gry online

 tematów: 33      wątków: 2617      wypowiedzi: 27.803
autor: fraza:
jeśli chcesz brać udział w dyskusji zaloguj się: użytkownik: hasło:
Podsumowanie aktywności na forum w ciągu ostatnich 24 godzin

Forum >> Biznes Liga >> Terminarz gier

system automatycznej korekty błędów

autor treść
wypowiedzi: 74
wątków: 4
Terminarz gier
15.01.2011 (So) 12.31 (4850 dni temu)
Proponuję wprowadzić kalendarz rozgrywek ponieważ często zdarza się tak, że drużyna która zapiszę się trochę później nie ma szans się rozegrać wszystkich gier i efektywnie walczyć o zwycięstwo w BL:

W obecnym momencie tak wygląda sytuacja z ilością nierozegranych gier w BL
Miasto (liczba drużn) / Kuźnia / Spółka / Obrońcy / Szybcy / Miejscy / Najemnicy
St Louis (3) 1 - - - 3 2
Phoenix (4) - 1 2 2 2 1
Little Rock (2) - - 2 1 1 -
Chihuahua (2) - - 1 - 2 3
Fort (4) 1 - 1 - - 2
San Antonio (3) - - 2 - 2 2


Analiza tabeli wskazuje, że kilka rozgrywek już się nie rozpocznie.

Patrząc na liczby zespołów, przy dobrym rozplanowaniu taka sytuacja nie powinna mieć miejsca. W każdej z gier grają 2,3 lub 4 ekipy. Każda z ekip rozgrywa 3 gry. Ponieważ jest 8 drużyn to w każdym mieście potrzebnych jest 24 miejsc. W zależności od liczby drużyn mieszczących się w mieście liczba gier JEST ZAWSZE LICZBĄ CAŁKOWITĄ. Na przykład w miastach 4 zespołowych powinno odbyć się tylko 6 gier. Ze względu na system zapisów jest duża szansa, że odbędzie się tylko 5 gier.

Drużyn Gier Liczba miejc Gier
St Louis 3 3 24 8
Phoenix 4 3 24 6
Little Rock 2 3 24 12
Chihuahua 2 3 24 12
Fort Laramie 4 3 24 6
San Antonio 3 3 24 8

Idąc dalej tym tokiem myślenia, kto wcześniej skompletuje drużynę i założy grę (już nie piszę o tym, że często drużyny zakładająca ustawia parametry pod to co zna), jedynie ten ma szansę na rozegranie wszystkich gier. Powoduje to sytuację, gdzie w ciągu sezonu trwającego 2 miesiące, 95% gier jest wystartowanych w ciągu pierwszych 10 dni i zakończonych w ciągu 20.

Dlatego proponuję następujące rozwiązanie:
1. Do 10. dnia miesiąca zapisy (kompletowanie drużyn). Musi się zebrać 8 ekip (jak się nie zbierze mniej to zostaje 6 i zwiększenie do 4 gier w mieście - a ja się nawet 6 nie zbierze to 4 drużyny po 3 gry).
2. 10. 16. 22. 28. 4. 10. każdego z tych dni startują wszystkie gry w danym mieście, wraz z rozlosowaną podziałem drużyn zapewniającym wypełnienie KAŻDEJ z gier. Następnie każda z drużyn ma 4 dni na wpisanie graczy. Jeśli im się nie uda, to po staremu kara 1 pkt, a gracze są losowani automatycznie (spośród składu, jednak z zachowaniem ograniczenia 13 gier) i gra startuje.

PS. nie wiem czy tu tabulatory działają
wypowiedzi: 35
wątków: 2
15.01.2011 (So) 18.52 (4850 dni temu)
tabulatory chyba nie działają, ale mnie idea się podoba - nie wiem tylko jak z techniczną stroną wykonania - niech się szeryf wypowie - z mojej obserwacji wynika, że zazwyczaj ten kto zdąży rozegrać 18 potyczek jest na pierwszym miejscu więc ma to sens i "wyrównuje" szanse
wypowiedzi: 2960
wątków: 471

biznes liga
16.01.2011 (Nd) 12.18 (4849 dni temu)
janosik - wydaje mi się, że trochę mętnie to opisałeś. albo ja mam jeszcze mętny umysł po wczorajszej imprezie...

to co napisales wymagaloby opracowania zupełnie nowego systemu zapisów do gier.
poza tym nie podoba mi się automatyczne zapisywanie graczy, którzy akurat mogą nie mieć ochoty lub czasu na grę.

wiem, że rywalizacja w BL to nie tylko rywalizacja wewnątrz gier, ale też na płaszczyźnie dyscyplina+czas. by ograniczyć ten drugi element, mogę zaproponować, by do drugiej rozgrywki w mieście dało się zapisać dopiero po 10 dniach od startu sezonu, a do trzeciej po 20 dniach.
powinno to częściowo rozwiązać problem.
  
