gry online

 tematów: 33      wątków: 2617      wypowiedzi: 27.803
autor: fraza:
jeśli chcesz brać udział w dyskusji zaloguj się: użytkownik: hasło:
Podsumowanie aktywności na forum w ciągu ostatnich 24 godzin

Forum >> liga indywidualna >> propozycja zmian


system automatycznej korekty błędów

autor treść
wypowiedzi: 715
wątków: 56
propozycja zmian
29.03.2009 (Nd) 09.37 (5516 dni temu)
wiem, ze byla juz o tym dluga dyskusja, ktora tylko fragmentami czytalem, nie wiem na czym ostatecznie stanelo, ale taki pomysl chyba nie byl rozwazany:
- zakonczenie gry bankrutem daje -1 punkt (byc moze tylko do wprowadzenia w wyzszych ligach zeby za bardzo nie zniechecac poczatkujacych w 4 lidze), dlaczego uwazam, ze taki pomysl jest dobry:
- grac trzeba z uwaga do konca, jak ktos zobaczy po 3 przeliczeniach, ze na czolowke nie ma szans i tak bedzie o cos walczyl do konca
- otworza sie dodatkowe mozliwosci dla bedacych w polowie gry w srodku stawki: zamiast o czolowke, beda mogli grac o bankruta tych z dolu
- wiecej bedzie sie dzialo w rozgrywkach
wypowiedzi: 49
wątków: 3
no właśnie
25.06.2010 (Pt) 21.54 (5063 dni temu)
A mnie się podoba to co Aliceqq napisał. Niech drugą grę w danym mieście można zacząć dopiero po 2 tygodniach od początku sezonu, a trzecią dopiero w 2 miesiącu.
Tak czy owak to co jest obecnie bardzo zniechęca, jak już w po trzech tygodniach sezonu nie można znaleźć kompletu do Oklahomy, czy SF czy FL. Ja mam limit gier 12, ale nie jestem w stanie poświęcić tyle czasu by sensownie grać te 12 + biznes ligę + drużynówki. A sytuacja mnie zmusza do grania maksymalnie i potem w pośpiechu zostawiam pastwiska bez krów, kupuję krowy bez pastswisk albo tym podobne
wypowiedzi: 2960
wątków: 471

aktywnosc w lidze.
25.06.2010 (Pt) 23.40 (5062 dni temu)
obecnie aktywnosc w farmersach jest chyba ogólnie zmniejszona z powodu mundialu... takie mam wrażenie.'

a w szerszym horyzoncie - dodałem na dolnym wykresie http://farmersi.pl/stat_pop4.php liczbę rozgrywanych wyzwań i gier ligowych - rzeczywiscie w ligach to aktywność jest co drugi miesiąc.

ja jednak bym z tym nic nie robił - jestem leseferystą (http://pl.wikipedia.org/wiki/Leseferyzm) i jeśli tak chcecie grać, to bez sensu tworzyć jakieś utrudnienia i regulacje.
zmniejsze tylko o 2 liczbę miast w kolejnym sezonie i zobaczymy jakie to będzie miało skutki.
  
wypowiedzi: 159
wątków: 25
@Paulek
26.06.2010 (So) 08.19 (5062 dni temu)
Zakręciłem się już w tych pomysłach i dlatego tak wyszło.
Ale przyszedł leśniczy (Szeryf) i wszystkich wygonił z lasu.

PS.
Nadal uważam, że Neverin miał najlepszy pomysł.
Poszerzyć widełki awansujących/spadających.
wypowiedzi: 49
wątków: 3
klasyfikacja długowalowa
26.06.2010 (So) 08.28 (5062 dni temu)
To ja jeszcze tutaj podrzucę link do tego co napisałem w innym wątku... ale jakoś nikt prócz zylo nie zauważył
http://farmersi.pl/forum_watektresc.php?id_watek=4107&id_temat=122&od=1
wypowiedzi: 176
wątków: 8
treneiro
26.06.2010 (So) 09.16 (5062 dni temu)
Zwiększenie widełek już raz nastąpiło z 15 do 25 i co? Liczebność dwu najlepszych lig nawet zmalała. Ludzie wchodzą do tych lig ale pozniej nie graja. A spada dalej ta sama liczba graczy i kiszka. Pewnie można zwiekszyc te widelki nawet do 50% tylko zastanowmy się czy o to w tym chodzi, że co drugi lub trzeci, niezależnie od umiejętnosci wchodzil do wyzszej ligi.

