gry online

 tematów: 33      wątków: 2617      wypowiedzi: 27.803
autor: fraza:
jeśli chcesz brać udział w dyskusji zaloguj się: użytkownik: hasło:
Podsumowanie aktywności na forum w ciągu ostatnich 24 godzin

Forum >> koncepcje i dalszy rozwój >> Wspaniałe zwycięstwa nie są wspaniałe.

system automatycznej korekty błędów

autor treść
wypowiedzi: 1027
wątków: 83

Wspaniałe zwycięstwa nie są wspaniałe.
12.08.2009 (Śr) 13.28 (5453 dni temu)
http://farmersi.pl/user.php?id_gra=294845&id=6&id_sz=1&gracz=96175

Nie działa dobrze obecny system. Proponuję go zmienić. Niech wspaniałe zwycięstwo określa się jakoś procentowo.

Dla przykładu jeśli wynik pierwszej drużyny jest lepszy od wyniku drugiej o 40%. Czyli np. na ziemię:
1. 49
2. 35
3. 30
4. 30

to wtedy niech będzie wspaniałe zwycięstwo.


Oczywiście to tylko przykład, ale obecny system działający według zmiany PD moim zdaniem się nie sprawdza.
wypowiedzi: 1027
wątków: 83

12.08.2009 (Śr) 13.48 (5453 dni temu)
W dodatku można by to stopniować.

Np.

40-50% więcej - przekonujące zwycięstwo
51-65% więcej - wspaniałe zwycięstwo
66% i więcej - miażdżące zwycięstwo
wypowiedzi: 17
wątków: 5
watpliwosci.
12.08.2009 (Śr) 13.54 (5453 dni temu)
te % to od jakiej wartosci chcecie wyciagac ? jezeli 1 druzyna ma 60 dzialek a druga 120 czy jak 1 druzyna dostaje 20 pd a druga 80 ? niezabardzo rozumiem
wypowiedzi: 150
wątków: 5
Zdecydowanie się z tym zgadzam
12.08.2009 (Śr) 14.01 (5453 dni temu)
Zdecydowanie się z tym zgadzam, oto mały przykład:

Popraw tagi html.

miejsce drużyna majątek zmiana PDD
1 Beczka $855.705 +74,94
2 ZPG $813.316 +1,49

Wynik beczki jest o 5,2% lepszy od naszego, według mnie to jest prawie nic, przykład adrianu też jest dobry, tylko tam wyniki wynikały z naszego wysokiego PDD.

Tu wychodzi kolejna prawda - gra ze słabymi drużynami bardzo się nie opłaca, w moim przykładzie wynik beczki był lepszy o 5,2% a ZPG zarobiło +1,49 PDD, w przykładzie adrianu wynik ZPG był lepszy o 5,4% (czyli bardzo podobnie), a epikurejczycy zarobili aż +52,33 PDD (czyli o niebo lepiej)
wypowiedzi: 150
wątków: 5
...
12.08.2009 (Śr) 14.23 (5453 dni temu)
http://farmersi.pl/user.php?id_gra=295828&id=6&id_sz=1&gracz=96175

http://farmersi.pl/user.php?id_gra=295828&id=6&id_sz=1&gracz=96175


Coś źle z linkiem zrobiłem? To już jest dobrze
wypowiedzi: 9
wątków: 0
....
12.08.2009 (Śr) 15.15 (5453 dni temu)
gielo jak dla mnie, zwycięstwo jest zwycięstwem nie zależnie od tytułu czy wspaniałe czy też wymęczone natomiast problemem Waszym /ZPG/ jest ilość PD zdobyta nie za jakość tylko za ilość gier, dlatego uważam, że nie miarodajne to są wyniki drużyny m-ca bo tu powinien być algorytm %, tak jak przy graczu m-ca. Uważam skoro nie chcecie być informowani o "ogromny porażkach" po prostu grajcie na jakość bo nie filozofią jest otworzyć 100 gier w m-cu by natrzepać PD, a jednocześnie wygrać 30, lecz otworzyć 30 i wygrać 25 dla mnie taka drużyna ma "mocną" pake.
wypowiedzi: 150
wątków: 5
oj hazard, hazard
12.08.2009 (Śr) 16.20 (5453 dni temu)
"mocną pakę" - święte słowa, szczególnie jak się "podbiera" najlepszych graczy innym drużynom. Do was przeszło bardzo dobrych 2 naszych graczy, nie wiem ile "podebraliście" z innych drużyn.

