gry online

 tematów: 33      wątków: 2617      wypowiedzi: 27.803
autor: fraza:
jeśli chcesz brać udział w dyskusji zaloguj się: użytkownik: hasło:
Podsumowanie aktywności na forum w ciągu ostatnich 24 godzin

Forum >> koncepcje i dalszy rozwój >> Sposób odniesienia PD


system automatycznej korekty błędów

autor treść
wypowiedzi: 29
wątków: 5
Sposób odniesienia PD
06.10.2009 (Wt) 22.51 (5397 dni temu)
Proponuje zmienić odniesienia PD. Ponieważ tak naprawdę gracze powyżej 15.000 nie maja gdzie grać. Chyba że zawsze wygrywają i z dobrą przewagą.
Nawet przy wygranej otrzymuje się od 1 do 23 pd a gracz z pd powiedzmy 5000 będąc na 2 czy 3 miejscu dostaje 0d 30 do 50 pd. Pozostaje albo dopisywać się tylko do takich gier gdzie graja gracze o dużym Pd a to w istocie nie możliwe z powodu że każdy może zagrać wszędzie i jest to słuszne.
Proponuje coś podobnego jak gwiazdki ale z odejmowaniem Pd skoro dotychczasowych parametrów nie chcemy zmieniać. Proponuje np. Żeby kracz który przekroczy 10000. miał specjalne tzw odliczanie pd czyli:
powiedzmy ze gracz dojdzie do 15.000 to 5000 pd się mu kasuje dostaje jakaś tam gwiazdkę lub cokolwiek a od tej pory znów ma 10.000 pd i to kasowanie zawsze by przebiegało po przekroczeniu kolejnych 5000 pd i zawsze wracało do 10000.. Gra stanie się bardziej sprawiedliwa dla wszystkich i bardziej przystępna a nie wybiorcza. Bo niedługo tylko puchary zostaną
wypowiedzi: 31
wątków: 10
A może stop?
29.10.2009 (Cz) 21.08 (5374 dni temu)
A może zamiast odejmowania PD i dodawania sobie nowych gwiazdek, zrobić pewien limit, np. 7000PD. Oczywiście będzie można go przekroczyć i mieć te 20000PD, ale będzie on po to, by gracz mający 15.000PD zdobywał takie same stawki jak gracz mający te 7000PD. Sentinel ma rację, mając dużo PD wygrane są śmiesznie małe, a mi się nawet kiedyś minus zdarzył, albo coś koło 1PD, za 1 miejsce i nie było celu drugorzędnego, oczywiście.
wypowiedzi: 29
wątków: 5
Re:
02.11.2009 (Pn) 22.50 (5370 dni temu)
Czyli tak jak gra w lidze wielkość odniesienie Pd dla graczy jest taka sama czyli 2000 Pd. Niezależnie jaki byłby to próg warto go obniżyć.
Drużyna Epikura
wypowiedzi: 164
wątków: 6

!
21.05.2010 (Pt) 10.45 (5171 dni temu)
Ten problem dotyka wszystkich graczy z wysokim PD.
Można zarobić kilka lub kilkadziesiąt PD a stracić kilkaset w przypadku przegranej lub bankructwa

Dlatego nie ma z kim grać powyżej 15.000 PD Zostaje tylko liga
wypowiedzi: 115
wątków: 4
Trzeba się przyzwyczaić...
21.05.2010 (Pt) 12.04 (5171 dni temu)
Szeryf jakoś zdaje się tego nie dostrzegać... szkoda, bo gra po przekroczeniu pewnego progu sporo traci na atrakcyjności...

pozostaje liga, drużynówki, WWW i puchary...
Drużyna Epikura
wypowiedzi: 164
wątków: 6

szeryfie
21.05.2010 (Pt) 12.18 (5171 dni temu)
szeryfie czekamy na Twoje stanowisko w tej sprawie
wypowiedzi: 8
wątków: 0
liczenie PD i PDD
21.05.2010 (Pt) 13.21 (5171 dni temu)
Ten sam problem dotyczy gier drużynowych. Wygrane z drużynami o niskim PDD kończą się ujemnym bilansem co jest deprymujące i krzywdzące dla zwycięzców
Trzeba coś z tym zrobić, bo poziom satysfakcji z gry spada.
wypowiedzi: 715
wątków: 56
Ogólnie temat
21.05.2010 (Pt) 14.38 (5171 dni temu)
Obecnie PD jest w moim odczuciu średnią ważoną: liczby gier(+), liczby zwycięstw(+), % zwycięstw(++), średniego PD z gry(++), siły pucharowej (+++)

Przy czym siła pucharowa jest iloczynem występów w pucharach i średniego wyniku w pucharze

Zasady naliczania PD mają taką konstrukcję, że jest generalnie PD graczy rośnie (inflacja PD), ale od pewnego momentu coraz trudniej "nabijać" PD dalej polegając na kategoriach z + i ++

W pierwszej dziesiątce PD są 3 osoby [6, 9, 10 miejsce] których nie ma w pierwszej dziesiątce PD pucharowego, więc jest tak, że korelacja siła pucharowa -> wskaźnik PD jest bardzo silna i nieco zamazująca statystykę...

Przed propozycjami zmian w systemie naliczania PD indywidualnego trzeba zastanowić się co ono ma pokazywać... ?

Niektóre głosy tutaj odbieram jako: "niech PD cały czas rośnie niezależnie od tego z kim się gra jeśli w miarę często wygrywamy" -> od tego jest ranking liczby gier i liczby zwycięstw, one pokazują kto jest najbardziej doświadczony pod względem czasu poświęcanego grze...

