gry online

 tematów: 33      wątków: 2617      wypowiedzi: 27.803
autor: fraza:
jeśli chcesz brać udział w dyskusji zaloguj się: użytkownik: hasło:
Podsumowanie aktywności na forum w ciągu ostatnich 24 godzin

Forum >> mechanizm gry >> Jak dziala rynek zboza

system automatycznej korekty błędów

autor treść
wypowiedzi: 73
wątków: 15
Jak dziala rynek zboza
20.11.2013 (Śr) 18.41 (3810 dni temu)
Mam pytanko do wszystkich graczy gram w miescie Las Vegas tutaj jest ponizej napisane co posiada miasto

ludność 1.974 (+105)
bezrobotni 181 (+20)
płace 509 (bez zmian)
stopy procentowe 21%
mieszkańcy posiadają:
gotówka $0 (-59.355)
ziemia 148 (-26)
owce 291 (+4)
bawełna 416184 (+49.666)

pierwszy raz spotkalem sie z takim czyms aby przy takiej małej liczbie mieszkanców i tak dużą iloscia bawelny w miescie gracz kupujac zaledwie 5 tys zboza za +20 potrafil zawyzyc zboze o +20 we wczesniejszych tuach wystarczyło 2 tys za +20 i zboze szło do góry a w magazynie było 300tys zboza kazdy z 4 graczy produkuje okolo 12tys workow zboza ja daje zboze pkc i nie moge zanizyc zboza. Wydaje misie ze jest cos nie tak grałem kilka razy w farmersi town i tam gdzie na poczatek jest okolo 15 tys ludzi i okolo 500tys workow zboza kupujac nieraz 30 tys zboza za +20 nie szło podbic ceny
oceny:   
wypowiedzi: 176
wątków: 8
.
20.11.2013 (Śr) 19.00 (3810 dni temu)
Ilość bawełny w mieście ma znikome znaczenie przy podbijaniu ceny, jeżeli nikt w tym nie przeszkadza.
Ważniejsze jest na pewno to ile bawełny jest kupowane przez miasteczko za -20 a ile za +20 co jest uwarunkowane od liczby mieszkańców. Więc w Farmersi mając kilka razy więcej mieszkańców może robić sporą różnicę.
wypowiedzi: 73
wątków: 15
Pytanko
20.11.2013 (Śr) 19.14 (3810 dni temu)
A jak obliczyc różnice ile miasto kupuje za -20 a za +20
wypowiedzi: 21
wątków: 0
...
20.11.2013 (Śr) 19.24 (3810 dni temu)
każdy z mieszkańców chce zjeść rocznie 6 worków zboża i to jest popyt miasteczka po cenie 0 (liczba mieszkańców razy 6)
po cenie -20 mnożysz razy 1,1
po cenie -10 mnożysz razy 1,05
po cenie +10 mnożysz razy 0,95
po cenie +20 mnożysz razy 0,9

oczywiście dochodzi do tego ewentualny popyt innych graczy
oceny:   
wypowiedzi: 74
wątków: 4
algorytmy
20.11.2013 (Śr) 19.25 (3810 dni temu)
mieszkańcy kupują zboże po cenie 0 w ilości:
il_0 = liczba mieszkańców x 6
po -20 = il_0 x 1,1
po -10 = il_0 x 1,05
po +10 = il_0 x 0,95
po +20 = il_0 x 0,90

ilość zboża w spichlerzu miejskim zwiększa podaż tylko po +10 i +20
oceny:   
wypowiedzi: 9
wątków: 0

Nie rozumiem:)
22.04.2021 (Cz) 10.21 (1101 dni temu)
Pogubilem się... proszę o pomoc

dwóch graczy, ludność miasta dajmy dla uproszczenia: 1000.

wyliczając oferty kupna zboża to coś takiego:

-20: 6600
-10: 6300
0: 6000
+10: 5700
+20: 5400

Dla uproszczenia dajmy cenę lokalna:5 i eksport tez 5.
koszty transportu dajmy 1000.

Posiadane zboże:

Ty: 3500 worków
Opponent: 6500 worków.

Kazdy ma spichlerz pomieszczający 5000 worków.

Cel jest prosty: Chcesz wygrać masz dużo przewagę krów, więc chcesz zbić cenę zboża.


I tutaj zaczyna się problem... Jak daje sprzedaj wszystko po każdej cenie, to w następnej turze cena lokalna rośnie o 10 procent... jeżeli daje sprzedaż worków tylko po najniższej cenie - to nie sprzedaje worków w ogóle i cena rośnie o 10 %... Nikt w tych turach nie eksportował worków...

Dlaczego i co zrobić by cena zboża malała?

Czy tu chodzi o wypełnianie spichlerza do 5000 i sprzedawanie pozostałej części zboża? I wtedy zawsze cena będzie rosnąć? W sumie nie wiadomo ile opponent ma worków w spichlerzu
Gildia Grabieżców
wypowiedzi: 44
wątków: 3

Po kolei
22.04.2021 (Cz) 12.14 (1100 dni temu)
Wybierana jest cena dająca największy obrót.

Jeśli po +10 uda się sprzedać więcej worków niż po -20, to cena zostanie ustalona na +10.

Odnosząc się do Twoich liczb, łatwo wyobrazić sobie taką sytuację:

Cena: | -20 | -10 | 0 | +10 | +20
Popyt: | 6600 | 6300 | 6000 | 5700 | 5400
Podaż: | 5600 | 2100 | 2300 | 7000 | 7200

Jak widzisz, większy obrót będzie po +10, bo tam zostanie sprzedane 5700 worków (reszta po 0, albo do spichlerza), a po -20 sprzedane byłoby 5600 worków.

Jeśli chciałbyś obniżyć cenę zboża, to musiałbyś zaoferować więcej worków na sprzedaż po -20, tak, żeby podaż była większa niż podaż po +10 (>5700 worków).


Samo zbieranie worków w spichlerzu nie sprawi, że cena będzie się podnosić - ta jest wciąż zależna od popytu i podaży. Żeby mieć pewność, że cena zboża się podniesie do +20, obrót po tej cenie musi być większy niż po wszystkich pozostałych. Robi się to tak, że po +20 należy złożyć ofertę zakupu, dla Twoich liczb musiałoby to być >1200 worków. W takiej sytuacji moglibyśmy, przykładowo, osiągnąć coś takiego:

Cena: | -20 | -10 | 0 | +10 | +20
Popyt: | 6600 | 6300 | 6000 | 5700 | 6610
Podaż: | 9000 | 9100 | 9200 | 9300 | 6605

Najwyższy obrót będzie po +20.
A co z graczem, który kupował zboże? Kupi 1200 worków, produkcja trafi do spichlerza, a worki niemieszczące się do spichlerza zostaną sprzedane po cenie 10% niższej, niż nowo ustalona cena.
wypowiedzi: 9
wątków: 0

dzieki
24.04.2021 (So) 07.26 (1099 dni temu)
chyba zrozumiałem, poza jednym, skoro jest dwóch graczy i jeden wyprzedaje zboże po cenie załóżmy +10 i +20 a drugi po -20 to podaż dla pozostałych cen nie powinna być 0?
Gildia Grabieżców
wypowiedzi: 44
wątków: 3

Mieszkańcy
24.04.2021 (So) 10.15 (1099 dni temu)
Mieszkańcy też produkują zboże i chcą je sprzedać



Forum >> mechanizm gry >> Jak dziala rynek zboza