gry online

 tematów: 33      wątków: 2617      wypowiedzi: 27.803
autor: fraza:
jeśli chcesz brać udział w dyskusji zaloguj się: użytkownik: hasło:
Podsumowanie aktywności na forum w ciągu ostatnich 24 godzin

Forum >> drużyny >> gry drużynowe

system automatycznej korekty błędów

autor treść
wypowiedzi: 2960
wątków: 471

gry drużynowe
09.08.2007 (Cz) 13.29 (6186 dni temu)
w związku z wprowadzeniem gier drużynowych opis gry został odpowiednio rozszerzony:

http://farmersi.pl/opis_gry.php?op=2&id=8&idm=2

Gry drużynowe

Gry drużynowe odbywają się w miastach drużynowych, oznaczonych na mapie zielonym znacznikiem. Każde takie miasto ma inną konfigurację - np. w Richmond (1832r.) walczą 2 drużyny po 3 osoby, a w St. Louis (1848r.) są rozgrywki na 3 drużyny po 3 osoby. Do gier drużynowych zapisywać drużynę może tylko jej lider. Gdy drużyna jest już zapisana, jej członkowie sami zapisują się do rozgrywki, aż do wyczerpania limitu miejsc zarezerwowanych dla danej drużyny.

Rozgrywki drużynowe różnią się nieco od gier indywidualnych. Wynikiem ostatecznym rozgrywki jest suma PD zdobyta przez członków każdej drużyny - wygrywa ta drużyna, której członkowie zdobędą najwięcej PD, a wynik zapisywany jest na konto drużyny jako 'PD drużynowe'. Wyniki indywidualne graczy nie są istotne (PD nie jest graczom naliczane, a wyniki gier drużynowych nie są uwzględniane w statystykach indywidualnych graczy). Ponadto gracze mają możliwość ustalania strategii drużynowej, wykorzystując 'komentarze drużynowe', widoczne tylko dla członków danej drużyny. Dodatkową opcją jest też możliwość dokonywania przekazów gotówki między graczami jednej drużyny. Darowizna dokonywana jest od razu i pobierany jest od niej podatek 5% (czyli gracz obdarowany otrzymuje 95% kwoty wysłanej przez gracza obdarowującego).

Zarówno w miastach drużynowych jak i w dziale 'statystki' liczone są osobno zwycięstwa w grach drużynowych. Rozgrywki te wymagają innego podejścia, mającego na uwadze ogólny wynik końcowy drużyny, a nie wyniki indywidualne graczy. Tylko w rozgrywkach drużynowych gracze mogą skrycie ustalać strategię, a transfery gotówki umożliwiają realizację wspólnych projektów (np. 3 gracze 'zrzucają się' na zakup drogiej inwestycji i promują gracza o niskim PD, by on osiągnął jak najwyższy wynik dla drużyny).



http://farmersi.pl/opis_gry.php?op=2&id=7&idm=2

Aby gra była przyjemna dla wszystkich zabronione jest:

* granie przez jedną osobę kilkoma kontami gracza w jednej rozgrywce oraz prowadzenie przez jedną osobę kilku kont graczy, z których więcej niż jeden należałby do drużyny,
* niejawne współpracowanie między graczami (można ustalać wspólną strategię tylko na forum rozgrywki, wyjątkiem są gry drużynowe),
* umieszczanie wulgarnych lub obraźliwych wypowiedzi na forum gry lub podczas rozgrywki.
  
wypowiedzi: 2960
wątków: 471

bonusy drużynowe
09.08.2007 (Cz) 14.11 (6186 dni temu)
PD drużynowe, zdobywane przez drużynę w rozgrywkach drużynowych, będzie punktem wyjścia dla bonusów drużynowych.
Wg naszej koncepcji, gdy PD drużynowe przekroczy odpowiednie progi, drużyna będzie mogła wybrać sobie bonus, który by obowiązywał w rozgrywkach drużynowych. Analogicznie jak z bonusami graczy.

