gry online

 tematów: 33      wątków: 2617      wypowiedzi: 27.803
autor: fraza:
jeśli chcesz brać udział w dyskusji zaloguj się: użytkownik: hasło:
Podsumowanie aktywności na forum w ciągu ostatnich 24 godzin

Forum >> koncepcje i dalszy rozwój >> Zmiany fermy drobiu, dodanie ryb i eksportu, koncepcja niewolnictwa.

system automatycznej korekty błędów

autor treść
wypowiedzi: 31
wątków: 10
Zmiany fermy drobiu, dodanie ryb i eksportu, koncepcja niewolnictwa.
29.10.2009 (Cz) 21.00 (5374 dni temu)
Dość długi temat wątku, z uwagi na to, że wiele w nim będzie Moje propozycje to: rozwinięcie roli fermy drobiu, dodanie: ryb, kopalni, Stoczni, a co się stoczni (portu...) tyczy, i eksportu za morze Jak również niewolnictwa, na pewno w 1832r., jak to było w 1848r. z niewolnictwem, nie wiem, ale wydaje mi się, że jeszcze prosperowało. Więc:

1. Ferma drobiu.
Proponuję rozwinąć jej rolę, dodając możliwość wybrania ilości kurczaków, które mają iść pod nóż, jak również rozmnażanie kurczaków. Jak to zrobić? Klikamy na kwadracik obok fermy, wtedy, bądź w następnym roku, pojawiają się: ilość kurczaków, ilość urodzonych kurczaków, ilość ubitych kurczaków (mini hodowla). Możemy wpisywać, jaką ilość kurczaków mamy zamiar ubić, i tyle naszych możliwości. Co do ceny jaj, możemy komplikować, i zrobić tak jak z mlekiem czy wełną, lub zostawić tak jak jest.

Inny pomysł: z kurczakami zrobić to samo co z krowami i owieczkami, tylko żeby była większa różnica, bo jeśli 2 owce to 1 krowa, to różnica tylko w nazwie Tak więc: na kurczaki będzie trzeba budować kurniki, na 1 działkę mieści się 1 kurnik, w kurniku mieści się 200 kurczaków. Każdy kurczak produkuje x jaj (x- do ustalenia). Każdy kurczak to, dajmy na to, 5 funtów mięcha. A, i za budowę kurnika trzeba trochę zapłacić, tak jak za spichlerz.

2. Ryby, kopalnie, stocznia...
By każde miasto było całkiem wyjątkowe, niech liczy się i położenie geograficzne. Miasta będące nad jakąś większą rzeką (Missisipi, dajmy na to) niech posiadają inwestycję "port" (port rybacki...). Zysk dyktowany ilością ryb w rzece i ceną mięsa (?) lub oddzielną ceną.
Kopalnie będą w miastach blisko gór (np. San Francisco). Oczywiście kopalnia złota już jest, ale tylko w Lidze bądź w Wild West, a nie w zwykłej grze. Inne kopalnie również mile widzialne.
Stocznia, czyli przemysł stoczniowy, statki itp... Zwiększa zysk portu, który oczywiście można zbudować i nad morzem. Oprócz tego zmniejsza koszty eksportu zamorskiego, o którym za chwilę...

3. Eksport do Europy
W Europie produkty z "Nowego Świata" mają duży popyt więc czemu i tam nie eksportować? Bawełny, czy kukurydzy, czy ziemniaków? Owce i krowy oczywiście w Europie są, nimi nie będę sobie głowy zaprzątał. Tak więc ogromne koszty, ale gdy na rynku lokalnym bawełna jest po 2$, tak na rynku eksportowym (morskim) jest po 7$. Koszty eksportu- do uzgodnienia.

Drugi pomysł: eksport do Europy w formie zlecenia, oczywiście przetarg, zbieranie w spichlerzu, zapłata za koszty eksportu i zyski.

To ap ropo pracy Szeryfa nad rynkami eksportowymi.

4. Niewolnictwo.
Przywożenie niewolników do Ameryki. Dość powszechny precedens w tamtych czasach. W informacji o Richmond pisze o dostawach niewolników. Ale czemu nie ma tych niewolników? Jeśli to przez zakaz o nieuczeniu dzieci (które w farmersów grają) stosowania niewolnictwa czy ogólny zakaz rozpowszechniania tego rodzaju treści, to pomysł ten niech pójdzie w niepamięć. Więc: przykład: koszty wynagrodzenia pracownika- 300$, koszt zakupu niewolnika- 1800$-2100$, potem brak kosztów jego utrzymania, a skuteczność pracy taka sama jak zwykłego pracownika. Niewolników zatrudniałoby się w taki sam sposób, jak kowboi, z tą różnicą, że płaciłoby się z góry.
Nie pochwalam niewolnictwa, żeby nie było, jednakże uwarzam, że jeśli było, to i w Farmersach być powinno.

