gry online

 tematów: 33      wątków: 2617      wypowiedzi: 27.803
autor: fraza:
jeśli chcesz brać udział w dyskusji zaloguj się: użytkownik: hasło:
Podsumowanie aktywności na forum w ciągu ostatnich 24 godzin

Forum >> koncepcje i dalszy rozwój >> drużyny / klany / kasty - jak to nazwać?

system automatycznej korekty błędów

autor treść
wypowiedzi: 2960
wątków: 471

drużyny / klany / kasty - jak to nazwać?
24.06.2007 (Nd) 15.16 (6234 dni temu)
Było kilka wniosków by umożliwić zrzeszanie się graczy w drużyny. Przymierzamy się do realizacji tego pomysłu, bo wydaje nam się, że warto.
Założenia są takie:
- każdy doświadczony gracz (np. z PD>150) będzie mógł założyć własną drużynę.
- każdy gracz będzie mógł zapisać się do jednej drużyny.
- drużyny będą miały własne, zamknięte forum. Będzie można też wysyłać emaile do wszystkich członków drużyny. I zaprezentować stronę www danej drużyny. Członkowie drużyny będą więc mogli wymieniać się doświadczeniami i planować wspólnie strategię.
- w czasie rozgrywki gracze należący do drużyn będą mieli 'znaczniki' drużyn obok swoich loginów.
- stworzone zostanie osobne miasto wyłącznie do rozgrywek drużynowych - liderzy drużyn będą mogli zapisywać swoje drużyny.

Będą też osobne statystyki drużyn, przedstawiające listę członków i ich skuteczność.

Co o tym myślicie?

I czy nazwa 'drużyny' jest OK czy może jakoś inaczej?
  
Drużyna Epikura
wypowiedzi: 695
wątków: 124

Syndykat / Rodzina
24.06.2007 (Nd) 16.36 (6234 dni temu)
Jak w temacie.
wypowiedzi: 187
wątków: 4

nazwa
25.06.2007 (Pn) 07.51 (6233 dni temu)
Kasta na pewno nie -to ma być Dziki Zachód, a nie Indie.

Klan zbyt jednoznacznie się kojarzy - też jak dla mnie odpada.

Drużyna - najbardziej neutralna nazwa. Jak nikt nie wymyśli niczego lepszego to tak to się powinno nazywać.

Syndykat - nie wiem jak reszcie, ale mi się to kojarzy z "syndykiem masy upadłościowej" czyli zupełnie negatywnie, zwłaszcza w tej grze

Rodzina - coś jak rodzina Soprano? Farmersi to nie włoska mafia (chyba)

Odpadają dla mnie też określenia typu: komuna, stan, wspólnota, ziomkowie, pobratymcy, sojusz itp.


No to wypunktowałem poprzedników, więc czas na moje propozycje:

grupa - podobnie jak drużyna, neutralna nazwa

kompania - wyraz o zabarwieniu militarnym bądź handlowym, lecz myślę, że mógłby się sprawdzić

spółka - skoro to gra ekonomiczna, to może gracze zakładali by spółki farmerskie?


Teraz ogólnie o pomyśle:

Trzebaby to jakoś zgrać z zasadą komunikowania się tylko poprzez grę w czasie rozgrywek. Przydałyby się jakieś obostrzenia w tym względzie.

Dodatkowo, każde miasto (moze tylko z tych zaawansowanych z przyspieszonymi rozgywkami) powinno mieć opcję "sparing" lub "trening" dostępną dla szefa drużyny. Możnaby więc sobie robić sparingi wewnątrz grupy, przy czym za sparing nie byłyby dopisywane PD.
  
wypowiedzi: 100
wątków: 7

25.06.2007 (Pn) 08.23 (6233 dni temu)
Skoro żyjemy na Dzikim Zachodzie to może "plemiona"

a pomysł mande ze sparingami jest super
zawsze można poćwiczyć
wypowiedzi: 65
wątków: 3

25.06.2007 (Pn) 23.14 (6232 dni temu)
Myslę że te nowości wprowadzane przez Szeryfa urozmaicą rozgrywki. A co do nazwy to "grupy" byłyby dobrym rozwiązaniem ale można moim zdaniem dać do wyboru pierwszy człon (czyli taka lista z których mozna sobie wybrać) a reszte już by mógł napisać założyciel. Wtedy Ci którzy chcą sie zwać klanem będą klanem np. klanem rzezimieszków a inni jakimś stowazyszeniem rolników i każdy będzie zadowolony.
Pozdro
wypowiedzi: 187
wątków: 4

01.07.2007 (Nd) 20.20 (6227 dni temu)
Myślę, że pomysł kryssr jest wart rozważenia. Jednak ja podzedłbym w nieco inną stronę. Niech nazwa odpowiada sile danej grupy.

