autor |
treść |
![](zdjecia/gwiazdka_d.gif) ![](zdjecia/gwiazdka.gif) ![](zdjecia/gwiazdka.gif) ![](zdjecia/gwiazdka.gif)
wypowiedzi: 10
wątków: 6 |
Dodatkowe PD za zajęcie 1 miejsca w rozgrywce.
24.11.2008 (Pn) 13.01 (5714 dni temu)
Mam pewien pomysł dot naliczania PD. Mianowice niejednokrotnie zdarzyło mi się wygrać rozgrywkę i dostawałem b. mało PD lub nawet mi odejmowało PD, ponieważ w grach nawet tych cięższych grali gracze z mniejszym PD. Czy nie można wprowadzić pewnego urozmaicenia i motywacji? Chodziło by o to, że np. ten co zajmie 1 miejsce o trzyma jako premię dodatkowe: strzelam teraz 1, 2, 5% swojego PD. Tym samym okazało by się, że mając 2000 PD wygrywając rozgrywkę przy 1% premii dostaję dodatkowo 20 PD oprócz punktów z rozgrywki, czyli np. 26. Teraz zdarza mi się, że ja wygrywam i dostaję 16PD, a 2, 3 itd miejsca po 40, 50 PD. |
|
![](zdjecia/gwiazdka_d.gif) ![](zdjecia/gwiazdka_d.gif)
wypowiedzi: 2960
wątków: 471
|
juz jest
24.11.2008 (Pn) 13.37 (5714 dni temu)
jest premia za zajęcie pierwszego miejsca. tak samo w grach druzynowych. zobacz w algorytmy.xls jak to działa. również w 'przeliczeniu' jest ona wyszczególniona.
jej wysokość zależy od średniego PD graczy |
|
![](zdjecia/gwiazdka_d.gif) ![](zdjecia/gwiazdka_d.gif) ![](zdjecia/gwiazdka.gif)
wypowiedzi: 1027
wątków: 83
|
24.11.2008 (Pn) 16.04 (5714 dni temu)
A jak bardzo od średniego PD graczy zależy? Bo w grach które właśnie przeglądałem to była to premia rzędu 6PD za gry normalne i 7-8PD za gry drużynowe. Mimo że średnie PD graczy było dość różne w różnych grach. W algorytmach nie znalazłem o tej premii żadnej rubryki. Edit: a, już znalazłem ![](emotki/yel23.gif) tylko że to nie jest nowe, bo ja mam bardzo stare algorytmy.xls, ściągnąłem sobie obecne dla porównania i nic tam się nie zmieniło... I czy ta premia dobrze działa? bo mam: premia PD dla 1 graczy: 6.1696031662222 dla gracza adrianu zmiana PD adrianu: -22.989859817221 to powinienem dostać "tylko" minus 16PD a dostałem minus 22 Czy też ta premia od razu jest uwzględniania w zmianie PD? http://farmersi.pl/user.php?id_gra=159836&id=6&id_sz=1&gracz=27060PS Trudne to wszystko strasznie, w ogóle nie ogarniam tych zakładek z liczeniem PD w algorytmach |
|
![](zdjecia/gwiazdka_d.gif) ![](zdjecia/gwiazdka_d.gif)
wypowiedzi: 2960
wątków: 471
|
działa dobrze
24.11.2008 (Pn) 16.47 (5714 dni temu)
wg mnie działa to dobrze.
w algorytmy.xls jest to np. pole B10.
premia = 1/3 x 'punkty wyjsciowe na gracza'
a 'punkty wyjsciowe na gracza' = (średnie PD graczy + 3 ) ^ 0,4 |
|
![](zdjecia/gwiazdka_d.gif) ![](zdjecia/gwiazdka.gif) ![](zdjecia/gwiazdka.gif) ![](zdjecia/gwiazdka.gif)
wypowiedzi: 10
wątków: 6
|
hm...
25.11.2008 (Wt) 08.36 (5713 dni temu)
A nie da się zrobić algorytmu tak, aby wygrana była widoczna, a nie rzędu kilku PD lub nawet ujemne? Myślę, że % sposób, nawet drobny byłby trochę lepszy, bo czasami gramy kilka dni, a okazuje się, że pomimo wygranej przyrost PD jest nikły. |
|
![](zdjecia/gwiazdka_d.gif) ![](zdjecia/gwiazdka_d.gif)
wypowiedzi: 229
wątków: 3
|
25.11.2008 (Wt) 14.54 (5713 dni temu)
Dotychczasowy system powoduje, że gracze z wysokim PD nie chcą się zapisywać do gier, do których zapisało się już kilka osób z małą ilością PD i szukają takich gdzie średnia PD jest dość wysoka. Może to doprowadzić do podziału na gry dla graczy z wysokim PD i reszty. Oczywiście do gier z graczami o wysokim PD częściej dołączają się osoby z niskim PD niż na odwrót. Może więc warto jakoś ulepszyć te zasady naliczania PD. |
|
![](zdjecia/gwiazdka_d.gif) ![](zdjecia/gwiazdka_d.gif)
wypowiedzi: 2960
wątków: 471
|
tak
25.11.2008 (Wt) 15.14 (5713 dni temu)
jak już pisałem planujemy 'tabelę wyzwań' - zakładając grę, będziesz mógł określić minimalny prog PD rywali. np. na 3 tys. PD. wtedy będzie gra tylko między najlepszymi.
