gry online

 tematów: 33      wątków: 2617      wypowiedzi: 27.803
autor: fraza:
jeśli chcesz brać udział w dyskusji zaloguj się: użytkownik: hasło:
Podsumowanie aktywności na forum w ciągu ostatnich 24 godzin

Forum >> liga indywidualna >> propozycja zmian


system automatycznej korekty błędów

autor treść
wypowiedzi: 715
wątków: 56
propozycja zmian
29.03.2009 (Nd) 09.37 (5529 dni temu)
wiem, ze byla juz o tym dluga dyskusja, ktora tylko fragmentami czytalem, nie wiem na czym ostatecznie stanelo, ale taki pomysl chyba nie byl rozwazany:
- zakonczenie gry bankrutem daje -1 punkt (byc moze tylko do wprowadzenia w wyzszych ligach zeby za bardzo nie zniechecac poczatkujacych w 4 lidze), dlaczego uwazam, ze taki pomysl jest dobry:
- grac trzeba z uwaga do konca, jak ktos zobaczy po 3 przeliczeniach, ze na czolowke nie ma szans i tak bedzie o cos walczyl do konca
- otworza sie dodatkowe mozliwosci dla bedacych w polowie gry w srodku stawki: zamiast o czolowke, beda mogli grac o bankruta tych z dolu
- wiecej bedzie sie dzialo w rozgrywkach
wypowiedzi: 115
wątków: 4
...
28.06.2010 (Pn) 14.09 (5073 dni temu)
"- 0,3 punktu za spadek - chodzi głownie o zneutralizowanie strategii umyślnych spadków, by potem uzyskać to 'łatwe' 0,5 punktu. poza tym większa motywacja do walki o utrzymanie w lidze i uciekanie przed spadkiem."

jak dla mnie trochę śmieszne wytłumaczenie.... może dlatego, że już dawno przestałem grać dla rankingów.... Jak ktoś nie ma motywacji do walki o utrzymanie to te -0,3 raczej go nie zmotywuje..., ale będzie krzywdzące dla tych którzy się jednak starają.
Ważne jest to co napisał Karlos "... gracze, którzy mają bezpieczny zapas punktów nie chcą dopisywać się do gier." i jeśli już kogoś karać to tylko tych i to bardziej dotkliwie niż -0,3 pkt.

W Oklahomie już jedna redukcja była...jakiś efekt to dało. Tylko czy po kolejnej miasto nie straci resztek swego unikalnego charakteru?
Inaczej jest z San Diego - miasto nie jest popularne z powodu dużej liczby bankructw. Ale w tym cały jego urok

W zeszłym sezonie (maj) w obu rozegrałem gry, a nie udało się zebrać kompletu do Denver i Fortu.
wypowiedzi: 52
wątków: 2
albo dodać bota?
28.06.2010 (Pn) 14.20 (5073 dni temu)
Szeryfie, jeśli w wyższych ligach mają w ogóle być boty, to czemu nie rozwiązać pierwotnego problemu w ten sposób: gra do której w określonym czasie nie zapiszą się ludzie, zostaje dopełniona nawet w 50%+ botami i startuje. W krańcowym wypadku będzie 2-3 graczy i kilka botów, co zwykle daje duże fory człowiekowi.
Ktoś powie, że to niesprawiedliwe ?
Tak, dokładnie o to chodzi, bo trzeba było nie grać wszystkich gier na początku ligi - odpowiem

Efekt powinien być taki, że gry wieloosobowe, będą rozłożone równomiernie po całym sezonie i nie będzie się opłacało grać ich na początku, raczej może wystąpić efekt odwrotny, wiele osób będzie czekać z rozegraniem gier wieloosobowych na koniec ligi, co i tak nic im nie da...

Gier z botami nie lubię i takie rozwiązanie to dla mnie "operacja się udała, ale pacjent nie przeżył".
Wrzucam to jednak, bo może po przeczytaniu tego mojego "skutecznego" pomysłu na gry wieloosobowe pod koniec sezonu, komuś przyjdzie do głowy pomysł lepszy
Drużyna Epikura
wypowiedzi: 695
wątków: 124

Neverin na Prezydenta
28.06.2010 (Pn) 14.26 (5073 dni temu)
I to się nadaje do prasy.

