autor |
treść |
![](zdjecia/gwiazdka_d.gif)
wypowiedzi: 184
wątków: 4 |
Denver - więcej ziemi ?
03.05.2012 (Cz) 15.09 (4457 dni temu)
Ostatnio zagrałem sobie w Denver i okazało się całkiem przyjemnym miastem tylko jest jedno ale - dałoby radę zwiększyć ilość ziemi rządowej/miasteczka i jej sprzedaż ? W końcowych etapach sprzedają się dwie działki i robi się problem dla hodowcy - w początkowej fazie gry nie jest w stanie uzbierać tyle działek,żeby potem bez problemu hodować owce, a w późniejszej fazie "zjada" sam siebie. Bo wyprzedaje owce na potęgę nakręcając spiralę import-export przez co, co kolejkę musi kupować coraz więcej owiec na lokalu,żeby mu cena nie spadła, a co za tym idzie majątek, a zarazem eksportować,bo szkoda żeby owce zdechły z braku pastwisk. Oczywiście wszystko zależy od gry, ale w mojej obecnej grze, gdzie wyszło jak wyszło kończy się na tym,że co przeliczenie mogę sobie pozwolić na 60-120 owiec więcej, a kupować muszę w setkach po to,żeby majątek mi nie spadł na łeb na szyję. I tak wiem - zawsze można powiedzieć,żeby ubić/wyeksportować 2 k owiec i nie ma problemu - tylko skoro gra jest na majątek to trzeba go budować. Jak ma go budować hodowca ? Z drugiej strony rozumiem,że byłoby to zbyt duże ułatwienie dla nich w przypadku kiedy jest jeden hodowca |
|
![](zdjecia/gwiazdka_d.gif) ![](zdjecia/gwiazdka_d.gif)
wypowiedzi: 2960
wątków: 471
|
ok
03.05.2012 (Cz) 21.55 (4457 dni temu)
zwiekszylem miastu ilosc ziemi o 20 dzialek, a zmniejszylem ilosć rządową o 10. |
|
![](zdjecia/gwiazdka_d.gif) ![](zdjecia/gwiazdka_d.gif) ![](zdjecia/gwiazdka_d.gif) ![](zdjecia/gwiazdka.gif)
wypowiedzi: 99
wątków: 16
|
slabnie wladza szeryfa
04.05.2012 (Pt) 00.52 (4456 dni temu)
cos ostatnio szeryf wyjatkowo latwo daje sie przekonywac do zmian |
|
![](zdjecia/gwiazdka_d.gif)
wypowiedzi: 184
wątków: 4
|
:)
04.05.2012 (Pt) 08.16 (4456 dni temu)
Ja się cieszę,bo właśnie rozpaczam ![](emotki/yel08.gif) Prowadziłem w grze przez jakieś 80%, a na końcówce poległem,bo nie miałem gdzie owiec trzymać. Nauczyło mnie to jednego - trzeba zmodyfikować grę w Denver |
|
![](zdjecia/gwiazdka_d.gif) ![](zdjecia/gwiazdka_d.gif) ![](zdjecia/gwiazdka.gif)
wypowiedzi: 209
wątków: 15
|
Mięczaki :P
04.05.2012 (Pt) 08.56 (4456 dni temu)
To właśnie był cały urok Denver. Wszystko popsułeś noone Pamiętam jak Tazo załatwił mnie świetną zagrywką, skupując ziemię przez większość gry, a w ostatnich turach z wielkiego eksportu zgarnął piękne stado. A teraz co ![](emotki/yel40.gif) Dokupiłbym sobie ziemi i po zabawie |
|
![](zdjecia/gwiazdka_d.gif) ![](zdjecia/gwiazdka_d.gif)
wypowiedzi: 76
wątków: 3
|
...
