gry online

 tematów: 33      wątków: 2617      wypowiedzi: 27.803
autor: fraza:
jeśli chcesz brać udział w dyskusji zaloguj się: użytkownik: hasło:
Podsumowanie aktywności na forum w ciągu ostatnich 24 godzin

Forum >> koncepcje i dalszy rozwój >> nowy bonus

system automatycznej korekty błędów

autor treść
wypowiedzi: 2960
wątków: 471

nowy bonus
03.10.2007 (Śr) 14.21 (6133 dni temu)
na razie jest wdrożonych 7 bonusów. poly otrzymał już siódmą gwiazdkę - gratulacje.
czas więc wymyśleć kolejny bonus - może tym razem wy coś zaproponujecie?
  
wypowiedzi: 23
wątków: 0

.
03.10.2007 (Śr) 14.56 (6133 dni temu)
większa produkcja zboża

mniejszy koszt pracowników
Drużyna Epikura
wypowiedzi: 695
wątków: 124

"Nazwa dowolna" - do dyskusji
03.10.2007 (Śr) 16.53 (6133 dni temu)
Otrzymuje prowizję % od obrotów na rynku exportowym lub importowym.
wypowiedzi: 118
wątków: 9
..
03.10.2007 (Śr) 17.47 (6133 dni temu)
1 zwiekszenie prod. kuk.ryzu,zboza o 5%
2 mniejszenie plac o 2%
3 lub losowe zmiejszenie plac w losowym roku o 30%
4 przychody z nieruchomosci zwiekszone o 4%
5 przychody z exportu krow wieksze o 5%
6 mozliwosc kupna specjalnej dzialki ktora daje 30%wiecej zboza i 20%zwiekszonaprod.krow (ciekawe;]) tlyko jaka cena za ta dzialke..na poczatku strasznie duzo w czasem trwania gry zmiejszenie jej kosztu>np. co koleke obnizka o 15%
wypowiedzi: 187
wątków: 4

03.10.2007 (Śr) 21.08 (6132 dni temu)
mistrzostwo w zarządzaniu (płace niższe o x%) lub (zatrudnienie niższe o x%)

doradca finansowy (koszty własne niższe o x%)

giełda towarowa (prowizja od wolumenu obrotów na rynku lokalnym)

makler giełdowy lub bank (zysk x% od zgromadzonej gotówki)

urząd gubernatora (podatki niższe o x%) lub (stała pensja x$)
  
wypowiedzi: 2960
wątków: 471

?
03.10.2007 (Śr) 21.35 (6132 dni temu)
mande, podoba mi się szczególnie inwestor giełdowy - odsetki od gotówki 2% rocznie?

co o tym myslicie?
oczywiście kolejne bonusy też będą potrzebne i wszystkie pomysły są dobre.
  
wypowiedzi: 118
wątków: 9
hmm
03.10.2007 (Śr) 22.28 (6132 dni temu)
mozna mozna
przykladowo
2% z 1tys.got = 10$$
2% z 5tys.got = 100$$
10 = 200$$
20 = 400$$
50 = 1000$$
100 = 2000$$

niewiem troche malo to jest przynajmniej w kwartalach 1-10
dopiero w ostatnich przeliczeniah ma to w porownaniu z poczatkiem duzy zysk ale jak ktos ma majatek 300'000 to 2000$ jest smieszne
Wniosek: jesli tak to przynajmniej 5%
jesli nie to nie
wypowiedzi: 187
wątków: 4

04.10.2007 (Cz) 08.45 (6132 dni temu)
To ile % to trzeba przemyśleć i przeliczyć. Założenie jest takie, że gracz zaawansowany ma w drugiej części gry mnóstwo niezaangażowanej gotówki, z którą coś mozna zrobić, np. kupić obligacje na giełdzie, lub coś takiego.

Myślę, że 2% to dość optywalna wartość - przy procencie składanym da to kilkanaście tysiecy wiecej w ciągu kilku tur, a to czasem może przesądzić o zwyciestwie (w miastach 1890 moze to dochodzić do kilkudziesieciu tysiecy przecież).


i słówko do @arpa:

Celem bonusów nie jest pomoc bezpośrednia, a tylko dodanie nowych możliwości z których można, ale niekoniecznie trzeba korzystać . A 2% z 1000 to 20; z 300 000 to 6000 .
  
