gry online

 tematów: 33      wątków: 2617      wypowiedzi: 27.803
autor: fraza:
jeśli chcesz brać udział w dyskusji zaloguj się: użytkownik: hasło:
Podsumowanie aktywności na forum w ciągu ostatnich 24 godzin

Forum >> koncepcje i dalszy rozwój >> POMYSŁY.. POMYSŁY..

system automatycznej korekty błędów

autor treść
wypowiedzi: 14
wątków: 3
POMYSŁY.. POMYSŁY..
04.08.2007 (So) 02.17 (6193 dni temu)
Witaj Szeryfie!
Witajcie Farmerzy!

Z uwagą przeczytałem większość wątków tego tematu.. i jestem pod wrażeniem waszej kreatywności.. Jak widzę wiele pomysłów już zostało zaimplementowanych..
inne uzyskawszy aprobatę szeryfa są w realizacji..
Podobno smart versus urpmi (lepsze wrogiem dobrego) ale i mi przyszło do głowy kilka udoskonaleń, które możnaby było wprowadzić..:

Aha.. nie mam abonamentu i pewne opcje są dla mnie niedostępne więc jeśli napiszę coś co już jest to sorry.. Szczególnie moim przemyśleniom przyświecała myśl wyrownania szans.. to znaczy by przepasc miedzy
bogatymi i biednymi nie rosła zbyt szybko.. bo wtedy po 3 rundach gdy rozgrywka jest ustawiona i jest nudna..
Proponuje więc więcej zwrotów akcji.. zdarzeń losowych i pare nowości..

Moje propozycje podzieliłem na kilka działów:

I. ZUPEŁNE NOWOŚCI

1.WILKI I OGRODZENIE
Czy hodowca-monopolista który ma mnóstwo pieniędzy na kowboje do obrony i na podbijanie ceny owiec.. musi czuć się bezpiecznie..? Proponuje wprowadzić zdarzenia losowe.. WATAHA WILKÓW NAWIEDZA MIASTO.. Ponieważ wilków jest dużo i zagryzają szybko, kowboje
nie są dobrą obroną.. Powiedzmy, że 25% normalej siły obrony.. Hodowcy-monopoliści, żeby obronić swoje wielkie stada musieliby budować OGRODZENIE.. które zmniejszałoby straty o 75% z tej liczby która by wyszła normalnie po wyliczeniu i obronie kowbojów.
Zmiana nie byłaby trudna.. Byłoby to analogią do irygacji.. Musimy ogrodzić tyle działek
ile mamy pastwisk.. inaczej te bez ogrodzenia mają mniejszą obronę..(brak osłony 75%)

2.ZIELONKA
Kto miał trochę do czynienia ze zwierzętami wie, że co to zielonka.. TO jeden z głównych punktów jadłospisu wielu zwierząt hodowlanych.. Proponuje urozmaicić
przeznaczenie ziemi o produkcje zielonki.. Implementacja byłaby analogiczna do tytoniu.. Jeden pracownik na ziemie.. i powiedzmy urodzaj taki jak daje zboże (irygacja i inne udoskonalenia mogą poprawiać wynik).
Co to daje..? Znany jest problem z dużymi stadami.. Dają tyle mleka/wełny że podaż jest za duża
i cena spada.. Proponuje by zwierzęta żywione na zielonce dawały lepsze mleko/wełne.
Np. jak krowa zje 5q zielonki to 100% dobrego mleka.. jak 3q to 60% dobrego, 40% gorszego. Podaż i popyt na mleko liczone są tak samo.. ustalana jest nowa cena po
staremu.. i wtedy.. tyle ile mieliśmy mleka gorszego sprzedawane jest po tej cenie.. a lepsze po cenie
20% większej.
Oczywiście musisz szeryfie powyliczać kiedy to miałoby sens i jaki musi być urodzaj z działki, ew. bonus ceny aby to się opłacało i w jakich przypadkach.
Jeśli mamy więcej zielonki to zielonka się marnuje bo większej poprawy od 100% już nie ma.. (ew. mogła by rosnąć cena jeszcze ale to groziłoby za dużymi wzrostami)

3.KLĘSKA URODZAJU
Wątek poruszany.. Uważam, ze bardzo dobry pomysł.. Jeśli mamy na przykład dwóch mądrych monopolistów w mieście.. gdzie w dodatku jest mało ogólnie ziemi czyli
podaż jest ciągle mała.. to mogą sobie oni sprawnie podbijać cenę na dość wysoką..
Klęska urodzaju zbiła by ją znacznie..

