gry online

 tematów: 33      wątków: 2617      wypowiedzi: 27.803
autor: fraza:
jeśli chcesz brać udział w dyskusji zaloguj się: użytkownik: hasło:
Podsumowanie aktywności na forum w ciągu ostatnich 24 godzin

Forum >> Dziennik Pokładowy >> PD drużynowe - korekta algorytmu

system automatycznej korekty błędów

autor treść
wypowiedzi: 2960
wątków: 471

PD drużynowe - korekta algorytmu
04.01.2011 (Wt) 22.26 (4942 dni temu)
wprowadziłem właśnie małą korektę algorytmu liczenia PD druzynowego, by nie było już takich sytuacji jak przykładowo w grze: http://farmersi.pl/user.php?id_gra=540105&id=6&id_sz=1&gracz=32700

otóż na wzrost PD był zawsze nałożony pewien limit. (by nie było zwycięstw po 500PD w jednej grze, bo zmiany byłyby zbyt duże).
natomiast na spadki nie było limitu - drużyna mogła stracić ponad 1% swojego PD w jednej grze.

teraz nałożyłem taki sam limit, jak jest na wzrosty.
zatem sytuacje takie, że suma zmian PD jest ujemnna będą teraz bardzo rzadkie.

uaktualniłem arkusz excela, by dociekliwi mogli sprawdzić o co chodzi
http://farmersi.pl/algorytmy.xls
  
wypowiedzi: 236
wątków: 5
..
04.01.2011 (Wt) 22.58 (4942 dni temu)
algorytm na pewno dobrze jest zrobiony?
tj 'nowe pkty dośw' liczone?

wpisałem przykładowe dane tej gry co podales
druzyna wygrana będzie zyskiwała 80pdd wiecej, a zaś drużyna przegrana 100 mniej stracila

czy ja coś skrzaczyłem?
wypowiedzi: 236
wątków: 5
.
05.01.2011 (Śr) 07.31 (4941 dni temu)
chyba jednak coś jest nie tak

http://farmersi.pl/user.php?id_gra=540519&id=6&id_sz=1&gracz=116238

pdd odwtornie nadawane?
wypowiedzi: 87
wątków: 3

:)
05.01.2011 (Śr) 09.00 (4941 dni temu)
podejrzewam że to wina dużej a nawet bardzo dużej różnicy PDD. Już tak było że jeżeli silny gracz będzie miał bardzo zbliżony wynik do słabego gracza to silny dostanie ujemne PD a słaby dodatnie.
W waszyngtonie czasem powtarza się taka sytuacja przy któryś miejscach z kolei.
wypowiedzi: 309
wątków: 12

05.01.2011 (Śr) 11.10 (4941 dni temu)
nie wiem, jak to wygladalo z rana, ale teraz wyglada w porzadku, wynik prawie taki sam, roznica PDD niewielka (premia dla zwyciezcow), a jak bylo wczesniej?
a co do wyjsciowego PD/PDD, to nie ma to teraz zadnego znaczenia przeciez, zmiana jest liczona od sredniej
wypowiedzi: 2960
wątków: 471

poprawione :)
05.01.2011 (Śr) 11.24 (4941 dni temu)
nie wiem, czemu w algorytmie był błąd i Pd druzyn miało znaczenie.
poprawiłem i już nie ma znaczenia - wynik dokładnie zgadza się z arkuszem xls.

arkusz xls też poprawiłem, bo było parę złych odwołań.
teraz wszystko jest poprawnie.

a tą wskazaną grę cofnąłem i przeliczyłem jeszcze raz o godz 11.
  
wypowiedzi: 38
wątków: 7
...
05.01.2011 (Śr) 13.48 (4941 dni temu)
Sorka Szeryfie
mówisz 1 %, nasza drużyna mając 700PD straciła 300 PD...
wypowiedzi: 309
wątków: 12

05.01.2011 (Śr) 14.14 (4941 dni temu)
1% od PDD druzyny obowiazywal w "starym" systemie, tzn zmiana PD/PDD liczona z uwzglednieniem roznicy poziomow.
teraz zmiana jest liczona od sredniej, wiec ten 1% tez jest liczony od sredniego PDD w danej rozgrywce
wypowiedzi: 2960
wątków: 471

PD drużynowe
05.01.2011 (Śr) 14.25 (4941 dni temu)
odwrotnie czejo.

ten 1% był liczony od średniego PD drużyn w grze. mechanizm rodem z Biznes Ligi (by kolejność gier nie miała znaczenia) był chyba przeniesiony na wszystkie gry wyzwaniowe. Ale jak widać, nie był zbyt adekwatny do sytuacji gdy spotykają się druzyny o dużej róznicy PD.
dlatego to teraz zmieniłem - spadek maksymalny 1% PD jest liczony teraz od PD drużyny i na dodatek nałożony jest limit spadku, tak samo jak jest limit wzrostu.

mysle, ze teraz system jest dobry.
z grubsza:
- w przypadku wzrostów PD ważny jest tylko wynik
- w przypadku spadków PD ważny jest zarówno wynik jak i PD drużyny.
a im więcej drużyn, tym więcej PD można zyskać i stracić.
  
wypowiedzi: 236
wątków: 5
.
05.01.2011 (Śr) 14.33 (4941 dni temu)
http://farmersi.pl/user.php?id_gra=540508&id=6&id_sz=1&gracz=160352
nie w moim to interesie, ale ta gra jest do poprawienia
wypowiedzi: 2960
wątków: 471

nie
05.01.2011 (Śr) 14.38 (4941 dni temu)
nie będę poprawiał, bo takich gier moznaby znaleźć więcej.

wczesniej były inne zasady, teraz inne.
wczesniej korzystały małe drużyny, a teraz te z dużą liczbą PD.

trudno powiedzieć który system lepszy.

mi się wydaje, że ten poprawiony, bo w nowych drużynach często grają doświadczeni gracze. tak więc sytuacja inna niż w przypadku indywidualnych graczy, gdzie początkujący dostają trochę fory przy jednakowych wynikach.
  
wypowiedzi: 236
wątków: 5
.
05.01.2011 (Śr) 14.51 (4941 dni temu)
ale wg algorytmu powinnien być inny podział pdd tej rozgrywki

czy tak to będzie teraz wyglądało? jedna druzyna z wysokim pdd kontra 2 małe będzie traciła niezależnie od wyniku?
wypowiedzi: 2960
wątków: 471

xls
05.01.2011 (Śr) 15.07 (4941 dni temu)
sciagnij algorytmy.xls i zrob sobie symulacje.

wlasnie o to chodzi, by takich sytuacji juz nie bylo.

zobacz świeżo zakonczoną grę w Chihuahua: http://farmersi.pl/user.php?id_gra=540510&id=6&id_sz=1&gracz=216316
wg starego systemu United Farms by sporo straciło. a teraz prawie nic.
  



Forum >> Dziennik Pokładowy >> PD drużynowe - korekta algorytmu