gry online

 tematów: 33      wątków: 2617      wypowiedzi: 27.803
autor: fraza:
jeśli chcesz brać udział w dyskusji zaloguj się: użytkownik: hasło:
Podsumowanie aktywności na forum w ciągu ostatnich 24 godzin

Forum >> koncepcje i dalszy rozwój >> Nieco inne spojrzenie na ubój.

system automatycznej korekty błędów

autor treść
wypowiedzi: 15
wątków: 8

Nieco inne spojrzenie na ubój.
07.06.2007 (Cz) 13.05 (6251 dni temu)
Witam!

Proponuje wprowadzic pewna zmiane, co do ustalania liczby krow (owiec), ktore przeznacza sie na ubój.
Obecnie podaje sie pewna liczbe i tyle.

Ja optuje za tym, zeby wprowadzic dodatkowo (obok obecnego rozwiazania) mozliwosc uzaleznienia liczby krow, ktore chce sie przeznaczyc na uboj od liczby krow zakupionych na rynku lokalnym (w postaci procentowej wartosci).

Argumenty:
1. wprowadziloby to mozliwosc ograniczenia niespodzianki ze strony redukcji zakupów, która zawsze trudno przewidziec.
PRZYKLAD: chce kupic 3 krowy i ubic 3 krowy (tak zeby rozwoj stada nie zostal zahamowany), a tu okaze sie, ze w wyniku redukcji kupie 1 i ubije 3 - czyli zmniejsza mi sie liczba krow produkcyjnych; w sytuacji wprowadzenia proponowanej przeze mnie opcji ustawialoby sie ze chce ubic ilosc np.100% zakupu na rynku lokalnym, i wtedy gdybym kupil 1 to ubito by 1, a gdybym kupil 3, to ubito by 3. Wartosci bylyby oczywiscie zaokraglane, wiec przy zakupie 3 i 90% ubito by 3 krowy, a przy np. 80% dwie.

2. taki wariant jest bardziej zblizony do realiow - zdarzenie (zakup w jakiejs tam ilosci) powoduje reakcje (ubój), a w tym momencie elastyczna reakcja na akurat to zdarzenie jest wylaczona poprzez stala liczbe krów przeznaczonych na ubój.

Wydaje mi sie, ze jest to sensowne rozwiazanie, biorac pod uwage, ze wg diagramu transakcje na r.lokalnym odbywaja sie wczesniej (pazdziernik) niz uboj (listopad).
wypowiedzi: 2960
wątków: 471

-
07.06.2007 (Cz) 15.36 (6251 dni temu)
trudno jest wyważyć optimum: maksimum_użyteczności vs maksimum_prostoty.
nowa kontrolka i nowe zasady, to nowe dylematy dla początkujących, utrudniających zrozumienie gry i rozpoczęcie grania.

obecnie jest tak, że jak nie masz krów, pastwiska masz =0 i ustawisz zakup 100 krów i ubój 100 krów, to niezależnie czy kupisz 5 czy 15, wszystkie pójdą na ubój. Inna rzecz jeśli masz już jakieś krowy - trzeba po prostu jakoś szacować, ile uda się ich kupić. podobna sytuacja jest z eksportem krów lub zboża.
wydaje mi się, że w tym przypadku korzyści z nowych opcji byłyby niższe niż 'koszty' związane ze skomplikowaniem reguł i kontrolek.

oczywiście gracze zaawansowani by sobie poradzili, ale dla graczy świeżych są to wyższe 'bariery wejścia'.
  
wypowiedzi: 15
wątków: 8

...
07.06.2007 (Cz) 16.08 (6251 dni temu)
Prawde mowiac, nie wydaje mi sie, zeby bylo to skomplikowane. A na pewno mniej, niz niuanse przy sprzedazy zboza na rynku lokalnym/eksportowym przy redukcji sprzedazy w sytuacji posiadania spichlerza;]

Poza tym proponuje to umiescic jako alternatywe (wybor poprzez radio button), wiec ten, kto poczatkowo nie chce sobie zawracac glowy procentami wpisze stala wartosc.

Taka to moja propozycja, wiec moze niech farmerzy sie wypowiedza, czy uznaliby taka opcje za uzyteczna;]
wypowiedzi: 21
wątków: 1
moje zdanie
07.06.2007 (Cz) 17.28 (6251 dni temu)
Kiedyś proponowałem rzecz odwrotną przy eksporcie krów (a także ustalenie minimum).

