gry online

 tematów: 33      wątków: 2617      wypowiedzi: 27.803
autor: fraza:
jeśli chcesz brać udział w dyskusji zaloguj się: użytkownik: hasło:
Podsumowanie aktywności na forum w ciągu ostatnich 24 godzin

Forum >> drużyny >> sztuczne bankructwa - czy i jak ograniczyć?


system automatycznej korekty błędów

autor treść
wypowiedzi: 2960
wątków: 471

sztuczne bankructwa - czy i jak ograniczyć?
17.12.2008 (Śr) 19.26 (5631 dni temu)
był już dyskutowany problem sztucznego bankrutowania graczy w drużynówkach, w celu zawyżenia majątku drużyny (np. transfer gotówki z kredytu i bankrut by nie spłacać długu).

w niektórych miastach zmieniłem wtedy nieco parametry, by ograniczyć te praktyki, które wg. niektórych wypaczają nieco grę.
Z drugiej strony np. w Deadwood sami często ustawialiście maksymalną zdolność kredytową, co stymulowało tego typu zachowania.


moja propozycja jest taka:
- niech takie zagrania będą normalnie dopuszczalne - nie mieszajmy nic z zasadami gry
- ale w podliczeniu wyników gry za każdego bankruta proponuję zmniejszenie wyniku drużyny o np. 0,5% PD drużyny. Wymusi to na drużynach pomoc najsłabszym graczom, by ratować ich od bankructwa. A w przypadku celowych bankrutów trzeba będzie kalkulować - czy jest to warte np. 15PD.

co o tym myślicie?
  
wypowiedzi: 229
wątków: 3
17.12.2008 (Śr) 19.33 (5631 dni temu)
A nie lepiej, by było, żeby pozostałe osoby z drużyny proporcjonalnie do swojego majątku musiały spłacić zobowiązanie bankruta - z tymże bankrut pozostawałby bankrutem, ale nie byłyby naliczane już dla niego koszty ogólne?
Poza tym drużyna posiadająca powiedzmy 4000 PD za jednego bankruta traciłaby 20 PD, a za dwóch 40 PD, co z punktu widzenia wyniku gry jest nieopłacalne a w zależności od parametrów gry czasami konieczne. Takiej drużynie nie opłacałoby się zapisywać do takich gier, przez co wydłuży się czas na rozpoczęcie gry z powodu braku zapisanych do niej drużyn.
wypowiedzi: 2960
wątków: 471

RE
17.12.2008 (Śr) 19.43 (5631 dni temu)
"A nie lepiej, by było, żeby pozostałe osoby z drużyny [...] musiały spłacić zobowiązanie bankruta " >> no ale jesli nie spłacą to co wtedy?

automatycznie? wyprzedaż aktywów? wtedy jeden bankrut mógłby całą drużynę pociągnąć w dół.

"[...] Takiej drużynie nie opłacałoby się zapisywać do takich gier" >> nie - nie opłacałoby im się bankrutować.

zakładając, że grałyby ze sobą druzyny o wysokim PDD, być może nikt by nie bankrutował. byliby 'prowadzący rozgrywkę' z większością aktywów, ale musieliby też uważać, by kumple z drużyny przypadkiem nie zbankrutowali. trochę trudniejsze lawirowanie.
  
wypowiedzi: 229
wątków: 3
17.12.2008 (Śr) 19.56 (5631 dni temu)
Jadnak w grach biorą udział drużyny z różnym poziomem PD i taka drużyna z małym PD może zagrać na 2 bankrutów, bo tym samym więcej zyska niż straci i dzięki temu już w 1 przeliczeniu osiągnęłaby znaczną przewagę właściwie niemożliwą do odrobienia - mam taki przypadek w grze w Deadwood - jako BM zagraliśmy na 2 bankruty a inni grają bez bankrutów -> po pierwszym przeliczeniu mieliśmy znaczną przewagę potwierdzoną w drugim przeliczeniu -> w zasadzie inne drużyny grają tylko o to, żeby za dużo PD nie stracić, a my zyskamy ok 70 PD i nawet gdybyśmy mieli stracić ileśtam PD za bankruty to i tak byśmy tak samo zagrali, więc ta zmiana tylko zmniejszyła by faktyczną liczbę zyskanych PD, bo zwycięstwo byłoby niepodważalne.
Poza tym drużyny, które by postawiły na wygraną w konkursie drużyna miesiąca mogłaby poświęcić te stracone PD za bankruty na rzecz zwycięstwa, co by wypaczało grę tak jak to jest z wyścigiem na farmera miesiąca.