Moja propozycja jest taka (całość jest oczywiście do pełnego uzgodnienia):

średnie PD na gracza w grupie -- nazwa grupy
0-100 -- Klan
101-250 -- Drużyna
250-500 -- Kompania
501-... -- Wielka Kompania

Myślę, że wzorem bonusów indywidualnych dobre byłoby przyznawanie też bonusów grupowych oraz ogólnie rozwinięcie modelu jej funkcjonowania.
Przy osiąganiu kolejnego poziomu grupa mogłaby wybrać specjalizację. Ponieważ spółki zakładano w konkretnym celu, to tu też wybór specjalizacji będzie ważny i trudny do poszerzenia w szybkim okresie czasu. Te bonusy byłyby ważne tylko w grach drużynowych.

Klan - grupa rodzinna, robi wszystko, ale nic perfekcyjnie. Korzysta z rządowego programu wspierania małej przedsiębiorczości (dostępny specjalny kredyt o małym oprocentowaniu).


Drużyna - grupa która mobilizuje się by współpacować w jakiejś dziedzinie. Niestety korzyść w jednym trzeba okupić stratą w drugim. Może być:

handlowców (np. wyższe ceny i niższa produkcja),

hodowców (wyższa produkcja hodowlana, niższe ceny),

rolników (wyższa produkcja zboża, wyższa cena zakupu inwestycji),

inwestorów (niższa cena zakupu inwestycji, nieco niższa produkcja zboża i hodowlana).


Kompania - grupa zaawansowana. Posiada własne akcje i dzięki swemu kapitałowi może zdziałać dużo więcej niż drużyna. Kontynuuje bonus z drużyny (handlowa, hodowlana, rolnicza, inwestorska) i ponadto może wybrać teren działalności na którym się skupia. Mogą być:

Zachodnioamerykańska (wyższa zdolność kredytowa dzięki kopalniom złota, wyższe koszty i zapotrzebowanie na pracowników przez częściową izloację),

Środkowoamerykańska (pomoc zaprzyjaźnionych biznesowo Indian w czasie bronienia farmy i nieco mniejsza przy atakowaniu, wyższe koszty transportu spowodowane opłatami na rzecz plemion indiańskich),

Wschodnioamerykańska (niższe zapotrzebowanie na pracowników i koszty dzięki nowoczesnym narzędziom z Europy, niższa zdolność kredytowa poprzez rozbudowaną biurokrację i nieufność banków),

Południowoamerykańska (niższe płace dzięki niewolnikom z Afryki, pomoc dla atakujacej i broniącej się grupy poprzez ustawiczny konflikt z miejscowymi Indianami),

Północnoamerykańska (niższe koszty transportu dzięki dobrze rozwinietym liniom kolejowym, wyższe płace przez nietolerowanie niewolnictwa)


Wielka Kompania - niemal państwo w państwie. Ma wielką siłę przebicia. Zachowuje poprzednie bonusy a ponadto specjalizuje się w pokojowej lub militarnej drodze rozwoju.

Droga Pokojowa - po osiągnięciu kolejnych stopni rozwoju (np. co 100 śr. PD) zwiększa się zdolność produkcyjna, maleje oprocentowanie kredytów dzięki dużej wiarygodności i zwiększa się opieka szeryfa;

Droga Militarna - po osiągnięciu kolejnych stopni rozwoju (np. co 100 śr. PD) grupa ma do dyspozycji na wyłaczność coraz większą pulę darmowych kowbojów (opłacanych przez Wielką Kompanię), zwiększają się ceny eksportowe dzieki ochronie militarnej szlaków przez Wielką Kompanię i maleje podatek dzięki utworzeniu specjalnej strefy ekonomicznej.


Są to moje propozycje i myślę, że wzbogaciłyby rozgrywki o nowe elementy planowania i strategii. Wartości bonusów powinny być oczywiscie tak obrane, by się bilansowały i nie było dysproporcji.
  
wypowiedzi: 588
wątków: 61

pomysł mande
01.07.2007 (Nd) 20.38 (6227 dni temu)
Bardzo rozbudowany pomysł. Pod pewnymi względami na pewno bardzo ciekawy. Nie wiem tylko, czy średnie PD graczy w grupie jest najlepszym miernikiem zaawansowania samej grupy. Spowodowałoby to, ze gracze początkujący mogliby się dołączyć tylko do dopiero co raczkujących grup, więc by się za wiele nie nauczyli, a gdyby mogli być włączeni także do dobrych grup mogliby się czegoś nauczyć. I gra stałaby się ciekawsze, bo lepsi gracze by grali.
wypowiedzi: 2960
wątków: 471

pomysl mande
01.07.2007 (Nd) 22.18 (6227 dni temu)
zgadzam się z izydą - pomysły ciekawe, jednakże wg. tego kryterium 'silniejsze' byłyby grupy 2-3 liderów niż 20 średnich graczy. a grupy elitarne nie chciałyby przyjmować słabszych.

