gry online

 tematów: 33      wątków: 2588      wypowiedzi: 27.734
autor: fraza:
jeśli chcesz brać udział w dyskusji zaloguj się: użytkownik: hasło:
Podsumowanie aktywności na forum w ciągu ostatnich 24 godzin

Forum >> liga indywidualna >> zmiany od 6 sezonu

system automatycznej korekty błędów

autor treść
wypowiedzi: 2960
wątków: 471

zmiany od 6 sezonu
26.10.2009 (Pn) 22.30 (4587 dni temu)
po dyskusji w sąsiednim watku wyklarowały sie takie propozycje zmian od szóstego sezonu ligi indywidualnej (czyli od 1 grudnia):
- awans 25% najlepszych graczy (dotychczas 15%) - to wprowadzimy już od tego sezonu, bo liczba osób w wyższych ligach spada
- rotacja miast - czyli w każdym sezonie byłby trochę inny zestaw miast
- rotacja celów w El Paso - w zależności od sezonu różne cele.


coś jeszcze byście chcieli zmienić?
  
wypowiedzi: 588
wątków: 61

...
31.10.2009 (So) 22.31 (4582 dni temu)
- awans 25% najlepszych graczy (dotychczas 15%) - to wprowadzimy już od tego sezonu, bo liczba osób w wyższych ligach spada
Jednak przy spadku 25% graczy to ilość graczy w wyższych ligach nie ulegnie zmianie, a dobrze by było, zeby grało ich odrobinę więcej, bo jednak zapisy trwają bardzo długo.
Dobrze by było by ligi nie liczyły mniej niż 30 graczy i wtedy te 15% awansujących jest całkiem dobre. Przy 30 graczach to daje 5 awansujących.
wypowiedzi: 176
wątków: 8
Izyda
31.10.2009 (So) 22.43 (4582 dni temu)
Wszedzie oprocz ostatniej ligi zapisy trwaja dlugo, nie jest to tylko domena "najlepszych". Jedynym rozwiazaniem jest zwiekszenie liczebnosci lig a nie ilosci przechodzacych pomiedzy nimi
wypowiedzi: 588
wątków: 61

:)
31.10.2009 (So) 23.06 (4582 dni temu)
Właściwie to nie napisałam prawdy w poprzednim poście. Liczebność ostatniej ligi jest bardzo duża i tego nie wzięłam pod uwagę. Rzeczywiscie graczy w wyższych ligach by przybywało. I już wiem dlaczego szeryf podniósł ten procent, bo przy 25% będzie przybywało dość szybko.

I właśnie zdecydowanie jestem za zwiększeniem liczebności lig bo to jest trochę uciążliwe. Wiem, że mała ilośc graczy zwiększa prestiż ligi, ale....
wypowiedzi: 176
wątków: 8
ALe
31.10.2009 (So) 23.27 (4582 dni temu)
Jak zwykle jest ale . Zobaczcie ile osób awansowało rok sezon temu do 3 ligi, tyle ile jest ich tam teraz (niewiele roznia sie te liczby). A gdzie spadkowicze z 2 i wczesniejsi z 3????. Co z tego ze wiecej osob awansuje jak ludzie sobie porobia "urlopy" i z 25% będzie znow 15 albo i mniej. Już kilka osob ktore maja pewny awans wyzej tak zapowiedzialo. Trzeba wprowadzic wiecej pewnosci do ligi (uczestnictwo), zeby system byl bardziej sterowalny (a teraz wlasnie probujemy sterowac nim choc tak naprawde nie mozna). Moim zdaniem opcja urlop to kiepski pomysl(pod tym wzgledem), choc jakby go nie bylo to pewnie wiecej ludzi odchodziloby z ligi z uplywem czasu
wypowiedzi: 309
wątków: 12