"wtedy jeden bankrut mógłby całą drużynę pociągnąć w dół" - i to byłby powód do niebankrutowania.
wypowiedzi: 2960
wątków: 471

inne rozwiązanie
17.12.2008 (Śr) 20.17 (5631 dni temu)
to może po prostu każdy bankrut obniżałby końcowy wynik drużyny np. o 20% (dwóch bankrutów to 40% w dół). a PD liczone normalnie.

chodzi o rozwiązanie proste (w zrozumieniu i wprowadzeniu) a jednocześnie skuteczne.
  
wypowiedzi: 229
wątków: 3
17.12.2008 (Śr) 20.35 (5631 dni temu)
To już prędzej, gdyż niezależne jest od PD drużyny, czyli wszystkie ekipy traktowane są tak samo.
Problemem jest ustalenie odpowiedniego procentu obniżającego wynik za bankructwo. Wiadomo, że bankructwo czasami zdarza się także nie w wyniku strategii "na bankruta", ale błędnych decyzji - trzeba mieć też to na względzie -> chodzi o to, aby nie krzywdzić drużyn słabszych.
wypowiedzi: 430
wątków: 7
o minie za mnie
18.12.2008 (Cz) 11.51 (5630 dni temu)
mi to wsio równo jak gram z słabszymi drużynami w LR na kowboi to stosuje taktykę na wykończenie i w efekcie czego 1 lub 2 członków drużyny przeciwnej bankrutuje i nie ma to związku w ich grą na bankruta po prostu zostają ino wykończeni, a u mnie pozostaje komplet graczy.

mi to nie zaszkodzi bo nawet w moim ulubionym mieście drużynowym przestałem grać na bankruta (Cziłała)
wypowiedzi: 504
wątków: 13

A przy minusie?
18.12.2008 (Cz) 14.54 (5630 dni temu)
Jeśli będą ujemne PD to +20%? A tak bardziej serio to uważam, że jak odejmować PD to proporcjonalnie tj. 1/2 przy dwóch i 1/3 przy trzech graczach za każdego bankruta. Do tego do statystyk indywidualnych PDD powinni dostawać tylko Ci którzy nie zbankrutowali, czyli zdobyte PD będzie dzielone między graczy, którzy przetrwali. Może to i drastyczne, ale wydaje się być sprawiedliwe. Tan kogo wygnano z miasta nie dostaje PD i basta.
wypowiedzi: 326
wątków: 3
...
18.12.2008 (Cz) 15.44 (5630 dni temu)
Popieram pomysł Bzika bo kiedyś może będą drużynówki (może na olimpiadzie drużynowej) gdzie będzie 6 graczy.
I wtedy gdy 5 gra na bankruta to co ... -100% wyniku
wypowiedzi: 2960
wątków: 471

przy minusie??
18.12.2008 (Cz) 15.57 (5630 dni temu)
nie rozumiem o co chodzi z tym minusem.

pomysł był taki by obniżać wynik o 20% za każdego bankruta. jesli wiec przykładowo celem jest maksymalizacja stada i drużyna ma na koniec gry 400 krów i jednego bankruta, to liczyłoby się jako wynik końcowy 400 x 0,8 = 320 krów. a PD liczone normalnie (uwzględniając ten pomniejszony wynik).

co do braku PDD dla graczy bankrutów - strasznie dziwny pomysł.
czy jesli zmiana PDD ujemna też brak?
a jeśli dodatnia - przecież ten bankrut mógł mocno pomóc innym swoją radą. czemu go karać?
nie widzę w tym logiki.
  
