Ranking.. praktycznie moze tylko rosnac.. chyba cze czlek nic nie robi w grze albo naprawde stara sie zbankrutowac
Stad tez pewnie problemy z wymysleniem konkursu, bo najlepsi dlugo beda najlepszymi.
Uwazam, ze warto przemyslec ponownie algorytm wyliczania rankingu. Mozna skorzystac z doswiadczenia innych serwisow gier (uwaga jednak na patenty
- kiedys pracowalem w jednym takim serwisie i kilka algorytmow jest chronionych patentem, badz innymi zabezpieczeniami prawnym przed kopiowaniem).
Przedstawiam moje propozycje, ktore moglyby wejsc do algorytmu farmersow. Czesc podpatrzonych, czesc wymyslonych (moze gdzies sa juz jednak zastosowane):
* gracz niegrajacy ma raz na X dni obnizany ranking - zatem gdy loguje sie za miesiac, znowu zaczyna od poczatku - promowani sa aktywni gracze
* W danej grze suma punktow jest stala i jest niewiele wyzsza od zera (wyzsza, by byl przyrost punktow mimo czasowego obnizania rankingu graczy ktorzy nie graja), natomiast jest duzy rozrzut strat i zyskow w grze. Maksymalna strata to np. -20 punktow, maksymalny zysk to np. 20 punktow. A reszta posrodku w zaleznosci od wygranej. Ekstremum zalezne od trudnosci gry - wiecej mozesz zyskac, ale tez wiecej ryzykujesz
* mozna spokojnie zrezygnowac z promownia slabszych graczy, bo kazdy wtedy jest rowny
Po wprowadzeniu podobnego rankingu, mysle ze latwiej bedzie o konkursy. Mozna latwo ustawic przedzialy, graczy b.dobrych oraz tych slabszych. Konkursy moga byc przeznaczane dla danej grupy, albo dla wszystkich - chociaz spostrzagam zagrozenie, fraldu
zanizania sobie rankingu by zmiescic sie w grupie by wygrac w jakims konkursie.. no coz.. kto ryzykuje ten nie je..
Ok, na razie tyle. A co Wy o tym myslicie?