4.WIZYTA U SZAMANA
Przed skutkami klęski urodzaju (lub suszy) będzie się można uchronić.. W każdej rundzie gracz może
odwiedzić szamana który przepowiada pogodę.. Klikając guzik z konta gracza znika zboże, zwierzęta
lub gotówka(określona ilość).. (możemy wybierać lub tak że to szaman decyduje co od nas chce.. - będzie ryzyko
,że zażada za dużo) i automatycznie wyświetla się info graczowi co się zdrarzy w następnej rundzie
czy będzie klęska urodzaju albo suszy.. i gracz może zmienić decyzje przed przeliczeniem..

5.SZPIEG
W przypadku nieruchomości, które kupić może tylko jeden gracz.. jest często duża niepewność.. szczególnie gdy nieruchomość jest droga i dobra i jest taki moment
rozgrywki, po 3, 4 turach, że wiele osób już stać.. Nie wiadomo ile zadeklarować
żeby nie przepłacić z jednej strony ale tez nie stracić np. młyna. który w długiej rozgrywce zwraca się z nawiązką.. Można obok każdej nieruchomości wprowadzić opcje.. SZPIEG.. Jeśli ją zaznaczymy to
placimy komuś np 20% wartości nieruchomości by zrobił dobry wywiad u przeciwników..
Działa to tak, że w polu deklaracji wpisujemy teraz max wartość jaką jesteśmy gotowi
zapłacić za młyn np 13000 (oczywiście nie może to przekraczać zdolności kredytowej).
Jeśli ktoś oprócz nas zgłosił się po młyn za 12000 to nasz szpieg to wiedział więc nasza deklaracja wyniosła dokładnie 12001 i to my kupujemy młyn.
Jeśli ktoś zgłosił oferte za 14000 to on kupuje młyn bo nasza była max 13000. Jeśli
dwie osoby zaznaczyły szpiega.. Młyn dostaje ta której deklaracja max. była większa za tą właśnie cenę max.

6.HAZARD
Czytam z zapałem farmerskie czasopismo.. szczególnie podobał mi się artykuł o Whiskey..
Ale nie wyczytałem jeszcze w co ci kowboje przy tej whiskey grali.. my mamy farmersów..
a oni..? W coś grali na pewno.. więc może zaimplementować opcje.. postawienia
jakiejś sumy gotówki, którą zależnie od losu można przegrać lub pomnożyć..nawet
kilkakrotnie?

II. ZMIANY

1.CHOROBY KRÓW
Do tej pory jest tak że mamy odgórny limit zagęszczenia.. i zwierzęta ponad 30 lub 60 na pastwisko zdychają.. Proponuje wprowadzić pewną losowość, która może oznaczać chorobę.. i mianowićie gdy zagęszczenie zbliża się do krytycznego.. np. powyżej 20 lub 40 to istnieje już prawdopodobieństwo że niektóre krowy zdechną.. lub nie..
Czesto zdarza się tak, że gracze którzy mają duże stada.. trzymają je na małej
powierzchni i czerpią zyski na boku ze zboża jak ceny rosną.. Po tej poprawce byliby bardziej ostrożni.. Żeby nie było że ta losowość jest niesprawiedliwa..
w każdej turze współczynnik losowości dla każdego gracza byłby taki sam.. Myśle, że straty nie byłyby aż tak strasznie duże ale czasem mogłyby doprowadzić do
zwrotów akcji jak ktoś gra na pograniczu ryzyka

2.HALO..JEST TU KTO..?? czyli kto pracuje we młynie
Cóż.. bez pracy nie ma kołaczy.. czyli proponuje wprowadzić pracowników do obsługi nieruchomości.. przynajmniej do tych, których może być tylko jedna na miasto.

3.EMIGRACJA czyli wracam do Europy
Gdy wykupiona zostanie cała ziemia rządowa.. miasto co turę puszcza 1 lub 2 ziemie na sprzedaż.. Gracze zazwyczaj to wiedzą i albo dają oferte na 10 z nadzieją na tą jedną.. a jak akurat nie mają zdolności zbyt dużej to nie skłądają wcale bo i tak nie dostaną..
Może wprowadzić losowe zdarzenie.. emigracji jakiegoś właściciela ziemi z miasta.. czyli w danym roku na rynek miasto wypusći nie 2 a na przykład 6 lub 8 ziem.. Kto wytrwale skłdał oferty zamiast kupować nieruchomości (albo kto ma farta) ten może zyskać..

