gry online

 tematów: 33      wątków: 2617      wypowiedzi: 27.803
autor: fraza:
jeśli chcesz brać udział w dyskusji zaloguj się: użytkownik: hasło:
Podsumowanie aktywności na forum w ciągu ostatnich 24 godzin

Forum >> koncepcje i dalszy rozwój >> Gra nieskończona.

system automatycznej korekty błędów

autor treść
wypowiedzi: 3
wątków: 2
Gra nieskończona.
23.07.2007 (Pn) 10.55 (6205 dni temu)
Mam taką propozycję. Gra by była o wiele ciekawsza gdyby była opcja wyboru długości gry. Działało by to na takiej zasadzie, że w nowych miastach gracz kótry jako pierwszy dołącza do nowej rozgrywki wybiera ilość tur (przykładowo 40). Można by zrobić jakiś ogranicznik np max 75 tur. Przeliczanie mogłoby się odbywać co 12 godzin dzięki temu gra była by o wieeeele dłuższa i bardziej wciągająca. Dzięki temu mozna by było na lata rozplanować inwestycje i rozciągnąć swoią politykę. Myślę, że wtedy bym nawet zastanowił się nad wykupieniem konta abonamentowego. Bo jak narazie cena tego konta w stosunku do oferty którą proponujecie jest troche za wysoka.
wypowiedzi: 187
wątków: 4

23.07.2007 (Pn) 20.43 (6205 dni temu)
Tylko do czegoś takiego trzebaby inaczej ustawić miasta - inne ceny, inwestycje itp.

Bo obecnie, np. w Minneapolis lub Iowa City gra choc turę dłuższa to w większości przypadków samobójstwo.

Ale pomysł klawy. Możnaby zrobić naliczanie PD cząstkowego co jakiś czas, np co 10 tur.
  
wypowiedzi: 100
wątków: 7

gra nieskończona
23.07.2007 (Pn) 21.04 (6205 dni temu)
ja mam wątpliwości do sensu grania tak długo
w zbyt wielu przypadkach jest jeden gracz, który dominuje w danej rozgrywce wiec tylko on będzie zainteresowany kontynuacją gry - gdy reszta dawno da sobie spokój
Drużyna Epikura
wypowiedzi: 695
wątków: 124

Zdarzenia losowe
23.07.2007 (Pn) 23.29 (6204 dni temu)
Dołoży sie trochę zdarzeń losowych i sytuacja może się odwrócić
wypowiedzi: 187
wątków: 4

24.07.2007 (Wt) 12.02 (6204 dni temu)
Hm... sprawę załatwiłby np. podatek od wzbogacenia się wprowadzony przez zadłużoną radę miasteczka . Wraz z rosnącymi kosztami stałymi to byłby niezły klin.

Myślę, że takie coś mogłoby powstać ale po zrobieniu roku '69. Byłoby to na zasadzie gry od 1832 do powiedzmy, 1890, jako przekrojowa gra prezentująca całą epokę Farmersów. Poszczególne opcje pojawiałyby się w mairę postepu gry. Taki maraton to nawet niezła rzecz by była.
  
wypowiedzi: 65
wątków: 3

:)
24.07.2007 (Wt) 17.52 (6204 dni temu)
To mogłoby być ciekawe.
Ciekawe co o tym sadzi nasz Szeryf?
wypowiedzi: 2960
wątków: 471

dłuuugie gry
24.07.2007 (Wt) 18.13 (6204 dni temu)
była już kiedyś o tym dyskusja.

doświadczenie pokazuje, że długa gra, ponad 20 tur na dotychczasowych zasadach byłaby bez sensu.
- widać to np. w Minneapolis - po 10 rozgrywkach niewiele się sytuacja zmienia. zresztą w ostatniej fazie w Iowa City czy San Francisco jest podobnie - bogaci stają się bogatsi, a biedni biedniejsi. przedłużanie rozgrywek do 20 czy więcej tur niczego nowego by nie wniosło.
- wykresy za to byłyby mniej czytelne - spodziewam się, że przy >20 turach wykresy byłyby bardzo nieczytelne (w zasadzie możnaby pokazywać ostatnie 15 tur, więc teoretycznie sprawa do rozwiązania).
- poza tym w rozgrywce na 20-50 dni mało kto może mieć pewność, że przez najbliższe 20-50 dni będzie codziennie dostępny online. A niepodjęcie raz czy dwa razy decyzji może zrujnować wynik w grze.


Odnośnie wyrównywania szans - jest przecież pozycja 'koszty ogólne' (wyżywienie, służący etc) - w 1832 roku jest to zwykle 2% majątku, zaś w ostatnio wprowadzonych miastach jest to już 6% o ile pamiętam. W nowych miastach może będzie i więcej - więc trudno będzie uzyskać dużą przewagę.

Podoba mi się pomysł, by nowe możliwości inwestycyjne pojawiały się w trakcie rozgrywki. Na pewno spróbujemy coś takiego zrealizować.

Pracujemy aktualnie nad kilkoma nowymi inwestycjami i dodatkami. Myślę, że w mieście, które wkrótce otworzymy spróbujemy wprowadzić rozgrywkę na np. 17 tur. Oczywiście musi być odpowiednio duża liczba drogich atrakcji, żeby było o co walczyć do samego końca


Zamiast rozgrywek 'nieskończonych' pewnie kiedyś wprowadzimy 'scenariusze' - np. 3 rozgrywki powiązane - startujesz w 1832 roku i w zależności od wyniku dostajesz bonus w następnej rozgrywce startującej w 1848r., a wynik z tej rozgrywki warunkuje pozycję startową w 1869 roku. Całość może być umieszczona w pewnym wątku-scenariuszu, a gracze mogliby przyjmować na starcie wybrane role i cele byłyby zależne od wybranej roli (np. szeryf - rozbójnik - handlarz - hodowca).

Inną wersją byłby turniej - w systemie który zaproponowałem kiedyś na
http://farmersi.pl/konkurs.jpg - czyli ciąg kilku powiązanych rozgrywek i łączny wynik z tych rozgrywek.
  
wypowiedzi: 15
wątków: 8

...nawiazujac
25.07.2007 (Śr) 13.34 (6203 dni temu)
- gry na okolo 15 tur sa wg mnie wystarczajaco dlugie - czasami nawet stwierdzam, ze zbyt dlugie - jak wspomnieli juz i przemko i szeryf, najczesciej jest tak, ze po, powiedzmy 10 turach sytuacja jest juz jasna - bogaci sie bogaca, a biedni maja jeszcze mniej (ewentualnie nieznacznie polepszaja swoja sytuacje). Sytuacje moglyby odmienic jakies niespodziewane zdarzenia, albo, jak pisze mande - duzy podatek od wzbogacenia. Tylko wydaje mi sie, ze to spowodowaloby bardziej zachowawcza gre i spadek motywacji do zwiekszania majatku.

- druga sprawa - turniej poprzez powiazanie ze soba rozgrywek z roznych lat wyglada calkiem interesujaco.
Czasowo jest pewnie zblizony do ¬50cio turowej rozgrywki, ale ma zupelnie inny charakter - przez to, ze skladalby sie z, w duzej mierze, niezaleznych czesci, gra bylaby zdecydowanie bardziej urozmaicona.

Wiec podsumowujac:
zdecydowane NIE dla hiperdlugich rozgrywek i zdecydowane TAK dla wspomnianej rozgrywki turniejowej.



Forum >> koncepcje i dalszy rozwój >> Gra nieskończona.