Odnosnie trzęsienia ziemi, to może zwierzęta będą uciekać w popłochu, a część mieszkańców w strachu szybko wyjedzie z miasta, przez co wzrosną płace i zmaleje popyt. Po 2 turach wracają i wszystko wraca do normy
![](emotki/yel23.gif)
.
Odnośnie propozycji wydarzeń losowych to ode mnie kilka innych:
- zaćmienie słońca (XIX wieczni mudzie byli jeszcze podatni na różne zabobony i z chęcią zauważyli by w tym, z pomocą miejscowego pastora, palec boży; wskutek wzrostu pobożności budują kościół i ściągają najlepszych inżynierów i robotników w kraju. Rośnie popyt, lecz maleje nieco liczba rąk do pracy, rosną płace i zmniejsza się ilość pieniędzy na rynku - zakup materiałów i opłacenie konstruktorów świątyni).
Równie dobrze może to być np. przybycie charyzmatycznego misjonarza lub po prostu wzrost pobożności
![](emotki/yel23.gif)
.
- Objazdowy teatr (do miasta ściągają ludzie z okoliczych wiosek; mamy więcej mieszkańców, rośnie popyt i maleją płace)
- Wojna (wprowadza się podatki wojenne pobierane w gotówce lub naturze)
- Wybuch wulkanu (może trochę naciągane z racji tego, ze najbliższy to St. Helens, ale opad popiołów powoduje straty w uprawach i duszenie się zwierząt, za to po kilku latach zwiększa znacząco żyzność ziemi).
- Mafia w okolicy (każdy musi zapłacić haracz za "bezpieczeństwo"; gracze płacą i mieszkańcy płacą, więc maleje też ilość pieniędzy na rynku i popyt - ucieczka ludzi z miasta)
- Przemytnicy (szajka przemytników sprowadza dużo tańsze towary wskutek czego maleje popyt i spadają ceny)
- Bezrobocie (ogromne masy ludzkie wałęsają się bez perespektyw na życie po okolicy; majeją płace i rośnie popyt, ale też pojawaiają się szkody w uprawach, kradzieże zwierząt oraz pieniędzy)
- Ucieczka z więzienia (grupa niebezpiecznych kryminalistów ucieka z pobliskiego więzienia; kradną co popadnie wskutek czego tracą zarówno gracze, jak i mieszkańcy)
- Obóz wojskowy (W czasie kampanii wojskowej - można połączyć jakoś z wojną - kilka regimentów zatrzymuje się w mieście. Rośnie popyt i obrót w sklepach i barach, ale wojsko konfiskuje pewną część plonów oraz stada co roku).
- Rok wesel (MIeszkańcy tłumnie biorą śluby; rośnie obrót w sklepach i barach, rośnie popyt, ale rosną płace z powodu mniejszej ochoty szczęśliwych ludzi do pracy)
Możnaby faktycznie tak wymyślać w nieskończoność. Mam nadzieję, że jednak coś z tych moich propozycji zostanie kiedyś uwzględnione w grze.