Drużyna Epikura
wypowiedzi: 695
wątków: 124

Ja zrozumialem to tak
18.12.2008 (Cz) 17.35 (5630 dni temu)
3 w drużynie.
Drużyna dostaje 120 PDD przy 0 bankrutów.
80 przy 1
40 przy 2
Drużyna Epikura
wypowiedzi: 695
wątków: 124

A poza tym
18.12.2008 (Cz) 17.36 (5630 dni temu)
niczego nie zmieniać.
Weźmy się za coś konkretnego.
wypowiedzi: 2960
wątków: 471

nie rozumiem tego przykładu...
18.12.2008 (Cz) 18.12 (5630 dni temu)
czemu zmieniać wynik PDD?
co jesli zmiana PDD byłaby +1?
albo -50?


wg mnie najlepiej zmodyfikować wynik w grze - on zawsze jest nieujemny.
  
wypowiedzi: 504
wątków: 13

Sorki za zamieszanie
19.12.2008 (Pt) 16.57 (5629 dni temu)
Doszło do nieporozumienia. Jeśli dobrze rozumiem to Szeryf proponował obniżenie "wyniku" a nie uzyskanego PD (myślałem, że to drugie, bo o PD była mowa w pierwszej propozycji). Takie rozwiązanie wydaje mi się słuszne, ale od razu wtedy wypada dodać, żeby miało to wpływ na osiągnięcie miejsca w rozgrywce. Nie wszyscy grają na PD. Często bardziej interesujące jest 1 miejsce, które liczy się do rankingu miesiąca. Przy takim rozwiązaniu sygnał byłby jasny: albo grasz bez bankruta, albo musisz to zrobić tak by uzyskać znaczną przewagę.
wypowiedzi: 3
wątków: 1
Spółki
20.12.2008 (So) 09.52 (5628 dni temu)
A można wprowadzić solidarność w spłacie kredytu?
Zamiast wyprzedaży majątku gracza przeznaczonego na bankruta ściąganie należności z gotówki pozostałych graczy.
Jakby nie patrzeć gracze jednej drużyny tworzą jakby spółkę w jednej grze.
Można wprowadzić możliwość założenia spółki. Wtedy gracze za zobowiązania odpowiadają solidarnie, ale mają niższe podatki (w końcu rząd wspiera ludzi przedsiębiorczych). Natomiast drużyna nie zakładająca spółki traciłaby ulgi natomiast zyskiwała możliwość gry na bankruta bez konsekwencji.
wypowiedzi: 178
wątków: 8
solidarnośc w spłacie?
20.12.2008 (So) 10.33 (5628 dni temu)
jestem stanowczo przeciw - jesli ktoś w mojej druzynie nawali, to nie chcę przez to tracić moich krówek.
jesli jednemu się noga podwinie i miałby ciagnąć na dno pozostałych, to mocno by to zniechęcało.
no i wystarczyłoby skutecznie zaatakować jednego gracza, by podłamać całą drużynę. jestem przeciw.
wypowiedzi: 159
wątków: 25
Dla mnie
20.12.2008 (So) 10.38 (5628 dni temu)
czym innym jest Spółka a czym innym drużyna.

Drużyna to bardziej taka "Grupa kapitałowa".
Liczy się wynik skonsolidowany, ale upadek jednej spółki nie oznacza, że pozostali z grupy kapitałowej mają pokrywać jego długi.
Jednakże jeżeli jedna spółka pożycza pieniądze drugiej, to taka pożyczka podlega zwrotowi, do spółki lub do syndyka.

Obecnie transfer kasy w Farmersach to coś jak rodzaj darowizny opodatkowanej stawką 5%. Może powinien być obowiązek zwrotu takiej "darowizny/pożyczki" ? Albo większy podatek przy darowiźnie oraz bonus drużynowy obniżający wysokość podatku ?
wypowiedzi: 9
wątków: 0
...
20.12.2008 (So) 16.10 (5628 dni temu)
najlepsze i najbardziej wg mnie rozwiazanie to jest to zaproponowane przez szeryfa, ze za kazdego bankruta druzyna tracilaby te 20% swojego wyniku koncowego, tylko mozna bylby sie jeszcze zastanowic nad tym czy mialoby byc to mniej czy moze wiecej.
Ten pomysl z pokrywaniem strat tez jest interesujacy, tylko trzeba by sie zastanowic jak to zrobic w miare prosty sposob, bo jednak koszty tego bylyby ponoszone nie tylko w jednej turze zwlaszcza gdy bylby zaciagniety kredyt.

pantera jak jestes w druzynie to obowiazuje jedna zasada "wszyscy za jednego, jeden za wszystkich"
to jak podczas meczu, gdy bramkarz nawali i pusci bramke to napastnik jego druzyny tez nie dostanie premii za wygrana, chyba ze sie postara podwojnie i strzeli 2 bramki przeciwnikowi
wypowiedzi: 99
wątków: 16
.
20.12.2008 (So) 16.18 (5628 dni temu)
Ja jestem za opcją, że w przypadku bankruta pozostali gracze spłacają jego kredyt z mozliwością wyboru kto ile splaca na zasadzie dogadnaia sie pozostałych graczy(dodatekowe okienko) albo proporcjonalnie do posiadanego majątku.
A jak masz słabych graczy w druzynie co dadza się zaatakować albo graja nierozsądnie i ciągna druzyne na dno to pozostaje tylko ich przeszkolic albo wywalic z druzyny. W koncu chodzi glownie o wspolprace.