Coś takiego jak wskaźnik siły gry to dla mnie średnia ważona: liczby gier(+), liczby zwycięstw(++), % zwycięstw(+++), średniego PD z gry(++), siły pucharowej(++), siły zadaniowej(+), siły scenariuszowej(+)[ww, na zachód], bilansu gier z innymi(+++), siły drużynowej(+++)[siłę drużynową możemy na dalsze podskładowe rozpisywać...]... ale !
1) ze względu na różne upodobania co do gier jest to mocno zamazane i ciężkie do oceny: ktoś kto jest dobry w jakimś elemencie wcale nie musi na ten element poświęcać dużo czasu, bo podoba mu się inny element i przez to jego statystyki mogą być zamazane
2) nie ma tutaj zasady przechodniości: jeśli gracz A jest silniejszy od gracza B, a gracz B od gracza C to nie znaczy to, że A jest lepszy niż C
3) te składowe na które rozpisałem siłę gracza pokrywają się w znacznej części i są duże zależności pomiędzy nimi, można wyróżnić jeszcze coś takiego jak siłę ligową, która będzie mocno zależna od % zwycięstw i średniego PD z gry...
4) Przykłady tego dlaczego ciężko to oceniać:
I.
- Zylo : Ikusiab 28:12
- Janosik : Ikusiab 28:21
- Zylo : Janosik - tak słabo wypadam, że aż szkoda mówić, Janosik jest istotnie lepszy ode mnie pod względem siły gry (w ostatnich miesiącach )

II.
- Zylo : Kolega 19:11
- złoto, brąz : 3x złoto, brąz - ironią jest to, że większość z tych gier rozegraliśmy w superlidze, pomimo dodatniego bilansu gier w lidze po mojej stronie Kolega jest znacznie lepszy ode mnie pod względem siły ligowej
III.
dux - poza pierwszą 20 w rankingu ogólnym, poza pierwszą 20 w rankingu PD, poza pierwszą stroną w mistrzach drużynowych i szybkich i wściekłych, a jednak pod względem siły gry łapie się do ścisłej czołówki (w mojej ocenie)

Podsumowanie:
Najpierw podyskutujmy co chcemy żeby ranking PD pokazywał, a dopiero potem możemy zastanowić się nad zmianami (jeśli je dobrze opracujemy i uzasadnimy, to przypuszczam, że Szeryf się zgodzi )
wypowiedzi: 74
wątków: 4
zmienić system naliczania PD
21.05.2010 (Pt) 18.24 (5170 dni temu)
Chciałbym zwrócić uwagę na kilka elementów związanych z rankingami w farmersach:

1. Jest dostępnych coraz więcej rankingów, a to PD, a to ranking graczy, pucharowy, farmer miesiąca itd. Ale czy takie rozmnożenie statystyk jest dobre? Właściwie to nie wiadomo, który wskaźnik jest najważniejszy. Łatwiej jest się odnosić do jednego wskaźnika niż do kilkunastu.

2. Elementy gry różnią się między i trudno sprawiedliwie odzwierciedlić wszystko w jednym rankingu, szczególnie mam na myśli punkty premiowe za puchar, zwycięstwa ligowe itp.

3. Mimo uwagi w punkcie 2 być może najlepiej byłoby ograniczyć się do rankingu PD, przy czym należałoby wprowadzić pewne modyfikacje. Na pewno obecny system demotywuje najlepszych graczy, którzy najbardziej przyczyniają się do poniesienia poziomu gry. Może dobrym rozwiązaniem byłoby naliczanie PD przy bazie PD najsłabszego gracza lub dla każdego gracza w stosunku do jego PD lub na bazie określonego stałego PD jak w lidze.

4. W tym momencie PD i ranking graczy zależy od tego jak długo ktoś gra. Z jednej strony to dobrze, że nie można się wbić na początek rankingu grając miesiąc ale patrząc z drugiej strony to ktoś kto zaczyna trafia na mur, że czołówka ma już tyle PD, tyle punktów premiowych za same udziały w różnych scenariuszach, za liczbę zwycięstw, że dogonienie jest prawie niemożliwe. Może jednak należałoby zmodyfikować to tak aby historycznie odległe wyniki miały coraz mniejsze znaczenie.

5. Od rankingu bezwzględnego do względnego. Obecny ranking PD jest rankingiem bezwzględnym tzn. nie ma dużego znaczenia % wygranych gier, średnie PD na grę. Im ktoś więcej gra, nawet z niską skutecznością to może być wysoko. Powinno się jednak premiować także nie tylko efekt końcowy ale sposób w jaki został osiągnięty (kto jest lepszy ten co w 10 grach zdobędzie 100 PD, czy ten kto w 5 grach 100 PD). Istotne jednak w tym przypadku byłoby uwzględnienie ram czasowych w jakich rozpatrywane byłby wskaźniki. Żeby nie było tak, że ktoś na początku grał kiepsko a potem wiele się nauczył i gra lepiej ale i tak jego wskaźniki są średnią. Wyeliminowałoby to również zakładanie nowego profilu, żeby poprawić statystki.
wypowiedzi: 176
wątków: 8
gra
21.05.2010 (Pt) 21.07 (5170 dni temu)
A ja mam inne zdanie . Jak komuś nie zależy na wygranych, gra dla przyjemności itp to też zwraca mniejszą uwagę na wszelkie rankingi.
Jak ktoś lubi rankingi, to sobie patrzy tylko na te które go interesują. I tutaj należy zauważyć że w statystykach są różne rankingi a nie tylko PD. PD jak sam nazwa wskazuje to punkty doświadczenia, które nabywa się z zasady przez długie zasiedzenie. Więc co chcecie z tym zrobić??? Chcecie mieszać w nie tym co należy. Warto przypomnieć że są rankingi średnich punktów, % zwycięstw itp - szeryf natworzył ich wystarczająco dużo. Dlaczego tak uwzięliście się na to pd?. Ja osobiście zwracam uwagę tylko i wyłącznie na % zwycięstw i na bezpośrednie starcia z innymi zawodnikami.
Każdy grając niech zwraca uwagę na co chce.
Janosiku, jest taki ranking jak szybcy i wściekli, który obrazuje opisaną przez Ciebie kwestię.

