gry online

 tematów: 33      wątków: 2617      wypowiedzi: 27.803
autor: fraza:
jeśli chcesz brać udział w dyskusji zaloguj się: użytkownik: hasło:
Podsumowanie aktywności na forum w ciągu ostatnich 24 godzin

Forum >> koncepcje i dalszy rozwój >> Zmiany w wyzwaniach i grach normalnych

system automatycznej korekty błędów

autor treść
wypowiedzi: 31
wątków: 10
Zmiany w wyzwaniach i grach normalnych
25.08.2010 (Śr) 23.10 (5074 dni temu)
Aktualny system nie jest dobry. Gier wyzwań jest mało i mało osób z nich korzysta. Bardzo ciężko zebrać wymagana liczbę graczy (mi tylko 1 udało się uzbierać drużynę do Dallas).
Oprócz tego w rozgrywkach normalnych nie używa się bonusów. Albo wszystko, albo nic. Albo 9 bonusów, albo żadnego.

Dlatego proponuję poczynić pewne zmiany w systemie. W grach zwykłych powinna być możliwość wybrania ilości bonusów, tak jak jest teraz w wyzwaniach. Dzięki temu byłyby one używane, aktualnie tylko kilka miast ma warunki, dzięki którym można wziąć wszystkie 9 bonusów.

Większe zmiany proponuję wprowadzić w wyzwaniach. Teraz jest tam około 10 gier. Jest możliwość wyszukiwania jakiegoś miasta i limitu PD. Ale nikt z tego nie korzysta, bo lista jest krótka i wybór łatwy. Poprawka. Wybór mały. Z wyzwań często korzysta się by zorganizować np. Seattle, 4 graczy chce rozegrać jedna partyjkę. Jednak ktoś wszedł do gry i już miejsce zajęte.
By wyzwania naprawdę były wyzwaniami powinna być możliwość wysyłania informacji o grze do konkretnego gracza. I tu pojawia się kilka propozycji:

1. Chcę zagrać z graczem xxx, ale nie wiem czy dołączy do gry. Zakładając wyzwanie zaznaczam opcję "wyślij zaproszenie do gracza xxx". Od teraz 1 miejsce jest zajęte. Takich zaproszeń można wysłać maksymalnie tyle, ilu graczy potrzeba do rozgrywki. Pojawia się u niego komunikat Otrzymałeś wyzwanie od gracza owcaowca. Wchodzi do wyzwań i u samej góry jest gra, do której został zaproszony. Wyzwanie można odrzucić, wtedy wiadomość Gracz xxx odrzucił twoje wyzwanie zostaje wysłana do zakładającego. Wyzwanie jest aktywne przez 24h lub do odrzucenia, potem inni gracze mogą wejść na miejsce zaproszonego.

2. Organizuję grę na 6 osób i nie chcę, by grał ktoś nieproszony. Zaznaczam opcję "tylko dla zaproszonych" i wysyłam wyzwania do 6 lub więcej osób. Te widzą informację na głównej stronie: Otrzymałeś wyzwanie od gracza owcaowca do gry niewidocznej (można zmienić ten komunikat, nie miałem pomysłu, jak go skonstruować). Wchodzą do wyzwań, gra jest na samej górze strony, niewidoczna dla niezaproszonych. Można też odrzucić wyzwanie, wtedy zakładający dostaje stosowną wiadomość. Jeśli w ciągu 24h nie zbierze się zespół, gra przestaje być niewidoczna i mogą do niej dołączyć inni, natomiast jeśli w ciągu 3 dni dalej nikt nie dołączy, gra jest kasowana.

3. Zakładam Seattle, chcę rozegrać szybką partyjkę. Do shoutboxu nie zaglądają wszyscy, dlatego informacja tam zamieszczona może być niewystarczająca. Zaznaczam opcję "wyślij do wszystkich" i ilość PD, np. "powyżej 2000PD". Wszyscy gracze z 2000PD < widzą wiadomość na stronie głównej Otrzymałeś wyzwanie do szybkiej gry od gracza owcaowca. Takich gier nie mogłoby być za dużo, bo w końcu strona główna byłaby zapełniona. Wyzwania te powinny dotyczyć tylko gier szybkich. Aktualnie jest wiadomość "dołącz do szybkiej gry w Seattle", ale pojawia się tylko, gdy brakuje 1 gracza.


Oprócz tego jestem za wprowadzeniem rozgrywek 4 i 8min do wszystkich miast, nie tylko do wybranych. Problemem może być 17-sto turowe Denver.