Starata PD to jak dla mnie zadna kara.
wypowiedzi: 3
wątków: 1
.
20.12.2008 (So) 18.26 (5628 dni temu)
Chyba właśnie dlatego będzie lepiej? Lepsza współpraca będzie koniecznością. A po za tym byłby to tylko wybór. Ustawiasz na początku czy zakładasz spółkę i przyjmujesz wiążącą się z tym solidarnością, ale i ulgami. Czy chcesz grać po staremu...
wypowiedzi: 1027
wątków: 83

No cóż...
23.12.2008 (Wt) 21.07 (5625 dni temu)
Jak wszyscy na bankruta będą grali tak jak tu:
http://farmersi.pl/user.php?id_gra=179800&id=6&id_sz=1&gracz=27060

to naprawdę nie trzeba ograniczać tych bankructw.

Sorry Krzychur, partia jest tak dziwna, że nie mogłem się powstrzymać
wypowiedzi: 3
wątków: 0
.
24.12.2008 (Śr) 10.30 (5624 dni temu)
Ja osobiście popierał bym rozwiązanie szeryfa.
Proponował bym tylko wprowadzenie jednej zmiennej zależenej od doświadczenia gracza. Dokładnie to chodzi mi o kwestię taką że obcinamy zawsze 20% z wyniku końcowego drużyny za każdego bankruta ale dołożyć też przelicznik podnoszący tą wartość w zależności od PD gracza bankrutującego (kwestia do zastanowienia czy więcej traciło by się jeśli zbankrutuje doświadczony czy nowicjusz). Dołożył bym też modyfikację w której zmniejszony jest możliwy do osiągniecia wynik PDD w przypadku bankructwa któregoś gracza. Przecież mamy walczyć gupowo więc nawet błędnych decyzji można uniknąć (poto są posty drużynowe przy każdej rozgrywce)
Myślę szeryfie że tą kwestią trzeba się zająć bo tak naprawdę w znacznym stopniu odbiera to przyjemność z gry. Ja osobiście nie lubię bankrutować ale kiedy jestem zmuszony do tego (dobrem drużyny) to to robię. Niestety takie działania są najczęściej inicjowane przez najbardziej doświadczone drużyny (myślę że to potwierdzą statystyki które gdzieś napewno są zapisywane ). Rozumiem że w rozgrywkach walczymy o PDD ale to musi mieć jakieś przełożenie. Przecież to nie są rozgrywki pojedyncze między np 4 graczami tylko drużynówki między 12.
Tak czy inaczej jestem za wprowadzeniem mechanizmów ograniczających to zjawisko (podoba mi się również możliwość założenia spółki tylko trzeba przemyśleć jakie plusy dla decydujących miały by z tego płynąć)

Pozdrawiam świątecznie
wypowiedzi: 255
wątków: 14
10.01.2009 (So) 17.13 (5607 dni temu)
Mam chyba ladne, eleganckie rozwiazanie bankructw w druzynowkach.
Niech ujemne PDD dla bankruta sie liczy, a dodatnie nie.
Znaczy chodzi o to, zeby bankrut nie wplywal na wynik druzyny, ale na indywidualny dorobek PDD, co jest przeciez istotna pozycja w rankingu.
wypowiedzi: 430
wątków: 7
tylko że często bantrut nie jest winą gracza
10.01.2009 (So) 18.00 (5607 dni temu)
bo np. Tego wymagała taktyka np: żeby wygrać wyobrażasz sobie, że grasz w cziłała ty nie trzymasz krówek, a twój kolega z drużyny robi jakąś głupotę i zadłuża się po uszy w ostatniej turze, a przeciwnicy są tuż za wami o jakieś 10 krówek i pozostaje 1 zbankrutować i wygrać lub stracić 1000 krówek jak nie więcej i zająć 3 miejsce??