Ja wiem hazard, że nie możesz przeboleć, że znowu walczymy o drużynę miesiąca dzięki dużej iości gier. Posłużę się tu słowami andrzejeka - "nie szytem jest wspiąć się na wyżyny, szczytem jest tam się utrzymać" - i my staramy się tam utrzymać. W tym miesiącu się dużo poprawiliśmy, na razie wygranych mamy 54% a w ostatnich trzech dniach 77%. Czy to według Ciebie te 30 na 100?

hazard, nie wstrzynaj kolejnej nagonki na ZPG w temacie, który został założony do zupełnie innego celu, jeśli nie podoba Ci się nasza filozofia gry to trudno, powiem jedno, "każdy orze, jak może" i tego już nie zmienisz... i nie zaśmiecajmy już tego tematu!


Wracając do pierwotnego tematu, według mnie pomysł adrianu jest znakomity. A co na to szeryf?
wypowiedzi: 52
wątków: 6

a może inaczej?
13.08.2009 (Cz) 11.48 (5452 dni temu)
Może po prostu zmienić formułę przyznawania punktów za gry drużynowe, w skrócie - niech będzie znacznie więcej minusów i mniej plusów niż teraz. To powinno z biegiem czasu poprawić sytuację.
Drugi pomysł (związany z migracjami graczy między drużyny) jest taki, żeby przyznane za grę punkty uzależniać od siły drużyny mierzonej sumą indywidualnych statystyk uczestniczących w tej grze graczy.

To tyle moich pomysłów,
pozdrawiam serdecznie
wypowiedzi: 281
wątków: 18
Trollingowi stanowcze NIE
13.08.2009 (Cz) 13.19 (5452 dni temu)
Tak, jak gielo uważam że wałkowanie tutaj tematu dlaczego ten, a nie tamten jest lepszy od tego jest trochę nie na miejscu.

Wydaje mi się, że obecny system liczenia PDD na rozgrywkę jest trochę niesprawiedliwy.
Faworyzuje on nowe drużyny, ale nowa drużyna to nie to samo, co "słabsza drużyna". O ile na początku, bez bonusów gra się naprawdę ciężko (i w tym momencie to przyspieszanie przyrostu PDD ma jakiś sens), to później, gdy je skompletujecie macie pełen wachlarz możliwości.

Hazardzie, łatwo Ci mówić - jeśli zestawisz Atari i Roadrunner'a, to jak myślisz który komputer będzie skuteczniejszy? I tak samo wypada porównanie większości drużyn do beczki - macie świetny skład, który nie dość że bardzo dobrze sobie radzi, to jeszcze jest niejako premiowany za to, że jest "nowszy".
I w tym momencie nawet gdybym stanął na uszach (żeby więcej krwi trafiało do mózgu) w jednej ręce mając kalkulator, w drugiej klawiaturę, myszkę obsługiwałbym prawą nogą, a lewą bym machał żeby serce szybciej pompowało krew to i tak nie dam rady osiągnąć wspaniałego zwycięstwa.
A uważam, że w chwili obecnej każde zwycięstwo z Wami jest w pewnym stopniu sukcesem.

Podsumowując - uważam, ze pomysł adrianu jest bardzo dobry, bo rzeczywiście sprawi, że "wspaniałe zwycięstwa" będą bardziej logiczne.

Ale uważam też, że PDD naliczone drużynie w danej rozgrywce powinno być przynajmniej w 1/3 determinowane przez PD graczy, którzy biorą w niej udział (najchętniej wpakowałbym w to jeszcze średni przyrost PD/grę, bo on jest wg mnie bardziej miarodajny, ale to za bardzo skomplikowałoby sprawę).
wypowiedzi: 504
wątków: 13

Nie mieszajmy pomysłowości z grabieżą!
13.08.2009 (Cz) 14.21 (5452 dni temu)
Pomysł Adriana jest ok. bo wyróżnione zostaną faktycznie te gry, gdzie zwycięstwo było znaczne tj. wynik był dużo większy.