wypowiedzi: 302
wątków: 15
zapisy
16.01.2011 (Nd) 12.41 (4849 dni temu)
Moim zdaniem zapisy po 10 i 20 dniach są rozwiązaniem pośrednim, ale jest to krok w dobrą stronę. Zresztą w lidze indywidualnej też można coś takiego wprowadzić, ale może najpierw warto przetestować patent w BL.
wypowiedzi: 2960
wątków: 471

wprowadzone we wszystkich ligach!
16.01.2011 (Nd) 12.56 (4849 dni temu)
wprowadziłem to rozwiązanie w BL oraz ligach indywidualnych!
  
wypowiedzi: 74
wątków: 4
przykład
16.01.2011 (Nd) 13.09 (4849 dni temu)
Myślę, że to rozwiązanie pośrednie ale pomoże:

Teraz przy 8 drużynach A,B,C,D,E,F,G,H i grze 3 drużynowej mogło się zdarzyć tak, że zostały rozegrane następujące gry:
ABC, ABC, ABC, DEF, DEF, DEF. W konsekwencji drużyny GH nie miały szans nic rozegerać (takie coś było rzadko, ale to, że 1 czy 2 gry były niemożliwe do rozegrania już częściej).

Wprowadzone rozwiązanie trochę pomoże, bo:
1. kolejka: startuje gry ABC, DEF, GH powinna zostać założona i czekać
2. kolejka: do czekającej dołącza A, startują BCD, EFG, H zakłada i czeka
3. kolejka: do czekającej dołącza AB, startują CDE, FGH.

Oczywiście wszystko przy założeniu, że każda z drużyn chce grać, bo jak H stwierdzi, że nie gra to 'psuje' grę F i G.
wypowiedzi: 49
wątków: 3
zapisywanie drużyn - tak, graczy - nie
16.01.2011 (Nd) 16.18 (4849 dni temu)
@szeryf - to dobry krok zarówno w BL jak i w indywidualnej. To nawet być może spowoduje, że zapisze się do kolejnego sezonu superligi.

@janosik - koncepcja automatycznego przypisywania drużyn jest faktycznie ciekawa i karanie drużyny za brak kompletu składu też jest ok, ale już przypisywanie automatyczne graczy mniej. Różne osoby mają w różnym czasie swobodę grania i nie można zmuszać nikogo do gry. Natomiast taki dobór zespołu aby było komu grać to już jest kwestia jakości drużyny.

@ogólnie
Ja bym jeszcze zmniejszył maksymalną liczbę gier jaką może rozegrać jedna osoba do maksymalnie 10. 13 gier na 18 to za dużo i powoduje że jeden gracz właściwie może prowadzić większość rozgrywek, a to powinna być liga oceniająca drużynę a nie jednego gracza.
W sumie jest do rozegrania 51 osobogier. Jeśli mamy wymóg co najmniej 6 osób w druzynie, to w ten sposób wszyscy będą musieli zagrać choć raz, a średnio każdy musi zagrać w 8 lub 9 grach, czyli faktycznie mamy drużynową grę.
wypowiedzi: 74
wątków: 4
@finrod, szeryf
16.01.2011 (Nd) 17.22 (4849 dni temu)
Wg mojej koncepcji drużyna miałaby 4 dni na wpisaniem graczy do rozgrywki. To naprawdę sporo i drużynie której zależy na grze 2-4 graczy by znalazła, żeby się zapisać.

Idea automatycznego zapisu sprawiłaby, że drużyna nie miałby możliwości blokowania grania pozostałym drużynom poprzez nieuczestniczenie w rozgrywkach. W zależności od tego czy cały skład byłby dolosowany, czy tylko 1 gracz oczywiście taka ekipa miałaby trudniej nawiązać walkę (a pozostałe łatwiej).

Moim zdaniem nie może też być tak, że jak ktoś nie chce grać to szkodzi innym Jak się ktoś nie chce zapisywać to niech szkodzi sobie
wypowiedzi: 137
wątków: 3

:)
01.03.2011 (Wt) 16.24 (4805 dni temu)
W sumie to Janosik tak kojarzę mówił o tym na spotkaniu. Tylko tam odnośnie SL.
W BL to mogło by być łatwo wykonane tylko w:
LR, PHX,FORT,
A chodzi o to.

Jak do 10 są zapisy i wystartują pierwsze gry. To dobrze by było aby do LR, PHX, FORT, można było dopisać się dopiero po ich zakończeniu.

Gry na dwie drużyny
Każda drużyna może 10 zapisać się tylko do jednego LR, cel ustawiony z automatu przez system. Po zakończeniu gier będzie:
4 zwycięzców i 4 przegranych remisy są mało realne.
I po zakończeniu jak startują nowe gry aby ci zwycięzcy z pierwszej tury grali mogli grać tylko z innym zwycięzcą, a przegrani z przegranymi. Po tej turze będzie:
2zz
4zp
2pp
I tu drużyny ze 100% skutecznością grają na siebie a z 0 na siebie. Drużyny z 50% skutecznością grają na siebie.