Mam pomysł ale nie wiem za bardzo jak to zrealizować. Chodzi o to aby podzielic farmersow ogolnie na 4 ligi. I tak w każdej z tych lig kazdy moze grac z kazdym na zasadach ogolnych w farmersach i co jakiś czas np 3 miesiecy, można by awansować do wyższych lig, gdzie pojawiałyby sie nowe miasta, scenariusze wczesniej niedostepne itp. Tylko najwiekszy problem to kwestia awansu, jak ludzi wybierac. Ale to pewno zbyt skomplikowane
wypowiedzi: 115
wątków: 4
....
26.06.2010 (So) 09.21 (5062 dni temu)
jasne że mundial, w przyszłym sezonie wakacje będą w pełni, później dla części szkoła się zacznie i tak co sezon jakaś wymówka się znajdzie....

Szeryfie problemem nie jest tutaj ilość gier ale ich płynność. Skoro gracze sami nie potrafią o nią zadbać trzeba to jakoś unormować za nich. Propozycji jest sporo i dobrze byłoby którąś wybrać, dopracować i wprowadzić, bo ograniczenie ilości miast przyspieszy tylko moment, w którym rozegranie gry w superlidze staje się niemożliwe.

PS:Był pomysł z desynchronizacją lig... upadł?
wypowiedzi: 176
wątków: 8
?
26.06.2010 (So) 09.27 (5062 dni temu)
O co chodzi z tą desynchronizacja?
wypowiedzi: 42
wątków: 0
A może tak?
26.06.2010 (So) 12.57 (5062 dni temu)
Przyszedł mi do głowy taki pomysł; można to jeszcze dopracować.....np.
Zakładam, że w każdym mieście uczestniczy 8 graczy a rozgrywka nie trwa dłużej niż 14 przeliczeń;
1.Superliga liczy 24 graczy
2.Do rozegrania są po 3 gry w każdym mieście.
3.Na starcie automat (losowo) wpisuje poszczególnych (wszystkich) graczy do każdego miasta .
4. Po 15 dnich to samo i po następnych 15 znów to samo.

W tym układzie każdy bierze udział w grze i nie ma gadania, że brak czasu czy inne dyrdymały (nie przeliczasz przegrywasz).

Podobnie w innych ligach tylko należałoby dopasować ilość graczy do ilości miast tak aby wszyscy w danym czasie grali
Drużyna Epikura
wypowiedzi: 695
wątków: 124

@Spoko
26.06.2010 (So) 13.05 (5062 dni temu)
Jest to ciekawe rozwiązanie.
W szczególności ten o stałej ilości graczy w każdej lidze.
Superliga - 16 (spada 8)
2 liga - 32 (awansuje 8, 16 spada)
3 liga - 64 (awansuje 16, 32 spada)
4 liga - bez ograniczenia (awans 32 najlepszych)
wypowiedzi: 42
wątków: 0
...a może tak?
26.06.2010 (So) 13.11 (5062 dni temu)
Dokładniej chodzi mi o to aby automat (np. w superlidze) losowo podzielił 24 graczy na 3 ósemki, które grają ze sobą we wszystkich miastach a po 15 dniach znów losowanie
wypowiedzi: 1027
wątków: 83

Ciekawe.
26.06.2010 (So) 13.15 (5062 dni temu)
@Wuj
żeby jedna z lig (drużynowa/indywidualna) rozpoczynała się miesiąc później niż druga


Ciekawy pomysł Spoko. Wyklucza to co prawda jakiekolwiek urlopy w grze Ale ma swoje niezaprzeczalne plusy.
Wolałbym jednak, aby takie gry wtedy nie liczyły się do statystyk Albo żeby całą ligę indywidualną ująć w osobną ramkę.
wypowiedzi: 42
wątków: 0
:)
26.06.2010 (So) 14.08 (5062 dni temu)
Adrian...jeśli ktoś chce wziąć urlop od gry to nie musi zapisywać się do danej edycjii rozgrywek
wypowiedzi: 42
wątków: 0
Liga
26.06.2010 (So) 17.00 (5062 dni temu)
Karlos zaproponował ilość zawodników(zawodniczek) w danej lidze i dobrze bo lepiej coś zaproponować niż ciągle krytykować i marudzić

Uzupełniając swój zamysł... biorąc pod uwagę urlop Adriana i może jeszcze kilku innych wczasowiczów;
Gdyby zaistniała właśnie taka sytuacja , że w danym czasie nie można skompletować składu np. (24 osób w superlidze) w chwili kiedy kończy się czas zapisów automatycznie do superligi dopisywani są gracze z drugiej ligi, którzy zajęli kolejne miejsca nie premiowane awansem w poprzedniej edycji 2 ligi i są aktywni (zapisani) do bieżących rozgrywek. To samo w niższych ligach.

