gry online

 tematów: 33      wątków: 2617      wypowiedzi: 27.803
autor: fraza:
jeśli chcesz brać udział w dyskusji zaloguj się: użytkownik: hasło:
Podsumowanie aktywności na forum w ciągu ostatnich 24 godzin

Forum >> koncepcje i dalszy rozwój >> Questy - czytaj stuningowane "cele miesięczne"...

system automatycznej korekty błędów

autor treść
wypowiedzi: 16
wątków: 2
Questy - czytaj stuningowane "cele miesięczne"...
31.08.2013 (So) 17.03 (3899 dni temu)
Witam Wszystkich!

Mam taki pomysł prosto z gier RPG odnośnie celów miesięcznych. Myślę że pomysł, a raczej jego realizacja przez graczy wywoła w nich dreszcz emocji. Pomysł jest prosty, można rzec jest on przekalkowany z gier komputerowych, a polega na tym, że:

1. Każdy gracz do 5 dnia miesiąca może zaakceptować Quest miesięczny.
2. Każdy może wybrać z 3 poziomów trudności Questu.
3. Za wykonanie najprostszego dostaje małą nagrodę (np: 1 cegiełkę, czy 1 dzień abonamentu), a za jego nie wykonanie nie dostaje żadnej kary.
4. Za wykonanie zadania o średniej trudności nagrodę dostaję w przybliżeniu jak teraz, lecz za nie wykonanie dostaje karę, np : 1% PD.
5. Za wykonanie questa najtrudniejszego (a musi on być naprawdę trudny - np: wygrana w 10 miastach, zdobycie farmera miesiąca, podwojenie PD) dostaje bardzo dużą nagrodę, np: +10% PD lub np: abonament miesięczny. Lecz jeśli go nie wykona, dostaje też dużą karę, np: -10% PD.
6. I najważniejsze - treść Questów w każdej trudności są widoczne dla gracza przed ich wyborem - więc wie co musi wykonać by dostać nagrodę.

Co sądzicie o tym rozwiązaniu? Czekam na konstruktywną krytykę lub wyrazy uwielbienia
wypowiedzi: 184
wątków: 4
.
31.08.2013 (So) 17.34 (3899 dni temu)
Trochę Cię fantazja poniosła przy najtrudniejszym Już widzę jak ludzie mający xx tysięcy doświadczenia je w miesiąc podwajają