Proste i konkretne rozwiązanie problemu.
wypowiedzi: 148
wątków: 18
A punkty za średnie PD
28.06.2010 (Pn) 14.51 (5073 dni temu)
Powinny być doliczane tylko tym graczom, którzy rozegrają komplet gier w lidze.
wypowiedzi: 49
wątków: 3
neverin
28.06.2010 (Pn) 14.58 (5073 dni temu)
Jesteś genialny!

rozwiązanie podoba mi się straszliwie - dlatego że faktycznie rozwiąże problem.
Ma to jedna wadę - tę, że ci grający z botami będą mieli łatwiej. Ale faktycznie wyeliminuje to chęć grania od razu wszystkiego. Natomiast strategia czekania do końca może byc złudna, bo po pierwsze takich będzie więcej, a po drugie jak nie będzie wymaganego minimum liczby graczy to gra się i tak nie odbędzie. Ja tylko dałbym trochę wyższe minimun - np. 66% (dwie trzecie) i tylko w grach powyżej 4 graczy (czyli nie dotyczy FT, EP, Winnipeg)

Z punktacją po zastanowieniu muszę przyznać rację paulkowi i duxowi. Ale i tak ja byłbym za moją koncepcją dodatkowej punktacji długofalowej ligi, choćby i z progresją punktów taką jak w F1

Jestem natomiast przeciwny zmniejszaniu liczby miast, czy ograniczaniu liczby graczy w San diego lub oklahomie. Na tym polega urok tych miast - zwłaszcza san diego gdzie indziej można zarobić 360pd?
wypowiedzi: 530
wątków: 46
...
28.06.2010 (Pn) 15.53 (5073 dni temu)
No to pomysł neverina by problem rozstrzygnął, dodałbym tylko 3 ważne warunki:

1. Uzupełniane botami mogą być tylko gry, gdzie co najmniej 2/3 (słusznie finrod) graczy będą stanowili ludzie. I w grach co najmniej 5-osobowych (nawet 1 bot w Winnipeg bardzo dużo by zmieniał) - wtedy mieli byśmy:
- w grach 5os max 1 bot,
- w grach 6,7,8os max 2 boty,
- w 9,10os max 3 boty

2. Botami jest uzupełniana gra, do której fizycznie już nikt nie może się dopisać (bo wszyscy pozostali gracze rozegrali swoje gry w tym mieście), a spełnia warunek nr 1,

3. Botami są uzupełniane gry, które nie mają kompletu graczy w terminie rozpoczynania nowych gier. Czyli np. 15 maja bach! wszystkie oczekujące (spełniające warunek nr 1) dopełniamy i startujemy.
wypowiedzi: 52
wątków: 6

eee
28.06.2010 (Pn) 16.02 (5073 dni temu)
Mało mi się podoba ten pomysł z boot-ami.
Ustawcie te booty chociaż dobrze, niech przynajmniej nie bankrutują i mają duży handicap na starcie.
wypowiedzi: 115
wątków: 4
....
28.06.2010 (Pn) 16.03 (5073 dni temu)
Jasne... zróbmy sobie grę z serii wylosuj botów - wygraj superligę....
( choć w takim w San Diego odpowiednio ustawiony mógłby bardziej przeszkadzać niż pomagać )

Dux za dożo jest graczy którzy mogą, a nie chcą i przy uwzględnieniu punktu 2 boty nie zostaną dodane/użyte.
wypowiedzi: 52
wątków: 2
A niech to ...
28.06.2010 (Pn) 16.27 (5073 dni temu)
W sumie, to chciałem zniechęcić Szeryfa do wprowadzania botów... (tamten tytuł to cytat z jego poprzedniej wypowiedzi )
bo jak napisałem gier z cyborgami o inteligencji popielniczki po prostu nie lubię - jakiś botowstręt mam

Pomysł podałem, tak dla porządku, bo mi wpadł do głowy, bo wygląda na rozwiązanie problemu... ale traktuję go jedynie jako wyjście do jak najdalej idących modyfikacji.