Drużyna Epikura
wypowiedzi: 695
wątków: 124

Rozwijając pomysł Mande
04.10.2007 (Cz) 09.30 (6132 dni temu)
Gracz, który miałby taki bonus mógłby dostać jednorazową propozycje inwestycji (podobnie jak w zadaniu nr 2) lub mieć stałą opcję w inwestycjach "majątkowych" lub "kosztowych".
wypowiedzi: 2960
wątków: 471

bonusy
04.10.2007 (Cz) 10.38 (6132 dni temu)
zgadzam się z mande, ze nowe bonusy to powinny nie być ułatwieniem (np. niższe koszty, czy wyższe przychody), ale szansą, którą gracz będzie mógł wykorzystać.
powinny też nie być bezpośrednio związane z produkcją - doświadczony gracz ma większy udział przychodów z inwestycji, kowbojów i handlu niż bezpośrednio z produkcji.

odsetki od gotówki byłyby wg mnie dobrą opcją - gracz np. może składać zlecenie zakupu ziemi za 100 tys. ale przy redukcji zakupów o 90%, 90 tys gotówki by nie pracowało. więc odsetki byłyby ciekawą opcją.

nie kłóciłoby się to z opcjami banku, który wprowadzimy - każdy gracz będzie mógł ulokować 90 tys. na lokacie (kupić obligacje) - będzie miał wyższy dochód z odsetek, ale... mniej gotówki na zlecenie zakupu ziemi.

tak więc gracz z bonusem musiałby pomyśleć co bardziej mu się opłaca - wyższe odsetki czy wyższa szansa na zakup ziemi.
  
wypowiedzi: 23
wątków: 0

.
04.10.2007 (Cz) 11.42 (6132 dni temu)
Szeryfie a co z traceniem bonusów gdy gracz traci gwiazdke
wypowiedzi: 2
wątków: 0
Jak to się ma do logiki gry?
04.10.2007 (Cz) 12.17 (6132 dni temu)
Jak to się ma do logiki gry? Przecie te bonusy mają jakiś opis fabularny, który niezbyt logicznie pasuje do jego straty. Np:

syn weterynarz - twój syn ukończył z wyróżnieniem studia na prestiżowym Uniwersytecie Yale w stanie Connecticut na Wydziale Medycyny Weterynaryjnej. Dzięki jego wiedzy rozrodczość twoich krów i owiec jest wyższa o 10%.
Co oznacza strata takiego bonusu? Syn zapomniał czego się nauczył? Umarł? Wyjechał?
wypowiedzi: 588
wątków: 61

Wyjechał.
04.10.2007 (Cz) 12.29 (6132 dni temu)
Może właśnie wyjechał i dlatego nie możemy korzystać z jego wiedzy? Albo się zakochał i zamiast się zajmować krowami to interesuje się dziewczyną, można wymyślić tysiące powodów.
Drużyna Epikura
wypowiedzi: 695
wątków: 124

Utrata bonusów
04.10.2007 (Cz) 17.09 (6132 dni temu)
Uzasadnić można wszystko. Odebranie jak i pozostawienie.
Ale zacytuję klasyka:
"Najważniejsze żeby te plusy nie przesłoniły Wam minusów".
I to zostawiam Szeryfowi do rozważenia w jego sumieniu
wypowiedzi: 26
wątków: 5