Wiem, że ostateczne słowo należy do szeryfa ale każdy może napisać co o tym sądzi Być może ktoś ma lepszy pomysł?
wypowiedzi: 150
wątków: 5
:)
26.06.2010 (So) 20.25 (5062 dni temu)
Moim zdaniem spoko jest pomysł spoko, jak na razie jest on chyba jednym z lepszych
wypowiedzi: 2960
wątków: 471

reformy w lidze.
26.06.2010 (So) 21.33 (5062 dni temu)
to ja tradycyjnie zamarudze odnosnie waszych propozycji. bo nie lubię jak komuś coś jest nakazane, gdyż w praktyce to się nie sprawdza.

spoko chcialby aby automat przydzielał np. 24 osoby do superligi - a jesli część osób nie chce grać? - wymusza to zrobienie okresu np tygodnia na zapisy, bez gier. a jesli ktoś chiałby dołączyć do gry w połowie sezonu - to już nie bedzie miał takiej możliwości?
byłoby to sporo dodatkowego zamieszania, a tak naprawdę nic by nie zmieniło.
niektórzy tylko by się wkurzali, że są z automatu zapisani, a nie mogą grać i tracą PD.


wg mnie kluczowym czynnikiem jest aktywność. pełen udział w lidze wymaga rozegrania ze 20 gier, by mieć jakieś szanse na awans. wielu osobom chyba się nie chce. np. mi.
ale jeśliby zmniejszyć liczbę miast np. do 5, to wystarczy rozegrać ze 12 gier - wysiłek znacznie mniejszy i chętniej ludzie by się w to angażowali. (np. ja )

z drugiej strony gra w lidze niewiele daje - tylko potrzebna do rang i dopiero zwycięstwo w Superlidze daje punkty do rankingu. tak więc wprowadzam od tego sezonu zmianę #1: każdorazowy awans w lidze będzie dawał 0,5 punktu do rankingu graczy, zaś spadek będzie odejmował 0,3 punktu. zwiększy to motywacje do walki o awans.
dodatkowo, by zwiększyć atrakcyjność lig, postaram się od przyszłego sezonu wprowadzić jakieś unikalne miasto do lig, by było dostępne tylko tu.

ponadto rzeczywiście można zwiększyć trochę rotację - zmiana #2: zwiększamy liczbę awansu i spadku z 25% do 30%.

po trzecie - desynchronizacja - bo rzeczywiście jednoczesna aktywność w obu ligach może mocno obciążać - pytanie do was - czy wydłużamy teraz o miesiąc Biznes Ligę czy indywidualną?

mysle, ze te wszystkie zmiany łącznie powinny trochę pomoc, w zwiększeniu aktywności w ligach.
na pewno ciągle będą osoby bardziej i mniej aktywne. to jest zupełnie normalne. wyeliminuję z lig miasta o dużej liczbie graczy, by szybciej gry się kompletowały. i będzie lepiej.
  
wypowiedzi: 42
wątków: 0
Szeryfie
26.06.2010 (So) 21.52 (5062 dni temu)
1, Graliby tylko Ci , którzy chcą (którzy się zapisali) przeczytaj uważnie co napisałem . Jeśli ktoś się zapisze to znaczy, że chce grać bo mu się tak podoba, ma z tego frajdę itp. (jak napisał aliceqq ). Jeśli ktoś nie chce grać to nie musi bo nikt go nie zmusza ale zapewne znajdą się tacy, którzy chętnie zagrają i łachy nie robią
wypowiedzi: 42
wątków: 0
...
26.06.2010 (So) 21.54 (5062 dni temu)
...i nie automat przydzielał 24 osoby tylko podzielił na 3 ośmioosobowe grupy czytać uważnie
wypowiedzi: 2960
wątków: 471

re: spoko
26.06.2010 (So) 22.12 (5062 dni temu)
no to przeciez teraz tak jest, ze kazdy sam się zapisuje i grają ci którzy chcą.

ale co jesli ktos sie chce zapisać w polowie sezonu?
albo ktos w polowie sezonu skasuje konto?

wchodząc w szczegóły pojawia się sporo trudnosci - jesli chcemy wymusić liczebność =24, to najpierw 24 osoby 'z góry' miałyby prawo zapisać się. jesli zapisze się 15, to brakujące 9 mogloby się zapisywać z 'listy rezerwowej'? a jakie byłyby kryteria by się dostać na listę rezerwową? ile musiałaby mieć osób, by zebrać z niej tych 9 chętnych?

wg mnie pomysł rozbija się o szczególy. ale moze jestem za mało bystry by zrozumiec o co kaman.
  