Jeśli się spodobał to ... trudno

finrod - dokładnie, strategia czekania do końca nic nie da, dlatego dodałem "co i tak nic im nie da..." na końcu akapitu
wypowiedzi: 42
wątków: 0
Neverin i superman
28.06.2010 (Pn) 16.37 (5073 dni temu)
Wasze pomysły mi się również podobają. Jeden z botami a drugi aby średnie były naliczane tylko po rozegraniu wszystkich gier. Ekstra
wypowiedzi: 530
wątków: 46
paulek
28.06.2010 (Pn) 17.08 (5073 dni temu)
Punkt 2 może służyć po prostu szybszemu rozpoczęciu czekającej gry - jeśli braknie chęci do uczestniczenia to czekające gry i tak się zaczną tylko że dopiero ostatniego dnia (pkt 3).
wypowiedzi: 52
wątków: 2
Modyfikacje Dux'a.
28.06.2010 (Pn) 17.27 (5073 dni temu)
Dux:
punkt 1 jak najbardziej, właśnie chodziło mi TYLKO o miasta wieloosobowe (6-7)

punkt 2 w krańcowym przypadku zostanie 1 gracz, który znowu gry nie rozegra, albo zagra tylko z botami,
a w przypadku najbardziej prawdopodobnym pkt 2 nigdy nie zostanie spełniony, bo niekoniecznie każdy gracz chce zagrać 3 gry w danym mieście - ale wtedy zadziała pkt 3

pkt 3 w jednym mieście będzie tylko jedna gra oczekująca o 23:59 15-tego ... i mam jakąś niejasną wizję pośpiesznego zapisywania się do gier w ostatnich godzinach... Ale jest to rozwiązanie, które nie mnoży liczby gier z botami i o to chodziło.

Na pewno zaletą punktów 2-3 jest zminimalizowanie ilości gier z botami do jednej (ostatniej) na miasto i dlatego jestem "za", choć nie mam jasnej wizji o tym, czy i jak zmienią się "strategie czasowe" graczy po dodaniu tych dwóch pkt-ów...

kolega: masz rację, handicap i wzrost IQ botów jak najbardziej wskazane

paulek: mi też się boty nie podobają, może modyfikacja dux'a jest jakimś rozwiązaniem, będzie wtedy tylko 1 gra na miasto z botami

finrod - też nie chcę modyfikacji/usuwania miast

EDIT: Dux, ładnie ująłeś co daje pkt 2, mi to chwilę zajęło i skomplikowałem wyjaśnienie, ale widzę, że dobrze się domyśliłem.
Drużyna Epikura
wypowiedzi: 695
wątków: 124

Tekst jednolity
28.06.2010 (Pn) 17.52 (5073 dni temu)
A może ktoś te wszystkie propozycje zmian spisać w trzech prostych zdaniach z podmiotem i orzeczeniem. Bez przecinków i innych łączników.
wypowiedzi: 52
wątków: 2
Inicjatywa ustawodawcza
28.06.2010 (Pn) 18.44 (5073 dni temu)
należy chyba do prezydenta, a sejm (szeryf) rozpatrzy
wypowiedzi: 26
wątków: 2
...
28.06.2010 (Pn) 18.48 (5073 dni temu)
wydaje mi się, iż boty to niedobry pomysł - jeśli nawet zmienią, to niewiele:
1. jeśli będzie ograniczenie ilości botów, to nadal będą sytuacje, iż będzie 5 chętnych i nie będą w stanie sobie zagrać
2. jeśli nie będzie ograniczenia, to może się zdarzyć, iż zapiszę się do ligi w 2 miesiącu i rozegram sobie 3 gry z samymi botami
... to może już lepiej wprowadzić, iż np. 96h nieprzerwanego oczekiwania na grę znosi obowiązek jej rozgrywania + jakieś tam konsekwencje za brak kompletu gier
wypowiedzi: 42
wątków: 0
KRÓTKI KASZEL
28.06.2010 (Pn) 19.22 (5073 dni temu)
W związku z powyższym proponuję aby każdy kupił sobie wiaderko, łopatkę, grabki i jeszcze sitko... spotkamy się w piaskownicy i porzucamy piaskiem. Kto kogo zasypie ten wygrywa. Pampersy zapewne też się przydadzą.
wypowiedzi: 26
wątków: 2
spoko ...
28.06.2010 (Pn) 19.52 (5073 dni temu)
spoko, ludkowie mniej lub bardziej udanie ale jednak próbują coś zrobić, by gra stała ciekawsza/lepsza/inna, poświęcają swój wolny czas, coś tam kombinują - zapewne niepotrzebnie, bo i tak jest jakaś tam siła wyższa, którą wszystko to lub przynajmniej zdecydowaną większość wyrzuci do kosza, ale jednak ... masz coś do ciekawego do powiedzenia - to namaluj, uważasz, iż ktoś błądzi - to napisz dlaczego uważasz, iż to mogłoby grze zaszkodzić, ale nie wyśmiewaj innych tylko dlatego, iż nie podzielają Twoich poglądów
wypowiedzi: 52
wątków: 2
Strategia na propozycję Dux'a.
28.06.2010 (Pn) 20.33 (5073 dni temu)
Trochę przemyślałem propozycję Dux'a i można zastosować taką strategię gry:
Gram 2 gry z ludźmi na początku i czekam z 3-ią do ostatniej minuty 15-ego dnia 2-ego miesiąca sezonu, wtedy mam największe szanse na załapanie się nawet do kilku gier z botami.
Coś jak licytacja w serwisie aukcyjnym, kto licytuje ostatni, ten ma największe szanse na wygranie ... gry z botami

