gry online

 tematów: 33      wątków: 2617      wypowiedzi: 27.803
autor: fraza:
jeśli chcesz brać udział w dyskusji zaloguj się: użytkownik: hasło:
Podsumowanie aktywności na forum w ciągu ostatnich 24 godzin

Forum >> koncepcje i dalszy rozwój >> Opis gry - NIE DZIAŁA!


system automatycznej korekty błędów

autor treść
wypowiedzi: 1027
wątków: 83

Opis gry - NIE DZIAŁA!
01.11.2009 (Nd) 10.20 (5372 dni temu)
Jak to nie działa? Przecież działa. Tak, ale w obecnej postaci brakuje mu podstawowej cechy - nie jest powszechny.
Denerwujące są już pytania nowych osób, które się rejestrują i pierwsza rzecz którą robią, to na czacie się pytają: "eeejjj, a so choci w tej grze??" - kiedyś naprawdę odpowiem w mało przyjemny sposób, choć z drugiej strony, to nie jest wina tych osób - opis gry mało się wyróżnia, a jaki kozak sięga do opisu gry przed zagraniem, co?

Dlatego bardzo bym chciał aby opis gry był obowiązkowy. Właśnie przed chwilą utworzyłem sobie nowe konto i co takiego nowego gracza czeka po rejestracji? WIELKIE NIC!

Jakie jest moje rozwiązanie? Jak tylko ktoś się pierwszy raz zaloguje, to wyskakuje mu ta plansza:

http://farmersi.pl/wprowadzenie2.php - i musi ją całą przeklikać, inaczej nici z grania.
A najlepiej to dwie plansze, bo jeszcze ta, warto aby się pojawiła:
http://farmersi.pl/wprowadzenie1.php
a na koniec planszy informacja - jak będziesz potrzebował dalszych informacji zajrzyj do opisu gry


A już w ogóle najlepiej to tak:
jak wchodzisz na stronę farmersi.pl (gdy nie masz konta)
to powinno być widoczne coś takiego:
http://yfrog.com/0520091101101054j
i jak klikniesz na ramkę to masz
http://farmersi.pl/wprowadzenie1.php
a jak się zalogujesz do gry to obowiązkowe wprowadzenie2, inaczej nie możesz grać.


I do nowego wyglądu strony radziłbym też właśnie tak to wkomponować jakoś od razu.
wypowiedzi: 588
wątków: 61

:)
01.11.2009 (Nd) 10.56 (5372 dni temu)
Ostatnio szukałam jakiejś informacji w Opisie Gry i tak mi przyszło do głowy, że oprócz podstawowego poradnika, który jest bardzo przystępnie napisany, to pełny opis gry jest strasznie chaotyczny.
Przede wszystkim wiele funkcji ma się w tej grze bardzo dobrze, zostały rozbudowane i można je spotkać w bardzo wielu miastach. I co? Wszystkie są wrzucone do jednej zakładki "Zaawansowane".
Wiem, ze to zupełnie inny problem niż graczy którzy pierwszy raz zaglądają na farmersów.
O ile zmuszenie gracza do zapoznania się chociaż z filmikiem instruktażowym jest dobrym pomysłem, to mam wrażenie, ze problemem jest to, ze grafika farmersów i obsługa są odrobinę toporne. Dlatego też pomysł z powstaniem 2 światów, w których jeden jest ścieżką dla graczy początkujących jest bardzo dobry. Ale chciałabym, żeby taki świat dla początkujących był zdecydowanie bardziej przyjazny graficznie od tego.

Zanim jednak pojawią się komentarze, ze chcę, żeby gra była dostępna dla osób, które być może nie powinny w nią grać. Nie chodzi o to, by grę upraszczać, ale o to, by grafika nie odstraszała, a mam wrażenie, ze czasem tak jest. Mnie ocenienie gry w Internecie, czy mi się podoba, czy nie zajmuje od 10 do 30 minut. A w farmersach to za mało, żeby poznać chociaż skrawek tego co oferują. Tak naprawdę w tym czasie ledwo co można się zorientować jak grać i o co chodzi. A zostajemy od początku zarzuceni masą możliwości i informacji, które są nam na początku zupełnie zbędne.
wypowiedzi: 55
wątków: 16
...
01.11.2009 (Nd) 11.41 (5372 dni temu)
a wtym wprowadzeniu do ja wciskałem żeby zobaczyć 2 cześć ale nic.
wypowiedzi: 1027
wątków: 83

01.11.2009 (Nd) 12.57 (5372 dni temu)
Że co??
wypowiedzi: 281
wątków: 18
Papier ścierny zamiast toaletowego
01.11.2009 (Nd) 13.05 (5372 dni temu)
adrianu
a jaki kozak sięga do opisu gry przed zagraniem, co?