W tej grze nie da się stworzyć uniwersalnego wskaźnika umiemjętności gracza, ze względu na jej wielorakość. A Wy chcecie strasznie z koła zrobić czworościan.

Janosiku, Sentinel - tak bardzo zależy Wam na tym pd? Przecież jak już komuś zależy na wynikach w tej grze to gra z najlepszymi i to daje przyjemność - a kto należy do ścisłej czołówki (zależy od rodzaju gry), to już jest szerokiemu gronu (szczególnie doświadczonemu), doskonale znane - wszyscy siedzą w Beczce .
wypowiedzi: 115
wątków: 4
że też Wam się chce tyle pisać....
21.05.2010 (Pt) 21.43 (5170 dni temu)
ale nie poddałem się i przeczytałem....

Zylo generalnie minąłeś się trochę z tematem... Nie patrzymy na rankingi, % i inne duperele. Mówimy o zmianach PD za jedną konkretną rozgrywkę.... i o tym że po przekroczeniu pewnego progu PD gracz zostaje w pewnym senie karany za grę w zwykłych miastach.... (szczególnie że nie mamy za bardzo wpływu na to kto dołączy do naszej gry, a PD często nie odzwierciedla realnej siły gracza w danym mieście)
wypowiedzi: 715
wątków: 56
...
22.05.2010 (So) 08.37 (5170 dni temu)
szczególnie że nie mamy za bardzo wpływu na to kto dołączy do naszej gry -> wręcz przeciwnie !, są przecież wyzwania

Mówimy o zmianach PD za jedną konkretną rozgrywkę - i właśnie najpierw trzeba pomyśleć co ma ten ranking odzwierciedlać i potem porozmawiać o ewentualnych zmianach...
wypowiedzi: 270
wątków: 6
Inna koncepcja
22.05.2010 (So) 17.51 (5169 dni temu)
Skasujmy gry normalne i zostawmy wyzwania jak było o tym mowa już dawno temu. Przeliczenia do wszystkich gier ustawmy od 4 minut do 24/h lub nawet 48/h, oraz wprowadźmy tutaj zakłady PD, im bardziej diamentowy jest gracz tym więcej może zyskać lub stracić. Natomiast nowicjusz jeśli będzie grał z kimkolwiek, to zdobycz będzie mniejsza, ale im wyższe PD będzie miał na swoim koncie to tym więcej będzie zgarniać PD w takich pojedynczych wyzwaniach.. Wyższe zyski lub straty obowiązywały by między graczem diamentowy-diamentowy lub nowicjusz-nowicjusz, natomiast diamentowy-nowicjusz naliczanie musiałoby być niewielkie by nie było wielkich wypaczeń. Dzięki temu automatycznie system bardziej gratyfikuje graczy z podobnymi umiejętnościami. Nie ma prostych wygranych i dużych PD ... Moim zdaniem tu tym sposobem wszystko się naprawi. A współczynniki z jakimi by wzrastały PD z gry na grę, tym niech zajmą się typowi mocarze gry: Szeryf, oraz wszyscy ci, którzy napisali na tym wątku.

A muszę się zgodzić z tym, że to liczenie po przekroczeniu pewnego punktu jest niesprawiedliwe i trzeba to zmienić. Mnie to jeszcze osobiście, aż tak nie dotyczy, bo mam za malutkie PD, ale gdy miałem powyżej 2000PD, to choć grałem dobrze i realizowałem swoje cele, to i tak na koniec gry otrzymywałem ujemne PD.
wypowiedzi: 715
wątków: 56
...
22.05.2010 (So) 20.49 (5169 dni temu)
Przyznam szczerze, że nie rozumiem stwierdzenia "liczenie po przekroczeniu pewnego punktu jest niesprawiedliwe", to ja chyba tego punktu nie przekroczyłem, bo nie zauważyłem żadnej niesprawiedliwości...

Sprawiedliwość rankingu to jasno określone jawne zasady jego tworzenia.
Niesprawiedliwość rankingu to niejasne, niejawne lub często zmieniające się zasady jego liczenia.

Więc żeby uniknąć niesprawiedliwości w liczeniu rankingu to przedyskutujmy generalnie całość i być może dojdźmy do lepszego rozwiązania, zamiast machania rękami na temat drobnych łatek, po których wprowadzeniu pojawią się następne propozycje drobnych łatek bo kolejni gracze poczują się pokrzywdzeni...

Spróbuję scharakteryzować stan obecny:

1. liczba rozegranych gier
- czas spędzonego w grze(++)
- średnie poziom aktywności(+++)

2. % zwycięstw
- siła gracza(++)
- dobór miast(++)
- dobór przeciwników(++)

3. liczba zwycięstw
- iloczyn 1. i 2.