twoje rozwiązanie spowoduje, że spadnie dyscyplina w drużynach i część graczy zacznie nie ufnie patrzeć na ryzykowne zagrania bojąc się że zbankrutują lub popadną w kosmiczne długi przez co lider rozgrywki stwierdzi że nie ma co go ratować lepiej wyciągnąć z niego co się (kredyt ratunkowy,spekulacyjny ziemia dla kawalerii i drobne co mu jeszcze zostały)
wypowiedzi: 100
wątków: 7

zmiany
13.01.2009 (Wt) 23.02 (5604 dni temu)
Tak przejrzałem sobie co tu napisane i przyznam się szczerze (odnoszę akurat takie wrażenie), że najbardziej poszkodowane będą drużyny najsłabsze, w których jest najwięcej słabych graczy. Bo w nawet w miastach gdzie nie opłaca się bankrutować (choćby lite rock) są tam bankruty, i powyższe propozycje najbardziej w kogo uderza?? Bo mogę się założyć że najlepsze drużyny opracują strategię jak grać o wygraną, a te najsłabsze już mogą nie podołać. Więc może się okazać że intencje były dobre, ale najsłabszy najbardziej oberwał.
wypowiedzi: 1
wątków: 1
Hmmm
20.01.2009 (Wt) 22.16 (5597 dni temu)
A nie lepiej może wybrać taką bardziej elastyczną opcję, że gracz może wysłać tyle pieniędzy [b]maksymalnie[/b] ile wynosi jego np. 30% gotówki, 20%, 10... (suma do dogadania )
By to zapewne zapobiegało "Bankrutersom"
wypowiedzi: 79
wątków: 7
.
20.01.2009 (Wt) 22.36 (5597 dni temu)
W little rock tez oplaca sie bankrutowac przynajmniej na krowki
wypowiedzi: 2960
wątków: 471

zmiany wprowadzone!
21.01.2009 (Śr) 01.11 (5597 dni temu)
wprowadziliśmy zapowiadane zmiany - za każde bankructwo wynik drużyny w grze (nie PD!) będzie obniżane o 20%.

tak więc jeśli ktoś chce celowo bankrutować, to powinien zastanowić się, czy korzyści przewyższą straty.
  
wypowiedzi: 430
wątków: 7
to tak kilka pytań
21.01.2009 (Śr) 01.19 (5597 dni temu)
czy będzie to uwzględnianie tylko przy liczeniu PD?? (jeśli padnie odpowiedz "tak" to resztę pytań można skreślić)
a jak będzie się chciało zagrać na rekord to czy wynik pomniejszony o 20% będzie wpisany??
a jeszcze 1 jak wynik będzie mniejszy od przeciwników to czy straci się pozycje??


to tak czy będzie to uwzględnianie przy rozpoczętych grach już??
jeśli tak to trochę lipnie jakby nie patrzyć jest to karanie drużyn za to co było dozwolone i skorzystali a teraz nie jest.
jeśli tak to proponuje wycofać zmianę na 10-14dni żeby wszyscy skończyli drużynówki które np zaczęli wczoraj i już są po 1 przeliczeniu np w Deadwood.
wypowiedzi: 2960
wątków: 471

wyjasnienie
21.01.2009 (Śr) 01.55 (5596 dni temu)
pomniejszony wynik jest nie tylko do liczenia PD ale do statystyk również, jak również do liczenia miejsca w grze.

OK, zmiana wejdzie w życie wieczorem 28 stycznia, bo rzeczywiście wprowadzenie od razu byłoby nie w porządku.
  
wypowiedzi: 100
wątków: 7

nowe zasady
21.01.2009 (Śr) 09.51 (5596 dni temu)
a w marcu wrócimy do dotychczasowych zasad, bo w Dedood i Cziłi nie da się inaczej grac, przynajmniej nie przy tych ustawieniach (w Cziłi ze względu na procenty oraz brak możliwości normalnego zarabiania, w Ded tylko tak da się szybko przejąć najbardziej dochodowe nieruchomości, które to są kluczowe dla wygranej)
wypowiedzi: 504
wątków: 13