To zdanie idealnie trafia w sedno problemu. Obecnie wszystkie gry - zarówno internetowe, jak i zwyczajne, na płytkach - mają "coraz bardziej intuicyjny interfejs", czyli tłumacząc dosłownie: "Nie trzeba nic czytać, wystarczy klikać i gra "gra" się sama - pełne odmóżdżenie". Zresztą nie tylko gry. Komórki, odtwarzacze mp3, miksery, aparaty i kamery, wszystko.

I tego samego oczekuje wielu nowych użytkowników farmersów. Rejestrują się, rzucają okiem na arkusz gry treningowej, klikają cokolwiek byle tylko szybciej z tego uciec, potem rozglądają się tu i ówdzie a gdy zobaczą napis "Shoutbox" prędko - niczym człowiek po zjedzeniu opakowania tabletek na pobudzenie perystaltyki - śpieszą z pytaniem "o co kaman??? Wytłumaczcie mi plx!!!" i czekają aż ktoś ich za rączkę poprowadzi. Skoro do tej pory robili tak wszędzie, to czemu tutaj miałoby być inaczej?

I w tym momencie leci kubeł zimnej wody w postaci riposty "http://farmersi.pl/opis_gry.php?op=2&id=1&idm=2". Gracz klika i pierwsze co widzi to "Tło historyczne" (jasna cholera, historia to obciach, zawsze miałem tróje i dwóje, co to ma być???), przeklikuje błyskawicznie wszystkie zakładki szukając jednozdaniowej odpowiedzi na pytanie "o co kaman", trochę pary z uszu leci mu jak widzi "inwestycje", jak dochodzi do zakładki "strategie" pojawia się nadzieja że dowie się co trzeba klikać żeby zawsze wygrać ale tu znowu zderza się z twardą rzeczywistością, bo nie przeczytał poprzednich zakładek. Więc pędzi dalej, przez "arkusz gry" (koszmar powraca), "zaawansowane" i "zakończenie" w ogóle omija bo i tak już mózg mu się zlasował od tego myślenia.

Ja to tak widzę.

Także myślę, że wpychanie na siłę nowicjuszom tych prezentacji niewiele zmieni, bo przeklikają je jak najszybciej nie czytając treści ze zrozumieniem i tak czy owak wylądują na Shoutboxie z wiadomymi pretensjami. Moim zdaniem trzeba im w pierwszej kolejności uzmysłowić, że farmersi są grą inną niż wszystkie. Że trzeba MYŚLEĆ (żeby oszczędzić im ewentualnych cierpień ), a nie klikać schemat jak małpa. Dopiero potem należy ich skierować do prezentacji, a na końcu do opisu gry, który z jednej strony jest bardzo konkretny i rzeczowy, ale z drugiej pewne rzeczy można by tam objaśnić nieco klarowniej. Jak będę miał więcej czasu to nad tym więcej pomyślę.

Także wydaje mi się, że nie należy walczyć z tą dziką hordą tylko próbować ją oswoić, przynajmniej częściowo, a nóż się uda? A jeśli nie to trudno, lepiej żeby szeryf pocił się dla aktywnych graczy niż żeby para szła w gwizdek próbując bezskutecznie wyłuskać coś z hardkorowców Ogame, Bitefight, Plemion itp.
wypowiedzi: 1027
wątków: 83

Tak, ale nie.
01.11.2009 (Nd) 13.31 (5372 dni temu)
Racja, oprócz jednego fragmentu:

Także myślę, że wpychanie na siłę nowicjuszom tych prezentacji niewiele zmieni, bo przeklikają je jak najszybciej nie czytając treści ze zrozumieniem i tak czy owak wylądują na Shoutboxie z wiadomymi pretensjami.

Zgadza się, pewnie przeklikają, ale potem pojawi się pytanie w głowie "jak mam cholera w to grać?" i gdzieś tam w pamięci będzie, że przecież był taki arkusz co go przeklikałem, ale tam było wszystko wyjaśnione, może do niego powrócę? I na pewno znajdzie się jakiś % co do niego wróci. A tak to nawet nie mają na to szans.
Korzyść jest oczywista - zwiększy się % ludzi którzy nie będą zawracać dupy na czasie durnymi pytaniami, to raz, a dwa, zwiększy się % ludzi, którzy nie zrezygnują z gry po 5 minutach, bo nie będą wiedzieli o co chodzi, a za trudne będzie znalezienie tego.


Poza tym, nie oszukujmy się - dział "opis gry" nie jest w żaden sposób wyróżniony, a być powinien.
wypowiedzi: 281
wątków: 18
Kwaśna mina w służbie zasadniczej sprawie
01.11.2009 (Nd) 14.34 (5372 dni temu)
adrianu
Poza tym, nie oszukujmy się - dział "opis gry" nie jest w żaden sposób wyróżniony, a być powinien.