Nie wiem czy o to chodziło

Paulek ma dużo racji pisząc "zróbmy sobie grę z serii wylosuj botów - wygraj superligę".
wypowiedzi: 530
wątków: 46
neverin
28.06.2010 (Pn) 21.28 (5073 dni temu)
Takie teoretyczne spekulacje zawsze wchodzą w grę, nie da się ich uniknąć - trzeba po prostu zminimalizować potencjalny z nich zysk.

Zgadzamy się wszyscy, że każdy powinien mieć możliwość rozegrania możliwie wielu gier z puli. Zgadzamy się też, że użycie botów to przykra ostateczność. Dlatego też rozwiązanie jakie wymyślimy musi siłą rzeczy godzić jedno z drugim. Czyli szukamy najlepszej ze złych opcji

Zastosowanie 3 punktów o których pisałem, pozwoli rozegrać i rozstrzygnąć jeszcze sporo gier z tych które obecnie nie mają szans się rozpocząć, przy minimalnym wykorzystaniu botów.

Owszem może się zdarzyć, że ktoś będzie czekał do ostatniej chwili z wejściem do gry, ale:
- ryzykuje że może nie być jedynym czekającym,
- botów jest ograniczona ilość, czyli w zależności od miasta tylko 1-3,
- wreszcie ryzykuje, że czekając, w ogóle nie rozegra tej gry i uciekną mu jeszcze punkty za średnią z miasta

Przykład:
Oklahoma na 8 osób.
Gra zacznie się w ostatnim dniu tylko wtedy kiedy będzie co najmniej 6 osób - wtedy dodane zostaną 2 boty. I to jest ta potencjalnie najlepsza sytuacja dla spekulanta.
Ale jeśli czekając przegapi moment i jednak znajdzie się 8 graczy to gra ruszy i marne szanse, że w ogóle rozpocznie następną. To samo kiedy znajdzie się tylko 4 osoby do ostatniej gry - wtedy też gra nie ruszy.

Nie sądzę więc, że gracz dla którego liczą się punkty pozwoli sobie na spekulacyjne czekanie i ryzykowanie nie rozpoczęcia gry i nie wzięcia punktów za średnią z miasta, jedynie po to żeby być może zagrać z 2 botami wśród 8 graczy.
wypowiedzi: 52
wątków: 2
OK
28.06.2010 (Pn) 22.02 (5073 dni temu)
No tak, wybieramy mniejsze zło

Faktycznie byłem jeszcze w tej mojej wcześniejszej propozycji, a mocniejsze ograniczenie ilości botów (Twój pkt. 1), zmniejsza prawdopodobieństwo takiego scenariusza jak opisałem. No chyba, że kilku graczy się umówi, ale wtedy też ryzykują, a i tak na to się już chyba nic nie poradzi.

To na ten moment nie mam już zastrzeżeń, chyba możesz pisać "inicjatywę ustawodawczą" do Premiera, a może Marszałka Sejmu
wypowiedzi: 26
wątków: 2
...
28.06.2010 (Pn) 22.34 (5073 dni temu)
to ja jeszcze raz spróbuję
dux, to nie rozwiąże problemu - spróbuj się zapisać do ligi teraz [do końca pozostało mnóstwo czasu] i rozegrać gry wieloosobowe, np. taką Oklahomę - wątpię by udało się rozpocząć 1 grę .... zresztą za 2 tygodnie Ci powiem
wypowiedzi: 530
wątków: 46
aliceqq
28.06.2010 (Pn) 23.01 (5073 dni temu)
wszystkim nie dogodzi...

