gry online

 tematów: 33      wątków: 2617      wypowiedzi: 27.803
autor: fraza:
jeśli chcesz brać udział w dyskusji zaloguj się: użytkownik: hasło:
Podsumowanie aktywności na forum w ciągu ostatnich 24 godzin

Forum >> koncepcje i dalszy rozwój >> O Farmersach w oczach początkujących

system automatycznej korekty błędów

autor treść
wypowiedzi: 588
wątków: 61

O Farmersach w oczach początkujących
03.07.2008 (Cz) 01.32 (5859 dni temu)
Zainspirowane :http://www.forum-pisz.cba.pl/viewtopic.php?t=18&postdays=0&postorder=asc&start=0&sid=afd6587e3158f56d1f11ef61163ea108

I rozmową z bobrowym.

Najpierw krótka refleksja z moich początków. Gram w Farmersów od ponad roku. W tym czasie gra się bardzo zmieniła. Gdy zaczynałam przeliczenia w Memphis następowały co 24h, a ja szybko się przekonałam, ze ta gra nie ma nic wspólnego z Ogame, czy Plemionami. Spełniała idealnie moje wymagania. Szukałam w Internecie gry na której można spędzić cały dzień, ale też można zajrzeć na nią jedynie na 5 minut, gry w którą graliby normalni ludzie, chcący przyjemnie spędzić czas, a nie robić na złość innym. Gry, która zmusza czasem do myślenia, i jest pewną miniaturką realnych rynków. W ciągu tego roku Farmersi zmienili się na lepsze, ale wczujmy się na chwilę w sytuację nowego gracza.

Gracz trafia gdzieś na informację, że istnieje taka gra jak Farmersi. Co go zniechęca?
Przede wszystkim początek gry jest trudny. W mieście jest dość dużo różnych parametrów, ciężko to wszystko ogarnąć. Ale... Zdecydowanie zachęcająco działa test Izi Farmera, który przekonuje gracza, że da sobie radę i warto spróbować. Gra niestety z jednej strony wygląda na zbyt spokojną, z drugiej natomiast zbyt przypomina gry czasu realnego, wygląda na to, że będziemy potrzebowali masy czasu by pograć.

Pierwsze spotkanie z miasteczkiem Memphis niestety utwierdza gracza w tym przekonaniu. Szybkie przeliczenia nie dają szansy na przemyślenie swoich decyzji, i przekonują gracza, że będzie potrzebował dużo czasu na Farmersów. Oczywiście nie napotyka tu ani kowboi, ani Indian więc uważa, że to gra w pełni pokojowa. (Jak Dziki Zachód może być pokojowy to ja nie wiem... ale widać może). Pomijam już to, ze zarówno obsługa Memphis jak i Burlington na początku jest dość skomplikowaną dla nowego gracza. Na dodatek gracz od początku spotyka się z układem zakładkowym, i prawdopodobnie nie jest świadom na początku, ze łatwo może to zmienić. Oczywiście są osoby, które wolą funkcjonować z zakładkami, natomiast ja się zupełnie przy nich gubię. Początkujący gracz nie zdaje sobie sprawy z możliwości dostosowania gry do siebie.

Po co to wszystko? Aby teraz popisać trochę o pomysłach....

Przede wszystkim przydałoby się odświeżyć odrobinę film (np. w filmie jest napisane, ze przeliczenia następują co 24 h, a tak naprawdę następują już co 5 minut). I stworzyć film, który pokazuje jakie możliwości spotkają gracza w przyszłości (Wild West, puchar, gry z kowbojami itd.).

Przydałoby się, odświeżyć również stronę główną, a najlepiej zrobić jej wersję dla początkujących i zaawansowanych. Wersja dla początkujących powinna obejmować ich gry, shoutbox, wiadomości prywatne, oraz link do gier treningowych w Memphis, gier w Burlington, testu Izzi Famera, czytelni, drużyn, mailowego poradnika szeryfa, i opisu gry i forum (najlepiej jakiś dział „pytania, być może nawet głupie”, gdzie nikt by się nie denerwował, że ktoś setny raz pyta o to samo). I to wystarczy. Gracz początkujący i tak nie będzie korzystał z tych wszystkich statystyk.