Tu się w pełni zgodzę Miejmy nadzieję, że przy okazji zmiany designu farmersów szeryf zadba o to.

Ja nadal jestem pewien, że 99% po pytaniu "jak mam cholera w to grać?" powędruje na SB zamiast do opisu, a jeśli spróbują zasięgnąć rady we "wprowadzeniach" to być może cośtam pograją ale tak naprawdę w ogóle nie pojmą mechaniki wolnego rynku i zasad tej gry. Będą grać, wytrzymają dłużej niż 5 minut, może nawet wykupią abonament, ale przyszłości to oni dużej mieć nie będą . Ten 1% może spróbuje pojąć coś w "opisie gry". Może.

Twój pomysł jest dobry, ma sens i warto go wprowadzić na próbę, zobaczyć jakie będą efekty. I mnie też wkurzają ten infantylizm na SB. Ale w pierwszej części wprowadzenia odbiorca powinien dostać jasny przekaz (oczywiście dyplomatycznie sformułowany ) "Masz mózg? - zweryfikujemy to. Nie umiesz z niego korzystać - nauczymy Cię. Nie masz mózgu? - to idź precz i nie zapraszaj kolegów".

Podsumowując - jestem zdecydowanie za. "Opis gry", a tym bardziej "wprowadzenie" nie jest w żaden sposób wyszczególnione. Trzeba w tym kierunku podziałać, tylko jak najsprawniej... Może dzięki temu rzeczywiście stworzymy lepsze sito dla nowicjuszy, które będzie odrzucać tylko tych, którzy autentycznie nie nadają się na farmerów
wypowiedzi: 159
wątków: 25
"Wpuszczać tylko w krawatach"
01.11.2009 (Nd) 14.49 (5372 dni temu)
To cytat z klasyki polskiego filmu.
A co on ma wspólnego z Farmersami?
Toczek napisał:
Moim zdaniem trzeba im w pierwszej kolejności uzmysłowić, że farmersi są grą inną niż wszystkie. Że trzeba MYŚLEĆ (żeby oszczędzić im ewentualnych cierpień), a nie klikać schemat jak małpa.

I tu jest ten "krawat".
"Wejście" do gry powinno być testem na myślenie.
Nie wiem co ma być tym testem, ale jak ktoś ma słaby wynik, to powinno pokazać się minimum 3x ostrzeżenie "Czy na pewno chcesz grać w Farmersów - to jest gra dla inteligentnych ludzi".
wypowiedzi: 281
wątków: 18
Suplement
01.11.2009 (Nd) 15.06 (5372 dni temu)
W młodości durnej i chmurnej pogrywałem sobie w gierkę pt. "Knights and Merchants". Kiedyś nawet zarejestrowałem się na jakiejś stronie, żeby pobrać dodatkowe mapy, czy coś w tym guście.
Ale z pewnych rzeczy się wyrasta.
Dosyć niedawno stwierdziłem, że warto by było zobaczyć "co tam słychać" u starych znajomych i przy okazji postanowiłem zabrać głos w farmerskiej sprawie. Wydawało mi się, że może skoro mnie tam znają to będę mógł więcej powiedzieć. Napisałem bardzo ładne zaproszenie do gry, opublikowałem je na forum i spotkałem się z ciekawą odpowiedzią, mianowicie:

Mi się ta gra nie podoba. Moim zdaniem ,,głupia'' Bez urazy.

Na pytanie dlaczego wytłumaczenie było następujące:

A bo.. Hmm Po
1) Nie lubię grać w gry online.. Moim zdaniem to strata czasu.
2) Ta gra jest bardzo skomplikowana strasznie dużo tam opcji.
3) Jak grałem w jakąś inną była łatwa i prosta. A to gra no już dla wyższych inteligencji niż ja.
4) Wole grę Knights And Merchants. I testowanie misji graczy.


Jeśli ktoś chce mieć wgląd do całej dyskusji i mojej rozpaczliwej próby ratowania sytuacji, to zapraszam:
http://www.knights.sztab.com/forum/viewtopic.php?p=35000#35000

Po tym przez jakiś czas w "Promuj farmersów" na stronie głównej obok mojego nicka pojawiła się cyfra 2, która po pewnym czasie zmieniła się z powrotem na zero...

I dokładnie tak samo zareaguje większość ludzi mających coś koło 14 - 15 lat, a to właśnie oni ładują się z durnymi pytaniami na SB. Takie osoby, jak felis, gielo, iwo to mutanty i ludzie o nieprzeciętnej dojrzałości jak na swój wiek. Zbyt wielu ich w internecie nie ma...