Obecnie jest tak:
1) zakup/sprzedaż lokalne - wybieramy ile krów chcemy kupić, możliwa redukcja
2) ubój - ustalamy dokładną liczbę na ubój
3) eksport - utalamy liczbę, która ma pozostać
to już jest skomplikowane.

Uważam, żę warto byłoby mieć przy ubiju taką możliwość jak przy eksporcie - to znaczy ustalić liczbę która pozostaje. Podobnie przy eksporcie- móc wysłać dokładnie ustaloną liczbę krów. A przy opcji eksportu wszystkiego powyżej x - by można było ustalić minimalną wielkość eksportowanego stada (by nie okazało się, że koszty eksportu są większe od potencjalnego zarobku).

Realizację wyobrażam sobie podobnie jak w przypadku wyboru celów dla kowbojów - przez wybór z listy -
a) dokładnie X
b) nadwyżkę ponad X, minimum Y
i te opcje dostępne zarówno dla eksportu, jak i uboju


PS. A procentów nie popieram
wypowiedzi: 14
wątków: 0
Minimalny/określony wolumen eksportu krów/owiec
06.08.2016 (So) 15.05 (2903 dni temu)
Uważam, że opcja minimalnej lub ściśle określonej liczby eksportowanych krów/owiec jest potrzebna. Szczególnie w przypadku realizacji zlecenia specjalnego, polegającego na corocznym eksporcie.

O ile w normalnych przypadkach jeszcze jakoś można sobie radzić, to gracz realizujący zlecenie specjalne w zasadzie nie powinien kupować bydła na rynku lokalnym w obecnych warunkach. Zwłaszcza kiedy cena bydła na rynku eksportowym jest zbliżona do ceny na rynku lokalnym. Wówczas eksport może być na granicy opłacalności albo nawet nieopłacalny. Mimo tego, zlecenie specjalne może być opłacalne ze względu na premię. W takim wypadku graczowi zależy na eksporcie ściśle określonej liczby krów/owiec - tylko po to, by spełnić wymagania zlecenia specjalnego. Jednak jeżeli zleci zakup bydła na rynku lokalnym, to nie jest w stanie przewidzieć jakim stadem będzie dysponował po wykonaniu operacji na tymże rynku. Zakup bydła na rynku lokalnym wiąże się więc albo z ryzykiem zbyt małego wolumenu eksportowego (zostawiamy za dużo bydła na pastwiskach), albo z dopłacaniem do eksportu (zostawiamy za mało bydła na pastwiskach).

Czasem wręcz wiemy, że będziemy w stanie zrealizować zlecenie specjalne mimo posiadania dość małego stada, o ile będziemy kupować bydło na rynku lokalnym. Jednak nieprzewidywalność takiej strategii zmusza nas do czekania aż stado zwiększy się na tyle, że będziemy mieli pewność, iż podołamy realizacji zlecenia. A wtedy może być już za późno (inny gracz wykupi zlecenie albo zlecenie zostanie zablokowane ze względu na zbyt małą liczbę tur do końca gry).

Co więcej, mimo zbliżonych cen bydła na rynkach lokalnym i eksportowym, hodowla wciąż może być opłacalna ze względu na mleko/wełnę/mięso.

Proponowane rozwiązania prezentuję poniżej.
1) Rozszerzyć opcję eksportu bydła w następujący sposób:
"eksport wszystko oprócz [x], ale nie mniej niż [y]"

W okienka wpisujemy konkretne liczby w zależności od potrzeb (domyślnie x=y=0, czyli eksport wszystkiego). Działanie objaśniam na przykładach:
- mam 100 krów, zlecam zakup 20 po każdej cenie, ale nie wiem, czy uda się kupić 5 czy 15. Ustawiam x=120, y=40. W trakcie przeliczenia kupuję 10 krów, po rozmnażaniu mam 130, eksportuję 40, zostaje 90;
- mam 100 krów, zlecam zakup 20 po każdej cenie, ale nie wiem, czy uda się kupić 5 czy 15. Ustawiam x=70, y=40. W trakcie przeliczenia kupuję 10 krów, po rozmnażaniu mam 130, eksportuję 60, zostaje 70;
- mam 100 krów, zlecam zakup 20 po każdej cenie, ale nie wiem, czy uda się kupić 5 czy 15. Ustawiam x=135, y=0. W trakcie przeliczenia kupuję 10 krów, po rozmnażaniu mam 130, do eksportu nie dochodzi;
- mam 100 krów, zlecam zakup 20 po każdej cenie, ale nie wiem, czy uda się kupić 5 czy 15. Ustawiam x=129, y=0. W trakcie przeliczenia kupuję 10 krów, po rozmnażaniu mam 130, eksportuję 1, zostaje 129.