No i jeszcze jedno... Ponieważ Memphis stało się miastem z szybkimi przeliczeniami, El Paso jest miastem pojedynkowym, a Cleveland jest dostępne dopiero od 10 PD... to może by stworzyć miasto identyczne do Memphis (tzn. jakieś minimalne tylko zmiany, ale ten sam poziom trudności) gdzie przeliczenia następowałyby co 24 h?
wypowiedzi: 3
wątków: 0
link
03.07.2008 (Cz) 03.05 (5859 dni temu)
Krótsza wersja linku o którym wspomina Izyda

http://www.forum-pisz.cba.pl/viewtopic.php?t=18
wypowiedzi: 54
wątków: 3
03.07.2008 (Cz) 08.33 (5859 dni temu)
A ja myślę że memphis co 5 min dobrze zdaje egzamin, bo nowy i tak nie mysli, tylko oczekuje szybkich rezultatów - czekanie zniechęca. A jak się chłop wciągnie to zacznie szukać nowych wrażeń. Mi nigdzie nie grało się tak dobrze jak w memphis.

Zakładki pomagają, bo masz każdą gałąź działalności osobno. Czasem sie coś przeoczy, ale to w końcu gra dla myślących . Poza tym kto lubi kilometrowe strony

< joke>I żądam równouprawnienia dla idio... nowicjuszy!! < /joke>
wypowiedzi: 3
wątków: 0
x
03.07.2008 (Cz) 13.43 (5858 dni temu)
Co to znaczy "nowy i tak nie myśli"?? Kto nie myśli ten nie myśli. Zapomniał wół jak cielęciem był.
Nowy dostaje baty na szybkiej grze bo chce myśleć a ona nie daje mu na to czasu. Oczekuje szybkich rezultatów... ale pozytywnych. Gdy po 3-4 podejściach dostaje baty i nie wie czemu ma już dosyć zabawy. Dochodzi do wniosku, że gra jest piekielnie trudna i nie na jago głowę.
By utrzymać tu ludzi, którzy postanowili sprawdzić co to za gra ci Farmersi, należy dążyć do przełamania jej wizerunku jako gry elitarnej, trudnej i skomplikowanej. Ona oczywiście po części taka jest i dla tego ją lubimy ale w nowych graczach nie powinna budzić wrażenia góry nie do zdobycia. Jeśli taki wizerunek sie utrwali będzie to ze szkodą dla Farmersów.
wypowiedzi: 157
wątków: 7
...
03.07.2008 (Cz) 14.07 (5858 dni temu)
ten punkt powinni przeczytać wszyscy kandydaci na prezydenta. Człowiek już trochę w to gra i go nic nie dziwi, ale tak spojrzeć z perspektywy nowego gracz, pełnego chęci do gry, początki wcale nie są łatwe.

Dlatego, jeśli autor tego pomysłu się zgodzi, będę dążył do niestwarzania sztucznych progów i kłód dla początkujących, a wręcz do przyjaznego środowiska. Z korzyścią dla wszystkich.
wypowiedzi: 54
wątków: 3
03.07.2008 (Cz) 14.19 (5858 dni temu)
dla Twojej wiadomości: gram 30 dni i nadal uważam się za nowicjusza, a że miałem szczęście trafiać na 3-gwiazdkowych deb... "pechowców" to inna sprawa...

in medias res:
primo:
To, że nie mysli, to mówie ze SWOJEGO doświadczenia, bo sam jak pierwszy raz w to grałem to nie obchodziło mnie zwycięstwo tylko poznanie jak działa - od razu, nie za tydzień.
secundo:
To, że "nie myśli" jest stwierdzone naukowo (co prawda w szachach, ale tu też można to odnieść), bo:
-nowy - szuka, kombinuje, poznaje, uczy się, próbuje naśladować
-mistrz- patrzy, analizuje, przypomina sobie podobną sytuację z przeszłości, działa

nowy myśli, ale inaczej od mistrza, więc musi zagrać jak najwięcej gier - nawet bankrutując - żeby móc obserwować innych graczy

tercio:
Jak zaczynałem grę to problem miałem ze znalezieniem miejsca, w którym mogę zagrać.