Ale, żeby mieszać do liczenia PDD indywidualne PD graczy??? To już przesada! To tak jakby uzależnić wysokość zakładu w pucharze od posiadanych PD drużynowych. Totalna bzdura moim zdaniem. Nikt mnie nie przekona, że jak ktoś świetnie sobie radzi np. w Seattle, czy pucharach i tam nabije PD to na 100% będzie genialnie grał drużynówki. Takie wypadki się zdarzają, ale to raczej nie jest norma i nie ma powodu by wg tych wyjątków ustawiać reguły dla wszystkich.
wypowiedzi: 2960
wątków: 471

wspaniałe zwycięstwa.
13.08.2009 (Cz) 16.01 (5452 dni temu)
dobrze, że adrianu zwrócił na to uwagę i jego propozycja podoba mi się.

zresztą już prawie to zmieniłem, jeszcze tylko trzeba potestować.

generalnie będą takie zmiany:
- zwycięstwa drużynowe będą wyróżnione jeśli wzrost PD będzie ponad 80 punktów (dotychczas 70, a w grach indywidualnych 120), a dodatkowo zmiana wyniesie ponad 0,8% PDD drużyny (dotychczas tego warunku nie było, w grach indywidualnych to jest 2% PD gracza).
- będzie stopniowanie (przekonujące/wspaniałe/miażdżące zwycięstwo), tak jak zaproponował adrianu, wtedy gdy drużyna lub gracz zdobędzie odpowiednią przewagę nad następną drużyną/graczem.


co do systemu liczenia PD - wszystko ma swoje wady i zalety. żaden system nie będzie uznany za doskonały - jednym dana cecha się podoba innym nie. więc nie będziemy w nim nic zmieniać.
  
wypowiedzi: 200
wątków: 12
13.08.2009 (Cz) 16.30 (5452 dni temu)
Wszystko dobrze, ale jest jeden szkopuł. Jak zwycięstwo może byc przekonujące? Może lepiej nazwijmy je zwycięstwem znaczącym? Dla mnie brzmi o wiele lepiej
wypowiedzi: 173
wątków: 12
no to
13.08.2009 (Cz) 17.30 (5452 dni temu)
ancymon może chyba zapomnieć o tytułowaniu swoich zwycięstw - 2% to dla niej bardzo dużo np (na pewno ponad 400) i wielu innych graczy też ma ponad 10 000 PD
sądzę że wystarczy warunek % przewagi żeby było jak w lidze - bardziej doświadczonym i tak trudniej zdobyć PD-ki po co jeszcze ich wykluczać z wielkich zwycięstw progiem %?
wypowiedzi: 1027
wątków: 83

13.08.2009 (Cz) 18.36 (5451 dni temu)
Tak, znaczące/wspaniałe/miażdżące brzmi lepiej.
wypowiedzi: 260
wątków: 6
A antonimy??
13.08.2009 (Cz) 18.57 (5451 dni temu)
dotkliwą/sromotną/druzgocącą... porażkę
wypowiedzi: 2960
wątków: 471

OK, wprowadzone
13.08.2009 (Cz) 23.31 (5451 dni temu)
będzie 'znaczące' zwycięstwo jeśli zwycięzca będzie miał wynik o 20-50% lepszy od drugiego w kolejności, 'wspaniałe' zwycięstwo jesli wynik lepszy o 50-200% i 'miażdżące' jeśli ponad 3-krotnie większy.


ponadto zendemion ma racje - obniżyłem kryterium z 2% na 1,5% PD gracza.
  
wypowiedzi: 715
wątków: 56
Ciężko i tak
13.08.2009 (Cz) 23.46 (5451 dni temu)
Wiem, że jak ma się wysoki PD to powinno być trudniej o wspaniałe zwycięstwo, ale podam przykład:

http://farmersi.pl/user.php?id_gra=296420&id=6&id_sz=1&gracz=90192

brzydkie to raczej nie jest, a do wspaniałego (przy moim PD i nowych warunkach potrzebne jest 300PD ?!? ) to bardzo dużo brakuje, przy obecnych ustawieniach to wspaniałe zwycięstwo mogę osiągnąć tylko zakładając wyzwanie - pojedynek za co najmniej 300PD , pytanie czy nie przesadzono gdzieś z trudnością