Bonusy
06.10.2007 (So) 15.15 (6130 dni temu)
Witam serdecznie! Na wstepie tego watku Szeryf przywolal moja osobe, wiec czytajac sobie forum postanowilem dorzucic swoje dwa grosze, jako osoba chyba obecnie najbardziej zainteresowana nowym bonusem Przez jakis czas gram juz na wyzszym poziomie PD, a co jest z tym zwiazane nizsza gotowka i ziemia na starcie gry. Musze tylko stwierdzic, ze dobre wystartowanie gdy z tak niskiego poziomu jest mozliwe tylko w kilku miastach (2-3) co niestety strasznie utrudnia mi gre i czyni ja dla mnie coraz mniej atrakcyjna. W wiekszosci miast zaczynajac je musze liczyc na lut szczescia ewentualnie gonic straty korzystajac z kowboi. Jeden falszywy ruch lub po prostu brak szczscia na poczatku powoduje, ze w pozniejszym etapie brakuje juz czesto czasu do zdzialania czegokolwiek. Przy takim PD jakie ja mam praktycznie kazda pozycja nizsza niz 1 powoduje spadek PD, wiec kazdy blad na starcie od razu ustawia cala gre na minus ;-( Jedynym ratunkiem sa wowczas kowboje, ktorzy jednak nie wystepuja w kazdym miescie. Tyle tytulem wstepu. Co do bonusow to uwazam, ze bonus powinien dawac pewne ulatwienie zwlaszcza na poczatku gry. Bonus finansowy, o ktorym na koncu watku troche pisaliscie mysle ze raczej nie powinien byc bonusem, lecz nowa inwestycja. Powinna byc juz dawno wprowadzona opcja umozliwiajaca graczowi, ktory w danej grze zaoszczedzil troche kasy, zainwestowanie jej, a nie bezproduktyne trzymanie (przy malej podazy ziemi i krow oraz przy wykupieniu wszystkich inwestycji kasa zdobyta dzieki dobrym wczesniejszym zagraniom nic juz nie daje, gdyz nie ma po prostu juz czego kupowac). Przykladowo moznaby wprowadzic lokate bankowa czy inwestowanie w zloto. Uwazam, ze bonus powinien pomagac przez cala gre, a taka opcja finansowa raczej bedzie przydatna juz na koncu gry, gdy i tak nie ma juz czesto czasu na nadganianie strat. Moim zdaniem Szeryf powinien rozwazyc nastepujace bonusy:

a) wyzsza produkcja zboza (analogicznie jak przy krowach, byloby to tez logiczne uzupelnienie istniejacych bonusow i otwieraloby graczom nowe mozliwosci rozegrania gry - strategia max uprawa)
b) bonus zarzadzania personelem (w postaci wiekszej wydajnosci lub nizszych plac) - daloby to nizsze koszty zatrudnienia co na starcie mogloby duzo pomoc

Szczerze mowiac ostatnio tez sporo zastanawialem sie co poczac dalej z Farmersami, gdyz przy obecnych ustawieniach mam szanse wygrac praktycznie tylko w 3 miastach, a przez to pozostale sa dla mnie zamkniete. Gra ciagle w tych samych miastach troche zaczyna juz nudzic. Zauwazcie zreszta, ze taki kryzys dotyczy wszytskich graczy z pierwszej trojki. Przypadek raczej to nie jest, wiec nie moge sie wciaz zgodzic z opiniami Szeryfa, ze bonusy wiecej daja niz odbieraja. Nie bierz tego Szeryfie do siebie, ale takie jest po prostu moje zdanie wynikajace z obserwacji praktycznych aspektow pokonywania coraz to wyzszych szczebli kariery Farmera

Gratuluje tym ktorzy doszli do konca tego wywodu


Pozdrawiam
wypowiedzi: 187
wątków: 4

06.10.2007 (So) 15.33 (6130 dni temu)
Przeczytałem całość i konkluzja dla mnie jest jasna - podnieść progi bonusów .

Wpadłem jednak na nieco inne rozwiązanie; otóż moze wprowadzić by limity bonusów w niektórych miastach? Polegałoby to na tym, że dajmy na to Poly mając te 7 bonusów, chcąc grać np. w Buffalo, gdzie limit wynosiłby np. 4 bonusy, wybierałby sobie 4 bonusy spośród posiadanych i takie też utrudnienie by dostawał.

No chyba że niedługo czeka nas kilka nowych miast, to wtedy takie kompinowanie traci sens .
  
Drużyna Epikura
wypowiedzi: 695
wątków: 124

Na szczęście :-) nie jestem w pierwszej trójce
06.10.2007 (So) 16.21 (6130 dni temu)
i nie mam tych zmartwień co Poly.
Dla mnie akurat zmiana PD (zarówno na plus jak i na minus) jest ciekawsza niż ograniczanie się do gry w paru miastach, w których bym tylko wygrywał.
Tak więc co do obecnych bonusów może zostać jak jest.