--------------------------------------------------
Poza tym jak chcecie żeby ludzie dobrze grali skoro traktujecie ich po macoszemu ,bo nowy znaczy głupi.
Tego nie zrozumieją, to dla nich za trudne. Gówno prawda jak człowiek chce się nauczyć to zrozumie. Poza tym czytania wykresów uczą w SP(5 czy 6 klasa).
wypowiedzi: 588
wątków: 61

Po macoszemu...
03.07.2008 (Cz) 15.26 (5858 dni temu)
Nie traktuje nowych graczy po macoszemu tylko próbuję przedstawić problemy na jakie pnapotykają. Większość wniosków została wyciągnięta na podstawie wypowiedzi ludzi, którzy dopiero co zaczynali grać.
Zobacz... Ja nie mówię, że mamy od nowa ustawić Memphis na przlieczenia co 24 h, ja chcę, żeby gracz miał alternatywę. Zawsze do jednych trafia coś, a do innych coś innego.

Ja w ogóle nie gram gier szybkich i nawet El Paso ustawiam na 24 h, nie lubię być uwiązana do komputera i nie lubię jak ktoś mnie pogania. Są osoby które denerwuje, ze przeliczenia następują tak wolno i grają tylko gry szybkie, trzeba dać wybór. Farmersi go dają, ale nie nowym.

Nie mówię, że nowy znaczy głupi, ale wiem, że natłok informacji sprawia, że człowiek nie przyswają żadnych.
To jak z wiadomościami... Kiedyś informacje krążyły po świecie znacznie wolniej, ale były "ważniejsze", dyskutowało się o nich, analizowało. Teraz większość z nich przechodzi bez echa. Selekcjonowania informacji uczymy się przez całe życie.

Czytającemu podanie o prace i CV wystarczają 2 minuty by ocenić czy osoba się nadaje, czy nie. Mnie osobiście ocena gry zajmuje od 10 do 15 minut. Myślę, że większość osób poświęca niewiele więcej czasu na to. Lubię gry z przyjemną grafiką, i prostym, przejrzystym układem, gdzie nie tracę dodatkowego czasu na odgadnięcie gdzie mogę rozpocząć grę, jak mogę ją rozpocząć itd...

Rogers, oczywiście, że nie mam żadnych zastrzeżeń co do autorstwa pomysłu, to nie wielki wynalazek, który trzeba opatentować. Jak ktoś potrafi przeforsować rozwiązania, udoskonalić je itd. to oczywiście powinnien to zrobić.
wypowiedzi: 3
wątków: 0
x
03.07.2008 (Cz) 16.06 (5858 dni temu)
Burak mógł byś sobie darować te szalenie błyskotliwe teksty o nowicjuszach idiotach i czterogwiazdkowych debilach. Domyślam sie ze będąc geniuszem trudno Ci zaakceptować słabość innych. Przypominam jednak że obok inteligencji jest też coś takiego jak kultura, której odrobina w stosunkach miedzy ludzkich jeszcze nikomu nie zaszkodziła.

Co do terminu nowicjusz to nie mylmy pojęć. Dla mnie nowicjuszem jest gracz, który błąka sie miedzy Memphis a El Paso i dobija do drzwi Clevland czyli walczy o pierwsze 10 PD. Ten kto siedzi już miesiąc w grze najgorsze ma za sobą przyswoił sporo wiedzy, ma doświadczenie. Mogę go nazywać graczem początkującym ale nie nowicjuszem. W omawianym tu problemie chodzi jak pomóc właśnie tym którzy stawiają pierwszy krok. Pamiętajmy że "Wszystko jest trudne nim stanie sie łatwe"
wypowiedzi: 54
wątków: 3
Mam na imię Łukasz i jestem Anonimowym Idiotą(AI:P)
03.07.2008 (Cz) 17.03 (5858 dni temu)
czy przypadkiem 10 pd to nie zdobywa się w jakimś teście czy czymś takim?