Co do samego pomysłu to ciężko mi się odnieść,bo cel miesięczny traktuję tylko jako ewentualny miły dodatek i bez niego spokojnie bym przeżył
oceny:   
wypowiedzi: 16
wątków: 2
Podwojenie PD
31.08.2013 (So) 17.45 (3899 dni temu)
Nie każde zadanie, dla każdego w danym czasie - właśnie po to napisałem że najważniejszą zasadą w pomyśle jest gra w otwarte karty - jaki cel i jaka nagroda i kara powinny być określone przed decyzją wyboru. A co do konkretnego "podwojenia PD", to ja je wykonałem z 6tysięcy do 13 tysięcy PD. Wiadomo, osoba która ma 92 tysiące PD, gdy dostanie Questa na "podwojenie" po prostu wybierze Quest o średnim poziomie trudności. Tak jak w życiu, niektórzy stawiają nam wymagania, których nawet gdybyśmy stanęli na rzęsach nie wykonamy - wtedy olewamy sprawę, i wybieramy cele realne do spełnienia na dany czas. Natomiast dla osoby mającej 500 PD, to wyzwanie jest trudne ale jak najbardziej wykonalne, i taka osoba jak go wykona będzie miała mnóstwo satysfakcji.
wypowiedzi: 184
wątków: 4
#
31.08.2013 (So) 18.33 (3899 dni temu)
Ale ile gier grałeś,żeby podwoić PD ? I zobacz jak dobry jesteś - nie każdy jest takim asem jak Ty Niektórzy sobie ciułają punkty powolutku. Do tego sam wykluczasz elitę farmy z trudnego wyzwania - a aktualne cele są do spełnienia przez każdego. Na niższych poziomach trudności da się podwoić PD, ale ja np. nie wyobrażam sobie,żebym teraz dał radę podwoić PD. Nie dość,że musiałbym grać pewnie z 20 gier dziennie, wygrywać 3/4 to jeszcze mieć z kim grać A nie każde miasto lubię
wypowiedzi: 16
wątków: 2
Wykluczenie
31.08.2013 (So) 18.44 (3899 dni temu)
Szczerze ja też obecnie nie wyobrażam sobie bym mógł podwoić swoje PD - za dużo go już. Ale jak już pisałem, nie każde zadanie dla każdego w aktualnym czasie. Nie wykluczam jednak żadnej z grup z Questów w ogóle. O ile można sobie wyobrazić średnio zaawansowanego gracza z 500 PD który podwaja swoje PD, to o tyle nie potrafię sobie wyobrazić tego samego gracza, który wygrywa w 10 miastach, albo zdobywa Farmera Miesiąca. Nikogo nie wyklucza więc ten system w ogóle, bo jedni mają szanse na to, a inni na co innego. Daleki jestem od wykluczania elity, czy tym bardziej początkujących graczy.
wypowiedzi: 236
wątków: 5
.
01.09.2013 (Nd) 11.32 (3898 dni temu)
obecnie cele są malutkim dodatkiem do gier, które spokojnie traktuje się jakos doatkowy bonus, bo zazwyczaj się je zalicza. a tak stały by się czymś wymuszonym i każdy by się musiał spinać żeby je zaliczać i skupiać się głównie na nich, a pewnie nie jednego zmuszałyby do czegoś czego nie lubi
wypowiedzi: 16
wątków: 2
Ciut trudniej
01.09.2013 (Nd) 22.51 (3898 dni temu)
Właściwie po przemyśleniu sprawy - po co grzebać w czymś co się sprawdza. Może z Questami byłoby lepiej, lecz pewności nie ma, a to co jest teraz sprawdza się dość dobrze. Ale jednego broniłbym jak niepodległości - niech questy będą ciut trudniejsze dla graczy z wysokim PD, bo moja siostra, z tego co mi opowiadała, zaliczyła jeden 2 dnia miesiąca, a drugi pierwszego, a ja sam zaliczyłem jeden 1. drugi gdzieś 4. Ja rozumiem, że cele miesięczne dla początkujących graczy powinny być proste, ale osoba która ma 10tyś PD powinna mieć je trochę trudniejsze. I tu nie chodzi o większą nagrodę, ale o jakiś wysiłek, by je zrealizować, by i satysfakcja była z jego osiągnięcia. Niech zresztą się wypowiedzą gracze z ok 10tyś PD - a grający regularnie, w jakim czasie im się ta sztuka udaje - stawiam 10 piw że lwia większość realizuje je w pierwszym tygodniu, jak tylko grają regularnie.
wypowiedzi: 38
wątków: 0
a więc...
01.09.2013 (Nd) 23.02 (3898 dni temu)
a ja nie zaliczyłem celu w poprzednim miesiącu
ale zgadzam się z tym, że powinno być trochę trudniej czasami zdarzy się że jedna gra potrafi załatwić sprawę celu, a to chyba nie o to powinno chodzić
wypowiedzi: 2960
wątków: 471

cele miesięczne.
01.09.2013 (Nd) 23.32 (3898 dni temu)
no to może przypomnę jakie są cele miesięczne.

generalnie są 4 i są przydzielane każdemu po kolei (rotacyjnie):
1. zdobyć na koniec miesiąca co najmniej X PD. wartość X liczona jest jako pierwiastek kwadratowy z PD gracza, ale w granicach 125-500 punktów.

2. wygrać w 2 lub 3 (dla graczy z abonamentem) normalnych grach

3. zdobyć w jednej grze co najmniej X PD. wartość X liczona jest jako pierwiastek kwadratowy z PD gracza, ale w granicach 25-100 punktów.

4. ten cel jest tylko dla graczy z PD < 5000: wygrać jedną grę w określonym mieście (różne w zależności od PD i posiadania abonamentu).

Cele miesięczne mają motywować do większej aktywności i ewentualnie próbowania gry w nowych miastach.

większym wyzwaniem są raczej cele określone w wymogach na wyższą rangę (http://farmersi.pl/profil.php?z=7&idm=9) - to one są taką 'drabiną' do wspinania. oraz miejsce w rankingu.
  
wypowiedzi: 16
wątków: 2
cele na rangę
02.09.2013 (Pn) 18.03 (3897 dni temu)
Tu się zgodzę: cele na rangę są wyzwaniem. Tak dla przykładu by wygrać gry w 2 lidze, osoba która właśnie założyła konto musi poświęcić co najmniej pół roku (wygrać 4 i 3 ligę i wygrać parę spotkań w drugiej). Tak samo wygrać w 20 miastach, to też bardzo duże wyzwanie, i przed upływem sporego czasu nie da się tego dokonać. W ogóle cele na rangę, są świetne i tu nie ma co zmieniać. No może tylko taki arcymistrz nie ma już tylu wyzwań, lecz kto mu broni dać samemu sobie wyzwanie, np: chcę zdobyć 10 Pucharków



Forum >> koncepcje i dalszy rozwój >> Questy - czytaj stuningowane "cele miesięczne"...