4. średni wynik w pucharze
- umiejętności gry w pucharze(+++)
- dobór pucharu i grupy(+)

5. PD pucharowe
- iloczyn 4., czasu spędzonego w grze i średniej tempa gry pucharów (co jaki czas)

6. średnie PD z gry
- siła gracza(++)
- dobór miast(++)
- dobór przeciwników(++)

7. PD
- 1. liczba gier(+)
- 2. %zwycięstw(++)
- 5. PD pucharowe(+++)
- 6. średnie PD z gry(++)

8. Ranking ogólny
- 3. liczba zwycięstw(+)
- 4. średni wynik w pucharze(+) [tylko ilość zdobytych pucharów, pucharowe PD jest uwzględnione w 7.]
- 7. PD(+++)
- PDD(++)
- scenariusze (na zachód, ww)(+)
- zadania(+)
- inne(miejsce w superlidze, miejsce w biznes lidze, ...)(+)

Tak oceniam sytuację ze swojego subiektywnego punktu widzenia, wymieniłem główne rankingi świadczące w jakiś sposób o sile gracza, jestem zdecydowanym przeciwnikiem usuwania jakiegoś rankingu celem większego ujednolicenia. Osoby, które twierdzą, że obecny system liczenia któregoś z tych rankingów jest krzywdzący niech napiszą czemu tak uważają, niech napiszą co ma być celem zmiany, ale konkretną propozycję zmiany niech na razie zachowają dla siebie...
wypowiedzi: 2960
wątków: 471

RE: Sposób odniesienia PD
22.05.2010 (So) 21.54 (5169 dni temu)
dużo słów piszecie, ale jakoś nie bardzo wiem o co chodzi. sorki.

zgadzam się w pełni z tym co napisał wujsam (moze z wyjątkiem paru ostatnich słów), choc na pewno on to lepiej ujął niż ja bym napisał.

nie wiem, czy w pliku algorytmy.xls sprawdzaliście jak to PD jest liczone - pewnie większość z was nie sprawdzała i piszecie tak naprawdę o algorytmie, którego nie rozumiecie i nie znacie.

jako rozszerzenie wypowiedzi wujasama mam 3 uwagi.

uwaga 1. licząc zmianę PD możemy brać pod uwagę:
A. tylko wynik w grze - tak działa to w ligach i kansas city
B. wynik oraz "współczynnik trudności" - tak w normalnych grach - dzięki temu gracze o niskim PD jeśli dobrze grają to mogą szybciej podgonić czołówkę, a czołówka za szybko nie ucieknie.

widzę, że czołówce nie podoba się B i chcieliby wszędzie mieć A.


uwaga 2. sytuacja teoretyczna - gracz X ma 0 Pd, gracz Y ma 10,000 PD. zakładamy, że grają ze sobą 1000 pojedynków i wszystkie zakończone remisem.
wniosek - grają na jednakowym poziomie - są równie dobrzy, więc powinni mieć jednakowe PD.

wg mechanizmu A - po 1000 grach gracz Y ciągle będzie 10k PD przed X. wg mechanizmu B współczynnik PD obu graczy będzie się do siebie zbliżał, aż prawie się wyrówna. Dlatego w normalnych grach jest mechanizm B. czy to niesprawiedliwe?


uwaga 3. narzekacie "czołówka nie ma po co grać w normalnych grach, bo traci PD"
moja odpowiedź: "i bardzo dobrze!"

Farmersi to rozbudowany świat. jak gracz zaczyna to myśli o cegiełkach i normalnych grach. potem próbuje WW, puchary.
a dla czołówki to są ligi, drużynówki, puchary i wyzwania z dolnym limitem PD. "normalne" gry nie są dla nich - dla nich są lepsze wynalazki.

i tyle. bo i tak dużo już słów w tym wątku....
  
wypowiedzi: 115
wątków: 4
.....
22.05.2010 (So) 22.05 (5169 dni temu)
Ja się chyba załamię....

Nie rozmawiamy tutaj o rankingu ale o zmianie PD w normalnych miastach....w pojedynczych grach...

Po co znów odwołania do %, średnich i PDD, liczba zwycięstw... tylko zaśmiecasz tym wątek przez co gubi się myśl przewodnia....


Zylo jakoś nie mam teraz czasu na dłuższe wywody.Ale zacznijmy od podstaw. PD można zdobyć za:
-gre w normalnych miastach
-grę w lidze
-WWW
-grę w pucharach

Problem zaczyna się, gdy zdobędziemy sporo PD a przyjdzie nam grac z graczami ze sporo mniejszą ilością PD. Wtedy żeby jako tako wyjść na swoje musimy odnieść miażdżące zwycięstwo ale:
- PD gracza nie odzwierciedla rzeczywistej siły gracza w danym mieście,
- ustawienia miasta często na takie zwycięstwa nie pozwalają,
- przymus znaczącego zwycięstwa wymusza ryzykowne strategie, które nie zawszy przynoszą efekty...
- i inne takie

Piszesz o wyzwaniach.... owszem są...ale znajdź chętnych na gre w Buffalo przy limicie 10.000 PD (tyle max mogę ustawić, a to jest i tak tylko połowa mojego PD...)

W grach ligowych każdy ma tyle samo PD w zależności w której lidze gra i moim zdaniem to jest dobry kierunek. System świetnie się sprawdził.

Jeszcze lepsze rozwiązanie zaproponował Krzepa dla Kansas... tutaj wyciąłem wypowiedź Szeryfa w innym wątku...

"zgodnie z sugestią krzepy w Kansas City wprowadzam taką zmianę, że przy liczeniu PD gracza jako punkt odniesienia będzie średnie PD w rozgrywce (podobnie jak w grach ligowych), a nie indywidualne PD gracza - nie będzie więc już tak, że ktoś z wysokim PD jest w tym mieście poszkodowany. innymi słowy wysokość Pd gracza nie będzie miała wpływu na jego zmianę PD."

Dlaczego by nie zastosować tego we wszystkich miastach...