Jakie jest wasze zdanie na ten temat?
w szczególności:
- czy bonusom drużynowym powinno towarzyszyć odpowiednie utrudnienie, czy nie?
- czy te bonusy powinny działać tylko w grach drużynowych, czy również w indywidualnych?
- jakie bonusy? jak je nazwać i jak powinny działać?

ogólnie chodzi o to, by:
- drużyny rozwijały się, podobnie jak gracz. i nie chodzi tylko o liczbę członków.
- by każda drużyna miała inny charakter. drużyna hodowców, drużyna złodziejów, drużyna kupców, drużyna rolników....

wszelkie pomysły mile widziane.
  
Drużyna Epikura
wypowiedzi: 695
wątków: 124

Zachęta
09.08.2007 (Cz) 14.29 (6186 dni temu)
Mnie brakuje mechanizmu, który dawałby korzyść indywidualnym graczom.
Tzn.:
- doświadczenie zdobyte w drużynie, powinno w jakiś sposób oddziaływać na indywidualne PD gracza i jego bonusy.

Byłaby to jakaś zachęta dla graczy do udziału w drużynach i rozgrywkach drużynowych.

Natomiast nie powinno to działać w drugą stronę.
PD i indywidualne bonusy nie powinny mieć wpływu na "punktację" drużynę.
wypowiedzi: 178
wątków: 8
-
09.08.2007 (Cz) 14.36 (6186 dni temu)
ale jesli w rozgrywkach druzynowych liczy się wynik druzyny, to moze być korzystne np. by jeden gracz się poswiecił, szkodząc przeciwnikom i pomagajac swojej drużynie.
jakby to było negatywnie punktowane, to nikt by się nie poświecał, bo nie chciałby tracic.

odnośnie drugiej tezy - a czym jest druzyna jesli nie sumą swoich członków? kazdy z nich w jakiś sposób wpływa na drużynę, jest jej częścią. jego pd i bonusy mogą być bardzo ważne w rozgrywkach drużynowych.

wydaje mi sie, że najlepsza strategia na wygrywanie rozgrywek drużynowych byłoby wykorzystanie gracza z niskim PD, by przy pomocy innych członkow wygrał rozgrywkę, dużo zarabiając PD dla druzyny. trzeba tylko się starać by pozostali nie mieli za dużych spadków...
Drużyna Epikura
wypowiedzi: 695
wątków: 124

Nieporozumienie
09.08.2007 (Cz) 15.02 (6186 dni temu)
Chyba mnie trochę opacznie zrozumiałeś.

Wg obecnych zasad (jezeli dobrze je zrozumialem) indywidualne PD nie mają wpływu na bonusy dla druzyny.

Doświadczenie druzyny (np. PD druzynowe, bonusy) ma sie liczyc tylko w rozgrywkach druzynowych.
Czyli słaba gra (podobnie jak dobra) w druzynie nie przelozy sie na Twoje indywidualne PD.

Ale gdyby "zdobycze" grupowe w "jakiś" sposob przekladaly się na indywidualne "bonusy, PD" to mogloby to byc dodatkowa zachęta do udzialu w grach zespolowych.
Obecnie jakos tlumy nie walą do druzyn.
wypowiedzi: 31
wątków: 6

za szeryfem
09.08.2007 (Cz) 15.20 (6186 dni temu)
A mi podoba się pomysł szeryfa. Rozgrywki drużynowe z punktacją tylko dla drużyn oraz bonusy tylko dla drużyn w rozgrywkach drużynowych.

Rozgrywka drużynowa jest najbardziej oryginalna ze wszystkich, a zatem tak czy siak powinna przyciągać ludzi.

Same Bonusy powinny być jak najbardziej proste, np. dodatnie dla sprzedaży zboża. A nazwy mogą odpowiadać bonusom łatwo:
Przedsiębiorstwo Handlowe - Eksport i sprzedaż po wyższych cenach, zakup po niższych o kilk %.