04.05.2012 (Pt) 09.25 (4456 dni temu)
Dawno nie grałem w Denver, ale swego czasu sporo, obawiam się że urok kombinowania w końcówce może zniknąć. Dobrego lepiej nie poprawiać w tym wypadku Zdaje się, że ablito lub wox mogliby się wypowiedzieć więcej na ten temat |
|
![](zdjecia/gwiazdka_d.gif)
wypowiedzi: 184
wątków: 4
|
Kombinowanie:)
04.05.2012 (Pt) 10.19 (4456 dni temu)
Nie sądzę ![](emotki/yel23.gif) Ja cały czas powiększałem majątek ale z przewagi prawie 200 tysięcy skończyłem prawie 100 tysięcy za wygranym ![](emotki/yel08.gif) Na końcu musiałem kupić ponad 2k owiec tylko po to,żeby je ubić albo wyeksportować, bo tak duży był import |
|
![](zdjecia/gwiazdka_d.gif) ![](zdjecia/gwiazdka_d.gif) ![](zdjecia/gwiazdka.gif) ![](zdjecia/gwiazdka.gif)
wypowiedzi: 115
wątków: 4
|
....
04.05.2012 (Pt) 12.44 (4456 dni temu)
Noone z ciekawości podglądnąłem Twoją grę....ten gigantyczny import sam, sobie stworzyłeś. Na moje oko to przegrałeś sam ze sobą (trzeba było w środkowej fazie pilnować przyrostu owiec), bo Gragod grała po porostu swoje specjalnie Ci nie przeszkadzając. Zepsułeś sobie grę i jeszcze złe wnioski wyciągnąłeś ![](emotki/yel40.gif) dziwi mnie tylko że Szeryf dał się nabrać 8) |
|
![](zdjecia/gwiazdka_d.gif)
wypowiedzi: 184
wątków: 4
|
Import
04.05.2012 (Pt) 12.50 (4456 dni temu)
Ale ja wiem o tym,że stworzyłem gigantyczny import, bo jakoś musiałem pozbyć się nadmiarowego stada ![](emotki/yel08.gif) Ja też grałem swoje, ale pod koniec po prostu brakuje ziemi,żeby grać swoje Mam nowy plan na Denver i zobaczymy w następnej grze, jak wypali ![](emotki/yel08.gif) Ten obecny był bezpieczny i nie zakładał ryzyka, ale w następnej będzie trzeba zaryzykować |
|
![](zdjecia/gwiazdka_d.gif) ![](zdjecia/gwiazdka_d.gif) ![](zdjecia/gwiazdka.gif) ![](zdjecia/gwiazdka.gif)
wypowiedzi: 115
wątków: 4
|
....
04.05.2012 (Pt) 13.02 (4456 dni temu)
Widzę że dalej nie rozumiesz. Gdybyś w środkowej fazie gry pilnował tempa rozmnażania owiec to w końcówce nie musiałbyś tyle kupować i eksportować,a jeśli nawet to zdecydowanie mniej- eksportując po wyższej cenie.... Gra jest na 17 tur więc trzeba myśleć o następnym przeliczeniu i jednocześnie jak może wyglądać sytuacja za 10-15 przeliczeń. Tego zabrakło. |
|
![](zdjecia/gwiazdka_d.gif) ![](zdjecia/gwiazdka_d.gif) ![](zdjecia/gwiazdka_d.gif) ![](zdjecia/gwiazdka_d.gif)
wypowiedzi: 172
wątków: 2
|
;-)
04.05.2012 (Pt) 13.03 (4456 dni temu)
Noone, po prostu za "łapczywie" podszedłeś do hodowli i tyle. Brak racjonalnej i długofalowej gospodarki przyrostem pogłowia owiec spowodował to co spowodował ![](emotki/yel23.gif) Petycję do Szeryfa o zmianę parametrów uważam za nieuzasadnioną. PS. Przy okazji zgłaszam petycję o radykalne zmniejszenie dochodu z krów w Seattlu, bo mnie hodowcy wykańczają jako rolnika |
|
![](zdjecia/gwiazdka_d.gif) ![](zdjecia/gwiazdka_d.gif) ![](zdjecia/gwiazdka_d.gif) ![](zdjecia/gwiazdka.gif)