4.BANKIER
Gram właśnie w Denver i jedna rzecz mi się nie podoba.. Bankierowi płacimy raz na początku rozgrywki a potem już do końca mamy bonus zdolności kredytowej..
Ja gdybym był takowym bankierem żądałbym raczej łapówki co roku.. i to zależnie od wielkości majątku gracza.. - poza tym to dałoby więcej szans biednym szeryfie
Dofinansowanie kościoła i rady miasta też chyba powinno być co roku.. Dobre gesty mieszkańcy szybko zapominają.. choć z pewnością są pamiętliwi..

III.DROBNE POPRAWY

1.KOWBOJE
Obecnie jest tak.. przynajmniej w partii, którą gram, że mogę zadeklarować nawet chęć zatrudnienia 1000 kowbojów mimo iż wiem że wszystkich jest tylko 10.. W przypadku gdy przeciwnicy zadeklarują 10 to i tak wszystkie kowboje przypadną mnie..
To niesprawiedliwe.. Należy albo wprowadzić albo zamrażanie gotówki w przypadku deklaracji
(Tak jak przy ziemi.. wiem że kupie najwyżej 2 ale musze zamrozić kasę w deklaracji 8 bo inaczej inni zyskają na redukcji), albo, że mogę zadeklarować max tyle ile jest wogóle kowbojów.

IV.INNE POMYSŁY

1.BANK, OBLIGACJE
Wątek poruszany kilkakrotnie na tym forum.. Myślę, że szeryfie musisz coś o tym pomyśleć.. A może obligacje..? Zamrożenie gotówki na jakiś czas.. ale w miare wysoki zwrot po paru latach i kiedy dostępne są już droższe budowle udogodnień.. mamy kasę jak znalazł..

2. MIASTO SZYBKICH ROZGRYWEK
Choć większość graczy docenia turowość 24-godzinną to wiele osób miałoby czasem ochotę na szybką partię i to niekoniecznie z graczami komputerowymi.. Proponuje
stworzenie takiego miasta bez wzrostu PD (co najwyżej) ranking w danym mieście. Tam dozwolone bylyby gry towarzyskie z jednego kompa.. rozmowy.. pakty.. itd.

3. WIĘKSZA ILOŚĆ GRACZY
Wydaje mi się że grając w 5 czy 6 osób po pierwszym przeliczeniu gdy wiadomo, kto pozbył się zwierząt i poszedł w zboże.. kolejne ruchy graczy (szczególnie jeśli są racjonalni) są dość przewidywalne. Często rozgrywka jest ustawiona po 2 turach.. Fajnie jeśli byłaby możliwość grania w partie z 12-15 graczami.. Wtedy gospodarka byłaby bardziej nieprzewidywalna i wszystko mogłoby zmieniać się jak w kalejdoskopie..
Mogłoby być ciekawie.. ze dwa takie miasta..


V.UWAGI

1. BANKRUT
Nie wiem dokładnie jak jest z wyliczaniem PD w rozgrywce.. W opisie jest to słabo wyjaśnione.. Przydałoby się kilka jasnych zdań opisu co jest najbardziej punktowane a co karane. Moim zdaniem bankructwo powinno powodować bardzo poważny uszczerbek na PD, szczególnie u graczy z wysokim PD.. początkującym darujmy.. Kto ryzykuje zwycięstwo i chwałę musi się liczyć z konsekwencjami..

2.PRZELICZENIE
Mam taką uwagę.. dlaczego widać finanse przeciwników w przeliczeniu..? To że oferty sprzedaży i kupna
to ok.. Ale to ile mają gotówki i zdolności kredytowej to bardzo ułatwia sprawe.. Można np. sprawdzić
czy kogoś stać na młyn w tej rundzie by nie przepłacać.. Ukryłbym to

3.ANKIETY
Przydałoby się wiecej. Miło wiedzieć, że ma się na coś wpływ..


VI. IDEE czyli MARZENIA i DALEKA PRZYSZŁOŚĆ..?

1.SZERYFOWIE MIAST
Padła tu gdzieś na forum idea by najlepsi gracze z danych miast zostawali szeryfami miasta.. Podoba
mi się to.. Jeszczy gdyby nazwa szeryfa wyświetlała się w okienku przy miastach walka byłaby zacięta..
Jeszcze bardziej superowo byłoby gdyby szeryfowie mieli realną władzę.. na przykład gdybyś w
przyszłości stwozył Szeryfie jakiś panel mini administracyjny chroniony hasłem z odpowiednimi
uprawnieniami.. Szeryfowie miast mogliby na przykład zmieniać szate graficzną miast i obserwować lub kontrolować rozgrywane w mieście rozgrywki.. i zarządzić szuszę.. albo urodzaj.. (oczywiście z ograniczeniami.. np raz na gre i przy odpowiednich warunkach)..
Chyba trochę zagalopowałem się z tym mini-adminowaniem.. ale jakieś domki szeryfów podpisane ich nazwiskiem.. (jak zostaną po raz kolejny) to dom się rozrasta.. byłyby fajne.. albo jeszcze możliwość.. blogowania czyli zostawiania jakichś notek na stronie swojego miasta.. i historia szeryfów
w mieście..