tu nie ma natłoku informacji - tu jest ich za mało, oprócz opisu gry przydałby się opis podstawowych praw rynku i dużymi literami (min 24) napisane "Rozpocznij grę treningową", bo niektórym (np. mi) nie chce się tego szukać w zakładkach o dziwnych tytułach "1832", "1848"...
Ale ogólnie są wykresy, grafiki, listy, a nie ciągły tekst. Przyjemne dla oka. Autorzy się postarali. Gdybym miał tak napisany podręcznik do histy to był poszedł historię studiować. Czy da się bardziej wyjść na przeciw ludziom. Life iz brutal and full of zasackas and sometimes kopas w dupas. Popatrz na górę, pod logiem na prawo od wyloguj, może mucha tam siadła

Izyda podaj konkretne informacje, które są niepotrzebne dla nowego gracza? Niekonsekwentna jesteś - chcesz obciąć graczowi decyzyjność i jednocześnie dodać kowbojów?

PS: czy ja jestem niekulturalny? to tylko taki czarny humor, troche dystansu do życia, oglądnijcie np. MASHa, ludzie, nazywanie rzeczy po imieniu to nie grzech, a prawda jest taka, że każdy jest czasem debilem
niestety geniuszem tez nie jestem, bo bym nie bankrutował raz na 14 gier
prywatne obiekcje prosze na gada Przepraszam za publiczne imienne oszkalowanie
wypowiedzi: 588
wątków: 61

Konkretna byłam.
03.07.2008 (Cz) 17.15 (5858 dni temu)
Napisałam bardzo konretnie jakie informacje powinny się znajdować w zasięgu wzroku ---> strona główna

Wersja dla początkujących powinna obejmować ich gry, shoutbox, wiadomości prywatne, oraz link do gier treningowych w Memphis, gier w Burlington, testu Izzi Famera, czytelni, drużyn, mailowego poradnika szeryfa, i opisu gry i forum (najlepiej jakiś dział „pytania, być może nawet głupie”, gdzie nikt by się nie denerwował, że ktoś setny raz pyta o to samo).

Czyli obcianmy statystyki, większość aktualności itd.

Nie powiedziałam, ze dodajemy kowboi, tylko, ze informujemy o ich istnieniu... odświeżamy film
wypowiedzi: 54
wątków: 3
03.07.2008 (Cz) 17.57 (5858 dni temu)
czyli czego nie bedzie?? wymieniłaś wszystko co jest na panelu gry po lewej bo prawy jest przecież sam sobie(to był żart jakby ktoś nie wiedział)
ok zamykam się już tu -hodujcie sobie dzieci neo , Rzeczpospolita - wolny kraj
wypowiedzi: 157
wątków: 7
...
04.07.2008 (Pt) 09.09 (5858 dni temu)
burak, patrzysz na to wszystko przez pryzmat własnych doświadczeń, wiedzy, wg swojego punktu widzenia. I bardzo dobrze. Ale...

Ale znam tu ludzi, którym nie szła na początku gra w farmersach, a teraz się rozbrykali i brylują.

Albo jeszcze inaczej...byli tacy błyskotliwy na początku, PD rosło jak szalone i zatrzymywało się w okolicach 600Pd...i dalej dupa, zastój...często ci sami ludzi likwidowali konta i zakładali nowe.

Odnośnie mnie, to nie miałem większych problemów z grą...na początku PD wolno przybywało, największy rozwój to w ok. 600 pd do 1200, teraz stanęło i już mi jest trudniej. Mógłby tłuc dwa trzy miast, w których bym się wyszkolił jak inni, ale bardziej mi zależy na poznawaniu innych miast i gry na różne opcje, dlatego nie mam jakiś wyuczonych taktyk, co niektórzy.