Dzięki takiemu rozwiązaniu jesteśmy w stanie ustawić eksport zarówno w taki sposób, aby dokładnie określić wielkość stada pozostającego na pastwiskach, jak i wolumen eksportu - zależnie od potrzeb. Można nawet przeznaczyć 10 krów na ubój nie ryzykując, że jeżeli redukcja zakupu na rynku lokalnym będzie zbyt duża, to nie wywiążemy się ze zlecenia specjalnego. Przy okazji mamy mechanizm zabezpieczający przed nieopłacalnym eksportem, np. w sytuacji, kiedy mamy 10 pastwisk, a po rozmnażaniu krów pogłowie stada wynosi 305, natomiast eksport jest opłacalny dopiero od co najmniej 10 krów.

2) Dodać alternatywną opcję "wyeksportuj (dokładnie) [z] krów". Istniałaby możliwość skorzystania tylko z jednej opcji - albo określamy ile krów ma zostać, albo ile ma zostać wyeksportowane. Jest to "wersja minimum", pozwalająca rozwiązać opisany przeze mnie problem ze zleceniem specjalnym, ale zapewniająca mniejszą kontrolę niż rozwiązanie 1. Nie wiem jaka powinna być wartość domyślna z. z=0 oznacza brak eksportu, a z ogłowie_stada wcale nie oznacza eksportu całego stada (a zakup na rynku lokalnym dodatkowo komplikuje sprawę). Oczywiście eksport całego stada byłby wciąż możliwy przy wykorzystaniu obecnie istniejącej opcji "eksport wszystko oprócz [0] krów", ale ta druga opcja mogłaby prowadzić do pomyłek (ktoś będzie przełączał między jednym a drugim, zostawi drugie, pastwiska zlikwiduje, a krowy zdechną). Poza tym nie jestem pewien co powinno się wydarzyć w przypadku, gdy pogłowie stada okaże się być mniejsze niż z - czy powinno dojść do eksportu, czy nie? Dlatego lepiej byłoby wprowadzić rozwiązanie 1.

Oba rozwiązania dałyby również szansę na realizację zlecenia specjalnego pomimo wystąpienia zdarzenia losowego "zaraza wśród bydła". Obecnie wykupywanie zlecenia specjalnego przed wystąpieniem zarazy jest bardzo ryzykowne.

Jeszcze większą kontrolę nad stadem i eksportem moglibyśmy uzyskać wprowadzając alternatywną opcję do uboju - "ubij wszystko oprócz [p] krów" (domyślnie p=0, czyli ubicie całego stada). Dzięki temu moglibyśmy dokładniej znać liczebność stada po uboju (wynosiłaby p albo mniej niż p, jeżeli p okaże się być większe niż pogłowie stada po operacjach na rynku lokalnym), więc byłoby łatwiej przewidzieć zyski ze sprzedaży mleka/wełny i określić eksport. Aczkolwiek ta propozycja nie jest aż tak istotna jak propozycja zmiany mechanizmu eksportu.

Podobne rozwiązanie można by wprowadzić dla eksportu zboża, choć tam nie jest ono aż tak konieczne. Z dwóch powodów - opcje spichlerza i skupu miejskiego zapewniają dostateczną elastyczność, a zlecenie specjalne dla zboża obecnie można swobodnie realizować nawet manipulując sprzedażą na rynku lokalnym i eksportowym. Ba, zlecenie można nawet zrealizować pomimo wystąpienia zdarzenia losowego "szarańcza", o ile dysponujemy odpowiednim limitem aby zakupić brakujące zboże na rynku lokalnym. Aczkolwiek nie widzę powodu, by po wprowadzeniu zmiany w eksporcie bydła nie wprowadzić takiej zmiany również dla zboża.
oceny:   
wypowiedzi: 2960
wątków: 471

re: export krow
07.08.2016 (Nd) 21.52 (2902 dni temu)
gyamar - na pewno masz racje. ale z drugiej strony:
- gra i tak jest dość trudna do zrozumienia dla nowych graczy,
- wydaje mi sie, ze korzyści z prostoty są ważniejsze niż korzyści z elastyczności, o ktorych pisałeś. tym bardziej, że to rozwiązanie co proponujesz mialoby zastosowanie glownie przy zleceniach specjalnych na krowy, które mają dość marginalne znaczenie w Farmersach.