wypowiedzi: 42
wątków: 0
Już mi się nie chce pisać
26.06.2010 (So) 22.22 (5062 dni temu)
... bo widzę, że i tak nie ma sensu. Powiem tylko, że przypomina mi to PZPN, twardy jak beton na zmiany. ok zostajemy przy tym co jest
wypowiedzi: 715
wątków: 56
...
26.06.2010 (So) 22.30 (5062 dni temu)
moim zdaniem to co zaproponował zdaje się Paulek czyli mniej miast + więcej gier na miasto powinno istotnie poprawić płynność w wyższych ligach, pozostaje tylko pytanie jaki mechanizm średniej z miasta wtedy...
wypowiedzi: 52
wątków: 2
Brzytwa Ockhama ;)
26.06.2010 (So) 22.51 (5061 dni temu)
http://pl.wikipedia.org/wiki/Brzytwa_Ockhama (ostatnie zdanie)

Pomysł trochę wariacki, ale napiszę : skoro większość gier jest rozgrywana w pierwszym miesiącu, to skrócić ligę, przynajmniej indywidualną, do 6, a nawet 4 tygodni, po których następują 2-4 tygodnie przerwy na urlopy, odpoczynek i przede wszystkim nabranie ochoty do dalszej gry

Bo poza pomysłem na cotygodniowe startowanie gier i tak nie da się zachęcić wszystkich graczy do równomiernego rozkładania gier w czasie.
wypowiedzi: 49
wątków: 3
punkty za awans
26.06.2010 (So) 22.58 (5061 dni temu)
"zmianę #1: każdorazowy awans w lidze będzie dawał 0,5 punktu do rankingu graczy, zaś spadek będzie odejmował 0,3 punktu. zwiększy to motywacje do walki o awans. "

Szeryfie... to będąc już w superlidze, a nie mając szans na jedno z 3 pierwszych miejsc (o które jest bardzo trudno), lepiej z sezonu na sezon spadać do 2 i awansować znów do 1. Zarabia sie w ten sposób 0,2 punkta a ponadto w 2 lidze łatwiej o PD, bo przeciwnicy słabsi (przynajmniej teoretycznie). A przy awansie 30% to szanse na powrót niemal pewne.
Za udział w kolejnych etapach WW dostaje się punkty - może za pozostanie w superlidze też dostanie się np. te brakujące 0,2 punkta? Albo szeryfie wprowadź klasyfikację długofalową, jako nagrodę za wytrwałość w superlidze.

A co do zmniejszenia listy miast... mam nadzieję że nie będzie to oklahoma, san diego lub fort laramie w superlidze, bo to są unikalne miasta i dla mnie duża motywacja do grania w lidze. Natomiast SF oddam z chęcią - wymaga wielu graczy i jest mało interesujące.
Z resztą problemem nie jest to, że jest do zagrania 24 gry przez 2 miesiące, tylko że jak się nie zrobi tego w 3 tygodnie, to już się nie zrobi.
wypowiedzi: 16
wątków: 0
@Neverin
26.06.2010 (So) 23.02 (5061 dni temu)
Albo zmniejszyć ilość gier i zwiększyć ilość sezonów, które byłyby co miesiąc.
wypowiedzi: 52
wątków: 2
@Misiozaur
26.06.2010 (So) 23.30 (5061 dni temu)
Wolałem tego nie sugerować, bo nie wszyscy wytrzymają kondycyjnie
A zmniejszenie ilości gier i tym bardziej miast ma wielu przeciwników.
Ja np. wolałbym mniej gier, ale ciekawe miasta.

@Szeryfie, a może pójść "za ciosem" i zrobić, nie jedno, ale kilka nowych, niebanalnych miast z ciekawymi wydarzeniami i inwestycjami ?
I docelowo grać w lidze tylko w takich miastach ...
wypowiedzi: 52
wątków: 2
cd
27.06.2010 (Nd) 00.17 (5061 dni temu)
ew. taka wersja - liga co miesiąc z połową miast, a w kolejnym miesiącu druga połowa miast (lub losowe miasta co m-c) - tak dla urozmaicenia i wyrównania liczby gier w jednym miesiącu
wypowiedzi: 26
wątków: 2
...
27.06.2010 (Nd) 00.28 (5061 dni temu)
tak sobie popatrzyłem na ten i poprzednie sezony i wydaje mi się, iż problemu z motywacją do gier ligowych nie ma, jest sporo ludzi, którzy grają wyłącznie w lidze [dodatkowo - dlaczego jest taki pęd na rozgrywki w pierwszych dniach? - bo ludzie chcą grać, chcą rozegrać wszystko, a wiedzą, iż później będą z tym problemy] ... oczywiście zawsze ktoś się tam znajdzie, komu odejdzie ochota, ktoś zrezygnuje z farmersów, albo zepsuje myszkę, ale większość chyba nie ma po prostu takiej możliwości [częściowo może i z winy tych 3-4 osób, ale nic się z tym nie da zrobić] - w chwili obecnej, podejrzewam, iż gra w Oklahomie oczekuje już przynajmniej tydzień, a gry oczekujące wliczają się do limitu, dlaczego ktoś miałby blokować sobie gry na taki okres czasu, jeśli lubi sobie poprzeliczać - odpuści sobie i pogra w normalne gry

