POMYSŁY.. POMYSŁY..
Witaj Szeryfie!
Witajcie Farmerzy!
Z uwagą przeczytałem większość wątków tego tematu.. i jestem pod wrażeniem waszej kreatywności.. Jak widzę wiele pomysłów już zostało zaimplementowanych..
inne uzyskawszy aprobatę szeryfa są w realizacji..
Podobno
smart versus urpmi (lepsze wrogiem dobrego) ale i mi przyszło do głowy kilka udoskonaleń, które możnaby było wprowadzić..:
Aha.. nie mam abonamentu i pewne opcje są dla mnie niedostępne więc jeśli napiszę coś co już jest to sorry.. Szczególnie moim przemyśleniom przyświecała myśl wyrownania szans.. to znaczy by przepasc miedzy
bogatymi i biednymi nie rosła zbyt szybko.. bo wtedy po 3 rundach gdy rozgrywka jest ustawiona i jest nudna..
Proponuje więc więcej zwrotów akcji.. zdarzeń losowych i pare nowości..
Moje propozycje podzieliłem na kilka działów:
I. ZUPEŁNE NOWOŚCI1.WILKI I OGRODZENIECzy hodowca-monopolista który ma mnóstwo pieniędzy na kowboje do obrony i na podbijanie ceny owiec.. musi czuć się bezpiecznie..? Proponuje wprowadzić zdarzenia losowe.. WATAHA WILKÓW NAWIEDZA MIASTO.. Ponieważ wilków jest dużo i zagryzają szybko, kowboje
nie są dobrą obroną.. Powiedzmy, że 25% normalej siły obrony.. Hodowcy-monopoliści, żeby obronić swoje wielkie stada musieliby budować OGRODZENIE.. które zmniejszałoby straty o 75% z tej liczby która by wyszła normalnie po wyliczeniu i obronie kowbojów.
Zmiana nie byłaby trudna.. Byłoby to analogią do irygacji.. Musimy ogrodzić tyle działek
ile mamy pastwisk.. inaczej te bez ogrodzenia mają mniejszą obronę..(brak osłony 75%)
2.ZIELONKAKto miał trochę do czynienia ze zwierzętami wie, że co to
zielonka.. TO jeden z głównych punktów jadłospisu wielu zwierząt hodowlanych.. Proponuje urozmaicić
przeznaczenie ziemi o produkcje zielonki.. Implementacja byłaby analogiczna do tytoniu.. Jeden pracownik na ziemie.. i powiedzmy urodzaj taki jak daje zboże (irygacja i inne udoskonalenia mogą poprawiać wynik).
Co to daje..? Znany jest problem z dużymi stadami.. Dają tyle mleka/wełny że podaż jest za duża
i cena spada.. Proponuje by zwierzęta żywione na zielonce dawały lepsze mleko/wełne.
Np. jak krowa zje 5q zielonki to 100% dobrego mleka.. jak 3q to 60% dobrego, 40% gorszego. Podaż i popyt na mleko liczone są tak samo.. ustalana jest nowa cena po
staremu.. i wtedy.. tyle ile mieliśmy mleka gorszego sprzedawane jest po tej cenie.. a lepsze po cenie
20% większej.
Oczywiście musisz szeryfie powyliczać kiedy to miałoby sens i jaki musi być urodzaj z działki, ew. bonus ceny aby to się opłacało i w jakich przypadkach.
Jeśli mamy więcej zielonki to zielonka się
marnuje bo większej poprawy od 100% już nie ma.. (ew. mogła by rosnąć cena jeszcze ale to groziłoby za dużymi wzrostami)
3.KLĘSKA URODZAJUWątek poruszany.. Uważam, ze bardzo dobry pomysł.. Jeśli mamy na przykład dwóch mądrych monopolistów w mieście.. gdzie w dodatku jest mało ogólnie ziemi czyli
podaż jest ciągle mała.. to mogą sobie oni sprawnie podbijać cenę na dość wysoką..
Klęska urodzaju zbiła by ją znacznie..
4.WIZYTA U SZAMANAPrzed skutkami klęski urodzaju (lub suszy) będzie się można uchronić.. W każdej rundzie gracz może
odwiedzić szamana który przepowiada pogodę.. Klikając guzik z konta gracza znika zboże, zwierzęta
lub gotówka(określona ilość).. (możemy wybierać lub tak że to szaman decyduje co od nas chce.. - będzie ryzyko
,że zażada za dużo) i automatycznie wyświetla się info graczowi co się zdrarzy w następnej rundzie
czy będzie klęska urodzaju albo suszy.. i gracz może zmienić decyzje przed przeliczeniem..