potencjalnie widzę natomiast takie pomysły do rozwinięcia:
- tymczasowe bonusy w mieście - gracz, dołączając do rozgrywki mógłby wybrać swoją rolę: sędzia, bankier, handlarz, hodowca itp i dostawałby na daną rozgrywkę adekwatny bonus
- drużyny mogłyby obrać grupowy bonus - ale członkowie musieliby za niego w pewien sposób płacić. być może byłaby to po prostu odpowiednio niższa gotówka na starcie. albo bonus+utrudnienie, tak jak proponował mande. byłoby to jednak na zasadzie dobrowolnego wyboru danej grupy i mogłaby ona z tego zrezygnować.

natomiast co do nazewnictwa - uważamy, że najlepiej pójść najprostszą ścieżką - uniwersalna nazwa 'drużyna', zaś w nazwie lider wymyślałby, co mu pasuje (np. 'stowarzyszenie hodowców owiec', 'kółko miłośników niedźwiedzi' czy 'Kalifornijska kompania handlowa').
  
wypowiedzi: 65
wątków: 3

:)
03.07.2007 (Wt) 15.04 (6225 dni temu)
Teraz zostało jedynie oczekiwanie na wprowadzenie innowacji
Pozdro
wypowiedzi: 187
wątków: 4

03.07.2007 (Wt) 16.53 (6225 dni temu)
Właściwie to najprostsze rozwiązania są najlepsze

Czyli tak; grupa sama ustala sobie nazwę i może się wyspecjalizować (przyjąć bonus) na własne życzenie bez związku z doświadczeniem, by nie tworzyć zamkniętych kast i wyścigu szczurów.

Tak więc czekamy na premierę nowego systemu .
  
wypowiedzi: 3
wątków: 1

Nazw ciąg dalszy...
03.07.2007 (Wt) 21.20 (6225 dni temu)
Witam!

Ja jestem za nazwą "klan" - chociaż Polakom to może się jednoznacznie kojarzyć
Można też użyć nazwy "ferajna" , albo po prostu "banda" w sensie pozytywnym oczywiście
wypowiedzi: 33
wątków: 1
humm
12.07.2007 (Cz) 01.06 (6216 dni temu)
co do nazwy to niewiem ale moze byc tak ze np... ta grupa ludzi miala by swuj bnudynek i za wygrana rozgrywke dostawali by cegly i budowali wlasna farme palac osade ~ i to by oznaczalo o jej wyszosci np za wygrana ostawalo by sie 1 cegle i wtedy by to racej nie zalezalo od pd tylko od umiejetnosci graczy bo co to da ze ludzie z top 100 zrobia jakas masowa gildie i niema zabawy a np od poziomu osady plalacu czy jak to sie tam moze zwac bedzie zalezala maksymalna liczba czlonkow czym wieksza tym wiecej czlonkow moze byc

niewiem czy napisalem to zrozumialem jestem troszke pijany i spiacy ;p mam nadzieje ze muj pomysl niebuyl arz taki zly ;]
wypowiedzi: 65
wątków: 3

:D
14.07.2007 (So) 08.31 (6214 dni temu)
Nieźle to napisałeś opócz paru błęduff
A to nawet dobre rozwiązanie tylko trzeba by było pomyslec o tym że niektóre osoby które niebedą chciały albo niebędą mogły się zapisać, nie moga być zbyt bardzo poszkodowane .
pozdro
KryssR
wypowiedzi: 31
wątków: 6

Sam pomysł, nazwa się nie liczy
19.07.2007 (Cz) 18.03 (6209 dni temu)
No i powstało, wydaje mi się, że to świetny pomysł. Sama nazwa, czy drużyna, czy klan... Bez znaczenia.
wypowiedzi: 33
wątków: 1
huum
22.07.2007 (Nd) 12.23 (6206 dni temu)
moze jakas opcja oprucz zrezygnuj ? np lista czlonkow napisz do wsztstkich lub cos takiego ;d
wypowiedzi: 32
wątków: 0

lista
23.07.2007 (Pn) 00.02 (6205 dni temu)
lista członków jest w widoczna w statystykach po kliknięciu na drużynę



Forum >> koncepcje i dalszy rozwój >> drużyny / klany / kasty - jak to nazwać?