Nie sądzę
21.01.2009 (Śr) 11.21 (5596 dni temu)
To tylko podniesienie poprzeczki. Teraz trzeba oszacować czy bardziej opłaca się bankrut czy gra bez niego. Być może w dalszym ciągu bankructwa będą powszechne w tych dwóch miastach, ale będzie to mniej oczywista strategia. Takie rozwiązanie przynajmniej zmusi do myślenia.
wypowiedzi: 100
wątków: 7

.
21.01.2009 (Śr) 11.43 (5596 dni temu)
bizk - masz racje poprzeczka wzrośnie, szkoda tylko że to będzie kosztem najsłabszych drużyn, bo nie powiesz mi że w tych miastach nie ma przypadkowych bankructw

prawda jest taka ze drużyny z czołówki (czyli choćby Klub) sobie poradzą, po jakimiś czasie nauczymy się kalkulować co się opłaca, a co nie

ale co z tym z dołu tabeli?
dlaczego podnoszenie poprzeczki ma być ich kosztem??

a może odrazu ograniczmy rozgrywki w tych miastach tylko dla drużyn z ścisłej czołówki
wypowiedzi: 2960
wątków: 471

przemko
21.01.2009 (Śr) 12.09 (5596 dni temu)
chihuahua, little rock i deadwood są miastami dla doświadczonych graczy. niezależnie z jakiej drużyny. podnoszenie im poziomu trudności powinno tylko zwiększyć grywalność i emocje.

niedoświadczeni powinni nabierać doświadczenia w richmond i st louis - tam strategia na bankructwo nie jest stosowana i trudno zbankrutować.
  
wypowiedzi: 430
wątków: 7
hmm :P
21.01.2009 (Śr) 15.29 (5596 dni temu)
dół tabeli chwilowo w mojej osobie mówi że z Deadwood mogą być problemy zależności od parametrów miasta, a w Cziłała powinno być spokojnie po za tym nie sądzę żeby to ograniczyło liczbę bankrutów, ale na pewno się pojawią próby zagrania na 2 bez bankruta, ale w jakim stosunku będą do reszty drużyn to się okaże.
wypowiedzi: 326
wątków: 3
:)
22.01.2009 (Cz) 07.52 (5595 dni temu)
Ja mam nadzieją że w przypadku gdy jest jakiś bankrut to wynik będzie zaokrąglany.
Dziwnie mieć pół ziemi lub pół krowy
wypowiedzi: 1027
wątków: 83

To nie o to chodzi!
23.01.2009 (Pt) 00.02 (5595 dni temu)
Ta zmiana jest według mnie niekorzystna. To wina parametrów miast że ludzie grają na bankruta. Wniosek? Poprawmy parametry miast a nie sztucznie coś ograniczajmy. Przykład? Gra na zboże w deadwood. Pojemność spichlerza sprawia, że trzeba grę kończyć we 2 albo w komplecie. I w tym kierunku powinny iść zmiany, a nie jakieś sztuczne obniżanie nie wiadomo czego na koniec gry. Ci mniej doświadczeni gracze przecież nawet w tym się nie połapią.

Dla mnie jest to leczenie choroby nową chorobą.
Jeśli chodzi o Richmond, to na przykład grając na krówki też może być 1 bankrut, co dla mnie nie jest czymś rażącym.

Poza tym jak pisał Przemko - słabi gracze będą podwójnie ukarani - nie dość że zbankrutują (przypadki niecelowe) to jeszcze drużyna na tym straci.


Dla pewności: nowy system ma wyglądać na przykład tak:
1 bankrut
wynik z eksportu: 385000$
wynik po przeliczeniu: 308000$
zgadza się?
wypowiedzi: 2960
wątków: 471

tak
23.01.2009 (Pt) 00.49 (5595 dni temu)
tak, policzyleś dobrze. tak to będzie działać.

adrianu, przemko - sprawdzone empirycznie jest, że sztuczne bankrutowanie w grze może zwiększać majątek drużyny i zwiększac szanse na wygraną. co w rzeczywistości, przy sprawnym nadzorze finansowym i dobrym prawie, nie powinno mieć miejsca.
w grze również.

dlatego jakiś czas temu zmniejszyłem zdolność zadłużania się w miastach drużynowych (za co też mnie krytykowano ). ale zjawiska to całkowicie nie wyeliminowało.
szczególnie w Deadwood, w którym sami gracze lubią ustawiać maksymalną zdolność kredytową.
zakazać tam kredytu? bez sensu! zmniejszy to grywalność.