PS: Ten post nie ma być jakimś argumentem, czy odpowiedzią na konkretne spostrzeżenia, raczej ma być ich źródłem. Może dzięki temu będziemy wiedzieć lepiej, z czym mamy do czynienia...
wypowiedzi: 1027
wątków: 83

01.11.2009 (Nd) 15.24 (5372 dni temu)
Spójrzcie też z perspektywy szeryfa.
Abonamentu nie płacą przede wszystkim Ci, których tutaj nie ma. A szeryfowi bez różnicy czy abonament wykupi ktoś kto gra dobrze czy słabo, ktoś na poziomie, czy ktoś bez poziomu...
wypowiedzi: 588
wątków: 61

inna perspektywa.
01.11.2009 (Nd) 18.49 (5371 dni temu)
Adrianu, ja własnie to uwzględniam. Poza tym uważam, że często nie jest to kwestia myślenia, lub nie. Wszyscy jesteśmy przyzwyczajeni, ze obsługa komputera jest jak najbardziej intuicyjna, a na farmersach tak nie jest.

Ktoś kto wchodzi na tę stronę, tak naprawdę nie widzi żadnego powodu dlaczego ma zacząc grać w tę grę, dlatego jeśli nie zostanie zainteresowany przez kilka pierwszych minut po prostu wyjdzie i nigdy więcej nie wróci.

Toczek, patrzysz na farmersów z punktu widzenia gracza, który wie co jest w nich fajnego, znalazł tu coś co go interesuje. Weź pod uwagę, że ktoś nowy nie zna zalet farmersów.
wypowiedzi: 1027
wątków: 83

Izyda
01.11.2009 (Nd) 19.08 (5371 dni temu)
Aaaaale ja do Toczka i Treneiro w zasadzie pisałem Więc przepraszam, że jakoś to tak uogólniłem.
wypowiedzi: 588
wątków: 61

:)
01.11.2009 (Nd) 19.18 (5371 dni temu)
Nie ma problemu
Drużyna Epikura
wypowiedzi: 695
wątków: 124

Izyda, Adrianu
01.11.2009 (Nd) 20.13 (5371 dni temu)
@Adrianu - czyli Szeryf musi dotrzeć do płacącej abonament grupy docelowej.

@Izyda - Niestety, ale nie zgadzam się ze stwierdzeniem, że Wszyscy jesteśmy przyzwyczajeni, ze obsługa komputera jest jak najbardziej intuicyjna, a na farmersach tak nie jest.

Nie zgdzam się, ze słowem "Wszyscy" oraz "na farmersach tak nie jest".
Musisz mi uwierzyć na słowo.

I to też, jest zadania dla Szeryfa.
Szeryf musi dokonać wyboru (projekt strony, opisy, reklama), przy założeniu ograniczonych środków finansowcyh.
wypowiedzi: 588
wątków: 61

hmm....
01.11.2009 (Nd) 20.34 (5371 dni temu)
Wg jakiś tam badań z maja 2009 ponad 99,1% użytkowników używa systemów okienkowych (tzn policzyłam tylko windows lub MAC OS). Zarówno windowsowski jak i Macowski system operacyjny jest intuicyjny w obsłudze, a przynajmniej taki ma być. Jeśli dotyczy to 99,1% użytkowników, to chyba mogłam napisać, ze wszyscy? Zwłaszcza, że niestety, ale nie mogłam sprawdzić czego używa te 0,9%.
Myślę, że podobnie będzie wyglądało z graficznymi edytorami tekstu i wieloma innymi programami. Tylko niewielki odsetek użytkowników komputera ma do czynienia z programami lub stronami których obsługa nie jest intuicyjna.

Czy na farmersach tak nie jest, to już moja prywatna opinia. Moim zdaniem jesteśmy zarzucani masą możliwości, opcji, informacji z których na początku cięzko jest wyłuskać to co ważne.

Tak jak człowieka oceniamy w ciągu kilku pierwszych minut, tak samo robimy ze stroną internetową, lub grą. I właśnie główny problem to zatrzymanie użytkownika przez ten czas, aby zdążył poznać grę, zanim z niej wyjdzie i ją porzuci.

Ps. Ja to w ogóle się zakochałam swego czasu w projekcie sstrony który jako ciekawostkę pokazał szeryf. Ta graika znacznie bardziej zachęca do dłuższego oglądania strony i daje nadzieje na to, ze zobaczymy jeszcze coś ciekawego:
http://farmersi.pl/zdjecia/farmersi-alt.jpg
http://farmersi.pl/zdjecia/farmersi-alt2.jpg
wypowiedzi: 1027
wątków: 83

01.11.2009 (Nd) 20.36 (5371 dni temu)
Hm? To pytanie Karlos?

Przede wszystkim to zaproponowałem w tym temacie zmiany, które uważam, że będą korzystne dla społeczności farmersów.