2.PUCHAR DZIKIEGO ZACHODU
To też już było w wielu wątkach.. Oprócz standardowych rozgrywek w miastach.. z różnymi graczami
zrobiłbym coś w rodzaju ligi czy pucharu.. takiego bardziej długofalowego.. (czytałem o weekendzie
farmerskim i to tez popieram) ale np. żeby puchar trwał około miesiąca.. i żeby była jakaś
lista zwycięzców miesiąca na stronie.. Ja bym zrobił tak
1.Tydzień przed rozpoczęciem zapisy..
2.Żeby nie było, że ktoś się zapisuje i potem nie gra - psuje gre.. nałożyłbym duże kary za to
chyba, że usprawiedliwienie przed szeryfem będzie dobre.. albo wpisowe xPD
3.Szeryf robi losowanie i przydziela graczy do odpowiednich grup. Każda grupa ma takie same
zasady i startuje w tym samym mieście.
4.Przeliczenia są normalnie co 24 godziny. I rozgrywki trwają zależnie od etapu i ilości osób
od 5 do 7 dni (żeby zdążyć wyłonić mistrza w miesiąc)
5.Zazwyczaj pierwsze 2 osoby z danej gry przechodzą dalej
6.Następne etapy są rozgrywane w innych miastach z coraz trudniejszym poziomem trudności i większą
ilością opcji
7.Oczwiście warto przewidzieć nagrody.. Oprócz satysfakcji i umieszczenie graczy na liście rankingowej
zwycięzca mógłby otrzymywać np abonament na jakiś czas..
8. Raz do roku możnaby przeprowadzić turniej zwycięzców turniejów..

Zrobiłem pewne wyliczenia i oto jak mogłby wyglądać turniej:
A. 100 chętnych
- 20 partii x 5 osób x 6 dni (przechodzą 20 x I + 20 x II + 10 z najlepszymi PD z III)
- dzień przerwy
- 10 partii x 5 osób x 6 dni (przechodzą 10 x I + 10 x II + 5 z najlepszymi PD z III)
- dzień przerwy
- 5 PÓŁFINAŁÓW x 5 osób x 6 dni (przechodzą 5 x I miejsca + 2 z najlepszymi PD z II)
- dzień przerwy
- FINAŁ 5 osób x 6 dni
Łącznie: 27 dni, 36 rozgrywek

B. 490 chętnych
- 70 partii x 7 osób x 6dni (przechodzą 70 x I + 70 x II + 35 z najlepszymi PD z III)
- dzień przerwy
- 25 partii x 7 osób x 6 dni (przechodzą 25 x I + 25 x II + 6 z najlepszymi PD z III)
- dzień przerwy
- 8 PÓŁFINAŁÓW x 7 osób x 6 dni (przechodzą 8 x I miejsca)
- dzień przerwy
- FINAŁ 8 osób x 6 dni
Łącznie: 27 dni, 104 rozgrywki

C.WIECEJ
Jesli chętnych byłoby na przyszłość więcej.. możnaby ograniczyć przechodzących tylko do I miejsc.. ale to chyba nie byłoby zbyt dobre gdyż większość szybko by odpadała i emocje tylko u małej garstki graczy.. więc
proponuje ligę..
I liga - 100 osób
II liga - 300 osób
III liga - 490 osób
kolejne - reszta
w danym miesiący grałaby każda liga.. i 25% najgorszych spada do niższej klasy a na ich miejsce
wchodzą zwycięzcy z niższej klasy.. Nowi uczestnicy zaczynają od najsłabszej ligi..

Moznaby było również zsumować wyniki graczy i zrobić klasyfikacje drużynową.. (chyba pkt/drużyne)
bo jest różnba ilość graczy w drużynach..