zaproponowane w tym watku były rozwiązania dużo drastyczniejsze - np. pokrywanie długu przez partnerów z drużyny - wtedy jedno bankructwo w drużynie pociągnęłoby na dno pozostałych członkow.

natomiast wprowadzenie zaproponowanej korekty będzie miało dość umiarkowane znaczenie i powinno być dodatkowym urozmaiceniem. biznes jest polem brutalnej walki. z tą poprawką bardziej opłacalne może być 'dobicie' najsłabszego gracza, by obniżyć wynik przeciwnej drużynie, niż atak na majętnego gracza, któremu moznaby więcej ukraść.

w wielu rozgrywkach (szczególnie w Orlando) jest tak, że bogaci stają się bogatsi, a biedni biedniejsi. w farmersach uczymy się, co robić by należeć to tej pierwszej grupy.
gry na szczęście są dość krótkie i zawsze można się odegrać


jaki bedzie wpływ tej poprawki?
- drużyna, która osiągnie wspaniały wynik dzięki sztucznym bankructwom straci sporo
- drużyna, która działała nieumiejętnie i paru członków niechcący pobankrutowało straci niewiele - bo i tak wynik miałaby niski.
  
wypowiedzi: 99
wątków: 16
Zdecydowane NIE
23.01.2009 (Pt) 22.43 (5594 dni temu)
Jak dla mnie wprowadzona zmiana mocno odbije się na grywalności. Gra na bankruta jest jedna ze strategii, która sie wykorzystuje aby wygrać a przy tym trzeba mieć tez pomysł jak zagrać, żeby jak najwięcej wyciągnąć z bankrutującego. Osobiście bardzo lubiłem stostować tą zagrywkę i według mnie nie powinny być wprowadzone żadne zmiany.

Szeryf napisał:
"sprawdzone empirycznie jest, że sztuczne bankrutowanie w grze może zwiększać majątek drużyny i zwiększac szanse na wygraną. co w rzeczywistości, przy sprawnym nadzorze finansowym i dobrym prawie, nie powinno mieć miejsca.
w grze również. "


Jeżeli mamy dążyć do tego, żeby gra była jak najlepszym odwzorowaniem rzeczywistości to jak tłumaczyć grę na pełen spichlerz??(akurat tej strategi nie lubie i przez to nie gram w wielu miastach )
wypowiedzi: 178
wątków: 8
hmmm
24.01.2009 (So) 00.00 (5594 dni temu)
ale nikt ci nie zabroni stosować dalej tej strategii.
myślę, ze chodzi o to, że nie ma nic za darmo. jeśli coś dostajesz, to powinien pojawić się jednocześnie koszt.
dotychczas można było bankrutując generować darmowy majątek. teraz pojawi się koszt takiego działania. tym samym zostanie to usankcjonowane - nie będzie to już wykorzystywanie niejako 'luki w zasadach', ale włączenie tej strategii do zasad gry.
wypowiedzi: 504
wątków: 13

Zdecydowanie TAK
24.01.2009 (So) 09.39 (5593 dni temu)
Tu nie chodzi o ukaranie kogokolwiek tylko o wyrównanie szans i promocję strategii standardowych. Uważam, że wręcz przeciwnie - teraz grywalność wzrośnie. Jeśli efektem zmiany będzie większa ilość gier z tradycyjnymi strategiami to więcej graczy będzie brało czynny udział w grze. Nikt mnie nie przekona, że osoba, która zbankrutowała jest równie zaangażowana w rozgrywkę co osoba, która normalnie dokonuje przeliczeń. Ponadto w miastach znów będzie można wprowadzić kredyty spekulacyjne i większe kredyty zwykłe - to zwiększa możliwości i zarazem ryzyko inwestycyjne. Dotychczas było odwrotnie - kredyty nie były groźne, ale dawały same korzyści. Z tego powodu obniżono ich wielkość przez co rozgrywka robi się "płaska" i mało ciekawa. Poza tym tak jak pisze Pantera nikt nikomu na bankruta grać nie broni. Teraz trzeba się będzie po prostu zastanowić, którą strategię wybrać, a nie tępo zaufać sprawdzonej, czyli w ciemno grać na bankruta. To tylko urozmaica grę.



Forum >> drużyny >> sztuczne bankructwa - czy i jak ograniczyć?