gry online

 tematów: 33      wątków: 2617      wypowiedzi: 27.803
autor: fraza:
jeśli chcesz brać udział w dyskusji zaloguj się: użytkownik: hasło:
Podsumowanie aktywności na forum w ciągu ostatnich 24 godzin

Forum >> koncepcje i dalszy rozwój >> wielkość importu

system automatycznej korekty błędów

autor treść
wypowiedzi: 2960
wątków: 471

wielkość importu
12.01.2009 (Pn) 14.55 (5665 dni temu)
zylo podrzucił pomysł, by wielkość importu uzależnić od stosunku ceny lokalnej i eksportowej. myślę, że tak należy zrobić.
dotychczas kwota importu była zależna tylko od liczby ludności.

zależność liniowa będzie wyglądać następująco:
- jeśli cena lokalna jest większa od eksportowej o 30% to wielkość importu taka jak dotychczas.
- jeśli cena lokalna jest większa od eksportowej o 50% to wielkość importu o 40% większa niż dotychczas.
- jeśli cena lokalna jest większa od eksportowej o 70% to wielkość importu o 80% większa niż dotychczas.
itd.

mechanizm będzie działał jednakowo na rynku krów i zboża.
utrudni to trochę sztuczne zawyżanie cen.

zmiana wejdzie w życie dziś o północy.
  
wypowiedzi: 31
wątków: 1
hehe
12.01.2009 (Pn) 15.14 (5665 dni temu)
To np. w Seattle będzie bardzo ciekawie nie moge sie doczekać.Ale to może nie doprowadzic do wiekszych rekordów
wypowiedzi: 326
wątków: 3
...
12.01.2009 (Pn) 15.53 (5665 dni temu)
Na 100% też coś można dać mimo że takie przypadki rzadko się zdarzają.

Popieram pomysł, ale czy to też dotyczy zadań, bo w niektórych przypadkach będzie ciężko wykonać zadanie.

Ciekawe jak teraz będą wyglądały gry, szczególnie w pucharach.
wypowiedzi: 16
wątków: 7
a dokładnie ?
13.01.2009 (Wt) 19.38 (5664 dni temu)
Hej,

A jak dokładnie to będzie liczone ?
na przykładzie krów i 650 mieszkańców
Teraz było: 650/20 zaokrąglone do pełnych dziesiątek => 30
A po zmianie to tak:
30*1,4=42
30*1,8=54
czy może tak:
650/20*1,4 zaokrąglone do pełnych dziesiątek => 50
650/20*1,8 zaokrąglone do pełnych dziesiątek => 60
wypowiedzi: 2960
wątków: 471

zaokągląnie
13.01.2009 (Wt) 20.05 (5664 dni temu)
zaokrąglanie oczywiście na końcu.

650/20*1,4 zaokrąglone do pełnych dziesiątek => 50
650/20*1,8 zaokrąglone do pełnych dziesiątek => 60
  
wypowiedzi: 16
wątków: 7
Chyba jest pewien błąd
17.01.2009 (So) 20.08 (5660 dni temu)
Szeryfie coś mi się nie zgadza.
Błąd ten zapewne był już w algorytmie wcześniej ale uwidocznił się dopiero teraz.

Gra 1863_Colfax_26a rok 1874 była informacja o imporcie owiec w roku następnym. Na 90 % było to 110 owiec cena wyższa o 75% więc 1274/20*1,8=114,66 czyli 110 owiec. Info to znikło więc głowy nie dam.

W roku następnym import był 120 owiec (wynika to z tabeli podaży) tak jakby system obliczał tę ilość od aktualnej ilości ludności 1318/20*1,8 = 120
Informacja że będzie import 120 owiec nie mogła się pojawić w roku 1874 bo przecież system nie wiedział ile będzie ludności w roku 1875.

Tak chyba nie powinno być że system wprowadza gracza w błąd ?
Nie powinien liczyć od nowa wielkości importu tylko zaimportować to co podał już rok wcześniej.
wypowiedzi: 1
wątków: 0

1832_Richmond_1297d (8/8)
27.07.2009 (Pn) 20.35 (5469 dni temu)
liczba mieszkańców: 652
cena lokalna bawełny: 3,02
cena exportowa bawełny: 1,17

zgłasza sie import: 7000 worków

Jaki jest obecnie algorytm liczenia wielkości importu?
wypowiedzi: 1027
wątków: 83

21.12.2009 (Pn) 20.22 (5322 dni temu)
Zmiany weszły, ale opis gry nie został zaktualizowany, podaje obecnie niepełne informacje.


"(Ilość importowanych krów jest równa liczbie mieszkańców
dzielonej przez 20 i zaokrąglonej do pełnych dziesiątek,
zaś liczba importowanych worków zboża jest równa
liczbie mieszkańców x 3, zaokrąglonej do pełnych
setek)."



Forum >> koncepcje i dalszy rozwój >> wielkość importu