.
To moze tak.
1. Bankier w rodzinie - nieoceniony w grach z duzym majatkiem i niskim oprocentowaniem. Przy wysokim oporocetenowaniu tez przydatny, gdy np. jest mala ilosc cennej ziemi do zdobycia. Mozemy dac duza oferte, co nam daje wieksza szanse zakupu, a przeciez i tak duzo nie kupimy, wiec nie wpadniemy w zadluzenie.
2. Agent handlu zbozem - przy grze na eksport bywa decydujacy, przy grze normalnej czesto tez pomocny, choc 5% to niewiele, wiec slaba nota dla bonusu.
3. Mistrozstwo w hodowli daje przewage albo, gdy jest niska cena welny/mleka przy duzym stadzie, albo wysoka przy malym stadzie. Generalnie dobra rzecz w grach na krowy i majatek.
4. Przedsiebiorstwo budowlane - cenny bonus w pierwszych kilku turach. Pozniej nie ma zadnego znaczenia.
5. Syn weterynarzem - w grach na krowy i majatek (przy niskim oprocentowaniu) bezcenny. Ze sie krowy nie mieszcza na pastwiskach? Owce tak, ale krowy raczej rzadko.
6. Przedsiebiorstwo transportowe - jak pisalem wczesniej, bardzo uzyteczny w miastach, gdzie oplata za eksport wynosi np 2000$.
7. Billy the Kid - 40% tansi kowboje to wydaje mi sie ogromna przewaga. Rewelacyjny musi byc w pucharach z kowbojami, ale ja w tkaie nie gram
8. Podwojna tozsamosc - kontrowersja. Albo zaczynasz na przegranej pozycji w wiekszosci miast, albo uzywasz bonusu i grasz tak, jakbys zalozyl konto wczoraj. Dodatkowo wybierajac gre z bonusami zabierana jest ci dzialka za bonus, ktorego nie uzywasz. Z drugiej strony bez tego bonusu sie czesto po prostu nie da grac.
9. Gracz gieldowy - moje najgorsze rozczarowanie. Niewydana gotowke z reguly ma sie na koncu gry, a te 4% naprawde niewiele daje w porownaniu z tym, co zrobiles wczesniej.