Ranczo - Wyższa rozrodczość krów, więcej mięsa, więcej mleka.

Biuro nieruchomości - Tańsze sklepy, bary itp.

Gang - Tańsi kowboje i większa siła ataku/obrony

P.S
Karlos mógłbyś się wpisać na St. Louis bo na jedną osobe z twojej drużyny czekamy.
Drużyna Epikura
wypowiedzi: 695
wątków: 124

St. Louis
09.08.2007 (Cz) 16.05 (6186 dni temu)
Pracuję nad tym intensywnie.
Prawdopodobnie do 17.00 zgłosi się brakujący zawodnik.
wypowiedzi: 2960
wątków: 471

bonusy drużynowe c.d.
09.08.2007 (Cz) 17.11 (6186 dni temu)
3 koncepcje:

A) Może zrobić tak, że przed każdą rozgrywką drużynową lider drużyny mógłby 'wykupić' bonus na daną rozgrywkę za pewną kwotę drużynowych PD? (bonusy jednorazowe)
Inwestowałby drużynowe PD po to, by zwiększyć szansę na wygraną i zdobycie kolejnych PD. Byłby swoisty cennik bonusów to wyboru w rozgrywce.

B) Bonusy trwałe i bonus drużynowy działałby również w rozgrywkach indywidualnych.
By jednak nie naruszało to polityki równych szans musiałoby być wprowadzone równoważące utrudnienie (przynajmniej w rozgrywkach indywidualnych) - np. wyższa cena eksportowa zboża o 5%, ale niższa rozrodczość zwierząt o 10%.
Przy bonusach drużynowych też bym był za zasadą równoważącego utrudnienia. Jak uważacie?

C) Tylko bonusy drużynowe, trwałe i dobrowolne (możnaby nie wybrać w ogóle), a drużyna otrzymywałaby w opisie odpowiedni przymiotnik, np.:
- przedsiębiorcza: niższe ceny inwestycji o 5%, wyższe koszty transportu na rynek eksportowy o 25%
- hodowlana: wyższa rozrodczość zwierząt o 10%, niższe plony o 5%
- agresywna: niższe koszty kowbojów o 40%, wyższe koszty inwestycji o 10%
- rolnicza: wyższe plony o 5%, mniejsza produkcja mleka/owiec o 5%.

Wiadomo, że narzucałoby to drużynie pewną strategię - korzystać z bonusów, unikać utrudnień. Statystycznie zwiększałoby szansę na wygraną, ale przeciwnicy mogliby się domyślać strategii.
  
Drużyna Epikura
wypowiedzi: 695
wątków: 124

Bonusy indywidualne w grach drużynowych
09.08.2007 (Cz) 17.16 (6186 dni temu)
Coś przegapiłem w dotychczasowych dyskusjach.

Wydawało mi się, że indywidualne PD i bonusy nie mają wpływu na gry drużynowe.
A po zapisaniu się do miasta drużynowego widzę, że jest tak jak w grach indywidualnych.
wypowiedzi: 2960
wątków: 471

bonusy
09.08.2007 (Cz) 17.36 (6186 dni temu)
tylko w grach pojedynkowych bonusy i utrudnienia nie działają - by dwóch graczy miało zawsze identyczne warunki, a wynik pojedynku zależał wyłącznie od ich decyzji.

w drużynach wręcz przeciwnie - trzeba grać drużynowo wykorzystywać atuty poszczególnych graczy. dzielić się zadaniami, wykorzystywać bonusy... teamworking.
  