... ... wydaje mi się, iż większy nacisk należałoby położyć na tym, by umożliwić grę tym, którym się ona podoba, niż zmuszać tych, którzy nie mają na to ochoty [1. nic to nie da; 2. jeśli nawet, to jedynie w krótkim okresie] ... dlatego należałoby zapewnić, by rozgrywki były dostępne przez cały czas trwania sezonu i by nie dopuścić do sytuacji, iż możliwość gier wieloosobowych zostanie w pewnym momencie naturalnie zablokowana - coś już proponowałem, ale teraz spróbuję inaczej - min. ilość gier do rozegrania - 3, max - 5, możliwość rozegrania kolejnych gier odpowiednio od 2, 3, 4, 5 tygodnia rozgrywek, średnia punktów[*] za gry wliczana do klasyfikacji [by nie promować tych, którzy rozegrali więcej gier], nie rozegranie 3 gier - degradacja ...

[*] - punktację też można by trochę zmienić - nie wydaje mi się, by zwycięstwo w El Paso było 2,5x więcej warte od 2 miejsca w rozgrywce 7-osobowej
wypowiedzi: 236
wątków: 5
pkt za awans - nie
27.06.2010 (Nd) 03.47 (5061 dni temu)
osoba która jest w 4 lidzie albo w niej w ogóle nie grała, a ma pojęcie o grze, wspinając się może załapać troche pkt do rankingu, osoby w super/2 lidzie będa troche pokrzywdzone

bardziej opłacalny będzie spadek po ligach, a potem awans - w celu nabicia pkt
wypowiedzi: 42
wątków: 0
ZOBACZ I ZAPOZNAJ SIĘ
27.06.2010 (Nd) 13.00 (5061 dni temu)
SUPERLIGA ; 24 graczy,

1. 2 pkt. do rankingu
2. 1,9
3. 1,8
4. 1,7
5. 1,6
6. 1,5
7. 1,4
8. 1,3
9. 1,2
10. 1,1
11. 1,0
12. 0,9
13. 0,8
14. 0,7
15. 0,6
16. 0,5
17. -0,3 spadek do 2 ligi
18. -0,3
19. -0,3
20. -0,3
21. -0,3
22. -0,3
23. -0,3
24. -0,3

DRUGA LIGA 32 (30) graczy

1. +0,3 pkt. awans do superligi
2. +0,3
3. +0,3
4. +0,3
5. +0,3
6. +0,3
7. +0,3
8. +0,3 pkt. awans do superligi
9. utrzymuje się w drugiej lidze
10.
11.
12.
13.
14.
15.
16.
17.
18.
19.
20.
21.
22. utrzymuje się w drugiej lidze
23. -0,2 spadek do trzeciej ligi
24. -0,2
25. -0,2
26. -0,2
27. -0,2
28. -0,2
29. -0,2
30. -0,2
31. -0,2
32. -0,2 spadek do trzeciej ligi


TRZECIA LIGA 40 (42) GRACZY

1. +0,2 pkt. awans do drugiej ligi
2. +0,2
3. +0,2
4. +0,2
5. +0,2
6. +0,2
7. +0,2
8. +0,2
9. +0,2
10. +0,2
11. utrzymuje się w trzeciej lidze
12.
13.
14.
15.
16.
17.
18.
19.
20.
21.
22.
23.
24. utrzymuje się w trzeciej lidze
25. -0,1 pkt. spadek do czwartej ligi
26. -0,1
27. -0,1
28. -0,1
29. -0,1
30. -0,1
31. -0,1
32. -0,1
33. -0,1
34. -0,1
35. -0,1
36. -0,1
37. -0,1
38. -0,1
39. -0,1
40. -0,1 spadek do czwartej ligi

CZWARTA LIGA;

1). Grają wszyscy systemem jak dotychczas. Czyli każdy zapisuje się do gier sam . Tutaj nie ma podziału na ósemki lub szóstki.
2). 16 pierwszych osób awansuje do trzeciej ligi i uzyskuje +0,1 pkt. do rankingu.


a). zapisy do ligi trwają od 1 do 5 dnia miesiąca rozpoczynającego ligę. 6-go dnia rusza liga.