Jeszcze ziemniaki, przy pisaniu o eksporcie tak pomyślałem, zamiast kukurydzy czy pszenicy, na tych samych zasadach.
W miastach z bawełną nie ma młyna, wprowadzić tkalnię. Jedyny problem to zmienić nazwę inwestycji.

Dziękuję za zaznajomienie się z treścią, proszę o odpowiedź, co o tym myślicie? Czy macie inne propozycje? A co najważniejsze, co myśli o tym Szeryf? I co z możliwościami wprowadzenia czegokolwiek z powyższych koncepcji? Nie znam się na programowaniu, więc co nie możliwe, to do kosza
wypowiedzi: 10
wątków: 3
ciekawie owca, ciekawie
29.10.2009 (Cz) 22.18 (5374 dni temu)
tylko strasznie chaotycznie!
trochę porządku w tym trzeba zrobić, ale powoli część zmian warto byłoby wprowadzić. Pamiętać trzeba by nie zakręcić tego zbytnio na raz, czyli nie skomplikować i zróżnicować zasad różnych rynków i produktów na tyle, żeby nagle różne miasta stały się osobnymi grami, których trzeba się uczyć.
Perspektywa różnicowania mieścin jest ok, ale stopniowo.
No i przy dużym skomplikowaniu oczywiście trzeba to dobrze zaplanować i stworzyć odpowiednie algorytmy, ale owca: w programowaniu nie ma słowa niemożliwe, co najwyżej wyobraźni brakuje
wypowiedzi: 2960
wątków: 471

re: propozycje owcyowcy
30.10.2009 (Pt) 13.58 (5374 dni temu)
no więc pomysł na zakład włókienniczy podoba mi się - i już wprowadziliśmy

wprowadzimy też port morski / terminal kolejowy - bedzie to bardzo ciekawa inwestycja.

eksport do Europy już istnieje i to od dawna - ale tylko w Wilmington można eksportować bawełnę do Liverpoolu w Anglii. I zlecenie specjalne na eksport też tam jest.

co do zmiany fermy i niewolnictwa - niespecjalnie podobają mi się te pomysły. kurki trzebaby wtedy wyceniać i włączać do majątku, czyli wyszłoby z tego duplikowanie rynku krów, zaś co do niewolnictwa - zaawansowane opcje to chcemy wprowadzać na etapie 1869, a nie dla początkujacych. a po wojnie secesyjnej nie było już niewolników.
poza tym mechanizm podobny jak z pługiem czy stajnią - tyle że redukcja kosztów sily roboczej o 100%, a koszt uzależniony od liczby pracowników.
  
wypowiedzi: 31
wątków: 10
Jeszcze co do kurczaków...
30.10.2009 (Pt) 15.22 (5373 dni temu)
Chciałbym te kurczaki bronić

Jeśli zrobienie ich razem z krowami/owcami jest odrzucone, to zrobić miasto, w którym kurczaki kompletnie zastąpią owce i krowy, będąc w zakładce "hodowli", a nie w fermie. Takie same zasady jak przy krowach i owcach, tylko zmienione parametry (rozmnażanie, produktywność...), w końcu jeśli mamy tyle gatunków roślin, to czemu są tylko 2 rodzaje zwierząt hodowlanych?
wypowiedzi: 2960
wątków: 471

kurczaki a pastwiska
30.10.2009 (Pt) 17.37 (5373 dni temu)
myślę, że głównym powodem są pewne realia.

1. o ile krowy i owce w hodowli ekstensywnej potrzebują hektary pastwisk, to z tego co wiem kurczaki głównie (ok 75%) hoduje się intensywnie (tzw brojlery) - zapewne na powierzchni hektara może zmieścić się całkiem spora farma.

powiesz, że kurczaki jednak wymagają karmy więc zamiast 'pastwisk' byłaby 'produkcja karmy dla drobiu'. może i OK, ale wtedy mechanizm nie różniłby się od rynku owiec i krów.

2. po drugie - kurczaki szybciej się rozmnażają. o ile u krówek mamy 15%, to u kurczaków byłoby 150%? trudno zachować wtedy zrównoważoną gospodarkę, jesli ktoś by postanowił nie ubijać kurczaczków tylko hodować na reprodukcję, aby maksymalizować majątek.

3. poza tym wydaje mi się, ze w tamtych czasach nie było intensywnych ferm drobiu - takich by były całe farmy drobiowe. raczej małe hodowle ekstensywne - po prostu farmerzy mieli po parę kurek dających jaja na użytek domowy.

podsumowując intensywne farmy brojlerów po prostu nie pasują mi do klimatu Dzikiego Zachodu
  



Forum >> koncepcje i dalszy rozwój >> Zmiany fermy drobiu, dodanie ryb i eksportu, koncepcja niewolnictwa.