PS. Przepraszam niektórych za rozpowszechnianie ich "słabszych chwil"
wypowiedzi: 17
wątków: 5
heh ... :D
13.08.2009 (Cz) 23.51 (5451 dni temu)
wydalo sie sentinel a tak cie chwialilem za "wspaniale zwyciestwo" a tu widze "wspaniala porazke" ha ha.. ha ha.. ehh musialem niemoglem sie powstrzymac
wypowiedzi: 1027
wątków: 83

No właśnie.
14.08.2009 (Pt) 00.04 (5451 dni temu)
Czy te kryterium zmiany PD o ileś tam % jest w ogóle potrzebne? Po co to? Liczy się rozmiar zwycięstwa, a nie jak doświadczony gracz czy drużyna są. (resztę oceni historia albo inni gracze )
wypowiedzi: 2960
wątków: 471

OK
14.08.2009 (Pt) 00.12 (5451 dni temu)
zmieniłem z 1,5% na 1% to kryterium.

akurat w FT wyniki zaniża John Black.
mysle, ze trzeba mu ustawić inne PD w grze.


ogólnie to kryterium wydaje mi się potrzebne - jesli zylo osiągnąłby takie zwycięstwo z graczami o PD=10, to nie byłoby czym się chwalić.
a ze skopał tyłki dobrym graczom to inna sprawa - to właśnie uwzględnia wskaźnik zmiany PD.
  
wypowiedzi: 1027
wątków: 83

Ja bym się nie zgodził.
14.08.2009 (Pt) 08.11 (5451 dni temu)
Dla mnie nawet takie zwycięstwo może być przecież miażdżące czy wspaniałe, a czy jest się czym chwalić niech osądzą inni gracze. Zawsze chętnie sobie popatrzę na grę w której ktoś doszczętnie skopał tyłki innym, niezależnie czy np. zylo zrobił to graczom o PD 20 czy też sinowi, knotowi i bzikowi na przykład.

Po to takie zwycięstwa są wyróżniane aby gawiedź mogła sobie wejść w link i się napatrzeć, mieć rozrywkę.

I teraz pytanie jest co woli gawiedź, a nie co wolę ja czy Ty szeryfie, bo przecież ramka o wydarzeniach powstała właśnie po to, aby ludzie mieli rozrywkę i sobie klikali w najciekawsze rzeczy. Trzeba się dowiedzieć co dla większości będzie ciekawsze.
wypowiedzi: 504
wątków: 13

14.08.2009 (Pt) 08.31 (5451 dni temu)
Można jeszcze kilka argumentów dołożyć przeciw liczeniu wg PD:
- w sytuacji gdy grają gracze o takim samym PD i są identyczne różnice w wynikach to przy graczach mających np. po 1000 PD zwycięstwo będzie wspaniałe, a przy 10000 PD nie.

- wciąż istnieje zjawisko powrotów do gry pod nowymi nickami. Gracze, którzy mają niewiele PD mogą być również bardzo doświadczeni i co chwilę będą mieli wspaniałe zwycięstwa grając w tymi o wysokim PD. W drugą stronę to nie zadziała, a raczej odwrotnie - nawet przy wyrównanym wyniku gracz z wyższym PD może zaliczyć sromotną porażkę.

Więcej podobnych sytuacji pewnie by się znalazło, ale nie chce mi się wymyślać
wypowiedzi: 115
wątków: 4
5 groszy...
14.08.2009 (Pt) 09.29 (5451 dni temu)
to ja dodam jeden... wspaniałe zwycięstwo gracza(drużyny) znajdującego sie na drugim miejscu.

fajnie że ktoś poruszył ten temat bo niektóre "wspaniałe zwycięstwa" były mocno naciągane.