b). jeżeli do rozgrywek w superlidze zapisało się mniej osób (np. 15 graczy) to automatycznie do superligi dopisani zostają gracze z pozycji 9-17 drugiej ligi zeszłego sezonu (aktywni, czyli zapisani) do gry w drugiej lidze bieżącego sezonu. Analogicznie w niższych ligach to samo (następują tzw. przesunięcia graczy do wyższych lig) na czym wielu może skorzystać wobec braku aktywności tych najlepszych.

c). jeżeli w trakcie sezonu ktoś skasuje konto to nick tej osoby utrzymywany jest do zakończenia rozgrywek a dana osoba po prostu nie przelicza, czyli przegrywa gry.

d). nie ma możliwości dopisania się do ligi np. w trakcie sezonu.

e). jeżeli wszystkie gry są ośmioosobowe:
- superliga zostaje podzielona (losowo) na 3 ośmioosobowe grupy, które grają ze sobą we wszystkich miastach. Analogicznie 2 liga na 4 ośmioosobowe grupy a 3 liga na 5 ośmioosobowych grup.

f) jeżeli wszystkie gry są sześcioosobowe:
- superliga zostaje podzielona (losowo) na 4 sześcioosobowe grupy, które grają ze sobą we wszystkich miastach, w tym układzie 2 liga zostaje pomniejszona do 30 osób i zostaje podzielona (losowo) na 5 sześcioosobowych grup, natomiast 3 liga zostaje powiększona do 42 osób, które zostają podzielone (losowo) na 7 sześcioosobowych grup, które rozgrywają ze sobą gry we wszystkich miastach.

g). zakładając, że w niektórych miastach gra trwa 14 przeliczeń, po 15 dniach następuje ponownie losowanie ósemek lub szóstek, które grają za sobą we wszystkich miastach.
Po następnych 15 dniach ponowne losowanie ósemek lub szóstek.
Do El Paso każdy zapisuje się sam.

W tym układzie wszyscy rozgrywają po 3 gry w każdym mieście.


Zostawiam ten pomysł na forum, żeby każdy mógł się z tym zapoznać i być może kiedyś wrócimy do tematu, kiedy już wszyscy wszystkiego będą mieli dosyć i nic nikomu nie będzie pasowało…
Pozdrawiam SPOKO
wypowiedzi: 49
wątków: 3
spoko
27.06.2010 (Nd) 13.40 (5061 dni temu)
Imponująca koncepcja. Jej jednak główna wada to skomplikowanie.

Jednak muszę przyznać, że bardzo mi się spopdobał zaproponowany system punktacji. Jedyną różnicą jaką bym zrobił jest to, że w superlidze za miejsce tuż powyżej spadku dałbym 0 punktów, natomiast za każde wyżej +0,1 punkta więcej niż poprzednie. lub nawet tylko 0,05 punkta. zaś pierwsze trzy miejsca miałyby dodatkową premię punktową, czyli nie o 0,05 punkta więcej niż poprzednie miejsce, a np. o 0,15 punkta.
wypowiedzi: 42
wątków: 0
DOKOŃCZĘ TO CO ZACZĄŁEM
28.06.2010 (Pn) 07.49 (5060 dni temu)
WADY TEJ KONCEPCJI LIGI;

- szeryf musiałby każdemu graczowi zwiększyć limit gier na samą ligę oraz dokonać zmian w bazie,

- wymaga choć trochę dyscypliny gracza bo gdy już się zapisze do ligi jest zmuszony rozegrać wszystkie gry i ponosi z tego tytułu konsekwencje np. spadek i ujemne punkty do rankingu(teraz jeden gracz rozegra wszystko.... a drugi rozegra kilka gier, złapie pare punktów wystarczających do utrzymania się i nie gra dalej aby czasem nie pogorszyć swojej pozycji i liga zamiera)

- brak możliwości zapisania się do ligi w trakcie jej trwania,

Pewnie tych wad jeszcze znajdziecie (z boku widać lepiej).

ZALETY;

- płynność ligi,
- każdy rozegra komplet gier,
- umożliwia grę tym, którzy naprawdę chcą grać (bo chyba o to tutaj chodzi) i czerpią z tego radochę a nie blokują miejsca innym,
- punktacja jest sprawą otwartą (do uzgodnienia),
- możliwość odrobienia strat w drugiej lub trzeciej turze ligi,
- wynik końcowy prawdopodobnie bardziej wiarygodny,
- zmienność w tabeli,

Jak każda liga jest ona ciężka i wyczerpująca, w której muszą panować jakieś zasady.