Dlatego Burak, kończąc ten przydługi wywód, zobacz, ile ludzi, którzy zaczęli tą grę (mam takich znajomych z reala i wierz mi, nie są dziećmi neostrady), zniechęca się się na początku. Może im się nie chciało, albo zasady dla nowego zbyt mgliste, ale jakby mieli tyle uporu co ja, to pewnie by przeszli ten moment krytyczny "3 dni". No ale cóż...

Kwestia przyswajania wiadomości jest różna dla każdego, ten kto wolniej łapie, to nie znaczy, że głąb, tylko potrzebuje więcej czasu.
wypowiedzi: 588
wątków: 61

Pokolenie wychowane na komputerach
04.07.2008 (Pt) 12.49 (5857 dni temu)
No i jest jeszcze jedna sprawa....

Załapanie o co chodzi w farmersach jest zdecydowanie łatwiejsze dla osób, które wczesniej grały w inne gry przez przeglądarkę: OGame, Plemiona, czy jedną z tysiąca innych. Są one zaznajomione z pewnymi schematami takich gier. Natomiast jeśli dla kogoś jest to pierwsza gra to jest mu zdecydowanie trudniej.

Burak jesteś zaledwie o rok ode mnie starszy, wiec należysz do pokolenia wychowanego na komputerach. Wiesz czego i jak szukać na stronach internetowych, znasz schematy rządzące internetem, i jak widać po opisie doświadczenie z grami komputerowymi. Natomiast są osoby, które z różnych względów miały mniej do czynienia z lomputerami, i nie radzą sobie w szumie informacyjnym.
wypowiedzi: 157
wątków: 7
a ja to co?:)
04.07.2008 (Pt) 12.53 (5857 dni temu)
pokolenie na zeszycie i ołówku??
wypowiedzi: 588
wątków: 61

:)
04.07.2008 (Pt) 15.22 (5857 dni temu)
lol wychowane normalnie
jest wielu ludzi w każdym wieku którzy komputer opanowali biegle, ale zasada jest taka, że im młodsi tym wiecej ich (oczywiście wskaźnik rośnie dopiero od jakiegoś wieku, nie wymagajmy od 5 latka biegłej obsługi komputera )
wypowiedzi: 157
wątków: 7
:)
04.07.2008 (Pt) 15.35 (5857 dni temu)
pamiętam jak pierwszy komputer celeron 333 i 64 ramu kupiłem sobie za kredyt studencki...

którego muszę spłacać aż do roku 2009

droga była ta informatyzacja
wypowiedzi: 2960
wątków: 471

Farmersi dla początkujących
06.07.2008 (Nd) 12.34 (5855 dni temu)
tak jak zmienia się gra graczy doświadczonych, tak samo wprowadzaliśmy pewne zmiany dla początkujących, więc obecnie jest nieco inaczej niż wtedy, gdy wy startowaliście w grze.

1. konto gracza jest aktywne już po zarejestrowaniu się - nie trzeba klikać linku z maila - trzeba rejestrację potwierdzić linkiem w ciągu 48h, ale do tego czasu można już normalnie grać.

2. domyślnie gracz ma układ bez zakładkowy - bo chyba jednak wygodniej jest na jednej stronie wszystko mieć (choć zależy od przeglądarki - w IE na zakładkach fajnie działa). ale zanim się zaloguje ma możliwość rozegrania gry treningowej w Burlington i Memphis - niezalogowany ma układ na zakładkach, więc teoretycznie już na początku powinien poznać oba układy.

3. progi 0 PD są w Memhpis i Cleveland - więc już od początku gracz może wybrać grę szybką lub z przeliczeniami co 12h/24h. Mając >=2PD może zacząć grę w El Paso 1832.

4. od samego początku gracz ma dostępne 'zadanie specjalne' w Burlington - może tu zdobyć 6PD. zdobycie 2PD jest bardzo proste, więc w zasadzie od początku gracz może mieć dostęp do 3 miast (memphis, cleveland, ep32). indianapolis jest od 5PD, co po rozegraniu ze 2 gier powinien mieć w zasięgu.

5. po rozegraniu 5 gier gracz może przystąpić do Testu Farmera i tu zdobyć 10PD.