system liczenia PD ma swoje uzasadnienie w praktyce - jakby krzywdził najbardziej doświadczonych to by nie zdobywali oni PD. a jak widać PD najlepszych graczy rośnie szybciej niż innych. i wcale nie ze względu na większą liczbę gier.
porównaj np. ginterlena i oshhibby: 800 gier vs 88. 4 tys PD vs 8 tys PD. |
|
![](zdjecia/gwiazdka_d.gif) ![](zdjecia/gwiazdka_d.gif)
wypowiedzi: 229
wątków: 3
|
25.11.2008 (Wt) 15.21 (5713 dni temu)
Ale Oshibby ma właśnie małą liczbę gier, co by wskazywało na słuszność mojego przykładu. A dużo PD nazbierał dzięki pucharom. Z kolei Ginterlen gra więcej w miastach normalnym i jego PD także potwierdza, że to nie do końca się opłaca. A PD i liczby gier Cuterro to już nawet nie ma co komentować, więc coś jest na rzeczy. |
|
![](zdjecia/gwiazdka_d.gif) ![](zdjecia/gwiazdka_d.gif) ![](zdjecia/gwiazdka.gif)
wypowiedzi: 1027
wątków: 83
|
Ale...
25.11.2008 (Wt) 15.22 (5713 dni temu)
Rośnie dzięki pucharom. Ja teraz zatrzymałem się w miejscu, bo mimo w miarę dobrych wyników, to nawet jak wygram to potrafię dostać ujemne punkty. Nie wspominając co się dzieje jak zajmę 3-4 miejsce. Wystarczy zresztą zobaczyć moje ostatnie gry - miejsce - zmiana PD. No właśnie - Krzychur mnie ubiegł w wypowiedzi |
|
![](zdjecia/gwiazdka_d.gif) ![](zdjecia/gwiazdka_d.gif)
wypowiedzi: 2960
wątków: 471
|
ALGORYTM ZMIENIONY!
25.11.2008 (Wt) 16.03 (5713 dni temu)
no dobrze. przekonaliście mnie. przejrzałem dokładniej algorytm. jest tam taki element obniżający PD gracza w przypadku kiepskiego wyniku. chodziło o to, że jak w jednej grze zbankrutuje gracz o PD = 100 oraz gracz o PD = 1000, to bez tego elementu mieliby jednakowy spadek PD. a z tą korektą tracą dodatkowo 3% swojego PD. Bo bankructwo dla obu graczy powinno być jednakowo dotkliwe (dla doświadczonego strata 10PD to pestka, dla nowicjusza to bardzo duzo).
zmieniłem te 3% na 1%, więc 'kara' za kiepski wynik będzie 3 razy mniejsza.
tak samo drużynom zmniejszyłem z 5% do 2%. w efekcie wynik 'poniżej oczekiwań' będzie znacznie słabiej 'karany'.
zmiana wchodzi od razu. |
|
![](zdjecia/gwiazdka.gif)
wypowiedzi: 8
wątków: 1
|
ok
25.11.2008 (Wt) 17.01 (5713 dni temu)
nooo, może zacznę z powrotem grać... bo przestałam mając "focha" na odejmowane PD... nie wiadomo "za co" |
|
![](zdjecia/gwiazdka_d.gif) ![](zdjecia/gwiazdka_d.gif) ![](zdjecia/gwiazdka.gif)
wypowiedzi: 1027
wątków: 83
|
Aaaaaaa...
25.11.2008 (Wt) 17.28 (5713 dni temu)
aaaaA! Ja chcę mniejsze spadki w wypadku zwycięstwa a nie porażki! Jak osiągnę wynik poniżej oczekiwań to sobie mogę tracić PD, ale jak osiągnę wynik godny moich oczekiwań (1-2 miejsce) to nie chcę tracić tyle PD co teraz... |
|
![](zdjecia/gwiazdka_d.gif) ![](zdjecia/gwiazdka_d.gif)
wypowiedzi: 2960
wątków: 471
|
wyjasnienie
25.11.2008 (Wt) 18.34 (5713 dni temu)
widzę, ze nie sprawdzałeś jak działa ten algorytm.
w zależności od PD graczy liczony jest 'oczekiwany wynik'.
załóżmy, ze mamy graczy o PD: 100, 200, 1500, 5000. wynik graczy w grze to: 50, 50, 80, 90 średni wynik = 67,5
'oczekiwany wynik' (czyli wynik teoretyczny biorący pod uwagę PD graczy i średni wynik) to odpowiednio: 40, 43, 71, 116.
Czyli taki przykładowy adrianu z 5 tys PD powinien wygrać wynikiem 116 (np. krów czy działek), a nie wynikiem 90. osiągnął 78% oczekiwanego wyniku. zabrakło mu 22%. dotychczas jego 'nominalna zmiana PD' (warta w tym wypadku 15PD) była pomniejszana o 22% x 3% x 5000 PD = 33PD. Czyli straciłby 18 PD (15-33).
Obecnie w takim wypadku zyska 4 PD, bo ten ujemny człon będzie 3 razy mniejszy. |
|
![](zdjecia/gwiazdka_d.gif) ![](zdjecia/gwiazdka_d.gif) ![](zdjecia/gwiazdka.gif)
wypowiedzi: 1027
wątków: 83
|
Ah :)
25.11.2008 (Wt) 21.16 (5713 dni temu)
Nigdy nie mogłem rozgryźć tego algorytmu liczenia PD Dzięki! |
|