Jak ktoś zaczyna sobie ligę w połowie sezonu to nie może chyba wymagać żeby mu zagwarantowano że będzie mógł rozegrać wszystkie gry,

Propozycje neverina i moje powinny uspokoić nieco ludzi w ligach, którzy na chwilę obecną rzucają się na gry w obawie, że za 2-3 tygodnie nie będzie z kim grać, a przez takie zmniejszenie ryzyka zostania 'Glupim Jasiem' wydłużenie okresu w miarę spokojnego rozpoczynania gier.

Alternatywnie, można oczywiście jakoś sztucznie wpływać na rozpoczynanie nowych gier, np. 2 miasta ligowe dostępne są od początku sezonu, kolejne 2 od 15 dnia, a pozostałe 2 od początku drugiego miesiąca... Ale wg mnie trzeba ludziom po prostu pokazać, że nie ma co panikować i rzucać się na wszystko od razu...
wypowiedzi: 26
wątków: 2
...
29.06.2010 (Wt) 00.04 (5073 dni temu)
wydaje mi się, że można zagwarantować - pisałem o tym wcześniej - może głupio i naiwnie, ale wydaje mi się, że powinno to działać - trzeba jakoś odgórnie wpłynąć na płynność gier, bo nieskoordynowane działanie jednostek zawsze wprowadzą jakiś zator - to nieuniknione

a teraz jeszcze raz o botach
1. zrób ankietę wśród tych, którzy chcą rozegrać wszystkie gry - czy rozegrają wszystko na początku, czy będą czekali na koniec sezonu - jestem przekonany, iż nic się nie zmieni, nikt nie będzie ryzykował
2. jeśli boty będą zbyt sprytne, lub przeciwnie - to wpłynie to na wyniki - a to trochę bez sensu ... i może więcej niż trochę mniejsza frajda
wypowiedzi: 530
wątków: 46
aliceqq
29.06.2010 (Wt) 00.26 (5073 dni temu)
//... to może już lepiej wprowadzić, iż np. 96h nieprzerwanego oczekiwania na grę znosi obowiązek jej rozgrywania + jakieś tam konsekwencje za brak kompletu gier//

Jeśli to tą propozycję masz na myśli to jeszcze raz mi to opisz bo nie kumam - czyli wprowadzić obowiązkowe gry i oczekiwanie zwalnia z obowiązku?

Natomiast jako 'karę' za niską ilość rozegranych gier można zastosować podwyższenie limitu gier z których wyciągana jest średnia - z 10 do powiedzmy 15-18
wypowiedzi: 26
wątków: 2
...
29.06.2010 (Wt) 00.32 (5073 dni temu)
zbyt "płytko szukałeś przekleiłem jedno i drugie - nie mówię, że jest to świetne, ale może na tej podstawie coś się uda wypracować, bo wydaje mi się, iż ma to szanse przynajmniej częściowo rozwiązać problem

1. wydaje mi się, iż przydałoby się jakieś usprawnienie, które umożliwiałoby rozegranie gier tym, którzy mają na to ochotę, ale nie mają możliwości - np. gry ligowe startowałyby raz w tygodniu, przez cały tydzień trwałyby zapisy, do gier trafialiby gracze, którzy w danym mieście rozegrali najmniej gier [dodatkowo można by tu pilnować, by gracze wciąż nie trafiali na tych samych przeciwników] ... albo wprowadzić ograniczenie, iż druga gra może być rozpoczęta najwcześniej w trzecim, a trzecia w piątym tygodniu rozgrywek

2. ... ... wydaje mi się, iż większy nacisk należałoby położyć na tym, by umożliwić grę tym, którym się ona podoba, niż zmuszać tych, którzy nie mają na to ochoty [1. nic to nie da; 2. jeśli nawet, to jedynie w krótkim okresie] ... dlatego należałoby zapewnić, by rozgrywki były dostępne przez cały czas trwania sezonu i by nie dopuścić do sytuacji, iż możliwość gier wieloosobowych zostanie w pewnym momencie naturalnie zablokowana - coś już proponowałem, ale teraz spróbuję inaczej - min. ilość gier do rozegrania - 3, max - 5, możliwość rozegrania kolejnych gier odpowiednio od 2, 3, 4, 5 tygodnia rozgrywek, średnia punktów[*] za gry wliczana do klasyfikacji [by nie promować tych, którzy rozegrali więcej gier], nie rozegranie 3 gier - degradacja ...