Jeśli ktoś nie chce się dostosowac do pewnych zasad to niech sobie gra w wyzwaniach, grach normalnych, szybkich,puchar, WW, scenariusz i nie wiem co tam jeszcze szeryf wymyślił. Do wyboru i do koloru. Liga to pewna forma rywalizacji, awansu, możliwość pogrania z najlepszymi, sprawdzenia się....
wypowiedzi: 176
wątków: 8
Za
28.06.2010 (Pn) 10.49 (5060 dni temu)
Mnie sie podoba
wypowiedzi: 52
wątków: 6

Nie kasować miast z dżą liczbą graczy
28.06.2010 (Pn) 11.05 (5060 dni temu)
Szeryfie - nie eliminuj z ligi miast o dużej liczbie graczy - liga to jedyna szansa zagrania takich miast w całości obsadzonych silnymi graczami. Dużo prędzej wyeliminowałbym EP, którego i tak się tłucze mnóstwo w pucharach.
Ważna jest przecież różnorodność, a nie pałowanie wszędzie tego samego, bo się po prostu znudzi!
Popieram Zylo i Paulka, że jak zrobimy w lidze np. 5 miast po 4 gry w każdym, to z zapisami pójdzie lepiej niż teraz (oczywiście zawsze na końcu zostanie ktoś niezadowolony, ale statystycznie płynność zapisów wzrośnie).
wypowiedzi: 2960
wątków: 471

desynchronizacja
28.06.2010 (Pn) 11.13 (5060 dni temu)
a co z desynchronizacją lig - wolicie przedłużenie o miesiąc obecnego sezonu w BL czy w ligach indywidualnych?
i czy BL na kolejny sezon pozostawiamy bez zmian?

co do waszych pomysłów - trochę są wg mnie sprzeczne ze sobą - jesli teraz nie da się rozegrać trzech gier w Oklahoma City, to tym bardziej nie da się czterech.
  
wypowiedzi: 588
wątków: 61

:)
28.06.2010 (Pn) 11.22 (5060 dni temu)
szeryfie, ale problem nie jest z tym, że się nie da bo nie ma chętnych, tylko z tym, że się nie da, bo ludzie się rzucają na początku sezonu, a potem zostaje kilka osób bez kompletu. Na początku sezonu można bez problemu rozegrać po 3 gry we wszystkich miastach. Stąd pomysł by była 4 gra którą można rozegrać dopiero w określonym momencie sezonu.

A co do desychronizacji, to wolę aby wydłużona była Biznes Liga niż zwykła
wypowiedzi: 115
wątków: 4
Eeeeee.....
28.06.2010 (Pn) 11.50 (5060 dni temu)
@Spoko
no bez jaj....

Liga w takiej formie byłaby tylko dla osób którzy mają kupę wolnego czasu...poza tym wymagałoby to ciągłego dostępu do internetu przez okres 2 miesięcy.... wystarczy krótki wyjazd i kilkakilkanaście gier spalonych. Kilka sezonów i z superligi mielibyśmy A-klasę

Propozycja nie jest zła, ale ogólnie nie pasuje do charakteru gry. To nie jest ogame, czy plemiona!

@ Szeryfie
Izyda dobrze pisze... Powiedzmy 4 gra dostępna w drugim miesiącu. Wtedy za sprawą tych najaktywniejszych popyt na gry zwiększy się dając szansę rozegrania trzech gier reszcie.

Mam też zastrzeżenie do zmiany #1. Dlaczego karać tych którzy spadają z ligi. Degradacja jest wystarczająco motywująca. Jeśli już to karać tych którzy nie rozegrali jakiegoś % gier.

Nowe unikalne miasto super sprawa, tylko jak ono ma zmotywować graczy do rozegrania gry w Winnipeg czy San Francisco to nie wiem.
wypowiedzi: 530
wątków: 46
...
28.06.2010 (Pn) 11.55 (5060 dni temu)
1. Z rozdawnictwem punkcików na wszystkich szczeblach, ustalaniem stałej liczby miejsc w lidze, dzieleniem ligi na jakieś stałe 8-mio, 6-cio osobowe grupy rywalizujące, zapisami tylko przez pierwsze kilka dni, narzucaniem tempa gry itp - w sumie generalnie z całą koncepcją spoko - się nie zgadzam,

- dla mnie esencją systemu lig jest walka o koronę (podium) superligi, jest to najtrudniejsze z zadań w farmersach i niech tak zostanie, nie rozmieniajmy tego na drobne (jeśli mistrz superligi - ktoś kto był w stanie pokonać 20-25 najlepszych graczy w farmersach - ma dostać 1 pkt, a każdy za awans 0.5pkt to trochę... nieadekwatne)

2. Poparłbym pomysł zyla w sprawie zwiększenie kary za bankruta (przynajmniej w superlidze), -0.2 ma zbyt mały wpływ na całość punktacji, przynajmniej -0.5 by się przydało,

3. ludzie rzucają się na gry na samym początku sezonu, bo nauczeni są doświadczeniem z poprzedniego, że w połowie sezonu (zwłaszcza gry 8-10osobowe) mogą już nie ruszyć.