Ale się rozmarzyłem... ah... jak byłem małym chłopcem grałem z bratem w taką farmę zrobioną
na kartce też były krowy i owce.. i użyźnianie.. i sprzedaż.. Tylko rynkiem sterowała kostka..
Szeryfie.. jeśli dotarłeś aż tutaj.. dzięki za przeczytanie moich uwag i pomysłów.. i czekam na jakieś
ustosunkowanie się..

Pozdrawiam
Seweryn Szwarocki vel sszwaro
wypowiedzi: 2960
wątków: 471

RE: POMYSłY....
05.08.2007 (Nd) 00.09 (6192 dni temu)
sszwaro,
z wielką przyjemnością przeczytałem twoje pomysły! jest ich dużo i wszystkie przedniej jakości! świeże, oryginalne i sporo wnoszące.
pewnie sporą część z nich wdrożymy prędzej czy później.

widzę, że jesteś dość świeżym graczem. jak przekroczysz 30 PD otrzymasz automatycznie możliwość darmowego abonamentu na 7-dni, by przetestować miasta 1848 roku. może najdą cię nowe pomysły

co do konkretów - większość pomysłów nadaje się do wdrożenia. ale jedne są lepsze od drugich i powinny być wdrożone w pierwszej kolejności. Poniżej przedstawiam moją opinię i ewentualne argumenty 'przeciw', do rozważenia.

ogólna uwaga - ponieważ to jest gra ekonomiczna element losowy powinien mieć niewielkie znaczenie. inną sprawą jest ryzyko, czyli określone prawdopodobieństwo straty, przed którym możnaby w jakimś stopniu się zabezpieczać. np. wizytą u szamana

ADI.1. wilki - tę rolę spełnia na razie zaraza w Dallas - zabijając 15% krów. wilki byłyby taką zarazą, z którą można w pewien sposób walczyć. ciekawe rozwiązanie, choć znaczenie wilków nie byłoby pewnie wielkie (ktoś kto ma duże stado będzie na tyle majętny by sobie pozwolić na zabezpieczenie - prostszym rozwiązaniem na wyrównywanie różnic między bogatymi a biednymi jest istniejący 'podatek' zwany 'kosztami ogólnymi' (np. 6% majątku)).


ADI.2 zielonka - fajne nawiązanie do realiów. choć wg mnie sporo by komplikowało. i wymagałoby planowania taktycznego, zamiast strategicznego. wydaje mi się, że należałoby zakładać, że planowanie taktyczne jest w domyśle wykonywane automatycznie (znajdywanie najlepszych pracowników, stosowanie najlepszej dostępnej technologii etc). pomysł, tak jak wilki, do ewentualnego wdrożenia w drugiej kolejności.

ADI.3 klęska urodzaju - nie wydaje mi się, by stanowiło to presję na ceny - nie w przypadku zboża, gdy podaż jest regulowana przy wykorzystaniu spichlerzy. co prawda większa podaż mieszkańców mogłaby mieć znaczenie. ale możnaby to nazwać jako 'kupiec zboża oferujący lokalnie zboże'. coś jak 'hodowcy bydła z południa oferujący krowy', którzy pojawiają się w Wilmington czy Buffalo. Warto takie coś rozważyć.
ale może lepsza byłaby zaraza wśród ludzi? i znaczny spadek popytu na zboże...

ADI.4 szaman - pomysłowa i 'klimatyczna' opcja. warta wprowadzenia.

ADI.5. szpieg - wg mnie super.

ADI.6 hazard - świetny pomysł warty rozważenia. trzebaby tylko wymyśleć fajną grę hazardowa. co prawda byłby to element losowy.... choć może niekoniecznie. np. gracze obstawialiby ilość zboża w spichlerzu miejskim w następnym roku. wpisowe np. $500 i kto obstawi najbliżej zgarnia całą pulę

ADII.1 choroby krów - wydaje mi się, że zmniejszanie się produktywności krów (i rozrodczości) przy dochodzeniu do maksymalnej wartości zagęszczenia na pastwiskach jest wystarczającym utrudnieniem. choroby krów byłyby lekkim komplikowaniem, bez większych korzyści.

ADII.2 pracownicy młyna i innych - w domyśle młyn, bar, sklep etc obsługiwany jest przez pracowników. gracz (właściciel) widzi dochód generowany przez nieruchomość czyli roczny przychód minus koszty utrzymania. rozbijanie tego na przychód-koszt niepotrzebnie by komplikowało. przecież i tak ważny jest dochód.