... a to o czym pisałeś odnosiło się do botów - wydaje mi się, iż sprawiedliwsze byłoby wprowadzenie obowiązku rozegrania kompletu gier, przy czym brak możliwości skompletowania składu zwlaniałby z tego obowiązku, niż wprowadzanie botów
wypowiedzi: 52
wątków: 2
hmm
29.06.2010 (Wt) 00.52 (5073 dni temu)
Aliceqq, czy w ostatnim akapicie, masz może na myśli np. propozycje Dux'a z tą różnicą, że zamiast rozgrywania ostatniej gry z botami, w ogóle jej nie rozgrywać i gracz coś by tam dostawał, lub nie dostawał ?
wypowiedzi: 26
wątków: 2
...
29.06.2010 (Wt) 01.03 (5073 dni temu)
tak - wprowadzenie obowiązku wyeliminowałoby graczy, którym się nie chce - nie widzę w tym nic złego - ewentualnie można by za każdą nierozegraną grę karać np. jak za bankruta oraz -100 PD [taki walkower]... a w związku z tym, iż nie zawsze możliwe jest skompletowanie składu, odpowiednio długie oczekiwanie "w kolejce" powinno zwalniać z tego obowiązku bez żadnych konsekwencji - średnia liczona byłaby z 2 gier, ewentualnie z 1; punkty za pojedyncze rozgrywki również mogłyby być przydzielane - średnia z tych 2 lub 1
wypowiedzi: 52
wątków: 2
2 ale
29.06.2010 (Wt) 01.41 (5073 dni temu)
Jeśli ma być obowiązek rozegrania wszystkich gier, to liga nie powinna być z "łapanki" - czyli nie powinna liczyć się do żadnej rangi. Tylko, czy wielu graczy wtedy będzie ?

No i podstawowe "ale", przy liczeniu pkt-ów tylko z 1-2 gier, to w sytuacji gdy pierwsza gra poszła bdb opłaca się poczekać na koniec, gdy gry nie startują i liczyć na "darowanie kary" Nawet jak taki czekający załapie się do normalnej gry to pewnie trafi na przeciwników, którym pierwsza gra w mieście nie poszła i chcą się odegrać, czyli teoretycznie "słabszych w mieście"...

Wydaje mi się, że można pójść tym tropem, ale zwłaszcza obowiązkowe gry muszą być jakoś kończone ... lub wprowadzić jednak jakieś karanie "za zwłokę" - może zminimalizować karę jeśli nie było chętnych do gry, ale jakiś "-" powinien byc, by zniechęcić do wyżej opisanej strategii - wiem, że nie zawsze to wina gracza, ale nie ma co produkować "patologii"

Aliceqq - po prostu trzeba znaleźć sposób na rozróżnienie graczy czekających do końca "bo się opłaca", od graczy którzy po prostu nie mają czasu na rozegranie wszystkich gier na początku sezonu ...
wypowiedzi: 115
wątków: 4
koniec dyskusji...
29.06.2010 (Wt) 07.33 (5072 dni temu)
szeryf wprowadził zmianę:
"od tego sezonu za awans do ligi wyższej jest nagroda +0,5 w rankingu graczy, zaś spadek to -0,3 punktu."

teraz wszyscy rzucą się na gry i problem zniknie...
wypowiedzi: 148
wątków: 18
I można?
29.06.2010 (Wt) 07.41 (5072 dni temu)
Krótko w jednym zdaniu i w sposób zrozumiały napisać zasady
wypowiedzi: 236
wątków: 5
u
29.06.2010 (Wt) 12.31 (5072 dni temu)
Ci w wyższych ligach będą walczyć, aby tych pkt nie stracić, a ci w niższych (czyt.3-4) będą walczyć o pkt do rankingu

troche nie uczciwe, bo gdzie mają awansować gracze z superligi(gracz z 2 moze tylko raz te pkt dostać, a taki z 4ligi aż trzy)
wypowiedzi: 2960
wątków: 471

superliga
29.06.2010 (Wt) 23.55 (5072 dni temu)
gracze w superlidze po pierwsze walczą o podium - trwałe odznaczenie w profilu i punkty w rankingu - a po drugie dostają w tych grach znacznie więcej PD niż w niższych ligach.