Co o tym myślicie? Przepraszam, że tak dużo, ale jak mam jedną koncepcję, to od razu ruszają inne Kilka rzeczy to dawne pomysły, które niestety poszły w niepamięć...
wypowiedzi: 236
wątków: 5
v
25.08.2010 (Śr) 23.31 (5074 dni temu)
pomysł z zaproszeniem do gry już był i nie przeszedł.
osobiście wolałbym nie dostawać żadnych zaproszeń, jak coś chcę zagrać to dołączam, a jak nie ma to zakładam - nie widze problemu. syf straszny by się robił w wiadomościach, i nie wiem czy serwerów by to nie obciążyło

co do bonusów, to nie musisz grać ze wszystkimi, możesz zresetować(za cegiełki) i wybrać tylko te najpotrzebniejsze
ale owszem, można by zrobić z nich większy użytek i wprowadzić wybieranie w zwykłych grach

co do nieproszonych graczy, to bez sensu, bo możesz sobie zapraszać tylko mało doświadczonych graczy(większość mając slota będzie akceptowała zaproszenia) i wygrywać bez żadnego wysiłku

"Oprócz tego jestem za wprowadzeniem rozgrywek 4 i 8min do wszystkich miast, nie tylko do wybranych. Problemem może być 17-sto turowe Denver." > szybkie denver istnieje ( w wyzwniach)
owszem, mogłaby istnieć możliwość szybkich gier we wszystkich miastach
wypowiedzi: 52
wątków: 2
Moje kilka groszy ;)
26.08.2010 (Cz) 01.45 (5074 dni temu)
Bonusy - powinien być wybór do każdej gry, ja dojrzałem już do użycia quizowych cegiełek i ustawienia bonusów od nowa ... tylko jak, skoro w różnych miastach przydają się inne bonusy. Wybór odpowiednich do miasta bonusów, to ciekawy element strategii i może tylko urozmaicić grę.
Jedyne nad czym się można zastanawiać, to czy liczbę bonusów ma ustalać zakładający grę, czy też wprowadzić pełną swobodę wyboru.

Wyzwania - temat średnio mnie interesuje, ale skoro wraca, to przynajmniej część graczy jest tym zainteresowana. Jeśli ktoś nie chce otrzymywać zaproszeń, to mógłby to zaznaczać/odznaczać w ustawieniach - na siłę do gry nikogo się nie zmusi. Punkty 1-3 wydają mi się ok, ew. jest jeszcze jedno czasem stosowane rozwiązanie (jako osobny wariant lub uzupełnienie ww.): gra jest widoczna dla wszystkich z odpowiednim PD, ale zapisać się można tylko po akceptacji zakładającego wyzwanie - mniej "spamu" będzie
Co do obaw avee odnośnie łatwych wygranych, to widzę 2 wyjścia - pozwolić ludziom z małym PD uczyć się na błędach i staranniej wybierać zaproszenia, albo wprowadzić jakiś procentowy limit, np. gracz zaproszony powinien mieć min. 75% PD zapraszającego - choć to trochę sztuczne

Czas gry - podoba mi się rozwiązanie stosowane w Kansas - gra startuje o określonej godzinie, nie ma "bycia w gotowości", można zarezerwować sobie czas bez obawy o spóźnienie na pierwsze przeliczenia.
Dlatego proponuję wprowadzić taką opcję do wszystkich (większości) miast, razem z opcją gier szybkich.
Dla mnie idealna gra zaczyna się o 19-20 z przeliczeniami co 10-15 minut, akurat na wieczorek z Farmersami i napojem
Właściwie czemu akurat 4/8 minut ?
Może fajna, by była gra 1-2 minutowa, coś jak szachy błyskawiczne lub pojedynek rewolwerowców marki "szybkie paluszki"...
a innym, by odpowiadało 15 albo 20 minut, kiedy to można spokojnie policzyć, zrobić kawkę, popykać fajkę i wykończyć "drani", bez odrywania uwagi od gry na 12/24h.

Uwolnić czas - to jest moja propozycja
wypowiedzi: 2960
wątków: 471

wyzwania, bonuy, szybkie...
26.08.2010 (Cz) 11.15 (5073 dni temu)
dzieki owca za uwage nt komunikatu na stronie glownej - rzeczywiscie zaproszenie do szybkich gier dotyczyło tylko seattle i memphis i tylko jak brakowało jednego gracza.

zmieniłem tak, że widać tam linki do wszystkich szybkich gier, do których może dołączyć gracz (biorąc pod uwagę mozliwość nowej gry, abonament, progi Pd miasta)

może to ułatwi kompletowanie składów

co do zmiany bonusów i wyzwań - temat nie jest zapomniany. jedynie odkładany. z jednej strony nie miałem siły przerobowej by to ugryźć, a z drugiej robiłem na razie drobniejsze rzeczy o lepszym efekcie. ale juz bardzo niedługo spróbuję zmierzyć się z tym tematem.
plan zmian opisałem kiedyś na forum.
  



Forum >> koncepcje i dalszy rozwój >> Zmiany w wyzwaniach i grach normalnych