ADII.3. dodatkowe działki. - ciekawe. możnaby trochę inaczej - np. osuszenie bagna (spora inwestycja dzięki której pozyskujemy dodatkowe działki) albo dodatkowa pula ziemi rządowej, dodana w drugiej połowie rozgrywki. na pewno warto wdrożyć. szczególnie w dłuższych grach. choć z drugiej strony - bogaci staliby się bogatsi.... a tak mają niepracującą gotówkę, za którą płacą podatek (koszty ogólne)....

ADII.4. bankier - jemu płacisz co kolejkę, jeśli zaciągasz kredyt. im większy kredyt tym więcej płacisz. OK, możnaby zrobić, że jest to stały koszt. ale niewiele by to zmieniło.

ADIII.1 kowboje - możesz zadeklarować chęć zatrudnienia 10000, ale... w przeliczeniu wartość ta zostanie zredukowana do ilości dostępnych kowbojów (kowboje niezatrudnieni + kowboje zwolnieni). więc nie jest tak, że dużą ofertą marginalizujesz oferty konkurentów).

ADIV.1. obligacje - dobra idea. wprowadzimy.

ADIV.2 szybkie rozgrywki - to istnieje - jeśli wszyscy gracze zaznaczą 'gotów do przeliczenia' to następuje przeliczenie.

ADIV.3 rozgrywki na więcej graczy - minneapolis jest na 8 graczy. rzeczywiście jest ciekawie. następne miasto zrobimy więc na 9 graczy i zobaczymy. może rzeczywiście pójdziemy w tym kierunku.

ADV.1 bankructwa - liczenie PD jest opisane w pliku algorytmy.xls (http://farmersi.pl/algorytmy.xls. Większy spadek PD przy bankrutowaniu? Bardzo dobra idea. W osobnym wątku zaproponuję korektę w liczeniu PD.

ADV.2 przeliczenie - jest to widoczne, bo i tak te dane można wyliczyć w excelu. przecież wszystkie składniki majątku gracza są widoczne lub można wyliczyć. więc teoretycznie gotówkę tez można wyliczyć. więc by nie było dysproporcji między graczami biegłymi w arkuszu kalkulacyjnym i nie korzystających z takich dodatków, informacje te są jawne. i jak zauważyłeś dzięki temu gracz powinien trochę więcej pomyśleć i pokombinować, a nie grać na wyczucie.

ADV.3 ankiety - jasne, że gracze mają wpływ. czasem uruchamiamy jakąś sondę lub radzimy się na forum. gracze sami zgłaszają pomysły. ankieta po czwartej rozgrywce służy ogólnej wypowiedzi przez gracza. ale nie jest to jedyna droga komunikacji.

ADVI.1 szeryfowanie - ogólnie wydaje mi się, że nie powinno być szeryfowania, w sensie ręcznego sterowania miastami czy grą - by nie wprowadzać elementów korupcjogennych czy pozwalających na nadużycia i jednocześnie nieprzewidywalnych. natomiast dobrym pomysłem jest wprowadzenie pewnego elementu rpg - np. przed rozpoczęciem rozgrywek gracze mogliby wybrać sobie własną rolę na daną rozgrywkę - np. złodziej, hodowca, przedsiębiorca etc. z każdą rolą wiązałby się drugorzędny cel - np. ukraść 200 szt bydła, wyeksportować 300 krów, osiągnąć majątek trwały min. 10tys. etc. za zrealizowany drugorzędny cel gracz otrzymywałby dodatkowe PD, a przy niezrealizowaniu traciłby.

ADVI.2. puchar dzikiego zachodu - pomysł wyśmienity. jedyny mankament jaki widzę (oprócz trudności technicznych z wprowadzeniem) to wymagana obecność przez gracza przez cały miesiąc. gracze zapisani do turnieju byliby automatycznie zapisywani do rozgrywek i w zasadzie z obowiązku musieliby je rozegrać. być może lepszy byłby system elastyczny, choć umożliwiałby ustawianie składów i ilość graczy byłaby nieokreślona z góry.
Na pewno dobre byłoby stworzenie comiesięcznego rankingu graczy i wyłanianie farmera miesiąca. punktacja mogłaby być równoległa do PD, wg koncepcji zaproponowanej kiedyś przez rexisa, np 1 miejsce - 5 punktów, 2 miejsce 3 pkty, 3 miejsce - 1 pkt. I ranking miesiąca graczy wg ilości punktów.
Sam puchar, wg Twojego pomysłu, też możnaby wprowadzić i może wrócimy do tego za kilka miesięcy. Pomysł dobry i ambitny...


a co myślą inni gracze o tych pomysłach?
  