analogiczny element niepewności jest przy zatrudnianiu kowbojów i wysyłaniu ich np. na polowanie czy ataku - nigdy nie wiesz ilu zatrudnisz. a powiedzmy, że chciałbyś mieć 2 w obronie, a resztę wysłać do akcji - tu też wprowadzić opcję z odpowiednim warunkiem? wg mnie nie warto. radzenie sobie z ryzykiem jest bardzo ważną umiejętnością
  
oceny:   
wypowiedzi: 14
wątków: 0
Jakiż ten świat jest skomplikowany...
08.08.2016 (Pn) 12.29 (2901 dni temu)
Czy Ty aby nie przesadzasz? Opcja "nie mniej niż ..." to nie jest technologia NASA, którą jest w stanie pojąć jedynie garstka ludzi. Po 2-3 eksportach nawet ostatni głąb załapie o co chodzi, choćby nie umiał czytać ze zrozumieniem. Poza tym mógłby tego okienka w ogóle nie ruszać, zostawić wartość domyślną (0) i eksport działałby dokładnie tak samo jak dotychczas. Zresztą, jak sam zauważyłeś, w grze istnieją znacznie bardziej skomplikowane elementy, którymi się jakoś nie przejmujesz. Ot, choćby sterowanie ceną zboża za pomocą spichlerza. Gwarantuję, że żaden nowy gracz nie umie tego na początku robić. Ba, są nawet przypadki graczy, którzy notorycznie bankrutują, bo nie korzystają ze spichlerza, mimo że zostało im wytłumaczone jak mogą to robić. Także dodanie opcji "nie mniej niż ..." do eksportu nie zwiększy w zauważalny sposób stopnia skomplikowania gry. O ile w ogóle zwiększy.

Proponowana przeze mnie opcja pozwoliłaby również uniknąć problemu dopłacania do eksportu w przypadku wysokich kosztów stałych. Choć faktycznie głównym celem jest rozwiązanie problemu ze zleceniami specjalnymi. Nie zgodzę się jednak, że zlecenia te mają marginalne znaczenie. Fakt, nie występują w każdym mieście, może nawet w mniejszości miast. Ale, tam gdzie są, stanowią istotny element rozgrywki, niejednokrotnie pozwalający zyskać znaczną przewagę. Dla przykładu - ostatnio wygrałem grę pucharową właśnie dzięki realizacji zlecenia specjalnego.

Odnośnie rewolwerowców, to nie mam nic przeciwko, choć nie widzę powodu by wprowadzać tam zmiany. Gra została skonstruowana tak, że wielu rzeczy nie da się przewidzieć w przypadku redukcji zakupu/sprzedaży, ale w większości przypadków można sobie poradzić, ryzykując mniej lub bardziej. Nota bene, każdy atak rewolwerowcami to ryzyko. Na przykład, redukcja zakupu na rynkach ziemi i bydła jest nieprzewidywalna, ale wciąż jesteśmy w stanie oszacować ile pastwisk opłaca się nam utrzymywać. Ewentualne odstępstwo od optimum jest w przeważającej większości przypadków niewielkie, a straty zaniedbywalnie małe. W przypadku zlecenia specjalnego dla bydła, nieprzewidywalność niemal całkowicie uniemożliwia korzystanie z rynku lokalnego. Z tym ryzykiem nie można sobie poradzić w żaden sposób - z wyjątkiem nie składania żadnych ofert, co jest patologią.

Jeżeli wciąż Cię nie przekonałem, to już raczej się nie uda. W takim przypadku proponuję zastąpić obecny eksport "wszystko oprócz [x]" eksportem "dokładnie [y]" (jeżeli stado jest mniejsze niż y, to eksportuje wszystko). Będzie jedna opcja, będzie prosto, a będzie łatwiej. W normalnych warunkach rozwiązanie to będzie tak samo funkcjonalne jak obecne, a wady zostaną zrównoważone przez korzyści (możliwość eksportowania określonej liczby krów/owiec jest czasem pożądana nawet kiedy nie realizujemy zlecenia specjalnego, ot eksport jest opłacalny, a nam potrzebna jest gotówka).
wypowiedzi: 14
wątków: 0
Zlecenie specjalne
13.08.2016 (So) 15.41 (2896 dni temu)
Przyszedł mi do głowy jeszcze inny pomysł - aby zmodyfikować zlecenie specjalne zamiast mechaniki eksportu. Mianowicie, niech po wykupieniu zlecenia specjalnego krówki/owieczki... eksportują się same. Niech po prostu znikają z pola w ilości wymaganej przez zlecenie. Jeżeli potrzeba 40 sztuk, a na pastwiskach jest 39 to niech do eksportu nie dochodzi (jeżeli gracz mimo wszystko chce się ich pozbyć, to po prostu ustawia eksport "wszystko oprócz [0]" ).