W mieście na 4 drużyny
Można podobnie że po pierwszej turze gier do następnej dopiero można sie zapisywać.
I tak aby :
Pierwsze dwa miejsca z gier grały między sobą a dwa ostatnie między sobą.
A w ostatniej turze tak aby między sobą grały które mają najlepszy stosunek miejsc np:
Drużyna:
A-11->2
B-12->3
C-23->5
D-24->6
E-31->4
F-32->5
G-43->7
I-44->8
Czyli grałyby między sobą: ABE i C lub F w zależności która w danym momencie ma wyższy kurs akcji, a pozostałe w drugiej rozgrywce.


W grach na 3 druzyny trochu gorzej by to wyglądało.


I kolejny wątek podjęty przez kogoś na spotkaniu, nie pamiętam już kogo:
Aby nie przyznawać dodatkowych punktów za najlepszą drużynę w mieście. Bo zawsze się zdarza że nie każda drużyna rozegra te 3 gry w mieście bo się przeciwnik nie znalazł i ona jak np miała 2 zwycięstwa to jest w pokrzywdzonej sytuacji, bo drużyny które rozegrały 3 gry mogą dostać ten bonus. Jak i tak punkty drużyna dostaje za zwycięstwo.
wypowiedzi: 205
wątków: 7
ładnie
01.03.2011 (Wt) 18.28 (4805 dni temu)
według mnie to co Janosik napisał ma sens,tylko wszystkie miasta muszą być na 3 drużyny i z obowiązku (losowane według mnie}co gra kto z kim zagra i w lidze też mogłoby takie coś działać,a nie wybieranie to miasto gorzej mi poszło,to po co się do niego pchać drugi raz,a tak godzisz się na grę w danej lidze licz się z tym,że we wszystkich miastach będziesz musiał się zmierzyć
wypowiedzi: 74
wątków: 4
gonzal
01.03.2011 (Wt) 19.47 (4805 dni temu)
Mój pomysł był w miarę uniwersalny i nie ograniczał się do miast z 3 drużynami. Zakładając że jest 8 drużyn i 3 gry w mieście to możliwe jest ustalenie gier w sposób jak opisałem:

miasta dwuzespołowe (12 gier):
1. kolejka AB, CD, EF, GH
2. kolejka AB, CD, EF, GH
3. kolejka AB, CD, EF, GH

miasta trzyzespołowe (8 gier)
1. kolejka ABC, DEF
2. kolejka GHA, BCD, EFG
3. kolejka HAB, CDE, FGH

miasta czterozespołowe (6 gier)
1. kolejka ABCD, EFGH
2. kolejka ABCD, EFGH
3. kolejka ABCD, EFGH

miasta sześciozespołwe (4 gry)
1. kolejka ABCDEF
2. kolejka GHABCD
3. kolejka EFGHAB, CDEFGH

oczywiście symbole literowe mają tylko pomóc zrozumieć ideę, bo nie jest tak, że zakładam, że zawsze leci po kolei A,B,C ... Warunek jest jeden: drużyna która rozgrywa już grę w danym mieście nie może zacząć drugiej dopóki wszystkie pozostałe ekipy nie grają pierwszej (jeśli np. H nie grała pierwszej gry, a wszystkie inne tak to start gry z udziałem H i inne/ych drużyn jest ok, ale bez H nie jest ok)
wypowiedzi: 74
wątków: 4
system szwajcarski
01.03.2011 (Wt) 19.52 (4805 dni temu)
chyba tak się nazywa system o którym wspomniałem na spotkaniu. VHC moim zdaniem nie ma się co bawić miejscami tylko faktycznie trzeba wprowadzić kolejki, a ranking ustalać wg bieżącej punktacji (kurs akcji). Sprawdzamy miejsce i startujemy kolejkę. Sprawa się komplikuje przy grach 3-zespołowych Trzeba by to przemyśleć.


Takie rozwiązanie może być bardziej emocjonujące i sprawiedliwe bo walczymy z drużynami o podobnej sile i możemy nawet odrobić w bezpośredniej walce.
wypowiedzi: 147
wątków: 4
@vhc &janosik
02.03.2011 (Śr) 08.20 (4805 dni temu)
jako ze z systemem szwajcarskim miałem do czynienia jako szachista to tylko jedna uwaga:

po 2 grach byłoby:

2zz
2zp
2pz
2pp

2zp i 2 pz z punktu widzenia systemu szwajcarskiego to nie to samo
-------------------------
a same pomysły bardzo fajne, w szczególności w lidze indywidualnej nie trzeba się teraz śpieszyć z zapisami jak tylko liga rusza, bo zapisując się po 10 można spokojnie zagrać all



Forum >> Biznes Liga >> Terminarz gier