A co do nowych bonusów to już tyle pomysłów padło w tym wątku, że szeryf ma nad czym pracować.
wypowiedzi: 588
wątków: 61

Pomysł Mande
06.10.2007 (So) 16.56 (6130 dni temu)
Moim zdaniem ciekawy jest pomysł mande. Gracz, który ma wysokie Pd zyskiwałby dużo, bo może wybierać bonusy, jednak jego szanse tak narawdę niewiele by się różniły od możliwości innych graczy w mieście.
A ja póki co cieszę się, że mam tylko 3 gwiazdki i problem mnie nie dotyczy.
wypowiedzi: 178
wątków: 8
nowy bonus
06.10.2007 (So) 19.08 (6129 dni temu)
no to może jako bonus dać... możliwość gry bez bonusów?
gracz przy zapisywaniu się do gry wybierałby czy gra z bonusami i utrudnieniami czy w ogóle bez (kombinowanie pół/pół jest skomplikowane).
co prawda byłoby to trudno uzasadnić logicznie, ale to tylko gra. zmiennych parametrów Charlotte też nie da się odnieść do rzeczywistości

jeśli chodzi o mnie - gram w wielu miastach, w niektórych z moich 4-5 bonusów tylko 1-2 mają jakąś wartość (np. Phoenix), ale jakoś mi to nie przeszkadzało.

być może gracze z czołówki peletonu mają trochę trudniej z zarabianiem nowych PD, ale w przeciwnym razie... wyprzedzaliby innych jeszcze bardziej.

Jak więcej osób osób będzie miało po 7 gwiazdek to utrudnienia nie będą przeszkadzały - bo każdy będzie miał tyle samo działek mniej na starcie.

A w oczekiwaniu na resztę peletonu można sobie pograć w drużynówkach...
wypowiedzi: 26
wątków: 5

;-)
07.10.2007 (Nd) 09.25 (6129 dni temu)
No i wlasnie chyba takie rozwiazanie bede musial przyjac ;-( Co prawda dla mnie najwazniejszym wyznacznikiem pozycji w tej gzre byla wlasnie ilosc zdobytych PD. Granie po to, aby sobie pograc, poswiecic dwa tygodnie na gre, a potem otrzymac za druga pozycje - 25 PD moim zdaniem nie ma sensu. Wiem, ze nie wszyscy podzialaja te opinie, np. Karlos, ale kazdy szuka w tej grze czegos innego Zastanawiam sie tez jeszcze czy nie moznaby wprowadzic w algorytmie takich ustawien, aby np. przy miescie z 7 graczami pierwsza trojka musiala otrzymac jakies punkty dodatnie. Karanie za zdobycie drugiego, trzeciego miejsca strasznie demotywuje ;-( Przy grze na 4-5 graczy pierwsza dwojka powinna cos otrzymac. Dalsze miejsca powinny juz byc karane ujemnymi PD. Rozwiazanie z mozliwosci wyboru bonusow przed gra nie przekonuje mnie. Uwazam, ze bedzie to zbyt zagmatwane i da graczom z wyzszym PD zbyt duza przewage nad reszta graczy. Juz lepszym rozwiazaniem byloby raczej wprowadzenie wiekszej liczby miast z wyzszymi progami PD. Rowniez w rocznikach 1832 i 1848, czyli w tych z prostszymi parametrami gry. A podsumowujac pomysl Pantery - pewnie niedlugo pojde na zasluzony urlop i poczekam az spadne poza pierwsza dziesiatke, aby moc grac z pozostalymi Farmerami na podobnych zasadach ;-( Na razie jednak jeszcze walcze !!!!
wypowiedzi: 2960
wątków: 471

nowy bonus c.d.
07.12.2007 (Pt) 17.15 (6068 dni temu)
nie wiem, czy zauważyliście, ostatnio została wprowadzona mała zmiana związana z bonusami, a w zasadzie utrudnieniami - raz zdobyte bonusy nie są tracone (tak jak dotychczas), a ilość utrudnień zależy od ilości bonusów, a nie ilości gwiazdek. Jeśli gracz miał więc 6 bonusów, a potem PD mu spadnie do 4 gwiazdek (bo np. zapisał sie do Pucharu), to ciągle ma 6 bonusów i 6 działek mniej na starcie.