Pozostaje jeszcze kwestia kosztów transportu (naliczać podwójnie w przypadku dodatkowego eksportu, czy nie?). Jest kilka sposobów na jakie można to rozwiązać, ale najlepiej wybrać jeden z dwóch (oba bez podwójnych kosztów):
1) W czasie realizacji zlecenia specjalnego eksport krówek/owieczek jest darmowy, eksportując zboże korzystamy z redukcji kosztów, premia/kara za zrealizowanie/niezrealizowanie zlecenia jest odpowiednio niższa/wyższa.
2) Nie zmieniamy premii ani kary, a koszt transportu w ramach zlecenia jest naliczany co turę automatycznie, dodatkowy eksport krówek/owieczek nie jest obciążony kosztami transportu.

Byłoby prosto (choć moim zdaniem przesadzasz i szukasz komplikacji nie tam, gdzie naprawdę są), problem zleceń rozwiązany, tylko starzy gracze musieliby się przyzwyczaić. Można walnąć wielki czerwony napis w sekcji "krowy/owce" o treści "Uwaga! Realizujesz zlecenie specjalne. Krowy/Owce zostaną zabrane z twoich pastwisk automatycznie.". Choć jak ktoś zrobi to po staremu, to też zadziała (jak sobie wyliczy dokładnie co do sztuki, to po prostu zlecenie zabierze tyle samo, a dodaktowy eksport wyniesie 0 - tyle, że nie skorzysta z możliwości zakupu na rynku lokalnym lub uboju).

Minus jest taki, że jak ktoś ma małe stado i chce wykupić zlecenie tylko po to, aby inny gracz z dużym stadem tego nie zrobił, to może stracić część stada. Ale może tak powinno być?

Ale i tak wolę mój pierwotny pomysł.
wypowiedzi: 2960
wątków: 471

re: zlecenie na krowy
13.08.2016 (So) 22.12 (2896 dni temu)
no a nie byłoby za latwo? przeciwnicy nie mogliby przeszkodzić w realizacji zboża atakiem kowbojami.
nie widzę zalet takiego rozwiązania. wydaje mi się, ze im więcej możliwych interakcji między graczami tym lepiej. a tak byśmy to ograniczyli. poza tym jak napisales, czasem można wziąć zlecenie tylko po to, by przeciwnik nie wziął, bez intencji realizowania...
  
wypowiedzi: 14
wątków: 0
Eeeee?
13.08.2016 (So) 22.45 (2896 dni temu)
Eeeee? Jakiego zboża? Ja tu nic o zbożu nie pisałem.

Atakować byłoby można tak samo jak do tej pory. Swoją drogą, dlaczego brak możliwości ataku przeszkadzałby Ci w przypadku krów, a kompletnie nie przeszkadza Ci w przypadku zlecenia ze zbożem? Brak konsekwencji.

Co do brania zlecenia bez intencji realizowania go, to to jest patologia. Kary za niezrealizowanie są zazwyczaj małe, zbyt małe. Wręcz nierealnie małe.

Coś mi się wydaje, że Ty po prostu nigdzie nie widzisz zalet, a swoje dzieło uważasz za doskonałe. Teraz już wiem, dlaczego tak wiele rzeczy jest niedopracowanych. Szkoda. Szkoda, że zmarnowałem tyle czasu na chęć poprawienia gry. Obiecuję, że więcej nie będę.
wypowiedzi: 2960
wątków: 471

....
15.08.2016 (Pn) 22.38 (2894 dni temu)
przejęzyczyłem się.... chodzilo o krowy.