Jeśli ktoś chce to w 2h może zapoznać się z zasadami, rozegrać 5 gier, zaliczyć test i mieć ze 40PD.
Jednocześnie gracz otrzymuje po rejestracji, przekroczeniu 5 i 30 PD automatyczne maile wprowadzające. są też 'karteczki pomocnicze' w arkuszu gry, wyjaśniające zasady tym co nie chcą czytać opisu.

tak więc jeśli ktoś tylko chce poświęcić trochę czasu i lubi takie gry, to nie powinien mieć z niczym problemów.
inna rzecz to co zrobić, by gracz chciał poświęcić na to czas.
Izzi farmer jest pewnie częściowym rozwiązaniem. ale jeśli macie jakieś pomysły, to piszcie.

co do uproszczenia nawigacji - nie bardzo rozumiem, co należałoby usunąć wg izydy - grę w wisielca? wykres dnia?
wg mnie te wszystkie dodatki fajnie urozmaicają serwis.
usunąć zakładkę statystyki? ale czemu? niech sobie 'potencjalni' gracze sprawdzą, czy ktoś w tą grę gra, z czego ona się składa i czy jest prosta czy rozbudowana.

wkrótce wprowadzimy nową zakładkę 'zadania'. i myślę, by wszystkie mapy pogrupować w zakładkę 'mapy'. i ewentualnie usunąć zakładkę 'kontakt' - link można dać na samym dole głównej strony.
  
wypowiedzi: 530
wątków: 46
...
06.07.2008 (Nd) 13.43 (5855 dni temu)
Generalnie przychylałbym się jednak do poglądów buraka. Zgadzam się z nim wychodząc z założenia, że jeśli do farmersów dotrze gracz poszukujący gry ekonomicznej to poświęci te parę minut na poznanie gry. Jeśli natomiast wpadnie poszukiwacz gry typu 'buduj 27 poziom kopalni' to i tak nie zostanie tu dłużej. Nie każdego można posadzić przed np. 'Cywilizacją'. Sam pierwsze 3 gry w Memphis 'poświęciłem', czyli nie interesowała mnie wygrana, ale analiza własnych błędów i posunięć przeciwników i się jakoś nauczyłem.

Z tej dyskusji wnioski widzę takie:
1. Być może Memphis jako 'miasto pierwszego kontaktu' powinno mieć pełną gamę długości przeliczeń - od 5min do 24h (rozgrzałeś sie i chcesz pograć szybko - graj, chcesz mieć czas na przejrzenie konsekwencji decyzji z poprzedniej tury - patrz)
2. Może istotnie można dodać w 'poznaj bliżej grę' zakładkę 'pytania, może nawet głupie', choć w dzisiejszych czasach używa się raczej nazwy 'FAQ' i wrzucić tam odpowiedzi na 'jak zdobyć cegiełki?' itp
3. Fakt - gra się zmienia i trzeba pamiętać o aktualizacji wprowadzeń, filmików, instrukcji itd

I tyle. Ta gra naprawdę nie jest bardziej skomplikowana, przynajmniej na poziomie Memphis/Cleveland, od np. Monopolu i nie ma potrzeby nowych graczy traktować jak ułomnych, ujmować im dostępu do opcji i inne dziwne operacje. Dla mnie izyda to byłby przejaw nadopiekuńczości - a nadopiekuńczość, wbrew pozorom, nie pomaga.
wypowiedzi: 178
wątków: 8
FAQ
06.07.2008 (Nd) 18.34 (5855 dni temu)
ja nie bardzo widzę sensu FAQ - o cegiełkach gracz może dowiedzieć się z wielu źródeł - po rejestracji ma link 'rozbuduj swoją posiadłość', gdzie ma napisane wszystko o cegiełkach. w zadaniach odnośnie rangi ma też linki do posiadłości. napisane jest też co i jak w opisie gry. a na stronie glownej jest wyszukiwarka google. no i oczywiscie kilka wątków na forum.
jak ktoś chce, to powinien bez problemu znaleźć jak zdobyć cegiełki. a jak ktoś nie chce i nie potrafi szukać, to żadne FAQ nie pomoże - i tak bedzie pytał na forum.
wypowiedzi: 588
wątków: 61

:)
12.07.2008 (So) 21.30 (5849 dni temu)
Przede wszystkim przydałoby się odświeżyć odrobinę film (np. w filmie jest napisane, ze przeliczenia następują co 24 h, a tak naprawdę następują już co 5 minut). I stworzyć film, który pokazuje jakie możliwości spotkają gracza w przyszłości (Wild West, puchar, gry z kowbojami itd.).