5.SZPIEGW przypadku nieruchomości, które kupić może tylko jeden gracz.. jest często duża niepewność.. szczególnie gdy nieruchomość jest droga i dobra i jest taki moment
rozgrywki, po 3, 4 turach, że wiele osób już stać.. Nie wiadomo ile zadeklarować
żeby nie przepłacić z jednej strony ale tez nie stracić np. młyna. który w długiej rozgrywce zwraca się z nawiązką.. Można obok każdej nieruchomości wprowadzić opcje.. SZPIEG.. Jeśli ją zaznaczymy to
placimy komuś np 20% wartości nieruchomości by zrobił dobry wywiad u przeciwników..
Działa to tak, że w polu deklaracji wpisujemy teraz max wartość jaką jesteśmy gotowi
zapłacić za młyn np 13000 (oczywiście nie może to przekraczać zdolności kredytowej).
Jeśli ktoś oprócz nas zgłosił się po młyn za 12000 to nasz szpieg to wiedział więc nasza deklaracja wyniosła dokładnie 12001 i to my kupujemy młyn.
Jeśli ktoś zgłosił oferte za 14000 to on kupuje młyn bo nasza była max 13000. Jeśli
dwie osoby zaznaczyły szpiega.. Młyn dostaje ta której deklaracja max. była większa za tą właśnie cenę max.
6.HAZARDCzytam z zapałem farmerskie czasopismo.. szczególnie podobał mi się artykuł o Whiskey..
Ale nie wyczytałem jeszcze w co ci kowboje przy tej whiskey grali.. my mamy farmersów..
a oni..? W coś grali na pewno.. więc może zaimplementować opcje.. postawienia
jakiejś sumy gotówki, którą zależnie od losu można przegrać lub pomnożyć..nawet
kilkakrotnie?
II. ZMIANY1.CHOROBY KRÓWDo tej pory jest tak że mamy odgórny limit zagęszczenia.. i zwierzęta ponad 30 lub 60 na pastwisko zdychają.. Proponuje wprowadzić pewną losowość, która może oznaczać chorobę.. i mianowićie gdy zagęszczenie zbliża się do krytycznego.. np. powyżej 20 lub 40 to istnieje już prawdopodobieństwo że niektóre krowy zdechną.. lub nie..
Czesto zdarza się tak, że gracze którzy mają duże stada.. trzymają je na małej
powierzchni i czerpią zyski na boku ze zboża jak ceny rosną.. Po tej poprawce byliby bardziej ostrożni.. Żeby nie było że ta losowość jest niesprawiedliwa..
w każdej turze współczynnik losowości dla każdego gracza byłby taki sam.. Myśle, że straty nie byłyby aż tak strasznie duże ale czasem mogłyby doprowadzić do
zwrotów akcji jak ktoś gra na pograniczu ryzyka
2.HALO..JEST TU KTO..?? czyli kto pracuje we młynieCóż.. bez pracy nie ma kołaczy.. czyli proponuje wprowadzić pracowników do obsługi nieruchomości.. przynajmniej do tych, których może być tylko jedna na miasto.
3.EMIGRACJA czyli wracam do Europy Gdy wykupiona zostanie cała ziemia rządowa.. miasto co turę puszcza 1 lub 2 ziemie na sprzedaż.. Gracze zazwyczaj to wiedzą i albo dają oferte na 10 z nadzieją na tą jedną.. a jak akurat nie mają zdolności zbyt dużej to nie skłądają wcale bo i tak nie dostaną..
Może wprowadzić losowe zdarzenie.. emigracji jakiegoś właściciela ziemi z miasta.. czyli w danym roku na rynek miasto wypusći nie 2 a na przykład 6 lub 8 ziem.. Kto wytrwale skłdał oferty zamiast kupować nieruchomości (albo kto ma farta) ten może zyskać..
4.BANKIERGram właśnie w Denver i jedna rzecz mi się nie podoba.. Bankierowi płacimy raz na początku rozgrywki a potem już do końca mamy bonus zdolności kredytowej..
Ja gdybym był takowym bankierem żądałbym raczej łapówki co roku.. i to zależnie od wielkości majątku gracza.. - poza tym to dałoby więcej szans biednym szeryfie
Dofinansowanie kościoła i rady miasta też chyba powinno być co roku.. Dobre gesty mieszkańcy szybko zapominają.. choć z pewnością są pamiętliwi..