orientacyjnie 10 zwycięstw w superlidze moze dać z 1000 PD zysku czyli 1 punkt do rankingu, a 10 zwycięstw w 4 lidze daje raptem ze 200 PD, czy 0,2 punktu.

tak więc superligowcy wcale nie są poszkodowani.
  
wypowiedzi: 176
wątków: 8
.
10.05.2012 (Cz) 17.59 (4391 dni temu)
Witam,

Nie wiem jak w innych ligach, ale w super lidze, jest duże grono stałych uczestników (są tam co sezon), którym już pewnie przejadły się dane miasta.
Może by tak jakiś powiew nowości?
Przypuszczam, że może to skłonić pozostałych do wzięcia udziału w lidze (tych którzy mogą tam startować, a tylko obserwują).
wypowiedzi: 74
wątków: 4
zmiany
10.05.2012 (Cz) 22.46 (4391 dni temu)
ja nieśmiało podnosiłem pewne postulaty na shoutboxie pod superligą, które pozwolę sobie tutaj podsumować:

1. rezygnacja z punktów za średni wynik w mieście
a. pojedyncze zwycięstwa często wynikające raczej z układu rozgrywki (czytaj: szczęścia, przypadku) mają duży wpływ na średni wynik
b. otrzymuje się punkty za pierwsze miejsce (PD jest z premią) i drugie miejsce, więc punkty za średnią są w dużym stopniu skorelowane z liczbą zwycięstw - dostaje się dwa razy punkty za to samo
c. jak ktoś się nie łapie na 3 gry nie liczy się w rankingu (to może najważniejszy argument).

2. zmiana sposobu obliczania punktów za średnią ogólną - punkty za średnią są również pochodną liczby zwycięstw i unikania dużych porażek (a więc gra ostrożna jest premiowania). Po drugie są miasta, a często ustawienia startowe w miastach i szczęście decydują, że można zdobyć dużo punktów do średniej (np. SD, OC, ale ciężko już ugrać wiele w FL, EP. CC to oddzielna historia bo czynnik losowy związany z blokadą indian i atakami innych graczy jest bardzo duży. W związku z tym proponowałbym zmianą sposobu obliczania punktów za średni poziom gry. Tutaj sprawa otwarta do dyskusji ale na przykład takie propozycje byłyby wg mnie ciekawe:
a. średnia liczona po rozegraniu co najmniej 10 gier ale z odrzuceniem 2 najlepszych i 2 najgorszych wyników.
b. średnia liczona z 10 najlepszych gier.
c. średnia liczona z 2 najlepszych gier w każdym z miast, przy czym trzeba mieć rozegrane co najmniej po 2 gry w 4 miastach.
wypowiedzi: 176
wątków: 8
.
10.05.2012 (Cz) 23.05 (4391 dni temu)
Jak dla mnie te wszystkie nowe postulaty liczenia średniej są bardzo dobre.
Ale to nie rozwiązuje problemu monotonności miast od dłuższego czasu. A w super lidze jest to mocniej odczuwane, bo tutaj gracze raczej są stali, a w 2,3 i 4 co chwile ktos nowy awansuje lub spada. Z superligi nie da się uciec górą
wypowiedzi: 2960
wątków: 471

przyczyny czy objawy
11.05.2012 (Pt) 17.00 (4390 dni temu)
janosik - fajny postulat i dobra argumentacja, choć mam wrażenie, że raczej proponujesz leczenie objawów a nie przyczyny.

AD 1a - to przecież lepiej wyeliminować nadmierną losowość z miast.

AD 1c - przecież o to chodzi - jest motywacja by rozegrać komplet gier w mieście.