wypowiedzi: 323
wątków: 13
|
:( buuuuuu
04.05.2012 (Pt) 13.16 (4456 dni temu)
Maaamooo bo Paulek i Xalamon nie chcą Noonemu oddać ziemi buuuuuuu |
|
![](zdjecia/gwiazdka_d.gif) ![](zdjecia/gwiazdka_d.gif) ![](zdjecia/gwiazdka_d.gif) ![](zdjecia/gwiazdka_d.gif)
wypowiedzi: 302
wątków: 15
|
hmnn
04.05.2012 (Pt) 19.58 (4456 dni temu)
Powiem tylko tak: Noone rozegrałeś w Denver 3 gry i chcesz zmian parametrów? Zagraj tam 50 gier, to może będzie wystarczająco żeby oceniać możliwości miasta. W Denver spokojnie da się wygrać hodowcą, tylko trzeba wiedzieć jak |
|
![](zdjecia/gwiazdka_d.gif)
wypowiedzi: 184
wątków: 4
|
Podsumowanie :)
04.05.2012 (Pt) 20.21 (4456 dni temu)
Podsumowując dyskusję poza tematem - oczywistym jest,że skiepściłem rozgrywkę, zgromadziłem za dużo owiec i przegrałem przez samego siebie i zjadanie własnego ogona ![](emotki/yel23.gif) To nie ulega wątpliwości Zauważcie tylko,że rzuciłem pomysł do rozpatrzenia przez Szeryfa ![](emotki/yel23.gif) Szeryf uznał,że jest on warty rozpatrzenia |
|
![](zdjecia/gwiazdka_d.gif) ![](zdjecia/gwiazdka_d.gif) ![](zdjecia/gwiazdka.gif)
wypowiedzi: 209
wątków: 15
|
o!
04.05.2012 (Pt) 20.26 (4456 dni temu)
Jeszcze do tego zwalamy winę na szeryfa Nie ładnie |
|
![](zdjecia/gwiazdka_d.gif)
wypowiedzi: 184
wątków: 4
|
:P
04.05.2012 (Pt) 20.56 (4456 dni temu)
Tu nikt na nikogo nie zwala winy ![](emotki/yel40.gif) Pisze tylko jak jest ![](emotki/yel40.gif) Bez pogarszania mojej wątpliwej reputacji bym prosił Jeszcze mnie wyrzucą i co ? Kto wtedy będzie pajacował ? |
|
![](zdjecia/gwiazdka_d.gif) ![](zdjecia/gwiazdka_d.gif)
wypowiedzi: 2960
wątków: 471
|
denver
04.05.2012 (Pt) 21.08 (4456 dni temu)
oj, bez sensu się go czepiacie. miał noone petycje, w miarę dobrze uzasadnioną, uznałem ją za zasadną i zrobiłem kosmetyczne zmiany. bo faktycznie tak jest, że hodowcę czesto blokuje mała ilość pastwisk - może dzieki tej zmianie walka będzie trwała dlużej i będą większe możliwości manewru pod koniec gry. a odnosnie tego "petycję o radykalne zmniejszenie dochodu z krów w Seattlu" - to prosiłbym innych o odniesienie się do tego. bo za mało gram w Seattle by ocenić czy zmienić i w jaki sposób. |
|
![](zdjecia/gwiazdka_d.gif) ![](zdjecia/gwiazdka_d.gif) ![](zdjecia/gwiazdka_d.gif)
wypowiedzi: 75
wątków: 3
|
Odnośnie S
04.05.2012 (Pt) 22.36 (4455 dni temu)
Xar robi wielkie halo, bo chyba 1 (słownie JEDEN raz) przegrał z "klepiacym" krowiarzem Nie tak dawno były prośby o coś dokładnie odwrotnego. Dwóch hodowców ledwo cel wyrabia a o dobrym miejscu można zapomnieć. Wieczny brak gotówki. Tak więc wnoszę o podniesienie opłacalności krówek w S. Howgh |
|
![](zdjecia/gwiazdka_d.gif)
wypowiedzi: 184
wątków: 4
|
S
04.05.2012 (Pt) 22.44 (4455 dni temu)