Potem jak zwykle poszła dyskusja, która powoli odchodzi od mojego prostego pomysłu. Ja bym się trzymał na razie w tym temacie meritum, czyli tej drobnostki którą zaproponowałem, a która sadzę, że niektórym ułatwi życie.
Przedstawiłem problem, postawiłem diagnozę i mam nadzieję, że nie zginie to w czeluściach dysputy

Uważam, że obecna forma prezentacji podstaw gry jest dobra, ALE ciężko do niej dotrzeć. Ktoś kto zaczyna przygodę z farmersami może na to nawet uwagi nie zwrócić. Tak samo jak to o czym jest ta gra, nie jest przedstawione atrakcyjnie na głównej stronie. Zaproponowane przeze mnie zmiany mają rozwiązać ten problem.
wypowiedzi: 159
wątków: 25
Izyda
01.11.2009 (Nd) 20.43 (5371 dni temu)
Ty piszesz o tym jak Ty postrzegasz Windowsa czy Maca.
Jak będziesz szukała praktyki wakacyjnej, to napisz.
Zobaczysz inne życie, innych ludzi.

Co do reszty zgoda
wypowiedzi: 1027
wątków: 83

:)
01.11.2009 (Nd) 20.49 (5371 dni temu)
PS
Izyda, to nie chodzi o grafikę, tylko o zielony kolor, który uspokaja i jest miły i zachęcający
wypowiedzi: 588
wątków: 61

:P
01.11.2009 (Nd) 20.53 (5371 dni temu)
Może, miły, zachęcający i wyrazisty. Taki trawiasty. I ta krowa Po prostu kolory są mocne, intensywne i jakieś takie, ze od razu się tę wersję lubi.
wypowiedzi: 150
wątków: 5
Ciekawie się dyskusja rozwija
01.11.2009 (Nd) 21.46 (5371 dni temu)
toczek

A jeśli nie to trudno, lepiej żeby szeryf pocił się dla aktywnych graczy niż żeby para szła w gwizdek próbując bezskutecznie wyłuskać coś z hardkorowców Ogame, Bitefight, Plemion itp.


Takie osoby, jak felis, gielo, iwo to mutanty i ludzie o nieprzeciętnej dojrzałości jak na swój wiek. Zbyt wielu ich w internecie nie ma...



Miło mi słyszeć, że jestem mutantem Ale nawet ja zaczynałem od Ogame, później Travian, następnie grałem na farmersach, lecz zrezygnowałem (o tym w dalszej części); później wymiatałem w Plemiona (byłem nawet w top100 na którymś z serwerów, lecz dopadli mnie lepsi gracze) no i wtedy błąkałem się tak po różnych innych grach, czytałem opisy i jakoś żadna mi się nie spodobała. Aż pewnego wieczoru przypomniałem sobie o farmersach i to był strzał w dziesiątkę.

Ale dlaczego wcześniej zrezygnowałem? Nie z powodu tego, że wszyscy mnie rozwalali, nie z powodu tego, iż nie rozumiałem idei gry. Szło mi całkiem nieźle, ale gdy dobiłem do nieprzekraczalnego progu 150 PD, gra przestała dla mnie istnieć. Nie umiałem grać dla czystej rozrywki, a widząc, jak kolejni gracze wyprzedzają mnie przestało mi się to podobać (a wskoczyłem wtedy bodajże do top50, najlepszy gracz miał wtedy około 500-600 PD) Czemu nie zapłaciłem abonamentu? Brak finansów i możliwości płacenia. I myślę, że to jest dość duży powód, dlaczego gracze nie zostają u nas na dłużej. Aha, jakby ktoś był ciekawy jak dawno to było, to pamiętam, że nowością były 3 miasta w 48r


izyda

http://farmersi.pl/zdjecia/farmersi-alt.jpg
http://farmersi.pl/zdjecia/farmersi-alt2.jpg


Ja będę zdecydowanie przeciwny tej wersji strony. Że się tak nieładnie wyrażę za bardzo "wali po oczach". Na wejściu gracz dostaje z buta w twarz i jest zbyt oszołomiony, by racjonalnie myśleć. Obecna szata graficzna jest moim zdaniem idealna. Nowa nie wyrażała by już charakteru tej gry. To już nie byłoby to.
Drużyna Epikura
wypowiedzi: 695
wątków: 124

Abonament
01.11.2009 (Nd) 22.23 (5371 dni temu)
Nie potrafię teraz ustalić ile było okazji do wygrania rocznego abonamnetu. Ale było ich kilka. Program Partnerski też do tego służy.

Nawet w drużynach DE i Chicago były konkursy, w których nagrodą był abonament.

