gry online

 tematów: 33      wątków: 2617      wypowiedzi: 27.803
autor: fraza:
jeśli chcesz brać udział w dyskusji zaloguj się: użytkownik: hasło:
Podsumowanie aktywności na forum w ciągu ostatnich 24 godzin

Forum >> koncepcje i dalszy rozwój >> ulepszenie

system automatycznej korekty błędów

autor treść
wypowiedzi: 29
wątków: 4
ulepszenie
12.08.2008 (Wt) 21.04 (5818 dni temu)
ja myślałem o olepszeniu w grach w 1869, a mianowicie o ubezpieczeniu na np. atak kowbojów lub spadek majątku o x procent
dopiszcie co uważacie na ten temat
wypowiedzi: 87
wątków: 3

re: ulepszenie
13.08.2008 (Śr) 08.53 (5817 dni temu)
Moim zdaniem pomysł z spadkiem majątku niebyłby możliwy do wprowadzenia, z tego względu że trzeba by było dać konkretny powód dlaczego taki spadek by był. Jakby był pomysł z jakiego powodu majątek spada to prędzej można by było rozpatrzeć ten pomysł
Co do ataku kowbojów/bandytów to już jest to wprowadzone.
wypowiedzi: 2960
wątków: 471

ubezpieczenie
13.08.2008 (Śr) 10.00 (5817 dni temu)
ubezpieczenie to zabezpieczenie się przed ryzykiem.
i z tym mamy w grze ciągle do czynienia.
ubezpieczeniem przed atakiem kowbojów jest... kilku kowbojów w obronie.
ubezpieczeniem przed spadkiem cen zboża może być stadko krów.
ciągle trzeba szacować ryzyko i znajdywać metody jego ograniczenia. choć zwykle, jak to w życiu, zysk jest wprost proporcjonalny do ryzyka...
  
wypowiedzi: 54
wątków: 3
13.08.2008 (Śr) 14.30 (5817 dni temu)
ubezpieczenie miałoby sens gdyby ubezpieczać się od suszy lub epidemii wśród bydła etc., mogłoby byc ciekawiej gdyby bo np. jak susza wystąpi wcześniej to się opłaci bardziej, a jak nie wystąpi to tylko stracimy, możnaby też wprowadzić iwenty np. wybuch kadzi w browarze czy pożar hotelu - posiadanie nieruchomości nie było tak bezkarne.
wypowiedzi: 504
wątków: 13

Właśnie!
13.08.2008 (Śr) 14.41 (5817 dni temu)
Ja odnośnie tych nieruchomości. Faktycznie strasznie uciążliwe ustrojstwo. Nie da się tego zaatakować kowbojami i doprowadzić przeciwnika do bankructwa. Normalnie mi to nie przeszkadza, ale np. w olimpiadzie żeby mieć najlepszy wynik PD to trzeba zbankrutować przeciwnika a jak taki sobie kupi nieruchomość na samym początku to jest to niewykonalne po prostu.
wypowiedzi: 87
wątków: 3

;]
13.08.2008 (Śr) 15.21 (5817 dni temu)
Szeryfie ubezpieczenia można wprowadzić i dodatkowe zagrożenia, tylko wydaje mi się że takowe ubezpieczenia powinny też trochę kosztować, powinny być na tyle drogie żeby gracz musiał się zastanowić czy jest sens aby brać to ubezpieczenie. Można spróbować z tym pomysłem narazie w jednym czy w dwóch miastach a z biegiem czasu jeżeli pomysł wypali w owym mieście rozszerzyć takie niespodzianki ;]

Ewentualnie można by zrobić na tej zasadzie że gracz sam by wybierał wysokość ubezpieczenia, ale nie mniejszą niż jakaś kwota. Oczywiście im więcej przeznaczymy na ubezpieczenie tym więcej zyskamy ;]
wypowiedzi: 54
wątków: 9
Bzik
13.08.2008 (Śr) 17.28 (5817 dni temu)
Problemem nie jest niemożność spalenia nieruchomości, a dość toporne algorytmy obliczające wynik w igrzyskach. Bankructwo najczęściej jest wynikiem błędu bankruta, a nie dobrej gry drugiej strony. Tymczasem dobór przeciwników jest prawie kompletnie losowy, co bardzo mocno randomizuje klasyfikację końcową. Moim zdaniem przed druga edycją IO należy gruntownie przerobić sposób tworzenia rankingu. Idealnym rozwiązaniem byłoby dodać do tego rozgrywki finałowe (w każdej konkurencji oddzielnie), w końcu co ja mogę poradzić, że w El Paso wpadłem na Kesika i na dwucyfrową średnią nie mam już szans?