Nie chciałem zaczynać tego tematu ![](emotki/yel06.gif) Temat rzeka Krowiarze ledwo wyrabiają cel, krowiarz jak dogada się z przedsiębiorcą wygrywa z rolnikami ![](emotki/yel40.gif) W innym przypadku hodowca jest 3-4, rolnik wygrywa i co najwyżej przedsiębiorca jakoś ich może rozdzielić ![](emotki/yel23.gif) Bo jak jest dwóch hodowców cena mleka spada, a fabryka sera pojawia się za późno,żeby cokolwiek ugrać Xar ale i tak Cię lubię |
|
![](zdjecia/gwiazdka_d.gif) ![](zdjecia/gwiazdka_d.gif) ![](zdjecia/gwiazdka_d.gif) ![](zdjecia/gwiazdka_d.gif)
wypowiedzi: 133
wątków: 5
|
Ale o co chodzi
04.05.2012 (Pt) 23.21 (4455 dni temu)
Wg mnie pozostawmy miasta takie jakie są mają swoje cechy, które preferują pewne strategie. W Denver sam wygrałem, jako hodowca bez potrzeby większej ilości działek, a w Seattle udało się to zrobić pokonując Xaramona, tylko dlatego, że rolnicy się nie dogadali. Uważam, że nie powinniśmy zmieniać charakterystyki tych miast. Każdy grający ma tego świadomość a nowicjusze szybko ją odkryją. Działania doraźne z definicji pachną lobbingiem, a tego chyba się wystrzegamy ? |
|
![](zdjecia/gwiazdka_d.gif) ![](zdjecia/gwiazdka_d.gif) ![](zdjecia/gwiazdka_d.gif) ![](zdjecia/gwiazdka_d.gif)
wypowiedzi: 204
wątków: 5
|
.
04.05.2012 (Pt) 23.21 (4455 dni temu)
noone, ile razy w denver zagrales? 3 razy? krowami mozna wygrac, ale trzeba kombinowac, i to od poczatku jak juz paulek napisal. taka specyfika miasta. szkoda szeryfie, ze tak od razu zmieniles. seattle co innego. parametry ok, ale bonus rolnika w 2/3 gier daje moim zdaniem zbyt wielka przewage |
|
![](zdjecia/gwiazdka_d.gif) ![](zdjecia/gwiazdka_d.gif) ![](zdjecia/gwiazdka.gif)
wypowiedzi: 209
wątków: 15
|
Frater
04.05.2012 (Pt) 23.26 (4455 dni temu)
Frater ma rację, jak już to stworzyć nowe miasto. A stare zostawić z ich wadami i zaletami |
|
![](zdjecia/gwiazdka_d.gif) ![](zdjecia/gwiazdka.gif) ![](zdjecia/gwiazdka.gif)
wypowiedzi: 11
wątków: 1
|
.
04.05.2012 (Pt) 23.34 (4455 dni temu)
krowiarz i przedsiebiorca zawsze no dobra w 90% wygrają na 2 rolników jeśli współpracują w Szybkim S ale nie o tym (tylko jedna osoba idzie w mućki druga blokuje rolników) Płacze noone jako chronicznego krowiarza można prawie ignorować a temat wg mnie zamknąć ale to tylko moje zdanie |
|
![](zdjecia/gwiazdka_d.gif) ![](zdjecia/gwiazdka_d.gif) ![](zdjecia/gwiazdka_d.gif) ![](zdjecia/gwiazdka_d.gif)
wypowiedzi: 133
wątków: 5
|
@Elrinius
04.05.2012 (Pt) 23.36 (4455 dni temu)
Dokładnie tak stwórzmy miasto na wzór Seattle pozbawione wad tego obecnego ustanówmy szeryfa w tym mieście, a po pewnym czasie może się okazać, że w stare S już nikt nie gra |
|
![](zdjecia/gwiazdka_d.gif) ![](zdjecia/gwiazdka_d.gif)
wypowiedzi: 2960
wątków: 471
|
kaizen
04.05.2012 (Pt) 23.53 (4455 dni temu)