O tym ile młodzież ma pieniędzy i na co ją wydaje nie będę się wypowiadał.
wypowiedzi: 2960
wątków: 471

RE: Opis gry - NIE DZIAŁA!
01.11.2009 (Nd) 22.51 (5371 dni temu)
tyle piszecie, że nie nadążam czytać.
ale powinienem coś napisać.

wiem, że brak jasnego wprowadzenia może być pewną przeszkodą dla nowych graczy. A w zasadzie wprowadzeń jest kilka, tyle, że rozrastało się to organicznie i nie koniecznie jest to dobrze powiązane.

więc najpierw kilka słów obrony:
1. jak już ktoś pisał, to jest gra dla osób lubiących inteligentną rozrywkę. można więc zakładać, że są to osoby inteligentne. A zatem dla nich dowiedzenie się 'o co kaman' nie powinno być problemem. tym bardziej, że świeży gracz przecież widzi na głównej stronie odpowiednie linki:
# poradnik "Jak zacząć?", Wprowadzenie do gry
# Zobacz screenshoty - jak wygląda gra.
# Sprawdź się w teście Izzi Farmera.


2. po zarejestrowaniu sie gracz jest zmuszony do przejścia gry treningowej. i w arkuszu gry ma dodatkowe kartkeczki z wyjaśnieniami. nie wspominając już, że w samym arkuszu jest mnóstwo popupów pod ikonkami [?]
Tak więc znowu osoba inteligentna powinna sobie poradzić z graniem, nawet bez czytania opisu gry.
poza tym jest 'zadanie dla początkujących', zadania specjalne (np. Burlington) i gry treningowe, gdzie można sobie testować do woli.

Tak więc jeśli ktoś chce, to znajdzie.

inna rzecz, to jak zachęcić by ktoś chciał? jak w ciągu 20 sekund przekonać tego 'ktosia' że to jest gra dla niego.


pracujemy nad tym
moze wam się wydawać, ze w ostatnim czasie zmniejszylismy tempo. ale raczej tak nie jest.
prace nad nową szatą graficzną zacżęliśmy na początku lipca. myślałem, ze do końca sierpnia będzie wszystko. ale wynajęty grafik działa wolno, a jeszcze pojawiły się różne problemy techniczne i sporo innych rzeczy robimy w międzyczasie. więc wszystko idzie strasznie wolno

plan jest taki:
- nowa grafika. próbkę wrzuciłem na http://farmersi.pl/promocje/projekt499.jpg. tło bannera bedzie rozciągnięte na 100%, niezależnie od rozdzielczości ekranu.
poszczególne sekcje bedą w formie karteczek, które bedzie mozna sobie przestawiac, a układ strony będzie zapamiętywany. więc jeśli ktoś ma rozdzielczość 1600 pikseli, to sobie inaczej to rozlokuje, niż ktoś kto ma 800x600. docelowo będzie można również ustawiać, jakie karteczki mają być wyświetlane na stronie głownej.
jako element intro na stronie głownej zrobimy takie cuś: http://farmersi.pl/oferta2.php. mało miejsca zajmuje, a sporo treści można przekazać.
zrobię też ze 2 diagramy pokazujące jak to się wszystko ma do siebie.
-wydaje mi się, ze najlepszym wprowadzeniem są wideo-analizy prawdziwych gier. coś takiego jak adrianu ze mną zrobiliśmy w kąciku poradniczym (http://farmersi.pl/kacik.php)
na razie nie robiłem nowych analiz, bo wolałbym już robić z nową szatą graficzną. większość osób ma już szybkie łacze i pewnie wszyscy wolą obejrzeć i posłuchać niż czytać. takie czasy i trzeba się dostosować.
- rozszerzać będziemy pomoc w grze - kilka popupów już wprowadziłem w formularzu rejestracji gracza - możecie sobie zobaczyć. tego typu podpowiedzi pojawią się wkrótce w arkuszu gry. help-on-demand, by nie trzeba było nigdzie wyszukiwać.

pewnie dojdą jeszcze jakieś pomysły. jeśli coś wymyślicie lub zauważycie w innych serwisach, że jest coś dobrze zrobionego i można by podobnie w Farmersach - to smiało piszcie. męczcie mnie konkretami i nie bójcie powtarzać, jeśli coś nie zostało odpowiednio dostrzeżone. przy tak ograniczonych zasobach jakie mamy, kazda wasza pomoc jest dobra
  
wypowiedzi: 588
wątków: 61

Klimat
01.11.2009 (Nd) 23.09 (5371 dni temu)
Ładnie się prezentuje nowa strona, zachęcająco. Tylko to rozciągnięcie na 100%... na 100% szerokości obrazka czy ekranu? Bo mnie na razie strasznie się to rozjeżdża.
W grze jest wiele nawiązań do klimatu dzikiego zachodu, dobrze gdy również grafika silnie przypomina klimat tamtych lat.

Ja niestety bardziej się mogę wypowiadać o tym co mi się nie podobało na serwisach z różnymi grami niż o tym co mnie zafascynowało, bo farmersi są jedyną gra w której zostałam na dłużej. Dlatego tak podkreślam znaczenie grafiki i przystępności dla gracza, bo czesto nie dawałam serwisom nawet szansy, po 15stu minut zamykałam stronę i szukałam następnej gry.
Farmersi gdy do nich dołączałam nie byli tak rozbudowani, znacznie łatwiej było się tu odnaleźć.