Drużyna Epikura
wypowiedzi: 695
wątków: 124

Dużo tego jak na jeden raz :-)
05.08.2007 (Nd) 01.36 (6192 dni temu)
Gra musi być ciekawa i wciągająca.

Po kilku miesiącach doświadczeń (El Paso bardzo pouczające) dochodzę do wniosku, że miasta powinny być tak skonstruowane, żeby nie popadać w schematyzm w rozgrywce.

Jak widać po niektórych miastach abonamentowych (w najnowszych jeszcze nie grałem) tak już jest i chyba ten kierunek trzeba utrzymywać.

Natomiast to jak dużo "opcje" i jakie wprowadzisz, to już jest sprawa techniczno-kosmetyczna.

Chociaż są takie opcje, których bardzo nie lubię.
Kowboje w El Paso nie przypadli mi do gustu.
I tu przeważnie staram się umawiam z graczami, że gramy bez kowboi. Też jest bardzo ciekawie.
W innych miastach staram się nie atakować jako pierwszy. Traktuję kowboi jako zło konieczne, czyli "haracz" za "ochronę".
wypowiedzi: 100
wątków: 7

pomysły
05.08.2007 (Nd) 13.13 (6192 dni temu)
do wszystkich pomysłów sie nie odniosę
jest naprawde dużo
ale klęska urodzaju jest możliwa także na rynku zboża - ale to mieszkańcy miasta muszą mieć tak duży przyrost produkcji, bo to oni mogą zamieszać na rynku lokalnym

ciekawe pomysły proponujesz sszwaro

drużyna do której wstąpisz wiele zyska )
wypowiedzi: 14
wątków: 3
pomysły.. aneks..
05.08.2007 (Nd) 23.49 (6191 dni temu)
Mając dwadzieścia lat, myślałem tylko o kochaniu. Potem kochałem już tylko myśleć (Albert Einstein)

Ja mam 21.. ale gdy czasem o tym pierwszym myśleć niewskazane.. pozostaje tylko myśleć..

Szeryfie cieszę się, że moje myśli nie okazały się bezpłodne.. dzięki za w większości pozytywną ale i krytyczną ocenę wielu pomysłów.. z niecierpliwością czekam na realizację tych, które przyjąłeś bez zastrzeżeń.. i mam nadzieję, że po dyskusji w tym wątku i poprawkach innych graczy też urodzi się coś konkretnego i konstruktywnego..
A.TURNIEJE
co do turniejów i rankingów.. działaj.. działaj.. forma i punktacja może nie jest najważniejsza.. wady i zalety wyjdą w praniu..
B.LIGA
co do ligi.. jestem optymistą.. kto powiedział, że muszą brać udział wszyscy użytkownicy.. To Ty znasz statystyki ale myślę, że około 1000 graczy zagląda tu i tak codziennie, więc 10% z tego chętnych na ligę na pewno się znajdzie..
C.SKOMPLIKOWANIE
to prawda.. to gra ekonomiczna.. i czasem za duzo bajerów rozmydla sprawę.. więc może zamiast iść w większą ilość nieruchomosci uda się zrobić miasta z większą ilością biznesów do prowadzenia.. Na przykład dodatkowo świnie (łącznie z krowami lub owcami).. a może zwierzęta jedzące zboże..?
owszem.. początkujący gracze mogą nie ogarniać.. ale kto powiedział, że to ma być dla nich.. może być w 69..
żeby nie przerażać nowych.. opisy nowych opcji mogą być
odkryte po jakimś PD..
jednak jak już ktoś zagra pare gier.. nawet ja z moim marnym na razie dorobkiem.. chciałby więcej.. i więcej.. A ponieważ słabi zdobywając więcej PD mogą odwiedzać miasta z większą ilością opcji.. nienasyceni zostają tylko starzy wyjadacze którzy rozegrali swoje..
żeby ich nie stracić.. albo by oni nie stracili zapału.. przygotowywałbym też coś dla nich..:
D.HANDEL MIĘDZYRYNKOWY
może rok 1888, gdzie mamy dwa lub 3 rynki lokalne powiązane ze sobą.. każdy gracz jest obecny we wszystkich.. w każdym ziemia.. zwierzęta.. zboże.. gotówka liczona łącznie.. ale różne ceny lokalne.. tu ważniejsza będzie migracja towarów między miastami.. i dobry przegląd sytuacji..
tutaj dopiero gracze tacy jak przemko będą mogli pogłówkować..
no właśnie.. przemko dzięki za pochlebną ocenę..
to prawda.. klęska urodzaju jest możliwa.. klęska drużyny do której wstąpie.. też.. więc poczekam.. Klub Farmera posiada tyle sław, że chyba na razie tu nie pasuje.. Zresztą.. nie umiem pisać dobrych podań..