Też jestem za premiowaniem rozmiarów zwycięstwa. System przyznawania PD (jak dla mnie) nie jest dobry... Może to nie do końca w tym temacie, ale odejmowanie PD za zwycięstwa to już jedno wielkie nieporozumienie... tym bardziej że w zwykłych grach nie bardzo mamy wpływ na to kto sie do naszej gry zapisze.
wypowiedzi: 715
wątków: 56
.
14.08.2009 (Pt) 10.20 (5451 dni temu)
"odejmowanie PD za zwycięstwa to już jedno wielkie nieporozumienie..."

Czemu ?
kiedyś wróciłem się po cegiełki do Memphis
http://farmersi.pl/user.php?id_gra=245983&id=6&id_sz=1&gracz=90192
uważam, że w takim przypadku jak najbardziej powinienem zostać ukarany za grę dla sportu

Ciężko określić co jest znakomitym zwycięstwem, żeby to zrobić w miarę dobrze trzeba będzie uwzględniać dokładniej proporcje wyniku, cel gry, ilu bankrutów było w grze..., obecny system (120, co najmniej 1%), dyskryminuje 17 graczy z największym PD
wypowiedzi: 17
wątków: 5
dokladnie
14.08.2009 (Pt) 13.50 (5451 dni temu)
zgadzam sie z ponem powyzej. niewazne z kim sie gra zwyciestwo to zwyciestwo i powinna za nie byc nagroda < pd> a nie jeszcze na - prawda jest taka ze np. neura grajac ze mna wielokrotnie nawet jak wygra dostaje pd na - lub np +0,30

to nieporozumienie...
wypowiedzi: 29
wątków: 5
"Słabsze chwile"
15.08.2009 (So) 23.12 (5449 dni temu)
Chciałbym tylko dodać że wygrać jak Zylo to nie sztuka nic mu nie odejmując bo jest dobry. Przez ponad rok grałem by być lepszy znaczy wygrać. Ale jak tu widzę, ta gra jest ceniona jak się wygra a innych wykończy. Fakt może pd więcej wpadnie i procenty podskoczą. Dla mnie natomiast wazne jest spokojnie wygrać a innym dac dotrwać. Zagrałem jak Zylo wykończyłem innych ale frajdy w tym nie poczułem. hmm teraz trzeba tak grać i nie ufać nikomu. Pewnie będzie odzew to nie kółko różańcowe niech i tak będzie. Ta gra mnie czegoś nauczyła ale wyciągnę z niej dobre strony mocy To był wątek optymistyczny.
wypowiedzi: 2960
wątków: 471

OK, macie racje
16.08.2009 (Nd) 00.01 (5449 dni temu)
macie rację - ten warunek ze zmianą minim. 1,5% PD gracza nie jest już potrzebny. pozostałe kryteria powinny być wystarczające.

wcześniej ich nie było, więc miało to sens.

usunąłem warunek zmiany min. 1,5%PD w zwycięstwach indywidualnych, by były uznane za warte wyróżnienia, oraz 0,8% w grach drużynowych.

2 uwagi:
- za zwycięstwo naliczana jest zawsze premia PD. więc zwycięstwo jest nagradzane. choć jeśli jest ono nieznaczne, dokonane na dużo słabszych graczach, to może skończyć się małą stratą PD. ale to bardzo rzadkie przypadki
- wczesniej zdarzało się, że ktoś był wyróżniany, choć zajął drugie miejsce. teraz już tego nie będzie.

widać już w niusach 'miażdżące' zwycięstwo oraz 'znaczące' - fajny pomysł
  
wypowiedzi: 715
wątków: 56
każdy coś dla siebie znajdzie
16.08.2009 (Nd) 00.22 (5449 dni temu)
różni gracze z różnych rzeczy czerpią szczęście, dla mnie jeśli chodzi o gry (bo ludzie i klimat jest ważniejszy oczywiście ) to liczy się przede wszystkim jakość zwycięstwa i pojedyncze zwycięstwa totalne (mierzone w ilości PD), żeby to osiągnąć trzeba z innymi "rywalizować", i dla mnie ta rywalizacja jest ważna, jeśli ktoś odpuszcza sobie grę i gra po prostu na odwal się żeby dociągnąć do końca (bo na początku zdobył przewagę) to ja to odbieram lekko źle - nie na tym walka polega