a ja tam jestem wyznawcą japońskiej filozofii kaizen - czyli ścieżki jakości. ( http://pl.wikipedia.org/wiki/Kaizen) jakość nie jest celem. jest drogą. to nieustanny ciąg małych kroczków poprawiających jakość produktu. powtarzam czasem, że Farmersi to jest wersja beta sprzed 6 lat plus jakieś 5000 drobnych poprawek i ulepszeń. tak jak wczorajsze z tymi komentarzami. podobnie jest z parametryzacją miast - czasem odkrywam, że spichlerz jest za mały i zbyt łatwo można grać na pełen spichlerz. wtedy rozgrywka traci urok. albo import jest za wczesnie... zobaczcie jak superman poleruje San Miguel - http://farmersi.pl/forum_watektresc.php?id_watek=4768&id_temat=15&strona=1#44055 generalnie jestem więc przeciw takiemu podejsciu, by 'stare zostawić z ich wadami i zaletami'. jak coś można ulepszyć, to należy to robić. Seattle od stworzenia miało chyba z kilkadziesiąt zmian. kiedyś sprawdzałem dokładne statystyki wygrywalności poszczególnych 'ról' w mieście i starałem się wyrównać szanse. |
|
![](zdjecia/gwiazdka_d.gif) ![](zdjecia/gwiazdka_d.gif) ![](zdjecia/gwiazdka_d.gif) ![](zdjecia/gwiazdka_d.gif)
wypowiedzi: 133
wątków: 5
|
a ja tam sie znam na automatyce
05.05.2012 (So) 00.12 (4455 dni temu)
i zasadom regulacji że jak jest regulator zbyt podatny na zmiany to prowadzi do oscylacji a jak zbyt inercyjny to prowadzi do spalenia układu a prawdziwa sztuka to jest dobrać inercyjność, wrażliwość, proporcjonalność zmian tak żeby układ działał dobrze |
|
![](zdjecia/gwiazdka_d.gif)
wypowiedzi: 184
wątków: 4
|
Aaaa...
05.05.2012 (So) 00.32 (4455 dni temu)
... na Polski można prosić ? |
|
![](zdjecia/gwiazdka_d.gif) ![](zdjecia/gwiazdka_d.gif) ![](zdjecia/gwiazdka_d.gif) ![](zdjecia/gwiazdka_d.gif)
wypowiedzi: 172
wątków: 2
|
dot. Seattle :-)
05.05.2012 (So) 14.26 (4455 dni temu)
Cholera, palnąłem o zmianach w Seattle tak dla jaj ![](emotki/yel23.gif) , żeby wyostrzyć swoją wypowiedź dot. zmian w w Denver o jakie prosił noone ![](emotki/yel23.gif) Więc teraz na poważnie - JA NIE WNIOSKUJĘ O ŻADNE ZMIANY, W JAKICHKOLWIEK MIASTACH ![](emotki/yel06.gif) Na razie |
|
![](zdjecia/gwiazdka_d.gif) ![](zdjecia/gwiazdka_d.gif) ![](zdjecia/gwiazdka_d.gif)
wypowiedzi: 75
wątków: 3
|
S cd
05.05.2012 (So) 16.12 (4455 dni temu)
na razie ? No i słusznie, bo jak to mówi stare przysłowie pszczół : tylko krowa nie zmienia poglądów nawet ta krowa z Seattle |
|
![](zdjecia/gwiazdka_d.gif) ![](zdjecia/gwiazdka_d.gif) ![](zdjecia/gwiazdka_d.gif) ![](zdjecia/gwiazdka_d.gif)
wypowiedzi: 609
wątków: 7
|
szeryfie
05.05.2012 (So) 19.25 (4455 dni temu)
no ale co tu jest produktem? Miasto czy gra? Jeżeli miasto to po cholerę jest ich tyle? Rozwijać jedno tak aby było doskonałe ![](emotki/yel06.gif) Jeżeli ktoś sobie chce grać w S albo M to niech sobie gra przy takich parametrach jakie są. Wydaje mi się jednak, że z ranking powinien uwzględniać uniwersalność gracza. Dla mnie np. farmerem miesiąca nie powinien zostawać ktoś kto wygrał 1000 razy w jednym mieście tylko ten, który wygrał w największej liczbie miast ![](emotki/yel23.gif) A wtedy nudne miasta po prostu umrą śmiercią naturalną |
|