odnośnie nowych bonusów - proponujemy następujące dwa:
- "podwójna tożsamość" - dzięki układom w świecie przestępczym masz możliwość uzyskania fałszywych dokumentów tożsamości. Dzięki nim możesz rozpocząć grę bez bonusów i utrudnień. (przy dołączaniu do gry gracz by wybierał, czy gra z bonusami i utrudnieniami)
- "gracz giełdowy" - dzięki zgłębieniu tajników inżynierii finansowej udaje ci się osiągać niezłe wyniki w grze na giełdzie papierów wartościowych. Uzyskujesz 4% zysku z gotówki nie wydanej na inwestycje (ziemię, krowy, nieruchomości).
  
wypowiedzi: 83
wątków: 9
nowy bonus
07.12.2007 (Pt) 19.29 (6067 dni temu)
Oba nowe bonusy są ciekawe, nazwa także dobrze dobrana. Mam tylko pytanie jaki próg trzeba będzie osiągnąć by móc go wybrać. Taki jaki wkrótce osiągnie Poly??
wypowiedzi: 24
wątków: 1
wątpliwość
24.01.2008 (Cz) 13.49 (6020 dni temu)
Ja mam taką uwagę odnośnie bonusa "podwójna tożsamość".
Teraz tak jest, że jak gracz wybiera ten bonus to ma max ilość działek. Sądzę, że jeśli wybiera tegoż bonusa to powinien mieć 1 działkę mniej, czyż nie?
1 bonus = 1 działka mniej
wypowiedzi: 8
wątków: 1
odp
24.01.2008 (Cz) 16.29 (6020 dni temu)
A kiedy w grze ma się na początku 9 działek i ktoś ma 9 bonusów ? Pomyślałeś o tym ?
wypowiedzi: 24
wątków: 1
?
24.01.2008 (Cz) 18.05 (6019 dni temu)
elfarmer nie wiem o co Ci chodzi, ale jeśli dobrze się domyślam - to to nie ma nic wspólnego z moją uwagą.
Może wyjaśnię jeszcze raz.
Przykładowo: na początku gry jest standardowo 9 działek, ja wybieram bonusa "podwójna tożsamość", to moim zdaniem powinienem mieć 8 działek, a nie 9 tak jak to obecnie jest.
wypowiedzi: 2960
wątków: 471

-
24.01.2008 (Cz) 18.17 (6019 dni temu)
praktycznie nie ma mozliwosći by gracz startował mając 0 działek lub liczbę ujemną
w miastach z małą liczbą działek na starcie jest ustalony górny limit PD, wiec dobrzy gracze tam się nie łapią.

w zasadzie tylko phoenix i buffalo 9-gwiazdkowiec może mieć problemy - powinien wtedy wybrać grę bez bonusów.

co do uwagi oshibbiego - mysle, ze to kwestia interpretacji. wg. mnie jak ktoś się podszywa pod nowicjusza, to nie powinien być karany działką mniej.
ogólna zasada jest taka, ze bonusy i utrudnienia powinny się równoważyć, by wszyscy mieli równe szanse na starcie.
odjęcie 1 działki przy braku bonusów byłoby odejściem od tej reguły.
  
wypowiedzi: 24
wątków: 1
-
24.01.2008 (Cz) 18.28 (6019 dni temu)
Faktycznie może być to kwestia interpretacji.
Odcięcie 1 działki przy braku bonusów faktycznie byłoby odejściem od tej reguły, niemniej tutaj - jakby nie było - jest użyty 1 bonus. A więc bonus=działka mniej
Dodam, że gra bez bonusów daje wielką przewagę w niektórych miastach powyżej PD150, a wiec "zasada że bonusy i utrudnienia powinny się równoważyć, by wszyscy mieli równe szanse na starcie" powinna i tu zadziałać odbierając 1 działkę.



Forum >> koncepcje i dalszy rozwój >> nowy bonus