W nowym projekcie graficznym podoba mi się ułożenie wszystkiego na tych kartkach papieru, wygląda to bardzo fajnie i wyróżnia poszczególne elementy.
Ciekaweie zapowiada się też zakładka "Co wyróżnia". Jeśli w środku wygląda to tak dobrze jak na zewnątrz będzie prawdziwa przyjemnośc z gry. I ładnie utrzymany klimat.
wypowiedzi: 1027
wątków: 83

01.11.2009 (Nd) 23.39 (5371 dni temu)
Cholera, i jak tu być krótko-konkretnym...
Ja nie narzekam, ja tylko napisałem o drobnym usprawnieniu, które według mnie by pomogło przy rekrutacji nowych graczy.
wypowiedzi: 588
wątków: 61

:)
01.11.2009 (Nd) 23.48 (5371 dni temu)
Przeszam adrianu, to wszystko moja wina
wypowiedzi: 150
wątków: 5
karlos
02.11.2009 (Pn) 18.22 (5370 dni temu)
karlos

"O tym ile młodzież ma pieniędzy i na co ją wydaje nie będę się wypowiadał."



Nie wrzucaj wszystkich do jednego worka. Miałem wtedy 14 lat, i wydając 1/3 na Next (gazeta, nie papierosy ); kolejną 1/3 na busa do domu, jak autobus MZK nie jechał, jakoś nie miałem ambicji by z reszty co zostało zbierać przez 2 i pół miesiąca na kwartalny, a co dopiero na roczny.

A co do konkursów, to raz miałem szanse na roczny, ale awansowałem dopiero w drugim roku do superligi
Drużyna Epikura
wypowiedzi: 695
wątków: 124

Gielo
02.11.2009 (Pn) 18.41 (5370 dni temu)
To nie było nic osobistego.
Nie szukaj żadnego podtekstu.
wypowiedzi: 1027
wątków: 83

09.11.2009 (Pn) 19.38 (5363 dni temu)
No i jak wygląda sytuacja w tym temacie? Czy moje postulaty będą uwzględnione?

"tym bardziej, że świeży gracz przecież widzi na głównej stronie odpowiednie linki: " - otóż każdego dnia się okazuje, że nowi gracze jednak tego nijak nie mogą dostrzec.


Może będę wklejał przykłady:

9 XI
zoombi: nie wiem gdzie on jest gdzie on jest?
[to o poradniku]

na razie przykład może nie najlepszy, bo to gracz prawdziwy zombie, na razie nic nie rozegrał, ale co 2 dni zjawia się naprawdę nowy gracz który nic nie może znaleźć
wypowiedzi: 220
wątków: 12
09.11.2009 (Pn) 23.27 (5363 dni temu)
a mi się wydaje, że problem tkwi nieco w czym innym. Tzn. zgadzam się z tym, że początkujący powinien mieć wyraźniejszy dostęp do wyjaśnienia zasad gry i ograniczony dostęp do wszystkich możliwości na początku. Ale bez przesady. Ci którzy zadają te pytania na SB i tak raczej długo nie zabawią w farmersach. Nawet jak by ich zabrać na wirtualną podróż 4D po tej grze.

Jeśli celem jest zdobycie większej ilości graczy z mniejszym przygotowaniem matematycznym (wolę takie określenie niż mało inteligentni) to główną różnicą między takimi plemionami, a farmersami jest to, że tu od pierwszych dni taki gracz będzie dostawał w dupę i ma małe szanse na jakieś małe sukcesy zachęcające go do dalszej gry. Właściwie tylko "Zadania" mogą mu coś takiego dać.
W plemionach taki gracz zanim dostanie baty minie co najmniej kilka tygodni, a w większości przypadków kilka miesięcy. A w tym czasie może się radować rozbudową wioski.
Może też znaleźć sobie ochronę w postaci "drużyny" i czasem przetrwać kolejne miesiące. Budując sobie wioskę i czasem płacąc abonament.

Pewną symbiozę różnych rodzajów graczy znalazłem w EVE-Online. Można się trzepać jak lubią małolaci i można tworzyć i prowadzić działalności gospodarcze oparte o rozbudowaną ekonomię świata, a także wiele więcej. Ale tam nad samą ekonomią świata pracuje kilkadziesiąt osób.
wypowiedzi: 1027
wątków: 83

znowu przychodzą
30.11.2009 (Pn) 18.11 (5342 dni temu)
[czytać od dołu]



boxer: nie
lucash: hej, wiesz o co chodzi w tej grze?
boxer: doradżcie mi coś
boxer: siemano jestem nowy

wypowiedzi: 1027
wątków: 83

następny
10.12.2009 (Cz) 14.26 (5333 dni temu)
viper: siema jak sie w to gra ?

swoją drogą, to można potem śledzić co z takimi ludźmi się dzieje, czy zostają w grze
wypowiedzi: 33
wątków: 2
a ja sie spotkalem raz z takim rozwiazaniem...
10.12.2009 (Cz) 20.25 (5332 dni temu)
ale nie pamietam co to za gra byla.