gyamar, nie zniechecaj sie. po prostu mnie nie przekonales.
w ciagu 10 lat farmersów setki innowacji zostało juz wprowadzone z inicjatywy graczy. ja osobiscie uwazam grę za skonczoną (choc wcale nie doskonałą). mialem kiedys duze marzenia związane z grą - myslalem, ze uda się zrobić cos duzego i nawet globalnego. niestety mamy produkt niszowy. obecnie non-profit. sam chetnie gram czasem w farmersów, bo nie udalo mi sie znaleźć lepszej gry ekonomicznej /mimo nieustannych wysilkow/.

ale nie chce mi sie tej gry dalej rozwijać (moze fala nowych graczy by mnie przekonala ). mam na glowie biznes, ktory prowadzę od lat (http://www.wallart.pl) i dwojke dzieci, ktore wymagają sporo uwagi.
  
wypowiedzi: 14
wątków: 0
Zniechęcanie
15.08.2016 (Pn) 23.00 (2894 dni temu)
Zbiłem wszystkie twoje argumenty, podałem kilka wariantów rozwiązań, po czym napisałeś, że Cię nie przekonałem... W ten sposób nie da się nikogo przekonać.

Mogłeś od razu napisać, że Ci się nie chce. Nie traciłbym swojego czasu. A najlepiej zamknąć cały dział - po co ktokolwiek ma tracić czas, skoro Ci się nie chce? I żeby była jasność - nie mam żalu o to, że Ci się nie chce, a o to, żeś tego od razu nie napisał.

Z tej gry już nie zrobisz niczego dużego. Dziś jest przestarzała i tylko zapaleńcy i starzy gracze będą grać w Farmersów. (Nie)stety, czas gier z tabelkami już minął.
wypowiedzi: 3
wątków: 2
jestem na nie, ale warto doświadczalnie to sprawdzić w jednym mieście experymentalnym
04.09.2021 (So) 21.55 (1048 dni temu)
Co do wątku o kontroli krów na export: opcja x/min/max krów na export może i był dla tych zleceń przydatny, ale to zaburza jedność karty decyzji.
Jeśli rynek bydła i zbóż jest jednolity (opcje zakupu po cenach i opcja exportu z opcja ilości) i teraz jak dołożomy do exportu krów dodatkową opcję to i do zbóż byśmy musieli.

Na rynku zbóż export dokładnie np. 1000 worków jest nieistniejąca praktyką u farmerów, z kolei na rynku bydła już raczej jest pożądane ile chcemy go wyexportować, a nie tylko ile chcemy zachować. Exportujemy krowy (wszystko oprócz) w celu:
- by nie zdechły nam z przeludnienia
- by zbić +/- o tyle ile chcemy cenę exportową

ad 1. nowa opcja nie jest tu przydatna
ad 2. też nie, bo zbyt dokładnie kontrolować cene exportową i tak nas nie interesuje
ad 3. pozostaje jedynie dla tych zadań specjalnych. I przyznam się, że zawsze były tu większe trudności by to dobrze zoptymalizować, traktowałem to jednak jako właśnie specjalne wyzwanie na podobieństwo kowbojów - zakładam większy nadmiar by mieć pewność realizacji zlecenia. Automatyczny odbiór krów burzy bycie Panem i Władcą swej farmy: taki urok, że ktoś zapomni, źle przeliczy i pewnego roku nie spelni minimum exportu i traci premię za zlecenie.
Dla samych zleceń specjalnych nie dodawałbym nic do głównego ekranu przeliczeń.

gyamarze, cieszymy się że i Ty widzisz gdzie coś trochę lub bardziej niedomaga, nie przejmuj się pierwszą nasza niechęcią. wszystkie Lata gry jednak pokazują żę główna karta gry to jest taka świętość nie do roszenia, choćby jedno nowe okienko czy opcja.
I tok myślenia szanownego szeryfa jest właściwy. Teraz po ponad dekadzie czasu wróciłem do gry i największą radością jest że po jednym dniu mogę znów grać na najwyższym poziomie, przeliczać kalkulować i "w ciemno" ustawiać przeliczenia bo nie ma w nim zmian.

Co do okienka exportu krów oprócz x na opcję exportu dokładnie x bydła.
moja opinie wstawiłbym ją do miasta doświadczalnego - po to one były od ich wprowadzenia. Najlepiej w formie drugiego okienka pod pierwszym, a więc:

Krowy. Export wszystkiego oprócz [0]
Krowy. Export dokładnie [x]



Forum >> koncepcje i dalszy rozwój >> Nieco inne spojrzenie na ubój.