wypowiedzi: 59
wątków: 17

chmiel..
09.08.2007 (Cz) 21.40 (6186 dni temu)
Czytam uwaznie pomysly na bonusy, ale plynny chmiel nie daje mi spokoju i maci w glowie i czegos nie rozumiem
Wykorzystanie bonusow indywidualnych w rozgrywkach druzynowych jest ok. Gra zespolowa i znalezienie atutow graczy z druzyny (moze sie nagle okazac, ze na walke zostana wysylani tylko zieloni, bo oni moga wydobyc duze PD, przy dobrej wspolpracy pozarozgrywka z leadami grupy).
Nie rozumiem tylko czemu PD grupy moze wplywac na rozgrywki indywidualne? Gry grupowe i gry indywidualne to dwa niezalezne twory i nie nalezy tego laczyc. Jesli druzyna gracza druzyny X zdobyla bonux Y, to dlaczego gracz Z, ktory jeszcze nie gral w zadna rozgrywke druzynowa bedzie obciazony 'bonusem' Y? Ok, jak mu sie nie podoba, to zmieni druzyne, pojdzie sobie gdzie indziej.. wyniesie przy okazji moze jakas istotna wiedze.. eh.. i znowu ogame

Pytanie, ktore mi sie pojawilo, to jak wybrac bonus dla grupy? Powiedzmy ze mamy jak teraz ~5 roznych indywidualnych bonusow. A teraz bedzie to odgornie wybieral leader? W mojej druzynie nie mam problemow, bo leadem jest przemko, ale w innych grupach/sektach/druzynach moze byc zagwostka czy to co wybral zalozyciel jest wlasciwe dla mnie.. moze sie jednak przeniose do przemka
Drużyna Epikura
wypowiedzi: 695
wątków: 124

A ja wlasnie tego nie rozumiem
09.08.2007 (Cz) 22.12 (6186 dni temu)
Jeżeli akceptuje się wykorzystanie bonusow indywidualnych w grze zespolowej ("i to jest OK" - nie wiem czemu - Karlos), to dlaczego w druga strone jest źle ?

Może jednak wrócimy do propozycji nie mieszania jednego z drugim ?
Tak jak słusznie napisał Hovard:
"Gry grupowe i gry indywidualne to dwa niezalezne twory i nie nalezy tego laczyc".

No, ale z drugiej strony jeżeli większy fan gracze będą mieli z wymieszania tej duzej ilości bonusow (w poprzek, rownolegle i na krzyz) i roznych mozliwosci inwestycyjnych to niech tak będzie.
Gracze sami wybiora w co i w jakim miescie chca grać.
wypowiedzi: 588
wątków: 61

:)
09.08.2007 (Cz) 22.35 (6186 dni temu)
Ja bym była za tym, zeby w grach drużynowych występował TYLKO bonus drużynowy. W sumie wiem, że moja drużyna zrobiła pewien błąd w tej rozgrywce, należało wystawić słabszych graczy, któzy nie mają zabranej ziemi, nie mają żadnych utrudnień. Przecież ich decyzjami można kierować nie biorąc udziału w grze. Bo co np. zrobić, gdy się dojdzie do wniosku, ze dobrą strategią jest uprawa zboża, a każdy członek "reprezentacji" drużyny ma bonus związany z hodowlą? Na dodatek startuje z 2, 3 działkami mniej?
wypowiedzi: 31
wątków: 6

lalki
09.08.2007 (Cz) 22.48 (6186 dni temu)
I tu dochodzimy do konkluzji, że w następnych rozgrywkach do gry wystawi się lalki, czyli graczy o niskim pd, manipulowanych przez bardziej doświadczonych graczy lub w ogóle drugie profile tych graczy, dla niższego pd.