15.11.2009 (Nd) 21.45 (4567 dni temu)
To ja jeszcze wtrace swoje 3 grosze (centy?):
Dosyc czesto zdarzaja sie sytuacje typu "wiecej za mniej", tzn. osoba nr 1 wygrala w danym miescie 1 gre z 3 (rozegrala komplet), ale za to w tej grze wszyscy pozostali byli bankrutami, wiec ma max PD i sie okazuje, ze w klasyfikacji pod wzgledem sredniej zmiany PD jest na 1 miejscu przed osobami z 3 zwyciestwami, ale za to przy wyrownanej walce.
A gdyby tak srednia zmiane PD uzaleznic od liczby zwyciestw, tj. najpierw brane sa pod uwage osoby z kompletem zwyciestw, jesli jest ich mniej niz 5 to z 2 zwyciestwami, 1 zw., na koncu bez zwyciestwa? (vide sytuacja z soboty przy bance spekulacyjnej tulipanow - najpierw wyprzedaja Ci, co maja posrednikow - taki aneks dla obecnych na spotkaniu w Stolycy)
Co Wy na to?
wypowiedzi: 1027
wątków: 83

taki spam
15.11.2009 (Nd) 22.03 (4567 dni temu)
Niedługo Tulipmania zrobi się grą równie kultową co Bang
Drużyna Epikura
wypowiedzi: 688
wątków: 122

Było zostać na żółwie
15.11.2009 (Nd) 22.07 (4567 dni temu)
Patent z wygraną, jadąc na cudzym grzbiecie, można twórczo rozwinąć w Farmersach.
wypowiedzi: 309
wątków: 12

15.11.2009 (Nd) 22.10 (4567 dni temu)
A jakby to jeszcze polaczyc z Tantrixem, to daltonisci nie maja szans
wypowiedzi: 1027
wątków: 83

15.11.2009 (Nd) 22.16 (4567 dni temu)
W Żółwie już się nagrałem w różnych miejscach
wypowiedzi: 2960
wątków: 471

wracając do tematu
15.11.2009 (Nd) 22.36 (4567 dni temu)
propozycja czejo ma swój sens. jej minus jest tylko taki, że komplikuje zasady. więc będę przeciwny.

zrobiłem parę wyliczeń-symulacji:

sytuacja 1
założenia:
8 miast
25 graczy
1,5 gry /osobę/miasto
3 osób/gre
100 gier


rozkład punktów:
100 35% punkty za zwycięstwo
40 14% punkty za 2 miejsce
27,5 10% punkty za średnią globalną
120 42% punkty za średnie w miastach
287,5 RAZEM



sytuacja 2
8 miast
50 graczy
1,5 gry /osobę/miasto
3 osób/gre
200 gier

200 47% punkty za zwycięstwo
80 19% punkty za 2 miejsce
27,5 6% punkty za średnią globalną
120 28% punkty za średnie w miastach
427,5 RAZEM


sytuacja 1 odpowiada bardziej sytuacji obecnej - ok 1/3 punktów jest bezpośrednio za zwycięstwa. podwojenie liczby graczy spowoduje, że ten współczynnik wzrośnie do ok 44%.
a jeśli w lidze byłoby 200 graczy, to aż 62% punktów byłoby za zwycięstwa.


czejo proponuje by zwycięstwa miały jeszcze wyższe znaczenie.
wiem, że może razić np. przypadek gracza 'kolega' który dzieki jednemu zwycięstwu w San Diego zyskał masę punktów.
ale San Diego i Oklahome nieco zmienimy, by zmniejszyć losowość w tych miastach - bo na razie to rzeczywiscie są tam ekstremalne huśtawki i PD tam szaleje.
a wraz ze wzrostem liczby graczy będzie również rosło znaczenie zwycięstw, kosztem średnich PD. i tak na prawdę zmiana proponowana przez czejo zmieniłaby najwyżej z 5% wyników, z czego może 1% w sposób istotny. za to by skomplikowała zasady.
  
wypowiedzi: 159
wątków: 25
Adrianu
15.11.2009 (Nd) 23.02 (4567 dni temu)
Napisz coś więcej o tych miejscach...
wypowiedzi: 52
wątków: 6

"razić"
16.11.2009 (Pn) 10.45 (4567 dni temu)
To słowo troszkę nieładne, zwłaszcza, jak popatrzysz, że takie samo olbrzymie zwycięstwo w San Diego zaliczałem jedno w każdym sezonie, więc może nie był to do końca "rażący" przypadek i fart tylko poniekąd efekt strategii gry na dużą wypłatę, wiedząc, że w tym mieście jest to opłacalne dzięki dość dużej szansie bankructw. Jak widać strategia taka okazywała się skuteczna w 1/3 przypadków.