PS oczywiście toleruję inne poglądy i ta różnorodność w grze jest ciekawa, gdyby wszyscy grali podobnie do mnie to nudne to byłoby i długo bym nie wytrzymał
wypowiedzi: 504
wątków: 13

No nie do końca
16.08.2009 (Nd) 00.38 (5449 dni temu)
Muszę się nie zgodzić Zylo(albo po prostu mam zdanie odrębne ). Samo zwycięstwo już daje coś tylko zależy o co się gra. Masz rację, że rywalizacja jest sensem gry, ale z drugiej strony walka o 10 PD więcej kiedy ma się ich kilkanaście tysięcy wydaje się nieco śmieszna. Rozumiem np. ligę gdzie zdarzało mi się dążyć do zbankrutowania innych graczy tylko po to by osiągnąć jak najwyższy wynik, bo od tego zależy awans itd. ale w normalnych grach bym sobie chyba odpuścił
wypowiedzi: 715
wątków: 56
?!?
16.08.2009 (Nd) 01.26 (5449 dni temu)
bzik:
"Muszę się nie zgodzić Zylo"
To dałeś mi do myślenia ??

w swojej wypowiedzi postawiłem dwie tezy:
1. Strategię jaką ja zwykle stosuję w grach
2. To, że różnorodność strategii wśród graczy jest ciekawa

Więc albo:
1. Wiesz lepiej jaką ja mam strategię
2. Twierdzisz, że fajniej byłoby gdyby wszyscy grali niczym gołąbki i rywalizowali "delikatnie"

a tak na poważnie to:
"ale z drugiej strony walka o 10 PD więcej kiedy ma się ich kilkanaście tysięcy wydaje się nieco śmieszna" - walka o kolejne zwycięstwo totalne (wszyscy ludzie zerowe wyniki oprócz mnie, nie w pojedynkach) gdy ma się ich 9 jest warta poświęcenia uwagi

i jeszcze poważniej:
zależy co ciekawego widzi się w tej grze, ja dostrzegam tutaj właśnie piękno rywalizacji mocno analitycznej (pojedynki, FT) i dla odmiany piękno dużych gier na wyczucie decyzji przeciwników w początkowych turach (przez co niektórych nazywane szczęściem, fartem itp.) i to piękno polega na tym, że czasami widzę efekty swojego myślenia, a nie ślepego klikania tych samych lub bardzo podobnych schematów

PS Geneza mojej wypowiedzi:
1. Kawy nie pijam wcale
2. Napojów z kofeiną piję bardzo mało, rzędu 1 red bull (lub odpowiednik) / miesiąc
3. 19-23 jeździłem na rowerze
4. o 20 kupiłem sobie 2 litry mountain dev i wypiłem do 23
5. 150mg/l czyli razem 300mg kofeiny (3 standardowe filiżanki kawy)
6. dużo energii jest we mnie, ale na szczęście powoli łapie mnie senność

Literatura:
1.
Zawartość kofeiny w napojach (mg)
filiżanka kawy gatunku Robusta 330
filiżanka kawy Arabica 175-185
filiżanka etiopskiej kawy mokka 160
filiżanka kawy rozpuszczalnej 95
szklanka czarnej kawy 80-120
filiżanka espresso 60
filiżanka kawy mrożonej 50-70
szklanka herbaty 45-65
puszka coca-coli 45
2.
mountain dev skład:
(...) aromaty: w tym kofeina (150mg/l produktu) (...)
wypowiedzi: 504
wątków: 13

:D
16.08.2009 (Nd) 09.03 (5449 dni temu)
Powiedzmy Zylo, że ja piłem wczoraj co innego niż kofeinę i nie wracajmy do tematu Ale przynajmniej jak rozwinąłeś to bardziej skumałem o co Ci chodziło
wypowiedzi: 255
wątków: 14
23.08.2009 (Nd) 12.05 (5442 dni temu)
http://farmersi.pl/user.php?id_gra=301498&id=6&id_sz=1&gracz=32239

Ciekawy przyklad przydzielania PD w grze, gdzie NIE DA SIE osiagnac bardzo wyraznej przewagi, o ile nie gra sie z kretynami.



Forum >> koncepcje i dalszy rozwój >> Wspaniałe zwycięstwa nie są wspaniałe.