Aż strach się bać i nie wiem jak mozna to rozwiązać.
Drużyna Epikura
wypowiedzi: 695
wątków: 124

"Figuranci"
09.08.2007 (Cz) 23.10 (6186 dni temu)
To niezgodne z zasadami mojej drużyny.
Strategie ustalają gracze podczas rozgrywki.
Nikt im nie będzie patrzył na ręce.
ATSD to jak można legalnie obserwować grę nie będąc jej uczestnikiem ?
wypowiedzi: 2960
wątków: 471

bez przesady
09.08.2007 (Cz) 23.11 (6186 dni temu)
mam nadzieje, że zachowacie jednak zdrowy rozsądek i każdy będzie grał za siebie. inaczej nie będzie to miało sensu. przecież nie chodzi o to by wygrywać za wszelką cenę i wykorzystywać chwyty poniżej pasa.
nadużycia będą karane. oko szeryfa będzie wszędzie, a algorytmy szpiegujące będą na was patrzeć.
  
wypowiedzi: 588
wątków: 61

Przesada?
09.08.2007 (Cz) 23.33 (6186 dni temu)
Z doświadczenia wiem, że ludzie nie uznają czegoś takiego jak przesada, gdy sa jakieś punkty do zdobycia. Niestety. Więc może być różnie, również niestety.
wypowiedzi: 31
wątków: 6

Bezkarnie
10.08.2007 (Pt) 14.09 (6185 dni temu)
Nie da się wyśliedzić czy ktoś oszukuje, bo trzebaby władać GG. Tak jak Izyda, z doświadczenia wiem, że przekręty będą zawsze tam, gdzie będą mogły się pojawić.
wypowiedzi: 44
wątków: 2
10.08.2007 (Pt) 15.01 (6185 dni temu)
Kolejny dzień, Drużyna Epikura blokuje rozgrywkę drużynową w Richmond. Jest tak komplet drużyn, ale nie ma uczestników. Szeryfie proszę o interwencję, inni też chcą pograć!
wypowiedzi: 2960
wątków: 471

-
10.08.2007 (Pt) 15.36 (6185 dni temu)
Epikur został wypisany z tego miasta. Możecie zapisać inną rozgrywkę.

Starajcie się, by takie sytuacje już się nie powtarzały.
  
wypowiedzi: 65
wątków: 3

...
10.08.2007 (Pt) 18.35 (6185 dni temu)
to było niechcący bo Karlos wyjechał czy cus i chciał pewnie zostawic nam mozliwosc grania.
W imieniu drużyny przepraszam.
Pozdro
wypowiedzi: 44
wątków: 2
10.08.2007 (Pt) 19.59 (6185 dni temu)
OK.
Drużyna Epikura
wypowiedzi: 695
wątków: 124

Blokowanie miast
10.08.2007 (Pt) 20.34 (6185 dni temu)
Żeby taka sytuacja się nie powtarzała częściej, proponuję ustanowić jakiś automat czasowy na "blokowanie".
Bo z tego co widzę, to teraz inna drużyna nie może zebrać kompletu.
wypowiedzi: 44
wątków: 2
10.08.2007 (Pt) 20.36 (6185 dni temu)
albo możliwość rozpoczęcia kolejnej rozgrywki.
Drużyna Epikura
wypowiedzi: 695
wątków: 124

Ale nie więcej
10.08.2007 (Pt) 20.47 (6185 dni temu)
niż jedna otwarta gra dla drużyny w danym mieście.
wypowiedzi: 59
wątków: 17

PD duzyny
10.08.2007 (Pt) 20.56 (6185 dni temu)
No tak, ale rozmawialismy o PD druzyny i jego wplywie na indywidualne gry, a rozmowa zeszla na inne (rownie wazne!) tematy.. Temat zamkniety? Szeryf zdecydowal?
wypowiedzi: 2960
wątków: 471

informacje o drużynie
14.08.2007 (Wt) 10.34 (6181 dni temu)
Jak może zauważyliście wprowadziliśmy rozszerzenie informacji o drużynie (po kliknięciu na znacznik drużyny):
- członkowie z aktywnym abonamentem są wyróżnieni pogrubioną czcionką
- dodane zostały statystyki graczy należących do drużyny
- dodane zostały statystyki rozgrywek drużynowych.