Edit: Szeryf mnie uprzedził... mniej więcej o to chodzi.... Szeryfie a nie można by po prostu dodać taką opcję w wyzwaniach... zawsze byłoby jakieś wyjście!
wypowiedzi: 2960
wątków: 471

wyzwania
22.05.2010 (So) 22.43 (5169 dni temu)
>>"Szeryfie a nie można by po prostu dodać taką opcję w wyzwaniach..."



moge zmienic mechanizm B na A w wyzwaniach, ale uważam, ze to złe rozwiązanie. patrz moja uwaga nr 2. i odpowiedz na pytanie, czy to rzeczywiście byłoby sprawiedliwie.
  
wypowiedzi: 137
wątków: 3

PD
22.05.2010 (So) 23.07 (5169 dni temu)
Może zlikwidujmy w ogóle PD tylko liczmy ilość zwycięstw % wygranych i tak ustalajmy ranking lub jakoś podobnie. Wtedy nikt by nie narzekał że mu się coś odejmuje.

A wy gracie tylko dla PD że wam tak na tym zależy ??
wypowiedzi: 115
wątków: 4
...
23.05.2010 (Nd) 00.19 (5169 dni temu)
Vhc... nie, nie gramy tylko dla PD, ale spadek PD przy dobrym wyniku raczej nie zachęca do grania....


"uwaga nr.2"
przykład dobry ale oderwany od rzeczywistości.

Podam inny:
1.miasto na 5 graczy. normalne naliczanie PD. Każdy z graczy 1000 PD.

2.to samo miasto. naliczanie według średniego PD. 4 graczy po 1000 PD i jeden z 20000 PD.

przy dobrym wyniku gracz z 1000 PD w drugim przypadku może liczyć na dużo większe zdobycze punktowe i szybszą pogoń za czołówką...
trzeba by zaznaczyć że w normalnych warunkach gracz z 20000 PD pewnie nie dołączyłby do tej gry(z wiadomych przyczyn).


"dla czołówki to są ligi, drużynówki, puchary i wyzwania z dolnym limitem PD. "normalne" gry nie są dla nich - dla nich są lepsze wynalazki."

ligi, drużynówki, puchary dostępne są też dla początkujących, a wyzwania od momentu wprowadzenia raczej nie cieszą się zbytnią popularnością (poza okresem polowań na Dziką Bandę). Może to je trochę rozrusza.
Nie wiem jeszcze jakie macie argumenty przeciwko.

Ja widzę same korzyści...
wreszcie wyzwania w jakimś stopniu różniłyby się od normalnych gier, a słabsi gracze dostaliby możliwość rywalizowania z najlepszymi, Ci z kolei nie baliby się zakładać nowych gier z mniejszym minimalnym progiem.
wypowiedzi: 49
wątków: 3
opcja
23.05.2010 (Nd) 10.45 (5169 dni temu)
>> moge zmienic mechanizm B na A w wyzwaniach, ale uważam, ze to złe rozwiązanie. patrz moja uwaga
>> nr 2. i odpowiedz na pytanie, czy to rzeczywiście byłoby sprawiedliwie.

Szeryfie - chodzi o opcję, nie o zmianę we wszystkich wyzwaniach.

Albo jeszcz inne rozwiązanie - dodać do wyzwań opcję dodatkowgo zakładu, tak jak w el paso. Zakład byłby wnoszony przez wszystkich po równo do puli, a pula dystrybuowana wg wyniku w grze, albo wg zajętego miejsca, a PD poza pulą liczone normalnie
wypowiedzi: 2960
wątków: 471

zmiana w wyzwaniach
23.05.2010 (Nd) 15.02 (5169 dni temu)
no to w odpowiedzi na te wasze rozważania i petycje wprowadziłem zmiany w wyzwaniach.

one teraz będą bardziej elitarne, a zmiana PD będzie liczona tak jak w ligach czy Kansas City - czyli tylko zależnie od wyniku.



ponadto wyniki z gier wyzwaniowych będą uwzględniane w liczeniu rekordów miast - bo dotychczas nie były, ponieważ w wyzwaniach można ustawiać np. dłuższe gry czy na parametrach losowych, co sprzyja biciu rekordów.
  
wypowiedzi: 26
wątków: 2
...
23.05.2010 (Nd) 16.09 (5169 dni temu)
chyba niedobrze się stało, że się złamałeś
niby będzie można sobie spokojnie teraz podążać z tymi PD do nieskończoności ... tylko po co? co ma takie PD oznaczać? ilość rozegranych gier - to trochę bez sensu
ja rozumiem, że do tej pory w przypadku większej ilości PD gry stały się bardziej wymagające, ale to chyba dobrze - może wystarczyłoby trochę tylko złagodzić sposób naliczania, by nie trzeba było koniecznie zmasakrować przeciwników, by wyjść na plus
wypowiedzi: 715
wątków: 56
:-(
23.05.2010 (Nd) 17.25 (5168 dni temu)
Sprawiedliwość rankingu to jasno określone jawne zasady jego tworzenia.
Niesprawiedliwość rankingu to niejasne, niejawne lub często zmieniające się zasady jego liczenia.
wypowiedzi: 270
wątków: 6
.
23.05.2010 (Nd) 21.27 (5168 dni temu)
Szeryfie, chyba dobra decyzja, a w praniu wyjdzie .
Drużyna Epikura
wypowiedzi: 164
wątków: 6

!
23.05.2010 (Nd) 22.37 (5168 dni temu)
Dokładnie - wyjdzie w praniu. Mi się na razie podoba
wypowiedzi: 115
wątków: 4
....
23.05.2010 (Nd) 23.50 (5168 dni temu)
Finrod... rzeczywiście na początku myślałem tylko o opcji, ale zmiana we wszystkich wyzwaniach też może być ciekawa.
Jak napisał Szeryf "one teraz będą bardziej elitarne". (przynajmniej takie jest założenie)


