Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom graczy, wprowadziliśmy dla miast objętych abonamentem opcję szybkich rozgrywek - polega ona na tym, że każdy gracz, przy podjęciu decyzji, może zaznaczyć, że jest już gotowy. Gdy ostatni gracz zaznaczy opcję 'gotów' nastąpi automatyczne przeliczenie. Tak więc można umawiać się ze znajomymi na szybkie rozgrywki i przeprowadzać je nawet w ciągu 1-2 godzin.
Aby jednak 'szybcy gracze' nie byli za bardzo do przodu z PD (i by ilość nie była ważniejsza od jakości) przy 'rozliczeniu' rozgrywki wprowadzona jest korekta PD ze względu na 'skrócenie' rozgrywki - zmiana PD pomniejszana jest o połowę wskaźnika skrócenia rozgrywki. Czyli jeśli rozgrywka zostanie skrócona np. o 50% w stosunku do normalnych przeliczeń co 24h, to zmiany PD będą o 25% mniejsze.
Wprowadzona została też druga korekta przy liczeniu PD, ze względu na różne długości rozgrywek. Dotychczas rozgrywki na 5 tur były jednakowo oceniane jak rozgrywki na 15 tur, mimo, że te drugie wymagają 3 razy więcej czasu i uwagi. Ustaliliśmy jako punkt odniesienia rozgrywki na 10 tur i obecnie zmiany PD mnożone są przez pierwiastek kwadratowy z ilość_tur/10. Czyli rozgrywki np. 15-turowe będą premiowane zmianą PD o 22% większą niż 10-turowe, a zmiany PD w grach 5-turowych będą o 29% mniejsze niż w 10-turowych.
Tak więc jeśli rozgrywka 15-turowa zostanie rozegrana w 7 dni, to zmiana PD zostanie pomnożona przez 0,94 (przez 0,77 ze względu na przyśpieszenie i przez 1,22 ze względu na ilość tur), zaś przy rozgrywce 7-dniowej, rozegranej w czasie 7 dni, korekta wyniesie 0,84.
Zaktualizowane algorytmy są dostępne w pliku
http://farmersi.pl/algorytmy.xls.LINK]