gry online

 tematów: 33      wątków: 2617      wypowiedzi: 27.803
autor: fraza:
jeśli chcesz brać udział w dyskusji zaloguj się: użytkownik: hasło:
Podsumowanie aktywności na forum w ciągu ostatnich 24 godzin

Forum >> koncepcje i dalszy rozwój >> Zmiana cen eksportowych

system automatycznej korekty błędów

autor treść
wypowiedzi: 99
wątków: 16
Zmiana cen eksportowych
25.05.2012 (Pt) 04.29 (4376 dni temu)
Chodzi o uzaleznienie chlonnosci rynku eksportowego od liczby mieszkancow naszego miasteczka. Ostatnio zagralem w Akuku city gdzie przy liczbie mieszkancow 60000 zgodnie ze wzorem wystarczylo wyeksportowac 26 krowek aby cena ekspotowa stala w miejscu. Troche to smieszna liczba gdy w takich warunkach stada sa liczone w tysiacach. W efekcie zbyt latwa jest manipulowanie tym rynkiem. Dodatkowo wydaje mi sie sensowne jezeli import z zewnatrz tez jest uzalezniony od liczby mieszkancow.

moja przykladowa propozycja zmian:
dla krów:
=stara cena*(1+0,14*(1-((łączny eksport+4)/(15* chłonność rynku*liczba_mieszkancow/1000))^0,5))

owce:
=stara cena*(1+0,14*(1-((łączny eksport+8)/(30* chłonność rynku*liczba_mieszkancow/1000))^0,5))

zboże:
=stara cena*(1+0,13*(1-((łączny eksport+300)/(1500* chłonność rynku*liczba_mieszkancow/1000))^0,5))
wypowiedzi: 715
wątków: 56
...
25.05.2012 (Pt) 07.36 (4376 dni temu)
W parametrach miasta masz taką wartość jak krotność chłonności bazowej rynku eksportowego. Od tej wartości zależy podatność rynku eksportowego na zmiany cen jak również wielkość importów z zewnątrz.

Wprowadzenie Twojej propozycji zmniejszyłoby różnorodność miast, bo we wszystkich rynek eksportowy działałby tak samo.
Drużyna Epikura
wypowiedzi: 323
wątków: 13

:)
25.05.2012 (Pt) 10.00 (4376 dni temu)
@Zylo
W parametrach AC nie mam ustawienia chłonności eksportowej
wypowiedzi: 715
wątków: 56
@Szeryf
25.05.2012 (Pt) 12.33 (4376 dni temu)
I tutaj może być prośba do Szeryfa żeby przydzielił możliwość zmiany tego parametru administratorom miast ustawianych .
wypowiedzi: 99
wątków: 16
chlonnosc eksportowa
25.05.2012 (Pt) 15.28 (4376 dni temu)
Zylo z tego co pamietam przy ustawianiu zadan(a chyba tak samo jest przy tworzeniu miast przez administratorow) jest chlonnosc rynku mozna ja ustawiac w wartosciach pomiedzy 2 a 9 co jest juz uwzglednione we wzorach szeryfa. Problem w tym, ze jest to niewielki zakres zmian w stosunku do ustawienia liczby mieszkancow miasteczka. Dodatkowo jest migracja i np w przypadku Akuku city liczba mieszkancow na koniec wzrasta 6 krotnie..
wypowiedzi: 715
wątków: 56
...
25.05.2012 (Pt) 16.35 (4376 dni temu)
To może zrobić zmiany w polu manewrowania tą krotnością...

Uważam, że jeśli występujesz z propozycją zmiany systemu przeliczania, która zmieniłaby zupełnie przebieg rozgrywek w wielu miastach (w tej chwili np różnica pomiędzy ludnością początkową w ep69 i ft jest około 25-krotna, chłonność rynku eksportowego w jednym przypadku jest 2-krotna, w drugim 7-krotna) to musi to być znacznie lepiej uzasadnione niż wydaje mi sie sensowne jezeli import z zewnatrz tez jest uzalezniony od liczby mieszkancow .
wypowiedzi: 99
wątków: 16
...
25.05.2012 (Pt) 19.41 (4375 dni temu)
Bardziej bym dazyl do tego, ze skoro w naszym miasteczku jest migracja to dlaczego nie mialbo jej byc w miasteczku eksportowym. Niekoniecznie ona musi byc zalezna od liczby mieszkancow naszego miasta(wrecz powinno byc niezalezne) ale moglaby sie ona tez zmieniac przez co zmienialaby sie tez chlonnosc rynku eksportowego.
Swoja droga nie koniecznie musi byc ona dodatnia.

Po przemysleniu moj pomysl ewoluowal do koncepcji wprowadzenia nowego wspolczyninika migracji w miasteczku eksportowym.

dla krów:
=stara cena*(1+0,14*(1-((łączny eksport+4)/(15* chłonność rynku*wspolczynnik_migracji))^0,5))

owce:
=stara cena*(1+0,14*(1-((łączny eksport+8)/(30* chłonność rynku*wspolczynnik_migracji))^0,5))

zboże:
=stara cena*(1+0,13*(1-((łączny eksport+300)/(1500* chłonność rynku*wspolczynnik_migracji))^0,5))

W ten sposob w starych miasteczkach wspolczynnik_migracji ustawiony bylby na 1 co nie powodowaloby w nich zmian, a nowych moznaby sie nim bawic .


osbona propozycja to:
Umozliwic ujemna migracje wsrod ustawianych parametrow miasta?
Drużyna Epikura
wypowiedzi: 323
wątków: 13

:)
25.05.2012 (Pt) 20.23 (4375 dni temu)
Ujemna migracja super, jeszcze aby można było ją ustawić tak aby nie było wiadomo, od którego przeliczenia się zacznie albo odwrotnie najpierw ujemna (losowo). Ciekawie by to wyglądało
wypowiedzi: 205
wątków: 7
:)
25.05.2012 (Pt) 20.55 (4375 dni temu)
czytam i czytam i coraz bardziej się cieszę mam nadzieję,że dacie radę przepchnąć te zmiany może być ciekawie
jestem za
wypowiedzi: 2960
wątków: 471

ceny eksportowe, imigracja, import...
28.05.2012 (Pn) 12.19 (4373 dni temu)
no to po kolei:
- ceny eksportowe - nie widze żadnego uzasadnienia merytorycznego, by cena eksportowa miała mieć jakąkolwiek korelację z imigracją w mieście. bo to przecież osobne rzeczy. fakt jest, że właściciele miast nie mogą sami zmienić tych parametrów - jeśli jest taka potrzeba, to piszcie do mnie na PW to zmienię te parametry dla konkretnego miasta. ta chłonność miasta eksportowego może być określona bardzo wysoko - wtedy nawet bardzo duży eksport nie bedzie wpływał na cenę eksportową. ale samej formuły liczenia nie chcę zmieniać.

- imigracja - może być ujemna. właściciele miast mogą ją sami ustawiać.

- import - zależy od liczby mieszkańców w mieście i róznicy między ceną lokalną a eksportową. a nie zależy od chłonności eksportowej jak pisał zylo.
  
wypowiedzi: 99
wątków: 16
ceny eksportowe
01.06.2012 (Pt) 19.33 (4368 dni temu)
@szeryf

w drugim poscie sam napisalem, ze miasteczka nie powinny miec korelacji wzgledem siebie. Wnioskowalem jednak aby wystepowala tez osobna migracja w miasteczku eksportowym co wplywaloby tez na chlonnosc tego rynku.



Forum >> koncepcje i dalszy rozwój >> Zmiana cen eksportowych