Aliceqq...raczej nie spodziewałbym się nagłego szturmu na wyzwania, ale jeśli ktoś chce sobie gromadzić PD to czemu mu tego nie umożliwić... zresztą grając dobrze w El Paso można zdobyć więcej PD niż we wszystkich miastach razem wziętych...
wypowiedzi: 2960
wątków: 471

zmiana w wyzwaniach
23.05.2010 (Nd) 23.59 (5168 dni temu)
ta zmiana dotyczy również gier drużynowych - tutaj liczone jest średnie PD drużyn jako poziom odniesienia.

w nazwach gier wyzwaniowych dodałem na końcu '_w', by było widać, że Pd jest liczone wg. tego 'uproszczonego' mechanizmu.
  
wypowiedzi: 236
wątków: 5
druzynowe
24.05.2010 (Pn) 16.49 (5167 dni temu)
to juz nie bedzie tak łatwo nabijać PDD nowym drużyną
Drużyna Epikura
wypowiedzi: 164
wątków: 6

:-)
24.05.2010 (Pn) 17.04 (5167 dni temu)
i to jest dobre rozwiązanie bo nie warto było toczyć bojów z nowymi drużynami
wypowiedzi: 35
wątków: 2
24.05.2010 (Pn) 17.33 (5167 dni temu)
Ja się też podpisuję pod częścią związaną z drużynówkami - rozgrywki z nowymi drużynami gdzie byli starzy wyjadacze pod względem PDD były lekkim dramatem dla silniejszych drużyn.
wypowiedzi: 11
wątków: 0
pdd
24.05.2010 (Pn) 19.35 (5167 dni temu)
swietna robota druzynowki wkoncu beda odzwierciedlaly klase zawodnikow a nie roznice w PDD
wypowiedzi: 150
wątków: 5
NIE, NIE, NIE!
24.05.2010 (Pn) 19.47 (5167 dni temu)
Co sądzę o PDD?
Pochwalić tak jak poprzednicy pochwalić mogę, że w drużynówkach PDD odniesienia jest średnią. Ale jako lider drużyny w imieniu innych liderów drużyn (jakby co, to nie dostałem na to zgody ), które same uczą graczy rozpoczynających dopiero karierę z farmersami, mówię stanowcze nie! Teraz do gier drużynowych nie mogą zapisać się gracze z PD mniejszym niż 200. I co to ma znaczyć? Na przykład jeśli zwykłe Richmond jest zapchane 2 grami których start zajmie 2 dni, to dla początkujący graczy już żadną grę nie odpalę. Tragedia! Wielki błąd! Już nie powiem, że w drużynówkach powinniśmy uczestników wybierać od PDD drużyny, a nie PD graczy w drużynie.

A co sądzę o PD?
Jest słaby biegacz A i rywalizuje on z innymi słabymi biegaczami, wynik jego jest słaby. Tak samo słaby biegacz B rywalizuje z różnymi biegaczami, spróbuje on podciągnąć do lepszych, uzyska lepszy wynik od biegacza A. Równie słaby biegacz C pobiegnie z świetnymi biegaczami - ci dobrzy mu odskoczą tak daleko, że najprawdopodobniej załamie się on i podda(bankrut) lub jego wynik będzie bardzo słaby. Analogicznie dobry biegacz osiągnie dobry wynik biegnąc z dobrymi biegaczami, biegnąc ze słabymi rekordów nie pobije.

Tak jest w życiu. Farmersi to symulacja życiowa, ekonomiczna. Więc dlaczego robimy, a właściwie staramy się zrobić z niej na siłę utopię?

Moim zdaniem nie jest problemem to, że dobrzy gracze z wysokim PD chcą je nadal zdobywać. Problemem jest to, że zdobyli oni zbyt dużo PD grając w pucharach. Normalnymi grami nie uzyskaliby tego. Więc teraz muszą trochę zwolnić z jego zarabianiem. Stosunek ich PD do stosunku PD innych graczy goniących ich jest za wielki i poziom musi się trochę wyrównać. Trzeba to przeboleć chłopaki i dziewczyny, a nie kombinować, co by tu jeszcze zrobić, by bardziej odjechać.

Wyzwania teraz tracą na prestiżu szczególnie wśród słabszych graczy. Mam 300 PD i zakładam grę na 5 graczy. Nagle okazuje się, że zapisują się do niej Zylo i Janosik, rozwalają mnie w niej, a średnie PD oscylujące na granicy 14000 powoduje, że tracę dużo, dokładnie 185 PD. Zylo dopisze się do EP z młokosem z 200 PD, zbankrutuje go i zyska ok 150 PD, młokosowi zostanie niecałe 10 PD. To ma sens? Teraz nie opłaca się grać z dobrymi graczami, teraz opłaca się tłuc młodych, bo średnie PD spowoduje, że zmiany i tak będą przyzwoicie wysokie. Zacznie równanie się do słabszych, byleby dużo PD zdobyć i być jak najdalej.

A nowi gracze będą rezygnować, bo dopiero zaczynają, grają miesiąc, z trudem zarobili 200 PD, jedno wyzwanie i tracą większość, jak nie wszystko. I rezygnują z farmersów, z chęcią pójdą sobie do wolnych farmerów. Gra zamiast rozwijać zacznie się cofać, graczy nie będzie przybywać.