Piszę to aby pokazać, że nie ma czegoś takiego jak sprawiedliwość wyniku, a są jedynie zasady, do których należy dopasować jak najlepszą strategię (czasem jest to strategia agresywna, a czasem ostrożna) - zatem zmieniając zasady zmieniamy nieco grę - nie czynimy jej bardziej sprawiedliwą. Oczywiście możemy uznać, że wolimy, aby większość gier polegała na walce do końca, a nie na przytłaczających zwycięstwach - wtedy należy w ogóle wykasować punkty za średnie w miastach, za to nieco podnieść za średnią globalną - w ten sposób dominującą strategią będzie strategia bezpieczna.
wypowiedzi: 1027
wątków: 83

16.11.2009 (Pn) 11.28 (4567 dni temu)
Zdecydowanie zgadzam się z kolegą kolegą. Warunki wszyscy mają takie same, tylko od gracza zależy jak je wykorzysta. Dlatego zawsze ze zdziwieniem przyglądam się dyskusjom typu "hodowcy mają większe szanse na wygraną w mieście X, trzeba tam utrudnić im życie" czy podobnym. Co to za różnica? Każdy zaczyna z tego samego poziomu.
To jest trochę inny problem, ale z tego samego gatunku. Żeby w lidze wyeliminować element losowy to każdy musiałby grać z każdym w każdym mieście na takich samych ustawieniach, co jest niemożliwe.

Generalnie nie jestem przeciwnikiem zmian w punktowaniu, tylko trzeba wiedzieć po co się to robi i co chce się uzyskać.
Każdy stara się wykorzystać możliwości jakie daje określony typ punktowania, jeden robi to lepiej, drugi gorzej.


PS
No Karlos, w różnych, na stacjach metra, na świeżym powietrzu, w schronisku, na szczycie...
wypowiedzi: 430
wątków: 7
Propozycja zmian paranetrów w oklachomie
17.11.2009 (Wt) 23.31 (4565 dni temu)
z powodu zwiększonej liczby ludności o 20%
zyski z inwestycji są zbyt duże zwłaszcza, że wcześniej liczba ludności w ostatniej turze była zazwyczaj 100-200, a teraz jest 700+ dlatego proponuje:

kuźnia (obniżyć zyski o 25%)
bar (obniżyć zyski o 50% zredukować ilość do 6)
sklep (obniżyć zyski o 40% zredukować ilość do 7)
frema (zredukować ilość do 8)
tartak (obniżyć zyski o 20%)

będzie ciekawiej do tej pory osoby które kupowały tartak mogły zawsze dokupić pozostałe inwestycje, a poza tym jak ktoś źle zagrał inwestycje nie raz ratowały takich graczy.

a obniżyć gotówkę gracza o 100$

PS: Tak wiem będzie więcej bankrutów i chyba lepiej??
wypowiedzi: 255
wątków: 14
17.11.2009 (Wt) 23.50 (4565 dni temu)
Knot litosci... Twoja ortografia jest znana od NY do SF, ale jak mozna napisac Oklahoma przez ch?
wypowiedzi: 13
wątków: 1
a jednak
18.11.2009 (Śr) 16.52 (4565 dni temu)
widzisz jednak można
wypowiedzi: 430
wątków: 7
no wiesz
18.11.2009 (Śr) 16.58 (4565 dni temu)
trzeba przykuć zainteresowanie graczy
jak jest kilka odpowiedzi na 1 temat to częściej są czytane.



Forum >> liga indywidualna >> zmiany od 6 sezonu