III.DROBNE POPRAWY1.KOWBOJEObecnie jest tak.. przynajmniej w partii, którą gram, że mogę zadeklarować nawet chęć zatrudnienia 1000 kowbojów mimo iż wiem że wszystkich jest tylko 10.. W przypadku gdy przeciwnicy zadeklarują 10 to i tak wszystkie kowboje przypadną mnie..
To niesprawiedliwe.. Należy albo wprowadzić albo zamrażanie gotówki w przypadku deklaracji
(Tak jak przy ziemi.. wiem że kupie najwyżej 2 ale musze zamrozić kasę w deklaracji 8 bo inaczej inni zyskają na redukcji), albo, że mogę zadeklarować max tyle ile jest wogóle kowbojów.
IV.INNE POMYSŁY1.BANK, OBLIGACJEWątek poruszany kilkakrotnie na tym forum.. Myślę, że szeryfie musisz coś o tym pomyśleć.. A może obligacje..? Zamrożenie gotówki na jakiś czas.. ale w miare wysoki zwrot po paru latach i kiedy dostępne są już droższe budowle udogodnień.. mamy kasę jak znalazł..
2. MIASTO SZYBKICH ROZGRYWEKChoć większość graczy docenia turowość 24-godzinną to wiele osób miałoby czasem ochotę na szybką partię i to niekoniecznie z graczami komputerowymi.. Proponuje
stworzenie takiego miasta bez wzrostu PD (co najwyżej) ranking w danym mieście. Tam dozwolone bylyby gry towarzyskie z jednego kompa.. rozmowy.. pakty.. itd.
3. WIĘKSZA ILOŚĆ GRACZY Wydaje mi się że grając w 5 czy 6 osób po pierwszym przeliczeniu gdy wiadomo, kto pozbył się zwierząt i poszedł w zboże.. kolejne ruchy graczy (szczególnie jeśli są racjonalni) są dość przewidywalne. Często rozgrywka jest ustawiona po 2 turach.. Fajnie jeśli byłaby możliwość grania w partie z 12-15 graczami.. Wtedy
gospodarka byłaby bardziej nieprzewidywalna i wszystko mogłoby zmieniać się jak w kalejdoskopie..
Mogłoby być ciekawie.. ze dwa takie miasta..
V.UWAGI1. BANKRUTNie wiem dokładnie jak jest z wyliczaniem PD w rozgrywce.. W opisie jest to słabo wyjaśnione.. Przydałoby się kilka jasnych zdań opisu co jest najbardziej punktowane a co karane. Moim zdaniem bankructwo powinno powodować bardzo poważny uszczerbek na PD, szczególnie u graczy z wysokim PD.. początkującym darujmy.. Kto ryzykuje zwycięstwo i chwałę musi się liczyć z konsekwencjami..
2.PRZELICZENIEMam taką uwagę.. dlaczego widać finanse przeciwników w przeliczeniu..? To że oferty sprzedaży i kupna
to ok.. Ale to ile mają gotówki i zdolności kredytowej to bardzo ułatwia sprawe.. Można np. sprawdzić
czy kogoś stać na młyn w tej rundzie by nie przepłacać.. Ukryłbym to
3.ANKIETY Przydałoby się wiecej. Miło wiedzieć, że ma się na coś wpływ..
VI. IDEE czyli MARZENIA i DALEKA PRZYSZŁOŚĆ..?1.SZERYFOWIE MIASTPadła tu gdzieś na forum idea by najlepsi gracze z danych miast zostawali szeryfami miasta.. Podoba
mi się to.. Jeszczy gdyby nazwa szeryfa wyświetlała się w okienku przy miastach walka byłaby zacięta..
Jeszcze bardziej superowo byłoby gdyby szeryfowie mieli realną władzę.. na przykład gdybyś w
przyszłości stwozył Szeryfie jakiś panel mini administracyjny chroniony hasłem z odpowiednimi
uprawnieniami.. Szeryfowie miast mogliby na przykład zmieniać szate graficzną miast i obserwować lub
kontrolować rozgrywane w mieście rozgrywki.. i zarządzić szuszę.. albo urodzaj.. (oczywiście z ograniczeniami.. np raz na gre i przy odpowiednich warunkach)..
