 25
Eksperyment
12.01.2010 (Wt) 21.29 (5299 dni temu)
Proponuję ustawić miasto, w którym ataki będą obowiązkowe i nie będzie rynków lokalnych.
wypowiedzi: 1027
wątków: 83

12.01.2010 (Wt) 21.32 (5299 dni temu)
Argument Bzika jest pierwszym który mnie przekonuje


Treneiro - to doskonały pomysł. Takie miasto mi się marzy już od dawna.
Kowboje wysłani na akcję kosztują tylko pół ceny. Kowboje do ochrony czy w bazie kosztują pełną cenę. Brak rynku lokalnego, tylko exportowy, ale za to ze stałą ceną. To będzie dopiero fajna rzeźnia!
wypowiedzi: 2960
wątków: 471

brak rynku lokalnego...
12.01.2010 (Wt) 21.53 (5299 dni temu)
brak rynku lokalnego możecie sobie ustawić w Orlando - wystarczy dać minimalną cenę lokalną, wysokie płace i wysoką cenę eksportową, by rynek lokalny nie odgrywał znaczenia.

a kowboje atakujący są i tak tańsi - bo część z nich ginie i nic nie kosztuje
  
wypowiedzi: 229
wątków: 3
Nie do końca
12.01.2010 (Wt) 22.01 (5299 dni temu)
Jak się tak zrobi to można handlować zbożem, aż w końcu cena lokalna wzrośnie do stanu opłacalności, a jeśli płacę będą bardzo wysokie to po pewnym czasie ani handel, ani rynek lokalny czy też eksportowy nie będą opłacalne, więc nie będą odgrywać żadnej roli, dlatego też nie będzie czego atakować
A nie można dodać opcji istnienia rynku lokalnego jako parametru do wyboru?
wypowiedzi: 1027
wątków: 83

Orlando
12.01.2010 (Wt) 22.10 (5299 dni temu)
W Orlando kowboi brak.

Poza tym kosztu transportu zboża nie da się ustawić, a przydałoby się do takiej gry na 1$.

Ja proponuję nowe miasto Dodge City!
wypowiedzi: 255
wątków: 14
Nikt nie zmusza mnie do grania z kowbojami??
12.01.2010 (Wt) 22.31 (5299 dni temu)
Podle klamstwo! W lidze niestety jestem zmuszony



Forum >> Dziennik Pokładowy >> przycisk 'min'