Szeryfie, myślałem, że jesteś szeryfem wszystkich graczy. Ale teraz zaczynam się zastanawiać... Wiadomo, nie każdemu można dogodzić. Ale po co zmieniać coś co jest dobre, po to, by dogodzić paru graczom, a zaszkodzić rzeszy (powtarzam rzeszy) innym? Wśród graczy doświadczonych zawsze znajdą się krzykacze(jeśli kogoś uraziłem - przepraszam, nie chciałem; ja też czasem krzyczę, gdy czegoś się domagam), którzy przeforsują swój pomysł, natomiast gracze mający ok. 300 PD mają jeszcze zbyt mało odwagi, by upomnieć się o swoje. Szeryfa zadaniem jest panować nad wszystkim. A ostatnia decyzja zdaje mi się była zbyt spontaniczna i zupełnie nie przemyślana. Pomyślał szeryf co stanie się tu i teraz, będę mieć spokój i już, a chyba nie były przemyślane skutki długofalowe.

Pod tym co napisałem podpisuje się obiema rękami i nawet prawą nogą, bo na lewej mam udgniaty i nie chce mi się jej podnosić.

gielo
wypowiedzi: 715
wątków: 56
...
24.05.2010 (Pn) 19.57 (5167 dni temu)
Szeryf bardzo dobrze zaczął ten wątek:
uwaga 3. narzekacie "czołówka nie ma po co grać w normalnych grach, bo traci PD"
moja odpowiedź: "i bardzo dobrze!"


a potem nagle zmiękł i ugiął się , mam nadzieję, że to dlatego żeby ten system podziałał i go wycofać mówiąc, że jest zły .

Gielo dobrze wskazał źródło problemu -> "inflacja" PD napędzana w znacznym stopniu pucharami...
wypowiedzi: 2960
wątków: 471

odp
24.05.2010 (Pn) 20.48 (5167 dni temu)
znowu wydaje mi sie, że fikcja miesza się z faktami i powstaje niezrozumiały kogiel-mogiel


zmiana w liczeniu PD nie wydawała mi się potrzebna, ale rozumiem, że mogła niektórym odejmować motywację do gry, dlatego ją wprowadziłem.
poza tym zgadzam się z niewypowiedzianą tezą, że różnica w poziomie gry między graczami z PD=1000 i PD=100 jest znacznie większa niż między graczami z PD=10.000 i PD=1000.

po prostu im wyższej, tym PD jest bardziej miarą ilości gier, a nie jakości.


jak ktoś zauważył wyzwania nie cieszą się zbyt dużą popularnością. tak więc 'straty' dla 'ogółu' będą niewielkie, a zyski (psychologiczne) dla czołówki mogą być duże. stąd też lekkie przepozycjonowanie wyzwań, by były dla elity. kolejny powód by kupić abonament


gielo - nie jest wcale tak, że teraz zmiany PD będą większe. suma zmian PD jest taka sama w obu poniższych przypadkach:
a) gracz A: 10 PD, gracz B: 1000 PD
b) gracz A: 505 PD, gracz B: 505 PD
teraz w wyzwaniach będzie po prostu inny będzie rozkład PD, gdyż będzie brany pod uwagę tylko wynik gracza (czyli sytuacja a będzie traktowana jak b). więc rzeczywiście początkującym bedzie trudniej zdobyć PD w wyzwaniach (czasami zdobywali tylko dlatego, że przegrywali z dużo lepszymi).


a co do pucharów - same puchary kreują bardzo niewiele PD. wydaje mi się, że mniej niż normalne gry. one zapewniają tylko redystrybucję PD. słabsi oddają PD lepszym.


na koniec podtrzymuję to co pisałem poprzednio w uwadze 3 - na początkujących to są normalne gry i czwarta liga. a dla czołówki są wyzwania i superliga.
gracze z czołówki są dla mnie VIPami w grze i o ich zadowolenie muszę dbać w szczególności. to oni sponsorują grę i przyczyniają się do jej rozwoju.
oczywiście każdy początkujący (z PD>200) może rzucić wyzwanie starym wyjadaczom i walczyć z nimi. na równych zasadach. jak równy z równym, a bez dawania fory.
  
wypowiedzi: 1027
wątków: 83

?
24.05.2010 (Pn) 21.04 (5167 dni temu)
Czy ja dobrze zrozumiałem, że wyzwania DRUŻYNOWE nie będą dostępne dla graczy z PD poniżej 200?? Jeśli tak to to przecież nie ma sensu. Np. Drużyna Epikura gra prawie tylko gry w wyzwaniach.


Zresztą, co mają wyzwania drużynowe wspólnego z owym protestem i zmianą dotyczącą zwykłych wyzwań? No nic...

Nie mieszajmy tych dwóch typów gier.
wypowiedzi: 24
wątków: 1
Gry druzynowe
24.05.2010 (Pn) 21.24 (5167 dni temu)
w grach druzynowych gracze do 200pd powinni miec dostep do wyzwan, wiekszosc gier jest zakladanych w wyzwaniach, a gracze grajacy tylko Richmond i Chihuahua, moga byc poszkodowani...
wypowiedzi: 2960
wątków: 471

24.05.2010 (Pn) 21.39 (5167 dni temu)
przejrzałem profile kilku najaktywniejszych drużyn - aktywni gracze z PD < 200 stanowią olbrzymią mniejszość. pewnie ok 5% lub mniej.
aby zdobyć 200PD wystarczy tylko chcieć. nie jest to jakaś wielka bariera. raczej mały płotek do przeskoczenia.
  
wypowiedzi: 504
wątków: 13

24.05.2010 (Pn) 21.59 (5167 dni temu)
Co do drużynówek to zgadza się - zdobyć 200 PD to żaden problem, a dla tych co protestują proponuję zastanowić się dlaczego próg został ustawiony akurat na 200 PD i jakie są tego przyczyny. Podejrzewam, że taki próg jest nieprzypadkowy i służy nie tylko celom wyrównania poziomu gry.