Chyba trochę zagalopowałem się z tym mini-adminowaniem..
ale jakieś domki szeryfów podpisane ich nazwiskiem.. (jak zostaną po raz kolejny) to dom się rozrasta.. byłyby fajne.. albo jeszcze możliwość.. blogowania czyli zostawiania jakichś notek na stronie swojego miasta.. i historia szeryfów
w mieście..
2.PUCHAR DZIKIEGO ZACHODUTo też już było w wielu wątkach.. Oprócz standardowych rozgrywek w miastach.. z różnymi graczami
zrobiłbym coś w rodzaju ligi czy pucharu.. takiego bardziej długofalowego.. (czytałem o weekendzie
farmerskim i to tez popieram) ale np. żeby puchar trwał około miesiąca.. i żeby była jakaś
lista zwycięzców miesiąca na stronie.. Ja bym zrobił tak
1.Tydzień przed rozpoczęciem zapisy..
2.Żeby nie było, że ktoś się zapisuje i potem nie gra - psuje gre.. nałożyłbym duże kary za to
chyba, że usprawiedliwienie przed szeryfem będzie dobre.. albo wpisowe xPD
3.Szeryf robi losowanie i przydziela graczy do odpowiednich grup. Każda grupa ma takie same
zasady i startuje w tym samym mieście.
4.Przeliczenia są normalnie co 24 godziny. I rozgrywki trwają zależnie od etapu i ilości osób
od 5 do 7 dni (żeby zdążyć wyłonić mistrza w miesiąc)
5.Zazwyczaj pierwsze 2 osoby z danej gry przechodzą dalej
6.Następne etapy są rozgrywane w innych miastach z coraz trudniejszym poziomem trudności i większą
ilością opcji
7.Oczwiście warto przewidzieć nagrody.. Oprócz satysfakcji i umieszczenie graczy na liście rankingowej
zwycięzca mógłby otrzymywać np abonament na jakiś czas..
8. Raz do roku możnaby przeprowadzić turniej zwycięzców turniejów..
Zrobiłem pewne wyliczenia i oto jak mogłby wyglądać turniej:
A. 100 chętnych- 20 partii x 5 osób x 6 dni (przechodzą 20 x I + 20 x II + 10 z najlepszymi PD z III)
- dzień przerwy
- 10 partii x 5 osób x 6 dni (przechodzą 10 x I + 10 x II + 5 z najlepszymi PD z III)
- dzień przerwy
- 5 PÓŁFINAŁÓW x 5 osób x 6 dni (przechodzą 5 x I miejsca + 2 z najlepszymi PD z II)
- dzień przerwy
- FINAŁ 5 osób x 6 dni
Łącznie: 27 dni, 36 rozgrywek
B. 490 chętnych- 70 partii x 7 osób x 6dni (przechodzą 70 x I + 70 x II + 35 z najlepszymi PD z III)
- dzień przerwy
- 25 partii x 7 osób x 6 dni (przechodzą 25 x I + 25 x II + 6 z najlepszymi PD z III)
- dzień przerwy
- 8 PÓŁFINAŁÓW x 7 osób x 6 dni (przechodzą 8 x I miejsca)
- dzień przerwy
- FINAŁ 8 osób x 6 dni
Łącznie: 27 dni, 104 rozgrywki
C.WIECEJ Jesli chętnych byłoby na przyszłość więcej.. możnaby ograniczyć przechodzących tylko do I miejsc.. ale to chyba nie byłoby zbyt dobre gdyż większość szybko by odpadała i emocje tylko u małej garstki graczy.. więc
proponuje ligę..
I liga - 100 osób
II liga - 300 osób
III liga - 490 osób
kolejne - reszta
w danym miesiący grałaby każda liga.. i 25% najgorszych spada do niższej klasy a na ich miejsce
wchodzą zwycięzcy z niższej klasy.. Nowi uczestnicy zaczynają od najsłabszej ligi..
Moznaby było również zsumować wyniki graczy i zrobić klasyfikacje drużynową.. (chyba pkt/drużyne)
bo jest różnba ilość graczy w drużynach..
Ale się rozmarzyłem... ah... jak byłem małym chłopcem grałem z bratem w taką farmę zrobioną
na kartce też były krowy i owce.. i użyźnianie.. i sprzedaż.. Tylko rynkiem sterowała kostka..
Szeryfie.. jeśli dotarłeś aż tutaj.. dzięki za przeczytanie moich uwag i pomysłów.. i czekam na jakieś
ustosunkowanie się..
Pozdrawiam
Seweryn Szwarocki vel
sszwaro