Finały (i półfinały, a w przypadku El Paso może nawet i ćwierćfinały) można by grać w z góry określonym dniu, powiedzmy z 10-minutowym przeliczaniem. Już widzę te tłumy kibiców nabijających się z zagrań rzekomo najlepszych farmerów.
wypowiedzi: 504
wątków: 13

Trad
13.08.2008 (Śr) 17.53 (5817 dni temu)
Zgadzam się co do olimpiady, że sposób liczenia punktów i rankingi nie są doskonałe. Od choćby fakt, że można wygrać trzy gry i przestać grać żeby utrzymać średnią. Kto inny wygra sześć gier i wystarczy, że jedną wygra minimalnie i już średnią ma gorszą a namęczył się więcej i bardziej dowiódł umiejętności a nie szczęścia... Ale do następnej olimpiady jest czas.

A nieruchomości są już i to problematyczne. Dla przykładu niech będzie jeszcze WW lub miasta gdzie jest rola przedsiębiorcy. Jesteś przedsiębiorcą wygrywasz na całej linii, rządzisz po prostu a cwaniaka co siedzi na nieruchomości nie ruszysz chociaż ledwo zipie. Masz armię kowboi i stać cię na zbudowanie np. dziesięciu młynów, ale nie możesz zrealizować drugorzędnego celu. Ten element gry jest irracjonalny.
wypowiedzi: 54
wątków: 9
Bzik
13.08.2008 (Śr) 19.28 (5817 dni temu)
Podoba mi się pomysł umozliwienia ataku na nieruchomośc, ale z mocno podkręconym bonusem dla obrońców. W końcu siedzą ukryci, a atakujący są na widoku.

Wysokość bonusu powinno się wytestować, może pracownicy walczyliby jak kowboje, a kowboje dwa razy lepiej? Może zamiast mnożnika trzeba wprowadzić bonus addytywny? Może ograniczyć to jakoś z góry, np. funkcją logarytmiczną (tzn. każdy kolejny obrońca dodawałby coraz mniej do siły nieruchomości, w końcu ilu ich tam się zmieści)?

Do tego odróżnić atak w celu przejęcia (bardzo trudny) od spalenia (łatwiejszy, znacznie bardziej obciąża hipotekę moralną sprawcy, nieruchomość znika z miasta powiedzmy na trzy tury, pojawia się opcja odbudowy - płacisz teraz, dostajesz za trzy tury), i pojawiają się nowe elementy.

W każdym razie zrobić coś, aby nieruchomość dalej była czymś bardzo różnym od pola, krowy czy konwoju, ale nie do końca różnym.
wypowiedzi: 87
wątków: 3

nie na temat
13.08.2008 (Śr) 21.55 (5817 dni temu)
sorki ale muszę to wtrącić Kto ma ochote niech spojrzy na pierwszy post, o co chodziło na początku wątku, a do czego doszliśmy

Wydaje mi się że poszliśmy w docrym kierunku i nasze rozmyślania do czegoś doprowadzą Jestem tego samego zdania co trad. Zresztą zazwyczaj który gracz ma więcej nieruchomości ten jest z miejsca zwycięzcą. Nieruchomości nie generują żadnych strat, sam czysty zysk i to bez najmniejszego ryzyka. Uważam że należy z tym skończyć. Niech i inwestorzy poczują dreszczyk na plecach.
wypowiedzi: 5
wątków: 1
...
13.08.2008 (Śr) 23.37 (5817 dni temu)
co do ulepszeń to może z innej beczki, czy dałoby się Szeryfie aby wiadomości najnowsze naForum wyskakiwały na początku nie na końcu strony?
chyba że coś w opcjach trzeba przestawić to proszę Farmerzy o pomoc pozdrowionka
wypowiedzi: 87
wątków: 3

mjasjionow
14.08.2008 (Cz) 09.55 (5816 dni temu)
mjasionow załóż do powyższego postu nowy wątek
wypowiedzi: 18
wątków: 0

;)
14.08.2008 (Cz) 13.08 (5816 dni temu)
ubezpieczenie od ataków niby już jest jakieś czyli dofinansowanie rady miasta, zawsze to coś nawet jak sie ma niewielu kowbojów
pomysł z ubezpieczeniem od klęski czy epidemii jest nawet dobry, co roku decydowałoby sie czy chcemy sie ubezpieczyć i czy nas na to stać.
podobnie pomysł z ubezpieczeniem majątkowym gdzie wyliczałoby sie jakoś składke w zależności od tego jak duży majątek chcemy ubezpieczyć od strat.
a co do nieruchomości to reczywiście należy rozważyć możliwość ataków na nie, spalenia czy przejęcia, odbudowy po jakimś czasie albo poprostu zwiększenia ilości koncesji na nie w trakcie gry w losowym roku (byłby o nią przetarg tak jak obecnie o zakup istniejących). W różnych miastach można by wprowadzić różne rozwiązania także w zależności od roku w którym zaczyna się grę.
Ale mówienie tu o nieruchomościach wcale nie jest nie na temat bo właśnie ich posiadanie jest taką formą ubezpieczenia się od zmian sytuacji na rynku, właśnie dlatego że dają w miarę stały dochód.



Forum >> koncepcje i dalszy rozwój >> ulepszenie