autor |
treść |
wypowiedzi: 73
wątków: 15 |
Jak dziala rynek zboza
20.11.2013 (Śr) 18.41 (3810 dni temu)
Mam pytanko do wszystkich graczy gram w miescie Las Vegas tutaj jest ponizej napisane co posiada miasto ludność 1.974 (+105) bezrobotni 181 (+20) płace 509 (bez zmian) stopy procentowe 21% mieszkańcy posiadają: gotówka $0 (-59.355) ziemia 148 (-26) owce 291 (+4) bawełna 416184 (+49.666) pierwszy raz spotkalem sie z takim czyms aby przy takiej małej liczbie mieszkanców i tak dużą iloscia bawelny w miescie gracz kupujac zaledwie 5 tys zboza za +20 potrafil zawyzyc zboze o +20 we wczesniejszych tuach wystarczyło 2 tys za +20 i zboze szło do góry a w magazynie było 300tys zboza kazdy z 4 graczy produkuje okolo 12tys workow zboza ja daje zboze pkc i nie moge zanizyc zboza. Wydaje misie ze jest cos nie tak grałem kilka razy w farmersi town i tam gdzie na poczatek jest okolo 15 tys ludzi i okolo 500tys workow zboza kupujac nieraz 30 tys zboza za +20 nie szło podbic ceny |
oceny: |
wypowiedzi: 176
wątków: 8
|
.
20.11.2013 (Śr) 19.00 (3810 dni temu)
Ilość bawełny w mieście ma znikome znaczenie przy podbijaniu ceny, jeżeli nikt w tym nie przeszkadza. Ważniejsze jest na pewno to ile bawełny jest kupowane przez miasteczko za -20 a ile za +20 co jest uwarunkowane od liczby mieszkańców. Więc w Farmersi mając kilka razy więcej mieszkańców może robić sporą różnicę. |
|
wypowiedzi: 73
wątków: 15
|
Pytanko
20.11.2013 (Śr) 19.14 (3810 dni temu)
A jak obliczyc różnice ile miasto kupuje za -20 a za +20 |
|
wypowiedzi: 21
wątków: 0
|
...
20.11.2013 (Śr) 19.24 (3810 dni temu)
każdy z mieszkańców chce zjeść rocznie 6 worków zboża i to jest popyt miasteczka po cenie 0 (liczba mieszkańców razy 6) po cenie -20 mnożysz razy 1,1 po cenie -10 mnożysz razy 1,05 po cenie +10 mnożysz razy 0,95 po cenie +20 mnożysz razy 0,9 oczywiście dochodzi do tego ewentualny popyt innych graczy |
oceny: |
wypowiedzi: 74
wątków: 4
|
algorytmy
20.11.2013 (Śr) 19.25 (3810 dni temu)
mieszkańcy kupują zboże po cenie 0 w ilości: il_0 = liczba mieszkańców x 6 po -20 = il_0 x 1,1 po -10 = il_0 x 1,05 po +10 = il_0 x 0,95 po +20 = il_0 x 0,90 ilość zboża w spichlerzu miejskim zwiększa podaż tylko po +10 i +20 |
oceny: |
wypowiedzi: 9
wątków: 0
|
Nie rozumiem:)
22.04.2021 (Cz) 10.21 (1101 dni temu)
Pogubilem się... proszę o pomoc dwóch graczy, ludność miasta dajmy dla uproszczenia: 1000. wyliczając oferty kupna zboża to coś takiego: -20: 6600 -10: 6300 0: 6000 +10: 5700 +20: 5400 Dla uproszczenia dajmy cenę lokalna:5 i eksport tez 5. koszty transportu dajmy 1000. Posiadane zboże: Ty: 3500 worków Opponent: 6500 worków. Kazdy ma spichlerz pomieszczający 5000 worków. Cel jest prosty: Chcesz wygrać masz dużo przewagę krów, więc chcesz zbić cenę zboża. I tutaj zaczyna się problem... Jak daje sprzedaj wszystko po każdej cenie, to w następnej turze cena lokalna rośnie o 10 procent... jeżeli daje sprzedaż worków tylko po najniższej cenie - to nie sprzedaje worków w ogóle i cena rośnie o 10 %... Nikt w tych turach nie eksportował worków... Dlaczego i co zrobić by cena zboża malała? Czy tu chodzi o wypełnianie spichlerza do 5000 i sprzedawanie pozostałej części zboża? I wtedy zawsze cena będzie rosnąć? W sumie nie wiadomo ile opponent ma worków w spichlerzu |
|
wypowiedzi: 44
wątków: 3
|
Po kolei
22.04.2021 (Cz) 12.14 (1100 dni temu)
Wybierana jest cena dająca największy obrót.
Jeśli po +10 uda się sprzedać więcej worków niż po -20, to cena zostanie ustalona na +10.
Odnosząc się do Twoich liczb, łatwo wyobrazić sobie taką sytuację:
Cena: | -20 | -10 | 0 | +10 | +20 Popyt: | 6600 | 6300 | 6000 | 5700 | 5400 Podaż: | 5600 | 2100 | 2300 | 7000 | 7200
Jak widzisz, większy obrót będzie po +10, bo tam zostanie sprzedane 5700 worków (reszta po 0, albo do spichlerza), a po -20 sprzedane byłoby 5600 worków.
Jeśli chciałbyś obniżyć cenę zboża, to musiałbyś zaoferować więcej worków na sprzedaż po -20, tak, żeby podaż była większa niż podaż po +10 (>5700 worków).
Samo zbieranie worków w spichlerzu nie sprawi, że cena będzie się podnosić - ta jest wciąż zależna od popytu i podaży. Żeby mieć pewność, że cena zboża się podniesie do +20, obrót po tej cenie musi być większy niż po wszystkich pozostałych. Robi się to tak, że po +20 należy złożyć ofertę zakupu, dla Twoich liczb musiałoby to być >1200 worków. W takiej sytuacji moglibyśmy, przykładowo, osiągnąć coś takiego:
Cena: | -20 | -10 | 0 | +10 | +20 Popyt: | 6600 | 6300 | 6000 | 5700 | 6610 Podaż: | 9000 | 9100 | 9200 | 9300 | 6605
Najwyższy obrót będzie po +20. A co z graczem, który kupował zboże? Kupi 1200 worków, produkcja trafi do spichlerza, a worki niemieszczące się do spichlerza zostaną sprzedane po cenie 10% niższej, niż nowo ustalona cena. |
|
wypowiedzi: 9
wątków: 0
|
dzieki
24.04.2021 (So) 07.26 (1099 dni temu)
chyba zrozumiałem, poza jednym, skoro jest dwóch graczy i jeden wyprzedaje zboże po cenie załóżmy +10 i +20 a drugi po -20 to podaż dla pozostałych cen nie powinna być 0? |
|
wypowiedzi: 44
wątków: 3
|
Mieszkańcy
24.04.2021 (So) 10.15 (1099 dni temu)
Mieszkańcy też produkują zboże i chcą je sprzedać |
|