gry online

 tematów: 33      wątków: 2617      wypowiedzi: 27.803
autor: fraza:
jeśli chcesz brać udział w dyskusji zaloguj się: użytkownik: hasło:
Podsumowanie aktywności na forum w ciągu ostatnich 24 godzin

Forum >> koncepcje i dalszy rozwój >> Bankowośc

system automatycznej korekty błędów

autor treść
wypowiedzi: 7
wątków: 2

Bankowośc
06.06.2007 (Śr) 19.11 (6252 dni temu)
Siema
Taki mały pomysł - wprowadzenie banku komercyjnego.
Można w nim lokowac pieniądze na % (powiedzmy 5-10%) i z tych pieniędzy mogą byc brane dodatkowe kredyty (trzeba specjalnie zaznaczyc braną kwotę), od której jednak jest pobierane oprocentowanie (np. 10%).

Albo jakiś inny pomysł, co robic z kasą, jak sie rozwinie farmę... Bo obecnie niewiele jest opcji... Mając sporą przewagę nad innymi mogę co najwyżej blokowac zakupy gleby przez innych
A kasa leży bezczynnie i nic nie daje...

pzdr.
wypowiedzi: 65
wątków: 3

Moim zdaniem...
06.06.2007 (Śr) 22.11 (6252 dni temu)
Moim zdaniem to dobry pomysł bo banki w tamtych czasach już istniały i ludzie w nim trzymali pieniadze, a na dodatek czesto (na filmach przynajmniej) byłu obrabowywane (przez kowbojów na przykład). Można nad tym troche pomyśleć.
Ciekawe co sądzi o tym nasz Szeryf??

KryssR
wypowiedzi: 2960
wątków: 471

-
06.06.2007 (Śr) 22.38 (6252 dni temu)
możnaby nad tym pomyśleć. choć nie chciałbym by ta opcja powodowała, że bogaci będą jeszcze bogatsi a biedni jeszcze biedniejsi. nowe elementy powinny raczej wyrównywać szanse (jak podatek od majątku) - by rozgrywka nie była rozegrana po 1/3 czasu, jak to czasem bywa.

wcześniej myślałem o banku jako elemencie 'międzyrozgrywkowym' - możnaby wpłacać nadmiar gotówki w jednej rozgrywce, a wyjmować z 'konta' w innej - ale to by kłóciło się z zasadą równych szans. dlatego elementem 'międzyrozgrywkowym' została budowa posiadłości.

możnaby pomyśleć np. o możliwości zakupu udziałów w kolejach - gracz czerpałby procent od kosztów transportu między danymi miastami. mogłoby to obowiązywać dla wszystkich rozgrywek w danym roku - tzn. mając np. 5% udziałów w linii kolejowej Denver - St. Lois gracz otrzymywałby 5% kosztów transportu na tej trasie, również ze wszystkich innych rozgrywek. byłby więc między-rozgrywkowy rynek udziałów kolejowych.
niestety byłoby to niespójne z dotychczasową formą inwestowania - że efekty inwestycji ograniczają się tylko do zasięgu danej rozgrywki...
uważam więc to za niezbyt dobrą koncepcję. no ale może ktoś wymyśli coś lepszego?
  
wypowiedzi: 47
wątków: 4
_
06.06.2007 (Śr) 23.01 (6252 dni temu)
kiedyś myślałem, żeby gracz mogł w jakiś sposób zdobywać udziały w miastach

tj za np wygraną/dobre miejsce w mieście dostawałby jakieś tam akcje i zdobywał udziały

każde miasto miało by swoje akcje, gracz nie dostawał by żadnych bonusów

tylko sam fakt, bycia w danym mieście najlepszym oraz dumne info w profilu gracza i miasta
może top 10 w każdym mieście

ale uznałem to za słaby pomysł
wypowiedzi: 21
wątków: 1
budowa miasta
06.06.2007 (Śr) 23.29 (6252 dni temu)
> kiedyś myślałem, żeby gracz mogł w jakiś sposób
> zdobywać udziały w miastach

Takie dodatkowe cegiełki?
Np. po wygraniu rozgrywki w mieście mógłby postawić tam dom, po kilku hotel/bar lub ufundować kościół? A może jeszcze mając odpowiednie wpływy zostać wybranym szeryfem?
wypowiedzi: 47
wątków: 4
raczej
07.06.2007 (Cz) 00.25 (6252 dni temu)
procent udziałów, masz najwięcej jesteś "wyróżniony" w danym mieście
wypowiedzi: 588
wątków: 61

Budowa
07.06.2007 (Cz) 09.58 (6251 dni temu)
W sumie pomysł martera jest dosyć ciekawy z tymi dodatkowymi "cegiełkami". Przecież kiedyś ktoś kto fundował kościół, szkołę itd. był wysławiany. No i oczywiście jakieś drobne info na ten temat.
A co do pomysłu banku lub akcji w kolejach to faworyzowałoby to osoby grające dłużej, graczom którzy dopiero zaczynają ciężko byłoby nadrobić zaległości.
Drużyna Epikura
wypowiedzi: 695
wątków: 124

Do szeryfa
07.06.2007 (Cz) 10.28 (6251 dni temu)
Kolej:

Może należałoby rozszerzyć bonusy o opcję "low-cost"
Np. zerowe koszty exportu.
wypowiedzi: 178
wątków: 8
wyrożnianie najlepszych
07.06.2007 (Cz) 10.49 (6251 dni temu)
jesli chodzi tylko o prestiż, dla najlepszych graczy, to czy wystarczającym wyróżnieniem nie są rekordowe wyniki, pokazane na stronie miast?
wyróżnianie poprzez 'udziały w miastach' czy fundowanie kościołów jest trochę naciągane - byłoby 50 kościołów w miasteczku? a jak dzielić udziały w miastach - wg. rekordowych wyników? byloby to powieleniem listy rekordów...
wypowiedzi: 47
wątków: 4
yhe
07.06.2007 (Cz) 10.58 (6251 dni temu)
za dobre miejsce x akcji, czyli jakiś % udziałów


:
wypowiedzi: 21
wątków: 1
Re: wyrożnianie najlepszych
07.06.2007 (Cz) 17.49 (6251 dni temu)
Właściwie pojawiają się tu dwie sprawy: po pierwsze dodatkowe premie, które zmieniają warunki rozgrywki. Tym jestem przeciwny - zarówno "low-cost", udziały w liniach kolejowych, bank itp. powodowałyby, że gra traciłaby równowagę i ci, którzy byliby "najlepsi" wcześniej mieliby ułatwione zadanie i jeszcze bardziej zwiększali dystans, a gra traciłaby na atrakcyjności. Tu zatem jestem przeciw.

Co do pomysłu cegiełek w miastach - Cóż przeszkadzałoby kilka barów, zwłaszcza, że społeczność farmersów się rozrasta? Lista rekordówjest co prawda fajna, ale niektóre rekordy (np. w ilości ziemi) bywają nie do pobicia, inne z powodu zmiany warunków gry. Poza tym rekord w mieście mówi o udanej jednej rozgrywce w mieście (i najczęściej wtedy, gdy innym graczom poszło słabo), nie zachęca też za bardzo do kolejnej gry w tym samym mieście gdy już się rekord ma.

W pomyśle dufii udziałów, czy moim cegiełek chodziło raczej o premiowanie regularności (np. otrzymywanie premii za pierwsze miejsce, lub za 3 pierwsze miejsca - kryterium jest oczywiście do ustalenia). W ten sposób możnaby zachęcić graczy do kolejnych rozgrywek w tych samych miastach, poza tym punktowałoby to zwycięzców bez względu na to, czy ich przeciwnicy zbankrutowali, czy też dotrzymywali kroku do ostatniego przeliczenia (wiem, że PD ma podobną funkcję, ale fajnie byłoby zostać burmistrzem San Francisco
wypowiedzi: 15
wątków: 0

burmistrz
07.06.2007 (Cz) 18.36 (6251 dni temu)
to dobre! można to w prosty sposób załatwić poprzez listę np. top-5 zwycięzców w mieście - osoba z największą liczbą zwycięstw w danym mieście byłaby burmistrzem.
a niższe stanowiska? może: sędzia, bankier, ksiądz i kat
wypowiedzi: 588
wątków: 61

Coś by się przydało
07.06.2007 (Cz) 19.34 (6251 dni temu)
Co do jednego chyba wszyscy są zgodni, że coś by sie przydało, niezależnie od formy jaką to przyjmie. Pomysł ze stanowiskami też mi się podoba.
Drużyna Epikura
wypowiedzi: 695
wątków: 124

Marter napisał:
07.06.2007 (Cz) 21.36 (6251 dni temu)
"Właściwie pojawiają się tu dwie sprawy: po pierwsze dodatkowe premie, które zmieniają warunki rozgrywki. Tym jestem przeciwny - zarówno "low-cost", udziały w liniach kolejowych, bank itp. powodowałyby, że gra traciłaby równowagę i ci, którzy byliby "najlepsi" wcześniej mieliby ułatwione zadanie i jeszcze bardziej zwiększali dystans, a gra traciłaby na atrakcyjności. Tu zatem jestem przeciw."

Przecież funkcjonuje system bonusów. Sam z nich korzystasz.
wypowiedzi: 178
wątków: 8
-
07.06.2007 (Cz) 21.44 (6251 dni temu)
ale bonus jest neutralizowany przez utrudnienia. jego celem nie jest ułatwienie graczom, ale wprowadzenie dodatkowych czynników, które trzeba brać pod uwagę.
Drużyna Epikura
wypowiedzi: 695
wątków: 124

Bonusy
07.06.2007 (Cz) 21.53 (6251 dni temu)
I o to mi właśnie chodziło. Ułatwienie w zamian za utrudnienie.
wypowiedzi: 21
wątków: 1
Re: bonusy
07.06.2007 (Cz) 23.44 (6251 dni temu)
Miałem ostatnio wspomnieć o bonusach, ale tekst i tak wyszedł przydługi. A pantera mnie uprzedził z odpowiedzią - bonusy są też utrudnieniem i nie wiem, czy nie bardziej niż ułatwieniem. A w pomysłach premii pojawiały się tylko ułatwienia, a te moim zdaniem nie mają sensu - jeśli ktoś jest dobry, to z dodatkową premią ani jemu, ani innym nie będzie się dobrze grało.



Forum >> koncepcje i dalszy rozwój >> Bankowośc