- być może należy wprowadzić, obok gier bieżących' możliwość założenia gier 'na przyszłość' np. już 1 czerwca zakładam Oklahomę z terminem rozpoczęcia 25 czerwca (lub po tej dacie - jeśli gra nadal oczekuje na komplet graczy)- wtedy ludzie zainteresowani rozplanowaniem sobie gier na później widzą jakie gry oczekują i jaka jest frekwencja na gry mające się zacząć za jakiś czas

4. Desynchronizacja lig - jak najbardziej - przeciągnąć teraz jeszcze o 1 miesiąc BL (może w tym czasie dojdziemy jeszcze do wniosku, że lepiej by było jednak mieć BL ponad systemem drużyn, a nie powielającą go)

5. Rotacja - zwiększyłbym % przyjmowanych z 4 do 3 i ew z 3 do 2, żeby zasysało graczy z dołu, ale w 2 lidze to już niech się wykażą. Np. 4 liga - awansuje 30% graczy, 3 liga - awansuje 30%, spada 25%, 2 liga - awans i spadek po 25%,
wypowiedzi: 42
wątków: 0
Dux
28.06.2010 (Pn) 12.49 (5060 dni temu)
Cokolwiek wymyślicie ja i tak będę grał więc do dzieła
wypowiedzi: 115
wątków: 4
Jeszcze słowo o punktach do rankingu....
28.06.2010 (Pn) 12.58 (5060 dni temu)
jak zauważył Dux warto by jeszcze to przemyśleć.
Trzeci gracz superligi dostanie 0.2 punktu, a piąty w drugiej - 0.5???? w trzeciej takich osób będzie koło 12!
Drużyna Epikura
wypowiedzi: 695
wątków: 124

Zacznijmy od początku
28.06.2010 (Pn) 13.04 (5060 dni temu)
I zdefiniujmy stan faktyczny z dnia 28.06.2010 godz. 12.56 - prawie półmetek rozgrywek.

1. Superliga:
Zapisanych 25 graczy.
17 graczy rozegrało ponad 12 gier.
8 graczy rozegrało 12 i mniej.
Z grupy spadkowej (5) wszyscy gracze mają mniej niż 12 gier.
Zakładając, że chcieliby utrzymać się w Superlidze, muszą z kimś grać. A gracze, którzy mają bezpieczny zapas punktów nie chcą dopisywać się do gier.

2. Liga 2:
Zapisanych 19 graczy.
9 graczy rozegrało ponad 12 gier.
10 graczy rozegrało 12 i mniej.
I podobnie jak w Superlidze. Ci co mają pewne utrzymanie w lidze lub awans, nie są zainteresowani nowymi grami.

3. Jaki model powinien być wprowadzony:
Jeżeli ktoś chce walczyć o awans lub bronić się przed spadkiem, powinien mieć możliwość rozegrania pełnej puli.
wypowiedzi: 2960
wątków: 471

desynchronizacja
28.06.2010 (Pn) 13.19 (5060 dni temu)
zatem przedłużamy obecny sezon BL do 15 sierpnia. i kolejny też będzie przedłuzony o 15 dni, tak by obie ligi były przesunięte docelowo o miesiąc.

co do punktów za awans:
- pół punktu za awans to rzeczywiscie sporo - ale to bedzie motywacja, by walczyć o awans, a nie tylko o utrzymanie sie w lidze. poza tym to są punkty jednorazowe - nie da się nimi łatwo nabijac miejsca w rankingu.
- 0,3 punktu za spadek - chodzi głownie o zneutralizowanie strategii umyślnych spadków, by potem uzyskać to 'łatwe' 0,5 punktu. poza tym większa motywacja do walki o utrzymanie w lidze i uciekanie przed spadkiem.

w ligach są łatwe do zdobycia punkty - np. El Paso i trudniejsze - w miastach na 7 i 8 osób. popyt na te łatwe punkty jest zawsze spory - dlatego większość aktywnych zawodników ma komplet gier w El Paso. popyt na trudne punkty jest mniejszy - może więc zmniejszyć liczbę graczy w Oklahomie i podobnych miastach? albo dodać bota? albo wyeliminować te miasta, pozostawiając miasta na 3,4,5 osób.

BTW w nowym sezonie dodam nowe miasto ligowe na 3 osoby. zobaczymy co to zmieni
  



Forum >> liga indywidualna >> propozycja zmian