Pozdrawiam
sszwaro

Aha.. PS.karlos - nie zgadzam się z Tobą, że nowe opcje to zabiegi techniczno-kosmetyczne..
bo właśnie dużo głupich opcji - schematyzm
choć kilka ciekawych opcji - jest nad czym pomyśleć..
Ale każdy wybiera to co lubi.. ja zdecydowanie jakość!
Drużyna Epikura
wypowiedzi: 695
wątków: 124

Źle mnie zrozumiałeś
06.08.2007 (Pn) 00.10 (6191 dni temu)
Pisząc "techniczno-kosmetyczne" miałem na myśli tylko sposób ich prezentacji ("image" tych opcji.

Jeżeli założymy (matematyka), że ma nastąpić jakieś działanie gospodarcze na plus lub minus (lub większe zainteresowanie grą), to trzeba to ładnie opakować.

I Ty właśnie to zrobiłeś.

Przykładem opcji, która mi się nie podoba, już podałem.
Zapewne te same efekty gospodarcze można osiągnąć inaczej, ale akurat Szeryf zrobił tak jak zrobił.
Dlatego są gracze, którzy lubią korzystać z "janosików" i są tacy co nie lubią.
wypowiedzi: 14
wątków: 3
rządy prawa..
06.08.2007 (Pn) 00.28 (6191 dni temu)
podobają ci się.. czy nie.. nawet z kowbojami radzisz sobie znakomicie.. 687 PD i 4 gwiazdki.. czy ja wogóle kiedyś osiągnę taki wynik..?

Mi kowboje też czasem napsują krwi.. ale odbieram to raczej na plus.. bo jest to opcja.. jak najbardziej realna.. i należy do klimatu.. więc trzeba się z nią zmierzyć..

Jeden lubi marchewkę.. drugi ogórki.. ale jak to dobrze, że w farmersach nie ma D***kracji tylko mamy Szeryfa..!!!

Pozdrawiam..!
sszwaro
wypowiedzi: 3
wątków: 0

Za wkład i trud dajcie mu abonament
23.08.2007 (Cz) 18.41 (6174 dni temu)
Farmerzy ja uważam te pomysły (nie wszystkie) za bardzo dobre. Bez urazy: farmerzy z PD takim jak ok.400-700 nie maja takich pomysłów chociarz gier rozegranych duzo więcej niż SSZWARO. Uważam, że sszwaro powinien dostać darmowy abonament od Szeryfa za wkład i trud włożony w pomysły (Szeryfie: możliwość grania w abonamentowych miastach może nasunąć szwaro jeszcze lepsze pomysły). To daje do przemyślenia Szeryfowi.

P.S. Sszwaro a jeśli nie dostaniesz tego abonamentu to, Szeryf ogłasza różnego rodzaju konkursy, fotoreportaże itp. w których można go dostać. Z twoimi pomysłami, zaangażowaniem i ambicjami napewno go "wygrasz".
wypowiedzi: 2960
wątków: 471

załatwione
23.08.2007 (Cz) 21.18 (6174 dni temu)
ze sszwaro już kilka maili wymieniliśmy. studiuje tam gdzie ja kiedyś
rzeczywiście powinien zostać nagrodzony, bo trochę wysiłku w to włożył - no i na zachętę dla innych - aktywowałem mu abonament na 1 miesiąc.
pewnie prędzej czy później część pomysłów zrealizujemy.
a ja sszwaro jeszcze coś wymyśli, to mu się przedłuży

dotychczas rkpior, zapolya i marekk, za znaczne zasługi dostali darmowe abonamenty na kilka lat do przodu
i mande też dostał...
  
wypowiedzi: 14
wątków: 3
Dziękuję..
24.08.2007 (Pt) 07.48 (6173 dni temu)
Na początek chciałbym zapewnić, że z firmetem nie łączy mnie nic poza sympatią do farmersów..
Dzięki firmet za Twoją.. (chyba słyszną ideę.. postaram się nie zawieźć pokładanych we mnie nadziei.. i jeszcze trochę porozmyślać o nowościach..
Ale bardziej niż z abonamentu ucieszę się z rychłej realizacji któregoś z pomysłów powyżej..

Pozdrawiam
sszwaro



Forum >> koncepcje i dalszy rozwój >> POMYSŁY.. POMYSŁY..