Pierwsze gry drużynowe już się zakończyły i drużyny zdobywają pierwsze PD drużynowe.

w Kansas City otwarte są zapisy do turnieju drużynowego.
A Phoenix będzie wg mnie najciekawszym na razie miastem drużynowym - jest wyjątkowo skonfigurowane
  
wypowiedzi: 2960
wątków: 471

turniej w kansas
16.08.2007 (Cz) 22.48 (6179 dni temu)
dziś był turniej w Kansas City. Tym razem KC jako miasto drużynowe.
niemiłą niespodzianką było to, że ZPG było zapisane do turnieju, ale zaden gracz z tej druzyny się nie zapisał. blokowali więc miejsce innym drużynom, co w przypadku KC jest bardzo niewskazane.
W koncu wypisałem ZPG i turniej wystartował na 2 druzyny.
A ZPG zostało ukarane odjęciem 1 PD drużynowego.
Mam nadzieję, że następnym razem nie będzie takich sytuacji
Wiem, że gariel stara się i nie była to jego wina...
  
wypowiedzi: 31
wątków: 6

płaszczka
16.08.2007 (Cz) 23.27 (6179 dni temu)
Płaszczy się i przeprasza
wypowiedzi: 2960
wątków: 471

usuwanie graczy z druzyny
17.08.2007 (Pt) 14.16 (6178 dni temu)
na prośbę kilku liderów wprowadzona została możliwość usuwania graczy z drużyny.
  
wypowiedzi: 2960
wątków: 471

komentarze drużynowe
21.08.2007 (Wt) 18.49 (6174 dni temu)
komentarze drużynowe są obecnie wysyłane do graczy na emaila (jeśli dany gracz wyraził zgodę na otrzymywanie emaili (w swoim profilu)).
tak więc łatwiej będzie ustalać strategie drużynowe i nie trzeba będzie kombinować z gg lub ciągle zaglądać na stronę rozgrywki.
  
wypowiedzi: 23
wątków: 2
Pytanie
22.02.2008 (Pt) 20.38 (5989 dni temu)
Nie wiem czy jest to odpowiednie miejsce ale zapytam czy jest możliwość aby gry drużynowe nie blokowały wolnych miejsc w grach zwykłych. Chcąc wziąść większy udział w działaniach drużynowych np grając w 7 gier jednocześie w drużynie nie ma możliwości grania indywidualnie. Moze można by ustalić osobny limit gier drużynowych ??
wypowiedzi: 530
wątków: 46
muuu
23.02.2008 (So) 09.25 (5988 dni temu)
nie no - bez przesady, jest limit gier i sam sobie ustal ile chcesz w tym grać drużynowych ile indywidualnych...
jest wyjątek dla pucharowych i wystarczy

no jakby to wyglądało 7 indywidualnych, 7 drużynowych, 7 szybkich i jeszcze kilka pucharowych ??

wg jeśli dyskutować to nad ogólnym limitem - czy 7 czy może kilka więcej.

a propos - jest wyjątek na pucharowe i na zadania specjalne czy są jeszcze jakieś możliwości grania poza limitem?
wypowiedzi: 24
wątków: 1
-
23.02.2008 (So) 11.16 (5988 dni temu)
Według mnie obecny system nie promuje w żaden sposób by grac w drużynówkach. Fakt można zacząć grę drużynową mając zajęte wszystkie "sloty" (7), niemniej później one i tak blokują.
Propozycja: 6 slotów + 1 gwarantowany na drużynową grę.
wypowiedzi: 2960
wątków: 471

-
23.02.2008 (So) 11.20 (5988 dni temu)
szykujemy pewną innowację, takiego kalibru jak puchar
być może wtedy nagrodą nie będą żadne cegły, pd i abonamenty, ale właśnie zwiększenie dla gracza limitu jednoczesnych gier - to był pomysł oshibby, wg mnie całkiem fajny
  



Forum >> drużyny >> gry drużynowe