Byly z boku strony wypisane nicki i nr gg osob, do ktorych mozna bylo sie zwracac z pytaniami od poczatkujacych, ludzi, ktorzy mieli ochote i czas pomoc nowym w stawianiu pierwszych krokow w grze. Jest na pewno duza liczba graczy, ktora jest teraz wysoko w rankingach, a ktorzy zostali w grze tylko dlatego ze mieli okazje rozegrac np. ep w towarzystwie osoby, która wyjasnila po krotce o co biega w tej grze. sam jestem taka osoba. Zostalem w grze bo sie rossmanowi nudzilo i opowiedzial mi troszke o mechanizmach gry. Moim zdaniem, mozna by zorganizowac cos takiego i tutaj. Nie mam pojecia czy jest to dobre rozwiazanie na dluzsza mete, ale mysle, ze warto sprobowac
wypowiedzi: 1027
wątków: 83

następna
11.12.2009 (Pt) 20.47 (5331 dni temu)
czytać od dołu


kajdurek: hahaha juz w to wchodzilam co ja mam tu robic??
dux: najlepiej zaczac od zakladki 'opis gry' i przewodnika dla początkujących
kajdurek: no odpiszcie bo nie mam zielonego pojecia!!!!
kajdurek: hej jestem nowy jak w to sie tu gra?


Może w opisie jest gdzieś za mało wyszczególnione, że "chcesz rozpocząć grę, kliknij rozpocznij grę/podejmij wyzwanie"...
wypowiedzi: 33
wątków: 2
a wiec
11.12.2009 (Pt) 21.07 (5331 dni temu)
moze jednak warto sprobowac z nr gg graczy ktorzy maja czas i ochote pomoc nowym
wypowiedzi: 178
wątków: 8
opis nie działa?
11.12.2009 (Pt) 23.49 (5331 dni temu)
a wg mnie niezależnie jak piękne byłoby wprowadzenie, to jakiś odsetek graczy i tak tam nie spojrzy, a odpowiedzi będą szukać na shoucie.
taka ich natura.

inna rzecz, że rzeczywiście przydałyby się linki graficzne lub jakoś inaczej wyróżnione.
choć jeśli ktoś jest kumaty, to się tu odnajdzie. a jak ktoś nie jest kumaty - to ta gra nie jest dla niego.
wypowiedzi: 33
wątków: 2
tez tak mysle pantera
12.12.2009 (So) 02.24 (5331 dni temu)
wiec szeryf powinien pozwolic sobie pomoc i wprowadzic takie ulatwienie w postaci chetnych do pomcy nowym graczom. wklada w ta gre mase pracy i powinien czerpac korzysci. dzieki temu naprawde nowi gracze moga uzyskac konkretna pomoc w trybie natychmiastowym i moze ich to zachecic do zakupu abonamentu i dalszej gry, mysle ze to odniesie pozadany rezultat
wypowiedzi: 430
wątków: 7
może po prostu
12.12.2009 (So) 07.25 (5331 dni temu)
zmienić nazwę zakładki "opis gry" na "Pomoc" (oczywiście w jakimś czerwonym odcieniu)

może przyniesie to jakiś efekt
wypowiedzi: 2960
wątków: 471

Farmerski helpdesk
12.12.2009 (So) 21.46 (5330 dni temu)
OK, możemy przetestowac taki helpdesk przez GG.

zrobiłem takie okienko testowe: http://farmersi.pl/index%27.php
zobaczcie czy o to chodzi.
czy oprócz denso ktoś jeszcze chciałby odpowiadać na głupie pytania?

myslałem by takie okienko wyswietlać tylko osobom zalogowanym, z PD < 5.

wg mnie nie jest to rozwiązanie problemu, ale być może metoda na identyfikację problemu - czyli wyciągnięcie informacji od 'zagubionych', co zrobić, by mogli się łatwiej odnaleźć.
  
wypowiedzi: 159
wątków: 25
12.12.2009 (So) 23.57 (5330 dni temu)
dlaczego nie ?
wypowiedzi: 33
wątków: 2
...
13.12.2009 (Nd) 02.00 (5330 dni temu)
często odpowiedzi na najgłupsze pytania jest najważniejsza
wypowiedzi: 159
wątków: 25
Zjadło mi temat :-)
13.12.2009 (Nd) 02.08 (5330 dni temu)
miało być dlaczego nie < 20.



Forum >> koncepcje i dalszy rozwój >> Opis gry - NIE DZIAŁA!