AD 2 - te propozycje raczej niemożliwe ze względów technicznych. jak rozumiem chciałbyś, by do średniej nie wchodziły wartości skrajnie wysokie/niskie. ale po pierwsze - średnia z co najmniej 10 wynikow to wlaśnie uśrednia - czyli liczy przeciętny wzrost, gdzie wartości skrajne nie mają wielkiego znaczenia, a po drugie - jeśli ktoś faktycznie miał wielką wygraną, to powinno to mieć znaczący wpływ na jego ogólny wynik (poprzez punkty za zwycięstwo oraz za średnie).
byłbym oczywiście za tym, by eliminować wartości skrajne, które są raczej wynikiem parametrów miasta i przypadkowych strategii graczy, ale nie eliminować wartości skrajnych które są wynikiem genialnych strategii lub bezmyślności i nadmiernego ryzyka. ale to wracamy do konfiguracji miast, a nie sposobu punktowania.


zatem - na nowy sezon, od 1 czerwca, przygotuję na wszystkie ligi nowe zestawy miast, tak by ograniczyć losowość strategii.

i miałbym prośbę do was - piszcie tutaj, co wam się nie podoba w istniejących miastach. które byście chcieli wyrzucić, a w których byście chcieli grać.
i czy liczba pięciu miast wam pasuje, czy wolelibyście np. 6 lub 7 (odpowiednio max 18 i 21 rozgrywek).
  
wypowiedzi: 115
wątków: 4
....
11.05.2012 (Pt) 20.55 (4390 dni temu)
A też się wypowiem chociaż już dawno w superlidze nie grałem...

Janosik dobrze prawi....z tym ze przy realizacji punktu 1. nie ma potrzeby wprowadzania w życie punktu 2.

-Zlikwidowanie punktów za średnie PD w mieście zniweluje największy (wg mnie) problem superligi - brak możliwości rozegrania przez wszystkich 3 gier w mieście (co może kosztować stratę do 6 punktów).

- nie trzeba zmniejszać losowości miast... taka zmiana zabije grywalność superligi.

- punkty za zwycięstwa byłyby wreszcie decydujące.

Co do miast:
- El Paso z odsetkami 100%,
- powrót starej, genialnej Oklahomy,
- ze 2 całkiem nowe miasta.
wypowiedzi: 74
wątków: 4
likwidacja
11.05.2012 (Pt) 22.24 (4390 dni temu)
a ja byłbym za zbalansowaniem miast z kowbojami i bez (teraz tylko oklahoma jest bez, a reszta z). Dla mnie pół na pół lub nawet 3 bez kowboi i 2 z kowbojami byłby ok.

Poza tym jak liczba kowboi jest rozsądna i są stosunkowo niedrodzy to można nimi zarządzać. Całkiem inaczej sprawa zaczyna wyglądać w sytuacji gdzie jest dużo kowboi i drodzy. Wtedy zaczyna to wyglądać tak, że albo się uda albo nie, a moja praktyka pokazuje, że efekt jest taki, że atakujący ciągnie siebie i atakowanego na dół - reszta korzysta. Albo inaczej pokusa ataku jest większa niż racjonalność (nie wspominając o innych przesłankach )

W CC jest moim zdaniem niepotrzebnie nawarstwione dwie rzeczy tj. kowboje i blokada szlaków (już nie wspomnę o szarańczy). Ciężko tu wypracować jakąś dobrą strategię rozgrywki bo o wyniku decyduje to czy los dopasuje się do naszej strategii
Drużyna Epikura
wypowiedzi: 695
wątków: 124

Liga - nie tylko Superliga
13.05.2012 (Nd) 11.17 (4388 dni temu)
Zgodnie z tym co piszecie proponuję wprowadzić wiekszą różnorodność miast w we wszystkich ligach.
Do ustalenia pozostałby tylko klucz w jaki sposób Szeryf wybierałby te miasta.
Może 1/3 miast do decyzji Szeryfa, 1/3 wg rankingu trudność miast (prawdopodobieństwo zbankrutowania), a 1/3 do decyzji graczy z TOP-50.

Inny pomysł jaki mi chodzi po głowie, to "gra w ciemno". Zapisujemy się do rozgrywki nie wiedząc do jakiego miasta system nas przydzieli.
wypowiedzi: 5
wątków: 0
****
17.11.2013 (Nd) 17.40 (3835 dni temu)
Mało jest graczy w poszczególnych ligach.
Proponuję nie wliczać gier ligowych do limitu gier (tak jak to jest z grami pucharowymi),
oraz awans 50% graczy z 4 ligi (wyższe ligi skorzystają na większej ilości graczy)



Forum >> liga indywidualna >> propozycja zmian