Bardzo mi się podoba wprowadzenie do gry, tylko co z kolejną częścią? Tzn. tak mi przynajmniej wyglądało, ze jest jakaś część 2

Jeśli Claveland jest od 0PD to przepraszam, chociaż wydawało mi się, że jak patrzyłam to było o 10, ale może tylko wydawało

co do uproszczenia nawigacji - nie bardzo rozumiem, co należałoby usunąć wg izydy - grę w wisielca? wykres dnia?
wg mnie te wszystkie dodatki fajnie urozmaicają serwis.
usunąć zakładkę statystyki? ale czemu? niech sobie 'potencjalni' gracze sprawdzą, czy ktoś w tą grę gra, z czego ona się składa i czy jest prosta czy rozbudowana.


Oczywiście, ze nie chciałabym usuwać zakładki statystyki, mówiłam tylko o stronie głównej, bo rzeczy które rzeczywiście fajnie urozmaicają stronę na początku mogą wywoływać wrażenie chaosu informacyjnego.


Zgadzam się z nim wychodząc z założenia, że jeśli do farmersów dotrze gracz poszukujący gry ekonomicznej to poświęci te parę minut na poznanie gry. Jeśli natomiast wpadnie poszukiwacz gry typu 'buduj 27 poziom kopalni' to i tak nie zostanie tu dłużej.

Powtórzę się, ludzią szkoda czasu na poznawanie gry, przy której pierwsze wrażenie nie było w pełni pozytywne. A to pierwse wrażenie to zaledwie kilka minut na stronie.

2. Może istotnie można dodać w 'poznaj bliżej grę' zakładkę 'pytania, może nawet głupie', choć w dzisiejszych czasach używa się raczej nazwy 'FAQ' i wrzucić tam odpowiedzi na 'jak zdobyć cegiełki?' itp

Miałam raczej na myśli taki dział na forum niż osobną zakłądkę. Pytania i tak lądują na forum, ale ciągle w jakiś dziwnych działach.
wypowiedzi: 8
wątków: 1
nowi
10.08.2008 (Nd) 22.03 (5820 dni temu)
Stukam sobie w FARMERSÓW od jakiegoś czasu...

To mój pierwszy kontakt z jakimikolwiek grami.
Gram w farmersów z powodu moich zainteresowań Dzikim Zachodem.

Brakuje mi szybkich gier. Nie mam czasu na gry 12 i 24h - po prostu ja zapomniałabym, że gram.
Dla mnie liczy sie szybkosć i efekt.
Dlatego brak mi więcej gier o szybkich przeliczeniach - 5 i 10 min.

Co do samej gry - jest średnio trudna. Wiele rzeczy robi się "na czuja".

Brakuje mi również gier gdzie hodowałoby sie konie, jeździło na rodeo - brało udział w zawodach, później konie sprzedawało, przepędzało bydło itd. (chyba że do takich nie doszłam jeszcze)
wypowiedzi: 73
wątków: 9
Wykup abonament
11.08.2008 (Pn) 08.31 (5820 dni temu)
Bedziesz miała wiecej miast
wypowiedzi: 22
wątków: 15
hi
11.08.2008 (Pn) 13.49 (5819 dni temu)
popieram buraka!
Mimo to Izyda, dziękuję ze poświęcasz tak dużo czasu na szerzenie światła edukacji.
Pozdrawiam wszystkich gorąco!



Forum >> koncepcje i dalszy rozwój >> O Farmersach w oczach początkujących