Ale nie o tym chciałem. Całe zamieszanie z PD wydaje mi się trochę dziwne. Zupełnie nie rozumiem dlaczego komuś kto ma 15 tys. PD ma zależeć na tym, żeby ciągnąć dalej w górę ten wskaźnik. Jak dla mnie równie dobrze po przekroczeniu tego progu można by przestać naliczać dalsze PD. Zwyczajnie w tej kategorii osiągnąłeś max. masz wszystkie gwiazdki i wyżej nie podskoczysz, bo i po co jak już jesteś na orbicie Zresztą cały system oceniania stał się nieco chory. PD zdobyte w indywidualnej grze, w lidze, w pucharze, czy w scenariuszu ma zupełnie inną wagę i zastanawiam się czy nie byłoby dobrze zrezygnować z naliczania PD za niektóre rodzaje gier. Wszystkie typy gier poza zwykłymi i wyzwaniami mają jakieś dodatkowe gratyfikacje. Czy te gratyfikacje nie są wystarczającą motywacją? Czy jeśli nie będę mógł otrzymać PD za grę to nie spróbuję walki o puchar lub o miejsce w lidze? Jak dla mnie same te wyróżnienia są wystarczająco cenne. Takie rozwiązanie moim zdaniem znacznie podwyższyłoby rangę zarówno samych trofeów jak i PD.
wypowiedzi: 715
wątków: 56
PD puchary
24.05.2010 (Pn) 22.05 (5167 dni temu)
Szeryf
a co do pucharów - same puchary kreują bardzo niewiele PD. wydaje mi się, że mniej niż normalne gry. one zapewniają tylko redystrybucję PD. słabsi oddają PD lepszym.

Regulamin pucharu
11. Przy przejściu do 1/8 finału aktualny zakład gracza jest powiększany o 25%

Puchar 293 - szacunkowo z 5.000 PD zostało wykreowane, 7.000 - 8.000PD zostało "włożone" do dalszej gry przez tych co odpadli w fazie grupowej... Czy to dużo czy mało ? Trudno powiedzieć, można się spierać... W każdym razie kreacja jest porównywalna z redystrybucją na tym przykładzie .
wypowiedzi: 2960
wątków: 471

RE: PD puchary
24.05.2010 (Pn) 23.40 (5167 dni temu)
Zylo, raczej 2000 PD byloby realnie, a nie 5 tys.
jeśli dobrze policzyłem, to w tym pucharze jest 175 rozgrywek. to wychodzi ok 11 nowego PD na rozgrywkę.

wydaje mi się, że jakby ci wszyscy diamentowcy grali ze sobą zwykłe pojedynki w El Paso, to byłoby podobnie.
  
wypowiedzi: 150
wątków: 5
hmm...
25.05.2010 (Wt) 18.35 (5166 dni temu)
szeryf
gielo - nie jest wcale tak, że teraz zmiany PD będą większe. suma zmian PD jest taka sama w obu poniższych przypadkach:
a) gracz A: 10 PD, gracz B: 1000 PD
b) gracz A: 505 PD, gracz B: 505 PD


Tak, nie sprecyzowałem swojej wypowiedzi, chodziło mi właśnie o tą zmianę rozłożenia nowego PD. Czy nie wydaje się śmieszne, że dobry gracz, zamiast dostać sprawiedliwe +15 PD za rozwalenie bardzo słabego gracza, nagle na nowych zasadach dostanie +150 PD? Różnica w zdobytym PD ogromna, a zdobyte doświadczenie takie same. A przecież sama nazwa wskazuje, PD - punkty doświadczenia. Nie dochodzimy czasem do pewnej paranoi?

szeryf
a co do pucharów - same puchary kreują bardzo niewiele PD. wydaje mi się, że mniej niż normalne gry. one zapewniają tylko redystrybucję PD. słabsi oddają PD lepszym.

No właśnie! I ta redystrybucja jest winna wszystkiemu. Powoduje ona to, co opisałem już wcześniej:
Problemem jest to, że zdobyli oni zbyt dużo PD grając w pucharach. Normalnymi grami nie uzyskaliby tego. Więc teraz muszą trochę zwolnić z jego zarabianiem. Stosunek ich PD do stosunku PD innych graczy goniących ich jest za wielki i poziom musi się trochę wyrównać.

czyli to, co powiedział zylo:
Gielo dobrze wskazał źródło problemu -> "inflacja" PD napędzana w znacznym stopniu pucharami...
jest napędzana redystrybucją punktów przez puchary

szeryf
gracze z czołówki są dla mnie VIPami w grze i o ich zadowolenie muszę dbać w szczególności. to oni sponsorują grę i przyczyniają się do jej rozwoju.

A to ciekawe stwierdzenie. Zauważyłem, że to właśnie VIPy proszą o przywrócenie starych zasad w wyzwaniach drużynowych. Zauważyłem także, że dbając o zadowolenie VIPów przyczyniasz się do niezadowolenia innych VIPów.

Szeryfie, czy nie prościej byłoby zadowolić wszystkich i przy zakładaniu gry zamiast napisać ostrzeżenie o niemożliwości wypisania się z niego, to pytanie o zasady naliczania PD z możliwościami: tradycyjne/średnie PD/wycofuje się z założenia wyzwania? Gry na średnim PD byłyby otoczone żółtą ramką. Wtedy byłby i wilk syty i owca cała.
Można by zrobić nowy wykres ilość gier zakładanych i rozpoczętych starym i nowym sposobem.



Forum >> koncepcje i dalszy rozwój >> Sposób odniesienia PD